eitaa logo
بر پا
6.8هزار دنبال‌کننده
638 عکس
366 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
فرهنگ۱۱.mp3
6.55M
شیخ علی مهدیان مختصری درباره اهمیت فرهنگ جلسه اول 💠هیئت‌حداث‌الحسین‌دختران‌قم @ali_mahdiyan
منبر استاد، دومین روضه دخترانه خونگی.mp3
35.7M
شیخ علی مهدیان مختصری درباره اهمیت فرهنگ جلسه دوم 💠هیئت‌حداث‌الحسین‌دختران‌قم @ali_mahdiyan
نویسنده: شیخ حميد آقانوري 📌جهاد سازندگی چه بود، چه هست و چه باید باشد؟(1) 📌من اعلام می‌کنم ما این سیستم اداری و بوروکراسی حاکم بر کشور را قبول نداریم. این نظام بوروکراسی و دیوان‌سالاری ضدانقلاب است؛ نه آدم‌هایش، خود سیستم. چون برای حل مشکلات مردم بنا نشده است. برای حاکمیت غرب و استبداد بر کشور طراحی شده است. .... کار اصلی در این مملکت واژگون کردن کل این سیستم است. (شهید بهشتی سخنرانی در جمع مردم شهر ری 1358) این جمله را یکبار دیگر بخوانید از نظر شهید بهشتی کار اصلی انقلاب در حیطه حکومت داری در این مملکت واژگون کردن سیستم بوروکراسی و جایگزینی یک نظم جدید بوده است. 📌 برای اینکه خیالتان راحت بشود که این تنها یک جمله هیجانی در یک خطابه انقلابی نیست می‌توانیم به مقدمه قانون اساسی جمهوری اسلامی و فصل قوه مجریه مراجعه کنیم. «قوه مجریه به دلیل اهمیت ویژه‌ای که در رابطه با اجرای احکام و مقررات اسلامی به منظور رسیدن به روابط و مناسبات عادلانه حاکم بر جامعه دارد و همچنین ضرورتی که این مساله حیاتی در زمینه سازی وصول به هدف نهایی حیات خواهد داشت بایستی راهگشای ایجاد جامعه اسلامی باشد. نتیجتاً محصور شدن در هر نوع نظام دست و پا گیر پیچیده که وصول به این هدف را کُند و یا خدشه‌دار کند از دیدگاه اسلامی نفی خواهد شد. بدین جهت نظام بوروکراسی که زائیده و حاصل حاکمیت‌های طاغوتی است به شدت طرد خواهد شد تا نظام اجرایی با کارایی بیشتر و سرعت افزون‌تر در اجرای تعهدات اداری به وجود آید.» تکرار کنیم نظام بروکراتیک از جلوه‌های حاکمیت طاغوت است و باید به شدت نفی شود. 📌 نظام اجرایی جدیدی که جای نظام بروکراتیک قبلی را می‌گیرد، مبتنی بر یک عقلانیت جدید است. نکته مهم در فهم این نظم جدید «نگاه خمینی» است. در نگاه خمینی حتی در روز 23 بهمن 1357 هنوز انقلاب پیروز نشده است و فقط دست اجانب و حکام خائن کوتاه شده است (همان چیزی که ما به عنوان کل انقلاب اسلامی می‌شناسیم!) پس مردم هنوز باید در صحنه باشند. دیدارهای ماه‌های اول ورود امام پر است از تقاضای امام و تاکید بر ناتمام بودن انقلاب و ضرورت در صحنه بودن مردم. یکی از نیازهای جدید انقلاب سازندگی است و جهاد سازندگی در پاسخ به همین نیاز شکل می‌گیرد. خرابيها بسيار است: در جهت اقتصاد، در جهت فرهنگ، در جهت ارتش، در جهات ديگر. و اين با كوشش همه جانبه همه اقشار ملت بايد ترميم بشود كوشش كنيد اجانب را بيرون كنيد. اين قدم اول است. قدم دوم، قدم سازندگى است، مهمتر از قدم اول است. قدم سازندگى از حالا به بعد شروع مى‏شود. (20 بهمن 1357) به تاریخ دقت کنید بیست بهمن پنجاه و هفت! 📌 این عقلانیت جدید به صورت طبیعی نیاز به نهادهای جدیدی دارد که باید در تعامل امام و مردم ساخته می‌شوند. در این نهادها دوگانه امام و امت حاکم است. امام فرمان داده است و امت به میدان می‌آید. اما دوگانه بوروکراسی در چارچوب دولت و ملت است. سازندگی کار دولت است و ملت شهروند است و از آن اطاعت می‌کند و نهایتا مشارکت دارد. در دوگانه امام و امت اساسا بدنه محرکه جامعه مردمند و مرکز تنظیم‌گر امام است. ایده انقلاب اداری شهید بهشتی هم –که یک پاراگراف از آن را در اول بحث خواندید- در این چارچوب تعریف می‌شد. اول باید فضاهایی خارج از نهادهای اداری با هویت انقلابی تشکیل شود و پس از آنکه این فضاها نظام درونی خود را بر اساس مطلوبیتهای انقلابی شکل دادند و حالت نهادی گرفتند آنگاه این نظم انقلابی بر سایر ادارات حاکم شود. 📌 این دیدگاه مبنای تشکیل نهادهای انقلابی بودند که با طلوع انقلاب متولد شدند. جهاد سازندگی، سپاه پاسداران، کمیته‌های انقلاب اسلامی، دادگاه‌های انقلاب، هیات‌های هفت نفره زمین، بنیاد شهید، بنیاد مستضعفان و جانبازان، نهضت سواد آموزی، کمیته امداد امام خمینی، بسیج مستضعفان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ..... https://ble.ir/sotoor https://t.me/sotoor_ra
نویسنده : شیخ حميد آقانوري 📌جهاد سازندگی چه بود، چه هست و چه باید باشد؟(2) 📌 در مقابل این نگاه امام، دولت موقت بازرگان بود. دولت موقت در همان روزهای اول در بیانیه‌ای بعد از تبریک پیروزی انقلاب از مردم می‌خواست از خیابان به خانه برگردند تا دولت بازسازی را شروع کند. دعوایی که بعدها ادامه یافت و دولت موقت نهادهای انقلابی را مزاحمانی می‌دانست که یک بی‌نظمی و حالت «دولت در دولت» درست کرده‌ بودند. تمایل این بود که اگر قرار نهاد جدیدی باشد ارگانی از دولت باشد نه نهادی انقلابی! این تعبیر از زبان بنی صدر هم شنیده می‌شود و بعدتر از زبان دیگرانی که انقلابی به نظر می‌آمدند مثل عبدالله نوری نماینده امام در جهاد سازندگی! و هاشمی رفسنجانی که رئیس مجلس وقت بود. 📌 این جمله دولت در دولت یعنی همان هدفی که شهید بهشتی می‌خواست. ایده انقلاب اداری شهید بهشتی این بود که برای قوام گرفتن نظم مردم‌سالار و تبدیل آن به حالت نهادی باید محیطهای جداگانه موازی شکل بگیرد تا ظرف نظم جدید مردم‌سالار باشد تا پس از قوام گرفتن این نظم جدید مردم‌سالار، آن را جایگزین نظم بوروکراتیک قبلی کنند. طبیعتا این محیط خاصی که نظم فارغ از نظام اداری و اجرایی کشور را تجربه می‌کرد در حیطه کار با دولت اشتراک داشت و مومنان به بروکراسی که خودشان را نسخه اصل عقلانیت می‌دانستند این وضعیت جدید را یک مزاحمت و یک آشتفگی قلمداد می‌کردند. 📌 اتفاقی که در سالهای میانه دهه شست می‌افتد کاملا به عکس آن چیزی است که انقلاب اسلامی دنبال می‌کرد. خود سال 1360 از این جهت یک سال کلیدی است. ظرف سه ماه از تیر تا شهریور 1360 بخش اعظم اعضای اصلی دو قوه مقننه و قضائیه کشور –در انفجار هفت تیر- به شهادت می‌رسند. دولت رجایی و باهنر نیز تنها 28 روز پس از تشکیل در انفجار دفتر نخست‌وزیری به شهادت می‌رسند. رجایی و بهشتی اصلی‌ترین پشتیبان‌های ایده نظم مردم‌سالار در بدنه اجرایی کشور بودند. آیت الله خامنه‌ای پشتیبان دیگر این ایده، در همان سال شست رئیس‌جمهور می‌شود. جایگاهی که با وجود نخست وزیر عملا از سیستم اداره کشور، دور افتاده است. 📌 آنچه از میانه دهه شست شاهد آن هستیم تاریخ نزاع رهبران انقلاب با جریان مومن به بروکراسی است که بخشی از آن در دل نیروهای انقلابی هم جای گرفته بوده است. https://ble.ir/sotoor https://t.me/sotoor_ra
جلسه سوم.mp3
47.06M
شیخ علی مهدیان مختصری درباره فرهنگ جلسه سوم 💠هیئت‌حداث‌الحسین‌دختران‌قم @ali_mahdiyan
1_1187869598.3gpp
50.81M
شیخ علی مهدیان مختصری درباره فرهنگ جلسه چهارم 💠هیئت‌حداث‌الحسین‌دختران‌قم @ali_mahdiyan
کور 🔻وقتی محمدرضا بود باور نمیکردند بشود کنارش زد. وقتی کنارش زدیم گفتند کار آمریکا بود. بعد انقلاب آشوب ها که شد گوشه کنار، صدام که حمله کرد گفتند کارمان تمام شد، آمریکا که مستقیم آمد در جنگ گفتند میبازیم، وقتی آشوبها موفق نشد، صدام موفق نشد، آمریکا هم موفق نشد، پیروزی را نفهمیدند و گفتند شکست خوردیم. به چی رسیدیم؟ الگویشان اوشین و قهرمانشان آرنولد و معلم مردمسالاریشان فرانسه بود. از ذلت مقابل قدرتمندها لذت میبردند ولو یک تلفن به اوباما و چند قدم گپ زدن با کری. افتخارشان آی لاو، یو اس آ بود یعنی همان که با یک بمب میتوانست نابودشان کند. سالهاست با این جماعت آشناییم. حالا هم میگویند شما ها با غرب بهم زدید به شرق آویزان شده اید. ای بیچاره این جماعت! خودشان ذلیل و آویزان این و آنند نمیفهمند منشا قدرت و پیشرفت این مردم چیست. 🔻هنوز نفهمیدند چرا بولتون گفت چهل سالگی را نمیبینید و برایان هوک گفت مثل میوه له میکنیمتان ولی نشد که بشود. چرا در اوج نارضایتی های این مردم مظلوم، سردار ما را سوزاندند و فکر کردند آب از آب تکان نمیخورد اما اینجا قیامت شد. چرا همه قدرت بی بی سی چیهای ریشو و تیغو یشان را جمع کردند که مردم رای ندهند ولی نشد که نشد. چرا؟ این همه خطای محاسبه چرا ؟ 🔻به نظرم وقتی ظرف درون جماعتی را ذلت پر میکند، فهمشان تحت تاثیر قرار میگیرد. تا قیامت هم که جلو برویم کورند وَمَنْ كَانَ فِي هَٰذِهِ أَعْمَىٰ فَهُوَ فِي الْآخِرَةِ أَعْمَىٰ وَأَضَلُّ سَبِيلًا 🔻کفر درونی و انفسی در فهم بیرونی و آفاقی و اجتماعی موثر است. فَقَالَ الْمَلَأُ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ قَوْمِهِ مَا نَرَاكَ إِلَّا بَشَرًا مِثْلَنَا وَمَا نَرَاكَ اتَّبَعَكَ إِلَّا الَّذِينَ هُمْ أَرَاذِلُنَا بَادِيَ الرَّأْيِ وَمَا نَرَىٰ لَكُمْ عَلَيْنَا مِنْ فَضْلٍ بَلْ نَظُنُّكُمْ كَاذِبِينَ اینها نه دستگاه محاسبات جبهه حق را میفهمند و نه بدنه مردمیش را. خیال میکنند رهبر جبهه حق مثل آنها محاسبه میکند و مردم هم در حال دروغگویی و سادگی و نادانی است. اما الا انهم هم السفها و لکن لایعلمون. 🔻نه جبهه کفر قدرت محاسبه جبهه ایمان را پیدا میکند و نه بیماردلان داخلی توان محاسبه مردم را. این تاثیر اراده است در معرفت. پیامبر ص فرمود: اِنَّ اَشَدَّ النّاسِ تَصديقا لِلنّاسِ اَصدَقُهُم حَديثا وَ اِنَّ اَشَدَّ النّاسِ تَكذيبا اَكذَبُهُم حَديثا هر كس راستگوتر است سخن مردم را بيشتر باور مى كند و هر كس دروغگوتر است مردم را بيشتر دروغگو مى داند. اگر النفس فی وحدتها کل القوی است. هویت آدمها در فهمشان موثر است و این خودش یک دست برتر و وضعیت انتم الاعلون برای جبهه ایمان میسازد. @ali_mahdiyan
1_1209038764.mp3
43.81M
شیخ علی مهدیان مختصری درباره فرهنگ جلسه پنجم(جلسه آخر) 💠هیئت‌حداث‌الحسین‌دختران‌قم @ali_mahdiyan
‏۱٫۱۰ رشتو کان خلقه قرآن یعنی همه خوبیها و داراییها مال او است یعنی همان علم الادم الاسما کلها. اما چرا از بین همه اینها سه تای صبر و عدالت و اخلاق را رهبری انتخاب کرد؟ باید از روی این سه ویژگی، نیازهای زمانه و هویت دوران خود را تشخیص بدهیم جامعه محتاج صبر است و عدالت است و اخلاق ‏۲٫۱۰ کشور به دست مدیران جوان افتاده، عملا یک نسل از مدیران نسل جدید در همه بخشها و این جماعت با ارتباطات جدیدشان یعنی نسل مدیریت کشور تغییر کرده اتفاقی که رهبری در گام دوم توصیه کرده بود. این خیلی خوب است اما باید متوجه آفاتش هم بود. یکی از آفات جوان شدن نسل مدیریت، بی صبری است ‏۳٫۱۰ بی صبری عامل اصلی ناپختگی و عدم عقلانیت در تصمیم گیری ها است. نکته دوم هم درگیری با فضای مجازی است. فرم پر سرعت فضای مجازی نوعی بی صبری را باعث میشود. اما عدالت. قبلا هم گفته بودم بر خلاف عده ای معتقدم دوران ما دوران عدالت است. این یک اتفاق فوق العاده و یک فرصت عالی است ‏۴٫۱۰ فرصت عالی در پیشرفت کشور. لکن فقط یک سوال میپرسم و تفصیلش برای بعد. مگر عدالت ارزش مطلق نیست؟ چرا رهبری همیشه عدالت را در کنار مفاهیم دیگر مطرح میکند؟ یک بار آن را کنار پیشرفت و از شاخه های پیشرفت میشمرد. یک بار کنار عقلانیت و معنویت قرار میدهد و یک بار کنار صبر و اخلاق؟ ‏۵٫۱۰ عدالت مشکلی ندارد چنانکه هیچ یک از آرمانها گناهی ندارند در ساحت ذهن. مشکل اصلی آنانند که باید این آرمان را دنبال کنند. که ممکن است عدالت را در بستر پیشرفت نفهمند و به نام عدالت کشور را از حرکت بازدارند. که ممکن است به نام عدالت توهین و تحقیر و قول بدون علم را و مرگ معنویت و ‏۶٫۱۰ اخلاق را باعث شوند. خصوصا باز در صحنه فضای مجازی. که ممکن است بی عقلی و بی صبری را باعث شوند. روح عدالت معنویت است و تحقق عدالت جز در مسیر پیشرفت و سعادت شدنی نیست. همه ارزشها معادل بدلی غربی و شرقی دارند که آن خطرناک است. سومین نکته هم اخلاق. که این یکی هم تحت تاثیر ‏۷٫۱۰ فضای مجازی و فرهنگ غالب بر آن است. به هر حال مراقبت نسل جوان درگیر با فضای مجازی را نیاز داریم.مراقبت از حرکت عدالتخواهانه مبارک کشور سه گانه رهبری مراقبت نشود بدترین ضربه ها به حقیقت مظلوم عدالت خواهد خورد و این یعنی زمینه سازی برای ظلم. اتفاقی که در دولت احمدی نژاد رخ داد ‏۸٫۱۰ دو نکته اولا مقوله جامعیت دین بانی اصلیش باید حوزه علمیه باشد. حوزه ای که خود را امام دین جامع نمیبیند کشور را از مسیر خارج خواهد کرد. ضعف معنویت و اخلاق در حوزه ها خطرناک و نگران کننده است همانطور که بی توجهی به حرکت مردم و مقوله عدل و ظلم نگران کننده است. ‏۹٫۱۰ حوزه ای که به نام علم مانع تولید علم نافع شود مانع معنویت ناب انقلاب شود مانع آرمانجویی و مدد به پیشرفت نظام شود و علم برای علم را دنبال کند خود منزوی میشود و کشور را هم از صراط مستقیم دین جامع خارج میکند. به نظرم بحث جامعیت مهمترین هشدار انقلاب به نهاد علوم دینیه است ‏۱۰٫۱۰ نکته دوم اینکه وقتی منبرهای ما و هیاتها و مداحی های ما منادی وحدت نیستند و حداکثر در این باره سکوت کرده اند، یعنی کسانی که میتوانند به نام اهل بیت کشور را به سمت «تمدن نوین اسلامی» ببرند، پای در گلند. این امر خطرناکی است که متاسفانه اکثر ما منبری ها و روضه خوانها درش شریکیم @ali_mahdiyan
هدایت شده از فصل هم‌اندیشی
نشست دهم از سلسه نشست‌های هم‌اندیشی مناسبات حوزه و جامعه 📌 با عنوان «حوزه‌و فن‌آوری‌های اجتماعی(۲مصادیق و الزامات» ☑️ با حضور اساتید گران‌قدر: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حجت‌الاسلام والمسلمین امیر حجت‌الاسلام و المسلمین علی دبیر علمی:‌ حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین 🔺 به‌همت «گروه حوزه و جامعه» ، با همکاری پایگاه خبری‌تحلیلی 🌐 پخش‌زنده از صفحه آپارات صدای حوزه👇 aparat.com/SedayeHowzeh 🗓 سه‌شنبه 4 آبان‌ماه 👉 ⏰ ساعت 16:30 تا 20 👉 🆔 @F_Hamandishi
هدایت شده از هیأت زوارالزهراء(س)
بچه‌های هیأت، همه‌چی شون خوبه!🌷✊🏻 🔰 تربیت همه‌جانبه و تخصصی و پرورش استعداد نوجوان‌های نخبه بااستعداد - در محیط سالم و تربیتی - توسط متخصصانی از بهترین دانشگاه ها و حوزه های علمیه کشور - الگوبرداری شده در ۱۲ استان - حاصل پژوهش‌های اساتید حوزه ودانشگاه ⚪️ فعال در دو شعبه تهران و قم @Zovvaralzahra 💯فعالیتها به صورت جهادی برگزار میشود. 📌جهت آشنایی با برنامه های مجموعه و پیش ثبت نام به سایت زیر مراجعه فرمایید: https://zovvar.com 📞جهت کسب اطلاعات بیشتر 09120180163
‏بعله البته خیلی بده که دشمن سیستمهایی که باید امن باشه رو مختل میکنه اما اینکه برای به هم ریختن فضای کشور دارن دست و پا میزنن،نشون میده که تو داستان ناامید کردن عمومی و به هم ریختن کشور با فشار تحریم به بن بست رسیدن.این یعنی پیروزی کشور رو در جنگ اقتصادی-رسانه ای دارن اذعان میکنن @ali_mahdiyan
متنی که جامعه مدرسین مخالفتش را با آن نشان داده این متن بوده ظاهرا. 👇 مهدی جمشیدی «هشت‌سال عبرت» کافی نیست؟! ۱. آیت‌الله صافی‌گلپایگانی گفته‌اند: گرانی برای مردم طاقت‌فرسا شده و این‌که با بسیاری از کشورها قهر باشیم، به ضرر مردم است. ۲. عبارت ایشان، دلالت بر همان معنایی دارد که رهبر انقلاب در بیانیۀ گام دوّم انقلاب از ان با تعبیر «تحلیل سراپا غلط» یاد کرده است؛ این‌که مشکلات معیشتیِ مردم را نه به اراده و توانمندیِ مسئولان و ظرفیّت‌های وطنی و بومی، بلکه به مناسبات خارجی متصل کنیم و در اقتصاد برون‌زا باشیم.  ۳. جالب است که این حرف را حسن روحانی، «هشت سال پیش» مطرح کرد و به واسطۀ آن، عوام ظاهربین و بی‌تحلیل و سطحی‌نگر را فریفت و از آنها رأی گرفت. البتّه غلط‌بودن این تحلیل، در «عمل» ثابت شد، و هشت سال مذاکره و بازی با سند ننگین برجام، هیچ حاصلی برای سفرۀ مردم نداشت. امّا امروز پس از هشت سال، همین سخن ناصواب را از زبان یک «مرجع تقلید» می‌شنویم. هم تقلیدِ سیاسیِ ایشان از نیروهای سکولار بسیار مذموم هست، هم تأخیرِ سیاسیِ ایشان در تکرار این تحلیل سراپا غلط. نمی‌دانم «تقلیدِ» ایشان را مذمّت کنم یا «تأخیر»ش را.  ۴. صدق گفتۀ ایشان، از حامیان سخنش پیداست؛ علی مطهری و مهدی نصیری و فرید مدرسی. ورشکستگان سیاسی، در کمین نشسته بودند که لقمه‌ای را از دهان ایشان بربیایند و بر آن، موج‌سواری رسانه‌ای کنند. ۵. استاد مطهری، بسیار نسبت به «بیوت مراجع»، حسّاس بود. ایشان زمانی به حاج احمدآقا گفته بود: مراقب باشید بیت آقای خمینی، مانند بیت آقای بروجردی نشود. اغلب این‌گونه است که مراجع به دلیل «ارتباطات محدود» و «محیط بسته»‌ای که در آن هستند، با واسطه با «واقعیّت» تماس دارند و این واسطه‌ها، همان «اعضای دفتر» هستند. در واقع، اعضای دفتر، «مهندسان مواضع» و «طرّاحان ذهن» این بزرگان هستند. این وضع، خاص آیت‌الله بروجرودی نبود، بلکه آیت‌الله شریعتمداری و آیت‌الله منتظری نیز دچار این آسیب بودند. برخی دیگر نیز چنین هستند که لازم به نام‌بردن نیست. ۶. اینکه بعد از هشت سال «سرافکندگیِ ملّی» و «فقر عمومی» که حسن روحانی با فریب‌کاری رسانه‌ای و خطابه‌های دروغین بر مردم تحمیل کرد، بدانیم این بیراهه به مقصد نمی‌رسد، محتاجِ بصیرت نیست. امروز مردم کوچه و بازار هم از غرب ناامیدند و می‌دانند و مشکل اصلی، «کفایت حاکمان» بوده است نه «سیاست‌های کلّیِ نظام». مشکل این بوده که حسن روحانی، «تنبلی» و «ناکارآمدی» و «بی‌کفایتیِ» خویش را بر ایران تحمیل کرد و سرمایه‌های ملّی را به باد داد و آتشِ «فساد دولتی» را شعله‌ور ساخت. امّا افسوس که «مرجع تقلیدِ شیعه»، چنین برداشتی ندارد و همچنان چشم به «بیرون» دارد.  ۷. عالِم راستین و محقّقِ طالبِ نفس‌الامر، در این اندیشه نیست که سخن و داوری‌اش، با چه کسی اصطکاک می‌یابد و منزلت و اعتبار چه جریانی را می‌خراشد، بلکه دل و جان در گروی «حقیقت» دارد و آن را «محافظه‌کارانه» در پای «بزرگان»، قربانی نمی‌کند. در عمل مشخص شد که این تحلیل، «سراپا غلط» است. مهمّ نیست چه کسی به آن معتقد است: بنده یا یک مرجع تقلید. آنان که محقّق هستند نباید اشخاصِ هر چند بزرگ را بر «حقیقت» ترجیح دهند. ۸. باب «نقادی»، به دو صورت بسته میشود: یکی با «استبداد آشکار» و دیگری با «قدیس‌سازی از اشخاص». دوران قرون وسطی و کلیسای کاتولیک و سلطنت پاپ‌ها گذشته و نمی‌توان نفهمید و نگفت و نخواست. ۹. بعضی دوستان، هر گاه ناخشنود می‌شوند، پای «ادب» و «ادبیات» و «اخلاق» را به میان میکِشند و در قالب تذکرِ اخلاقی، «نسبت ناروا» میدهند. همین که کسانی نسبت به خطای بزرگ یک مرجع تقلید، حسّاس نیستند و برآشفته نمیشوند، امّا این قبیل یادداشت‌های انتقادی را برنمیتابید و وظیفۀ شرعیِ خویش می‌دانند که بی‌درنگ، موضع‌گیریِ منفی کنند و بر کرسی موعظه بنشینند یا جوّسازی کنند، نشان می‌دهد که پای «سوگیری سیاسی» در میان است.  ۱۰. اگر برای اثبات سخنم، به «آیت‌الله خامنه‌ای» استناد کنم و نظر ایشان را به عنوان «ولیّ‌فقیه» به میان آورم، متهم به «دخالت‌دادن اقتدار سیاسی در بحث» و «مواجهۀ متعبّدانه و متعصّبانه با ایشان» می‌شوم، و اگر به «واقعیّت‌های عقلی یا تجربی» استناد کنم و «مجتهدانه» و «محقّقانه»، نظرورزی نمایم، متهم به «خودمحوری» و «خویش‌مرکزبینی» می‌شویم. مسأله را به حاشیه نرانیم: نه این‌که انقلاب با بسیاری از کشورها، قهر است، صحیح است؛ و نه این‌که راه‌حل مشکلات معیشتیِ مردم، ارتباطات خارجی و اقتصاد برون‌زا است. هر دو پیش‌فرض ایشان ناصواب هستند و این ناصواب‌بودن، متّکی به هشت‌سال تجربۀ عینی است: «هشت‌سال خسارت محض» و «هشت‌سال عبرت». کافی نیست؟! می‌خواهید به عنوان مرجع تقلید، دوباره مردم را سرگردان «مذاکره» و «برجام» و «غرب» و «تعلیق» و «شرطی‌شدن اقتصاد» و ... کنید؟! @ali_mahdiyan
حوزه علمیه زنده است خدا را شکر ⚡️دیدید حوزه علمیه قم زنده است؟ دیدید خدا رو شکر سر بزنگاه ها چطور وسط میدان میآید؟ یک طلبه بی ادب بی نزاکت به یک مرجع تقلید توهین کرده. اهانت کرده. چی گفته؟ گفته حضرت آیت الله! این قهر نبودن با همه دنیا، جدیدا به ذهن مبارکتون رسیده یا قبلا جایی شنیده بودید؟ چون ما هشت سال است عین این کلمات را شنیدیم و هنوز هم جایش درد میکند. قطعا حضرتعالی در جریان درد این مردم هستید. بی ادب بوده آن طلبه. بگیریدش. ببندیدش. ⚡️ آن طلبه غلط کرد. رجا نیوز سایت حامی دولت فعلی هم غلط کرد. اصلا دولت فعلی هم غلط کرد. کل حزب اللهی ها هم غلط کردند. همه مردم غلط کردند. شما به بزرگی خودتان ببخشید. ⚡️البته انصافا مرجع داریم تا مرجع. بعضی مراجع اگر فحش و ناسزا به خودشان و سنگ قبرشان هم نثار شود خیلی اهمیتی ندارد. خوب تقصیر خودشان بوده دشمن زیاد داشته اند. برخی مراجع را اگر به بهانه عرفان و فلسفه و اینها تکفیرشان هم کنند اشکالی ندارد. رهبری هم که رهبری است مرجع نیست مرجع هم باشد توهین به او اشکالی ندارد. اگر همه جا جار بزنند «مگر رهبری معصوم است» و بعد نقدش کنند حوزه عبور میکند خوب راست میگویند مگر رهبری معصوم است واقعا؟ اگر بگویند بیتش روی او موثر است حوزه عبور میکند خوب حوزه کارهای مهمتری دارد. اما خوب بعضی مراجع مرجعترند کسی حق ندارد بگوید مگر آیت الله معصوم است بی ادبی است حق ندارد بگوید شاید اطرافیانش روی او موثرند. چاره ای نیست هر چه خواستند بگویند درست یا غلط. کسی حق ندارد نقد کند. اینجا دیگر سکوت. فقط چشم. آزاد اندیشی هم حد و مرزی دارد. ⚡️در ضمن، قسم به جان جناب دادستان ، من بعد کسی اسم آیت الله منتظری و آیت الله شریعتمداری و اینها را در این حوزه مقدسه علمیه بیاورد با دادگاه ویژه طرف است. شنیدید یا بیشتر توضیح بدهم. ⚡️آی مردم که میگفتید شما طلبه ها چرا ساکتید و حرفی نمیزنید! بفرمایید تمام مجموعه های حوزوی پشت سر آیت الله العظمی بلند شدند. حوزه ما زنده است خدا را شکر. زنده زنده. @ali_mahdiyan
امروز هر کسی چه میکند؟ 🔻دولت جدید در حال تلاش است که خطرناک ترین بمب ساعتی دولت پیشین را خنثی کند. خطر این بمب زمان دار، هم از خزانه خالی بیشتر است هم فسادهای رخنه کرده در مدیریت و امنیت. بلکه هم برآیند همه نقصهاست و هم البته زمینه ساز همه نقصها است. یعنی بی اعتمادی در ارتباط دولت و ملت. 🔻دشمن چه میکند؟ دشمن فشار را حفظ میکند. او به اندازه ای دست از فشار بر میدارد که فشار بر مردم بی تاثیر شده باشد. اما در عین حال گارد گفتگو را حفظ خواهد کرد تا چهره آمریکای ترامپ را ترمیم کند. چهره غلبه معامله گری بر حاکمیت و خیرخواهی. در ایران هم این پیام به مردم باید منتقل شود که راه گفتگو و حل مشکلات باز بود ولی حاکمان شما نتوانستند یا نخواستند. تا فشار اقتصادی بر مردم در تغییر تصمیم مدیران و تعاملات ایران و باجهایی که باید بدهد موثر بیفتد. 🔻از طرف دیگر در منطقه اراده ایران پیش رفت هم حکومت داعش نابود شد هم آمریکا در حال خروج فرارگونه است هم ضعفهای جدی اسراییل بر ملا شد. پس ناچارند یک جنگ رسانه ای راه بیندازند. اینکه روابط پنهانی دولتها با اسراییل رسانه ای و بر ملا میشود و کشورهای اطراف ایران هر کدام به نحوی ارتباطشان را با اسراییل رسانه ای میکنند در این جهت است. 🔻پس روشن است که کاملا همه چیز روی زمین یک بعد جدی رسانه ای و افکار عمومی دارد. اگر دولت فعلی بلد نباشد رفتارهایش را به گونه ای طراحی کند که اولا اثر بر افکار عمومی بگذارد و جنگ در افکار و احساسات را پیش ببرد، شکست میخورد. دولت ظاهرا متوجه این نکته هست. آوردن جوانان در عین نیروهای پخته از طیفهای مختلف در دولت در مردم احساس امنیت و آرامش ایجاد میکرد. سرزدن دائم به مردم و تصمیم گیری کنار آنها نیز. جمع کردن ماجرای حمله به جایگاه های سوخت نیز. همه نشان میداد دولت این نکته را متوجه است. 🔻کمک به دولت این است که خطاهای او را از این جهت گوشزد کنیم و البته کمک کنیم این اعتماد و امید و انسجام دولت و ملت بیشتر شود. بدون این هیچ تصمیمی اجرایی نیست. این مانع اصلی شاخص پیشرفت امروز کشور است. شاخص اصلی شکستن اراده دشمن. 🔻مهمترین شاخص پیشرفت امروز این است که مردم حرکت کنند یعنی از وضعیت ترس و بی اعتمادی که باعث رکود اقتصادی هم میشود خارج شوند و گارد حرکت و اقدام در صحنه اقتصاد بگیرند که خروجی اش تولید است. با این قیام اقتصادی، اقتصاد مقاومتی شکل میگیرد و تحریمها بی اثر فلذا برداشته میشود. تحول کشور راه حلش همان برداشتن مانع است. مانع بی اعتمادی و ناامیدی عمومی 🔻جریان غربگرا اراده رسانه ای دشمن را پیش میبرد. رویداد رسانه ای که بعد از خطای آیت الله صافی به راه انداختند برای این بود که کمک کنند این نکته را در اذهان جا بیندازند که دولت فعلی بنای گفتگو و حل مسائل ندارد چون آرمانجویی اش مانع عقلانیت است تا راه برای روی کارآمدن مجددشان باز شود. جریان عدالتخواهی خالی از عقلانیت و صبر و اخلاق نیز با پاچه گیریهای مکرر ولو بلاعلم تلاش میکند نشان دهد این دولت با دولت قبل فرقی ندارد و بلکه بدتر است و تحت لوای آرمانجویی فساد هم میکند تا این اعتماد و امید نابود شود. این پروژه طبق معمول مشترک این دو جریان است. @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سالگرد رحلت سید محمد ساجدی است. او سه سال پیش در بازگشت از سفر اربعین به همراه همسر و سه دخترش فاطمه سادات و مریم سادات و رقیه سادات ، پر کشید و رفت. و زینب سادات دخترش و سیدحسن پسرش یادگار خانواده اش هستند که باقی ماندند. شاید خیلی ها با داستان پر کشیدن این خانواده دلشان بسوزد اما برای دوستانش او با سبک زندگیش، دل میبرد و درس میداد. حضرت آقا بعد رحلت او برایش نوشت رحمت خدا بر هنرمند جهادگر... شرح حالش را بخوانید ضرر نمیکنید. کتابی با همین عنوان «هنرمند جهادگر» درباره او نوشته شده. حقیقتا تربیت جوانانی مثل او، فتح الفتوح انقلاب ما است. @ali_mahdiyan
حرامزاده های لعنتی 🔻به نظرم یکی از جاهایی که میشه از آنجا پل زد به واقعیت آمریکا، سینمای او است. یعنی توجه به اراده سازندگان فیلمها که با همه اختلافاتشان همگی در خدمت سیاستها و هویت آمریکایی اند. دقیقا بر خلاف سینمای ما. 🔻از جمله فیلمهای جالب آمریکایی فیلم «حرامزاده های لعنتی» است. هر چند محصول ۲۰۰۹ است اما تارانتینو کارگردان آن میگوید ده سال مشغول پروراندن ایده ام بوده ام. یعنی هفت هشت سال بعد از فروپاشی شوروی، بعد از جنگ پر از جنایت بوسنی و اوج آرزوی آمریکایی برای سیطره تک قطبی بر جامعه جهانی. فیلم در دوران بد مستی آمریکایی ساخته شده. 🔻خانواده یهودی توسط ماموران آلمان بی رحمانه کشته میشوند و فقط یک دختر یهودی به نام شوشانا باقی میماند و فرار میکند. حرامزاده های لعنتی نام جوخه ای از نیروهای متفقین است که فرمانده ای با خصوصیات آمریکایی دارد. اینها دو ویژگی دارند اول اینکه وحشی اند و از ابراز خشونتشان ابایی ندارند دوم اینکه تابع هیچ قانونی هم نیستند. اما مثل تمام فیلمهای آمریکایی مخاطب از این خشونت دیوانه وار و بی قاعده آنها لذت میبرد و‌ با آن همراه میشود. 🔻دختر یهودی فرار کرده صاحب سینمایی میشود و در اتفاقی همه فرماندهان آلمان نازی و حتی هیتلر در آن سینما جمع میشوند، آن دختر سینما را به نوارهای فیلم به آتش میکشد او و جوخه حرامزاده های لعنتی همه فرمانده ها و حتی هیتلر را میکشند و جنگ را تمام میکنند. 🔻اشتباه نکنید فیلم تخیلی نیست کاملا واقعی است. کارگردان عربده کش فیلم میگوید با همین سینمایی که تحت اختیار یهودی ها است همه تان را به آتش میکشیم حتی بر میگردیم به اعماق تاریخ و در تاریخ میکشیمتان. حرامزاده های لعنتی پوست سر دشمن را میکنند و اگر اسیری را آزاد میکنند روی پیشانیشان آرم نازی ها را با خنجر حک میکنند و آن را اثر هنریشان میدانند تا اینها بعدها ولو بعد جنگ هر رنگی که عوض کنند این ننگ بر پیشانیشان باشد یعنی دشمن ما هر کس با هر وضعیتی که هست همان ادامه نازیها است. جالب است که بدانیم حرامزاده ها نام یک گروه نظامی بود که نسبت به ژاپنی ها جنایت میکردند. 🔻حق داریم بکشیم حق داریم با بمبهای هسته ای در یک آن صدها هزار نفر زن و کودک و پیر و جوان را دود کنیم و اینگونه جنگ را تمام کنیم. باز هم چنین میکنیم. حق داریم با هالیوودمان دروغ بگوییم ، تحریف کنیم و به آتشتان بکشیم. این است هویت حرامزاده های لعنتی. این است هویت و آرزویی که تحققش را در سوریه و عراق و لبنان و یمن هم دیده ایم و میبینیم. با این حرامزاده های لعنتی باید چه کرد؟ @ali_mahdiyan
مصائب عدالت چند نکته پیرامون گفتگوی جناب حاج علی اکبری با جوانان ثریا 🌱زمانه دولت سازی است. چون کارکرد اصلی نظام تحقق عدالت است و وقتی در یک جامعه مردم سالار، مطالبه عمومی عدالت، جدی میشود یعنی کشور آبستن تحول در اداره است. 🌱برخی خیال میکنند در ابتدای راهیم و میگویند این همه نقد و ملاحظه معنایش آن است که در عمل، حرکتی نکنیم. مطالبه ای که وحدت شکن نباشد. مطالبه ای که گارد امامت را به هم نزند. مطالبه ای که اتهام زنی نکند که به ناحق آبرو نریزد. مطالبه ای که خرده ریز نباشد به تعبیر امام و مهم و کلان باشد به تعبیر رهبری. مطالبه ای که گفتمان ساز باشد ظاهرگرایانه نباشد. مطالبه ای که دشمن شاد کن نباشد. مطالبه ای که قول بغیر علم نباشد و ... خوب این یعنی چه مطالبه ای؟ نکند میخواهید بگویید اصلا مصداقها را دنبال نکنیم؟ نه، دنبال کنید. بگویید. اما مراقب همه این نکات باشیم. 🌱 رهبری در باب مفهوم تقوا اساسا میگوید مراقبت و تقوا بر بستر حرکت معنا دارد نه سکون. اگر قرار است در آب نپری و شنا نکنی ، مراقبت بی معنی است. زمان بیان ملاحظات و مراقبات وقتی است که اصل حرکت را پذیرفته ایم و ایجاد کرده ایم. 🌱اما به نظرم هر انسان منصفی بعد از گفتگوی شجاعانه جناب حاج علی اکبری با جوانان ثریا، به این جمع بندی میرسد که عدالتخواهی و مطالبه گری امروز دچار مصائبی است جانگداز. 🔻عده ای نفهمیده اند الان زمانه بلوغ عدالتخواهی است نه ظهور و ایجادش. اینها لااقل بیست سال عقبند و میگویند این همه تذکر ندهید. مانع نشوید. رویشان نمیشود به رهبری بگویند که این همه حجم بیانات و تاکیداتتان بر آفتهای این حرکت نباشد. به دیگران میگویند. برخیشان واقعا بین زمان ایجاد یک جریان و زمان بلوغ و فراگیری آن فرق نمیگذارند. 🔻عده ای عدالتخواهی و مطالبه گری را منحصر کرده اند به یک جمع کوچک که مسلکشان در آرمانجویی بیشتر به خوارج تاریخی نزدیک است و آنارشیستهای مدرن. هر کس با این جماعت در بیفتد گویا با عدالتخواهی در افتاده. و چقدر این فروکاهیدن مردم به یک جماعت کوچک دردآور است. انسان یاد کسانی میافتد که قبل ۵۷ انقلابی بودن را به مجاهدین خلق و توده ای ها فرومیکاهیدند و هر کس مبارزه مسلحانه نمیکرد انقلابی نبود. اف بر این داوری 🔻عده ای عدالتخواهیشان خاله زنک بازی است. هر روز گیر دادن به این و آن. فسق و فجور و تهمت و قول بدون علم و درهم آمیختن راست و دروغ برایشان عادی است. تسری دادن مصادیق به کل حرکت چهل ساله عادتشان شده. ناامیدی و یاس و خوراک دادن و پازل تکمیل کردن دشمن با ریش و عمامه حتی، سبکشان شده. و خدا میداند این جماعت چقدر در مانعیت رشد جریان عدالتخواهی و مطالبه گری سهیم هستند. در آینده خواهیم فهمید اینها خار راه ملت بودند نه پیشرو. اینها عقبمان انداختند با عدالتخواهی بدون اخلاق با عدالتخواهی بدون صبر و با عدالتخواهی بدون عقلانیت و با عدالتخواهی بدون معنویت. @ali_mahdiyan
‏ بروید متن سخنرانی آقای صدیقی را در نماز جمعه ببینید. دعوت به تقوا کرده که جزو واجبات خطبه است و توضیح داده عدم تقوا باعث بلایا میشود. بعد هم ویژگیهای دولت فعلی را گفته که ولایی و عدالتخواه و جوانگرا و مردمی است. خود جناب صدیقی محل بحث من نیست. خدا ایشون رو حفظ کنه اما این نکته هم روشنه که کسی که علت مشکلات این مردم مظلوم و قهرمان را گناه های آنها بداند نه از دین چیزی فهمیده نه این مردم را شناخته. مثل این است که عده ای وسط خیمه های اباعبدالله بایستند و روایات نسبت بلایا و گناهان را بخوانند. چقدر احمقانه است اگر مرض دیگری نباشد. باید درباره تحریم ها و محرومیتهای این مردم، آن را با ضیافه الله که برای ویژگان است مقایسه کرد مثل حضرت امام ره و باید حقیقت البلا للولاء را یادآوری کرد.سالها است این مردم با کرامت و مظلوم با همه فشارها و دردهای داخلی و خارجی پای این انقلاب ایستاده اند و پرچمدار مقاومت جهانیند اما انصافا سخنان جناب صدیقی هیچ ربطی به این تیترهای دروغ ندارد.او در مقام بیان آثار گناه و تقوا بود نه علت یابی وضع امروز مردم .شاید بگویید تحریفش کردند چون از دولت مردمی و ولایی و ظلم ستیز دفاع کرده.دردشان آمده. من میگویم این نیست.مشکل این است که تریبون نماز جمعه با شعارعدالتخواهی در عین حال در حال امیدآفرینی است. همان که رسانه چی های دشمن دقیقا مقابلش را میخواهند خیلی وقت است گفتمان عدالتخواهی را گره زده اند به پراکندن ناامیدی. حالا بگردید ببینید به جز علینژاد و سینا ولی الله چه کسانی در داخل چشم بسته اند و دهان باز کرده اند و تهمت میزنند؟! @ali_mahdiyan
تقاطع 🌱حاج عبدالله والی پرچمدار و الگوی جهادی ها است. رهبری او را یک شخصیت نه فقط منطقه ای یا ملی یا جهانی، بلکه «شخصیتی تاریخی» میداند. این گنج ناشناخته سبک مدیریت و برنامه ریزی اش در تقابل جدی با مدیریت بروکراتیک و برنامه ریزی توسعه محور غربی بود. 🌱بعد از رحلت او جمله ای را از برادرش حاج محمودوالی شنیدم که برایم بسیار مهم بود. او که از یاران همراه حاج عبدالله و از مریدان و ادامه دهندگان راه او بود به مدیران انقلابی توصیه میکرد «کار خود را با تکیه بر گروهها و جریانهای جهادی در مناطق محروم پیش ببرند». این جمله ساده و کلیدی در کنار«بشاگرد را باید بشاگردی بسازد» تقاطعی را میسازد که از رموز مهم سبک مدیریت حاج عبدالله در منطقه است. 🌱خروجی اصلی کار حاج عبدالله رشد و تعالی مردم منطقه و شکوفایی آنها است. رشد مادی و آبادانی منطقه در پرتو این رشد اعجاب آور رخ داده است. امام خمینی به حاج عبدالله گفته بود «امید است از این دیار سربازانی برای لشکر صاحب الزمان برخیزند» و این نکته رویکرد مهمی را در سبک مدیریت حاج عبدالله رقم زد. جزییات این شکوفایی را در جای خود باید گفت اما در اینجا چند نکته درباره راهبرد مهمی که حاج محمود والی به آن تاکید کرد اشاره میکنم: 🌱اولا تقابل با برنامه توسعه مادی غربی که عموما فضای ذهن کارشناسهای علوم انسانی خوانده را تسخیر کرده از عهده یک نفر و یک گروه به تنهایی بر نمیاید بلکه باید یک هویت گسترده اجتماعی را با روح و هویت انقلابی به مدد یک منطقه آورد و در تقاطع آن هویت انقلابی و جهادی با استعداد قیام لله که در جامعه محرومین موج میزند ، جریان تعالی و پیشرفت را هم طراحی و هم مشاهده کرد. فرهنگ و هویت انقلابی و جهادی مهمترین دارایی ما برای درگیری با سبک توسعه مدرن است. 🌱ثانیا این تقاطع و اتحاد راهبردی باعث ویرایش فضای عمومی و مردمی و همینطور فضای نخبگانی و حوزوی نیز میشود. کاری که حاج عبدالله در دوران حیاتش پیگیری میکرد این بود که دست طلاب و علمای انقلابی را در دست بشاگرد گذاشت که خروجی اش شد حوزه علمیه پر برکت بشاگرد. همینطور دست بازاریها و متمولین را و سپس دست متخصصین انقلابی در رشته های مختلف را در دست بشاگرد میگذاشت تا مدد کنند که مردم بشاگرد رشد کنند و توانمند شوند. 🌱ثالثا اساسا مسیر دولت اسلامی را باید با طرح «حلقه های میانی» رهبری فهم کرد. نه در مناطق محروم بلکه در همه کارهای دولت اگر هویت مردمی انقلابی پیشقراولان به مدد بیاید هم طرح پیشرفت ایران متولد میشود و هم طلیعه دوران دولت حقیقتا مردمی و اسلامی ظهور خواهد کرد. درباره این راهبرد بسیار مهم حرفهای زیادی دارم که درباره اش خواهم نوشت. @ali_mahdiyan
تولید علم و تحول جامعه 🌱یکی از رفقای دوست داشتنی ام جریانی که برایش پیش آمده بود تعریف میکرد که برایم خیلی دلنشین بود. میگفت از سفری جهادی تبلیغی بر گشته بودم، خواب آیت الله حسن زاده آملی را دیدم ، او مرا و دوستم که همراهم بود در آغوش گرفت و بعد گفت «تولید علوم انسانی اسلامی فرع و مترتب بر تولید انسان اسلامی است» این نکته درست و راهبردی تولید علوم دینی در کار رهبران انقلاب اسلامی است هر چند شنیدن آن به این شکل برایم جالب بود. 🌱 اندیشه امام که تزکیه را مقدم بر تعلیم میکند یک اصل اخلاقی را صرفا بیان نمیکند بلکه یک راهبرد تولید علم را معرفی مینماید. اندیشه ای که تولید علم را فرع بر تحول عال‍ِم میداند. و دانش را شان انسان میداند. او که علوم طبیعی را کشف یک ورق نازل از هستی میداند که حقیقتی دارد در ماورای خود و فهم این ورق نازل را به عنوان مقطع آن هستی بینهایت کار انسان سالک و موحد میداند، و بر این اساس، علوم دانشگاهی را نیز شعبه ای از آیه محکمه و فریضه عادله و سنه قائمه میداند، آری او کارخانه انسان سازی (به تعبیر رهبری) میسازد تا اثاره عقول کند و دانش را در ساحتهای مختلف متولد کند. ایجاد جامعه دینی بر محور اراده و حکومت الهی را مقدم بر تولید دانش دینی میداند. 🌱هر قدمی در عینیت که بر داشته میشود از دانشی که تا این نقطه از تاریخ تولید شده است ارتزاق میکند اما «واطلب العلم باستعماله» یعنی رشد دانش، منوط به رشد جامعه مولد علم است. مرزهای علم جابجا نمیشود مگر با تلاش برای تحقق جامعه توحیدی بر اساس آنچه تا کنون روشن و هویدا شده. 🌱با این حساب هم علوم حوزوی و هم علوم دانشگاهی وقتی متحول میشوند که متصل شوند به نیازها و مساله های امروز انقلاب و نظام اسلامی. حوزه منزوی خواهد مرد و علومش نیز شامل قاعده «العلم يهتف بالعمل فإن أجابه و إلا ارتحل» میشود اگر متوجه این راهبرد مهم و حیاتی نباشد. @ali_mahdiyan
درباره حواشی رد درخواست گفتگو با علیزاده ‏۱٫۱۰ یک درخواست ساده از جانب جناب علیزاده مطرح شد و یک پاسخ روشن عرض کردم. او خواست در «جدال» حاضر شوم و من نپذیرفتم اولا چون نسبت به نیت و طرح جناب علیزاده مشکوکم و دوم آنچه تا کنون انجام داده را در تقابل با جریان انقلاب میدانم اما مگر طرح او چیست که تقویت رسانه او را غلط میدانم ‏۲٫۱۰ برای فهم طرح علیزاده باید مجموعه اقدامات او را به صورت کلان زیر نظر داشت. من اشکالات خاله زنکی عدالتخواهانه به او نمیکنم که پول از کجا میگیری و خرج خودت و تیمت از کجا میاید یا به سبک برخی به او تهمت معتاد بودن بزنم و امثالهم. این روشها به درد کار من نمیخورد اخلاقی هم نیست ‏۳٫۱۰ علیزاده رسانه را خوب میشناسد و نگرش راهبردی هم دارد. پس حق داریم درباره او بپرسیم طرح او چیست؟ علت چرخش او به عدالتخواهی ناپخته چیست؟ چون آنها همین دو ویژگی را ندارند. پس چرا علیزاده با آنها همراه شده؟ رفتارهای او را ببینیم. در مقایسه ایران با اسراییل در خراب کردن خانه ها. ‏۴٫۱۰ در فشار افکار عمومی به رهبری برای داستان کرونا. و در نهایت پروژه بی اعتبار کردن رسانه ها خصوصا صدا و سیما. مجموع استوری های جدال که همه با هم فحش و بد و بیراه به صدا و سیما است. همه برای این است که مرجعیت رسانه ای انقلابیون را بگیرد. جریان انقلابی سرگردان را جمع کند ‏۵٫۱۰ و خودش مرجع رسانه ای باشد. نفوذ در انقلابیون ناپخته با یک مرجع رسانه ای به ظاهر بی طرف کمک میکند تا پایگاه مشروعیت نظام را با جریان نادان و سرگردان پیش ببرد. پس پروژه او اساسا یک بحث علمی نیست بلکه جهت دهی انقلابیون داخل ایران در ضربه زدن به نظام است چرا با او گفتگو نکردم؟ ‏۶٫۱۰ چون به همه یادآوری کنم طرح او خطرناک است و او همین طرح را گام به گام و با حوصله پیش میبرد. من از گفتگو ابایی ندارم. پیش از این هم با دوستانی گفتگو کرده ام. مثلا گفتگو با جناب شریف زاده از نزدیکان احمدی نژاد در دانشگاه شریف. گفتگو با جناب وظیفه عالی باز از نزدیکان احمدی نژاد ‏۷٫۱۰ در خانه طلاب جوان قم گفتگو با جناب نصیری و حسن عباسی و قنبریان و نامخواه در عمار . گفتگو با میلاد دخانچی در بسیج شریف و گفتگو با نامخواه در محفل دال. پس اهل گفتگو هستم. اما نه وقتی اصل گفتگو پروژه مقابل انقلاب را تکمیل میکند. نگاه کنید به سیره اهل بیت که جایی که گفتگو تکمیل ‏۸٫۱۰ کننده پازل غیر است منع میکردند. دیدن اراده طرف مهم است. لذا همان امام که در برهه ای گفتگو با بیگانه میکند در برهه ای نفی میکند. بله گاهی ناچاریم مثل استفاده از این پیامرسانها که عنانش در دست دشمن است و با اراده عمومی و رشد توان داخلی میتوان از آن خلاص شد اما گاهی نه ‏۹٫۱۰ این ساده لوحانه است که توجه به اراده طرف مقابل نداشته باشیم. ظاهرا این تشخیص حقیر جناب علیزاده را عصبانی کرد چون با استوری خود جماعت مخاطب خود را گسیل کرد تا حمله ور شوند با فحاشی و توهین. متاسفانه این از علایم قطعی این جریان است که توهین و فحاشی کنند. بی اخلاقی عادتشان شده ‏۱۰٫۱۰ بیش از هشتاد درصد کامنتهایشان چنین بود. من معمولا تحمل میکردم اما این بار حذف کردم. بد هم نشد.جناب علیزاده خط و نشان کشید و عصبانیتش را نشان داد. برای او و رفقایش شاید این ادبیات نسبت به دیگران عادی باشد.به هر حال باز کامنتها را باز میکنم تا رفقای او ادامه بدهند به توهین @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به نظرم نه رهبری بدون مردم معنا دارد و نه مردم بدون رهبری. رهبری بدون مردم یعنی چی اصلا؟ بحث من قبل از این است که حق امامت را خدا میدهد یا خدا نمیدهد. مردم در محق کردن امام نقش دارند یا ندارند. من میگویم اگر امتی نبود و مصلحت او که همان تعالی او است نبود، امامتی نبود و حق امامت معنایی نداشت. عدالت که بروز و جلوه تعالی جامعه است و بستر تعالی و رشد هم هست ، سبب اصلی مشروعیت است به همین دلیل. به این دلیل که ولو حق را خداوند بدهد ملاک خدا در دادن حق امامت ، تعالی امت است ملاک او عدالت است. این همان نکته ای است که از فارابی و ابن سینا تا خواجه نصیر و دوانی و صدرا همه بر آن متفقند. پس امامت هویتش را از امت میگیرد. اما دقیقا به همین وزان، مردم هم بدون امام چه ارزشی دارند؟ هیچ. حقیقتا هیچ. مردم بدون امام یعنی اراده عمومی واحدی وجود ندارد. یعنی یک جمع پراکنده یا حداکثر یک جمع به سمت پراکندگی. یعنی یک جمع در وضعیت جنگ. یعنی یک جمع در وضعیت استبداد و به سمت نفی آزادی. کسی که دم از مردم بزند بدون توجه به این نکته یا نمیفهمد یا خودش را به نفهمی میزند. تکلیف مردمگرایی وقتی روشن میشود که تکلیف امامشان روشن شود. جامعه ای که هدایتش در دست رسانه و هنر و ابزارهای شیطان باشد، حرف از مردم گرایی و خواست مردم درش زدن، حرف از شیطان زدن است و اراده شیطان. مردم بدون امام کیست؟ زید و عمرو و بکر است و دعواهایشان. مردم بدون امام کیست من یفسد فیها و یسفک الدما است. مردم با امام انی اعلم ما لا تعلمون است. کسی که دم از مردم میزند و دم از امام نمیزند دروغ میگوید او دارد اراده طاغوت را پیش میبرد ان فرعون علا فی الارض و جعل اهلها شیعا. تکثر و از هم پاشیدگی و استضعاف روش فرعون ها است که برتر شوند. اینها مردم گراییشان به جعل اهلها شیعا میکشد و تقویت علا فی الارض برای فرعونها. لعنتی ها ذهن مردم را به دست رسانه هایی میدهند که عنانش در دست فرعونهای پیدا و پنهان است و بعد مردم مردم میکنند دروغ میگویند. فرعون گرا یند نه مردم گرا. جامعه موسوی و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض است این موسی است که میخواهد همه را تعالی ببخشد و همه بشوند و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین. نه رهبری بدون مردم معنا دارد و نه مردم بدون رهبری. نه امام بی امت معنا دارد و نه امت بی امام. @ali_mahdiyan