eitaa logo
کانون علویون مسجدامیرالمومنین علیه السلام ابوزیدآباد
157 دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
1.8هزار ویدیو
139 فایل
دولت آباد بخش کویرات آران و بیدگل ارتباط مدیر کانال @snatkar1364 و شماره ایتایی ۰۹۳۶۳۸۲۰۱۵۹ پیامک و تماس صوتی با امام جماعت مسجد ۰۹۱۶۲۹۸۰۸۵۷ شناسه ملی مسجد 14000507979 شماره تلفن مسجد 03154256872 کد پستی مسجد 8748138635
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌟فضیلت بسیار زیاد روز 👌 بسیار شنیدنی 🎙حجت الاسلام 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
🌺سر تا سر وجود علی نور ایزدی است بنگر رخش كه آینه ی حق نما علی است 🌺تفسیر كن مباهله را گر مفسری در آیه ی مباهله هم قل كفی علی است 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚🍃سرود بسیاااار زیبای 🍃 بشنوید و لذت ببرید😅. 🔷 ۲۴ ذی الحجه، سالروز واقعه مباهله رسول الله با مسیحیان نجران، و نزول آیه مباهله در مقام اهل بیت رسول الله (ص) هرگاه بعد از علم و دانشی که (درباره مسیح) به تو رسیده، (باز) کسانی با تو به محاجّه و ستیز برخیزند، به آنها بگو: «بیایید ما فرزندان خود را دعوت کنیم، شما هم فرزندان خود را؛ ما زنان خویش را دعوت نماییم، شما هم زنان خود را؛ ما از نفوس خود دعوت کنیم، شما هم از نفوس خود؛ آن‌گاه مباهله کنیم؛ و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم. (سوره آل‌عمران،۶۱) 🌹 ___________________________ ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 داستانِ روزی که پیامبر دست خانواده‌اش را گرفت و برای کاری مهم از خانه بیرون زد
💚 محمّد، با خودش آورد محبوبش، حبیبش را حسن، آن باغ حُسنش را حسین و عطر سیبش را ... زنی از راه می‌آید که دارد آرزو مریم به رویش وا کند ، یک لحظه چشمان نجیبش را ... 💚💚💚
میان باطل وحق،بازهم مجادله شد گذاشت پابه میانِ عشق وختم قائله شد محمد(ص)آمدواهل کساء را آورد ورق ورق کتب کفر،برگ باطله شد 💠💚💚💠💠💚💚💠 محمد(ص)آمد وبا پنج پاسخ محکم جوابگوی هزاران،هزار مسئله شد خدابه خلق جهان حرف آخرش رازد وحرف آخرِ او آیه ی «مباهله» شد 💠💚💚💠💠💚💚💠 ۲۴ذی الحجه روز مباهله روزپیروزی نور مقابل ظلمت وروزبه وجود آمدن حدیث کساء وعظمت یافتن اهل بیت پیامبر(ص) برشما عزیزان گرامی باد
نماز و دعای روز مباهله به نقل از اقبال‌الاعمال سیّد بن طاووس دو رکعت نماز با حمد و هر سوره که بخواهد بخواند و پس از سلام نماز هفتاد بار استغفار کند؛ سپس از جا برخیزد و دست‌ها را به دعا بلند کند و نگاهش را به آسمان بیندازد و بگوید: ▫️الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ، فاطِرِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ، وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي لَهُ ما فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ، وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ، وَ جَعَلَ الظُّلُماتِ وَ النُّورَ. ▫️الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي عَرَّفَنِي ما كُنْتُ بِهِ جاهِلًا، وَ لَوْ لا تَعْرِيفُكَ إِيّايَ لَكُنْتُ مِنَ الْهالِكِينَ، اذْ قُلْتَ وَ قَوْلُكَ الْحَقُ‏ «قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبى‏»، فَبَيَّنْتَ لِيَ الْقَرابَةَ، وَ قُلْتَ‏ «إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً»، فَبَيَّنْتَ لِيَ الْبَيْتَ بَعْدَ الْقَرابَةِ. ▫️ثمَّ قُلْتَ وَ قَوْلُكَ الْحَقُّ بِتَفَضُّلِكَ عَلى‏ خَلْقِكَ وَ ارَدْتَ مَعْرِفَتَهُمْ بِالْبَيْتِ وَ الْقَرابَةِ، فَقُلْتَ وَ قَوْلُكَ الْحَقُ‏ «فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَكُمْ وَ نِساءَنا وَ نِساءَكُمْ وَ أَنْفُسَنا وَ أَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكاذِبِينَ». ▫️فلَكَ الشُّكْرُ يا رَبِّ وَ لَكَ الْمَنُّ حَيْثُ هَدَيْتَنِي وَ ارْشَدْتَنِي، حَتّى‏ لَمْ يَخْفَ عَلَيَّ الْأَهْلُ وَ الْبَيْتُ وَ الْقَرابَةُ، حَتّى‏ عَرَّفْتَنِي نِسائَهُمْ وَ أَوْلادَهُمْ وَ رِجالَهُمْ. ▫️اللّهُمَّ إِنِّي أَتَقَرَّبُ الَيْكَ بِذلِكَ الْمَقامِ الَّذِي لا يَكُونُ اعْظَمُ فَضْلًا مِنْهُ لِلْمُؤْمِنِينَ وَ لا اكْثَرُ رَحْمَةً بِمَعْرِفَتِكَ ايَّاهُمْ‏، فَلَوْ لا هذا الْمَقامُ الْمَحْمُودُ الَّذِي أَنْقَذْتَنا، وَ دَلَلْتَنا الَى اتِّباعِ الْمُحَقِّقِينَ مِنْ اهْلِ بَيْتِ نَبِيِّكَ وَ عِتْرَتِهِ، فَلَكَ الْحَمْدُ وَ الْمَنُّ وَ الشُّكْرُ عَلى‏ نَعْمائِكَ وَ أَيادِيكَ. ▫️اللّهُمَّ فَصَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، الَّذِينَ افْتَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ، وَ ثَبَّتَّنا بِالْقَوْلِ الَّذِي عَرَّفُونا، وَ اجْزِ مُحَمَّداً وَ آلَهُ عَلَيْهِمُ السَّلامُ مِنّا افْضَلَ الْجَزاءِ، وَ أَدْخِلْنا فِي شَفاعَتِهِمْ دارَ كَرامَتِكَ، يا ارْحَمَ الرَّاحِمِينَ. ▫️اللّهُمَّ هؤُلاءِ اهْلُ الْكِسَاءِ وَ الْعَباءِ يَوْمَ الْمُباهِلَةِ، وَ مَنْ دَخَلَ مِنَ الانْسِ وَ الْمَلائِكَةِ الْمُقَرَّبِينَ، اجْعَلْهُمْ شُفَعاءَنا، اسْأَلُكَ بِحَقِّ ذلِكَ الْمَقامِ انْ تَغْفِرَ لِي وَ تَرْحَمَنِي وَ تَتُوبَ عَلَيَّ، انَّكَ انْتَ التوَّابُ الرَّحِيمُ. ▫️اللّهُمَّ انِّي اشْهِدُكَ انَّ أَرْواحَهُمْ وَ طِينَتَهُمْ واحِدَةٌ، وَ هُمُ الشَّجَرَةُ الَّتِي طابَ أَصْلُها وَ أَغْصانُها وَ أَوْراقُها. ▫️اللّهُمَّ فَارْحَمْنا بِحَقِّهِمْ، فَإِنَّكَ اقَمْتَهُمْ حُجَجاً عَلى‏ خَلْقِكَ، وَ دَلائِلَ عَلى‏ ما يُسْتَدَلُّ بِوَحْدانِيَّتِكَ، وَ باباً الَى الْمُعْجِزاتِ بِعِلْمِكَ الَّذِي يَعْجُزُ عَنْهُ الْخَلْقُ غَيْرُهُمْ، وَ انْتَ الْمُتَفَضَّلُ عَلَيْهِمْ حَيْثُ اقَمْتَهُمْ مِنْ بَيْنِ خَلْقِكَ وَ نَقَلْتَهُمْ مِنْ عِبادِكَ. ▫️فجَعَلْتَهُمْ مُطَهَّرِينَ أُصُولًا وَ فُرُوعاً وَ مَنْبَتاً، ثُمَّ اكْرَمْتَهُمْ بِنُورِكَ، حَتّى‏ فَضَّلْتَهُمْ مِنْ بَيْنِ اهْلِ زَمانِهِمْ وَ الاقْرَبِينَ الَيْهِمْ، فَخَصَصْتَهُمْ بِوَحْيِكَ، وَ انْزَلْتَ عَلَيْهِمْ كِتابَكَ، وَ أَمَرْتَنا بِالتَّمَسُّكِ بِهِما. ▫️اللّهُمَّ فَانّا قَدْ تَمَسَّكْنا بِكِتابِكَ وَ بِعِتْرَةِ نَبِيِّكَ، الَّذِينَ اقَمْتَهُمْ لَنا دَلِيلًا وَ عَلَماً، وَ أَمَرْتَنا بِاتِّباعِهِمْ، اللّهُمَّ انّا قَدْ تَمَسَّكْنا فَارْزُقْنا شَفاعَتَهُمْ حِينَ يَقُولُ الْخاطِئُونَ‏ «فَما لَنا مِنْ شافِعِينَ. وَ لا صَدِيقٍ حَمِيمٍ». ▫️اللّهُمَّ اجْعَلْنا مِنَ الصَّادِقِينَ بِهِمْ، وَ الْمُنْتَظِرِينَ لِشَفاعَتِهِمْ، وَ لا تُضِلَّنا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنا، آمِينَ رَبَّ الْعالَمِينَ. 📗 اقبال الاعمال، سیّدین طاووس، طبع جدید، ص ۳۵۴ مراقبات ماه‌ذی‌الحجه
اشعار آیینی پیامبر اکرم(ص) اشعار در توصیف واقعه روز مباهله اشعار در توصیف واقعه روز مباهله بیست‌وچهارم ماه ذی‌الحجه روز مباهله نام گرفته است که یادآور جریان مباهله مسیحیان نجران با پیامبر اکرم است. مسیحیان نجران برای پژوهش و محاجه با پیامبر اسلام آمده بودند اما رسول خدا آنها را به مباهله دعوت کرد و در این ماجرا علی(ع)، فاطمه(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را با خود آورد و ایشان با دیدن این صحنه از مباهله فاصله گرفتند. توصیف حادثه مباهله و بیان فضایل اهل بیت پیامبر(ع) در این ماجرا، از منظر اشعار فارسی، در ادامه از نظر می گذرد. ترجمه منظوم آیه مباهله به دستور پروردگار جلال بود خلقت عیسی اندر مثال چو آدم که او را زخاک آفرید پس از این هر آن کس که ورزد جلال کنون چون به وحی یگانه خدا بگو پس بیایند تا این زمان به همراه انفاس و اطفال و زن نماییم نفرین بر یکدیگر که ناراست گو را به خشم خدا که چون گفت شو، ناگهان شد پدید که در باب عیسی بود آن مقال شدی آگه از حالش ای مصطفی همه گرد آییم در یک مکان تباهل نماییم ای انجمن به درگاه پروردگار بشر نماییم با این عمل مبتلا حق و باطل در مدینه روبروست حق و باطل در مدینه روبروست اهل حق را حق پرستی آبروست حق پرستان همچو انگشتان دست پرتو این حق پرستان هرچه هست اهل بیت مصطفی دانی که پنچ رحمت للعالمین مانند گنج مصطفی ختم رسل در پیش بود منزلت از هر پیامبر بیش بود درگه حق او که برتر از همه در بغل دارد حسین فاطمه سبط اکبر در کنار مصطفاست دست او در دست خیر انبیاست 🟩 طبیب به جز رحمت پیمبر از دری دیگر نمی آمد به جز رحمت پیمبر از دری دیگر نمی آمد ولو نجرانیان را تا ابد باور نمی آمد از آن لبخند در لبخند، از آن لطفِ بی پایان از آن احساس بی اندازه نفرین بر نمی آمد غرض نفرین نبوده مطمئن باشید ای مردم برای چند نصرانی که پیغمبر نمی آمد برای چند نصرانی اگر مقصود نفرین بود یقینا حجتی بالاتر از قنبر نمی آمد نبی پیش از خودش از شوق آمد تا بفرماید بدون مرتضی یک گام این سوتر نمی آمد نبی پیش ازخودش؟آری، نبی پیش از خودش آمد پیمبر را نمی دیدند اگر حیدر نمی آمد مرا دارد شراب مدح حیدر می برد با خود وگرنه عقل هرگز تا لب ساغر نمی آمد مگر انگور طبعش می رسید امروز آقا جان اگر این بچه شاعر تا نجف یک سر نمی آمد به حاصل خیزی خاک درت تاریخ شک می کرد اگر دُرّ گران از خاک اینجا در نمی آمد بدون هیچ حرفی می روم جایی که زهرا جز به استقبال از تنهایی شوهر نمی آمد بدون هیچ حرفی می روم پشت همان در که میان شعله اش جز دود و خاکستر نمی آمد یقین کردند آن مردم که نفرینی نخواهد بود و الا غاصبی با شعله پشت در نمی آمد میان خانه زینب چشم بر در منتظر مانده ولی از کوچه های بی کسی مادر نمی آمد بدون هیچ حرفی می روم در بین گودالی که سویش جز سنان و نیزه و خنجر نمی آمد همان جایی که می دید از بلندی شمر می آید ولی افسوس دیگر کاری از خواهر نمی آمد یقین کردند آن مردم که نفرینی نخواهد بود والا ساربان دنبال انگشتر نمی آمد سید ابوالفضل مبارز 🟢 وضو بگیرم و در حال روزه با تکبیر وضو بگیرم و در حال روزه با تکبیر کنم مباهله با دشمنان حیّ غدیر زبان حق شوم و آیه مباهله را به شأن فاطمه و شوهرش کنم تفسیر ز قول دوست و دشمن شنو که این آیه به وصف اهل کسا از خدا شده تعبیر محمد و علی و فاطمه، حسن و حسین که پنج در عددند و یکی چو حی غدیر پی مباهله کردند روی در صحرا یکی چو مهر فروزان، چهار مهر منیر فتاد چشم نصاری به آن خدارویان که نور طلعتشان گشته بود عالم گیر مسیحیان پی نفرین پنج تن دیدند که نیست غیر هلاکت برایشان تقدیر همه به خاک قدوم پیمبر افتادند که ای ز جانب حق، خلق را بشیر و نذیر به حضرت تو نصاری تمام تسلیمند که تو بلند مقامی و ما تمام حقیر هزار مرتبه نفرین به دشمنان علی که می کنند در این آیه حیله و تزویر کنند فضل علی را به دشمنی انکار خدای نگذرد از این خطا و این تقصیر چرا شدند فرای از این حقیقت محض چرا به سلسله ی نفس خود شدند اسیر قسم به جان علی، منکر مباهله را خدای لعن نموده، پیمبرش تکفیر گرفتم آن که شود خصم منکر خورشید کجا به تابش انوار آن کند تأثیر فضائل علی بود از حد فزون، چه زیان که بر مباهله منکر شوند یا به غدیر علی کسی است که در جنگ بدر شد پیروز خدا به جنگ احد می دهد به او شمشیر علیست فاتح احزاب و فاتح خیبر علیست تیر الهی به قلب خصم شریر علیست بت شکن کعبه روی دست رسول علی به بیشه اسلام شد خروشان شیر علی به جای نبی خفت و جان گرفت به دست کسی نیافت جز او این چنین مقام خطیر حدیث منزلت چون آفتاب می تابد به این دلیل علی بعد مصطفی است امیر وصی احمد مرسل کسی بود میثم که در تمام فضایل ورا نبود نظیر حاج غلامرضا سازگار
جَنبُ الله کبریا را ذات تو از خلق مقصود است و بس جز محمّد، مثل تو هرگز نیامد هیچ کس نیست مِثلت در خلایق، غیر ذات مصطفی چون تو را جان آفرین پیدا نمود و شد نهان تو زبان کبریایی، نطق حق از تو بود رفعتِ شأن تو از ادراکِ عقل کل نیافت آتش دوزخ به جلد او حرام آمد تمام اوج علم تو که از عرش برین بالاتر است بس بود این گفتن هاتف به صد عزّ و وقار نفس احمد گشت ذاتت از خدا در هر نفس وا کُنِ سِرّش تویی با صد کمالِ دسترس أنتَ جَنبُ الله، بی شک ناید از تو پیش و پس دیده شد عرش برین در جنب قَدرش چون عدس هر که با صدق و صفا دست تو را بنمود مَس هم چنان تا عرش باشد فرشِ جولان فَرَس لا فَتی إلاّ عَلی لا سیْف إلا ذُو الفَقار.
عصاره خلقت مهری که به شأنش آمد از حق، «لولاک» روشن شده از جلوه ی رویَش، افلاک با یک زن و یک مرد و دو کودک آمد تا ریشه ی تثلیث برآرد از خاک دُردی کش جام درد باید بودن آگاه دل از نبرد باید بودن چون شیر خدا حقیقت حق محور در جنگ عقیده مرد باید بودن آن روز دو صف مقابل هم بودند تحلیلگر دلایل هم بودند آن سو همه در تجزیه ی یکدیگر این سوی ولی، مکمل هم بودند فرمانده ی جنگ، مصطفی بود آن روز سردار سپاه، مرتضی بود آن روز لشکر، حسنین و فاطمه، پشتیبان در عرصه، سلاحشان دعا بود آن روز آن روز نه سنگ و چوب و نه سنگر بود نه نیزه ی جان شکار و نه خنجر بود پیروزی پنج تن به اهل نجران از باور بالنده ی بارآور بود با ذکر عَلَی الدّوام، آن پنج نفر کردند به پا قیام، آن پنج نفر با باور خود به مشرکین حجت را کردند به حق تمام، آن پنج نفر فرمود نبی، علی ولی الله است خورشید ولایت و دلیلِ راه است زهراست دل من و حسن، دلبندم عشق است، حسین و عشق حق دلخواه است مهر آمد و پشت شب بیداد شکست اندیشه تثلیثی شیّاد شکست هنگام مباهله ز اِعجاز رسول هم اسقف و هم صلیب فولاد شکست اسقف که گل روی محمد را دید افتاد صلیبش از کف و جامه درید گفتا که به حق و راستی در انجیل حق کرده وجود اقدست را تایید
📢 قابل توجه دامداران محترم شهرستان: طرح رایگان واکسیناسیون آبله ،طاعون،بروسلوز دام سبک و هاری سگهای صاحبدار تا پایان تیرماه تمدید شد و در کل شهرستان توسط مراکز مایه کوبی بخش خصوصی شهرستان انجام می پذیرد. در صورت هماهنگی جهت واکسیناسیون با شماره ذیل تماس حاصل گردد: ☎ شبکه دامپزشکی:️ 031-54754070داخلی 2 📱دکتر ملکی : 09131109252 📱آقای داداشی: 09133613303 📱آقای طهماسبی: 09133611420 ✍روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان آران و بيدگل 🆔 @inja_nasrabad_Original
مخاطبان محترم؛ ضمن تبربک فرارسیدن روز مباهله، متن بالا را مطالعه و پاسخ صحیح مسابقه را پیدا کنید: ⚡️کدام آیه از قرآن در جریان مباهله مسیحیان نجران با پیامبر اسلام نازل شد و به آیه مباهله شناخته می شود؟ ۱) آیه ۵۵ مائده ۲)آیه ۶۱ آل عمران ۳) آیه ۳۳ احزاب ✅ فقط عدد پاسخ صحیح را تا ساعت ۸ صبح روز شنبه ۲۴ تیر بدون هیچ متنی به سرشماره 10003154737272 "پیامک" کنید. 🔺اسامی برندگان مسابقه همان روز، در کانال خیمه گاه منتشر خواهد شد. 🌷اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل🌷 ┄┄┅✿❀🌺❀✿┅┄┄ 🍁 با مسابقات مختلف در خیمه گاه؛ بزرگ ترین رسانه آران و بیدگل در ایتا همراه باشید👇👇👇 🆔https://eitaa.com/joinchat/2996830307Cf412b6fd7c