eitaa logo
هیئت الحسین علیه السلام
76 دنبال‌کننده
242 عکس
68 ویدیو
2 فایل
🏳️ السلام علیک یا قتیل العبرات کانال اطلاع رسانی هیئت الحسین علیه السلام
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد هدایت نائب الزیاره همه دوستان در مشهدالرضا هستند👇
هدایت شده از استاد هدایت
6.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زیارتی نیابتی امام رضا علیه السّلام
🔰جلسه هفتگی هیئت الحسین علیه السلام در ایام فاطمیه و به یاد مرحوم علامه مصباح یزدی 📎ویژه برادران با سخنرانی حجت الاسلام و مداحی مداحان اهل بیت 🔸زمان: 20 دی 99 ساعت 19 🔸مکان: بیت الحسن علیه السلام (شهرک پردیسان، روبروی فروشگاه جانبازان، مجتمع زمزم، بلوک11، واحد1)
بسم الله الرحمن الرحیم بزرگواران گرامی نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که در حال حاضر ، اصل در هیئت الحسین علیه السلام ، برگزاری به شکل «خانگی» است و اینکه نور منبر و توسل در خانه هایمان آکنده شود و بنایی بر افزایش کمی هیئت و برگزاری آن در یک حسینیه ی ثابت و نیز مبدل شدن به یک هیئت شهری نداریم ؛ چراکه میخواهیم خلأ «هیئت خانگی» را پر کنیم. غرض آنکه برخی دوستان با آنکه منزلشان کوچک است، درخواست دارند که جلسه در منزل آنان برگزار گردد ؛ و بعضی از این عزیزان به خاطر ارادت به امام خاصی، منزل خویش را مزین به نام آن امام نموده اند. اقتضای بنای هیئت و آیه «تعاونوا علی البر و التقوی» این است که دست رد به سینه ی هیچ بانی نزنیم. بنابر این گاه در برخی جلسات از حضور بانوان معذوریم.
بِسمِ اللّٰهِ الرَّحمٰنِ الرَّحیم ✴️ خصوصیاتی درباره زیارت جامعه کبیره است که در سایر زیارتنامه های دیگر نیست. ما وقتی زیارت امین الله میخوانیم در فرازی که نام امیرالمومنین (ع) آمده، میتوانیم نام هر معصومی را که درحال زیارت مرقدش هستیم بگوییم. در اینجا ما فقط یک معصوم را زیارت میکنیم، ولی در زیارت جامعه کبیره، همه اهل بیت را یکجا زیارت میکنیم. آقای جوادی آملی در شرح زیارت جامعه کبیره میگویند: ما برای مقام اهل بیت، دو رتبه داریم؛ ۱-مقام جسمانی ۲-مقام نورانی در رتبه جسمانی، اهل بیت جسم دارند، رابطه پدر و فرزندی برقرار است، دوئیت بینشان برقرار است، وظایفشان متفاوت است، مقام هایشان متفاوت است و ... . اما رتبه نورانی، مرتبه قبل از خلق است. در بعضی فراز های زیارت جامعه کبیره جسم معصوم زیارت میشود و در بعضی فراز ها، مقام خیلی بالا میرود و آنقدر فاصله زیاد میشود که ما به طور غیرمستقیم حقیقت نورانی را زیارت میکنیم. ⚜️ فراز بعد از ساسَةَ العِباد، «اَرکانُ البِلاد» است که به معنای این است که اهل بیت پایه و اساس شهرها و سرزمین ها هستند. این فراز را میتوان به دو صورت معنا کرد؛ ۱-محور تکوینی ۲-محور تشریعی محوریت تکوینی، یعنی اینکه کل هستی بر مدار امام، تکوینا و وجودشان میچرخد. در روایت آمده است که لَولَا الحُجَّة لَساخَةِ الاَرضُ بِاَهلِها. یعنی اگر حجت خدا وجود نداشته باشد زمین به همراه اهلش نابود میشود. اهل بیت واسطه بین ما و خداوند است. پس در معنای اول، اَرکانُ البِلاد، یعنی تمام عالم هستی بر مدار اهل بیت میچرخد و به اذن اهل بیت روزی میخورند. معنای دوم که محوریت تشریعی است به این معنا است که پایه و اساس شهری که باعث جلوگیری از منحرف شدن آن شهر میگیرد، اهل بیت است. حضرت آقا در کتاب طرح کلی اندیشه میگویند: کار اصلی ولی، حفظ وحدت جامعه است. رکن تشریعی یعنی اینکه تمام هستی، برای آنکه منحرف نشود، نیاز دارد تا حول محور ولی بچرخد که این امر با تشکیل حکومت ولی انجام پذیر است. اگر فقها حکومت نکنند، حتی نمی‌توانند به فتوای خود عمل کنند؛ یعنی حکومت باید زیرنظر فقیه باشد. پس حکومت و فقه باید با یکدیگر آمیخته باشد. دلیل اینکه حکومت باید الهی باشد نه مردمی این است که حاکمیت یعنی امر و نهی کردن. منشأ حاکمیت از مالکیت است، یعنی ما تا وقتی که مالک چیزی نشویم نمی‌توانیم آن را امر و نهی کنیم. مالکیت از خالقیت پدید می آید. یعنی ما وقتی چیزی را تولید و خلق کردیم، مالک آن میشویم. این ها بدان معناست که ما اگر خداوند را خالق هستی دانستیم، پس مالک هستی هم خداوند است و وقتی که مالک هستی خداوند است، حاکم هستی نیز خداوند است. پس هر کسی غیر از خداوند به ما امر و نهی کرد طاغوت است. روزی چند تن از افراد آمدند خدمت یکی از معصومین و عرضه داشتند که ما وقتی با یکدیگر مشکل پیدا میکنیم، نزد خلفا میرویم. بعد حضرت فرمودند: شما اشتباه میکنید نباید پیش خلفا بروید مگر میخواهید طاغوت بر شما حکم کند. آنها گفتند که پس در غیر اینصورت چه باید کرد؟ حضرت جواب دادند که نزد فقهای شهر خود بروید تا مشکلتان را حل کند. 🖇 حق امر و نهی از جانب خداوند به پیامبر منتقل شده است و از پیامبر به امامان و از ایشان به نائبان امام منتقل شده است. 📝 نیابت از امام، سیر جریان اتصال به ولایت الهیه است. این جریان ولایت الهیه است که مشروعیت برای حکومت می‌آورد. لذا هر حکومتی که مستند به این جریان شد، مشروع است. یعنی حق دارد که امر و نهی کند و هر جریان حکومتی که حتی اگر با رای صد در درصد مردم باشد و متصل به این جریان ولایت نباشد مشروع نیست. ⚠️ این تصور، تصور غلطی است که میگوییم ما ولایت فقیه را در دوران غیبت خلق کردیم.! در دوران حضور حضرات هم این جریانات بود. فقط تنها فرقی که داشت این بود که در آن زمان نیابت خاصه بود ولی الان نیابت عامه است. نیابت خاصه یعنی امام، اسم یک شخص را معرفی میکرد و نماینده خود در فلان شهر قرار میداد. نیابت عامه یعنی امام ملاک تعیین میکردند و میگفتند که نمایندگان ما چنین خصوصیات و ویژگی هایی باید داشته باشد. وَالسَّلامُ عَلَیکُم وَ رَحمَةُ الله وَ بَرَکاتُه 99/10/20
مراسم هفتم ام ابیها در آستانه رحلت ام البنین در جلسه هفتگی هیئت الحسین علیه السلام 🔰 با سخنرانی حجت الاسلام استاد هدایت و مداحی مداحان اهل بیت 🔶 شنبه 4 بهمن ساعت 19 🔷 جمکران، میدان انتظار، نزدیک درب1، پلاک 313
بِسمِ اللّٰهِ الرَّحمٰنِ الرَّحیم ✴️ در تفسیر زیارت جامعه کبیره میرسیم به عبارت «اَبوابَ الایمان». یعنی اهل بیت راه های ایمان هستند. آیه ای در قرآن است که میفرماید: هنگام ورود به خانه، از در وارد شوید. عده ای نزد امام صادق (ع) رفتند و منظور این آیه را از حضرت پرسیدند. امام جواب دادند: این آیه یعنی هرکاری یک مسیر مشخص دارد. اول آن مسیر را بشناس سپس کار را انجام بده. روایتی است در کتاب محاسن برقی که میگوید: هرکاری را که میخواهی انجام بدهی ابتدا بیندیش که راه درستش چیست. مثلاً اگر ما میخواهیم کاری را انجام بدهیم، ببینیم که امیرالمومنین (ع) در این موقعیت چکار میکرد. امیرالمومنین در دورانی که حق حاکمیتشان غصب شده بود، وقتی می‌دیدند که اوضاع اقتصادی جامعه نابسامان است، کاری نمی‌کردند که حاکم وقت را نابود کند یا او را رسوا کند، بلکه خودشان دست بکار میشدند و شکاف های اقتصادی را پر میکردند. پس در زمینه های اقتصادی، سیاسی،اجتماعی و ... باید قوی باشیم. ❇️ ابواب یک معنای ظاهری دارد و یک معنای باطنی. معنای ظاهری آن، همان در است. معنای باطنی، همان حرف امام است که فرمود: برای هرکاری یک راهی وجود دارد. ولی یک معنای باطنی تر دیگری هم دارد که امام صادق میفرماید:نَحنُ اَبواب اَلَّتی اُمِرتُم عَن تَأتُ البُیوتَ مِنها. یعنی اهل همان درهایی هستند که خداوند امر کرد که از طریق اهل بیت، به هرجایی که میخواهیم برسیم. ❇️ لزوما ما به هرچه که ایمان داشته باشیم عمل نمی‌کنیم. 📗 علامه طباطبایی در تفسیر المیزان بین اعتقاد و عمل یک حلقه مفقوده ای را نام میبرد یه نام ایمان. 📘 شهید مطهری در کتاب انسان کامل میگویند: شناخت و علم رکن ایمان است، اما همه ایمان نیست، باید در کنار این شناخت تسلیم، خضوع، علاقه و محبت هم باشد و اگر شناخت، همراه این ها باشد، میشود ایمان. 📜 رسول الله میفرماید: ایمان ده تا رکن دارد: 1_ معرفت. 2_طاعت. 3_علم. 4_عمل. 5_ورع. 6_اجتهاد. 7_صبر. 8_یقین. 9_رضا. 10_تسلیم. 📌 اولین نشانه ایمان آرامش است. مومن همیشه آرام است و اگر کسی کنار آن بنشیند آرام میشود. یکی دیگر از آثار و نشانه های ایمان حقیقت بینی است و شخصیت مومن را واحد میسازد. از رسول الله سوال کردند: آیا مومن زنا می کند؟. رسول الله پاسخ دادند که نه ولی ممکن است زنا بکند. باز سوال کردند که آیا مومن دزدی میکند؟. رسول الله پاسخ دادند که نه ولی ممکن است دزدی کند. باز سوال کردند که آیا مومن دروغ می گوید؟. رسول الله پاسخ دادند: نه چون در قرآن: کسانی که دروغ می گویند کافر هستند. 99/11/4
جلسه هفتگی هیئت الحسین علیه السلام 🔰 با سخنرانی حجت الاسلام استاد هدایت و ذکر توسل توسط مداحان اهل بیت 🔷 شنبه 11 بهمن ساعت 19 🔷 زنبیل آباد، بین کوچه 28 و 30، خیابان شهید شهبازی، پ72، منزل برادر فصاحت
بِسمِ اللّٰهِ الرَّحمٰنِ الرَّحیم 🔰 در شرح زیارت جامعه کبیره رسیدیم به تفسیر عبارت ( اُمَناءُ الرَّحمٰن ). اُمَناء جمع امین و امین از ماده امن است. در جلسه پیش، ایمان هم از همین ماده بیان شد. ایمان یعنی یک باور چنان در قلب انسان خیس بخورد و جاگیر بشود که انسان به آن باور امنیت پیدا بکند. تمام اضطراب هایی که ما داریم، خصوصا اضطراب های ما، در جامعه دینی، این است که ما باور هایی که داریم با عمل هایی که داریم هماهنگ نیست و انسان مدام خودش را سرزنش می کند و این سرزنش سبب اضطراب می‌شود. جوامع غیر دینی، باورهای خیلی قوی ندارند، بلکه دائماً به دنبال گمشده هستند و این سرگردانی باعث اضطراب می شود. 📖 خداوند در قرآن می فرماید: اَلَّذینَ آمَنوا وَلَم یَلبَسوا ایمانَهُم بِظُلمٍ اولٰئِکَ لَهُمُ الاَمن. یعنی آن کسانی که ایمان می آورند و ایمانشان را با ظلم قاطی نمی کنند به امنیت می رسند. در جای دیگر قرآن، خداوند از زبان حضرت لقمان که به پسرش می گوید، می فرماید: مشرک نشو، شرک، بزرگترین ظلم است. دنیا دریای خیلی عمیقی است، خیلی ها در این دریا غرق شدند و اگر می‌خواهی در این دنیا راه بروی سوار کشتی شو. 📖 خداوند در قرآن میفرماید: وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللّه جَمیعا وَ لا تَفَرَّقوا. اعتصام یعنی چیزی را چنگ زدن و بالا رفتن. مرحله قبل از اعتصام، تمسّک است. در جای دیگر قرآن، خداوند میفرماید: وَ یُؤمِن بِاللّه فَقَدِستَمسَکَ بِالعُروَةِ الوُثقیٰ. ما برای اینکه بتوانیم از دریای دنیا نجات پیدا کنیم باید تمسک داشته باشیم و به حبل الله چنگ بزنیم. یعنی اول تمسک بجویم بعد اعتصام داشته باشیم. مرحله بعد از اعتصام، امنیت است. 📌 دلیل رحمان بودن اهل بیت این است که اهل بیت ما را از جان خودشان می دانند، همانند مادر، که فرزند خود را از جان خود میداند. خداوند هم مانند مادر است که از تمام وجودش به ما عطا می کند. در طرف مقابل هم باید ظرفی باشد که بتواند رحمت خداوند را دریافت کند. چه ظرفی می تواند رحمت خداوند را دریافت کند.؟ ظرفی که به مقام امنیت رسیده باشد. 99/11/11
جلسه هفتگی هیئت الحسین علیه السلام در ایام ولادت فرخنده ام‌النجباء حضرت زهرا سلام الله علیها 🔰 با سخنرانی حجت الاسلام و مدیحه سرائی مداحان اهل بیت 🔻 شنبه 18 بهمن ساعت 19:15 🔺 منزل برادر جعفری، خ شهیدمنتظری (حدفاصل بلواربهار ومصلی)، ک24، انتهای کوچه سمت چپ، پ135
20.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مدح خوانی صدیقه کبری حضرت زهرا سلام الله علیها توسط برادر سیدجواد هاشمی در دیدار امسال رهبر انقلاب با مداحان @alhusain