eitaa logo
آیت الله سید کمال حیدری
1.5هزار دنبال‌کننده
282 عکس
242 ویدیو
9 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺 ماه ذی القعده 1440 بنابر مطالعات دقیق فلکی، ماه ذی القعدۀ سال 1440 با چشم مسلح (تلسکوپ) در ایران و عراق و با چشم غیر مسلح همراه با صاف بودن هوا، در حجاز و عمان، در بعد از ظهر روز چهارشنبه 1398/4/12 قابل رؤیت خواهد بود. بنابراین از دیدگاه آیت الله حیدری، پنجشنبه 1398/4/13 روز اول از ماه ذی القعده سال 1440 خواهد بود. 🌐 ملاحظات تصویر: رنگ قرمز: دیدن هلال با چشم غیر مسلح. رنگ نارنجی: در صورت وجود هوای مناسب، دیدن هلال با چشم غیر مسلح. رنگ زرد: دیدن هلال ماه با دوربین. رنگ آبی: دیدن هلال ماه با چشم مسلح (تلسکوپ). 🔗 http://alhaydari.com/ar/2019/07/68032/https://eitaa.com/alhaydari
🔺 بدون ترديد نقش حضرت معصومه (سلام اللَّه عليها) در قم شدن قم و عظمت يافتن اين شهر عريقِ مذهبىِ تاريخى، يك نقش ما لا كلام فيه است. ➖ سالروز ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) مبارک باد. ✅ https://eitaa.com/alhaydari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 مهمترین فایده نظریه مشروعیت تعدد قرائت ها از دین چیست؟ ❗️ لازم به ذکر است تفسیر آیت الله حیدری از این نظریه، متفاوت است با آنچه که دیگران در این باره بیان داشته اند. 👈 اینکه عده ای گمان می کنند تعدد قرائت ها از دین، به معنای حق و درست بودن همه حرف ها و برداشت ها و نظریاتِ - حتی متناقض - است، یک تصور و برداشت کاملا سطحی و نادرست از این نظریه است! #نظریه_مشروعیت_تعدد_قرائت_ها_از_دین 🔗 http://alhaydari.com/fa/2019/07/8941/ 📎 https://youtu.be/K9itUEu_g14 🖇 https://www.aparat.com/v/6nh3X ✅ https://eitaa.com/alhaydari
آیت الله سید کمال حیدری
🔺 مهمترین فایده نظریه مشروعیت تعدد قرائت ها از دین چیست؟ ❗️ لازم به ذکر است تفسیر آیت الله حیدری از
🔺 پرسش و پاسخ موضوع: معنای نظریه مشروعیت تعدد قرائت ها از دین 🔸 سؤال سلام اگر تعدد قرائت ها از دین مشروعیت داشته باشد، پس آیا قرائت تکفیری هم مشروع می شود؟! اگر تکفیری قصد جان ما را کرد، ما فقط باید با او بحث کنیم و حق نداریم از خود دفاع کنیم؟؟ پاسخ آیت الله حیدری به این اشکال چیست؟ با تشکر فراوان ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔹 پاسخ با سلام و احترام 1️⃣ این که اصلاً اشکال نیست، بلکه صرفاً نوعی استبعاد است! تکفیری هم، نظر و فهم خودش از دین را می گوید، اگرچه ما آن را خطا می دانیم. شما هم آزادید فهم خودتان از متون دینی را ارائه بدهید و با استدلال، برداشت و قرائت او از دین را نقد و ابطال کنید. تکفیری تا زمانی که فقط در مقام بحث و نظر است، باید سخن او را شنید و مدعایش را با دلیل، ردّ کرد. 👈 اما به محض اینکه وارد تقابل و مبارزۀ عملی و فیزیکی شد، به حکم عقل و شرع، باید محکم جلوی او ایستاد و به نحو عملی و با قدرت هر چه تمام تر، او را از پای درآورد! 👉 2️⃣ ضمن اینکه باید بدانید فقط اهل سنت تکفیری نیستند، بلکه شیعیان هم دیگران را تکفیر می کنند. طبق مبانی کلامی و فقهی علمای شیعه، هر کس که منکر امامت باشد، کافر است. هر کس یکی از ضروریان دین را انکار کند کافر است. هر کس که قائل به نظریۀ وحدت وجود عرفانی باشد، کافر است. هر کس به هر دین و مذهبی غیر از اسلام و تشیّع معتقد باشد کافر است، و یا هر کس - ولو با تحقیق و استدلال - به دین یا مذهب دیگری غیر از تشیّع دوازده امامی روی بیاورد و به اصطلاح مرتد شود، کافر است! پس اندیشۀ تکفیری، اختصاصی به اهل سنّت و وهابیت ندارد. اگر نقدی از این جهت وارد است، متوجه هر دو است. 🌿 در مقابل، طبق نگرش ضدّتکفیری آیت الله حیدری، پیروان سایر ادیان و مذاهب – در صورت اینکه برای حقانیت خود، دلیل قاطع در دست داشته باشند – معذور و بلکه مأجور و بهشتی می باشند. 3️⃣ نظریۀ مشروعیت تعدد قرائت ها – بر خلاف آنچه که به نادرستی شایع شده و اصلاً قائلی ندارد! - به معنای حق و صحیح بودن همۀ دیدگاه ها حتی آراء متناقض نیست، 👈 بلکه به این معناست: هر کس که صلاحیت علمی برای نظر دادن داشته باشد، حق دارد فهم و برداشت خودش از آیات و روایات را با دلیل و استدلال ارائه بدهد، اگرچه دیگران خوششان نیاد یا نظرشان مخالف باشد! 👉 ❗️ ملاک، فقط دلیل است و بس. هیچ کس هم نمی تواند ادعا کند: «فهم من از دین، فهم معیار و انحصاری است»؛ چرا که واقع، لوح محفوظ و علم الهی نزد کسی نیست تا با نظر به آن، یقین صددرصدی به صحت برداشت خود، و بطلان برداشت دیگران پیدا کند! بله، با لسان احتمال و قطع اصولی می توان از رجحان یک فهم بر فهم های دیگر و درستی یا نادرستی آنها سخن گفت، اما بر اساس یقین منطقی بالمعنی الاخص که خلافش عقلا محال و غیر قابل زوال باشد، خیر! موفق باشید https://eitaa.com/alhaydari
🔺 دلیل عقلی بر ضرورت انتخاب و نصب امام معصوم (ع)، از سوی خداوند متعال ✅ https://eitaa.com/alhaydari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺تکامل انسان در سایه تفاوت افکار و اختلاف قرائت ها ➖ آنچه که باعث پیشرفت و تکامل انسان می شود، اختلاف و تفاوت فکری به نحو سالم و سازنده است 🔗 http://alhaydari.com/fa/2019/07/8949/ 📎 https://youtu.be/aulh-pKclm0 🖇 https://www.aparat.com/v/WhdZT #فایل_های_تصویری #نظریه_مشروعیت_تعدد_قرائت_ها_از_دین ✅ https://eitaa.com/alhaydari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 ضرورت تفکیک بین "خود دین" و "برداشت از دین"! 👈 آنچه که عالمان دین از نصوص دینی می فهمند، صرفا برداشت اجتهادی و شخصی ایشان است و نه لزوما عین دین تا اینکه فراتر از نقد و ابطال باشد؛ لذا ممکن است مطابق با واقع و حقیقت دین باشد، و ممکن است نباشد. 🔗 http://alhaydari.com/fa/2019/07/8951/ 📎 https://youtu.be/8OOSzlroLjg 🖇 https://www.aparat.com/v/B1Y9xhttps://eitaa.com/alhaydari
روش شناسی مباحث امامت از دیدگاه آیت الله حیدری صوتی.mp3
43.2M
🎙 روش شناسی مباحث امامت از دیدگاه آیت الله حیدری 📆 تاریخ: 97/10/18 ➖ آیت الله حیدری در این بحث، روش خاصّ خود در مباحث «امام شناسی» را که در درجۀ اوّل مبتنی بر "محوریّت قرآن" است، تبیین نموده اند. ❗️ کسانی که علاقه دارند، با مبنای اعتقادی و کلامی علامه حیدری در مسألۀ امامت اهل بیت (علیهم السلام) - که با شیوۀ دیگران متفاوت است - آشنا شوند، استماع این فایل برای ایشان قابل توصیه است. 🔗 http://alhaydari.com/fa/2019/07/8954/https://eitaa.com/alhaydari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 دین برای انسان است یا انسان برای دین؟! ➖ دین برای کمال انسان آمده است، اما تشخیص اینکه چه چیزی مصداق کمال و کرامت واقعی انسان است را، دین مشخص می کند، نه خود انسان. 🔗 http://alhaydari.com/fa/2019/07/8958/ 📎 https://youtu.be/LTO7BR_3j2s 🖇 https://www.aparat.com/v/gYOsN ✅ https://eitaa.com/alhaydari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 فوائد امام زمان (عج) در عصر غیبت ➖فوائد و برکات وجودی امام زمان (ع) را نباید به امور ظاهری محدود کنیم؛ چرا که این فوائد، بسیار فراتر از چند کرامت ظاهری است. 🔗 http://alhaydari.com/fa/2019/07/8960/ 📎 https://youtu.be/blDezbykLUA 🖇 https://www.aparat.com/v/ph3mx ✅ https://eitaa.com/alhaydari
🔺 آیا امامت ریشه قرآنی دارد؟ به طور مشخص کدام آیه از قرآن، ناظر به اثبات اصل امامت است؟ ✅ https://eitaa.com/alhaydari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 معیار تشخیص قرائت صحیح از قرائت نادرست چیست؟! 🔗 http://alhaydari.com/fa/2019/07/8963/ 📎 https://youtu.be/_NI3ltpH3qE 🖇 https://www.aparat.com/v/N8Yjd #فایل_های_تصویری #نظریه_مشروعیت_تعدد_قرائت_ها_از_دین ✅ https://eitaa.com/alhaydari
تأملاتی دربارۀ کتاب سلیم ابن قیس هلالی.mp3
39.34M
🎙 تأمّلاتی دربارۀ کتاب سلیم ابن قیس هلالی 📆 تاریخ: 98/3/29 1- آیا اساساً شخصیّتی به نام سلیم بن قیس هلالی وجود خارجی داشته است یا خیر؟! 2- آیا سلیم، اصلاً کتابی به این نام داشته است یا خیر؟! 3- در صورتی که کتابی داشته، آیا اثری که اکنون دست ماست، عیناً همان کتاب است؟ 4- اهمیّت کتاب سلیم 5- ضرورت تحقیق بیشتر پیرامون اصالت کتاب سلیم 6- ویژگی های کتاب سلیم 7- بیان آراء گوناگون دربارۀ این کتاب 🔗 http://alhaydari.com/fa/2019/07/8962/https://eitaa.com/alhaydari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 خلط امامت سیاسی با امامت ملکوتی ائمه یکی از اشتباهات اهل سنت ➖ حقیقت امامت، امامت مکوتی است و امامت سیاسی شأنی از شئون آن می باشد. 🔗 http://alhaydari.com/fa/2019/07/8965/ 📎 https://youtu.be/2nLgAHB3rrs 🖇 https://www.aparat.com/v/TP6wohttps://eitaa.com/alhaydari
📚 معرفی کتاب عرفان شیعی این کتاب، مبانی و اصول معرفتی علم عرفان نظری و همچنین برخی از آموزه های عملی و سیر و سلوک به سوی حق تعالی را مورد بحث قرار داده است. اثر حاضر مشتمل بر یک مقدمه و هشت فصل به شرح ذیل است: فصل اول: حقایقی مهم پیرامون عرفان فصل دوم: عرفان، تصوّف و اخلاق فصل سوم: رویکردهای شناختیِ مشاء، اشراق و حکمت متعالیه فصل چهارم: جهان بینی عرفانی فصل پنجم: معرفت و مراتب آن و عقل و جایگاه آن نزد عرفا فصل ششم: سیر عارف در چهار سفر عقلی فصل هفتم: سیر و سلوک از دیدگاه عرفا فصل هشتم: بُعد عملی عرفان امام خمینی 🔗 http://alhaydari.com/fa/2018/11/6695/https://eitaa.com/alhaydari