eitaa logo
🕋 کانال قرآنی آل طاها 🎤📝
1.1هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
410 ویدیو
24 فایل
کانال قرآنی آل طه 👌کلاسهای تخصصی وعمومی حضوری درتهران وتبریز آنلاین سراسرکشور حفظ قرائت ترتیلِ حفاظ فوتسال تقویتی دروس تربیت فرزندوآموزش خانواده اردوهای تفریحی وزیارتی 👌درصورت داشتن هرگونه نظر،پیشنهادوانتقاد ۰۹۱۴۶۴۸۵۰۶۴درخدمتیم🙏 بااحترام فرج پور
مشاهده در ایتا
دانلود
🕋 کانال قرآنی آل طاها 🎤📝
#نهج_البلاغه نامه ۳۱ ضرورت آخرت گرایی اى پسرم من تو را از دنيا و تحوّلات گوناگونش، و نابودى و دست به
ادامه نامه ۳۱ (به امام حسن مجتبی(ع)) ✅ معیارهای روابط اجتماعی اى پسرم نفس خود را ميزان ميان خود و ديگران قرار ده، پس آنچه را كه براى خود دوست دارى براى ديگران نيز دوست بدار، و آنچه را كه براى خود نمى پسندى، براى ديگران مپسند، ستم روا مدار، آنگونه كه دوست ندارى به تو ستم شود، نيكوكار باش، آنگونه كه دوست دارى به تو نيكى كنند، و آنچه را كه براى ديگران زشت مى دارى براى خود نيز زشت بشمار، و چيزى را براى مردم رضايت بده كه براى خود مى پسندى. آنچه نمى دانى نگو، گر چه آنچه را مى دانى اندك است، آنچه را دوست ندارى به تو نسبت دهند، در باره ديگران مگو. بدان كه خود بزرگ بينى و غرور، مخالف راستى، و آفت عقل است، نهايت كوشش را در زندگى داشته باش، و در فكر ذخيره سازى براى ديگران مباش، آنگاه كه به راه راست هدايت شدى، در برابر پروردگارت از هر فروتنى خاضع تر باش.
‏عکس از محمد فرج پور باسمنجی ▪︎درود خدا بر پیامبر اعظم رحمت للعالمین ◆مدینه المنوره مسجد نبوی حج ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎁 هزاران جایزه نقدی و غیر نقدی در سی و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج ☺️برای همه مردم عزیز ایران برای تمامی سنین حتی زیر ۷ ساله ها و حتی شرکت به صورت خانوادگی و گروهی 👌در نزدیکترین مسجد شهرتون در مسابقه جذاب قرآن شرکت کنید... 😉 خانوادگی، گروهی و فردی 💌 مشاهده آئین‌نامه و محتوها 🎊 سایت ثبت نام: Quranbsj.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎯اینجوری اهدافتو تیک بزن ✔️ 🔹حفظ جزء اول 🔹حفظ پنج جزء اول 🔹حفظ ده جزء 🔹و..‌و‌..و..... 💙 ⁦⁦◍⁠•⁠ᴗ⁠•⁠◍ .
‏عکس از محمد فرج پور باسمنجی
■استاد برجسته ادبیات فارسی دانشگاه تبریز و دانشگاه تهران در گذشت. ◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆ جلیل تجلیل» مترجم، مصحح و استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران و استاد برجسته اسبق دانشگاه تبریز، امروز «دوشنبه ۱۲ شهریور ماه ۱۴۰۳» در ۹۰ سالگی، دار فانی را وداع گفت. «جلیل تجلیل» استاد پیشکسوت دانشگاه تهران و چهره ماندگار ادب فارسی، دار فانی را وداع گفت. او استاد پیشکسوت دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران بود. استاد «جلیل تجلیل» همچنین، رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد، مدیر گروه زبان فارسی دانشگاه تهران و عضو شورای پژوهشی دانشگاه تهران بوده است. علی شهیدی، استاد و مشاور بین‌الملل دانشکده ادبیات دانشگاه تهران با تایید این خبر گفت: «استاد جلیل تجلیل، امروز «دوشنبه، ۱۲ شهریور ۱۴۰۳»، بعد از نماز صبح، به علت کهولت سن و عوارض ناشی از آن از دنیا رفت.» او افزود: «مراسم تشییع و خاکسپاری این استاد بازنشسته زبان و ادبیات فارسی صبح روز چهارشنبه، «چهاردهم شهریورماه»، در آرامگاه خانوادگی‌اش در بهشت‌ زهرای تهران برگزار می‌شود. با توجه به تعطیلی دانشگاه تهران در این روز مراسم وداع در دانشگاه تهران برقرار نخواهد شد و دوستان و همکاران استاد تجلیل در بهشت‌ زهرا تهران حاضر می‌شوند.» «جلیل تجلیل» متولد سال ۱۳۱۳، در «خوی» بود. تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش گذراند و برای تحصیل علوم دینی به حوزه‌ علمیه‌ شهر تبریز رفت. سپس در دانشکده‌ ادبیات دانشگاه تبریز به تحصیل مشغول شد. کارشناسی ارشد و دکترای ادبیات فارسی را از دانشگاه تهران گرفت و در سمت استاد زبان و ادبیات فارسی در این دانشگاه به تدریس پرداخت. استاد «جلیل تجلیل» از اعضای هیات ممیزه و کمیته تخصصی دانشگاه تهران، شورای گسترش دانشگاه‌های کشور، کمیته تخصصی هنر و معماری دانشگاه تهران، مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران و شورای گسترش زبان و ادبیات فارسی در خارج از کشور بوده است. ایشان مقالات فراوانی در نشریات داخلی و بین‌المللی معتبر منتشر کرده و در همایش‌هایی چون صورت‌گری شعر صائب تبریزی، صورت‌گری در شعر مولوی، فرهنگ همگانی مثنوی مولوی و عصر تخیل و تصویر در شعر فارسی حضور داشته‌اند. از افتخارات استاد جلیل تجلیل، دریافت مدال درجه اول رتبه اولی دانش‌نامه لیسانس از وزارت فرهنگ، لوح تقدیر وزیر فرهنگ و آموزش عالی و لوح تقدیرنامه وزارتی به مناسب عضویت در مجله بین‌المللی زبان و ادبیات فارسی است. «جلیل تجلیل» در دوره ششم (سال ۱۳۸۵) به عنوان یکی از چهره‌های ماندگار ایران معرفی شد. برخی از آثار جلیل تجلیل در زمینه‌های تالیف، ترجمه و تصحیح عبارت‌اند از «الغدیر»، «معیار الاشعار خواجه نصیرالدین طوسی»، «برگزیده‌ متون ادب فارسی»، «معانی و بیان»، «جناس در پهنه‌ ادب فارسی»، «نقشبند سخن»، «فنون و صنایع ادبی»، «تحلیل اشعار اسرارالبلاغه»، «مهدی کیست؟»، «شرح مشکلات تاریخ وصاف»، «کتابداری نوین در اسلام».
🕋 کانال قرآنی آل طاها 🎤📝
#نهج_البلاغه نامه ۳۱ ضرورت آخرت گرایی اى پسرم من تو را از دنيا و تحوّلات گوناگونش، و نابودى و دست به
✅ تلاش در جمع آوری زاد و توشه بدان راهى پر مشقّت وبس طولانى در پيش روى دارى، و دراين راه بدون كوشش بايسته و تلاش فراوان اندازه گيرى زادو توشه و سبك كردن بار گناه موفّق نخواهى بود، بيش از تحمّل خود بارِ مسئوليّت ها بر دوش منه كه سنگينى آن براى تو عذاب آور است.  اگر مستمندى را ديدى كه توشه ات را تا قيامت مى برد، و فردا كه به آن نياز دارى به تو باز مى گرداند، كمك او را غنيمت بشمار، و زاد و توشه را بر دوش او بگذار، و اگر قدرت مالى دارى بيشتر انفاق كن،و همراه او بفرست زيرا ممكن است روزى در رستاخيز در جستجوى چنين فردى باشى و او را نيابى. به هنگام بى نيازى، اگر كسى از تو وام خواهد،غنيمت بشمار،تا در روز سختى و تنگدستى به تو باز گرداند.  بدان كه در پيش روى تو، گردنه هاى صعب العبورى وجود دارد، كه حال سبكباران به مراتب بهتر از سنگين باران است، و آن كه كند رود حالش بدتر از شتاب گيرنده مى باشد و سرانجام حركت، بهشت و يا دوزخ خواهد بود، پس براى خويش قبل از رسيدن به آخرت وسائلى مهيّا ساز، و جايگاه خود را پيش از آمدنت آماده كن، زيرا پس از مرگ، عذرى پذيرفته نمى شود، و راه باز گشتى وجود ندارد. پ ن ۱ : ها در اوصاف امیرالمومنین (ع) از اندیشمندان و رهبران مذاهب مختلف پ ن ۲ : پیام های صبحگاهی کانال سلسله مطالب تربیتی میباشد و قابل استفاده برای عموم . پ ن ۳ : پخش ونشر به عهده اهل کانال پ ن ۴: یکایک اعضای کانال میتوانند مطالب مفید ومثمرثمررا جهت اشتراک برایمان ارسال بفرمایند.
با عنایت به توسعه فعالیتهای مجموعه نیازمند چندین نفر از اساتید ، والدین ، جوانان و نوجوانان دغدغه مند به عنوان هیئت مدیره و هیئت اجرایی از بین فعالین علاقه مند و به کارهای فرهنگی قرآنی بامحوریت فضای مجازی هستیم علاقه مندان اعلام بفرمایند تا مشتاقانه درخدمتشان باشیم. ای که دستت می رسد کاری بکن 🙏 باتشکرواحترام فرج پور
🕋 کانال قرآنی آل طاها 🎤📝
#معرفی_حافظ⚡ 👌اتمام حفظ جزء اول کلام الله مجید توسط علی آقا سیاری و سرکارخانم هستی صادقی را به ای
⚡ 👌اتمام حفظ جزء اول کلام الله مجید توسط آقامحمدجواد غفاری عزیز را به ایشان و خانواده محترمشان تبریک عرض می نمایم 👏👏👏 👈به امید حفظ کل وموفقیتهای روز افزونشان🌺💪
◼️ انا لله و انا الیه راجعون ◼️ با نهایت تأسف و تالم اطلاع یافتیم مادرِ بزرگوار یکی از دوستان عزیزمان از حافظان قرآن موسسه آوای آسمانی آقای سجاد نیکبخت، به رحمت ایزدی پیوستند. ضمن عرض تسلیت به ایشان و خانواده محترمشان و طلب صبر جمیل برای ایشان و بازماندگان از خدای متعال، از اعضای کانال خواهشمندیم فردا شب دو رکعت نماز وحشت برای ایشان بخوانند. و فاتحه ای نثار روح ایشان کنند. فرج پور_مجموعه قرآنی آل طاها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💚السلام علی الرئوف 💚 التماس دعای ⚫️‌‌‌شهادت امام رئوف تسلیت باد.. 🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تمامی کلاسهای شعبه امامزاده فردا پنجشنبه جبرانی کلاسها روز ساعت ۱۵ به بعد دانشکده علوم قرآن واقع درآبرسان جنب مسجد طوبی، انتهای پارک مفاخر.
🔻میدونستید امام رضا علیه السلام 👌هر ۳ روز یکبار قرآن رو ختم می‌کردند، این یعنی روزانه معادل ۱۰ جزء (حدود ۲۰۰ صفحه) قرآن می‌خوندند... ما چطور؟! روزانه چنددقیقه قرآن میخونیم آیا؟!
چند نفر علاقه مند هست در گروه همخوانی قرائت عضو شود؟ محل تمارین گروه : تبریز ، امامزادگان دال وذال 👈 علاقه مندان در پی وی بنده اعلام بفرمایند. ۰۹۱۴۶۴۸۵۰۶۴ با تشکر واحترام وافر فرج پور
برنامه کلاسهای آل طاها روز ۱۵ شهریور 👌کلاس و (ترتیل وتحقیق) خواهران وبرادران آل طاها با حضور جناب آقای عظیمی پور سرکارخانم رضایی و بنده در 🕌آستان مقدس امامزادگان دال وذال فردا 🕕 :۳۰ 👈شروع کلاس حافظان کل ۱۷ 🚫 همه عزیزان حضور داشته باشند حتی اگر آماده نباشند و یا احیانا غیبت زیادی داشته باشند 🚫 آدرس : تبریز ، خیابان فردوسی روبروی مصلی کوچه دوم میارمیار آستان مقدس امام زادگان دال و ذال
لَیلَةُ‌المَبیت، شبی که امیرالمومنین علی(ع) برای حفظ جان پیامبر(ص) در بستر ایشان خوابید. در این شب، مشرکان قصد داشتند دسته‌جمعی به خانه پیامبر حمله کنند و ایشان را به قتل برسانند. به امر الهی و به درخواست پیامبر(ص)، امیرالمومنین در بستر پیامبر خوابید و در نتیجه مشرکان متوجه عدم حضور پیامبر نشدند و رسول خدا(ص) توانست در آن شب به سمت مدینه، هجرت کند. بسیاری از مفسران، شأن نزول آیه شِراء یا آیه لیلة المبیت را این فداکاری امیرالمومنین(ع) در لیلة‌المبیت می‌دانند. تاریخ این واقعهْ شب اول ربیع‌الاول سال اول قمری ذکر شده است.
🕋 کانال قرآنی آل طاها 🎤📝
#نهج_البلاغه ✅ تلاش در جمع آوری زاد و توشه بدان راهى پر مشقّت وبس طولانى در پيش روى دارى، و دراين
ادامه نامه ۳۱ ✅ نشانه های رحمت الهی بدان، خدايى كه گنج هاى آسمان و زمين در دست اوست، به تو اجازه درخواست داده، و اجابت آن را به عهده گرفته است. تو را فرمان داده كه از او بخواهى تا عطا كند، درخواست رحمت كنى تا ببخشايد، و خداوند بين تو و خودش كسى را قرار نداده تا حجاب و فاصله ايجاد كند، و تو را مجبور نساخته كه به شفيع و واسطه اى پناه ببرى. و در صورت ارتكاب گناه در توبه را مسدود نكرده است، در كيفر تو شتاب نداشته، و در توبه و بازگشت، بر تو عيب نگرفته است، در آنجا كه رسوايى سزاوار توست، رسوا نساخته، و براى بازگشت به خويش شرائط سنگينى مطرح نكرده است، در گناهان تو را به محاكمه نكشيده، و از رحمت خويش نا اميدت نكرده، بلكه بازگشت تو را از گناهان نيكى شمرده است. هر گناه تو را يكى، و هر نيكى تو را ده به حساب آورده، و راه بازگشت و توبه را به روى تو گشوده است.  هر گاه او را بخوانى، ندايت را مى شنود، و چون با او راز دل گويى راز تو را مى داند، پس حاجت خود را با او بگوى، و آنچه در دل دارى نزد او باز گوى، غم و اندوه خود را در پيشگاه او مطرح كن، تا غم هاى تو را بر طرف كند و در مشكلات تو را يارى رساند.
عرض سلام وادب باعنایت به مناسبت امروز مطالبی نسبتا طولانی قرار داده میشود با دقت مطالعه بفرمائید 👇 در لینک ناشناس هم که در آخرمتن خواهد بود اگر مطلبی بود حتما قید بفرمائید 🙏 مزد رسالت پیامبر(ص) «ذَلِک الَّذِی یبَشِّرُ اللهُ عِبَادَهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ قُل لَّا أَسْأَلُکمْ عَلَیهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَی وَمَن یقْتَرِفْ حَسَنَةً نَّزِدْ لَهُ فِیهَا حُسْنًا إِنَّ اللهَ غَفُورٌ شَکورٌ؛1 این همان چیزی است که خداوند، بندگانی را که ایمان آورده و اعمال صالح انجام داده اند، به آن نوید می دهد! بگو من هیچ پاداشی از شما برای رسالتم درخواست نمی کنم؛ جز دوست داشتن نزدیکانم (اهل بیتم) و هر کس کار نیکی انجام دهد، بر نیکی اش می افزاییم؛ چرا که خداوند آمرزنده و سپاس گزار است». پیامبر اسلام از مردم درخواست مزد مادی نداشت؛ ولی چندین مرتبه از طرف خداوند، مأمور شد تا مزد معنوی را ـ که به نفع خود مردم است «قُلْ مَا سَأَلْتُکم مِّنْ أَجْرٍ فَهُوَ لَکم» ـ از آنها تقاضا کند.2 این مزد معنوی نیز در دو تعبیر آمده است. یک بار می فرماید: من هیچ مزدی نمی خواهم؛ جز آنکه هر که خواست راه خدا را انتخاب کند: «الاّ من شاء ان یتّخذ الی ربّه سبیلا»3 و یک بار هم در آیه مورد بحث می فرماید: «لا اسئلکم علیه اجرا اِلاّ المودّة فی القربی». بنابراین، مزد رسالت دو چیز است: یکی انتخاب راه خدا و دیگری مودّت قربی و اهل بیت پیامبر(ص). جالب آن که در هر دو تعبیر، کلمه «الاّ» مطرح شده است؛ یعنی مزد منّت، تنها همین دو مورد است. با کمی تأمل می فهمیم که راه خدا و مودّت اهل بیت، یکی است، زیرا اگر دو چیز باشند، تناقض است. مثلاً نمی توان گفت: «من فقط تابستان مطالعه می کنم» و بار دیگر گفت: «من فقط زمستان مطالعه می کنم». زیرا محصور باید یک چیز باشد. پیامبر اسلام(ص) از طرف خداوند، یک بار مأمور می شود که به مردم بگوید: «مزد من، تنها، انتخاب راه خداست» و بار دیگر مأمور می شود که بگوید: «مزد من، فقط، مودّت قربی است.» پس در واقع باید این دو درخواست یکی باشد. یعنی راه خدا همان مودّت قربی است. از طرفی، مودّت با دو چیز ملازم است: یکی شناخت و معرفت ـ زیرا انسان تا کسی را نشناسد، نمی تواند به او عشق بورزد ـ و دوم، اطاعت ـ زیرا مودّت بدون اطاعت، نوعی تظاهر، ریاکاری، دروغ و تملّق است ـ پس کسانی که دستورات خدا را از غیر اهل بیت پیامبر(ص) می گیرند، راه خدا را در پیش نگرفته اند. از نظر عقل نیز پاداش باید هم سنگ و هم وزن عمل باشد. رسالت، جز امامت ـ که ادامه آن است ـ هم وزنی ندارد. مزد رسالت، ادامه یافتن هدایت است و مزد یک معصوم، سپردن کار به معصوم دیگر. عقل می گوید: تا لطف هست، باید تشکّر نیز باشد و اگر امروز، لطف پیامبر شامل حال ما شده و ما به اسلام، هدایت یافته ایم، باید مزد رسالتش را بپردازیم و اگر مزد رسالت، مودّت قربی است، امروز هم باید کسی از قربی باشد تا نسبت به او مودّت و اطاعت داشته باشیم.
🕋 کانال قرآنی آل طاها 🎤📝
عرض سلام وادب باعنایت به مناسبت امروز مطالبی نسبتا طولانی قرار داده میشود با دقت مطالعه بفرمائید 👇
✅ چند سوال از باسوادهای جامعه؟ ❓ آیا به نبوت نبی اکرم معتقدهستیم؟ یاخیر؟ ❓به آیات کلام الله مجید اعتقاد داریم یا خیر؟ ❓ذی القربی پیامبر اکرم(ص) چه کسانی می تواند باشد ؟ آیا نزدیک تر از فرزندانش (پاره تنش=یگانه دخترش ) داریم ؟ ❓مودت چیست؟ پس باعنایت به کلام الله باید باید باید نسبت به نزدیکان نبی اکرم مودت داشته باشیم . مراقب باشیم خودمان را (تحت تاثیر رسانه ، اعمال افراد به ظاهرشیعه ، مطالب غیرمستند فضای مجازی ) نبازیم که خدای نکرده مصداق یومنون ببعض و تکفرون ببعض میشویم میبینی نماز میخوانیم ، زکات میدهیم ، انفاق میکنیم و... اما مودت (دستورصریح و مستقیم کلام الله نادیده میگیریم)
🕋 کانال قرآنی آل طاها 🎤📝
✅ چند سوال از باسوادهای جامعه؟ ❓ آیا به نبوت نبی اکرم معتقدهستیم؟ یاخیر؟ ❓به آیات کلام الله مجید اع
❓آتش زدن فاطمه (س) سه روز بعد از شهادت نبی اکرم (ص) مودت محسوب میشود؟ در کتاب « الامامة و السیاسة» و همچنین « زندگینامه عمر بن خطاب» عبدالرحمن احمد البکری- که این نویسنده در مقدمه کتاب خود یادآور شده که تمام نوشته های کتابش را از منابع اهل سنت برداشت کرده است- ماجرای بیعت گرفتن از علی (ع)به طور کامل و این چنین تعریف شده است: «کیف کانت بیعة علی( کرّم الله وجهه) قال إبن قتیبه: و إن أبابکر( رض) تفقد قوماً تخلفوا عن بیعته عند علی( کرّم الله وجهه)، فبعث الیهم عمر، فجاء فناداهم و هم فی دار علی. فأبوا أن یخرجوا فدعا بالحطب و قال: والذی نفس عمر بیده لتخرجن أو لاحرقنها علی من فیها. فقیل له: یا ابا حفص ان فیها فاطمه.... فقالت: «نشدتکما الله الم تسمعا رسول الله یقول: رضاء فاطمة من رضای، و سخط فاطمة من سخطی، فمن أحب فاطمة إبنتی فقد احبنی، و من ارضی فاطمة فقد ارضانی، و من اسخط فاطمة فقد اسخطنی؟ قالا: نعم سمعناه من رسول الله. قالت: «فانی اُشهدالله و ملائکته انکما اسخطتمانی و ما ارضیتمانی، و لئن لقیت النبی لاشکونکما الیه»[9]؛ ابن قتیبه می گوید: ابوبکر، عمر را به سوی گروهی فرستاد که از بیعت تخلف کرده و در خانه علی (ع)جمع شده بودند. پس عمر به خانه علی رسید و ایشان را ندا داد تا خارج شوند و با ابوبکر بیعت کنند، ولیکن هیچ یک خارج نشد. عمر مقداری هیزم طلبید و گفت: به آن خدایی که جان عمر به دست اوست! یا خارج شوید یا خانه را با کسانی که در آن هستند، به آتش می کشم. به او گفته شد: آیا با حفص! در خانه، فاطمه هست. گفت: باشد( مهم نیست). بعد از این حرف، همه بیعت کردند الا امیرالمومنین (ع). عمر به سوی ابوبکر بازگشت و به او گفت: آیا قصد نداری این متخلف از بیعت را دستگیر کنی؟ پس ابوبکر به غلامش قنفذ گفت: به سوی علی(ع) برو و او را نزد من بیاور. قنفذ نزد حضرت رفته، گفت: خلیفه رسول خدا، تو را می خواند. علی (ع)فرمود: چه زود بر رسول خدا دروغ بستید. قنفذ بازگشته، کلام حضرت را به گوش ابوبکر رساند. ابوبکر گریه بسیاری کرد( پس از آن، عمر چون شرایط را مناسب ندید) گفت: این متخلف از بیعت را فرصت نده( و او را بازداشت کن). پس ابوبکر به قنفذ گفت: به سویش برو و به او بگو: خلیفه رسول خدا، تو را می خواند تا با او بیعت کنی. چون قنفذ کلام ابوبکر را رسانید، علی (ع)فرمود: سبحان الله آنچه را که شایسته آن نیستند، ادعا می کنند.( چون حضرت نیامد) عمر همراه جماعتی به منزل فاطمه آمدند. وقتی فاطمه صدای این جماعت را شنید، با صدای بلند فرمود:« ای پدر، ای رسول خدا! بعد از تو ما از دست عمر و ابوبکر چه کشیدیم؟» چون آن جماعت آن را شنیدند، برخی از آنها بازگشتند. پس عمر با گروهی دیگر، علی(ع) را برای بیعت نزد ابوبکر آوردند و به او گفتند: بیعت کن. فرمود: اگر بیعت نکنم، چه می کنید؟ گفتند: به خدا قسم! گردن تو را می زنیم. فرمود: آیا بنده خدا و برادر رسول خدا را می کشید؟ عمر گفت: اما بنده خدا، آری ولی برادر رسول خدا، خیر. و ابوبکر ساکت بود و حرفی نمی زد...( پس از مکالماتی) فاطمه فرمود: شما را به خدا قسم! آیا نشنیدید که رسول خدا فرمود:« رضایت فاطمه، رضایت من و خشم او، خشم من است. هرکه فاطمه دخترم را دوست بدارد، مرا دوست داشته و هر که فاطمه را راضی کند، مرا راضی کرده و هرکه او را خشمگین کند، مرا خشمگین کرده؟» گفتند: آری، همه را از رسول خدا شنیدیم. آن گاه فرمود:«من، خدا و ملائکه را شاهد می گیرم که شما، مرا به خشم آوردید و راضی ام نکردید. و چنانچه پیامبر(ص) را ملاقات کنم، از شما به او شکایت خواهم کرد.»