eitaa logo
کانال | علی محمدی هوشیار
3هزار دنبال‌کننده
130 عکس
90 ویدیو
12 فایل
🎫دانش آموخته سطح چهار فقه و اصول حوزه علمیه ▪️عضو هیئت علمی ▪️عضو گروه جریان شناسی مهدویت ٫ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ✍️پاسخگوی سوالات: @hoshyar_ali 🙌تبادل: @admin_ostad_hoshyar درباره مباحث مهدویت درباره مسائل اجتماعی درباره فرقه های انحرافی
مشاهده در ایتا
دانلود
توجیه بی سوادی علی یعقوبی می گوید: بنده را می بینید که بعضی وقت ها کلمات را می گویم، از همین جا نتیجه بگیرید که بنده هستم. می بینید علوم تفسیری بلد نیستم، می بینید بلد نیستم، می بینید و را درست و حسابی بلد نیستم؛ از اینجا نتیجه بگیرید که بنده به محبت الهی پشیزی از این سوادهای امروزی را ندارم. از این که ساخته این و آن است. این ها را خود آقایان در خلال این سال ها ساخته اند! کتاب چهل شب با کاروان حسینی، ص 212 @ali_m_hoshyar
علی یعقوبی: «امام خمینی(ره) فقط در مقوله انقلاب ولایت داشتند و در مقوله حکومت ولایت نداشتند!». سلسله بحث های نظام عالم، جلسه هفدهم، ص۱۲. @ali_m_hoshyar
علی یعقوبی: «بنده نمی خواهم در جلساتمان وارد بحث ولایت فقیه بشوم، تا وقتی که رهبر معظم انقلاب اجازه نفرموده اند، بنده وارد این بحث نمی شوم. چون اگر بخواهیم وارد این بحث شویم زیربنای بسیاری از موضوعات را باید با آیات قرآن بزنیم و بعد با آیات قرآن و تعداد زیادی از احادیث ولایت فقیه را دوباره اثبات کنیم. بنده قائل به ولایت فقیه و حتی غیر فقیه هستم ولی آن روشی که حضرات علما برای اثبات این موضوع استفاده میکنند روش ضعیفی است». سلسله بحث های نظام عالم، درجات ولایت، جلسه نوزدهم، ص۵. 🗣پ.ن: علی یعقوبی چنین وانمود می‌کند که برای طرح بسیاری از مباحث از مقام معظم رهبری اجازه میگیرد و مباحث او مورد تایید رهبری است! این روشی است که برخی از فرقه های انحرافی از آن استفاده میکنند تا قشر انقلابی را به راحتی فریب دهند. @ali_m_hoshyar
مقام معظم رهبری ولایت ندارد. یعقوبی می گوید: «آخرین فردی که واجد ولایت بود امام راحل ما بود که ایشان هم از دنیا رفت و در چند صد سال اخیر، کسی مانند ایشان وارد ولایت نشده بود. شاید بگوئید خب پس ولی فقیه چه میشود؟ رهبر معظم انقلاب در مورد مقوله ولایت نصرت میشوند. ولایت به ایشان اعطاء نشده مگر در محدوده زمانی بسیار کوتاه در یکی از سالهای گذشته. ولایت به کدام معنا؟ به آن معنایی که خداوند قوتی را توانی را موهبتی را به فردی خاص عطا کرده باشد. این معنای خاص ولایت را رهبر معظم انقلاب هم ندارند». سلسله بحث های نظام عالم، درجات ولایت، جلسه نوزدهم، ص۶. @ali_m_hoshyar
حکیمان می توانند در مقابل نص اجتهاد کنند! علی یعقوبی می گوید: «شاید بشود گفت حکیمان ۹۹ درصد احکامی را که اهل بیت (ع) برای ماجرای ظهور صادر کردند تغییر میدهند. چرا؟ کلاس درس آنها است در یک باشگاه رزمی استاد خودش شاگرد را بلند میکند در بین جمع رزمی کاران میگوید بیا جلو با من دوستانه مبارزه کن ضربات من را با ضربات پاسخ بده. ضرباتی را که به تو میزنم با همان ضرباتی که قبلا یادت دادم پاسخ بده شما باید پاسخ دهی. اگر آن رزمی کار ضربات استاد را با ضربات پاسخ ندهد مجرم حساب میشود ولی اگر کسی در کوچه بخواهد به سمت آن استاد جسارت و یا حمله کند در آنصورت مجرم حساب می شود. احادیثی که اهل بیت (ع) برای حکیمان الهی در قبال ظهور گفته اند به منزله باشگاه رزمی در محضر استاد و در محضر اهل بیت (ع) است و باید در این محضر وظیفه شان را انجام دهند». سلسله بحثهای بسوی ظهور، انتظار یا تحسس، ص۳. پ.ن: حکیمان و هر شخص دیگری امکان اجتهاد در برابر نص را ندارد و این سخن یعقوبی به معنای جواز نادیده گرفتن روایات و دخل و تصرف در روایات است @ali_m_hoshyar
باید وزارت تحسس امام زمان علیه السلام داشته باشیم تحسس: پرس و جو کردن یعقوبی می گوید: «موضوع بعدی اصلاح فرهنگ مجریه است که خودتان دیگر تا آخرش را بخوانید. حالا چند کلام کوتاه در این باره توضیح میدهیم. ما باید وزارت تحسس داشته باشیم. در کشوری که منسوب به امام زمان (عج) است در کشوری که اعتقاد داریم امام زمان در آن کشور میخواهند تشریف بیاورند و دشمنان زودتر فهمیده اند و میخواهند این کشور را نابود کنند ما باید وزارت تحسس داشته باشیم. ما باید برنامه هایمان را برای خوش آمد امام زمان طراحی کنیم و به آن سو سوق دهیم». سلسله بحثهای بسوی ظهور، انتظار یا تحسس، ص۲۵. پ.ن: ما در دوران غیبت به انتظار مکلف شده ایم، نه تحسس! اساس این عقیده باطل است چه برسد به آنکه وزارت تحسس داشته باشیم! مفضّل‌بن‌عمر میگوید به امام صادق علیه‌السلام عرض کردم: «معنی یُمارُونَ چیست»؟ فرمود: «یعنی مردم می‌گویند قائم علیه السلام چه زمانی متولّد شده و چه کسی او را دیده و حالا کجاست و چه وقت ظهور می کند؟ این‌ها همه عجله در امر خدا و شک در قضای الهی و دخالت در قدرت اوست أُولَئِکَ الَّذِینَ خَسِرُوا الدُّنْیَا وَ إِنَّ لِلْکَافِرِینَ لَشَرَّ مَآبٍ». بحار الأنوار، ج ۵۳، ص ۱. @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌خدا با عجله بندگان عجله نمیکند امام صادق(ع) فرمود: «إِنَّمَا هَلَكَ‏ النَّاسُ‏ مِنِ‏ اسْتِعْجَالِهِمْ لِهَذَا الْأَمْرِ، إِنَّ اللَّهَ لَا يَعْجَلُ لِعَجَلَةِ الْعِبَادِ إِنَّ لِهَذَا الْأَمْرِ غَايَةً يَنْتَهِي إِلَيْهَا فَلَوْ قَدْ بَلَغُوهَا لَمْ يَسْتَقْدِمُوا سَاعَةً وَ لَمْ يَسْتَأْخِرُوا». مردم از عجله کردنشان در این امر نابود شدند. همانا خداوند، با شتاب بندگان شتاب نمي‏کند. برای این کار زمانی است که به آن میرسد. چون به آن وقت معلوم رسید، دیگر نه ساعتي پيش مي افتد و نه تأخير مي شود. 📕الكافي، ج۱، ص۳۶۹ و الغيبة للنعماني، ص۲۹۹. @ali_m_hoshyar
تأویلات خود ساخته یعقوبی... یعقوبی می گوید: «در زمان ظهور، حضرت عیسی تشریف می آورند. یعنی چه کسی؟ یعنی فاطمه مجسم، یعنی فاطمه(س) با جلوه عیسوی. ایشان فرماندهی لشگریان حق را بر عهده می‌گیرد... فاطمه(س) در قالب عیسی با وجه عیسوی نازل می شود. ایشان امور را حرکت می دهند و در یوم الله ظهور، امر را تحویل امام زمان می دهند.» سلسله بحث های بسوی ظهور، فاطمه عیسی ظهور، ص ۲۴. @ali_m_hoshyar
شیعه باید معجزه داشته باشد. یعقوبی می گوید: «اهل بیت(ع) معجزه داشتند شیعه هم باید معجزه داشته باشد. شیعه ای که معجزه نداشته باشد شیعه نیست یک مشکلی دارد یک اشکالی در کارش دارد چرا معجزه ندارد؟ چرا معجزات اهل بیت (ع) از طریق او جاری نیست؟ کجای کارش اشکال دارد؟ میبینیم به تمام وظایف شرعی هم بسیار مقید است به تمام وظایف اخلاقی مقید است. به تمام واجبات و مستحبات مقید است ولی معجزه ندارد چرا؟ زیرا این فرد فقط در ظواهر اعمال شبیه امام (ع) است در محتوا شبیه نیست» سلسله بحث های بسوی ظهور، ارتباط یا انتفاع، ص۲۰. پ.ن: معجزه مخصوص انبیاء و اوصیاء است، نه دیگران!!! ابى بصير وى مى‌گويد: محضر ابى عبد اللّٰه عليه السّلام عرض كردم: براى چه خداوند عزّ و جلّ‌ به انبياء و رسولانش و به شما معجزه داده است‌؟ حضرت فرمودند: تا دليل باشد بر صدق آورنده آن. سپس فرمودند: معجزه علامت و نشانه است بر حقّ‌ تعالى و آن را فقط‍‌ فقط به انبياء و رسولان و حجّت‌هايش اعطاء مى‌فرمايد تا راستگو از دروغگو ممتاز و مشخّص گردد. علل الشرایع ج ۱، ص ۱۲۲. @ali_m_hoshyar
کانال | علی محمدی هوشیار
🎞 علی یعقوبی وی مدعی مقامات الهی و برخورداری از علوم فرابشری است. نفوذ علی یعقوبی به برخی افراد ت
چند نفر از مریدان علی یعقوبی ما را به باد داده و چنین ادعا کردند که فایل صوتی را تقطیع کرده اید و یعقوبی در مقام بیان سخن دیگری است. چون فایل صوتی طولانی بود، عکس جزوه پیاده شده توسط مجموعه یعقوبی را خدمت شما عزیزان به نمایش میگذاریم. در این مقدار، همان چیزهایی را نوشته است که یعقوبی در فایل صوتی می‌گوید و چیزی در این خصوص کم یا زیاد نکرده ایم. @ali_m_hoshyar
ادعای قدرت ملکوتی علی یعقوبی می گوید: «میخواهیم شفاف صحبت کنیم اگر ادعایی داریم به محبت الهی مصادیقی از این ادعاها را در موضوعات مختلفی انجام داده ایم و اگر باز هم چیزی بخواهد با انقلاب درگیر شود و به عبارت دیگر دشمن بخواهد از طریقی با انقلاب درگیر شود بلافاصله ما به میدان می آییم و از توان استفاده میکنیم» سلسله بحث های بسوی ظهور، ارتباط یا انتفاع، ص۳۴. @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ماجرای نیمه روز جمعه ما هم اینگونه بود... مروری دوباره بر جزوات علی یعقوبی و پاسخ به یک ادعا... الحمدلله رب العالمین اون چندتا سی دی هم برای سید حسن ابطحی است که از انبار آوردم تا سر فرصت بررسی کنم ان شاءالله
امام صادق علیه‌السلام فرمود: بِنَا يُبْدَأُ اَلْبَلاَءُ ثُمَّ بِكُمْ وَ بِنَا يُبْدَأُ اَلرَّخَاءُ ثُمَّ بِكُمْ - وَ اَلَّذِي يُحْلَفُ بِهِ لَيَنْتَصِرَنَّ اَللَّهُ بِكُمْ كَمَا اِنْتَصَرَ بِالْحِجَارَةِ بلاء از ما شروع مى‌شود سپس به شما مى‌رسد و آسايش نيز از ما شروع شده آنگاه بشما خواهد رسيد. سوگند به آن كس كه به او سوگند ياد مى‌شود هر آينه خداوند به دست شما پيروزى حاصل مى‌كند، چنانچه با مشتى سنگريزه (در داستان اصحاب فيل) پيروزى حاصل نمود. الأمالي (للمفید)، ج ۱، ص ۳۰۱. @ali_m_hoshyar
فتنه های با برکت امام صادق علیه‌السلام: تَمَنَّوُا الْفِتْنَةَ، فَفِیهَا هَلَاک الْجَبَابِرَةِ، وَ طَهَارَةُ الْأَرْضِ مِنَ الْفَسَقَةِ در آرزوی فتنه باشید؛ زیرا در فتنه‌ها جبّاران نابود می‏شوند، و زمین از لوث وجود فاسقان پاک می‏گردد. الأمالي (للطوسی)، ج ۱، ص ۷۰۰. وقتی با فتنه های آخرالزمان مواجه شدید، نهراسید. اگر اتحاد داشته باشید تمامی این فتنه ها به نفع مسلمین خواهد بود. ان شاءالله @ali_m_hoshyar
إِنْ أَرَدْتُمْ أَنْ تَكُونُوا إِخْوَانِي وَ أَصْحَابِي فَوَطِّنُوا أَنْفُسَكُمْ عَلَى اَلْعَدَاوَةِ وَ اَلْبَغْضَاءِ مِنَ اَلنَّاسِ وَ إِلاَّ فَلَسْتُمْ لِي بِأَصْحَابٍ... از عبد الأعلى روايت شده است كه گفت: از امام صادق عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ شنيدم كه مى‌فرمود: چنانچه بخواهيد از برادران و ياران من باشيد، خودتان را آمادۀ دشمنى و كينۀ ديگران قرار دهيد وگرنه اصحابى (حقيقت جو) براى من نمى‌باشيد. الأمالي (للمفید) ج ۱، ص ۲۰۸. @ali_m_hoshyar
به ماجرای غزّه و لبنان چگونه نگاه کنیم؟ تاریخ سخنرانی: ۴۰۳/۰۹/۰۸ یعقوبی می گوید: حالا بعضی‌ها می‌گویند که غزه‌ای‌ها اشتباه کردند. بعضی‌ها می‌گویند توطئه‌ خود اسرائیلیان بود. بعضی‌ها می‌گویند که غرب مدام دنبال این هست که جنگ‌افروزی کند، به این صورت شروع کرد، بهانه‌ای جور کرد. بعضی‌ها می‌گویند با ایران هماهنگ بود، بعضی‌ها می‌گویند هماهنگ نبود. تحلیل‌ها مختلف است، من به کدام تحلیل گرایش پیدا کنم؟ ببینید، عمر من در دنیا محدود است. من به‌دنیا نیامدم که ببینم این چه می‌گوید، آن چه می‌گوید، واقعیات را بخواهم دنبال کنم؛ من برای واقعیات به‌دنیا نیامده‌ام. ما به دنیا به جستجوی اهل‌بیت علیهم السّلام آمدیم. برنامه‌ی این بزرگواران چیست؟ آیاتی که این بزرگواران واقع می‌کنند، چیست؟ ماجرای غزّه چه بود؟ قبلش فرمودند وَ أُمِرْتُ لِأَعْدِلَ بَیْنَکُمُ. خب، من می‌خواهم چشم آیات‌بین داشته باشم. چند نفر کشته شدند؟ چند تا ساختمان در غزّه خراب شد؟ این خبرگزاری چه گفت؟ آن غربی چه گفت؟ آن غزّه‌ای چه گفت؟ این فرمانده چه گفت؟ آن دشمن چه گفت؟ من چه‌کار دارم؟ بعضی از اینها واقعیات است. خب، واقعیات باشد. نمی‌خواهی به واقعیات نگاه کنی؟ من به‌دنیا نیامده‌ام که واقعیات دنیا را بخواهم دنبال کنم. من برای این به‌دنیا نیامده‌ام. توی قرآن خداوند به من و همه‌ی انسان‌ها فرمود، حداقل همه‌ی ما مسلمان‌ها، که چشم آیات‌بین داشته باشید و با بصیرت به آیات مسیرتان را پیدا کنید. اخبار را گوش می‌دهیم، یکی دو تا خبرگزاری را دو سه تا خبرگزاری را دنبال می‌کنیم تا ردّ آیات را در آن پیدا کنیم. نه ‌اینکه واقعیات چیست؟ فلان سردار مسؤول سپاه چه گفت؟ آن یکی چه گفت؟ آن آقا چه گفت؟ آن دشمن چه گفت؟ چه‌کار به این موضوعات داریم؟ آیا می‌شود چشم آیات‌بین بر ما غلبه داشته باشد؟ به حسب این موضوع، اینکه الان بین رژیم غاصب و لبنان توافق شد، این توافق به نفع ماست، به نفع ما نیست، اینطور است، آنطور است، توطئه است، پیروزی است، پیروزی یا شکست است. من برای خودم جلب توجه نمی‌کند. عناوینش را هم توی دیدم، متن را باز نکردم حتی بخوانم که بالاخره چه بود؟ چه شد؟ جبهه‌ حق پیروز شد یا پیروز نشد؟ لبنان پیروز شد یا پیروز نشد؟ پ.ن: این سخنان، ترویج بی اعتنایی به مهم ترین مسأله امروز اسلام است که با شعر «چشم ایات بین»، برای مخاطبین خود لالایی می خواند. @ali_m_hoshyar
جریان نواخباری‏ ✍علی محمدی هوشیار این جریان؛ برگ جدیدی از دو جریان ‏ گری و است که با استفاده از روایات آحاد و ضعیف، اندیشه خود را با پیوست‏ های سیاسی یا متأثر از دیدگاه‏ های سوگیرانه علیه مرجعیت یا علمای شیعه تنظیم و در اختیار عموم مردم قرار داده‏ اند. بطور کلی این جریان را قطعه‏ ای مهم از پازل سلفیت و ارتجاع می‏ دانم که تکمیل کننده سیاست استعماری می‏ باشد و همین امر، ضرورت تحقیق و جریان‏شناسی درباره آن را دو چندان نموده است. این جریان با ایجاد حفره فرهنگی و اجتماعی، در تلاش است تا موجودیت تشیع و حاکمیت شیعی را به چالش کشیده و با هدف تبدیل باور و فرهنگِ بخشی از طبقه‏ ها و اقشار مردمی، امنیت ملی را تهدید کنند. این حفره ‏ها در بیانی ساده توانایی آن را دارند تا حکومت ‏ها یا باورهای حاکم بر جامعه را بلعیده و روند فروپاشی حاکمیت ‏ها و الهیات آن را سرعت دهند. از این رو؛ جهت کلی روند این جریان را در فروپاشی ساختارهای موجود در فضای سیاسی و اجتماعی و اعتقادی باید مشاهده نمود. فعالیت این جریان در حوزه های علمیه و قشر مذهبی جامعه مشهود بوده و من از آن به عنوان جریان یاد میکنم. در پست های دیگر، از انحرافات اخلاقی این جریان نیز گزارش خواهم داد که انحرافات خود را با تکیه بر روایات غُلات مشروع می پندارند. ⛑ضمنا این فرقه از فرقه هایی مانند احمدالحسن، بسیار خطر سازتر و منحرف تر است. @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌چرا دنیا حول جغرافیای سوریه بسیج شده است؟ پاسخ بسیار مهم و راهبردی حاج قاسم سلیمانی را بشنویم. @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روش ما انتشار گفتگوهای شخصی نیست اما این یک بار را فقط به عنوان شاهد مثال منتشر می کنم. این که همواره از بی منطقی مریدان فرقه ها و تبعیت کورکورانه آنان میگوییم؛ یعنی همین... با این شخص که از مریدان علی است، چندین روز بحث مودبانه و مستند کرده ام و هر بار توهین شنیده ام. محصولات فرقه ها را بشناسید
دَیّاران؛ داستان سرایی جدید علی یعقوبی ✍علی محمدی هوشیار یکی از تلاش های یعقوبی در چند سال اخیر، ایجاد رعب و وحشت از طریق انتشار مطالبی پیرامون جن ها و تاثیر گسترده آنان به انسان ها است. البته موجودی به نام جن قابل انکار نبوده و امکان تاثیرگذاری آنها به انسان ها نیز پذیرفته شده است. اما آنان به انسان ها به نحوی که یعقوبی به تصویر میکشد، امری غیر قابل قبول بوده و با آیات و روایات نیز معارضه دارد. اخیرا یعقوبی داستان جدیدی را با عنوان «دیاران» آغاز کرده و برخی از مومنین را گرفتار ترس و نگرانی نموده است. در این داستان؛ دیاران را قومی از جن های کافر می داند که برخی از آنان گرفتار دعای حضرت نوح علیه السلام شده و نابوده شدند و عده ای از آنان نیز باقی ماندند و اکنون در جبهه قوم یهود و اسرائیل خدمت رسانی کرده و با قوای مومنین و جبهه مقاومت می جنگند. یعقوبی این داستان را از آیه «وَ قالَ نُوحٌ رَبِّ لا تَذَرْ عَلَى الْأَرْضِ مِنَ الْكافِرِينَ دَيَّاراً؛ پروردگارا احدى از اين كافران را بر روى زمين رها مگذار» دریافت کرده و واژه آخر آیه را به طرز عجیبی به قوم جن ها بار نموده است. یعقوبی به خاطر فرار از معنای لغوی و حتی اصطلاحی دیّار می گوید: این را عنایت بفرمایید، این را از ظاهر قرآن می‏شود استدلال کرد و شما می‏توانید برداشت‏های خوبی کنید؛ چه لزومی است که سراغ کتب لغت بروید! با مراجعه به کتب تفسیری، مشخص می شود که مراد از دیّار چیست. به عنوان نمونه: 1. به معنای دوّار و فعال و در حال گردش: «لا تَذَرْ عَلَى الْأَرْضِ مِنَ الْكافِرِينَ دَيَّاراً» إنما هو" دوارا"" فعالا" من دار يدور. جامع البيان فى تفسير القرآن، ج‏3، ص110. 2. به معنای هیچ فردی در خانه: يعني: أحدا منهم؛ و يقال: أصله من الدار يعني: نازلا بها، و يقال: في الدار أحد و ما بها ديار. بحر العلوم، ج‏3، ص502. 3. به معنای فرد: و الدّيّار: متّخذ الدار و ساكنها يقال: ما بالدار ديّار؛ أي أحد. التفسير الكبير: تفسير القرآن العظيم (الطبرانى)، ج‏6، ص 358. 4. به معنای کسی که در زمین گردش کند: أحدا يدور في الأرض. الكشف و البيان (تفسير ثعلبى)، ج‏10، ص47. طبق این توضیحات؛ نه تنها واژه دیار هیچ ارتباطی با جن ندارد، بلکه با توجه به ادامه آیه، وضوح در انسان های کافر و فاجری دارد که نسلی از فاجران را به وجود می آورند: «إِنَّكَ إِنْ تَذَرْهُمْ يُضِلُّوا عِبادَكَ وَ لا يَلِدُوا إِلاَّ فاجِراً كَفَّارا». @ali_m_hoshyar
🔴 هشدار جدی درباره نفوذ جریان علی یعقوبی ✍علی محمدی هوشیار ⚠️ به مسئولین محترم یادآوری می‌کنیم که به خطر نفوذ جریان علی یعقوبی توجه ویژه‌ای داشته باشند. در موارد متعددی مشاهده شده که برخی افراد به سخنانی اشاره می‌کنند که به وضوح ریشه در اندیشه‌ها و سخنان صریح علی یعقوبی دارد. علی یعقوبی هیچ‌گونه قدرتی در زمینه مسائل ماوراء‌الطبیعه ندارد و از اندیشه منظم و صحیحی در خصوص علوم دینی نیز برخوردار نیست. وظیفه ماست که با آگاهی بخشی عمومی از انتشار و تاثیرپذیری از چنین افکاری جلوگیری کنیم. 📢 برای حفظ سلامت فکری جامعه، نیاز است که دقیق و هوشیار باشیم و اجازه ندهیم چنین جریان‌هایی در باورهای دینی جوانان و جامعه نفوذ کنند. ➖➖➖➖➖ با ما همراه باشید و برای روشنگری بیشتر، مطالب را به اشتراک بگذارید. @ali_m_hoshyar