فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپی در حال انتشار است و آغاز جنگ در ماه صفر را جزو نشانه های ظهور دانسته و آن را به امام حسین علیه السلام منسوب کرده است.
در متن این خبر آمده است:
مِنْ كِتَابِ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ بَشَّارٍ رَضِيعِ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: إِذَا أَرَادَ اَللَّهُ أَنْ يُظْهِرَ آلَ مُحَمَّدٍ بَدَأَ اَلْحَرْبُ مِنْ صَفَرٍ إِلَى صَفَرٍ، وَ ذَلِكَ أَوَانُ خُرُوجِ اَلْمَهْدِيِّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ
همان طور که در سند این متن آمده؛ این سخن از عبدالله بن بشیر که برادر رضاعی امام حسین علیه السلام بود نقل شده است، نه از خود امام حسین علیه السلام.
ضمن اینکه در چنین مباحثی، استناد به اخباری که از معصوم علیه السلام نقل نشده است، صحیح نیست.
@ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قد قامت الاربعین
مقصدنا فلسطین
@ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا اباعبدالله
هر که توفیق زیارت داشت برای ما هم دعا کند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥چرا عقب نشینی در مقابل جنگ روانی دشمن در عرصه های مختلف، خشم و غضب الهی را بدنبال دارد؟
منظور از عقب نشینی تاکتیکی و غیر تاکتیکی چیست؟ رهبر انقلاب به آیه ۱۶ سوره اَنفال استناد می کنند.
📝 با چه کسی دوستی و همنشينى كنيم؟
وَ قَالَ اَلنَّبِي الأعظم صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ :
لاَ تَجْلِسُوا عِنْدَ كُلِّ دَاعٍ مُدَّعٍ يَدْعُوكُمْ مِنَ اَلْيَقِينِ إِلَى اَلشَّكِّ وَ مِنَ اَلْإِخْلاَصِ إِلَى اَلرِّيَاءِ وَ مِنَ اَلتَّوَاضُعِ إِلَى اَلتَّكَبُّرِ - وَ مِنَ اَلنَّصِيحَةِ إِلَى اَلْعَدَاوَةِ وَ مِنَ اَلزُّهْدِ إِلَى اَلرَّغْبَةِ وَ تَقَرَّبُوا مِنْ عَالِمٍ يَدْعُوكُمْ مِنَ اَلْكِبْرِ إِلَى اَلتَّوَاضُعِ وَ مِنَ اَلرِّيَاءِ إِلَى اَلْإِخْلاَصِ وَ مِنَ اَلشَّكِّ إِلَى اَلْيَقِينِ وَ مِنَ اَلرَّغْبَةِ إِلَى اَلزُّهْدِ وَ مِنَ اَلْعَدَاوَةِ إِلَى اَلنَّصِيحَةِ.
رسول خدا (صلّى اللّٰه عليه و آله) فرمودند:
«نزد هر صاحب ادعايى كه شما را به گرد خويش مىخواند ننشينيد كه يقين شما را به شك تبديل مىكند و اخلاصتان را مبدل به ريا مىنمايد. تواضع را از شما گرفته، متكبرتان مىكند. و نصيحت و خيرخواهى را زدوده، تخم عداوت و دشمنى را در دلتان مىكارد و بالاخره زهدتان تبديل به دنياگرايى مىگردد، بلكه به عالِمى نزديك شويد كه به عكس، بخواهد كبر شما را به تواضع تبديل كند و ريائتان را به اخلاص مبدل نمايد. شكّتان بدل به يقين گردد و از دنيا گرايى به زهد روى نماييد و دشمنى و عداوت را مبدل به خيرخواهى و نصيحت گرداند».
📚 عدة الداعي و نجاح الساعي، ج ۱، ص ۷۸.
@ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عبدالله هاشم؛ جانشین احمدالحسن
با دیدن این کلیپ، با ماهیت فرقه احمدالحسن آشنا شوید.
مقاله: هم سنجی روش مواجهه اندیشه ای تبلیغ در معنویت های نوظهور با اسلام، با تکیه بر مفهوم هویت
✍علی محمدی هوشیار
دانلود از:
https://jsr.isca.ac.ir/article_75499.html
دو فصلنامه پژوهشی معنویت پژوهی اسلامی
@ali_m_hoshyar
#مروّت
قالَ النَّبِىُ صلي الله عليه و آله: مُـرُوَّتُـنا أَهْـلُ الْبَـيْتِ، أَلْعَفْوُ عَمَّنْ ظَلَمَنا وَ اِعطاءُ مَنْ حَرَمَنا.
پيامبر اسلام صلي الله عليه و آله فرمود: مروّت ما اهل بيت، گذشت از كسى است كه به ما ظلم كرده و بخشش به كسى است كه ما را محروم كرده است.
بحار الانوار، جلد 17 ص 41.
@ali_m_hoshyar
26.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دعای زنده دلان صبح و شام یا حسن است...
@ali_m_hoshyar
#حدیث
قُلْتُ لِعَلىِّ بْنِ الْحُسَينِ عليه السلام اَخْبِرنىِ بِجَميعِ شَرايِـعِ الّدينِ، قالَ عليه السلام:قَوْلُ الْحَقِّ وَ الْحُكْمُ بِالْعَدْلِ وَ الْوَفاءُ بِالْعَهْدِ؛
به امام سجّاد عليه السلام عرض كردم: مرا از تمام دستورهاى دين آگاه كنيد، امام عليه السلام فرمودند: حقگويى، قضاوت عادلانه و وفاى به عهد.
خصال، ص ۱۱۳، ح ۹۰.
@ali_m_hoshyar
#حدیث
تِسْعَةُ اَشْياءَ قَبيحةٌ وَ هِىَ مِنْ تِسْعَةِ اَنـْفُسٍ اَقبَحُ مِنها مِنْ غَيْرِهِمْ: ضيقُ الذَّرْعِ مِنَ الْـمُلوكِ وَ الْبُخْلُ مِنَ الاَْغْنياءِ وَ سُرْعَةُ الْغَضَبِ مِنَ الْعُلَماءِ وَ الصِّبا مِنَ الْكُهولِ وَ الْقَطيعَةُ مِنَ الرُّؤوسِ وَ الْكِذْبُ مِنَ الْـقُضاةِ وَ الزَّمانَةُ مِنَ الاَْطِبّاءِ وَ الْبَذاءُمِنَ النِّساءِ وَ الطَّيشُ مِن ذَوِى السُّلْطانِ؛
امام على عليه السلام: نُه چيز زشت است، و زشت تر آنها عبارتست از: درماندگى و ناتوانى دولتمردان؛ بُخل ثروتمندان؛ زود خشمى علماء؛ حركات بچگانه ميانسالان؛ جدايى حاكمان از مردم؛ دروغ گفتن قاضيان؛ بيمارى كهنه از پزشكان؛ بدزبانى زنان و سختگيرى و ستمگرى سلاطين.
دعائم الإسلام، ج ۱، ص ۸۳.
@ali_m_hoshyar
#حدیث
ايّاكَ وَ خَصْلَتَينِ: اَلضَّجَرَ وَ الْكَسَلَ، فَاِنَّكَ اِنْ ضَجِرْتَ لَمْ تَصْبِرْعَلى حَقٍّ وَ اِنْ كَسِلْتَ لَمْ تُؤَدِّ حَقّا؛
امام صادق عليه السلام: از دو خصلت بپرهيز: بى حوصلگى و تنبلى، زيرا اگر كم حوصله باشى، بر حق شكيبايى نكنى و اگر سست و تنبل باشى حقّى را ادا نكنى.
امالى صدوق، ص ۶۳۶.
@ali_m_hoshyar
برای سفارش کتاب درسنامه نقد احمدالحسن به این👇آیدی پیام بدهید
@ghjbbbb
#حدیث
إِذَا نَزَلَتْ بِكُمْ شَدِيدَةٌ فَاسْتَعِينُوا بِنَا عَلَى اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ.
امام رضا علیه السلام: هرگاه برای شما پیشامد سختی روی داد، بوسیله ما از خداوند یاری بجوئید.
📜الإختصاص، ج ۱، ص ۲۵۲.
@ali_m_hoshyar
#مجازی #آفلاین #رایگان
✅ مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار میکند.
🔹 دوره مجازی سایه های شوم
(بررسی و نقد فرق انحرافی)
با موضوع:
▪️ کارگاه بررسی و نقد مدعی یمانیت(احمد الحسن)
با تدریس استاد:
علی محمدی هوشیار
⌛️ مهلت ثبت نام تا 30 آبان ماه 1403
🗓 شروع دوره: دورهها به صورت آفلاین برگزار می شوند، 5 روز پس از ثبت نام دسترسی به محتوای آموزشی ایجاد خواهد شد
💢 ثبت نام در سایت مرکز آموزشهای کاربردی
🌐 https://el.balagh.ir/doreh/6777
ارتباط با ادمین 👇
📱 @admin_el
☎️ 02531156361
🔹🔹🔹🔹🔹🔹
✔️ مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
#مقاله_جدید
عنوان: روش شناسی مطالعه زیست جهانِ آسیب دیدگان جریان ها و فرقه ها
به قلم علی محمدی هوشیار
فصلنامه علمی پژوهشی نقد و نظر
@ali_m_hoshyar
#مقاله_جدید
عنوان: الگوی هفت وجهی تغییر اندیشه در فرایند تبلیغی جریان های انحرافی مهدویت با تاکید بر جریان احمد اسماعیل بصری
به قلم: علی محمدی هوشیار
فصلنامه پژوهشی انتظار موعود
@ali_m_hoshyar
#حدیث
علیكم فی أموركم بالكتمان فی أمور الدین و الدنیا ، فإنه روی ” أن الإذاعة كفر ” و روی ” المذیع و القاتل شریكان ” و روی ” ما تكتمه من عدوك فلا یقف علیه ولیك “
بر شما باد راز پوشی در كارهاتان در امور دین و دنیا . روایت شده كه ” افشاگری كفر است ” و روایت شده ” كسی كه افشای اسرار می كند با قاتل شریك است ” و روایت شده كه ” هرچه از دشمن پنهان می داری ، دوست تو هم بر آن آگاهی نیابد ”
بحار الانوار، ج ۷۸، ص ۳۴۷.
@ali_m_hoshyar
#حدیث
لا تدعوا العمل الصالح و الاجتهاد فی العبادة اتكالا علی حب آل محمد ( علیهم السلام ) ، لا تدعوا حب آل محمد (علیهم السلام) و التسلیم لأمرهم اتكالا علی العبادة ، فإنه لا یقبل أحدهما دون الَاخر
مبادا اعمال نیك و تلاش در عبادت را به اتكای دوستی با آل محمد ( علیهم السلام ) رها كنید، و مبادا دوستی آل محمد (علیهم السلام ) و تسلیم برای آنان را به اتكای عبادت از دست بدهید، زیرا هیچ كدام از این دو به تنهایی پذیرفته نمی شود.
بحار الانوار، ج ۷۸، ص ۳۴۷.
@ali_m_hoshyar