عنوان مقاله: صورتبندی نظام دانش مواجهه با فرقه ها به مثابه دانشی بینارشتهای
➖دانلود از:
https://www.kalamislami.ir/article_201199.html
✍علی محمدی هوشیار
فصلنامه علمی پژوهشی کلام اسلامی
@ali_m_hoshyar
برای سفارش کتاب درسنامه نقد احمدالحسن به این👇آیدی پیام بدهید
@ghjbbbb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️مبینا نعمت زاده: با امام زمان(عج) عهد کرده بودم مدال بگیرم مدالم را تقدیم مردم ایران و آقا امام زمان(عج) کنم
افرین قهرمان
#کتاب_عصر_پیدایی
به قلم دکتر علی محمدی هوشیار
عصر غیبت را به عصر تاریکی و حیرت می شناسند اما واقعیت آن است که این عصر، عصر روشنایی و پیدایی است و نقشه راه ش از دیدگان عاقلان و عالمان پنهان نیست.
هر چند این عصر، عصر دشواری ها و عصر پیمودن ها است اما خود، فرصتی است تا انسان بلوغ یافته را به انسان کمال یافته توحیدی تبدیل کند تا از لیاقت حضور در رکاب امام مهدی علیه السلام برخوردار گردد.
#نشر_جمکران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 یوسف یاسین، آمریکایی عرب تبار و سنی مذهب؛ با دستکاری اذان به آنچه در غزه می گذرد اعتراض کرده است. آنجایی جالب است که می گوید: علماء ساکتند و می خندند و انصار علی مخلص هستند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپی در حال انتشار است و آغاز جنگ در ماه صفر را جزو نشانه های ظهور دانسته و آن را به امام حسین علیه السلام منسوب کرده است.
در متن این خبر آمده است:
مِنْ كِتَابِ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ بَشَّارٍ رَضِيعِ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: إِذَا أَرَادَ اَللَّهُ أَنْ يُظْهِرَ آلَ مُحَمَّدٍ بَدَأَ اَلْحَرْبُ مِنْ صَفَرٍ إِلَى صَفَرٍ، وَ ذَلِكَ أَوَانُ خُرُوجِ اَلْمَهْدِيِّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ
همان طور که در سند این متن آمده؛ این سخن از عبدالله بن بشیر که برادر رضاعی امام حسین علیه السلام بود نقل شده است، نه از خود امام حسین علیه السلام.
ضمن اینکه در چنین مباحثی، استناد به اخباری که از معصوم علیه السلام نقل نشده است، صحیح نیست.
@ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قد قامت الاربعین
مقصدنا فلسطین
@ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا اباعبدالله
هر که توفیق زیارت داشت برای ما هم دعا کند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥چرا عقب نشینی در مقابل جنگ روانی دشمن در عرصه های مختلف، خشم و غضب الهی را بدنبال دارد؟
منظور از عقب نشینی تاکتیکی و غیر تاکتیکی چیست؟ رهبر انقلاب به آیه ۱۶ سوره اَنفال استناد می کنند.
📝 با چه کسی دوستی و همنشينى كنيم؟
وَ قَالَ اَلنَّبِي الأعظم صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ :
لاَ تَجْلِسُوا عِنْدَ كُلِّ دَاعٍ مُدَّعٍ يَدْعُوكُمْ مِنَ اَلْيَقِينِ إِلَى اَلشَّكِّ وَ مِنَ اَلْإِخْلاَصِ إِلَى اَلرِّيَاءِ وَ مِنَ اَلتَّوَاضُعِ إِلَى اَلتَّكَبُّرِ - وَ مِنَ اَلنَّصِيحَةِ إِلَى اَلْعَدَاوَةِ وَ مِنَ اَلزُّهْدِ إِلَى اَلرَّغْبَةِ وَ تَقَرَّبُوا مِنْ عَالِمٍ يَدْعُوكُمْ مِنَ اَلْكِبْرِ إِلَى اَلتَّوَاضُعِ وَ مِنَ اَلرِّيَاءِ إِلَى اَلْإِخْلاَصِ وَ مِنَ اَلشَّكِّ إِلَى اَلْيَقِينِ وَ مِنَ اَلرَّغْبَةِ إِلَى اَلزُّهْدِ وَ مِنَ اَلْعَدَاوَةِ إِلَى اَلنَّصِيحَةِ.
رسول خدا (صلّى اللّٰه عليه و آله) فرمودند:
«نزد هر صاحب ادعايى كه شما را به گرد خويش مىخواند ننشينيد كه يقين شما را به شك تبديل مىكند و اخلاصتان را مبدل به ريا مىنمايد. تواضع را از شما گرفته، متكبرتان مىكند. و نصيحت و خيرخواهى را زدوده، تخم عداوت و دشمنى را در دلتان مىكارد و بالاخره زهدتان تبديل به دنياگرايى مىگردد، بلكه به عالِمى نزديك شويد كه به عكس، بخواهد كبر شما را به تواضع تبديل كند و ريائتان را به اخلاص مبدل نمايد. شكّتان بدل به يقين گردد و از دنيا گرايى به زهد روى نماييد و دشمنى و عداوت را مبدل به خيرخواهى و نصيحت گرداند».
📚 عدة الداعي و نجاح الساعي، ج ۱، ص ۷۸.
@ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عبدالله هاشم؛ جانشین احمدالحسن
با دیدن این کلیپ، با ماهیت فرقه احمدالحسن آشنا شوید.
مقاله: هم سنجی روش مواجهه اندیشه ای تبلیغ در معنویت های نوظهور با اسلام، با تکیه بر مفهوم هویت
✍علی محمدی هوشیار
دانلود از:
https://jsr.isca.ac.ir/article_75499.html
دو فصلنامه پژوهشی معنویت پژوهی اسلامی
@ali_m_hoshyar
#مروّت
قالَ النَّبِىُ صلي الله عليه و آله: مُـرُوَّتُـنا أَهْـلُ الْبَـيْتِ، أَلْعَفْوُ عَمَّنْ ظَلَمَنا وَ اِعطاءُ مَنْ حَرَمَنا.
پيامبر اسلام صلي الله عليه و آله فرمود: مروّت ما اهل بيت، گذشت از كسى است كه به ما ظلم كرده و بخشش به كسى است كه ما را محروم كرده است.
بحار الانوار، جلد 17 ص 41.
@ali_m_hoshyar
26.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دعای زنده دلان صبح و شام یا حسن است...
@ali_m_hoshyar
#حدیث
قُلْتُ لِعَلىِّ بْنِ الْحُسَينِ عليه السلام اَخْبِرنىِ بِجَميعِ شَرايِـعِ الّدينِ، قالَ عليه السلام:قَوْلُ الْحَقِّ وَ الْحُكْمُ بِالْعَدْلِ وَ الْوَفاءُ بِالْعَهْدِ؛
به امام سجّاد عليه السلام عرض كردم: مرا از تمام دستورهاى دين آگاه كنيد، امام عليه السلام فرمودند: حقگويى، قضاوت عادلانه و وفاى به عهد.
خصال، ص ۱۱۳، ح ۹۰.
@ali_m_hoshyar
#حدیث
تِسْعَةُ اَشْياءَ قَبيحةٌ وَ هِىَ مِنْ تِسْعَةِ اَنـْفُسٍ اَقبَحُ مِنها مِنْ غَيْرِهِمْ: ضيقُ الذَّرْعِ مِنَ الْـمُلوكِ وَ الْبُخْلُ مِنَ الاَْغْنياءِ وَ سُرْعَةُ الْغَضَبِ مِنَ الْعُلَماءِ وَ الصِّبا مِنَ الْكُهولِ وَ الْقَطيعَةُ مِنَ الرُّؤوسِ وَ الْكِذْبُ مِنَ الْـقُضاةِ وَ الزَّمانَةُ مِنَ الاَْطِبّاءِ وَ الْبَذاءُمِنَ النِّساءِ وَ الطَّيشُ مِن ذَوِى السُّلْطانِ؛
امام على عليه السلام: نُه چيز زشت است، و زشت تر آنها عبارتست از: درماندگى و ناتوانى دولتمردان؛ بُخل ثروتمندان؛ زود خشمى علماء؛ حركات بچگانه ميانسالان؛ جدايى حاكمان از مردم؛ دروغ گفتن قاضيان؛ بيمارى كهنه از پزشكان؛ بدزبانى زنان و سختگيرى و ستمگرى سلاطين.
دعائم الإسلام، ج ۱، ص ۸۳.
@ali_m_hoshyar
#حدیث
ايّاكَ وَ خَصْلَتَينِ: اَلضَّجَرَ وَ الْكَسَلَ، فَاِنَّكَ اِنْ ضَجِرْتَ لَمْ تَصْبِرْعَلى حَقٍّ وَ اِنْ كَسِلْتَ لَمْ تُؤَدِّ حَقّا؛
امام صادق عليه السلام: از دو خصلت بپرهيز: بى حوصلگى و تنبلى، زيرا اگر كم حوصله باشى، بر حق شكيبايى نكنى و اگر سست و تنبل باشى حقّى را ادا نكنى.
امالى صدوق، ص ۶۳۶.
@ali_m_hoshyar
برای سفارش کتاب درسنامه نقد احمدالحسن به این👇آیدی پیام بدهید
@ghjbbbb
#حدیث
إِذَا نَزَلَتْ بِكُمْ شَدِيدَةٌ فَاسْتَعِينُوا بِنَا عَلَى اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ.
امام رضا علیه السلام: هرگاه برای شما پیشامد سختی روی داد، بوسیله ما از خداوند یاری بجوئید.
📜الإختصاص، ج ۱، ص ۲۵۲.
@ali_m_hoshyar