eitaa logo
الحیا و الایمان مقرونان فی قرن
212 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
2.8هزار ویدیو
16 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
الحیا و الایمان مقرونان فی قرن
مطالبه گری مردم ازمسولان 🌱خداوند پاداش نیکوکاران را ضایع نمی کند🌱 🌱پیروز این میدان مردم مظلوم و صبو
ایجاد شهر ناهمگون یعنی اقامه منکر؛ ایجاد شهری ناهمگون و توسعه صنعتی بی قواره یعنی اقامه منکر که مانع اجرای احکام و حدود اسلامی است 💠وقتی شما شهر مدرن میسازید، 💠وقتی در قم نمای رومی از دیگر شهر ها بیشتر دیده میشود، 💠وقتی فروشگاه های زنجیره ای با لوازمش می آید، 💠وقتی هوشیارانه بخش از گسترش صنعتی در قم به سمت لوازم آرایشی میرود 💠بعد شما نمیتوانید با آثارش به راحتی مبارزه کنید، این مبارزه با معلول است. 💠معنی ندارد عالم دینی با زیرساخت های پوششی که با اسلام نمیسازد توافق کند، بعد وقتی به پوشش میرسد با آن مقابله کند. 💠ارتکاب، جرم است و باید با آن مقابله کرد، اما جرم اصلی اقامه است. 💠 در کشور ما چالش انتخاب بین الگوی توسعه غربی و الگوی پیشرفت اسلامی است، 💠اگر به سمت الگوی پیشرفت اسلامی برویم باید همه عرصه های پیشرفت را متناسب با اسلام طراحی کنیم، آنگاه احکام و حدود اسلامی قابل اجراست. 💠اما اگر الگوی توسعه غربی را پذیرفتیم، قوانین و لوازم آنرا نیز باید بپذیریم، لذا اجرای احکام و حدود الهی با مشکل مواجه میشود. 🔸ستاد راهبری معماری و شهرسازی اسلامی حوزه های علمیه🔸 eitaa.com/setad_memari 🕊 https://eitaa.com/modafezist
✅ اگر کلام از شخص خاصی اثر دارد و نه دیگران! امر به معروف ونهی از منکر نسبت به آن شخص « واجب عینی است.» «وگرنه واجب کفایی است» یعنی اگر فرد یا گروهی قیام کرد، «بر دیگران واجب نیست.»✅ ص ۶۳ امربه معروف ونهی از منکر استاد قرائتی برگرفته از تحریرالوسیله امام خمینی رحمةالله به امر به معروف و نهی از منکر الحیا والایمان مقروران فی قرن https://eitaa.com/alhaya
📣 فرض کنید بیست سال دیگر، سی سال دیگر کشور جمهوری اسلامی را مثلاً با ۲۰۰ میلیون یا ۱۸۰ میلیون یا ۱۵۰ میلیون جمعیّت با پیشرفتهای شگرف مادّی و علمی و صنعتی و با استقرار معنویّت و عدالت؛ ببینید چه میشود؛ چه جاذبه ای در بین آحاد بشر -مسلمان و غیر مسلمان- به وجود می آورد؛ میخواهند این اتّفاق نیفتد. حیات طیّبه یعنی این؛ یعنی برویم به سمت یک چنین وضعی برای زندگی کشور؛ انقلاب میخواهد ما را به اینجاها برساند. رفاه، عدالت، نشاط، نشاط کار، شوق کار، علم، فنّاوری، اینها همه جزو حیات طیّبه است؛ در کنار اینها معنویّت، رحم، خلقیّات اسلامی، سبک زندگی اسلامی، اینها جزو حیات طیّبه است. نظم جزو حیات طیّبه است؛ این حرکت به سمت حیات طیّبه تمام نشدنی است.  اَلآ اِلَی اللهِ تَصیرُ الاُمور این همان صیرورت به سمت خدا [است ]. صیرورت یعنی حالی به حالی شدن، چیزی در باطن ذات خود تغییر ایجاد کند و روزبه روز بهتر بشود؛ این را میگویند صیرورت؛ بشر به سمت خدا صیرورت دارد و جامعه ی مطلوب اسلامی آن است که این صیرورت در آن وجود داشته باشد؛ این صیرورت تمام نشدنی است؛ همین طور به طور دائم ادامه دارد؛ انقلاب این است‼️ " بیانات در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (۱۳۹۴/۰۶/۲۵)
📣 📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣👇 ⁉️ ایجاد سبک زندگی اسلامی، به عهده کیست ⁉️ 📣 به عهده شما جوانان ❗️ 📣 به عهده نخبگان❗️ 📣 نخبگان فکری❗️ 📣 نخبگان سیاسی❗️ 📣 📣 نخبگان موظفند‼️ 📣 📣 حوزه موظف است‼️ 📣 📣 دانشگاه موظف است‼️ 📣 📣 رسانه ها موظفند‼️ 📣 📣 تریبون دارها موظفند ‼️ 📣 📣 مدیران بسیاری از دستگاه ها، بخصوص دستگاه هایی که با فرهنگ و تربیت و تعلیم سرو کار دارند موظفند‼️ 📣📣 کسانیکه برای دانشگاها یا برای مدارس برنامه ریزی آموزشی می کنند،در این زمینه موظفند‼️ 📣 📣 کسانی که سر فصلهای آموزشی را برای کتابهای درسی تعیین می کنند موظفند‼️ 📣 📣 📣 وظیفه ای بر دوش همه‼️ باید همگی به خودمان نهیب بزنیم‼️ 📣 📣 📣 در این زمینه باید به جدیت کار کنیم و حرکت کنیم ‼️ «رهنمودهای رهبری معظم ۹۱/۷/۲۳» الحیا والایمان مقروران فی قرن https://eitaa.com/alhaya
🔹 آیت الله حائری شیرازی 🔹 🔸آن 6 هزار سال عبادت، کار آن دو دقیقه سجده را نکرد!🔸 ▫️چرا می گوییم «جِهادُ المَرأَةِ حُسنُ التَّبَعُّلِ» (جهاد زن، خوب شوهرداری کردن است)؟ چرا نمی‌گوییم جهاد مرد هم خوب زن داری کردنش است؟! ▫️ابلیس 6000 سال عبادت کرد. وقتی به او گفتند سجده بر آدم بکن، نکرد. اگر سجده بر آدم کرده بود، این 6000 سالش هم مقبول واقع می‌شد. پس دو نوع عبادت داریم: «عبادت 6000 ساله» و «عبادت سجده بر آدم». ▫️شما مردها می‌دانید اطاعتی که خانم‌ها از شما می‌کنند، از نوع چه عبادتی است؟ و وظایفی که شما نسبت به همسرتان انجام می‌دهید، از نوع چه عبادتی است؟ شما می‌گویید ما طبق آیهٔ (الرجال قوامون علی النساء)، هستیم و او تحت قیمومیت ما است. اما می‌دانید اطاعت زن از چه سنخ عبادتی است و کارهای شما از چه نوع عبادتی است؟ ▫️انجام وظایف مرد نسبت به همسرش، از نوع عبادت 6000 ساله است! چرا؟ چون همراه با است، همراه با است. اما اطاعت زن از شوهر، از نوع «سجده بر آدم» است، چون همراهش است. این اطاعت، بسیار تلخ است! تلخی‌اش مثل تیر باران شدن در جهاد است. مثل شمشیر خوردن در جهاد است. همان ثواب‌هایی که مرد در حین تیر خوردن و قطعه قطعه شدن، در جهاد می‌برد، خداوند برای زن در خانه گذاشته است! نمی‌شود بدون سختی، این ثواب را به زن بدهند. به همین دلیل، اطاعت زن، جهاد است اما حکمرانی شما در خانه، جهاد نیست! اگر زن، قوّامیت مرد را پذیرفت، مانند ملائکه می‌شود که سجده بر آدم را پذیرفتند. ▫️زنها خیال می‌کنند خدا رعایتشان نکرده است. اشتباه می‌کنند! خدا سجده بر آدمش را داد به زن ها! عبادت معمولیِ شش هزار ساله را داد به مردها. از این جهت، مردها یک عبادت از نوع «سجده بر آدم» را . با نماز و روزه و حج و اینها کارشان نمی‌شود. باید به میدان جنگ بروند تا معلوم بشود منافق هستند یا مؤمن؟ شما مردها باید بروید جهاد! بروید جهاد و آنجا مخالفت با نفس بکنید تا از نوع سجده بر آدم بشود. سجده بر آدمِ زنها این است که حرف مرد را گوش کنند اما «سجده بر آدم» برای شما مردها این است که تحت فرمان رهبر بروید جلوی گلوله. یعنی تحت مدیریت رهبرتان فحش بخورید، هتک بشوید، اهانت بشوید، ذلت ببینید؛ این ذلت سجده بر آدم است. ▫️آن وقت ببین! شش هزار سال عبادت، کار دو دقیقه سجده را نکرد! این را داده‌اند به زن‌ها و آن را داده‌اند به شما! واقعاً خدای تعالی بین مرد و زن، عادلانه برخورد کرده است. ▫️چه جور شده است که خدا چنین کاری با زنها کرده است؟ چون اطمینان داشته که مؤمنه‌های آنها می‌پذیرند. خداوند می‌دانسته است که اینها جهت عاطفی دارند. این‌ها وقتی حساب می‌کنند که خدا گفته است، اطاعت می‌کنند.
به مسئولینی که به دنبال راه حل هستند توصیه می‌کنم این طرح پهلوی دوم رو که در سال ۱۳۵۵ برای حذف چادر تهیه شده بود مطالعه کنند: ۱. اقداماتی که در درازمدت مؤثر خواهد بود: ۱-۱- استفاده از رسانه‌های گروهی: الف) ایجاد هماهنگی لازم بین رسانه‌های گروهی و متون کتاب‌های درسی برای دگرگونی باورداشت‌های فعلی در زمینه‌ی ارتباط چادر با معتقدات اخلاقی و مذهبی؛ ب) ایجاد هماهنگی کامل بین برنامه‌های تلویزیون، رادیو، محتوای مطبوعات با متون کتب درسی در تغییر تصویر ذهنی زن؛ ج) بهره‌گیری از سهم تلویزیون در بزرگداشت پوشاک محلی و نشان دادن جنبه‌های دست‌وپاگیر چادر؛ ۱-۲- استفاده از نفوذ روحانیون و سپاهیان دین: الف) انتشار مقالات و نشریات مخصوص و اشاعه‌ی محتوای این نشریات توسط روحانیون معتبر و سپاهیان دین؛ ب) بهره‌گیری از نفوذ کلام روحانیون دانشمند و شناخته‌شده در جهت تفکیک مفهوم حجاب از چادر؛ ۱-۳- بهره‌گیری از فعالیت سازمان‌های اجتماعی و آموزشی: الف) استفاده از خدمات سازمان‌های اجتماعی و آموزشی در دگرگونی بنیادی باورداشت همگان از رابطه‌ی بین چادر و معتقدات مذهبی و اخلاقی؛ ب) بهره‌گیری از فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهیه‌ی متون کتب و فیلم‌ها در جهت دگرگونی‌های ذکرشده؛ ج) آموزش غیرمستقیم کودکان در مدارس به منظور انتقال این دریافت‌ها به بزرگ‌ترها؛ د) گنجاندن مواد خاص در آموزش‌های جنبی کانون‌ها؛ ۲. اقداماتی که در کوتاه‌مدت مؤثر خواهد بود: ۲-۱- ممنوع بودن چادر برای دانش‌آموزان و دانشجویان؛ ۲-۲- استفاده از پوشش متحدالشکل در مدارس؛ ۲-۳- اجرای کامل قانون تعلیمات اجتماعی اجباری در مورد خانواده‌هایی که از مدرسه رفتن دختران خود جلوگیری می‌کنند؛ ۲-۴- ممنوعیت بانوان کارمند از استفاده از چادر؛ ۲-۵- محرومیت زنان کارمندی که از چادر استفاده می‌کنند، از دسترسی به مقام‌ها و موقعیت‌ها و همچنین از تشویق؛ ۲-۶- تشویق کارمندان زن به برگزیدن لباس متناسب با کار و شرایط؛ ۲-۷- صدور بخشنامه به کلیه‌ی کارخانجات و ملزم کردن کارگران به پوشیدن لباس متحدالشکل، متناسب با کار و شرایط محیط؛ ۲-۸- تشویق کارگران زن به استفاده از لباس متناسب با لباس متحدالشکل خود؛ ۲-۹- ممنوعیت زنان چادری از مراجعه به وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی؛ ۲-۱۰- ممنوعیت زنان چادری از مسافرت با شرکت هواپیمایی ملی ایران؛ ۲-۱۱- ممنوعیت زنان چادری از استفاده از اتوبوس‌های شرکت واحد؛ ۲-۱۲- ممنوعیت ورود زنان چادری به سینماها؛ ۲-۱۳- ممنوعیت ورود زنان چادری از خرید در فروشگاه‌های شرکت‌های تعاونی شهر و روستا؛ ۲-۱۴- ممنوعیت زنان چادری در استفاده از خدمات اجتماعی؛ ۲-۱۵- ممنوعیت ورود کودکان و نوجوانان چادربه‌سر به کتابخانه‌ها؛ ۲-۱۶- محرومیت از شرکت در هرگونه مجامع عمومی؛ ۳. اقدامات جنبی: اجرای مطلوب تصمیمات کوتاه‌مدت، مستلزم اقداماتی به شرح زیر است: ۳-۱- همکاری وسایل ارتباط جمعی در توجیه مقام زن و برداشت همه‌جانبه در این زمینه؛ ۳-۲- همکاری وسایل ارتباط جمعی در ارائه‌ی جنبه‌های منفی چادر و ارتباط آن با عقب‌ماندگی؛ ۳-۳- همکاری وسایل ارتباط جمعی در ایجاد برداشت صحیح از لباس متناسب؛ ۳-۴- تحقیق، نگارش و چاپ مقالات مستند در زمینه‌های مربوط؛ ۳-۵- توسعه‌ی کارخانجات پوشاک و در دسترس قرار دادن لباس‌های ارزان‌قیمت همراه با روسری که جایگزین چادر گردد. شورای هماهنگی امور اجتماعی مورخ ۲۵۳۵/۹/۱۰ -جلسه ۳۱ ص۱ 📚 زهیری، علیرضا. (۱۳۷۹). عصر پهلوی به روایت اسناد. قم: دفتر نشر و پخش معارف. ص۲۸۵
🔴 از ترس دشمن.... سوال بود که چرا تو برنامه ی یک نفر درباره ی توصیه به حجاب حرف نمیزنه عباس موزون اینطور جواب داد و مشخص شد عامل پخش نشدن این بخشها "دیکتاتوری رسانه" علیه حجابه. آقای موزون این امانت دست شماست و باید در رسانه مطرح کنید. فتنه ترس که می‌گوییم دقیقا منظورمان همین است ، که از ترس هوچی‌گری رسانه ای دشمن آنجایی که باید وسط میدان باشیم و اقدام کنیم ، علم و دانش خود را پنهان میکنیم مبادا از طرف اختاپوس رسانه ای دشمن مورد هجمه و تمسخر قرار بگیریم.... 🔴 👇 @bidariymelat
22.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 به همین راحتی .... ببینید اقدام جالب و شجاعانه مسئولان فرودگاه شیراز در مقابل بیحجاب ها را نه دوقطبی بوجود آمد و نه جنگ و دعوا و تنش اجتماعی و فتنه و بلوا در کشور بپا شد .پس می‌شود به همین راحتی با اعمال قدرت توسط دولت بساط بی‌حجابی را جمع کرد امیدواریم این اقدام مستمر و جدی ادامه پیدا کند ،اگر برخی نفوذی ها و مسئولان صورتی ترسو و نادان بگذارند..... 🔴 👇 @bidariymelat
13.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خانم دکتر رضایی ۳۷ ساله کار آفرین الحیا والایمان مقروران فی قرن https://eitaa.com/alhaya