عاقبت، انسان مجنون است و دیوانه، که در باب نگاهِ مردم به انسان فرمود «و يقول لقد خولطوا» و تایید فرمودند که بله و نه از آن جهت بلکه «لقد خالطهم أمرٌ عظيم».
الفلاممیم
عاقبت، انسان مجنون است و دیوانه، که در باب نگاهِ مردم به انسان فرمود «و يقول لقد خولطوا» و تایید فرم
و حضرتش خود به غایت انسان بود و لاجرم سرسلسله و سرحلقه و قطبالاقطابِ مجانین.
شاهدش هم همان که حضرت ختمی مرتبت در مدحش فرمود:«علی ممسوس فی ذات الله»
ممسوس أی مجنون
الفلاممیم
عاقبت، انسان مجنون است و دیوانه، که در باب نگاهِ مردم به انسان فرمود «و يقول لقد خولطوا» و تایید فرم
انسان از آن جهت که سه مرتبه فرمود:«الناس کلهم بهائم» و سپس فرمود:«الا قلیل من المومنین»
خلاصه که انسان که همان چوپان باشد، کم پیدا میشود.
الفلاممیم
انسان از آن جهت که سه مرتبه فرمود:«الناس کلهم بهائم» و سپس فرمود:«الا قلیل من المومنین» خلاصه که انس
نه اینکه همه انسانها چوپان باشند، بعضی نعلبندند و حداد.
الفلاممیم
نه اینکه همه انسانها چوپان باشند، بعضی نعلبندند و حداد.
نقل است سید الطائفتین که رسید خدمت جناب حداد، در دکهشان مشغول بودند، برافروخته و گرد و غبار بر سر و رو نشسته.
خدمتشان عرض کردند: آمدهام نعلی به پای من بکوبید!
الفلاممیم
نه اینکه همه انسانها چوپان باشند، بعضی نعلبندند و حداد.
شاهد ممسوس بودنشان؟ نقل جناب قاضی:
«سيّد هاشم در توحيد مانند سنّيها كه در سنّىگرى تعصّب دارند، او در توحيد ذات حقّ متعصّب است؛ و چنان توحيد را ذوق كرده و مسّ نموده است كه محال است چيزى بتواند در آن خلل وارد سازد. أبدا از عقيده توحيد خود تنازل نمىكند و در إيقان و إذعان به توحيد چنان تعصّب دارد كه سر از پا نمىشناسد.»
الفلاممیم
نه اینکه همه انسانها چوپان باشند، بعضی نعلبندند و حداد.
همچو امروزی هم -دوازدهم ماه مبارک- سالگرد حنابندان جنابشان هست و به زبان مولانا که:
خواجه سلام علیک گنج وفا یافتی
دل به دلم نِه که تو گمشده را یافتی
هم تو سلام علیک هم تو علیک السلام
طبل خدایی بزن کاین ز خدا یافتی
هدایت شده از کانال شاخه طوبی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صدا زدن حروف مقطعه قران (يا كهيعص و يا حمعسق )
على اندر غزا بودى ندايش حروف منفصل اندر دعايش
ندا مى كرد به ((كهيعص )) به ((حمعسق )) آن قطب عباد
غزا يعنى جنگ ، عُبّاد و عَبَدة و عابدون جمع عابد است .
اين رمز در مورد حروف مقطعه شاهد و نمونه ديگرى است از آنچه در بيت سوم همين باب گفته آمد كه اين حروف مقطعه اشاراتى به كنوز و اسرار دارند و يكى از آن اشارات همين است كه از جناب مولى الموالى امير المؤ منين (عليه السلام ) نقل شده است كه در جنگها قبل از شروع به كارزار مى فرمود: يا هو يا من لا هو الا هو يا كهيعص و يا حمعسق لا حول و لا قوة الا بالله . سپس دست به شمشير مى فرمود و به كارزار مى پرداخت .
منبع:جلد دوم شرح دفتر دل-شارح: استاد صمدی آملی
@shakhehtoba
الفلاممیم
تیغی ز میان برکش. زیر گلویم هوای بریده شدن دارد. آخر چه نیازی به آن تیغ دو لب؟ به نخلی راضیام. مرا
همه آهوان صحرا، سر خود نهاده بر کف
به امید آنکه روزی به شکار خواهی آمد...
هدایت شده از عارفانه
❖ ویژه| دستورالعمل شب ٢٣ ماه رمضان از عارف بالله سید علی قاضی طباطبایی؛ به نقل علامه طهرانی و علامه حسن زاده از علامه طباطبایی، رضوان الله علیهم
• مرحوم علامه طهرانی در مطلع انوار، جلد ۲، صفحه ۱۱۴ مینویسد: «حضرت آقای طباطبایی -مدّ ظلّه السّامی- نقل فرمودند از مرحوم آیة الحق حاج میرزا علی آقا قاضی -رضوان الله علیه- که ایشان فرمودند: برای من چنین منکشف شده است که: من قال لیلة ثلاث و عشرين من شهر رمضان ساجدا، مأتين و خمسة و عشرين مرة: یا طهر یا طاهر یا طهور یا طیهور یا طیهار، نزلت علیه الملائکه و طهرته تطهیرا»
• مرحوم علامه حسن زاده آملی در هزار و یک نکته، نکته ۷۹۲ مینویسد: «یکی از مشایخم رضوان الله تعالی علیهم از شیخ خود این دستور را حکایت فرمود که: من قال فی اللیله کج مِن ۱۱۲۲۱۲۱۳/۲۱۴۴۱۶۲۶ بعدد طیهار: یا طهر یا طاهر یا طهور یا طیهور یا طیهار، ساجدا، نزلت علیه الملائکه و طهرته تطهیرا (مجرب جدا). باید به معنی نزول ملائکه توجه داشت».
• کانال عارفانه: شیوه دستور چنین است: شب ۲۳ ماه رمضان با وضو سر بر سجده گذاشته و این ذکر را ۲۲۵ بار تکرار نمایید: «یا طُهرُ یا طاهِرُ یا طَهورُ یا طَیهورُ یا طَیهار»
@Arefane
گفت نشانیات را از همه میگیرم و چیزی از داشتههایم را میدهم، چون مولانا که سراغ شمس را از هر کسی میگرفت و هرکسی چیزکی میگفت به نیت گرفتن طلا و زر و خلعت. اطرافیان مولانا میگفتند نبخش! تو که میدانی دروغ میگویند.
گفت میدانم، اگر راست میگفتند که جانم را میبخشیدم.