eitaa logo
کانال | علی محمدی هوشیار
3.6هزار دنبال‌کننده
209 عکس
128 ویدیو
14 فایل
🎫دانش آموخته سطح چهار فقه و اصول حوزه علمیه ▪️عضو گروه جریان شناسی مهدویت ٫ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ✍️پاسخگوی سوالات: @hoshyar_ali 🙌تبادل: @admin_ostad_hoshyar درباره مباحث مهدویت درباره مسائل اجتماعی درباره فرقه های انحرافی
مشاهده در ایتا
دانلود
معیارهای شناسایی مهدی موعود و تمایز آن از مدعیان دروغین ✍ حجت‌الاسلام محمد شهبازیان تعداد صفحات: ۷۲۷ @ali_m_hoshyar
22.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 پایان ده سال گمراهی 🎥 حکایت خانمی که ده سال مبلّغ احمد الحسن بود و به فضل الهی هدایت شد را از زبان خودش بشنوید @ali_m_hoshyar
حدیث لولا فاطمه(س) ✍علی محمدی هوشیار این عبارت به عنوان حدیث قدسی مشهور شده است: یا أَحْمَدُ! لَوْلاک لَما خَلَقْتُ الْأَفْلاک، وَ لَوْلا عَلِی لَما خَلَقْتُک، وَ لَوْلا فاطِمَةُ لَما خَلَقْتُکما؛ ای احمد! اگر تو نبودی افلاک را خلق نمی‌کردم و اگر علی نبود تو را خلق نمی‌کردم و اگر فاطمه نبود شما دو نفر را خلق نمی‌کردم. این حدیث در جوامع روایی متقدم و متاخر شیعه نیامده و برای اولین بار سید محمدحسن میرجهانی (وفات ۱۳۷۱ شمسی) در کتاب جُنَّة العاصمة آن را با استناد به کتابی خطی به نام کشف اللئالی نوشته صالح بن عرندس حلی نقل کرده است. حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی سند حدیث لولا فاطمه را جعلی می‌داند چنانچه در سند چنین آمده که ابن عرندس از کسی نقل می‌کند که مدت‌ها بعد از خودش به دنیا آمده است. جرعه ای از دریا، ج۲، ص۶۸۵. البته بخش اول و دوم این حدیث با برخی روایات مشابهت دارد اما برای بخش سوم آن هیچ مویدی در دست نداریم که دال بر این باشد که حضرت زهرا سلام الله علیها دلیل خلقت حضرت علی علیه السلام و رسول گرامی صلی الله علیه وآله وسلم و عالم خلقت باشد. @ali_m_hoshyar
نواخباری ها و مسأله بحران ✍علی محمدی هوشیار پیدایش بحران‏های سیاسی و اقتصادی، بهانه مناسبی برای القاء ناکارآمدی حاکمان یک کشور به دست می‏دهد و جریان نواخباری نیز با علم به این ماجرا، تمام تلاش خود را بر القاء پروژه شکست مدیریت فقاهتی صرف کرده و آن را نتیجه دوری از روایات اهل بیت(ع) قلمداد نموده است. از سویی مخاطبین این جریان نیز، در مواجهه با مشکلات اقتصادی و سیاسی کشور، با توجه به نداشتن قوه تحلیل، فریب شبهات و القاءات این جریان را خورده‏اند. در این بین، وظیفه حوزه های علمیه و نهادهای فرهنگی به خوبی مشخص می گردد که می بایست در گلوگاه های انحراف حضور یافته و در راستای روشنگری، مسائل مرتبط را برای عموم حل نمایند. @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مقوله اعتماد و مسأله بازگشت ✍علی محمدی هوشیار بی اعتمادی و احساس ناامنی؛ یکی از عوامل دور شدن ‏ها و فاصله ها می تواند باشد. وقتی یک انسان، از یک اعتقاد و مکتب فاصله می گیرد، اولین چیزی که درباره او باید مورد بررسی قرار گیرد، همین مقوله است. فضای اعتماد، احساس امنیت می بخشد و هر کسی که در ایجاد آن پیش دستانه وارد عمل شود، در حفظ و نگهداشت افراد جامعه خود با موفقیت عمل کرده است. اگر ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران و ما به عنوان حوزه های علمیه، فضای اعتماد حقیقی را برای مخاطبین و مردم خود فراهم نماییم، نه تنها شاهد ورود مردم به فرقه ها نخواهیم شد، بلکه استارت خروج از فرقه را برای بسیاری از انسان های پاک نهاد خواهیم زد. مخصوصا به یاد داشته باشیم که بسیاری از آسیب دیدگان فرقه های انحرافی، منتظر پلی برای بازگشت به اعتقاد صحیح و پیشین خود هستند که گاهی با اقدامات عجولانه امنیتی یا قضائی، راه را برای آنان برای همیشه مسدود می کنیم. فرقه ها با استفاده از همین حربه؛ یعنی با ایجاد فضای اعتماد، گروه های زیادی را از بدنه جامعه دینی جدا کرده و با القاء مداوم امنیت به آنان، سازمان خود را حفظ نموده و پرورش می دهند. @ali_m_hoshyar
تلاش های مذبوحانه برای تطبیق یک روایت ✍علی محمدی هوشیار روایتی در کتاب الغیبة نعمانی به نقل از امام باقر علیه السلام آمده و درباره مردمانی از مشرق سخن میگوید که حق را مطالبه کرده و در نهایت نیز آن را به دست آورده و به امام زمان علیه السلام تحویل داده خواهد شد. اگر چه در نظر امام باقر علیه‌السلام کشته شدگان آنان شهید محسوب می شوند، اما جان خود را برای یاری صاحب الزمان علیه السلام نگه می دارد. «أَمَا إِنِّي لَوْ أَدْرَكْتُ ذَلِكَ لاَسْتَبْقَيْتُ نَفْسِي لِصَاحِبِ هَذَا اَلْأَمْرِ» یکی از سخنران مشهور کشور، ضمن تلاش برای تطبیق این روایت با حرکت مردم ایران در انقلاب اسلامی، از بیان و ترجمه پایان روایت خودداری کرده و سخنران دیگری که گویا هیچ تخصص و تحصیلاتی در موضوع مهدویت ندارد نیز، علاوه بر تطبیق روایت بر انقلاب اسلامی، فراز پایانی روایت را اینگونه ترجمه کرده است: آنقدر این قضیه به ظهور نزدیک است که اگر من در آن شرایط بودم و آن زمان را درک کنم، سعی می‌کنم که خودم را برای ظهور نگه دارم! ✅اولا وجه این گونه تطبیق ها اصلا مشخص نیست و ثانیا تلاش برای حل مشکل با فهم فراز پایانی روایت با حذف یا ترجمه اشتباه نیز، اشتباه دیگری است که برخی از سخنرانان مرتکب آن شده اند. باید توجه داشت که این روایت جزو منفردات روایی است که بیشتر شبیه یک پیشگویی بوده و تکلیفی نمی تواند بسازد و از سویی تطبیق های بلاوجه؛ عمل ناصوابی است که برخی سعی بر آن دارند. قبلا هم به سخن مقام معظم رهبری اشاره شد که فرمودند: «همه‌ این موارد غلط و انحرافی است زیرا برخی مطالب درباره‌ علائم ظهور، غیرقابل استناد و ضعیف است و مطالب معتبر را هم نمی‌توان به راحتی تطبیق داد». ➖انقلاب اسلامی به پشتوانه آیات و روایات و عقل، به زعامت یک فقیه و مجتهد جامع الشرایط به وقوع پیوست و برای عظیم جلوه دادن خود نیازی به تک‌روایت های متشابه ندارد. دوستان عزیز توجه کنند که نه تنها چنین تطبیق هایی به نفع انقلاب اسلامی نیست، بلکه به ضرر آن خواهد بود. @ali_m_hoshyar
مقاله: بررسی مناسبات عدالت و قدرت در دوران حکومت امام مهدی عج با تکیه بر مفهوم تعالی https://jm.isca.ac.ir/article_76529.html ✍علی محمدی هوشیار دوفصلنامه جامعه مهدوی @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرقه فراموش شده... ✍علی محمدی هوشیار فرقه انحرافی احمدالحسن از جمله فرقه هایی است که شب و روز در حال تبلیغ هستند و هنوز از شیعه تلفات گرفته و روح و اعتقادات آنان را به مسلخ می برند اما بطور کلی از دید منتقدین و مسولین ذی ربط به فراموشی سپرده شده اند. ⛑دوستان عزیز! یکی از اقسام جنگ داخلی، جنگ اعتقادی است که توسط فرقه ها مدیریت می شود. آنها شب و روز در حال پیشروی و فتح سنگرها هستند. مدارس، حوزه های علمیه، آموزش و پرورش، ادارات، مجموعه های نظامی، ورزشگاه‌ها، دانشگاه ها و سایر اصناف و اقشار، از جمله مناطق جنگی فرقه ها به شمار می روند. 🗣لطفا تا خیلی دیر نشده بیدار شویم. ❓حذف شدن منتقدین این فرقه به بهانه های گوناگون هم معنای خاص خودش را در این کارزار دارد که بماند.... @ali_m_hoshyar
مقالات چاپ شده در ۱۴۰۳ ✍علی محمدی هوشیار عنوان مقاله: صورت‌بندی نظام دانش مواجهه با فرقه ها بمثابه دانشی بینارشته ای https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3573 عنوان مقاله: هم سنجی روش مواجهه اندیشه ای تبلیغ در معنویت های نوظهور با اسلام، با تکیه بر مفهوم هویت https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3606 عنوان مقاله: روش شناسی مطالعه تاریخ انگاره ها در مهدویت https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3640 عنوان مقاله: بررسی مناسبات عدالت و قدرت در دوران حکومت امام مهدی علیه السلام با تکیه بر مفهوم تعالی https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3918 عنوان مقاله: الگوی هفت وجهی تغییر اندیشه در فرایند تبلیغی جریان های انحرافی مهدویت با تاکید بر جریان احمد اسماعیل بصری https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/4005 ➖➖➖➖➖ @ali_m_hoshyar