هدایت شده از مهدوی ارفع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️مصاحبه تاملبرانگیز مجری شبکه افق با دکتر صباحالحسینی(مدیر درمانگاههای کربلا و رئیس بیمارستان کرونایی امام حسین):
📍"بعداز تجمع میلیونی عزاداران عاشورای حسینی، آمار بستریهای ما نزولی شد؛ البته این تجربهی اول ما نبود!"
✍این کلیپ را برسانید بدست تمام پزشکان و همچنین آزاداندیشان جهان؛ باید بررسی علمی شود که آیا پروتکلهای WHO معکوس جواب میدهند یا صرفا معجزهی امام حسین است یا هردو؟
✍لازم بذکر است که تاکنون فقط حدود ۱۰درصد مردم عراق واکسینه شدهاند و همانگونه که در تصاویر مشاهده میکنید بیمارستانهای مجهزی هم دارند؛ اما تختهای بسیاری خالی هستند!
#کروناهراسی
#واکسن
#مهدوی_ارفع
🆔 @mahdavi_arfae
هدایت شده از KHAMENEI.IR
Arbaeen.pdf
2.13M
🔰 نسخه PDF | #زیارت_اربعین
▫️ رهبر انقلاب: دو سه زیارت مهم روز اربعین وارد است؛ روز اربعین، همهی مردم بنشینند زیارت اربعین را با حال، با توجّه بخوانند و شِکوه کنند پیش امام حسین (علیه السّلام) و بگویند یا سیّدالشّهداء، ما دلمان میخواست بیاییم، نشد، وضع این جوری است تا یک نظری بکنند، یک کمکی بکنند. ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
هدایت شده از دكتر اکبر روستایی
🔰 هشتمین دوره سراسری مجازی
📖نقدوهابیت و نقد مدعی یمانی
🎙با حضور اساتید برجسته کشوری
✅ کاملا رایگان و با صدور مدرک معتبر.
❇️ مهلت ثبت نام تا 1400/7/19
📝محل ثبت نام :
⭕️ برای شرکت در هریک از دوره ها از لینک ذیل آن دوره اقدام فرمایید.
🔰دوره نقد وهابیت :
🌐https://survey.porsline.ir/s/XaEpkS3
🔰دوره نقد مدعی یمانی:
🌐:
https://survey.porsline.ir/s/HmbSoMO
🔻عضویت در کانال ذیل الزامی می باشد:
⭕️https://eitaa.com/joinchat/811008143Cd67cf3e6c6
✔️بسته ویژه بیست و هشتم ماه صفر
سالروز شهادت مظلومانه رسول خدا صلوات الله علیه و آله
و شهادت سبط اکبر، امام حسن مجتبی سلام الله علیه
📖مقالات:
✍نگاهی گذرا به زندگانی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله
https://b2n.ir/w50261
✍پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله از نگاه امیرمؤمنان، حضرت علی علیه السلام
https://b2n.ir/r96144
✍شدّ رحال برای زیارت قبر نبی اکرم صلی الله علیه و آله از منظر دیوبندیه و ابنتیمیه
https://b2n.ir/b69267
✍پاسخ به شبهات وهابیان بر روایت مالک الدار در توسل به پیامبر صلی الله علیه و آله پس از حیات
https://b2n.ir/d83363
✍پاسخ به شبهات وهابیان بر روایت عایشه در توسل به پیامبر صلی الله علیه و آله پس از حیات
https://b2n.ir/y74382
✍مروری بر نصوص امامت امام حسن مجتبی علیه السلام
https://b2n.ir/d08229
امام حسن علیه السلام از دیدگاه اهل سنت
https://b2n.ir/imamhasanas
📜پرسش و پاسخ
✍نام پیامبر صلى الله عليه وآله در قرآن چند بار تكرار شده و در چه آيه هايى آمده است؟
https://b2n.ir/b14703
✍آیا امام حسن علیه السلام مطلاق بود؟
https://b2n.ir/h11057
✍امام حسن عليه السلام چگونه و چرا كشته شد؟ قاتل آن حضرت كيست؟
https://b2n.ir/b17586
🔖عکس نوشته:
تواضع و بزرگ منشی امام حسن علیه السلام
https://b2n.ir/u13348
📚معرفی کتاب:
معرفی و دانلود کتاب «الحیاة السیاسیة للإمام الحسن علیه السلام»
https://b2n.ir/s28648
سلام علیکم
عرض تسلیت شهادت پیامبراکرم صلی الله علیه و آله
👈🏼اسناد شهادت انحضرت از کتب شیعه و اهلسنت در اینستاگرام قرار داده شده است
حتما مشاهده نمائید
instagram.com/_u/alburhan_110
هدایت شده از مرکز نشر آثار آیتالله بهجت
🏴 سالروز شهادت جانگداز امام رئوف، آقا علی ابن موسی الرضا المرتضی علیه آلاف التحیة و الثناء، تسلیت باد 🏴
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
حرم مطهر حضرت امام رضا علیهالسلام نعمت بزرگ و گرانقدری است که در اختیار ایرانیهاست، عظمتش را خدا میداند!!
بهحدی که امام جواد علیهالسلام میفرماید: «زِیارَةُ أَبی أَفْضَلُ مِنْ زِیارَةِ الْحُسَینِ علیهالسلام لأِن الْحُسَینَ علیهالسلام یزُورُهُ الْعامةُ وَ الْخاصةُ، وَ أَبی لایزُورُهُ إِلا الْخاصةُ؛
زیارت پدرم از زیارت امام حسین علیهالسلام افضل است، زیرا امام حسین علیهالسلام را عامه و خاصه زیارت میکنند، ولی پدرم را جز خاصه (شیعیان دوازده امامی) زیارت نمیکنند».
لذا کرامات از ضریح آن حضرت بیشتر از ضریح امام حسین علیهالسلام ظاهر میشود.
بنابراین، ایرانیها باید نعمت حرم حضرت امام رضا علیهالسلام را که زیارت آن برایشان فراهم است، مغتنم بشمارند.
📚 در محضر بهجت، ج۱، ص۳۲۸
💻 مشاهده این مطلب و مطالب مشابه از طریق لینک زیر در سایت رسمی مؤسسه نشر آثار حضرت آیتالله بهجت(ره):🔻
http://bahjat.ir/fa/content/1609
☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت #آیت_الله_بهجت قدسسره
✅ @bahjat_ir
هدایت شده از حامد کاشانی
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
#ویژه_محققان
در دو فرسته
🔸🔸بازتاب برخی عقاید شیعیان در دوره امام صادق و امام کاظم علیهما السلام در گزارشهای دیگران
🔸 قبلا هم از کتابی به نام التحریش از یک نویسنده معتزلی دوره امام رضا علیه السلام مطالبی منتشر ساختیم و در گفتگو با جناب آقای دهباشی نیز مطرح کردیم. اخیرا جناب آقای حسن انصاری متن ذیل را منتشر فرموده اند:
🔹 شيعيان و "رافضه" در نيمه سده دوم قمری درباره حديث غدير، نص بر امامت، علم حضرت امير (ع)، عقيده نسبت به دو خليفه نخست، واقعه شهادت حضرت زهراء (ع) چه باورهایی داشتند؟ (بر اساس يک سند ارزشمند از نيمه سده دوم قمری)
در اثر مهم کتاب الردود تأليف عبد الله بن یزيد الفزاري، از متکلمان برجسته و تأثير گذار اباضی مذهب کوفه (و یغداد) در نيمه قرن دوم قمری قسمتی به موضوع اعتقادات شيعيان در خصوص مسائل مرتبط با امامت پرداخته شده. اطلاعاتی که در اين بند آمده از نقطه نظر اثبات قدمت و اعتبار عقايد شيعيان و گروه های مختلف آنان در اين موضوعات حائز اهميت بسيار زيادی است و از اسناد بسيار قابل اعتنا از نقطه نظر بحث ها و پژوهش های تاريخی به شمار می رود. نکته جالب توجه اين است که می دانيم در کوفه، فزاري شريک تجاری هشام بن الحکم بود و با او کاملا آشنا و مرتبط بود و بعدا در بغداد هم در مجلس برامکه با هشام ارتباط داشت و در مجالس مناظرات آن مجلس با هشام و ديگر متکلمان عصر مانند ضرار بن عمرو و غيره شرکت می کرد.
به نظر ما آنچه در اين قسمت فزاري درباره عقايد شيعيان و همچنين گروهی ديگر که از آنان با تعبير "رافضه" ياد کرده نقل می کند به احتمال بسيار زياد عقايدی بوده که فزاری خود از هشام بن الحکم مستقيما شنيده بوده و يا در آثارش خوانده بوده است. از اين نقطه نظر اطلاعات اين قسمت دارای اهميتی مضاعف است. ما در دنباله يادداشت های خود درباره تأثير هشام بر فزاري بيشتر خواهيم نوشت و مباحث مختلف کلامی و اعتقادی را در آثار فزاري با تحليل محتوایی تفصيلی ان شاء الله بيان خواهيم کرد.
از نکات جالب در اين قسمت اين است که فزاري مطلقا به باوری شبيه تحريف قرآن در راستای اثبات امامت از نقطه نظری شيعی اشاره ای ندارد و اين خود باز نشان می دهد که در آن دوره شيعيان مطلقا به باورمندی به تحريف قرآن شناخته نمی شدند.
اينجا عبارات او را در اين قسمت می آوريم:
قال عبدالله: ثم جاءت طائفة أخری إلی رئيسها فقالوا: ما تقول في علي بن أبي طالب، فإن قوما برئوا منه وأکفروه وقاتلوه، فقال: احذروهم فإنهم أهل البدع واکتبوا ما أحدثکم، روينا أن عليا کان أول الناس إسلاما وأحسنهم مع رسول الله صلی الله عليه وسلم، وآثرهم عظمة عنده في الإسلام وجهاد المشرکين، فإن النبي عليه السلام آخی بين أصحابه ثمّ آخی هو عليا، وقال أنت بمنزلي هارون من موسی إلا أنه لا نبي من بعدي، وقال: من کنت مولاه فعلي مولاه، اللهم وال من والاه وعاد من عاداه، وانصر من نصره واخذل من خذله، ووجه النبي عليه السلام أبابکر [بتبليغ] سورة براءة ليقرأها علی الناس بالموسم، وينبذ لکل ذي عهد عهده فنزل عليه جبرائيل علیه السلام، فقال له: إنه لا يبلّغ عنک إلا رجل منک، فرفع النبي عليه السلام السورة إلی علي بن أبي طالب، ووجه بها إلی الموسم. وقال عليه السلام: إن منکم من يقاتل علی تأويل القرآن کما قاتلت علی تنزيله، فقام أبوبکر وعمر وأصحاب رسول الله صلی الله عليه وسلم، وکل واحد یسرّه أن يکون هو المقاتل بعد رسول الله صلی الله علیه وسلم، وکان علي في ناحية وهو يخصف نعليه، فقال رسول الله صلی الله علیه وسلم: یفعل ذلک خاصف النعل، يعنی علیاً، وقال علیه السلام یوما وهو یرید أن يأکل طیراً قد طبخ له: اللهم ائتني بأحبّ خلقک إلیّ أن يأکل معي من هذا الطیر، فجاء الله بعلي فلما رآه النبي علیه السلام سرّ وقال: اللهم وال من والاه وعاد من عاداه واخذل من خذله وانصر من نصره، ونحو ذلک من الأحاديث المعروفة في فضائل علي، فقبل ذلک قوم وهم عوام الناس ودانوا به وتولوا علیا، وقاتلوا معه کل من خالفه، وهم الشیعة والمعتزلة وعامة الأمة.
وقام قوم من الشيعة وأفرطوا في علي کما روی لهم محدثهم أيضاً أن النبي علیه السلام قال: علي خليفتي في أمتي ووصيي من بعدي، ونصّبه للناس إماما، وأسرّ إليه أشياء من الوحي لم یعلّمها أمته وجعل [إليه] أمر نسائه من بعده في يده، وأنّه ردّت عليه الشمس حين فاتته العصر بعد ما غابت، وأنّه دابة الله التي تخرج علی الناس، ومعه عصی موسی وخاتم سلیمان علیهما السلام، وأنّه قسیم الناس (کذا: النار) يقسّم لها أهلها، يقول: هذا لي وهذا لها، وأنّ أبابکر وعمر رضوان الله عليهما ضربا فاطمة بنت رسول الله صلی الله عليه وسلم حتی ألقت جنیناً، وأنّ أبابکر أمر خالد بن الولید حین تخلف علي عن بيعته أن یضرب عنقه إذا سلّم أبوبکر من الصلاة، فلما قعد أبوبکر في التشهد فبدی له، فقال قبل أن یسلّم: يا خالد لا تفعل ما أمرتک،
هدایت شده از حامد کاشانی
ونحو ذلک من الأحاديث المفتعلة الضالة المضلة لمن صدّقها وقبلها أولئک المفرطون ودانوا بها وأکفروا من تقدم علی علي. وزعموا أن الأمة کلها ارتدت بعد النبي علیه السلام حین لم يؤمّروا علياً، وأنه ظلم و قهر، و برئوا من أبي بکر وعمر، و من لم يشهد بمثل شهادتهم، وهم الرافضة لعنهم الله، صاروا إلی ذلک بالروایات وسوء التأويل (ص 9 تا 10؛ چاپ بريل).
(به نقل از کانال تلگرامی آقای حسن انصاری)
پ.ن: متن فوق مربوط به تعیین زمان خاصی برای وقوع حوادث نیست، بلکه به ثبوت اصل این حوادث در افکار و عقاید شیعیان آن عصر، پرداخته است.
@kashani1395
هدایت شده از خبرگزاری حوزه علميه خراسان
🏴 پیام رهبر انقلاب اسلامی در پی حادثه مصیبتبار انفجار در مسجدی در استان قندوز افغانستان
▫️ در پی حادثه مصیبتبار انفجار در مسجدی در استان قندوز افغانستان و جانباختن تعداد زیادی از مردم نمازگزار، حضرت آیتالله خامنهای در پیامی بر مجازات عاملان این جنایت بزرگ و جلوگیری از تکرار چنین فجایعی تأکید کردند.
📝 متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
حادثهی تلخ و مصیبتبار انفجار در مسجد منطقه خانآباد استان قندوز که به جانباختن جمع زیادی از مؤمنان نمازگزار انجامید، ما را داغدار کرد. از مسئولان کشور همسایه و برادر افغانستان جداً انتظار میرود که عاملان خونخوار این جنایت بزرگ را به مجازات برسانند و با تدابیر لازم از تکرار چنین فجایعی جلوگیری کنند. از خداوند متعال رحمت و علوّ درجه برای شهیدان این حادثه و شفای عاجل برای آسیبدیدگان و صبر و سکینه برای کسان و بازماندگان آنها مسألت میکنم.
سیّدعلی خامنهای
۱۷ مهر ۱۴۰۰
🌐 اخبار و رویدادهای حوزه خراسان را در کانال روابط عمومی دنبال کنید.
🆔https://eitaa.com/joinchat/4281663544C83a47c9060
هدایت شده از مرکز نشر آثار آیتالله بهجت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨#پادکست: «حفظ وحدت همراه با اقامه برهان»
🎙حضرت آیتالله بهجت:
🔹«الصلاة معهم کالصلاة خلف رسول الله؛[١] نماز همراه[اهل سنت]مانند نماز پشت سر رسول خدا است»، حفظ وحدت[اینقدر مهم است].
میگوید خود حضرت امیر علیهالسلام شمشیر برداشت، صدای اذان را شنید، به حضرت فاطمه سلاماللهعلیها فرمود من میروم، همه کارهارا [هم] میتوانم انجام دهم، [اما]اگر میخواهی این اذان باشد [باید صبر کرد]، [حضرت هم] گفت: باشد!
🔸چقدر بزرگواربوده است که این همه بلاها به سرش آمد، مع ذلک گفت: اذان از بین میرود، یعنی رسالت از بین میرود. بالاخره چه عرض بکنیم؟ ...
🔹«لا دین لمن لا تقیة له؛[٢] کسی که تقیه نمیکند، دین ندارد».
🔸لذاشنیدم ازهدعلمای نجف[وقتی]میآمد سامره، داخل جماعتشان (اهل سنت) میشد. ...
🔹برای حفظ وحدت! ماهم حفظ وحدت را قائلیم. طعن و سب و … اعلانش پیش آنها مزید بر علت(گرفتاری مضاعف)است.
خدا میداند چه چیزها شنیدهایم که همین زمان ماواقع شده است، درهمین باب که [برخی از شیعیان]تقیه نکرده اند.
🔴اما، در اقامه برهان نه، ما موافق [تقیه] نیستیم. برهان مطلب را، دلیل مطلب را آدم کتمان بکند، نه!!
[البته ذکر دلیل و برهان]جا دارد، [مواردش] به حسب جا مختلف است،[حتی]بعضی جاها اقامه برهان واجب است!
▫️[١]. نک: کافی، ج٣، ص٣٨٠؛ من لا یحضره الفقیه، ج١، ص٣٨٢.
▫️[٢]. کافی، ج٢، ص٢١٧؛ من لا یحضره الفقیه، ج٢، ص١٢٨.
📚درس خارج فقه، کتاب حج، ١۴ دی ١٣۸۴
💻 مشاهده مطالب مشابه با موضوع «وحدت اسلامی» از دیدگاه حضرت آیتالله بهجت از لینک ذیل:
https://bahjat.ir/fa/content/12495
✅ @bahjat_ir
بررسي شبهات خطبه 92 نهج البلاغه (والتمسوا غيري)
https://www.valiasr-aj.com/persian/mobile_shownews.php?idnews=6353