eitaa logo
از هر دری سخنی
579 دنبال‌کننده
22.7هزار عکس
7.2هزار ویدیو
428 فایل
آشفتگیه،بایدببخشید... ارتباط با مدیر @Behesht123
مشاهده در ایتا
دانلود
[ الهی رجب بگذشت و ما از خود نگذشتیم٬ تو از ما بگذر...] حضرت : ؟! @bayad_shahid_shavim @alfavayedolkoronaieh🌱
مـن مےدونم این روزا دلِ اونایـے ڪہ حداقـل‌ یہ بـار شلمچـہ‌ رو دیـدن بدجور داره آلارم میده:)💔 @yadegaranir @alfavayedolkoronaieh🌱
. 💠 تصویری قدیمی از حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی مدظله العالی در ۲۲ سال پیش ؛ در تصویر فوق مرجع عالیقدر آیت الله العظمی شبیری زنجانی دامت برکاته نیز حضور دارند . 🔷 این تصویر مربوط به اقامه نماز بر پیکر آیت الله حاج سید محمد مدرسی یزدی می باشد . 🔶 تاریخ ارتحال این عالم بزرگوار : ۲۳ اسفند ۱۳۷۷ @varesoon @alfavayedolkoronaieh🌱
✍ آیت الله بهاء الدینی (ره) می‌فرمود : من سیزده ساله بودم، سیدی در کوه خضر می نشست که به او می گفتند : سید سکوت. بیست سال بود که حرف نمی زد. من با بعضی بچه ها رفته بودیم کوه خضر و او را دیدیم. شخصی از روستائی آمد گفت : مریض داریم او را دعا کنید! سید با حرکات دست و اشاره به او تفهیم کرد که مریض خوب شد، بعد معلوم شد که مریض خوب شده است! همچنین مثل اینکه فهمیده بود ما بچه ها گرسنه هستیم ، با اشاره دست به ما بچه ها فهماند که در فلان منطقه پائین کوه دارند اطعام می کنند، بروید بخورید، ما رفتیم پائین به همان مکانی که آدرس داده بود، دیدیم در یک باغی آش پخته اند و به مردم می دهند. پس از بیان این مطلب آیت الله بهاءالدینی فرمود : بزرگان هم به او سر می زدند. استاد فاطمی نیا می فرمود : خدمت آیت الله بهاءالدینی رسیدم. گفتم : آقا راز مقام و رتبه سید سکوت چه بود؟ آقا دستشان را بردند به طرف لبشان و فرمود : «درِ آتش را بسته بود». دوستان در حرف زدنمان باید خیلی زیاد دقت داشته باشیم. شاید یکی از حکمت هایی که خدا دو گوش و یک زبان برای ما گذاشته این باشد که باید دو برابر آنچه می گوییم گوش دهیم! روزی حضرت استاد علامه حسن زاده آملی در محفل درس فرمود : یکی از دوستان می‌گفت، در مراقبتی که داشتم، مکاشفه‌ای روی داد به حضور حضرت رسول الله الأعظم (صلی الله علیه و آله) شرفیاب شدم از آن حضرت ذکر خواستم، فرمود : «من به شما ذکر سکوت می‌دهم». یک تکنیک ساده و مهم برای مهار زبان بی حساب : «قاعده مکث» این را تمرین کنید و بر زندگی خود «ملکه» کنید که قبل از هر سخنی؛ مثلا ده ثانیه مکث کنید و خوب فکر کنید که این حرفی که می زنم رضایت خدا در آن است یا رضایت شیطان؟! آیا این حرفی که می‌زنم مشکلی را حل می‌کند و امید می بخشد یا نه؟! اینکه این حرفی که می‌زنم آیا واجب است یا حرام؟! اگر واجب نیست «نگویم»؛ به همین سادگی! این را ملکه کنید و تمرین کنید... بعد از یک مدت خود به خود کم حرف خواهید شد. @varesoon @alfavayedolkoronaieh🌱
1_896436005.mp3
6.91M
❓آیا ولایت فقیه انتصابی است یا انتخابی و اگه انتصابی است چرا با رای نماینده ها ی خبرگان انتخاب میشه؟ @tollabolkarimeh @alfavayedolkoronaieh🌱
| همراهی کنیم... ◽️امسال بهار تو خونه‌هاست... نوروز امسال با وجود اینکه در خانه‌ها سپری می‌شود، می‌تواند مانند هر سال، به سرگرمی و شادی و سلامتی بگذرد. سال نو مبارک. ▫️ طراح: نعیمه فاضلی @KHATTMEDIA @alfavayedolkoronaieh🌱
🌹بسم الله، الحمدلله، وصلّی الله علی محمد و آله، و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین🌹 🍀ریاضی در فقه🍀 8⃣2⃣1⃣ از آنجا که مسائل فقهی بر قواعد عقلی و قاعده های عقلی بر قواعد ریاضی استوار است، در نتیجه می توان مباحث فقهی را در قالب و شکل ریاضی نیز بیان نمود. 🍂 یکی از مباحث و مسائلی که می خواهیم آن را به شکل ریاضی بررسی نماییم، ☘ازدواج و دوستی دختر و پسر☘ می باشد. اگر ما A را به عنوان مجموعه پسران و B را به عنوان مجموعه دختران در نظر بگیریم، اجتماع B و A با استقلال دو مجموعه B و A در تضادّ می باشد؛ زیرا جمع شدن دو عنوان مستقل در یک مجموعه واحد، وجود دو عنوان نخست را مورد خدشه قرار داده و آنها را جزء مجموعه اشیای معدوم فرض می نماید. اما اگر دو مجموعه فوق، توسط عقد محرمیت تحت مجموعه ای با عنوان «زوج و زوجه» روند، استقلال دو مجموعه نخست، از بین نمی رود؛ زیرا پسر و دختر بودن دو مجموعه اوّل، تحت عنوان تازه ای که «مزدوج بودن» باشد، وارد می شوند. برای درک بیشتر، دو مجموعه دو تیم باشگاهی بارسلونا و رئال مادرید را مثال می زنیم که مجموعه اوّل به هیچ وجه نمی تواند داخل در مجموعه دوّم و مجموعه دوّم داخل در مجموعه اوّل شود؛ چراکه با این فرض، عنوان و استقلال خود را از دست می دهند، مگر آنکه تحت عنوانی جدید که ملیّت آنها (اسپانیا) باشد، جمع شوند که دو عنوان قبلی خود را نیز از دست نمی دهند. جنسیت مذکر و مؤنث بودن، دو عنوان اولی برای انسان بودند؛ اما عناوین و صفات ثانویه شرعی برای انسان مثل احصان و فحشاء چه؟ درست است که اینها قابل اجتماع نبوده و تحت عنوان «زوجیت» که مجموعه واحدیست داخل می شوند، اما در مثال جنسیت که ذکریت و أنوثیت باشد با باقی ماندنشان در مجموعه جدید اشکالی وارد نمی شود، برخلاف احصان و فحشاء که با بقایشان در مجموعه جدید از آنجا که عنوان ثانوی هستند، زوجیت را مورد خدشه قرار می دهند. به عبارت دیگر عناوین ثانوی با اینکه حکم و اثر عناوین اولی (داخل شدن در عنوان جدید و عدم داخل شدن در یکدیگر) را دارا هستند، اما همانند عناوین اولیه نمی توانند نافذ بوده و با بقایشان اثر جدید را بر خود پذیرفته و حمل کنند. مثل شرک و ایمان، کفر و ایمان، نفاق و ایمان، شیعه و سنّی، مسلمان و اهل کتاب. 🍃 ریاضی همانند عقل یک حجّت به معنای حجیّت استدلال است، نه حجیّت مستقل و یا کاشف؛ یعنی دانش ریاضی یک ابزار و چراغیست برای فهمیدن و فهماندن بهتر اصول و معارف وحیانی؛ در علوم دیگر هم اینچنین است که ریاضی ابزاریست برای فهمیدن و فهماندن قوانین عالم طبیعت. تنها تفاوتی که در اینجا وجود دارد این است که منشأ مسائل طبیعی و تجربی، حسّ است و تجربه، اما منشأ مسائل فقهی، غیب است و وحی و ما در اینجا در استفاده از ابزار مختلف برای گفتن مسائل وحیانی اشکالی نمی بینیم؛ بنابراین در اصل، ما تابع وحییم و اگر قرینه و آیه ای بر خلاف اصل بیان شده در ریاضی داشته باشیم، ما تابع وحی هستیم. البته اگر جهات مخالفت واضح و روشن شود، می بینیم که مخالفتی وجود ندارد؛ زیرا عقل و در نتیجه ریاضی، با وحی تطابق داشته و مخالفتی ندارند. مثلاً طبق آیه ﴿ٱلْیَوْمَ أحِلَّ لَکُمُ ٱلطَیِّبَاتُ وَ طَعَامُ ٱلَّذِینَ أُوتُوا ٱلْکِتَابَ حِلٌ لَکُمْ وَ طَعَامُکُمْ حِلٌ لَهُمْ وَٱلْمُحْصَنَاتُ مِنَ ٱلْمُؤمِنَاتِ وَٱلْمُحْصَنَاتُ مِنَ ٱلَّذِینَ آُوتُوا ٱلْکِتَابَ مِنْ قَبْلِکُمْ إذَا آتَیْتُمُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ مُحْصِنِینَ غَیْرَ مُسَافِحِینَ وَلا مُتَّخِذِی أخْدَانٍ وَمَنْ یَکْفُرْ بِٱلإیْمَانِ فَقَدْ حَبِطَ عَمَلُهُ وَهُوَ فِی ٱلآخِرةِ مِنَ ٱلْخَاسِرینَ﴾، مائده/۵؛ ازدواج با اهل کتاب ـ چه دائم و چه موقّت ـ جایز است؛ زیرا دو عنوان «اسلام و اهل کتاب» _ البته موحّدین آنان _ در واقع تحت عنوان «دین دار بودن» وارد می شوند، اما «شرک و ایمان»، «کفر و ایمان»، «نفاق و ایمان»، «تشیّع و دیگر فرق ضاله» هیچکدام تحت عنوان «دین داری» وارد نمی شوند. درخواست دعا دارم، با تشکر 🙏 مهدی درستی ۱۳۹۵/۰۴/۱۸ @kalam_sabz @alfavayedolkoronaieh🌱
♦️۱۳ هزار خانواده هنوز پیکر فرزندانشان را از جنگ پس نگرفته‌اند سرهنگ ابراهیم رنگین، رئیس ستاد معراج شهدا: 🔹بیش از ۱۳ هزار خانواده داریم که پیکر فرزندانشان را هنوز از جنگ عراق با ایران تحویل نگرفته‌اند. 🔹البته ۶ هزار پیکر در همان سال‌های جنگ به‌عنوان شهید گمنام تشییع و تدفین شدند 🔹 اما ۷هزار شهید همچنان در خاک عراق یا در گورستان اردوگاه‌های اسیر ایرانی دفن شده‌اند که به‌دنبال تفحص و شناسایی آنها هستیم. 🔹۹۹ درصد شهدای دفن شده در خاک ایران شناسایی شده‌اند و هر چه هست آن سوی مرزهاست.»/همشهری @iranictv @alfavayedolkoronaieh🌱
مردهای مرد را آغاز و پایان روشن است @ir_tavabin @alfavayedolkoronaieh🌱
به فدای لب عطشان حسین ❤️ @HozeTwit @alfavayedolkoronaieh🌱
📸 / شناسایی ۷۵۹۳ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور/ ۸۸ بیمار دیگر قربانی کرونا شدند سخنگوی وزارت بهداشت: 🔳 متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۱ هزار و ۲۳۰ نفر رسید. @hvasl_ir @alfavayedolkoronaieh🌱
ما خیر ندیدیم از این خانه تکانی... @AlamdarGraphic @alfavayedolkoronaieh🌱
▪️باورش سخته ولی پول همین کاغذ رو هم از مامانش گرفته. 💬 عبدالمجید خرقانی @Fars_Plus @alfavayedolkoronaieh🌱
. . . . . برای ولادت اربابمون چه می‌کنی؟؟؟ @Ehsansaadi @alfavayedolkoronaieh🌱
📸 گل‌آرایی حرم مطهر امام حسین(ع) در آستانه ورود به ماه شعبان المعظم @hvasl_ir @alfavayedolkoronaieh🌱
🌀 واپسین لحظات ماه عظیم رجب 🔹 صد حیف و افسوس که چه زود گذشت... ✅ از استغفار و دعا و مناجات در لحظات پایانی این ماه گرانقدر غافل نشویم. شاید آینده را درک نکردیم... @Manahejj @alfavayedolkoronaieh🌱
اینقدر نگو من این همه عبادت کردم. اول گناهِ تو همین است. چون تو این روایت را نشنیده‌ای:« إذا أراد الله بعبد خيرا ألهاه عن محاسنه و جعل مساويه بين عينيه و کرهه مجالسة المغرضين عن ذكر الله.» اگر خیر متوجه یک بنده‌ای بشود، اصلا خودش را که هیچ می‌بیند، عبادتش را هم هیچ تصور می‌کند. اگر خداوند برای بنده‌ای خیر بخواهد، او را از عبادیات خودش منصرف می‌کند. چقدر من نماز جماعت خواندم، دیشب هم نماز شب خواندم، چقدر صدقه دادم، نه! هیچ اینها را به حساب نمی‌آورد. اما بر عکس، عیوبش را جلوی چشمهایش قرار می‌دهد. آیت‌الله حق‌شناس ‌[مواعظ ۲] @elteiyam @alfavayedolkoronaieh🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بِدان ای عزیز ؛ ماه شعبان ، ماه بسیار شریفی است و منسوب است به حضرت سیّد أنبیاء صلّی الله علیه و آله ، و أعمال مستحبّی زیادی در این ماه توصیه شده. چون ماه شعبان داخل میشد ، إمام زین العابدین علیه‌السّلام أصحاب خود را جمع می‌نمود و میفرمود ، ای گروه أصحاب من ، میدانید این چه ماهی است؟ این ماه شعبان است و حضرت رسول می‌فرمود شعبان ماه من است. پس روزه بگیرید در این ماه برای محبّت پیغمبر خود و برای تقرّب به سوی پروردگار خود. به حقّ آن خدایی که جان علیّ بن الحسین به دست قدرت اوست ، سوگند یاد میکنم که از پدرم حسین بن علیّ شنیدم که فرمود ، شنیدم از أمیرالمؤمنین که فرمود ، هر که روزه دارد شعبان را برای محبّت پیغمبر خدا و تقرّب به سوی خدا ، خدا او را دوست بدارد و نزدیک گرداند او را به کرامت خود در روز قیامت و بهشت را بر او واجب گرداند. از دیگر أعمال وارده در این ماه إستغفار است. و مستحبّ است در هر روز ماه شعبان ۷۰ مرتبه این ذکر گفته شود ، أستَغفِرُ اللهَ وَ أسئَلُهُ التَّوبَةَ . از اعمال مختصّ این ماه ، غیر از أعمال روز سوّم شعبان و أیّام البیض ، میتوان به أعمال روز و مخصوصا شب عظیم نیمه شعبان إشاره نمود ، شبی که بعد از لیالی قدر ، أفضل شب هاست و خداوند به ذات خود قسم یاد کرده است هيچ سائلی را در این شب دست خالی باز نگرداند. مفاتیح الجنان حاج شیخ عباس قمی. @mohagheghyazdy1 @alfavayedolkoronaieh🌱
عَنْ أَبِی عَبْدِ اللهِ علیه السّلام قَالَ ؛ إِذَا کَانَ أَوَّلُ یَوْمٍ مِنْ شَعْبَانَ نَادَی مُنَادٍ مِنْ تَحْتِ الْعَرْشِ یَا وَفْدَ الْحُسَیْنِ لَا تُخْلُوا لَیْلَةَ النِّصْفِ مِنْ شَعْبَانَ مِنْ زِیَارَةِ الْحُسَیْنِ فَلَوْ تَعْلَمُونَ مَا فِیهَا لَطَالَتْ عَلَیْکُمُ السَّنَةُ حَتَّی یَجِیءَ النِّصْفُ. إمام صادق سلام الله علیه فرمود ؛ وقتی روز اول شعبان میرسد ، ندا دهنده ای از عرش صدا میزند ، ای دوستداران حسین در شب نیمه شعبان ، زیارت حسین را از دست ندهید ، اگر میدانستید زیارت إمام حسین در نیمه‌ شعبان چه فضیلتی دارد ، تمام سال منتظر می ماندید تا این شب فرا برسد و به زیارت بروید . - بحارالأنوار ۱۰۱ / ۹۸ ، حدیث ۲۶. - وسائل الشيعة ۱۰ / ۳۶۷. @mohagheghyazdy1 ۱۵ @alfavayedolkoronaieh🌱