eitaa logo
البیان
11.7هزار دنبال‌کننده
750 عکس
175 ویدیو
69 فایل
بازتاب اندیشه های استاد آیت الله عبدالکریم فرحانی 📌 تبیین مکتب فقه الخمینی(ره) 📌 روش تحصیل در مسیر اجتهاد 📌 امتداد حکمت و تمدن نوین اسلامی 📌 اخلاق و معنویت ارتباط با ادمین: @admin_albayan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 🔅 توحید باید به قلب انسان برسد 🖊 معنای ایمان 📌آن وقت بعد از اینکه مسائل را که توحید مطلق، وحدت مطلق، این مسائل را وقتی به طور برهانی ثابت کردیم؛ و ثابت کردیم که مبدا وجود، کمال مطلق است، باز برهان است و محجوبیت پشت دیوار برهان.با کوشش اگر به قلب رسید، آن وقت قلب ما این معنا را می یابد که صِرفُ الوُجُودِ، کُلُّ الشَّی ءِ این را قلب ادراک می کند. 📌قلب، مثل یک طفلی می ماند که باید کلمه، کلمه چیزی را دهانش گذاشت؛ و باید آن کسی که به برهان، مسائل را ادراک عقلی کرده است، به قلبش به طور هجی کردن برساند، با تکرار، با مجاهده و امثال ذلک. این به قلب که رسید، [وقتی ] قلب این معنا را یافت که صِرفُ الوُجُودِ کُلُّ الکَمالِ، این ایمان [است.] @albayann
◾️ سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر علیه السلام را تسلیت و تعزیت عرض می نماییم. 🔹استاد : 🏴دوره امامت وجود مبارک امام باقر(عليه السلام) همزمان با دوره انتقالِ حکومت از طاغوت اموي به طاغوت عباسي بود. 🏴 سيرة سياسي ایشان اینگونه بود که شاگردان مبارزی را تربیت می کردند که کلام نورانی حضرت را به روش های مختلفی در آن فضای خَفَقان مخابره کنند تا هم به سنت حسنة مبارزه با طاغوت عمل کرده باشند و هم دین حق و جریان فکری صحیح را در آن جامعه منحط زنده کنند. 🏴این سیره امام باقر همان الگویی است که ما باید به آن عمل کنیم.یعنی سعی بلیغ برای حفظ نظام اسلامی و زنده کردن دین حق در دنیای امروز. @albayann
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 ◾️به مناسبت شهادت امام محمدباقر(ع) 🔰استاد آیت الله فرحانی: 💠حیات اسلام امروز ما، نه فقط حیات شیعه؛ مدیون حرکت نورانی امام باقر(ع) است. 🏴امام باقر(ع)،يَبْقُرُ الْعِلْمَ‏ بَقْرا است. شکافتن علم یک چارچوب و صناعتی میخواهد که بخش عظیم از آن را مدیون امام باقر(ع)هستیم محدث بودن یک ماموریت است ويَبْقُرُ الْعِلْمَ‏ بَقْرا ماموریت دیگری است... 🏴امام باقر(ع) هم محدث کربلا بودند و هم باقر علم انبیا 🏴جابر که امام باقر را زیارت میکند مامور از جانب پیامبر اکرم(ص) به سلام است چون حضرت؛ باقر علم انبیا است. فاذا لَقَیتَهُ فَقْرَأْ مِنِّی السَّلام. @albayann
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 ⁉️چرا بدون یک نظام اصولی، دستگاه استنباطی مجتهد مختل خواهد بود؟ ⁉️جایگاه اصول فقه به عنوان فقه أوسط، در استنباط از آیات و روایات چیست؟ 📚 گزیده ای از جلسه تمهید الخارج 🎙استاد آیت الله فرحانی @albayann
🔰استاد آیت الله فرحانی: 🔹امام صادق(عليه السلام) می فرماید: مَنْ لَمْ‏ یُغْفَرْ لَهُ فی شَهْرِ رَمَضانَ لَمْ ‏یُغْفَرْ لَهُ إلی قابِلٍ إلا أنْ ‏یَشْهَدَ عَرَفَةَ اگر ماه مبارك رمضان بر كسي گذشت و او آمرزيده نشد، تا رمضان سال بعد به آمرزش او اميدي نيست مگر آن كه عرفه را با شرايط آن درک كند. 🔸عرفه فرصت ویژه ای است به شرطی که آن را درک کنیم.درک کردن هم به این است که انسان قدری بیندیشد، در این فرازهای دعای عرفه تامل کند. وقتی امام حسین می فرماید : أَيَكُونُ لِغَيْرِكَ مِنَ الظُّهورِ ما لَيْسَ لَكَ حَتّي يَكُونَ هُوَ الْمُظْهِرُ لَكَ؟ آيا مگر غير تو ظهوري هست که تو را نباشد تا او سبب پيدايي تو شود؟ 👈🏻بینید سیدالشهدا خدا را چگونه معرفی می کند. با چنین شناختی چگونه انسان می تواند دل را به ياد و توّجه او مشغول نسازد؟ ⁉️چگونه ممكن است كسى كه عظمت و جلال خداوند را درك كرده، در برابر او براى ديگرى عظمت قائل شود؟ ▪️لذا امام سجاد در روز عرفه دعا می کند که ربّ زِدني فقراً. روز عرفه یعنی اینکه ببینید چه لذتهايى در عالم هستى وجود دارد كه به مراتب از لذتهاى مادى بالاتر و شيرين‌ترند. @albayann
با توجه به درخواست مکرر طلاب محترم 📚 صوت جلسات درس خارج فقه موسیقی آیت الله فرحانی جهت دانلود در پایگاه نشرآثار استاد بارگذاری شد. 🌐 جهت دانلود صوت ها به تفکیک جلسات لینک ذیل را انتخاب نمایید: http://farhani.net/feqh-ghena/ 👈انشاءالله در ادامه جلسات روزانه در کانال دروس خارج استاد بارگذاری خواهد شد. @albayann
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 ⁉️آیا انقلاب اسلامی حرف نوئی دارد؟ 🔹نظر ما در مسائل سیاسی و اجتماعی امروز جامعه چیست؟ 🔸این نظریات چگونه تولید می شوند؟ 🔰استاد آیت الله فرحانی @albayann
🔺🔺🔺🔺 🔰استاد آیت الله فرحانی: رهبر انقلاب می فرمایند جمهورى اسلامى داراى زايش فكرى است. 🔹ما براى مسائل روحى انسان، براى مسائل اجتماعى انسان، براى مسائل حكومتى انسان، حرفهاى تازه‏اى داريم. 📌حرف تازه معنايش اين نيست كه اگر گفته شد، همه ‏ى دنيا آن را قبول خواهند كرد؛ معنايش اين است كه يك جريان جديدى را در درياچه ‏ى عظيم فكر بشرى به وجود مى‏ آورد؛ موج ‏آفرينى مى‏ كند. 🔸ما امروز در زمينه‏ ى مسائل سياسى، «مردم‏سالارى دينى» را عرضه مى‏كنيم؛ در زمينه ‏ى مسائل عمومىِ اجتماعى، «ابتناء تمدن بر معنويت» را ارائه مى‏ كنيم؛ در زمينه سبک زندگی اجتماعی و فردی، «كرامت انسان» و «آميختگى دين و زندگى» را مطرح مى‏ كنيم. 📌 اينها حرف نوئى است؛ اينها هيچ وقت در دنيا وجود نداشته؛ حتّى قبل از دوران ماديگرى و اومانيسم غرب و روى كار آمدن انديشه‏هاى سكولار هم اينجور نبود كه دين با زندگى توأم و همراه باشد. ◾️در فضایی که بحثهای ماتریالیستی مطرح بود و بعدا بحثهای لیبرال دموکراسی غرب و حتی لیبرال سوسیالیست غرب مطرح شد این حرفها و نظریات به صورت جدی مطرح نشده است و این مطالب نو و جدید را امام(ره) با یک نگاه امتدادی تولید کرده است. ◽️ما معتقدیم انقلاب اسلامی حرف جدید زده است و فکر نوئی به وجود آورده و تولید فکر داشته است که این تولید و امتداد نه تجدد است و نه تحجر! 💠اگر بخواهیم به این جریان معاصر ، پراگماتیک نظر کنیم مبینیم که خروجی داشته و از همین اندیشه جدید و نو، نسلی تربیت شده که خود آن نسل، به عنوان یک مدل تربیتی مدنظر قرار گرفته است. 📌یکی از نمونه های تربیت شده این نسل ،حاج قاسم سلیمانی است که رهبر انقلاب در اولین پیامی که برای شهادت ایشان دادند فرمودند او نمونه ی برجسته ای از تربیت شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود. 👈باید دانست بر اساس آن نگاه امتدادی که آغاز شده باید یک مسیری طی بشود که در آینده پایان این مسیر را عرض خواهیم کرد. @albayann
📌 در پی اغتشاشات سه‌شنبه شب در شهرک طالقانی بندرماهشهر، مأموران یگان امداد نیروی انتظامی شهرستان بندر ماهشهر در حین پاکسازی، توسط اغتشاشگران غافلگیر و در یکی از محله‌ها از بالای پشت بام هدف رگبار گلوله قرار گرفتند. در پی این حادثه مزدورانه شهید ستوان دوم ضرغام پرست به شهادت رسید و یک مأمور دیگر از ناحیه پا مجروح شد. 📌 پیکر مطهر شهید ضرغام پرست امروز در بندرماهشهر تشییع شد. 📌 نماز این شهید مدافع وطن توسط آیت الله فرحانی اقامه شد. @albayann
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 ⁉️لوازم ورود به فقه نظامات چیست؟ 🔹آیا نمونه ایی از این مدل در حوزه کار شده است؟ ⁉️نگاه رهبر معظم انقلاب در زمینه مبانی پیشرفت چند بعدی و تمدن نوین اسلامی چیست؟ 🔰 استاد آیت الله فرحانی @albayann
👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻 🔰استاد آیت الله فرحانی: 🔹برای ورود به مباحثی هم چون فقه نظام اقتصادی یا نظام تربیتی یا نظام فرهنگ... باید ابتدائا «الزامات و مبانی» این فقه نظامات را از کتاب و سنت و با خردورزی و مبنای عقل استنباط کنیم. اگر توانستیم این کار را انجام دهیم و این مبانی عام را استنباط و استخراج کنیم، آن وقت می توانیم نظامی داشته باشیم که در ابعاد مختلف تکلیف جامعه و حکومت و مردم را مشخص کند. 🔸رهبر انقلاب همین شیوه را بر روی مسئله سبک زندگی پیاده کرده اند ایشان زمانی که به این مسئله ورود می کنند برخلاف آن دیدی که مستقیم ما را در سبک زندگی اسلامی، یا در معماری اسلامی یا خانواده اسلامی...که بسیار مهم و ضروری هم است ببرد، ابتدا به الزمات و مبانی این بحث می پردازند. 🔺نکته بسیار مهم فرمایش ایشان این است که اگر این مبانی پرداخته نشود اصلا این مباحث پا نمی گیرد. لذا باید قبل از ورود به این مباحث بر روی مبانی آنها کار کرد. ◽️مثلا در مورد مبانی تمدن نوین اسلامی و نظریه پیشرفت همه جانبه می شود گفت مبنای پیشرفت چند بُعدی این است که انسان استعداد پایان ناپذیر دارد. 📌یعنی باید اول انسان را به عنوان موجودی که استعدادش پایان ناپذیر است شناخت، تا بتوانیم بر اساس آن، نظریه پیشرفت را به عنوان یک فکر تولید کنیم. در واقع نظریه تمدن نوین اسلامی یک مبنای انسان شناسانه دارد ،آن هم استعداد پایان ناپذیر انسان است. ◾️لذا اگر بخواهیم فقه خانواده بگوییم یا فقه تحول بگوییم؛ این فقه وقتی درست در می آید که ما بپذیریم، پیشرفت هدف است و اگر سوال شود چرا پیشرفت هدف قرار می گیرد جواب خواهیم داد چون استعداد انسان پایان ناپذیر است. 💠این پيشرفت، حركت است، راه است، صيرورت است؛ اما متوقف شدنى نيست و همين طور ادامه دارد؛ چون انسان ادامه دارد، چون استعدادهاى بشرى حد يقف ندارد. این پيشرفت در مبانی انسان شناسی ما داراى ابعادى است؛ و از منظر مفهوم اسلامى خود، با پيشرفت يك بُعدى يا دو بُعدى در فرهنگ غربى متفاوت است؛ چند بُعدى است. 👈پس اگر بخواهیم مثلا نظریه پیشرفت در تمدن را بگوییم باید قبل از آن یک نگاه مبنایی به انسان داشته باشیم. @albayann
السَّلامُ عَلَيْكَ يَا أَبَا الْحَسَنِ عَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ الزَّكِيَّ الرَّاشِدَ النُّورَ الثَّاقِبَ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ 💠میلاد امام پاکی و روشنایی، ستاره راهنمای بشریت حضرت امام هادی (ع) تهنیت باد. @albayann
taghrir-osul 71-80.pdf
1.25M
🗒تقریر درس خارج اصول 📆سال تحصیلی 1400-1399 💠استاد آیت الله فرحانی 👈🏻جلسه 71تا80 💢انشاءالله تقریرات جلسات بعد هم تنظیم و ارائه خواهد شد💢 @albayann
taghrir-feqh 61-70.pdf
842.6K
🗒تقریر درس خارج فقه 📆سال تحصیلی 1399-1400 💠استاد آیت الله فرحانی 👈جلسه 61تا70 💢انشاءالله تقریرات جلسات بعد هم تنظیم و ارائه خواهد شد💢 @albayann
🔰استاد آیت الله فرحانی: 🔹روایات متعددی داریم که هیچ جریانی به بزرگی و عظمت روز غدیر نیست. خداوند نعمت را در آن روز تمام کرد و غدیر را ضامن حیات اسلام و نجات انسان معرفی کرد. 📌 اما می بینیم که این یوم عهد معهود و میثاق مأخوذ با آن عظمتش، نمود نداشت و آن تأثیری که می بایست بر امت اسلام و بشریت بگذارد را نگذاشت. 🔸در مقابل غدیر، یک جریان عاشورا وجود دارد. میبینیم این فاجعه تبدیل می شود به ضامن حیات اسلام و موجب استمرار مکتب می شود. چرا؟ چه تفاوتی بین عاشورا و غدیر وجود دارد؟ در حالیکه قرار بود غدیر موجب استحکام اسلام و تعالی انسان شود، این عاشورا بود که چنین باری را بر دوش کشید. 👈تفاوت این دو جریان در یک کلمه است.و آن هم "خواص" است. ◾️عاشورا بزرگ شد چون عباس و زینب داشت.اگر خواص نسبت به مسئله عاشورا رسالت خود را انجام نمی دادند عاشورا هم مانند غدیر می شد. خیلی مهم است که خواص جامعه رسالت خودشان را نسبت به حوادث مهم درست انجام دهند. 🔺باید درست بشناسند. درست تبلیغ کنند. درست جا بیندازند. استقامت کنند. بایستند. این کار مهمی است. خواص رسالت سنگین و بزرگی دارند. @albayann
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 🌟 الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ 🌟 💠خاطره ای از مناظره با یکی از علمای اهل سنت... آیا شیعه معتقد است بعد از رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم باب علم و وحی الهی بسته شده است؟ ⁉️چگونه شیعه برای علم اهل بیت و علم علی بن ابی طالب و خزینه علوم اهتمام و احترام قائل هستید؟ ❔چرا شیعه مقامات علی بن ابی طالب را با مقامات پیامبر از جهت علمی یکی میداند؟ ❓جایگاه علمی پیامبر چه جایگاهی هست ،در صورتی که باب علم بسته شده است؟ ✅پاسخ استاد آیت الله فرحانی را در این صوت بشنوید . @albayann
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 💠حضور و بازدید آیت الله فرحانی از وضعیت روستاهای جنوب خوزستان در هفته گذشته 🔰روستاهای مسیر بستان و کرخه بویژه روستای رمیم @albayann
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 💠از اعمال یوم غدیر غفلت نکنیم 🔺روز عید غدیر روز احساس ولایت اهل بیت علیهم السلام است 🔸عمده کم توفیقی های ما از انکار مقامات است 🔹ماه مبارک رمضان خیلی بزرگ است چون هرشب یک میلیون نفر از آتش جهنم نجات میابند شب های جمعه ماه رمضان هر ساعت یک میلیون نفر نجات پیدا میکنند شب آخر ماه و روز آخر ماه به اندازه کل ماه خداوند جهنمی آزاد میکند 📌اما روز عید غدیر که یک روز است خداوند دوبرابر ماه مبارک رمضان جهنمی آزاد میکند... لذا باید قدر این شب و روز پربرکت را بدانیم... @albayann
🔹يا اَبَا الْحَسَنِ يا مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ اَيُّهَا الْكاظِمُ يَا بْنَ رَسُولِ اللّهِ يا حُجَّةَ اللّهِ عَلى خَلْقِهِ 🔸ولادت امام حلم و شکیبایی باب الحوائج امام موسی کاظم علیه السلام بر شما مبارک باد. @albayann
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 ⁉️حضرت امام(ره) چه نگاهی را وارد فقه کردند؟ 🔹ابتکار ایشان در زمینه فقه سیاسی چه بوده است؟ 🔸تفاوت حرکت امام با آنچه در زمان صفوی رخ داد در چیست؟ 🔰استاد آیت الله فرحانی @albayann
👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻 🔰آیت الله فرحانی: 🔹 فقه سیاسی و سابقه آن که بسیار عمیق و مستحکم است مربوط به انقلاب اسلامی نیست و آن چه را که امام به وجود آوردند و حرکت ایجاد کردند نظام سازی بر اساس این فقه است. 🔸 امام(ره) هم در حیث نظری نظام سازی و هم در بُعد ایجاد و تحقق این نظام پیش قدم بوده اند و در عمل و نظر توأماً یک نظام را ایجاد کرده اند. 🔺یکی از کارهای مهمی که امام(ره) انجام داده اند این است که مسئله مصلحت نظام را وارد فقه کرده اند و این کار را به روش و متد فقه جواهری انجام داده اند؛ ▪️مبنای ایشان به این صورت است که حکومت حکم اولی و مقدم برهمه احکام الهی است. طبق این مبنا آن موقع مصالحی که ناظر بر تحقق و حفظ حکومت است وارد نظام فقهی می شود و مبدأ بعضی از مباحث فقهی قرار می گیرد و امام(ره) الزامات این بینش را حاکم بر ابواب مختلف فقه نموده است. 👈🏻طبق این اندیشه و روش است که فقه می تواند وارد مرحله نظام سازی بشود و ما می توانیم فقه نظام اقتصادی یا نظام فرهنگی و نظام تربیتی داشته باشیم. حضرت امام(ره) این مطلب را در ذیل بحث حدیث لاضرر بحث می نمایند. @albayann
taghrir-feqh 71-80.pdf
1.05M
🗒تقریر درس خارج فقه 📆سال تحصیلی 1399-1400 💠استاد آیت الله فرحانی 👈جلسه 71تا80 💢انشاءالله تقریرات جلسات بعد هم تنظیم و ارائه خواهد شد💢 @albayann
taghrir-feqh 81-90.pdf
1.02M
🗒تقریر درس خارج فقه 📆سال تحصیلی 1399-1400 💠استاد آیت الله فرحانی 👈جلسه 81تا90 💢انشاءالله تقریرات جلسات بعد هم تنظیم و ارائه خواهد شد💢 @albayann
💢دوران «غيب» و «شهادت» امام خمینی (ره) 🔰در بیان آیت الله جوادی آملی @albayann
👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻 🔰آیت الله جوادی آملی (مدظله): 🔹جامعان بين «غيب» و «شهادت» مى ‏كوشند همه آنچه را فهميده يا يافته‏ اند به جامعه بشرى منتقل كنند؛ لذا گاهى در علوم نقلى با استنباط از ظواهر دينى تدريس و تصنيف دارند؛ و زمانى در علوم عقلى با استمداد از علوم متعارفه و مبادى تبيين‏ شده آن دراسه و كراسه‏ اى به يادگار مى‏ نهند؛ و گاهى نيز در مشاهده ‏هاى قلبى با استعانت از كشف‏هاى اوّلى خطاناپذير معصومان (ع) وراثتى و رسالتى را به شاهدان انتقال مى‏ دهند؛ و اسوه سالكان خواهند شد. 🔸يكى از چهره‏ هاى درخشان جمع بين «غيب» و «شهود» استاد عاليمقام، حضرت امام خمينى (ره)، است كه راقم اين سطور از مهرماه 1334 تا سال 1341 ه. ش افتخار شاگردى معظم له را داشته، و از دوران به ياد ماندنى مراحل تحصيليم به شمار مى‏ آيد. 🔺اگر دهه پر بركت 1357 تا 1368 ه. ش را درخشش نشأه «شهادت» ايشان بدانيم، چنانكه هست، دهه مبارك 1347 تا 1358 ه. ق حتماً فروغ نشأه «غيب» آن حضرت (ره) خواهد بود؛ زيرا در اين دهه بسيارى از نفايس غيبى از انفاس قدسى ايشان به نفوس سالكان مسلك صفا رسيده است. ▪️زيرا در سال 1347 ه. ق شرح دعاى سحر را مرقوم داشتند كه در آن بين «مشهود» و «معقول» و «منقول» الفتى دلپذير ايجاد كرد؛ و به تعبير سزاتر، از هماهنگى آنها پرده برداشت: 🌿سه نگردد بريشم ار او را 🌿پرنيان خوانى و حرير و پرند ▫️و در سنه 1349 ه. ق مصباح الهداية إلى الخلافة و الولاية را نگاشت، كه در آن از چهره نگار خلافت محمدى (ص) و ولايت علوى (ع) غبارروبى نمود، و كيفيت سريان اين دو نور را در عوالم غيب و شهود با زبان رمز بيان داشت و همتايى بلكه وحدت اين دو را با لسان استعاره اثبات نمود: 🌿أنا مَن أهوى و من أهوى أنا 🌿نحن روحان حَلَلنا بدناً 💠و در سال 1355 ه. ق تعليقه بر شرح فصوص قيصرى و مصباح الأنس محمد بن حمزه فنّارى را به پايان رساند. و در ديباچه تعليقه بر مصباح الانس تاريخ تَتَلْمُذ مصباح را چنين مرقوم داشتند: قد شرعنا قراءة هذا الكتاب الشريف لدى الشيخ العارف الكامل، أستادنا في المعارف الإلهية، حضرة الميرزا محمد على الشاه ‏آبادي الإصفهاني، دام ظله، في شهر رمضان المبارك 1350 ه. ق. ♻️و در سنه 1358 ه. ق كتاب حاضر، يعنى سرّ الصلاة را تصنيف فرمود. و در آن (فصل پنجم از مقاله يكم و نيز فصل پنجم از مقدمه كتاب) از كتاب اربعين، و نيز در فصل دوازدهم از مقاله دوم، از كتاب مصباح الهداية خود ياد كرده ‏اند. و چون اين كتاب سر الصلاة براى خواص تدوين شد و ديگران از آن بهره نمى ‏بردند، لذا كتاب آداب الصلاة را جهت فيض همگان مرقوم داشته ‏اند. 📚مقدمه کتاب سرالصلوه @albayann