eitaa logo
کانال | علی محمدی هوشیار
3.1هزار دنبال‌کننده
150 عکس
99 ویدیو
12 فایل
🎫دانش آموخته سطح چهار فقه و اصول حوزه علمیه ▪️عضو گروه جریان شناسی مهدویت ٫ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ✍️پاسخگوی سوالات: @hoshyar_ali 🙌تبادل: @admin_ostad_hoshyar درباره مباحث مهدویت درباره مسائل اجتماعی درباره فرقه های انحرافی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شناخت امام زمان علیه‌السلام اِعْرِفْ إِمَامَكَ فَإِنَّكَ إِذَا عَرَفْتَ إِمَامَكَ لَمْ يَضُرَّكَ تَقَدَّمَ هَذَا اَلْأَمْرُ أَوْ تَأَخَّرَ وَ مَنْ عَرَفَ إِمَامَهُ ثُمَّ مَاتَ قَبْلَ أَنْ يَقُومَ صَاحِبُ هَذَا اَلْأَمْرِ كَانَ بِمَنْزِلَةِ مَنْ كَانَ قَاعِداً فِي عَسْكَرِهِ لاَ بَلْ بِمَنْزِلَةِ مَنْ قَعَدَ تَحْتَ لِوَائِهِ؛ امام خود را بشناس كه اگر امام خود را بشناسى به تو زيانى نمى‌رسد، خواه اين امر ظهور پيش افتد يا تأخير كند، و هر كس امامش را بشناسد سپس پيش از آنكه صاحب اين امر قيام كند وفات يابد همانند كسى است كه در سپاه آن حضرت نشسته باشد بلكه نه (بهتر بگويم) به منزلۀ كسى است كه زير پرچم او نشسته باشد @ali_m_hoshyar
خاطره ای از مشهد مقدس در سال ۱۳۹۶ ✍️علی محمدی هوشیار برای تدریس به مشهد مقدس دعوت شده بودم، فردی از طرف آیت الله سید محمد حسینی زنجانی آمد و گفت: آیت الله حسینی می‌خواهند شما را ببیند. بنده با کمال میل پذیرفتم و پس از نماز مغرب خدمتشان رسیدم. گفتگویی درباره فرقه های انحرافی داشتیم که برای ایشان میهمان آمد و سخن ناقص ماند. هفته بعد که برای ادامه تدریس مشرف شده بودم، همان شخص آمد و گفت: آیت الله حسینی قصد دارند جلسه دیگری هم داشته باشید. گفتم ان شاءالله شب خدمتشان میرسم. گفتند نه! ایشان می‌خواهند خودشان به دیدن شما بیایند. گفتم این صحیح نیست. مقام ایشان بالاتر از این است که به دیدن طلبه کوچکی مانند من بیایند. گفت نظر ایشان همین است که تشریف بیاورند. من که میهمان سازمان تبلیغات اسلامی مشهد بود، گفتم باشد فردا ناهار تشریف بیاورند سوئیت سازمان تا در خدمتشان باشیم. ایشان سر وقت تشریف آورند و شاید سه ساعت از محضرشان استفاده کردم. علاوه بر گفتگو درباره فرقه ها، درباره خاطرات گذشته ایشان و برخی مسائل مربوط به زنجان هم صحبت کردیم. این داستان را نوشتم تا تواضع این عالم بزرگ به یادگار بماند و درسی باشد برای ما.... @ali_m_hoshyar
محبت اهل بیت علیهم السلام امام صادق علیه السلام فرمود: يَا ابْنَ النُّعْمَانِ إِنَّ حُبَّنَا أَهْلَ الْبَيْتِ يُنْزِلُهُ اللَّهُ مِنَ السَّمَاءِ مِنْ خَزَائِنَ تَحْتَ الْعَرْشِ كَخَزَائِنِ الذَّهَبِ وَ الْفِضَّةِ وَ لَا يُنْزِلُهُ إِلَّا بِقَدَرٍ وَ لَا يُعْطِيهِ إِلَّا خَيْرَ الْخَلْقِ وَ إِنَّ لَهُ غَمَامَةً كَغَمَامَةِ الْقَطْرِ فَإِذَا أَرَادَ اللَّهُ أَنْ يَخُصَّ بِهِ مَنْ أَحَبَّ مِنْ خَلْقِهِ أَذِنَ لِتِلْكَ الْغَمَامَةِ فَتَهَطَّلَتْ كَمَا تَهَطَّلَتِ السَّحَابُ‏ فَتُصِيبُ الْجَنِينَ فِي بَطْنِ أُمِّهِ. اى پسر نعمان!به راستى، خداوند حبّ‌ ما اهل بيت را از آسمان، از گنجينه‌هاى زير عرش، همچون گنجينه‌هاى طلا و نقره فرو فرستاده است و آن را جز به اندازه فرو نفرستد و آن را جز به بهترين مردمان نصيب نسازد. و برای این محبت ابرى است مانند ابر باران كه هر گاه خداوند بخواهد، يكى از آفريدگانش را كه دوست دارد ويژگى خاصى نصيبش سازد و به آن ابر مخصوص اجازه دهد تا ببارد همان گونه كه ابر مى‌بارد و [همگان از آن باران محبّت] بهره‌مند شوند [حتّى] بچه‌اى كه هنوز در شكم مادرش است. تحف العقول، ص: 313. @ali_m_hoshyar
روایتی درباره نفوذ و نفوذی های دشمن ✍علی محمدی هوشیار امام صادق علیه‌السلام فرمود: يَا ابْنَ النُّعْمَانِ إِنَّا أَهْلُ بَيْتٍ لَا يَزَالُ‏ الشَّيْطَانُ‏ يُدْخِلُ فِينَا مَنْ لَيْسَ مِنَّا وَ لَا مِنْ‏ أَهْلِ دِينِنَا فَإِذَا رَفَعَهُ وَ نَظَرَ إِلَيْهِ النَّاسُ أَمَرَهُ الشَّيْطَانُ فَيَكْذِبُ عَلَيْنَا وَ كُلَّمَا ذَهَبَ وَاحِدٌ جَاءَ آخَرُ اى پسر نعمان! ما خاندانى هستيم كه همواره شيطان در ميان ما فردى نفوذى داخل مى‌كند كه نه از ماست و نه از اهل دين ما. پس وقتى شيطان او را پرآوازه ساخت به طورى كه مورد توجّه مردم قرار گرفت، به او فرمان مى‌دهد كه بر ما دروغ بندد و يكى كه رفت نفوذى ديگرى به جای او آيد. کتاب تحف العقول عن آل الرسول علیهم السلام، ج ۱، ص ۳۰۷. ✅نکته های این روایت: 1. نفوذ دشمن میان مومنین، یکی از سنت های الهی است، آنهم با هدف ابتلا و امتحان مومنین. 2. مقوله نفوذ و خیانت تدریجی است و از مرحله ورود تا شهرت و ادعا(خیانت) پروسه ای طولانی است. 3. مدعیان(نفوذی ها) قطعا اهل دین نیستند و نباید برای آنان نسخه مسلمان منحرف شده بست. (از حیث فقهی، کلامی، قضائی). 4. باید مراقب خواص مشهور در جامعه بود زیرا آنان بیش از سایرین در مظان انحراف و خیانت هستند. 5. نفوذی ها را در دالان ها نباید جستجو کرد، بلکه آنان را در صف اول نماز جمعه یا در مسولیت های مهم می توان یافت. 6. نفوذی ها یک یا دوتا نیستند و این یک شجره خبیثه است که مدام در حال ریشه دواندن است، پس هیچگاه به دنبال یک خائن نباید بود بلکه نفوذ و خیانت و ادعای ناحق، یک سیستم ادامه دار و مدیریت شده از سوی شیطان است و... @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برنامه مشترک با حضور آیت الله حسینی قزوینی درباره جمع بندی جریان احمدالحسن برنامه کامل در لینک: https://www.valiasr-aj.tv/film/3838 @ali_m_hoshyar
افشای اسرار / نفوذ ✍ علی محمدی هوشیار در روایتی از امام صادق علیه السلام، افشای اسرار اهل بیت علیهم السلام نهی شده و در ادامه سخن اینچنین فرموده است: «وَ اللَّهِ‏ مَا لَكُمْ‏ سِرٌّ إِلَّا وَ عَدُوُّكُمْ أَعْلَمُ بِهِ مِنْكُم‏؛ به خدا سوگند كه شما هيچ راز و سرّى نداريد مگر آن كه دشمنان شما به آن آگاه‌تر از خود شما هستند!» این سخن کنایه از آن است که؛ آنقدر در حفظ اسرار کوتاهی کرده اید که دشمنان شما از همه نقشه ها و اسرار شما آگاه شده است. این مساله را در عصر حاضر نیز به وضوح می بینیم. انسان های مومن و انقلابی با نیت نقد و اعتراض یا عدالت خواهی، گاهی همه محرمانه نظام یا حتی حوزه های علمیه را در فضای منتشر کرده و غافل از آن هستند که بطور مجانی، اسرار محرمانه شیعه را در اختیار دشمن قرار داده اند و راه و بستر را برای دشمن فراهم نموده اند. در ادامه؛ پاداش کسانی را که حفظ اسرار کنند را اینگونه ترسیم فرموده است: «وَ مَنْ كَتَمَ أَمْرَنَا زَيَّنَهُ اللَّهُ بِهِ فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ وَ أَعْطَاهُ حَظَّهُ وَ وَقَاهُ حَرَّ الْحَدِيدِ وَ ضِيقَ الْمَحَابِسِ؛ هر كه امر ما را پنهان نگه دارد خداوند او را در دنيا و آخرت به زینت ها بيارايد و محفوظش سازد و از سوز آهن و تنگناى زندانها محفوظش نمايد». تحف العقول، ص310. @ali_m_hoshyar
31.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برشی از برنامه جان جانان شبکه استانی زنجان علی محمدی هوشیار لینک کامل برنامه: https://telewebion.com/episode/0xab815cd
إِنْ يَمْسَسْكُمْ قَرْحٌ فَقَدْ مَسَّ الْقَوْمَ قَرْحٌ مِثْلُهُ ۚ وَتِلْكَ الْأَيَّامُ نُدَاوِلُهَا بَيْنَ النَّاسِ وَلِيَعْلَمَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَيَتَّخِذَ مِنْكُمْ شُهَدَاءَ ۗ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الظَّالِمِينَ اگر (در اُحد) به شما آسیبی رسید، به دشمنان شما نیز (در بدر) آسیب رسید (پس مقاومت کنید). این روزگار را با (اختلاف احوال) میان خلایق می‌گردانیم تا خداوند مقام اهل ایمان را معلوم کند و از شما مؤمنان (آن را که ثابت است) گواهِ دیگران گیرد. و خدا ستمکاران را دوست ندارد. آیه 140 سوره آل عمران @ali_m_hoshyar
آرامش قلب امام زمان علیه‌السلام باشید جَعْفَرُ بْنُ مَعْرُوفٍ، قَالَ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ، عَنْ جَعْفَرِ بْنِ بَشِيرٍ، عَنْ حُسَيْنِ بْنِ أَبِي حَمْزَةَ، عَنْ أَبِيهِ أَبِي حَمْزَةَ، قَالَ:... جَاءَنِي رَسُولٌ فَقَالَ أَجِبْ يَا أَبَا حَمْزَةَ فَجِئْتُ وَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام جَالِسٌ، فَقَالَ إِنِّي لَأَسْتَرِيحُ‏ إِذَا رَأَيْتُك‏ ... 📚رجال الكشي؛ ص۳۳ ... حضرت امام جعفر صادق علیه‌السلام ابوحمزه ثمالی را طلبید، چون وارد شد حضرت به او فرمودند: من آرامش و آسایش می‌یابم وقتی که تو را می‌بینم. @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از تبار قلم ضمن تشکر و قدردانی از برادر عزیزم جناب آقای رضاخانی(مدیرکل کتابخانه های استان) که این جلسه را ترتیب دادند؛ از طریق بازنشر این خبر، قصد گلایه از سایر مسولین استان را دارم که به سمع و نظرشان می‌رسانم: آیین تجلیل «علی محمدی هوشیار» با حضور پژوهشگران و فضلا و مسؤلین استانی و با سخنرانی مدیریت حوزه های علمیه استان زنجان برگزار شد. ✍️این تیتر خبری بود که حدود یک سال پیش منتشر شد و مراسمی با همین عنوان برگزار شد. تنها خوشحالی من از این مراسم این بود که استان زنجان به پژوهش و نویسندگی نگاه متفاوت تر از گذشته یافته و بنای شروع جدیدی در سر دارد. حتی پیشنهاداتی در همین مراسم داشتم و اعلام آمادگی خود را برای آموزش طلاب زنجان و معرفی آنان به مجلات و پژوهشگاه را اعلام کردیم، اما صد حیف که هیچ پیگیری از سوی مدارس علمیه استان یا مراکز مربوطه نبود و تا کنون منتظر حرکت پژوهشی استان هستیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مطالعات تاریخ انحراف ✍علی محمدی هوشیار انحراف، جهان مستقل و منقطع و بدون پیرامون نیست، بلکه هر انحرافی را باید در ارتباط با جهان های متعدد و به هم بافته مطالعه کرد. حتی جهان ضد انحراف نیز مستقل و منقطع نیست، بلکه باید سازمان مواجهه کننده را در ارتباط با حلقه ها و جهان های دیگر مورد مطالعه قرار داد. برای درک صحیح جهان انحراف و ضد انحراف، نیاز به «مطالعات تاریخ انحراف» داریم. @ali_m_hoshyar
🔻انحراف را تشخیص دهید! قَالَ اَلْمَسِيحُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ: «خُذُوا اَلْحَقَّ مِنْ أَهْلِ اَلْبَاطِلِ وَ لاَ تَأْخُذُوا اَلْبَاطِلَ مِنْ أَهْلِ اَلْحَقِّ كُونُوا نُقَّادَ اَلْكَلاَمِ فَكَمْ مِنْ ضَلاَلَةٍ زُخْرِفَتْ بِآيَةٍ مِنْ كِتَابِ اَللَّهِ كَمَا زُخْرِفَ اَلدِّرْهَمُ مِنْ نُحَاسٍ بِالْفِضَّةِ اَلْمُمَوَّهَةِ اَلنَّظَرُ إِلَى ذَلِكَ سَوَاءٌ وَ اَلْبُصَرَاءُ بِهِ خُبَرَاءُ؛ حضرت عیسی بن مریم علیه‌السلام فرمود: حق را از اهل باطل فراگيريد و باطل را از اهل حق فرا نگيريد. سخن سنج باشيد، چه بسیار ضلالتی که با آیه ای از کتاب خدا آراسته شده است، همچنان که درهم مسی را با نقره تزیین می کنند و در ظاهر قابل تشخیص نمیشود اما کارشناسان از آن مطلع و آگاه هستند». 📜المحاسن، ج ۱، ص ۲۲۹. @ali_m_hoshyar
عنوان مقاله: «رویکرد شناختی تحلیلی عدالت در اندیشه منصور هاشمی خراسانی در کتاب هندسه عدالت» ✍️علی محمدی هوشیار چکیده: یکی از مهم‏ترین پرسش‏های منصور هاشمی خراسانی درباره عدالت و هندسه آن در اندیشه مهدوی؛ چیستی مبانی عدالت در عصر ظهور است. در باور منصور هاشمی؛ عدالت مهدوی چیزی جز تقسیم اموال و نشر رفاه و تحقق عدالت متعارف نیست و این نوع از تعریف را میزان و سنجه عدالت در حکومت‏های پیش از ظهور قرار داده است. این نوشتار با تبیین مقوله عدالت به مثابه استراتژی انبیاء و اوصیاء الهی، ضمن پاسخ به سؤال اصلی منصور هاشمی خراسانی، تعریف جدیدی از عدالت را پیش روی سوژه پژوهان قرار داده است. در این تعریف؛ عدالت، نه به معنای متعارف آن، بلکه به معنای متعالی قابلیت تحقق خواهد داشت. آنچه به عنوان وجه امتیاز عدالت متعالی با عدالت متعارف آمده؛ دخالت مقوله کرامت انسانی در ساختار عدالت متعالی است. سیاست، امنیت، اقتصاد، تربیت و تمامی امور انضمام یافته می‏توانند، تحت عنوان عدالت متعالی در عصر حاکمیت امام مهدی علیه السلام بروز داشته باشد. @ali_m_hoshyar
🗣شگرد تبلیغی فرقه: اُبهت مبلّغ ✍️علی محمدی هوشیار / یادداشت یکی از کاربردی‏ترین روش‏های تغییر اندیشه مخاطبین فرقه ها، محوریت یافتن شخصیت مبلّغ فرقه است. وقتی مبلّغ، جزو کسانی باشد که دیگران او را در مقام انسانی کم خطا و موفق بدانند، در این صورت می‏تواند بر اندیشه سایرین تأثیر گذاشته و آنان را به جریان‏ها و فرقه‏ها دعوت کند. عموماً انسان‏های پرتلاش و موفق، انسان‏های جذابی هستند و این نوع از جذابیت، دیگران را به مراوده و آشنایی با آنها ترغیب می‏کند. از دید عموم مردم، این تیپ افراد، کم خطا قلمداد شده و بسیاری از گفته‏های آنان را بدون مطالبه سند و مدرک می‏پذیرند، اگرچه آن سخن در حوزه تخصصی او (فرد موفق) نباشد. بنابراین اگر یک پزشک موفق یا یک تاجر موفق، قصد تبلیغ یک اندیشه دینی را داشته باشد، آنگاه خواهید دید که با سهولت تمام، دیگران را تحت تأثیر قرار خواهد داد. بسیار مشاهده شده است که مردم، سفارشات اخلاقی و حتی اعتقادی را از برخی پزشکان شنیده و بر آن باورمند می‏شوند بدون آنکه متوجه عدم تخصص او در این امور باشند و علت این تبعیت را در موفق پنداری آن پزشک و کم خطا دانستن او می‏دانند. یا اگر کسی در امور اقتصادی موفق باشد، او را در تمامی امور عاقل و مورد اعتماد دانسته و سخنان او را می‏پذیرند. در موارد متعددی مشاهده می‏شود که جذب افراد نخبه به منظور استفاده محوری از او به عنوان یک کنشگر و مبلّغ یک جریان، بسیار مرسوم است، چراکه آورده زیادی برایشان خواهد داشت. به عنوان نمونه؛ عباس ، دانش آموخته فلسفه است که به خاطر تیز هوشی و فعالیت‏های علمی، مورد توجه برخی موسسات آموزشی و پژوهشی قرار گرفت. وی به حسب اتفاق، به جریان انحرافی احمداسماعیل بصری پیوست و از سال 1394 تاکنون جزو مبلّغین طراز اول جریان به شمار می‏رود. نکته قابل توجه درباره او این است که به علت برخی موفقیت‏های علمی که در سنین جوانی به دست آورده بود، به جایگاه ابهت مبلّغ دست یافته و در همان آغاز امر، موفق به جذب برخی از دوستان نزدیک خود به جریان مذکور شد. آنچه با مطالعه زندگی‏نامه آن تعداد از دوستان عباس فتحیه به دست می‏آید این است که؛ این افراد نه تنها جذب گفته‏ها و تعالیم احمد اسماعیل نشدند، بلکه به طور ناخواسته مقهور ابهت کسی شدند که او را انسانی کم خطا و عالم می‏دانستند. آنان بدون آنکه متوجه شوند، از شخصیتی پیروی کردند که او پیرو شخصیت دیگری شده بود و نوع اندیشه جدید در کنار گذاشتن اندیشه قبلی آنان مداخله نداشته است. به عبارتی اگر عباس فتحیه آنان را به وهابیت یا بهائیت دعوت می‏کرد، احتمال پذیرفتن و تبعیت وجود داشته است. طبق این مبنا، آمدن و رفتن این افراد به ماندگاری مبلّغ مذکور بستگی دارد و چنانچه پس از مدتی، به دین و آیین دیگری وارد شود، دیگران نیز از او متأثر شده و راه خود را به سوی او تغییر می‏دهند. البته ممکن است اتفاق دیگری هم در این میان بیافتد. با توجه به اینکه جذب شدگان به جریان، به خاطر قوت و هیبت علمی و اجتماعی مبلّغ، تغییر اندیشه داده‏اند؛ چنانچه مبلّغ مذکور قوت خود را از دست داده و نشانه‏های ضعف در او پیدا شود، مریدان او نیز متزلزل شده و امکان بازگشت آنان به اندیشه سابق وجود خواهد داشت. بنابراین، استبصار آنان، استبصار روانشناختی است و اگر دلیل و استدلالی برای استبصار آنان مطالبه شود، پاسخی جز توجیه نخواهند داشت. نمونه‏های فراوانی برای این مقوله می‏توان مثال زد که ابهت مبلّغ، تنها عامل جذب و تغییر اندیشه در اطرافیان بوده است. عباسعلی کیوان قزوینی از جمله دانش آموختگان حوزه علمیه نجف بود که از محضر میرزا محمد حسن و میرزا حبیب‌الله و لطف‌الله لاریجانی مازندرانی بهره گرفت. قزوینی برای فراگرفتن فلسفه، علوم ریاضی، حکمت و کلام به تهران آمد. وی ضمن تحصیل به منبر می‌رفت و به سبب رونق مجالس وعظش به واعظ قزوینی شهرت یافت و چون به زبان فارسی، عربی، و مسلط بوده و با زبان عبری نیز آشنایی داشت، بر جذابیت او می‏افزود. کیوان قزوینی بر اثر مطالعۀ کتابهای ، طریقۀ اصولی یا مسلک را هدایت کننده ندانست و از این رو، به سلسله‌ صوفیان روی آورد. ابتدا در تهران، دست ارادت به صفی علیشاه داده و از وی اجازۀ ارشاد گرفت. پس از چندی عازم شد و در بیدخت به طریقت گنابادیه پیوست. کیوان به بیش‌تر مناطق ایران و کشورهای اسلامی سیاحت کرد و مریدان بسیار یافت. گفته شده که وی در گسترش سلسلۀ گنابادیه نقش مهمی داشته و حتی به سبب تبلیغ عقاید این سلسله چنان شهرتی یافته است که مردم او را قطب سلسلۀ گنابادی می‌پنداشتند. کیوان قزوینی به جهت ابهتی که یافته بود، نام و آوازه او نیز برخی را تحت تأثیر قرار میداد و به عقیده او در می‏آمدند، بدون اینکه او را دیده یا با او سخنی گفته باشند. @ali_m_hoshyar
پیش از خطبه های نماز جمعه دزفول.mp3
8.89M
خطبه های پیش از نماز جمعه 🗣علی محمدی هوشیار موضوع: مهدویت و انقلاب اسلامی @ali_m_hoshyar
شب دهم_عاشورا.mp3
1.45M
برشی از منبر دهه محرم موضوع: تعیین جبهه 🗣علی محمدی هوشیار دانشگاه آزاد اسلامی @ali_m_hoshyar
آغاز ماجرای ظهور از فلسطین نخواهد بود ✍علی محمدی هوشیار طبق روایات شیعی؛ سه ماه پیش از ظهور(شش ماه پیش از قیام)، سفیانی درگیری های خود را از سوریه آغاز خواهد کرد (و خُرُوجَ‏ السُّفْيَانِيِ‏ مِنَ‏ الشَّام‏) و در ادامه به فلسطین و چند منطقه دیگر هم تسلط خواهد یافت که در روایات از آن با كُوَر خمس(دِمَشْقَ وَ حِمْصَ وَ فِلَسْطِينَ وَ اَلْأُرْدُنَّ وَ قِنَّسْرِينَ) یاد شده است. (فَأَوَّلُ أَرْضٍ تَخْرَبُ أَرْضُ الشَّامِ...) مدت تسلط سفیانی بر این پنج منطقه ۹ ماه خواهد بود. بنا بر این تمرکز درگیری ها در سوریه خواهد بود و از آنجا به سایر مناطق نیز. خواهد رسید. اما طبق روایات اهل سنت، درگیری های هنگامه ظهور از آغاز می شود و برخی نویسندگان غیر متخصص مانند آقای مهدی حمد فتلاوی در نوشتن کتابهای خود به روایات شیعه بی توجه بوده و فلسطین را مرکز درگیری‌های قبل از ظهور دانسته است. حتی روایات مربوط به درگیری سفیانی در شهر اصطخر یا روایت «یوطئون للمهدی» را که در نوشته های خود آورده، تماماً از منابع اهل سنت استفاده کرده و شیعه چنین نقلی ندارد. طبق دیدگاه وی و افرادی همچون ایشان؛ اگر درگیری‌های فلسطین نشانه ظهور بود، باید تا کنون که حدود یکسال از عملیات بزرگ طوفان الاقصی گذشته است، شاهد ظهور امام مهدی علیه السلام بودیم. @ali_m_hoshyar
سفیانی در شام امام علی علیه السلام می‌فرمایند: يَخْرُجُ بِالشَّامِ فَيَنْقَادُ لَهُ أَهْلُ الشَّامِ إِلَّا طَوَائِفُ مِنَ الْمُقِيمِينَ عَلَى الْحَقِّ يَعْصِمُهُمُ اللَّهُ مِنَ الْخُرُوجِ مَعَه‏... مردم شام از سفیانی اطاعت می‌کنند، بجز دسته‌هایی از پویندگان راه حق که خداوند آنها را از شر خروج و همراهی با سفیانی حفظ می‌کند ... نعمانی، الغیبه، ص305. @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا