اهل منبر و اهل وعظ دقت کنید؛
منابر شما باید ابتدایش #خدا و اختتامش #امام_زمان علیهالسلام باشد؛ شاید دریچهی لطفی به روی من و شما باز شود.
🌐 مردم هم توجه کنند؛ او #ولی_نعمت عالَم است؛ به کسی امید نداریم، نقطهی امید فقط #ولی_عصر عجلاللهتعالیفرجه است؛ حلّال مشکلات فقط اوست که: «بیمنه رزق الوری.»
❇️ به او رو بیاورید تا دست او بر سر شما و عنایت او شامل حال شما باشد؛ با یک نگاهِ او، کار تمام است.
🎙 برگرفته از بیانات آیت الله وحید خراسانی
🔻 به البرهان بپیوندید |اینستاگرام،تلگرام و ایتا|
@alburhan_110
#شفا_گرفتن_عالم_اهل_سنت
با #تربت_امام_حسین سلام الله علیه
سمعت أحمد یقول: سمعت أبا بکر یقول: سمعت الخلدی یقول:کَانَ فِیَّ جَرَبٌ عَظِیمٌ کَثِیرٌ، قَالَ: فَمَسَحْتُ بِتُرَابِ قَبْرِ الْحُسَیْنِ، قَالَ: فَغَفَوْتُ فَانْتَبَهْتُ، وَلَیْسَ عَلَیَّ مِنْهُ شَیْءٌ.
ابو محمد خلدی ( از شیوخ و ائمه ی اهل سنت ) می گوید که بیماری پوستی شدیدی داشتم پس تربت قبر حسین را به پوستم کشیدم و بعد از آن خوابیدم.وقتی بیدار شدم اثری از بیماری نیافتم.
📚الطیوریات،ج3،ص912،ح847 ط اضواء السلف
#حوادث_پس_از_شهادت_امام_حسین علیه السلام
طبرانی از علمای اهل سنت در کتاب معجم الکبیر خود می نویسد:
لَمَّا قُتِلَ الْحُسَيْنُ رضي اللَّهُ عنه مَكَثْنَا سَبْعَةَ أَيَّامٍ إذا صَلَّيْنَا الْعَصْرَ نَظَرْنَا إلي الشَّمْسِ علي أَطْرَافِ الْحِيطَانِ كَأَنَّهَا الْمَلاحِفُ الْمُعَصْفَرَةُ وَنَظَرْنَا إلي الْكَوَاكِبِ يَضْرِبُ بَعْضُهَا بَعْضًا.
لحظه اي كه امام حسين سلام الله عليه به شهادت رسيد، هفت روز حيران بوديم و بعد از نماز عصر نگاه مي كرديم كه روي ديوار ها گويا چادر هاي قرمز كشيده شده است و به ستاره ها نگاه مي كرديم، گويا اين ها همه به يكديگر برخورد مي كردند.
📚المعجم الكبير، ج 3، ص 121
#مدافع_حریم_امامت_و_ولایت_باشیم
#شیشه_خون_در_روز_عاشورا
#اطلاع_یافتن_ابن_عباس از #شهادت_امام_حسین علیه السلام در روز عاشورا
در كتاب #مسند_احمد از ابن عباس نقل مي كند كه مي گويد:
عَنِ بن عَبَّاسٍ قال رأيت النبي صلي الله عليه وسلم في الْمَنَامِ بِنِصْفِ النَّهَارِ أَشْعَثَ أَغْبَرَ معه قَارُورَةٌ فيها دَمٌ يَلْتَقِطُهُ أو يَتَتَبَّع ُفِيهَا شَيْئاً قال قلت يا رَسُولَ اللَّهِ ما هذا قال دَمُ الْحُسَيْنِ وَأَصْحَابِهِ لم أَزَلْ أَتَتَبَّعُهُ مُنْذُ الْيَوْمَ قال عَمَّارٌ فَحَفِظْنَا ذلك الْيَوْمَ فَوَجَدْنَاهُ قُتِلَ ذلك الْيَوْمَ.
ابن عباس مي گويد: من در روز عاشورا در خواب ديدم كه نبي مكرم (ص) شيشه اي در دست دارد و در آن خون است، گفتم: يا رسول الله اين چيست؟ فرمود: اين خون حسين (ع) و اصحاب اوست.
عمار مي گويد: ما اين روز را حفظ كرديم، بعد متوجه شديم همان روزي كه ابن عباس این خواب را ديده بود روز شهادت امام حسين سلام الله عليه بوده است.
📚مسند احمد بن حنبل، ج4، ص 59 و60
#مدافع_حریم_امامت_و_ولایت_باشیم
خبر شهادت امام حسین سلام الله علیه از زبان امیرالمؤمنین سلام الله علیه ( #علم_غیب )
در کتاب المُصنّف ابن شیبه از علمای اهل تسنن ( استاد بخاری)
حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللهِ الْحَضْرَمِیُّ، ثنا عَبْدُ اللهِ بْنُ الْحَکَمِ بْنِ أَبِی زِیَادٍ، وَأَحْمَدُ بْنُ یَحْیَى الصُّوفِیُّ، قَالَا: ثنا عُبَیْدُ اللهِ بْنُ مُوسَى، عَنْ إِسْرَائِیلَ، عَنْ أَبِی إِسْحَاقَ، عَنْ هَانِی بْنِ هَانِی، عَنْ عَلِیٍّ رَضِی اللهُ عَنْهُ قَالَ : لَیُقْتَلَنَّ الْحُسَیْنُ قَتْلًا، وَإِنِّی لَأَعْرِفُ التُّرْبَةَ الَّتِی یُقْتَلُ فِیهَا قَرِیبًا مِنَ النَّهْرَیْنِ.
علی بن ابی طالب فرمودند : همانا حسین را خواهند کشتند و من به خوبی تربت و خاکی که روی آن و در نزدیک دو رود کشته می شود را می شناسم.
سند روایت کاملا معتبر است و هیثمی در مجمع الزوائد نیز به اعتبار سند اشاره می کند.
📚مصنف ابن ابی شیبة،ج10،ص392،ح31210 ط مکتبة الرشد
#مدافع_حریم_امامت_و_ولایت_باشیم
#نوحه_خوانی_جن برای #امام_حسین سلام الله علیه در منابع #اهل_سنت
#ام_المؤمنين_میمونة،همسر پیامبراعظم صلی الله علیه و آله وسلم:
حَدَّثَنَا عَبْدُ اللهِ، ثنا إِبْرَاهِیمُ بْنُ الْحَجَّاجِ، ثنا حَمَّادُ بْنُ سَلَمَةَ، عَنْ عَمَّارٍ، عَنْ مَیْمُونَةَ،
قَالَتْ: سَمِعْتُ الْجِنَّ تَنُوحُ عَلَى الْحُسَیْنِ.
شنیدم که #جن بر حسین نوحه خواند.
📚المعجم الکبیر للطبرانی،ج3،ص131،ح2868 ط مکتبة ابن تیمیة
#مدافع_حریم_امامت_و_ولایت_باشیم
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #موشن_پاسخ #ماجرای_ارینب
| آیا #واقعه_عاشورا یک #دوئل_عشقی بین #امام_حسین سلام الله علیه و #یزید بود؟
🔹پاسخ اجمالی:
📚 آنچه که در کتاب مجهول المولف «الامامة و السیاسة» درباره #ارینب همسر عبدالله بن سلام، عشق یزید به او، نقشه #معاویه برای تصاحب ارینب به نفع یزید لعنة الله عليه و ممانعت امام حسین و ازدواج آن حضرت با ارینب آمده، به دلیل:
▫️بی اعتباری کتاب
▫️نامشخص بودن راویان
▫️ناهماهنگی زمانی و مکانی
▫️وجود شخصیتهای خیالی و ساختگی
▫️و...
🔅به کلی بی اساس و از درجه اعتبار ساقط بوده و پذیرش آن دور از عقل و روش های علمی است.
🔗پاسخ تفصیلی
the14.ir/6101
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سجودی_ناصبی کارشناس شبکه وهابی کلمه:
ما #روز_عاشورا ، بخاطر #قتل_حضرت_حسین ، #جشن می گیریم!!!
🔻 به البرهان بپیوندید |اینستاگرام،تلگرام و ایتا|
@alburhan_110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ۱۰۹۰ سال #عزاداری_خیابانی
🔻 به البرهان بپیوندید |اینستاگرام،تلگرام و ایتا|
@alburhan_110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#امام_حسین علیه السلام و #زرتشتیان
اهمیت نذری واحترام به حضرت سیدالشهداء
🔻 به البرهان بپیوندید |اینستاگرام،تلگرام و ایتا|
@alburhan_110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 #چهلسخن ۱
🏴 نام او بر عرش الهی
◼️ آیت الله العظمی وحید خراسانی
◼️ #کلام_فقیه #امام_حسین #محرم
☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
❌ #غزالی دانشمند اهل سنت:
خواندن #مقتل_امام_حسین علیه السلام حرام است چون سبب #دشمنی_با_صحابه میشود❗
⚠️این حرف غزالی نشان می دهد که #صحابه نقش بسیار مهمی در به #شهادت_رساندن امام حسین علیه السلام و #اسارت_بردن اهل بیت ایشان داشتند.
هم چنین ثابت می کند که #علمای_اهل_سنت بسیاری از #وقایع_تاریخی را از بین برده و یا #تحریف کرده اند.
🔻 به البرهان بپیوندید |اینستاگرام،تلگرام و ایتا|
@alburhan_110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رسوایی شبکه وهابی کلمه
🚫 سالگرد گرفتن برای تروریست ها آزاد و جایز اما برای امام حسین سلام الله علیه بدعت و ممنوع ⁉️
🎥 شبکه وهابی کلمه که همواره برگزاری مراسم سالگرد برای شهادت اهل بیت علیهم السلام ( خصوصا حضرت ابا عبدالله الحسین) را بدعت و ناجایز معرفی کرده و شیعیان را بدعت گذار می دانست ، خود برای چندمین سال پیاپی در سالروز اعدام تروریست های عضو داعش برای آنها #مراسم_سالگرد برگزار میکند و در پاسخ بیننده ای که دلیل این تناقض آشکار را می پرسد اقدام به تهدید و توهین میکند ‼
✅این دلیل دیگری است که ثابت میکند مشکل این #جماعت_ناصبی تنها با #اهل_بیت_رسول_خدا صلی الله علیه و آله است و لاغیر ❗
⚠️ قضاوت با شما
🔻 به البرهان بپیوندید
|اینستاگرام،تلگرام و ایتا|
@alburhan_110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 چرا از اول #محرم عزاداری می کنیم؟
🔻 به امام صادق (علیه السلام)عرض شد: آقای من به فدایتان شوم!...وقتی کسی می میرد یا کشته می شود جلسه نوحه ای برای او می گیرند، و من مشاهده می کنم که شما و شیعیانتان از اول #ماه_محرم اقامه ی جلسه #عزا می کنید.
▫️ حضرت فرمودند: این چه حرفی است!
▪️ هنگامی که هلال ماه #محرم دمیده می شود ملائکه پیراهن امام #حسین را آویزان می کنند در حالیکه پاره پاره شده از ضربه های #شمشیر و آغشته به #خون است؛
▪️ ما و شیعیانمان این پیراهن را با چشم دل (و نه با چشم ظاهری) می بینیم پس #اشک های ما سرازیر می شود.
کارشناس: استاد #ابوالقاسمی
🔻 به البرهان بپیوندید
|اینستاگرام،تلگرام و ایتا|
@alburhan_110
🔰#اسناد_تاريخی در #فرمان_قتل_امام_حسين عليه السلام توسط #یزید از منابع #اهل_سنت
⚜ در منابع شيعه صدور فرمان شهادت امام حسین علیه السلام توسط يزيد، امری قطعی است، اما اینکه در منابع اهل سنت هم به این موضوع پرداخته شده یا نه؟
سوالی است که به آن پاسخ خواهیم داد.
⚠️در ميان علمای اهل سنت افراد اندكی همچون #عبدالمغيث_حنبلی و #ابن_تيميه سعی نموده اند از #يزيد جانبداری كنند و او را بی گناه جلوه دهند و يا حداقل او را شخصی نشان دهند كه توبه نموده است.
🔻اما عده ديگری از علمای اهل سنت همانند شيعه معتقدند که #فرمان_قتل_امام_حسین علیه السلام توسط #یزید_بن_معاویه صورت گرفته است.
⚫البته گزارشهای تاريخی اهل سنت در اين زمينه به چند دسته تقسيم ميشود:
۱. صدور فرمان شهادت قبل از حركت امام عليه السلام به مكه.
۲. صادر شدن دستور شهادت امام عليه السلام به والي كوفه.
۳. بيان اصل فرمان به شهادت آن حضرت فارغ از زمان و مكان و اشخاص
🔴 ۱. صدور فرمان قبل از حركت امام عليه السلام به مكه
از جمله منابعی که در اين زمينه سخن گفته است، کتاب الفتوح ابن عثم کوفی (متوفاي ۳۱۴ هـ.ق) است وی نقل میکند یزید طی نامه ای به والی مدینه دستور شهادت امام حسين عليه السلام را صادر كرد:
وليكن مع جوابك إليّ رأس الحسين بن عليّ، فإن فعلت ذلك فقد جعلت لك أعنّة الخيل، ولك عندي الجائزةّ والحظّ الأوفرّ والنعمة واحدة والسلام.
به همراه پاسخ این نامه سر حسینبن علی رامیخواهم، اگر چنین کردی پاداش خوبی نزدما خواهی داشت.
📚الفتوح ،جلد۳،جزء۵، ص۱۸
🔴 ۲. دستور شهادت امام عليه السلام به والی كوفه
#ابن_اثیر_جزری يكی ديگر از علماي اهل سنت، پیرامون اینکه چرا #عبیدالله_بن_زیاد دست به چنین جنایت زد؛ به نقل از وی چنين می نویسد:
أما قتلي الحسين فإنه أشار علی يزيد بقتله أو قتلي فاخترت قتله
یزید مرا بين كشته شدن خودم و كشتن حسين مخير نموده بود و من بين کشته شدن خودم وحسین(علیه السلام ) كشتن حسین (علیه السلام )را انتخاب كردم.
📚أبو الحسن علي بن أبي الكرم محمد بن محمد بن عبد الكريم الشيباني الوفاة: 630هـ ، الكامل في التاريخ ج 3 ، ص 474 ، ناشر : دار الكتب العلمية - بيروت - 1415هـ ، الطبعة : ط2 ، تحقيق : عبد الله القاضي
#قرمانی يكی ديگر علمای اهل سنت، معتقد است يزيد به عبیدالله بن زياد دستور داد كه امام حسین علیه السلام را به شهادت برساند:
و بلغ الخبر الي يزيد فولي العراق عبيد الله بن زياد و امره بقتال الحسين.
یزید دستور قتل حسین بن علی را به والی عراق (عبیدالله) داد.
📚القرماني، احمد بن يوسف، المتوفي : 1019، اخبار الدول و آثار الاُوَل في التاريخ، ج 1، ص 320، تحقيق: احمد حطيط – فهمي سعد، ناشر : عالم الكتب.
#ابن_اعثم_كوفی نيز با بيانی ديگر به شرح اين ماجرا می پردازد :
فكتب عبيد الله بن زياد إلى الحسين : أما بعد يا حسين ! فقد بلغني نزولك بكربلاء ، وقد كتب إليّ أمير المؤمنين يزيد بن معاوية أن لا أتوسد الوثير ولا أشبع من الخبز ، أو ألحقك باللطيف الخبير أو ترجع إلى حكمي وحكم يزيد بن معاوية – والسلام.
عبيد الله بن زياد به امام حسين عليه السلام در نامه ای نوشت :
اي حسين ! به من خبر رسيده كه در كربلا منزل گزيده ای، يزيد بن معاويه نيز برای من نوشته است بر بالشی تكيه ندهم و از نانی سير نشوم [كنايه از اينكه به سرعت به مساله شما رسيدگي كنم] تا اينكه يا تو را به خداوند ملحق كنم يا اينكه حكم من و يزيد بن معاويه را بپذيري. والسلام.
📚الفتوح - أحمد بن أعثم الكوفي - ج 5 ص 84- 85؛
📚مطالب السؤول في مناقب آل الرسول (ع ) - محمد بن طلحة الشافعي - ص 400؛
📚مقتل الحسین، خوارزمی، ج 1 ، ص 340، محقق : محمد السماوی، ناشر: انوار الهدی، قم، چاپ اول، 1418 هـ.ق.
👈🏼همانطور كه در ابتدای مقاله آمد، ابن اعثم نقل كرد كه یزید طی نامه ای به #والی_مدینه دستور #شهادت_امام_حسين عليه السلام را صادر كرد و در اينجا نقل می كند عبيدالله بن زياد #والی_كوفه نيز چنين دستوری داشته است كه اين خود حكايت از اين دارد كه يزيد نه يك بار بلكه دو بار فرمان شهادت امام حسين عليه السلام را صادر كرده است.
البرهان
🔰#اسناد_تاريخی در #فرمان_قتل_امام_حسين عليه السلام توسط #یزید از منابع #اهل_سنت ⚜ در منابع شيعه صدو
🔴 ۳. فرمان به شهادت فارغ از زمان و مكان و اشخاص
در گزارش های تاريخی ديگر تنها به ذكر شهادت امام حسين عليه السلام به دستور يزيد، اكتفا شده و پيرامون اينكه اين فرمان در كجا و نسبت به چه شخصی و يا در چه مكانی صادر شد، سخنی به ميان نيامده است.
#شمس_الدين_ذهبی از دیگر بزرگان اهل سنت، دلیل روگردانی وکینه مردم نسبت به یزيد را اینگونه توصیف میکند:
قلت : ولما فعل يزيد بأهل المدينة ما فعل، وقتل الحسين وإخوته وآله، وشرب يزيد الخمر ، وارتكب أشياء منكرة ، بغضه الناس ، وخرج عليه غير واحد ، ولم يبارك الله في عمره
به خاطر جرمهايي كه يزيد نسبت به اهل مدينه مرتكب شد [واقعه حره] و به شهادت رساندن [امام] حسین [عليه السلام] وبرادرنش و شرابخواری و انجام هر عمل زشت و منكری، مردم کینه یزید را به دل گرفتند و افراد زيادی بر او خروج كردند و خداوند عمرش را مبارك نگردانيد.
📚شمس الدين محمد بن أحمد بن عثمان الذهبي الوفاة: 748هـ ، تاريخ الإسلام ج 5 ، ص 30، ناشر : دار الكتاب العربي - لبنان/ بيروت - 1407هـ - 1987م ، الطبعة : الأولى ، تحقيق : د. عمر عبد السلام تدمرى
#ابن_جوزی نيز به همين مطلب معترف است با این تفاوت که در ادامه یزید را لعنت مي كند؛ چنانچه سبط بن جوزي (نوه دختری او) به نقل از اساتیدش می نويسد:
و حکى لی بعض اشیاخنا عن ذلک الیوم: ان جماعة سألوا جدی عن یزید فقال ما تقولون فی رجل ولّی ثلاث سنین فی السنة الأولى قتل الحسین فی الثانیة أخاف المدینة و اباحها و فی الثالثة رمى الکعبة بالمجانیق و هدمها، فقالوا نلعن فقال فالعنوه.
بعضی از اساتیدم برای من آن روزی را حكايت كردند كه از جد من پيرامون يزيد سؤال كردند؛ جدم پاسخ داد : نظر شما درباره مردی كه سه سال حكومت كرد اما در سال اول حسین [عليه السلام] به شهادت رساند و در سال دوم به مدینه حمله کرد و سه روز [تصرف در جان و مال و ناموس مردم] مدينه را برای سربازانش حلال دانست و در سال سوم کعبه را با منجیق تخریب کرد؟!
آن جماعت گفتند چنين فردی را لعنت می كنيم ، جد من نيز گفت لعنتش كنيد.
📚سبط بن الجوزي الحنفي، يوسف بن قزغلي ، تذكرة الخواص الأمة في خصائص ائمة عليهم السلام، ص 291-292، ناشر : مكتبة نينوي الحديثة، تهران.
آری! دوران چهارساله یزید سرشار از جرم و جنايت و وقایع اسف بار بود تا جايی كه #یعقوبی ، تاريخ نگار معروف به نقل از سعيد بن مسيب، دوره حکومت يزيد را دورانی شوم معرفي مي كند:
وكان سعيد بن المسيب يسمي سني يزيد بن معاوية بالشؤم في السنة الأولى قتل الحسين بن علي وأهل بيت رسول الله والثانية استبيح حرم رسول الله وانتهكت حرمة المدينة والثالثة سفكت الدماء في حرم الله وحرقت الكعبة
سعید بن مسیب ساليان خلافت يزيد را به ساليان شوم نامگذاری كرد؛ در سال اول امام حسين عليه السلام و اهل بيت رسول خدا صلي الله علیه و آله را به شهادت رساند؛ در سال دوم به حرم رسول خدا صلي الله علیه و آله هتك حرمت كرد و حرمت مدینه را شكست وسال سوم نیز در حرم الهي [مسجد الحرام] خون ها ريخت و کعبه را به آتش کشید.
📚أحمد بن أبي يعقوب بن جعفر بن وهب بن واضح اليعقوبي الوفاة: 292 ، تاريخ اليعقوبي ج 2 ، ص 253، ناشر : دار صادر – بيروت. عمر رضا كهالة
دانشمند اهل سنت پيرامون يعقوبي چنين مي نگارد: «وصنف كتبا جيدة منها تاريخ اليعقوبي» كتابهای نيكويی به رشته تحرير درآورده است؛ يكی از آنها تاريخ يعقوبی است.
⚠️نتيجه گيری
از مطالبی كه گذشت دريافتيم كه طبق نظر شيعيان و اكثر اهل سنت #فرمان_شهادت_امام_حسين عليه السلام را #يزيد_بن_معاويه صادر كرده است.
بر اساس منابع اهل سنت نه تنها يك بار بلكه صدور فرمان دو مرتبه صورت گرفته است.مرتبه اول به #والی_مدینه و مرتبه دوم به #والی_کوفه.
بنابراين بر كسی پوشيده نيست كه مقصّر اصلی در اين واقعه اسفناك، شخص يزيد بن معاويه است.
🔻 به البرهان بپیوندید
|اینستاگرام،تلگرام و ایتا|
🌐 @alburhan_110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #موشن_پاسخ| اگر #هدف_از_عزاداری، #شناخت_امام_حسین است، چرا بجای #مجالس_عزاداری از #روش_گفتگو استفاده نمیکنیم؟
🔹پاسخ اجمالی:
1️⃣ برای معرفی شخصیت امام حسین(ع)، تشکیل میزگرد، کنفرانس و… بسیار مفید و لازم است که بطور مفصل انجام شده و میشود.
2️⃣ برای بهره برداری گسترده و عمیق از کار بزرگ و ایثاری که امام حسین علیه السلام و اصحاب ایشان به خرج دادند، استفاده از روش گفتگو و شناخت کافی نیست، بلکه احساسات و عواطف هم برای ایجاد انگیزه درونی، لازم است. این عوامل، میل به حرکت را در انسان ایجاد میکند. انسانی که میداند فلان غذا برای او مفید است، تا اشتها و انگیزه نداشته باشد، رو به غذا نمیآورد.
3️⃣ پس برای حرکت، به غیر از دانش و شناخت، باید در انسان، میل و انگیزه هم وجود داشته باشد. صرف شناخت امام حسین علیه السلام، به تنهایی نمیتواند عامل حرکت، به سوی آن هدف متعالی باشد، هدفی که به ما یادآوری میکند، برای رسیدن به یک زندگی حداقلی، نباید تن به ذلت داد و آزادگی را در مسلخ عادات جاهلی ذبح نمود.
4️⃣ یکی از راه هایی که این انگیزه را ایجاد میکند همین جلسات عزاداری است.
🔗پاسخ تفصیلی
the14.ir/6084
🔻 به البرهان بپیوندید
|اینستاگرام،تلگرام و ایتا|
🌐 @alburhan_110