اینها سؤالاتی است که با دقت در متن این حدیث برای هر مسلمان منصفی مطرح است که در جای خود باید به طور مفصل به آن پرداخته شود.
آنچه ما در این جا در مقام تبیین آن هستیم بررسی اجمالی دلالت و محتوای این حدیث است.
در این رابطه نکاتی را یادآور میشویم:
نکته اول: تمام مسلمانان معترفند، هر کلامی که با قرآن مخالف باشد بی ارزش و باطل است، گرچه آن کلام را به پیامبر نسبت دهند.
محتوای این جریان از ⭕️دو جهت⭕️ قابل بررسی است:
اول: مخالفتهایی که اصحاب و مخصوصاً خلیفه ی دوم با آیات قرآن کردند.
دوم: توهینی که شخص خلیفه ی دوم نسبت به مقام پیامبرصلی الله علیه وآله روا داشت.
[بخش سوم]
#مطالب_علوی
#شبهای_پیشاور
خلاصه که
لعن علیٰ عدوّک یا علی «ع» تا ابد....
ادامه ی مطالب
روز های آتی ان شاءالله....
دوستان عزیز
خواهش میکنم ،
تمنّا میکنم ،
مطالب را با دقت زیاد مطالعه بفرمایید.
التماس دعا
#العبد_الحقیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
« و هو العلی العظیم »
مارا چه قابل آنکه فدای سرت شویم؟؟
#اشعار_علوی
╭━━━⊰⊰•⃟•⊱⊰•⃟•⊱⊰━━━╮
@alavieeh110 ╰━━━⊰⊰•⃟•⊱⊰•⃟•⊱⊰━━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بی نام تو اذان که از آن نیست ، یاعلی!
#العبد_الحقیر
╭━━━⊰⊰•⃟•⊱⊰•⃟•⊱⊰━━━╮
@alavieeh110 ╰━━━⊰⊰•⃟•⊱⊰•⃟•⊱⊰━━━╯
چرا تند نماز میخوانی؟
دور تند نمازت را بخوانی
پروردگارت به ملائکه می فرماید:
چرا این بنده ی من نمازش را تند میخواند
مگر رفعِ شدائد و مشکلاتِ او
مگر انجامِ حاجات و مقاصدِ او
به دستِ کسی غیر از من است ؟
#سخن_بزرگان
👤آیت الله بهجت
╭━━━⊰⊰•⃟•⊱⊰•⃟•⊱⊰━━━╮
@alavieeh110 ╰━━━⊰⊰•⃟•⊱⊰•⃟•⊱⊰━━━╯
10.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این علی کیست؟
یا علی نام تو بردم، نه غمی ماند و نه همی...❤️
#سخن_بزرگان
╭━━━⊰⊰•⃟•⊱⊰•⃟•⊱⊰━━━╮
@alavieeh110 ╰━━━⊰⊰•⃟•⊱⊰•⃟•⊱⊰━━━╯
5.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زمان آشنایی ما برمیگردد به بچگی ام!
وقتی زمین خوردم و مادرم گفت:
بگو یاعلی❤️
╭━━━⊰⊰•⃟•⊱⊰•⃟•⊱⊰━━━╮
@alavieeh110 ╰━━━⊰⊰•⃟•⊱⊰•⃟•⊱⊰━━━╯
یک ضربه ی تو ، به جنگ خندق
بــرتــر ز عبادتِ جـــهـــان است...
#اشعار_علوی
#العبد_الحقیر
۱۷ شوال ، سالروز غزوه خندق
╭━━━⊰⊰•⃟•⊱⊰•⃟•⊱⊰━━━╮
@alavieeh110 ╰━━━⊰⊰•⃟•⊱⊰•⃟•⊱⊰━━━╯
#امیرالمومنین_ع_مدح
نظر به بندگان اگر، ز مرحمت خدا کند
قسم به ذات کبریا، ز یمن مرتضی کند
خدا چو هست رهنمون، مگو دگر چرا و چون
که او کند هر آنچه را که حکمت اقتضا کند
ز قدرت یَدُ اللَّهی، کسی ندارد آگهی
وسیلهاش بُود علی، خدا هر آن چه را کند
به جنگ بدر و نهروان، علیست یِکّه قهرمان
نگر که دست حق عیان، قتال اشقیا کند
به روی دوش مصطفی، نهد چو پای مرتضی
نگر به بت شکستنش، که در جهان صدا کند
به رزم خندق و اُحُد، به قتل عَمْرو عَبْدُوُد
خدا به دستِ دست خود، لوای حق بپا کند
چو افضل از عبادتِ خلایق است، ضربتش
علی تواند این عمل، شفیع ماسِوی کند
به پیشگاه کردگار، ز بس که دارد اعتبار
دُیون جمله بندگان، تواند او ادا کند
نماز، بی ولای او، عبادتیست بیوضو
به منکر علی بگو، نماز خود قضا کند
هر آنکه نیست مایلش، جفا نموده با دلش
بگو دل مریض خود، به عشق او شفا کند
علیست آن که تا سحر، سرشک ریزد از بصر
پی سعادت بشر، ز سوز دل دعا کند
علی انیس عاشقان، علی پناه بیکسان
علی امیرمؤمنان، که مدح او خدا کند
پس از شهادت نبی، که را سِزَد به جز علی؟!
که تا به حشر آدمی، به کارش اقتدا کند
قسیم نار و جنتّش، ترازوی محبّتش
که مؤمنان خویش را، ز کافران جدا کند
گهی به مسند قضا، گهی به صحنۀ غزا
گهی به جای مصطفی، که جان خود فدا کند
علیست فرد و بینظیر، علی مجیر و دستگیر
که نام دلگشای او، گره ز کار وا کند
زکار قهرمانیاش، پُر است زندگانیاش
نگین پادشاهیاش، به سائلی عطا کند
امیر کشور عرب، ثنا کنان، دعا به لب
بَرَد طعام نیمهشب، عطا به بینوا کند
ز کوی شاه اولیا، که مهر اوست کیمیا
کجا روی، بیا بیا، که دردها دوا کند
کنیم چونکه های و هو، به پیشگاه لطف هو
خدا نظر کند به او، علی نظر به ما کند
دل علی گداخته، که با زمانه ساخته
امام ناشناخته، ز خلق شِکوهها کند
ز قبر بنت مصطفی، کجا رود علی، کجا
که نیست یار آشنا، دلش ز غم، رها کند
سرشک بر دو عین او، ز اشکِ زینبین او
که گریه بر حسین او، به یاد کربلا کند
علی غریب و خونجگر، ز هجر یار نوحهگر
کنار آن جدار و در، اقامۀ عزا کند
#اشعار_علوی
╭━━━⊰⊰•⃟•⊱⊰•⃟•⊱⊰━━━╮
@alavieeh110 ╰━━━⊰⊰•⃟•⊱⊰•⃟•⊱⊰━━━╯
علویه ¹¹⁰
اینها سؤالاتی است که با دقت در متن این حدیث برای هر مسلمان منصفی مطرح است که در جای خود باید به طور
جهت اول:
با دقت در این جریان آشکار میشود که صحابه حداقل با سه آیه از آیات قرآن مخالفت کردند:
اول: آیا مخالفت خلیفه دوم و همراهان او با دستور رسول اکرم صلی الله علیه وآله، مبنی بر حاضر کردن دوات و قلم جهت نوشتن وصیتی که تا ابد مسلمانان را از گمراهی نجات دهد، مخالفت با این آیه شریفه نیست که خداوند در سوره ی حشر آیه ۷ میفرماید:
﴿مَا آتَاکُمُ الرّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاکُمْ عَنْهُ فَانتَهُوا﴾. [۱]
«از اوامر پیامبر اطاعت و از نواهی آن حضرت اجتناب کنید».
----------
[۱]: حشر: ۷.
دوم: آیا سر وصدا و نزاع صحابه کنار بستر پیامبر، تا حدّی که پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله آنها را اخراج فرمود، مخالف با این آیه شریفه نیست که خداوند در سوره حجرات آیه ۲ میفرماید:
﴿یَا أَیّهَا الّذِینَ آمَنُوا لاَ تَرْفَعُوا أَصْوَاتَکُمْ فَوْقَ صَوْتِ النّبِیّ وَلاَ تَجْهَرُوا لَهُ بِالْقَوْلِ کَجَهْرِ بَعْضِکُمْ لِبَعْضٍ أَن تَحْبَطَ أَعْمَالُکُمْ وَأَنتُمْ لاَ تَشْعُرُونَ﴾. [۲]
«ای کسانی که ایمان آورده اید صدایتان را بلندتر از صدای پیامبر نکنید و همچنان که بعضی از شما با بعضی دیگر بلند سخن میگویید با او به صدای بلندسخن مگویید مبادا بی آنکه بدانید کرده هایتان تباه شود».
----------
[۲]: حجرات: ۲.
سوم: آیا کلام خلیفه دوم که گفت: درد بر پیامبر غلبه کرده، قرآن ما را بس است کنایه از اینکه سخنان پیامبر اعتباری ندارد، مخالف با این آیه قرآن نیست که خداوند در سوره نجم آیه ۳ و ۴ میفرماید:
﴿وَمَا یَنطِقُ عَنِ الْهَوَی * إِنْ هُوَ إِلّا وَحْیٌ یُوحَی﴾. [۳]
«پیامبر از روی هوس سخن نمی گوید بلکه آنچه میگوید وحی است».
----------
[۳]: نجم: ۳و۴.
[بخش چهارم]
#مطالب_علوی
#شبهای_پیشاور