eitaa logo
الهادی حوزویان
2.1هزار دنبال‌کننده
8 عکس
7 ویدیو
0 فایل
این کانال زیر مجموعه کانال الهادی ( @nasery_ir) می‌باشد و به بیانات حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در زمینه حوزه، روحانیت و طلبگی اختصاص دارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 توجه به اقتضائات مخاطبین تبلیغ 🔻 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸 شما با مخاطبین مختلفی سر و کار خواهید داشت؛ مثلاً میناب کجا و بویراحمد و شهرکرد کجا؟ این‌ها دو فرهنگ و دو سبک هستند و وقتی وارد شدی و هر دو را دیدی، ناخودآگاه با مخاطب آشنا می‌شوی که با هرکدام، چگونه برخورد کنی. 🔹 این‌ها سبک و زبانی دارند و آن‌ها سبک و زبانی دیگر دارند؛ ولی شما در حال مدیریت هستی که چگونه و با چه ادبیاتی، آن مفهوم ناب تبلیغی و سوق دادن به سمت حضرت صدیقه‌ی طاهره‌ سلام الله علیها را در هر منطقه‌ی تبلیغی بگویی. 🔸 این کار، شما را ممتاز می‌کند و به شما قوت می‌دهد. کد ۲۰۷۸۰ ▪️ @alHadi_h ▪️ @nasery_ir ‌ ‌‌‌‌ ‌‌
🔻 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸 وقتی صید کردی، باید قدرت بیانش را داشته باشی. اگر حرف خوبی داشته باشی، ولی نتوانی بیان کنی، مثل فعل لازم خواهی بود [به این معنا که خودت تغییر می‌کنی اما توان تأثیرگذاری نخواهی داشت]. 🔹 باید بتوانی مطالب صید شده را به جامعه سرایت بدهی و القا کنی. من می‌بینم که خیلی از دوستان، با اینکه افراد باذکاوتی هستند، ولی قدرت این انتقال در آنان وجود ندارد و یا اینکه کامل و تمام نیست. 🔸 این کار، ابزار خودش را لازم دارد و نوعی مدیریت است که استحکام بنیه‌ی شخصیتی انسان، پذیرش جامعه و اعتماد جامعه به انسان را به دنبال خواهد داشت. کد ۲۰۷۶۰ ▪️ @alHadi_h ▪️ @nasery_ir ‌ ‌‌‌‌ ‌‌
🔸 عزیزان من! رفقای عزیز! آنچه که دارید هنیئاً لکم؛ ولی جا و فضا برای رشد و ارتقای نفسانی در مدیریت بیان مطالب و رسیدن از مرتبه‌ی لغت به حد بیان، وجود دارد که همه‌ی داشته‌ی انسانی و قله و اوج رشد آدمی است و قرآن می‌فرماید: «علّمه البیان» ( به او بیان آموخت؛ / الرحمن ۴). 🔹 در زیرمجموعه‌ی این بیان، نوعی مدیریت، ذکاوت و هوشیاری در صید مطلبی است که می‌خواهید ارائه کنید و باید مطلب نابی باشد. قدما این حس را در بشر می‌شناخته‌اند؛ 🔸 مثلاً صید مطالب در مقام نظم و شعر که بی‌ارتباط با تبلیغ هم نیست، لطافت‌های خاص به خود را دارد و اوزان تعریف‌شده در آن، اثر زیادی بر مخاطب می‌گذارد که فعلاً نمی‌خواهیم وارد آن فضا شویم. 🔹 معنای صید کردن این است که شاعر با ابزار ذکاوت فکری، مطلبی به نظرش می‌آید که گاهی مسبوق به سابقه است و گاهی اینگونه نیست. اگر این مطلب را در شعر دیگری دیده باشد و شعری به همان مضمون بگوید، نوعی تکرار است؛ ولی گاهی مسبوق به سابقه نیست و نو است و چنین اشعاری، در طول مدت ماندگار می‌شود. 🔸 صید مطلب و مفهومی ناب، معنوی، آسمانی، قرآنی، روایی، اخلاقی، دینی و حتی فقهی، در کیفیت ارائه تأثیر دارد. گاهی کیفیت قرائتی نو، جالب و قابل پذیرش است و گاهی مطلبی، با تناسبی که در روزگار ما وجود دارد ترکیب شده است که نو است و مخاطب زیادی پیدا می‌کند. شما هستید که این صید را مدیریت می‌کنید. کد ۲۰۷۶۰ ▪️ @alHadi_h ▪️ @nasery_ir ‌ ‌‌‌‌ ‌‌ ‌ ‌
💠 اهمیت فصاحت و بلاغت در امر تبلیغ 🔻 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸 توان مدیریتی انسان برای مخاطب‌شناسی و عرضه‌ی مطلب از ناحیه‌ی متکلم و خطیب به مخاطبان، جهت هوشمندانه‌ و فوق‌‌العاده‌ای است؛ و الا خیلی‌ها می‌توانند حرف بزنند و مراد، صرف حرف زدن نیست. 🔹 شدّت تناسب در انتخاب، بخشی از آن مربوط به بلاغت فضا است و بخشی از آن مربوط به فصاحت است؛ چیزی که مربوط به متکلم و نحوه‌ی ادا، بیان و فیزیک گفتار است، مربوط به فصاحت است و آنچه که مربوط به جلسه، شناخت مخاطب و کیفیت ادای مطالب است، جهت بلاغت است. 🔸 هر کدام از این دو، جایگاه خودش را دارد و نتیجه‌ای را به مبلّغ می‌دهد. کد ۲۰۷۸۰ ▪️ @alHadi_h ▪️ @nasery_ir ‌ ‌‌‌‌ ‌‌ ‌ ‌
💠 تربیت خطیب توسط مرحوم فلسفی 🔻 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸 خدا مرحوم فلسفی را رحمت کند که در زمان خودش، [با] کیفیت ورودش به مطالب، استنتاجِ بجا و اصطلاحات متناسب با فضا، موقعیت و مخاطبین، همه را تحت تأثیر قرار می‌داد؛ لذا در آن زمان، فلسفی بود و فلسفی. 🔹 بنده کسانی را دیده بودم که در مسئله‌ی تبلیغ و منبر، عجیب دانا و فهیم بودند و وقتی دلیل آن را می‌پرسیدم، می‌گفتند که ما با مرحوم فلسفی جلساتی خصوصی داشتیم و حدود بیست دقیقه، محضر ایشان منبر می‌رفتیم. ایشان پس از منبر، مشکلات ما را در ورود و خروج و نتیجه‌گیری، بیان می‌کردند. 🔸 حتی گاهی مرحوم فلسفی، عرصه را برایشان تنگ می‌کرده و جهت‌های خاصی می‌داده است؛ مثلاً یک دقیقه فرصت داری درباره‌ی آب صحبت کنی و باید آیه، روایت و مطلب علمی داشته باشی و مصیبت هم بخوانی! این‌طور آنان را در تنگنا قرار می‌داده است و می‌رفتند و این کار را انجام می‌دادند. 🔹 از آن روش، بهترین منبر‌ها در می‌آمده است و انسان وقتی فکر می‌کند، می‌بیند که چقدر کامل و جالب بوده است. کد ۲۰۷۶۰ ▪️ @alHadi_h ▪️ @nasery_ir ‌ ‌‌‌‌ ‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 ادامه مسیر بعثت، رسالت حوزه های علمیه 🔻 در قله و اوج همه‌ی کارهای فرهنگی، بعثت است و حوزه‌های علمیه، به برکت آقا بقیة الله روحی له الفداء واسطه‌ی بین انتقال مطالب آسمانی، به جامعه بوده‌اند. 🔸 این جایگاه، همیشه لازم است و باید باشد؛ زیرا ادامه‌ی بعثت انبیا است؛ ولی نکته‌ی مهم، یک جمله است: عزیز من! خودت را برسان! ارتقا بده و بزرگ‌تر شو! هم از جهت علمی، هم از جهت عملی، هم از جهت هویّتی، هم از جهت تبلیغ و ابلاغ، هم از جهت شناخت مبانی، هم از جهت شناخت جامعه‌ی خودت، هم از جهت شناخت آسیب‌ها و هم از جهت شناخت راه‌کارهای درمان. 🔹 [این وظایف] با این قوم و قبیله بوده است و ما مفتخریم که سر سفره‌ی اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم السلام نشسته‌ایم که مثل سفره‌ی عیسی بن مریم، از آسمان آمده است و همه‌ی نعمت‌های الهی در آن هست. 🔸 اگر کوتاهی بوده، در نوع مدیریت ما بوده است برای کیفیت بهره‌وری و رشد، تا انتقال به لایه‌های فردی، خانوادگی، منطقه‌ای و جامعه. این سفره، سفره‌ی الهی است و کسی نمی‌تواند آن را جمع کند. 🔹 بهترین کار، بودن در متن این قضیه یا حواشی آن است. در حواشی آن هم باشی، بهتر از جاهای دیگر است. بزرگان ما این را می‌دانستند که عمری، [پای آن] می‌ایستادند. ▪️ @alHadi_h ▪️ @nasery_ir ‌ ‌‌‌‌ ‌‌ ‌ ‌
💠 لزوم تعمیق باورها نسبت به مسیر 🔻 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸 چرا باید ورودی حوزه‌ی ما، رو به کاستی برود؟ این، کار فرهنگی است و باید جوانان را توجیه کرد. اگر طلبه‌ای در پایه‌ی یک یا دو است، دوست دارد فضای جدید را تجربه کند و به آرامش و باور برسد. 🔹 صدها سال این حوزه‌های علمیه، مسیر خود را ادامه می‌داده‌اند و خوب حرکت می‌کرده‌اند و اگر ورودی‌شان کم بود، در عوض افرادی قوی ارائه می‌داده‌اند. 🔸 وقتی کسی وارد حوزه می‌شد، حاضر نبود [خارج شود]، به شرافت علم، ایمان و باور داشت، این مسیر را دوست داشت و زهد را در کنار کارش پذیرفته بود. 🔹 الآن انگار به نوعی بازی اقتصادی تبدیل شده است که برخی را سست می‌کند. باید دست به دست هم داد و فضایی برای تغییر، باور، معرفت و حکمت ایجاد کرد تا این همسر طلبه، بتواند صبوری کند و راه شوهرش را راه انبیا بداند. 🔸 اخلاق شوهر باید به‌گونه‌ای باشد که او بداند که شوهرش واقعاً فردی ملتزم، اهل اخلاق، اهل عمل و اهل دین است تا بتواند پنجاه سال خدمات‌رسانی کند و اعتقاد داشته باشد. کد ۲۰۷۷۷ ▪️ @alHadi_h ▪️ @nasery_ir ‌ ‌‌‌‌ ‌‌ ‌ ‌
💠 مسیر ارتقاء و تقویت باورها در جامعه 🔻 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸 کار یک جامعه‌ی فرهنگی، فقط همین است که زمینه‌های رشد را برای مردم آماده کند. هرچه پیش برویم، [باز هم] نیاز هست. 🔹 جوامعی که مقدمات آموزش‌های ابتدایی کشوری را ندارند، دچار نوعی بی‌هویّتی می‌شوند. برخی کشورهای فقیر که همین مقدار از سواد ابتدایی را هم ندارند، کاملاً در اعمال، رفتار، فرهنگ و سبک زندگی‌شان این مسئله محسوس است. 🔸 یک گام بیشتر و پیش‌تر، بخش‌های تخصّصی علمی است [که باعث هویت بیشتر می‌شود] و یک گام فرهنگی‌تر، مسائل فرهنگی است که جامعه به آن نیاز دارد و باعث رشد جامعه می‌شود. 🔹 گام بعدی که ضرورتش بیشتر است، مسائل دینی است و یک گام بالاتر، بحث حوزه‌های علمیه و تربیت نفوس است [که اصل هویت‌دهی، مربوط به این بخش است]. کد ۲۰۷۷۷ ▪️ @alHadi_h ▪️ @nasery_ir ‌ ‌‌‌‌ ‌‌‌ ‌ ‌ ‌‌ ‌
💠 احترام و علاقه آیت الله سیدعبدالکریم کشمیری نسبت طلاب معمّم 🔻 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸واین داستان را هم از مرحوم آیت‌الله سید عبدالکریم کشمیری نقل کنم که این اواخر، ایشان را به شمال می‌بردند تا رفع خستگی شود. 🔹 ایشان می‌گفت که در گرگان، طبقه‌ی دوّم یک ساختمان را برایشان گرفته بودند و در آنجا ساکن بودند. این طبقه، بالکنی داشت که مسلّط بر خیابان بود و یک صندلی برای ایشان گذاشته بودند و قبل از ظهر، خیابان را نگاه می‌کردند؛ البته از جهت توجّهات، مشغول بودند؛ ولی بیرون را هم نگاه می‌کردند. 🔸 می‌گفت که روزی، یک طلبه‌ی معمّم آمد و از خیابان رد شد و من، فرزندان را صدا زدم و گفتم که بیایید و من را داخل ببرید. امروز، یک طلبه دیدم و با دیدن این طلبه، اینقدر نشاط پیدا کردم که می‌خواهم به داخل بیایم و نیازی نیست اینجا بمانم. 🔹 این را یک فرد عوام نمی‌گوید؛ بلکه کسی می‌گوید که خودش، اهل معنا، فقیه و بزرگ است. 🔸 قدر این لباس، این امکانات و این فرهنگی که حاکم است و داریم در آن زندگی می‌کنیم را باید دانست. امیدواریم که ما اگر به وظیفه‌مان عمل کنیم، [عنایت و کمک حضرت به کمک ما بیاید]. کد ۲۳۹۳۹ ▪️ @alHadi_h ▪️ @nasery_ir ‌ ‌‌‌‌ ‌‌ ‌ ‌
💠 افتخار به عمامه و لباس روحانیت 🔻 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸 زمانی شیطان، تمام قوای خود را بسیج کرد تا این عمامه‌ها را بردارد. ببینید [شیاطین و دشمنان]، از کجا لطمه خورده‌اند و چقدر ما باید به این عمامه، افتخار کنیم! 🔹 دشمن می‌خواست این عمامه‌ها را بردارد، حجاب زنان را هم بردارد و روضه‌ی سیدالشهدا علیه‌السلام را هم بردارد. آن زمان، مردم مظلوم ما، هیچ امکانات دفاعی نداشتند؛ ولی دشمن نتوانست. 🔸 دشمن، آن وقت نتوانست؛ چه رسد به حالا که اینقدر افراد افتخار کننده به این لباس وجود دارند! 🔹 این، یک امتحان است و علی‌رغم اینکه دشمن به گونه‌ای دیگر چنگ و دندان نشان می‌دهد و موضع و موقعش را هربار تغییر می‌دهد، امیدواریم که ما، شرمنده‌ی امام زمان علیه‌السلام نباشیم. این، یک افتخار بوده است. کد ۲۳۹۳۹ ▪️ @alHadi_h ▪️ @nasery_ir ‌ ‌‌‌‌ ‌‌‌ ‌ ‌ ‌
🔻 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸 ارزش معنوی عمامه و لباس روحانیتمن یادم است که برای معمّم شدن، همراه با مرحوم پدرمان، خدمت آیت‌الله‌العظمی مرعشی رفتیم. 🔹 من جوان بودم و حاج‌آقا فرمودند که خوب است خدمت ایشان برویم. از ایشان وقت گرفتیم و به منزلشان رفتیم. این عمامه، دستشان بود و دعا خواندند و خیلی ما را مورد لطف و محبّت قرار دادند! 🔸 انسان از همین یک اقدام، یک روحانیّت و معنویّتی کسب می‌کرد که شخصیّتی مانند ایشان، عمامه را بر سر انسان بگذارد. نوعی پیوند میان انسان و لباس ایجاد می‌کند. 🔹 بعضی از اساتید ما -خداوند رحمتشان کند- از قول رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم می‌فرمودند که وقتی ملائکه‌ی جنگ بدر برای نصرت مسلمانان آمدند، عمامه بر سر داشتند. 🔸 ما، عمامه‌مان را از رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم و امام صادق علیه‌السلام داریم. 🔹 می‌دانید چند صد سال بر این حوزه‌ها گذشته و افتخارشان، این لباس بوده است! کد ۲۳۹۳۹ ▪️ @alHadi_h ▪️ @nasery_ir ‌ ‌‌‌‌ ‌‌‌ ‌ ‌ ‌
🔻 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸 روح همه‌ی این دانش، به آن محتوا، آرامش، طمأنینه، دریافت، گوهر و جوهری است که در آن هست که اینجا (در حوزه) هست و جای دیگری نیست. 🔹 در این یک ضلع از دانش، قرآن وجود دارد که مجموعه‌ای از نسخه‌های درمانی است؛ البته باید نگاهت را درست کنی. نهج البلاغه و صحیفه‌ی سجّادیّه، یک روش تربیتی است و همه‌ی این‌ها، ذیل این مجموعه جا دارند. 🔸 وقتی که ده-بیست سال کار کردی، به آرامشی دائمی می‌رسی و این، در حوزه‌های ما بوده است. حوزه‌ها، غنی بوده است از جهت پرداختن به علمی که در آن، ابزار خودشناسی کامل باشد و به تفصیل، هویّت شما را تبیین کند و آسیب‌هایت را جدا کند و برای آسیب‌ها، راهکار داشته باشد. 🔹 خلاصه این هم یک علم است و باید با همدیگر، بیشتر صحبت کنیم و علمی که حامل این مفاهیم، محتوا، معنویّت، ادب، تربیت و رشد [است] را پیدا کنیم. 🔸 فرق بین علم و جهل، یک اجمال و تفصیل است. باید از اجمال و برداشت ابتدایی، به سمت یک تفصیلِ قانون‌مند، مُقنع و مُنتج برویم. 🔹 تدوین این دانش، وظیفه‌ی ما است؛ دانشی که حاوی مفهومی بلند از معرفت باشد و انسان را حمایت کند و حتی باور عالم غیبی‌اش را بالا ببرد و ادراکاتش را احیا کند و شهودش را به فعلیّت برساند. کد ۲۳۹۳۹ ▪️ @alHadi_h ▪️ @nasery_ir ‌ ‌‌‌‌ ‌‌‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1402.12.18 سخنرانی حجت الاسلام ناصری.mp3
6.2M
🎧 مزایا و شرایط موفقیت در 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ زمان: ۲۵ دقیقه 🗓 تاریخ: ۱۴۰۲/۱۲/۱۸ 📍در جمع اردوی قم طلاب مدرسه علمیه صاحب الزمان علیه‌السلام اصفهان 🔺 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
هدایت شده از بنیاد هاد
👆🏻 پذیرش حوزه علمیه دارالهدی قم تحت اشراف حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری 💠 @bonyadhad ‌ ‌ ‌ ‌
💠 جای خالی نظام‌نامه مدون اخلاقی در حوزه 🔻 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸 با کمال احترام، علی‌رغم نیاز و ضرورتی که برای حوزه‌ها هست و [اینکه] نیروهایی که واردش می‌شوند، باید نظام‌نامه‌های اخلاقی، تربیتی، محتوایی، معنوی، آداب، ادب داشته باشند، متأسفانه گاهی می‌بینی که اینگونه نیست یا کم است. 🔹 مردم ما، مردم خوبی هستند و واقعاً این گمشده را دارند و در جستجوی آن هستند. 🔸 چرا باید یک طلبه‌ی نوجوان، به حوزه بیاید و احساس کند که تأمین نشده است؟! اگر در حوزه تأمین نشود، کجا دیگر تأمین شود؟! 🔹 اگر حوزه، این تدوین‌نامه و برنامه‌ی منظّم، مدوّن، تربیتی، طبقه‌بندی شده، منتهی به بخش‌های تربیتی، آداب، محتوا و معنویّت را نداشته باشد، کجا دیگر می‌توانند کار کنند؟ 🔸 نباید خسته شد؛ زیرا این، یک جهاد و یک چراغ، هم برای من و شما و هم برای دیگران و افرادی است که نیاز دارند. کد ۲۳۹۳۹ ▪️ @alHadi_h ▪️ @nasery_ir ‌ ‌‌‌‌ ‌‌‌ ‌ ‌ ‌
🔻 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸 دوستان، ما را ملامت نکنند که مطالب مدوّن و تدوین شده برای شروع این قضیه کجاست؟ ‌بنده باید خدمت دوستان عرض کنم که جواب، همین شماها هستید. 🔹 مطالب ما و محقّقین ما، همین شماها هستید؛ کسی که به این باور برسد، می‌تواند کار کند. این مطالب را در جاهای دیگر، ‌جستجو نکنید. برای شما، آنقدر مطلب آماده نکرده‌اند که همه را به‌طور مدوّن، مبوّب و مفصّل، تحویلِ شما بدهند. 🔸 شما یک جهادی که در پیش دارید، این است که خودتان [به مقصد] برسید، خودتان تدوین کنید و خودتان ارائه کنید؛ ابتدا برای خودتان و سپس برای دیگران و برای جامعه و حتی [برای حوزه‌های علمیّه]. 🔹 این معارف، هست و می‌شود قسم خورد که هست؛ فقط ما بیاییم و احیای این معارف از حوزه را یک وظیفه بدانیم. اگر ده‌ها هزار نفر، برای طبقه بندی و ‌بروز رسانی این معارف و ارائه‌ی آن به جوامع و طبقات مختلف کار می‌کردند، باز هم جای کار داشت! باز هم جای کار داشت. این گوهر، در حوزه یافت می‌شود و [باید] قدر [و منزلت] خودمان را بدانیم. کد ۲۳۹۳۹ ▪️ @alHadi_h ▪️ @nasery_ir ‌ ‌‌‌‌ ‌‌‌ ‌
💠 ضرورت تدوین دانش طی طریق 🔻 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸 ما مسیر زیادی داریم تا به یک درمان نامه‌ی حقیقی برسیم. بعد از آن باید ببینیم که در طول سالیان دراز، چه بدعت‌هایی از ناحیه‌ی جُهّال، در این زمینه القا شده است و این‌ها را تصفیه کنیم. 🔹 اگر صحبت از اخلاق می‌شود، یک بُعدش این دانشی است که محتوایی را به شما القا کند تا از جهت هویّتی، روشن شوی و ابزاری برای علم بیشتر داشته باشی و این علم، علم نافع و علم قرآن و اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام باشد و تو را با خویشتن خویش، به گونه‌ای آشنا کند که شغل شاغل برای پرداختن به خویشتن داشته باشی. 🔸 باید بتوانی هرجا که شیطان، زیاده‌ خواهی، شهوات و غضب به سراغت آمد، منشأ آن را بشناسی که از کجا آمد؟ چرا آمد؟ اینگونه با هویّتت آشنا شوی. چرا آمد؟ از کجا آمد؟ من مشکلم چیست؟ 🔹 گاهی افراد در بخش شهوات جنسی، افراط و تفریط می‌کنند. این بخش، اعتدالی دارد و باید با خودت آشنا شوی تا اعدالش را بدانی. باید فضایل و رذائل را بشناسی و واقعاً جای کار فروان دارد! 🔸 اگر ما بخواهیم دین و بدهیِ این عمامه‌مان را ادا کنیم، باید بیاییم و به تدوین این مباحث معرفتی، اخلاقی، تربیتی و قرآنی بپردازیم به گونه‌ای که سارقین، وارد ارائه‌ی مطلب نشوند. این، هدیه‌ی حوزه، کتاب خدا و انبیا است و نسخه‌های متقن آن، هم برای خودمان و هم برای دیگران در طول تاریخ، مفید است. کد ۲۳۹۳۹ ▪️ @alHadi_h ▪️ @nasery_ir ‌ ‌‌‌‌ ‌‌‌ ‌
🔻 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸 هدف از آشنایی با طریق سلوک این مجموعه [علمای ربانی و راه‌رفته]، از دریافت هویّتی خاص، سرمایه‌ای پیدا می‌کرده‌اند که مخصوص انبیای بنی‌اسرائیل و سلسله‌ی جلیله‌ی انبیا بوده است. 🔹 جامعه‌ی ما، به این نیاز دارد و تک‌تک ما، به این بخش نیاز داریم. اگر بخش‌های نظری را هم خیلی خوب بخوانی، ‌اگر فقط به این‌ها اکتفا کنی، [نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود.] 🔸 بنده از خیلی از دوستان طلبه مکرّراً شنیده‌ام که ثمّ ماذا؟ بعدش چه؟ اگر [این علوم] به یک تربیت و راهکار تربیتی منتهی نشود، انسان کم می‌آورد. 🔹 این علوم، باید در راستای رشد و جایگاه «انسان بما أنّه انسان» و «بما أنّه خلیفة من الله» باشد و این، اقتضا می‌کند که این طریق را طی کند. کد ۲۳۹۳۹ ▪️ @alHadi_h ▪️ @nasery_ir ‌ ‌‌‌‌ ‌‌‌ ‌‌
*** 💌 پذیرش حوزه علمیه حضرت صاحب الزمان علیه السلام یادگار معنوی مرحوم حضرت آیه الله العظمی بهجت و آیه الله ناصری رحمهماالله برای سال تحصیلی جدید از بین دانش آموزان یازدهم ( اتمام دهم ) و دوازدهم طلبه می‌پذیرد 🌹زندگی با طعم طلبگی در کانال مدرسه‌‌ حضرت‌صاحب ‌الزمان علیه‌ السّلام، اصفهان 👉🏻 @sahebozaman_ir 🌺 اَللّهُــمَّ_عَجـِّـل_لِوَلیِّـکَ_الفَـــرَج
لازم به ذکر است که این مدرسه تحت اشراف حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری دامت برکاته اداره می شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸 در تقسیم انسان‌ها، تقسیم‌بندی‌های گوناگون و متفاوتی امکان دارد که به حیثیّت‌ها، زاویه‌ها دیدگاه‌های مختلف بستگی دارد؛ مثلاً انسان، یا مذکّر است یا مؤنّث، یا سفید است یا سیاه و تقسیم‌های دیگر. در تقسیم علوم هم همین‌طور است. 🔹 یک زاویه‌ این است که لُبّ قضایای مربوط به پرداختن به علوم، این اقتضا را دارد که چشم‌انداز و تصوّری صحیح از آن داشته باشی. علوم از جهتی، به دو بخش تقسیم می‌شود: 🔸 بخش اول، با مبادی و مبانی خودش، به یک نظر منتهی می‌شود و صرفاً نظری است. در این بخش، مثلاً اگر بزرگ‌ترین پروفسور عالم در زمینه‌ی فیزیک فضا باشد، وقتی که با ما صحبت می‌کند، به خوبی طبق معادلات و محاسبات دقیق، از ادراکاتش گزارش می‌دهد و واقعاً‌ هم دقیق و صحیح است و حرفی برای گفتن دارد؛ ولی این شخص، الزاماً باید به محتوا، معنا، مفهوم، ایمان، غیب و عالم دیگر پی ببرد؟ نه؛ ممکن است اینگونه نباشد و نسبتش با باور، امکان دارد که از کانال دیگری ارتباط برقرار کرده باشد و امکان هم دارد که همه‌ی این قضایا، او را به باور، ایمان و غیب نرساند. 🔹 بخش دیگری از علوم، اینگونه نیست و نسبت و جایگاه دیگری دارد و چینشِ چیدمانش، در راستای ادب، آداب، تربیت، باور، ایمان و ادراک حواسِ ماورای ادراکات حواس ظاهری است. این علم، [علمی] است که به آن، سفارش شده است. 🔸 هر دو بخش از علم، آنقدر نسبت‌هایش تا بی‌نهایت طبقه‌ بندی شده ارائه می‌شود! هر کسی هم ممکن است که در این فضای لا یتناهی، حظّ و بهره‌ی خودش را ببرد و حتی انبیا هم در معرض تربیت الهی باشند. [تعبیر] «اَدَّبَنی ربّی» (پروردگارم مرا تأدیب کرد) را برای همین فرمود. 🔹 ما دانشی را جستجو می‌کنیم که یک نیشتری به هویّت متحجّر ما بزند و روح سخت ما را سیّال و فعّال کند و در مدار تربیت الهی قرار بدهد. ما دانشی را جستجو می‌کنیم که از آن، باور تولید شود. ما دانشی را جستجو می‌کنیم که به ادراکات و حواس ظاهری ما در تعاملات روزانه، اکتفا نشود. کد ۲۳۹۳۹ ▪️ @alHadi_h ▪️ @nasery_ir ‌ ‌‌‌‌ ‌‌‌ ‌‌
ا࿐🌸○✨﷽✨○🌼࿐ا 💢 پذیرش مدرسه عالی فقه دارالهدی (قم) ◀️ در پایه های 7 تا ۹ ✅ امکان تحصیل به روش آموزشی خود اکتشافی(سامرا) 💠 مهلت ثبت نام: 📎پایه ۷: ۳۰اردیبهشت ۱۴۰۳ 📎پایه ۸ و ۹: پایان تیرماه ۱۴۰۳ 💠 توضیحات بیشتر در : 👈 کانال مدرسه: 👉 https://eitaa.com/feghhdarolhoda/992