فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرقه فراموش شده...
✍علی محمدی هوشیار
فرقه انحرافی احمدالحسن از جمله فرقه هایی است که شب و روز در حال تبلیغ هستند و هنوز از شیعه تلفات گرفته و روح و اعتقادات آنان را به مسلخ می برند اما بطور کلی از دید منتقدین و مسولین ذی ربط به فراموشی سپرده شده اند.
⛑دوستان عزیز! یکی از اقسام جنگ داخلی، جنگ اعتقادی است که توسط فرقه ها مدیریت می شود. آنها شب و روز در حال پیشروی و فتح سنگرها هستند.
مدارس، حوزه های علمیه، آموزش و پرورش، ادارات، مجموعه های نظامی، ورزشگاهها، دانشگاه ها و سایر اصناف و اقشار، از جمله مناطق جنگی فرقه ها به شمار می روند.
🗣لطفا تا خیلی دیر نشده بیدار شویم.
❓حذف شدن منتقدین این فرقه به بهانه های گوناگون هم معنای خاص خودش را در این کارزار دارد که بماند....
@ali_m_hoshyar
مقالات چاپ شده در ۱۴۰۳
✍علی محمدی هوشیار
عنوان مقاله: صورتبندی نظام دانش مواجهه با فرقه ها بمثابه دانشی بینارشته ای
https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3573
عنوان مقاله: هم سنجی روش مواجهه اندیشه ای تبلیغ در معنویت های نوظهور با اسلام، با تکیه بر مفهوم هویت
https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3606
عنوان مقاله: روش شناسی مطالعه تاریخ انگاره ها در مهدویت
https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3640
عنوان مقاله: بررسی مناسبات عدالت و قدرت در دوران حکومت امام مهدی علیه السلام با تکیه بر مفهوم تعالی
https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3918
عنوان مقاله: الگوی هفت وجهی تغییر اندیشه در فرایند تبلیغی جریان های انحرافی مهدویت با تاکید بر جریان احمد اسماعیل بصری
https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/4005
➖➖➖➖➖
@ali_m_hoshyar
1401.05.08 - درسنامه.pdf
3.46M
#چاپ_جدید
#ویراست_پنجم
#کتاب
💯درسنامه نقد و بررسی احمدالحسن
به همراه اضافات و اصلاحات
تعداد صفحات: ۴۳۱
@ali_m_hoshyar
#رجعت
آیا امام حسین علیه السلام بلافاصله پس از امام مهدی علیه السلام رجعت می کند؟
پاسخ این سوال در روایتی آمده است :
وَ مِمَّا جَازَ لِي رِوَايَتُهُ أَيْضاً عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ اَلْأَيَادِيِّ يَرْفَعُهُ إِلَى عَلِيِّ بْنِ عُقْبَةَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ : عَنِ اَلرَّجْعَةِ أَ حَقٌّ هِيَ؟ قَالَ نَعَمْ فَقِيلَ لَهُ مَنْ أَوَّلُ مَنْ يَخْرُجُ قَالَ اَلْحُسَيْنُ يَخْرُجُ عَلَى أَثَرِ اَلْقَائِمِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قُلْتُ وَ مَعَهُ اَلنَّاسُ كُلُّهُمْ؟ قَالَ لاَ بَلْ كَمَا ذَكَرَ اَللَّهُ فِي كِتَابِهِ يَوْمَ يُنْفَخُ فِي اَلصُّورِ فَتَأْتُونَ أَفْوٰاجاً قَوْمٌ بَعْدَ قَوْمٍ
از امام صادق علیهالسلام سوال شد: آیا رجعت حق است؟ فرمود بله. سوال شد اولین کسی که رجعت می کند چه کسی است؟ فرمود امام حسین علیه السلام کسی است که بلافاصله پس از قائم علیهالسلام رجعت می کند. گفتم آیا همه مردم همراه او باز میگردند؟ فرمود نه. چنانچه در قرآن فرمود که در آن روز نفخ در صور شده گروه گروه باز می گردند.
منتخب الأنوار المضیّة، ج ۱، ص ۲۰۱.
@ali_m_hoshyar
حکمرانی و زمینه سازی
✍علی محمدی هوشیار
در باور مشهورِ شیعیان عصر غیبت، عملکرد و مدیریت مردم و حاکمیت، تأثیری مستقیم بر پیش افتادن زمان ظهور امام مهدی علیه السلام داشته و چگونگی حکمرانی را در قالب فراهم سازی زمینههای لازم برای تحقق ظهور مورد ملاحظه قرار دادهاند.
علاوه بر آن، الگو و چرخه حکمرانیِ زمینه ساز را بهترین نسخه تعالی بشر دانسته و آن را به عنوان نسخهای برگرفته از آیات و روایات و اندیشه امامین انقلاب سرلوحه زندگی قرار داده است.
حکمرانی زمینه ساز؛ بیانگر نوع سبک زندگی سیاسی ـ اجتماعی مردم بوده و مناسبات مردم با نهادهای مختلف مدنی و دست اندرکاران نظام و سیستم حکومتی را در جامعه عصر غیبت توصیف مینماید.
اگرچه دورنمایی از اصول و مبانی حکمرانی زمینه ساز در اختیار انسان عصر ظهور قرار دارد، اما همین مقدار نیاز به بررسیها و پژوهشهای علمی بیشتری داشته و چگونگی در مسیر قرار گرفتن اقتصاد، سیاست و فرهنگ را باید جانمایی و تبیین نمود.
گفتگوها و نشست های علمی درباره حکمرانی زمینه ساز با تاکید بر روایات و با تکیه بر اندیشه امامین انقلاب؛ فرصت مناصبی در اختیار اندیشمندان و صاحب نظران قرار خواهد داد تا ضمن بررسی ابعاد گوناگون حکمرانی زمینه ساز، منظومهای کامل و رشد یافتهای را در اختیار بدنه نظام جمهوری اسلامی قرار داده و راه را برای پژوهشهای آتی هموار نمایند.
@ali_m_hoshyar
⚖مقایسه اتباع احمد بصری با دیگر فرقه ها
🔸بنده در عمر چهل و چند ساله حوزویام با خیلی از فِرق بحث کردم با «کمونیست»ها مناظره داشتم، با قطبهای «دراویش» مناظره داشتم با «وهابی»ها بیش از دویست جلسه مناظره با مفتیان و اساتیدشان در خاک «عربستان» داشتم .
🔘ولی من بیمحتواتر، بیمنطقتر و بیدلیلتر از طرفداران «احمد اسماعیل بصری» ندیدم.
🔈بخشی از سخنرانی
آیتاللهحسینی قزوینی 1397/08/3
@basaer_l
🔴 نتیجه دفاع نکردن از حق معصومین علیهمالسلام!!
یکی از دوستان أمیرالمؤمنین عليه السلام را عقرب نیش نیش زد و سریعا نزد أمیرالمؤمنین عليه السلام آمد...
حضرت به او فرمود:
بر اثر این نیش نمی میری برو، او رفت و پس از مدتی آمد و عرض کرد: یا أمیرالمؤمنین بر اثر آن نیش عقرب دو ماه زجر کشیدم، حضرت به او فرمود: میدانی آن عقرب چرا تو را نیش زد؟
عرض کرد خیر، حضرت فرمودند:
چون یک بار در حضور تو سلمان را به خاطر دوستی ما مسخره کردند و تو هیچ نگفتی و از سلمان دفاع نکردی، این نیش عقرب بخاطر آن است.
@ali_m_hoshyar
📗 مستدرک الوسائل، ج 12، ص 336 .
#رجعت
رجعت امام حسین علیهالسلام چهزمانی خواهد بود؟
در روایتی آمده است:
اَلْفَضْلُ بْنُ شَاذَانَ عَنِ اَلْحَسَنِ بْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ عَمْرِو بْنِ أَبِي اَلْمِقْدَامِ عَنْ جَابِرٍ اَلْجُعْفِيِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَقُولُ: وَ اَللَّهِ لَيَمْلِكَنَّ مِنَّا أَهْلَ اَلْبَيْتِ رَجُلٌ بَعْدَ مَوْتِهِ ثَلاَثَمِائَةِ سَنَةٍ يَزْدَادُ تِسْعاً قُلْتُ مَتَى يَكُونُ ذَلِكَ قَالَ بَعْدَ اَلْقَائِمِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قُلْتُ وَ كَمْ يَقُومُ اَلْقَائِمُ فِي عَالَمِهِ قَالَ تِسْعَ عَشْرَةَ سَنَةً ثُمَّ يَخْرُجُ اَلْمُنْتَصِرُ فَيَطْلُبُ بِدَمِ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ دِمَاءِ أَصْحَابِهِ فَيَقْتُلُ وَ يَسْبِي حَتَّى يَخْرُجَ اَلسَّفَّاحُ.
جابر جعفى گفته است: از امام باقر عليه السّلام شنيدم كه مىفرمودند: به خدا قسم كه مردى از ما اهل بيت، بعد از مردنش زنده شده و سيصد و نه سال حكومت خواهد كرد.
به حضرت عرض كردم: اين واقعه كى اتفاق مىافتد؟
حضرت فرمودند: بعد از قائم عليه السّلام.
عرض كردم: قائم در عصر خود چه مدّت حكومت مىكند؟
حضرت فرمودند: نوزده سال و بعد از آن
منتصر خروج كرده، خون حسين و يارانش را طلب خواهد كرد. پس قاتلان آن حضرت را مىكشد و اسير مىكند تا اينكه سفاح خروج مىكند.
در این روایت، مراد از منتصر امام حسین علیهالسلام است که با عنوان رجل منا اهل البیت آمده است
✅در روایات متعددی نام امام حسین علیهالسلام را با منتصر تطبیق داده اند. مانند:
يَا جَابِرُ وَ هَلْ تَدْرِي مَنِ اَلْمُنْتَصِرُ وَ اَلسِّفَاحُ يَا جَابِرُ اَلْمُنْتَصِرُ اَلْحُسَيْنُ وَ اَلسَّفَّاحُ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ.
التفسير (للعیاشی)، ج ۲، ص ۳۲۶.
@ali_m_hoshyar
معرفی کارگزاران ائمه اطهار علیهم السلام با واژگان گوناگون
✍علی محمدی هوشیار
۱. وکیل و وکلاء
امام هادی علیه السلام جانشینی ابوعلی بن راشد به جای علی بن حسین بن عباده ربّه را چنین مرقوم فرمود: قد اقمت ابا علی بن راشد مقام علی بن الحسین بن عبده ربّه و من قبله من وکلائی...
۲. قوّام
در رجال کشّی درباره برخی وکلای امام کاظم علیه السلام که البته واقفی هم شدند آمده: مات ابوالحسن علیهالسلام و لیس من قوّامه احد الا و عنده المال الکثیر...
۳. تولّی
در الغیبة طوسی آمده است: من اخبار من کان یختص بکل امام و یتولی له الامر یعنی یوکل له الامر...
۴. صاحب
در الغیبة طوسی درباره جناب محمد بن عثمان آمده: فقلت یا سیدی رجل یری بأنه صاحب الامام و وکیله
۵. طریق
در الغیبة طوسی آمده: لا ترجعون الی ابی جعفر محمد بن عثمان العمری فتسالونه عن ذلک فیوضح لکم الحق فیه فانه الطریق الی صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه
۶. نیابة
قطب الدین راوندی آورده است: کان عثمان بن سعید وکیل العسکری علیهالسلام ثم نائب القائم علیهالسلام
۷. الابواب الاربعة
در الاحتجاج طبرسی آمده است: ذکر طرف مما خرج ایضا عن صاحب الزمان علیه السلام من المسائل الفقهیه و غیرها فی التوقیعات علی أیدی الابواب الاربعة و غیرهم
۸. المنصوب الیوم لهذه الطائفه
در الغیبة طوسی امده است: ان تَلقی ابا جعفر و تحدث به عهدا فانه المنصوب الیوم لهذه الطائفه
۹. سفراء
در بحارالانوار آمده است: و قال: ابوالفرج المظفر بن علی بن حسین الحمدانی ثقة عین و هو من سفراء الامام صاحب الزمان علیه السلام
۱۰. باب
الاحتجاج طبرسی آورده است: الابواب المرضیون و السفراء الممدوحون فی حال الغیبة
۱۱. قائم مقام
در إثبات الهداة بالنصوص و المعجزات، توقیع ناحیه مقدسه آمده است: لیس فینا شک و لا فی من یقوم مقامنا بأمرنا...
@ali_m_hoshyar
#پاسخ_به_نواخباریگری
تعریف اجتهاد در کلام امام خمینی(ره):
«شکی نیست در این که تفریع بر اصول، اجتهاد است و اجتهاد در عصر ما به جز همین تفریع نیست. پس مثل قول معصوم که «یقین به شک» شکسته نمیشود یک اصل است و احکامی که مجتهدین از آن استنباط میکنند تفریعات است و تفریع مانند قیاس حکم به اشباه و نظایر نیست؛ بلکه تفریع استنباط مصادیق و فروع از کبراهای کلی است»
امام خمینی، الرسائل، ج۲، ص۱۲۵.
#اجتهاد
#یک
@ali_m_hoshyar
#پاسخ_به_نواخباریگری
اجتهاد صحابه در عصر رسول خدا(ص):
«اولین بار اجتهاد در میان صحابه واقع شده است؛ مانند واقعه بنی قریظه»
علی آل کاشف الغطاء، ادوار علم الفقه و اطواره، ص۱۶.
پس از پایان جنگ احزاب پیامبر گرامی(ص) به اصحاب فرمودند: نباید احدی از شما نماز عصر را به جا آورد جز در بنی قریظه.
گروهی از اصحاب به ظاهر امر توجه کرده و نماز عصر را در وقت ادا ترک کردند و نماز را علی رغم فوت وقت نخواندند و آن را به هنگام شب در بنی قریظه خواندند.
گروه دیگری اجتهاد کردند و نماز عصر را پیش از رسیدن به آنجا در وقت ادا به جا آوردند.
این گروه با توجه به معنا، از راه اجتهاد به این نتیجه رسیدند که غرض رسول خدا از آن فرمان، تسریع در رسیدن به بنی قریظه بوده است نه نهی از نماز عصر در وقت خود.
بنابراین هم نماز عصر را در وقت خودش خواندند و هم به غرض رسول خدا که تسریع در رسیدن به مقصد بوده توجه کردند.
#اجتهاد
#دو
@ali_m_hoshyar