🔶 #علامه_عسکری_در_همایش_ترکیه (قسمت ۱)
🔸در دههی هفتاد شمسی، همایشی در عربستان سعودی با حضور علمائی از مذاهب مختلف و با اشراف #وهابیت برگزار و شبهاتی در این همایش علیه مکتب #اهلبیت (علیهم السلام) مطرح شد که علمای این مکتب به آن پاسخ دادند.
❗ با کسب تجربه از این همایش، همایش بعدی در ترکیه به شکلی متفاوت برگزار شد. در این همایش تنها یک نفر از پیروان مکتب اهل بیت (ع) حق شرکت داشت و #علامه_عسکری با ۸ صندوق از
تألیفاتش، راهی ترکیه شد.
‼ همهٔ کسانی که قصد سخنرانی داشتند، میبایست مقالهٔ مورد نظرشان را از قبل آماده و ارسال کنند تا مورد بررسی سایر #علما #مذاهب قرار گیرد. علامه نیز، مقالهی خود را ارسال کرد، اما هیچ مقالهای به ایشان نرسید و تنها از عنوان همایش خبر داشت: «#سنت رسول خدا (ص)».
⁉ همایش را طوری مدیریت کردند که بعد سخنرانی علامه، هر یک از علماء با وقتی مبسوط به طرح ایراداتی نامربوط به مقالهی ایشان پرداختند و برای پاسخ، تنها ۵ دقیقه به علامه وقت دادند.
👈 برای اطلاع از جزئیات همایش شما را دعوت میکنیم تا به لینک زیر👇 مراجعه و این مقاله را مطالعه کنید.👇
📄 لینک مقاله علامه عسکری در همایش ترکیه (قسمت ۱)
#زندگینامه_علامه_عسکری
💠@alaskari_farsi
🇹🇷 ترکیه دروازه اسلام به غرب 🌎
📄 گزیدهای از قسمت اول مقالهی #علامه_عسکری_در_همایش_ترکیه
⁉ این تلاش دشمنان #اسلام برای چیست؟
🌍🚫 برای آن که اسلام واقعی که در ایران است به جهان سرایت نکند...
👈 برای اطلاع از جزئیات همایش شما را دعوت میکنیم تا به لینک زیر👇 مراجعه و این مقاله را مطالعه کنید.👇
📄 لینک مقاله علامه عسکری در همایش ترکیه (قسمت ۱)
#زندگینامه_علامه_عسکری
💠@alaskari_farsi
🔶گزیدهای از همایش ترکیه
📄 برگرفته از بخش دوم مقالهی #علامه_عسکری_در_همایش_ترکیه
🔸علامه عسکری: اما در دومین همایش، دانشمندان حدیث شناس سنی را از سراسر جهان دعـوت کرده بودند، همهی آنها اشخاص عالمی بودند ولی در مورد ایران اشتباه سال قبل را تکرار نکردند و فقط یک دانشمند را دعوت نموده و عنوان سخنرانی او را چنین تعیین کرده بودند: «جایگاه سنت در نزد شیعهی اثنا عشری»، که آقایان در اینجا، اینجانب را انتخاب کردند و مقاله مرا گرفته و به ترکیه فرستادند. از آقایان خواستم که مقالات آنها را بیاورند مطالعه کنم. ولی نیاوردند، لذا مقالات مطالعه نشد. چرا؟
🔸آقای معز الدین: طی تماسی که داشتیم مقالات را نفرستادند، مشابه همین سمینار، در اسپانیا نیز برگزار شد. مقالات را مطالبه کردیم، نفرستادند و پاسخ دادند بعداً ارائه میشود. در حال حاضر مقالات به صورت کتاب منتشر شده و در اختیار عموم است.
🔸علامه عسکری: پس تصور من که هدف، غافلگیری عالم شیعی ایران بوده درست است. به هر حال، اینجانب با کمک آقای مهندس آریایی و مجوز وزارت ارشاد هشت صندوق کتاب به همراه بردیم. آن دو نفری که باید با من مناظره داشته باشند، قبلاً مقاله مرا در دست داشته و مطالعه کرده بودند. من فقط در حد عنوان اطلاع داشتم که بحث درباره سنة الرسول(ص) میباشد.
👈 برای اطلاع از جزئیات همایش شما را دعوت میکنیم تا به لینک زیر👇 مراجعه و این مقاله را مطالعه کنید.👇
📄 لینک مقاله علامه عسکری در همایش ترکیه (قسمت ۲)
#زندگینامه_علامه_عسکری
💠@alaskari_farsi
❗رشتههای تز مرا پنبه کردید❗
📄 گزیدهای از قسمت دوم مقالهی #علامه_عسکری_در_همایش_ترکیه 👇👇👇
🔸صبح روز بعد (۱) در شروع همایش، اینجانب را جزء محترمين وفود (۲) (حدود هشت نفر) در ردیف جلو جای دادند(۳). آقای اوزاک رئیس وقف الدراسات روز اول با سخنرانی کوتاهی کنفرانس را افتتاح کرد سپس مرا صدا کردند، تصور کردم مقاله مـرا جلو انداختهاند گفتم: مقاله را نیاوردهام ولی با وجود این، پشت تریبون قرار گرفتم، و در عین حال که باید فقط نطقی کوتاه و تشریفاتی در افتتاحیه انجام میدادم، بحث مفصل حول #قرآن را شروع کردم. برای این سخنرانی، از پیش آمـادگی نـداشـتم، گویا خواست خدا بود که چنین شود زیرا #وهابیها در آنجا و تمام دنیا منتشر کردهاند که: «#شیعه قرآن دیگری غیر از این قرآن دارد و درباره این قرآن به #تقیه عمل میکنند!»
این سخنرانی را بنا بر اطلاعاتم که از کتابهای وهابیها که علیه تشیع در جهان نشر داده بودند داشتم ایراد نمودم؛ و نمیدانستم در بین مسلمانان ترکیه چه اندازه از آن کتابها نشر شده بود. آنگاه که سخنرانی تمام شد با ابراز احساسات شدید حاضرین و کف زدنهای ممتد روبرو شدم و در حالی که به سالن صرف شیرینی و چایی روان بودیم، گرد مرا گرفته و پرسشهای زیادی داشتند، مِن جمله یکی از ایشان گفت: تز من در فوق لیسانس دانشکده الاهیات، «تحریف قرآن نزد شیعه»، تعیین شده بود من نوشته خود را میآورم تا ببینید. اکنون پس از دوره فوق لیسانس نیز تز دکترای مرا گسترش همان بحث تعیین کردهاند! و شما با سخنان امروزتان رشتههای تز مرا پنبه کردید! باید برای من کتاب بفرستيد و کتابهای خود را در این باره به من بدهید تا به آن استدلال کنم!!
_____________________________________________
۱- صبح روز بعد از ورود به ترکیه
۲- هیأت نمایندگان
۳- و در جنب من آقای شیخ محمد على صابونی بود که اصلا اهل سوریا و چهل سال سـاکـن عربستان سعودی بود ایشان یگانه کسی بود که هر وقت میخواست میتوانست پشت تریبون رفته و در باره هر سخنرانی که میشد اظهار نظر کند و پس از صرف ناهار و شام نیز دعا میکرد و با شوخی هر چه که میخواست مطرح ميكرد و مستمعين از بیانات او خوششان میآمد و میخندیدند به جز ناهار روز اول که سفیر سعودی دعا کرد.
_____________________________________________
👈 برای اطلاع از جزئیات همایش شما را دعوت میکنیم تا به لینک زیر👇 مراجعه و این مقاله را مطالعه کنید.👇
📄 لینک مقاله علامه عسکری در همایش ترکیه (قسمت ۲)
#زندگینامه_علامه_عسکری
🔶 فقهاء مکتب اهل بیت (ع) و نقد روایات
📄 برگرفته از بخش سوم مقالهی #علامه_عسکری_در_همایش_ترکیه
🔸 گزیدهای از سخنرانی #علامه_عسکری👇
🔸 فقهاء مکتب #اهل_بیت (ع) جز کتاب خدا، #قرآن هیچ کتاب دیگری را صد در صد و دربست صحیح نمیدانند و سند و متن هر حديث را در هر کتابی که باشد مورد بررسی قرار میدهند و به نتیجه بررسی خود، استناد میکنند؛ مثلاً احادیث کتاب کافی را که مشهورترین کتاب حدیثی آنان است مورد بررسی قرار داده و نتیجه بررسیهای خود را چنین بیان داشتهاند:
📓 در کافی شانزده هزار و یکصد و نود و نه حديث وجود دارد که پنج هزار و هفتاد و دو حدیث آن صحیح، یکصد و چهل و چهار حدیث آن حُسن، یکهزار و یکصد و هشتاد حدیث آن موثق، سیصد و دوازده حدیث آن قوی، (حدیث قوی در اصطلاح فقهای ما حدیثی است که از کتابهای برادرانمان در مکتب خلفاء روایت کردهاند). و نه هزار و چهار صد و پنجاه و پنج حدیث آن ضعیف است.
💡 پس جز کتاب خدا هیچ کتابی صد در صد نزد ما صحیح نیست، ما همهٔ کتابهای حدیثی را از جهت سند و متن بررسی میکنیم و بر اساس آنچه در کتابهای علم درایه، (فهم حدیث)، معین شده به تقسیم بندی احادیث آنها میپردازیم؛ و این نزد علمای ما مشهور است.
👈 برای اطلاع از جزئیات سخنرانی علامه شما را دعوت میکنیم تا به لینک زیر👇 مراجعه و بخش سوم مقاله را مطالعه کنید.👇
📄لینک مقاله علامه عسکری در همایش ترکیه (قسمت ۳)
#زندگینامه_علامه_عسکری
💠@alaskari_farsi
⚫ اگر #امام_حسن(ع) صلح نمیکرد چه میشد؟
🗓 به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی (سلام الله علیه)
📜 متن سخنرانی #علامه_عسکری👇👇
⚫ اگر امام حسن (ع) صلح نمیکرد، معاویه میآمد کوفه را فتح میکرد، آن چه را میخواست قتل عام میکرد و میگفت: اینها قتله [قاتلان] عثمان هستند، آنهایی که باید بمانند، روایاتی که در فضائل حضرت امیر (ع) و اهل بیت (ع) است و تا امروز در صحاح و مسانید هست، آنها قتل عام میشدند، در این جنگ فرهنگی، ارتش امام حسن(ع)، ارتش پیامبر (ص) کشته میشدند، به نام چه؟ [خونخواهی عثمان]، حجر بن عدی بعد از صلح بر امام حسن(ع) وارد شد، به قدری پریشان است، گفت... (الله اکبر [الآن] میگویم چه گفت) گفت: «السلام علیک یا مُذِل المؤمنین» حضرت گفت: «چرا این حرف را زدی؟» گفت: «به خدا قسم حب شما مرا واداشت بر این حرف»، گفت: «برای حفظ تو این کار را کردم. برای حفظ شما [شیعیان]» [امام حسن] صریح [میگوید]. این یک حرف امام حسن است که میگوید من اگر صلح نمیکردم، [معاویه] میآمد، به نام این که اینها قاتلان عثمان هستند همه اینها را میکشت، یک خطبه نهجالبلاغه امروز در دست ما نبود. یکی از آن روایتهایی که در صحاح و سنن و مسانید هست در دست ما نبود، اصل ظریف در دست ما نبود، سیره علی(ع) در دست ما نبود، سیره صحیح پیامبر در دست ما نبود، تفسیرهای صحیح قرآن در دست ما نبود، همه را اینهایی که امام حسن(ع) نگاه داشت به ما رساندند. این یکی از اسرار صلح امام حسن(ع) است. یکی دیگر: شما لابد شنیدهاید، قطعا شنیدهاید. همهمان شنیدهایم. وقتی که زینب را به اسیری بردند... (الله اکبر... الله اکبر... دختر پیامبر را)، در مجلس یزید، به یزید خطاب کرد: «یابن الطلقاء» گفت: «تو پسر آزاد کرده جّد من هستی»، چون پیامبر وقتی فتح مکه را کرد گفت: «اذهبوا فانتم الطلقاء» آزاد کرده پیامبر هستند، پس حضرت زینب به یزید میفرماید، آزاد کرده ما هستید، حضرت [امام حسن (ع)] فرمود: اگر من صلح نمیکردم، [معاویه] میآمد مرا میگرفت و آزاد میکرد... «فأکون... (این لفظ امام حسن است، گوش کنید)... فأکون سُبّة علیٰ رقاب بنی هاشم أبد الدّهر.» تا آخر روزگار بنی امیه میگفتند که امام حسن و امام حسین(ع) آزاد کرده معاویه هستند. نه این که نمیکشت، بعد میکشت. ولی اول آزاد میکرد، اینها را داشته باشید هنوز هم، باز حرف داریم، [امام حسن (ع)] صلح کرد. [حضرت] در صلح نامه نوشت... یکی از چیزها این بود که امام حسن و امام حسین(ع) نزد او شهادت نمیدادند، یعنی خلافتش را قبول نداشتند. معنایش این است. این یک، [دیگر این که] خراج داراب جرد (داراب جرد را با جنگ نگرفته بودند. لذا وارد فَیء بود) در صلح آمده که خراج داراب جرد را باید بدهد به فرزندان آنهایی که در رکاب حضرت امیر در جمل و صفین کشته شدند. [همان] ایتام را. این یکی از شرطها بود. شرط دیگر، کسی را بعد از خودش خلیفه نکند، کار مسلمانها به خود مسلمانها واگذار شود. اینها را همه نوشته، [معاویه] همه را امضا کرد و داد. [معاویه] آمد در نُخَیله بالای منبر رفت. اولاً که حضرت امیر را لعن کرد، حضرت امام حسن(ع) گفت که «من حسنم، مادرم فاطمه است، جّدهام خدیجه است، جّدم رسول خداست. تو مادرت هند جگرخوار است، پدرت ابوسفیان است... «لعن الله الأمنا حسبا [خدا از میان ما آن کسی را که حسب پستتری دارد لعنت کند]»، همه اهل مسجد گفتند که: «آمین». هر که از ما حسبش پستتر باشد لعنت بر او. این یک حرفی بینشان رد و بدل شد، حالا [در این جا] امام حسن (ع) نشسته و معاویه بر بالای منبر [بود]، بعد گفت که: «ألا و إنّ الحسنَ بن علي قد اشترطَ عليّ شروطاً، كلها تحت قَدَمَيَّ هاتين» [حسن بن علی] شرطهایی با من کرد، همهاش زیر دو پای من است. خودش را معرفی کرد. این یک. بالاتر از این [هم] هست، گفت:«إنّي ما قاتَلتکم لِتُصَلّوا و لا لِتَصوموا...» من با شماها ای اهل کوفه جنگ نکردم که نماز بخوانید [و روزه بگیرید]، شما این کار را میکنید. «... و أنّما قاتَلتُکُم لِأتأمَّرَ عَلَيْكُم» من با شما جنگ صفین و همه اینها [کردم] برای این که بر شما حاکم بشوم. پس حضرت امام حسن(ع) کاری کرد معاویه خودش را لخت نشان مردم داد تا به امروز. این بعضی از آثار صلح امام حسن(ع) است. پس اگر این صلح نبود کربلا هم نبود. حضرت سیدالشهداء را هم میکشت، کربلا هم نمیشد. پس این بعضی از آثار صلح امام حسن (ع) است.
✅ جهت استماع به صوت سخنرانی علامه به آدرس زیر رجوع کنید👇
مقاله اگر امام حسن (ع) صلح نمیکرد چه میشد؟
#سیره_ائمه
#سیره_امام_حسن_مجتبی
#سخنرانی_علامه_عسکری
⚫ @alaskari_farsi
🔶 اگر امام حسین (ع) هم بود صلح می کرد
🔶 برگرفته از سخنرانی های آرشیو تنظیم، نشر و حفظ آثار علامه عسکری (ره)
🔶 مرکزِ تنظیم، نشر و حفظ آثار علامه عسکری
💠@alaskari_farsi
🌍 fa.alaskari.org
❗مناظره ۵ دقیقهای علامه عسکری در برابر ۴۰ دقیقه سخنرانی دو دانشمند اهل سنت
📄 برگرفته از بخش چهارم مقالهی #علامه_عسکری_در_همایش_ترکیه 👇👇👇
🔶 چگونگی پاسخ دادن به مناظره و سبب آن:
🔸 دو دانشمند مناظر به عنوان مناظره سعی کرده بودند مهمترین عقاید #شیعه را زیر سؤال ببرند. اینجانب آنچه را میبایست پاسخ دهم یادداشت مینمودم و خرسند بودم که ایشان خود سبب شدند تا اینجانب عقاید شیعه را در این همایش مهم با استدلال متین بیان کنم.
🔸 [در نظر داشتم در جواب ایشان پاسخ مفصلی بدهم (جهت مطالعهی پاسخ مفصل به مقالهی مربوط مراجعه فرمائيد)، اما] از آنجا که این پاسخگویی با بیان دلیل آن بیش از یک ساعت وقت لازم داشت و به من پنج دقیقه وقت پاسخ دادند، همه چیز برایم روشن شد و فهمیدم این همایش را #وهابیها بـا اغـفال ترکها به پا داشتهاند تا در آخر، قطعنامهای صادر کرده و شیعه را محکوم کنند.
🔸 با در نظر داشتن همهٔ این امور با صدای بلند چنین گفتم:
آیا این منصفانهست که مناظرهکنندگان مناظره کنند و من برای پاسخگویی تنها پنج دقیقه فرصت داشته باشم؟! این عادلانه است؟ من در این وقت کم چه کنم و چه بگویم؟ بسیار متأسفم! قسم به خدای کعبه که این شیوه بحث و مناظره علمی نیست! شما مرا از ایران بدینجا خواستهاید که محاکمه کنید، این عادلانه نیست!
بیست دقیقه برای بحث علمی بود و پس از آن مناظره غیر علمی؟!
بهتر بود اصلا مرا دعوت نمیکردید. چرا او (مناظره کننده)، حق دارد هرچه خواست بگوید ولی من حق پاسخگوئی و دفاع منطقی نداشته باشم؟!
🔸 سپس در مقام پاسخ به اشکالات و اعتراض دو مناظر گفتم: (جهت مطالعه به بخش چهارم مقاله مربوط مراجعه شود).
👈 برای اطلاع از جزئیات سخنرانی علامه شما را دعوت میکنیم تا به لینک زیر👇 مراجعه و بخش چهارم مقاله را مطالعه کنید.👇
📄لینک مقاله علامه عسکری در همایش ترکیه (بخش ۴)
#زندگینامه_علامه_عسکری
💠@alaskari_farsi
🔴 با عرض پوزش از علاقهمندان به تاریخ اسلام
کلاس تاریخ تحلیلی اسلام، شنبه ۸ مهر ماه، به علت مسافرت ضروری پیش آمده برای مدرس، جناب حجة الاسلام و المسلمین سلیمی، تعطیل میباشد.
جلسهی آتی متعاقباً اعلام خواهد شد.
ارتباطات مرکز مطالعات اسلامی علامه عسکری