eitaa logo
بر پا
6.8هزار دنبال‌کننده
624 عکس
356 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
تقاطع ۲ 🌱برای رفع محرومیت مناطق محروم آنقدری که من دیده ام چند مدل اقدام وجود دارد؛ 🔻یک طرح، کار را به دست نهادهای حاکمیتی کمک رسان میسپارد. مثلا کمیته امداد، عده ای را زیر پوشش میگیرد و پول را هم از مردم خیر جمع میکند، وام یا مستمری میدهد. این سبک مشکل اقتصادی را حل نمیکند، چون قدرت یک سازمان اینقدر نیست. مردم را هم توانمند نمیکند، باعث رشد فرهنگی نمیشود. خروجیش طلبکار شدن مخاطب، شکستن کرامت نفس آنها و در نهایت عدم ایجاد حرکت در مردم و محرومین است. 🔻طرح دیگر، باز کار را به دست دولت یا نهادهای حاکمیتی میسپارد. اینها طبیعتا به امور زیر ساختی مثل راه و آب و برق و امثالهم میپردازند. این خوب است اما آویزان کردن مردم به دولت بیش از این توان اقدام او را پایین میاورد. نه سرمایه کافی وجود دارد و نه توان اجرا. سالها است کشور از سپردن همه کار ها به دولت آسیب دیده. موتور حرکت کشور در دولت باشد، قطار پیشرفت کشور حرکت نخواهد کرد. 🔻یک طرح دیگر آن است که سرمایه گذار ها را پای کار بیاوریم. این روش را خیلی ها در مناطق محروم دنبال میکنند. سرمایه گذار هم پولش را در منطقه میآورد. اما این جماعت به صورت طبیعی و عادی دنبال سود بیشترند. لذا وارد منطقه محروم میشوند، مردم را در بهترین حالت به کارگری میگیرند، که این هم نیست چون نیروی کارآمد نیاز دارند لذا کارگر هم با خود میاورند، فقط از داشته های منطقه استفاده میکنند و نفع میبرند و دیگر هیچ. حضورشان در منطقه فقط منطقه را محرومتر میکند. نگاه کنیم به خوزستان و بوشهر. 🔻برخی سعی میکنند خود محرومین را تجهیز کنند با کمک به آنها که مثلا صنایع دستی یا کشاورزی و دامداری و یا صنایع و کارگاههای کوچک راه اندازی کنند. این طرح ها هم اکثرا شکست میخورد، چرا که تولید یک حلقه است که باید کنار توزیع و فروش و تبلیغ و رقابت و امثالهم قرار بگیرد که یک مجموعه در میان محرومین نوعا این توان را ندارد و شکست میخورد. پس راه حل چیست؟ 🌱به نظرم ما نیاز به یک تقاطع و اتصال داریم. بین جریانهای مردمی جهادی انقلابی و مردم محروم منطقه. اگر این جریانها میاندار شوند، اولا پول و سرمایه خیرین و سرمایه دارها را به منطقه میآورند اما به دست این جماعت و به منظور هزینه میشود. ثانیا به توانمند سازی و رسیدگی به بدنه مردمی محرومین خواهند پرداخت و آنها را رشد میدهند، نظارت بر کار، مردمی میشود. حلقه های دیگر اقتصادی غیر از تولید را میتوانند تامین کنند، کارشان در آن واحد هم اقتصادی است هم رشد دهنده و فرهنگی و معنوی است، صحنه مطالبه گری ملی نسبت به منطقه محروم شکل داده و دولت و نهادها را به پشتیبانی برای رفع مشکلات زیر ساختی میکشند، جایی که به دلیل مشکلات زیر ساختی حضور به صرفه نیست این جریان ها حاضر میشوند و خلاصه قدرت محرومیت زدایی به نحو قیام دهنده و کرامت دهنده مردم خواهند داشت. 🌱تقاطع جریانها و حلقه های میانی انقلابی و جهادی با محرومین هم مسیر پیشرفت و هم عدالت را میتواند با هم دنبال کند. مردم محروم را پشتیبانی میکند و حرکت میدهد. شاید به همین دلیل بود که رهبری در گفتگو و پیام به جریانهای مردمی جهادی آنها را موتور پیشران عدالت و پیشرفت ، تعریف کرد. 🌱نقصهای موجود جریانهای جهادی مردمی با توجه به این ماموریت قابل رفع است اگر جایگاه و ماموریت اجتماعی و تاریخی خود را در این جهت دریابند و توسعه کمی و کیفی بیابند. @ali_mahdiyan
نقد «جمهوری خطای ترکیب» 🌱مدتی پیش متنی دیدم از محسن رنانی، او معتقد است این که امام خمینی گفت«ما هم دنیا را آباد میکنیم هم آخرت را ...» یک «خطای ترکیب» است که در ارکان نظام تصمیم گیری ما دخالت کرده از جمله اینکه ما تصور کردیم امکان ترکیب «جمهوری» و «اسلامی» را داریم. اگر ما احکام فردی را وارد حوزه عمومی کنیم و امور اختیاری را اجباری و الزامی کنیم، اولین آسیب را به خود دین زده ایم.لذا جمع دنیا و آخرت برای یک فرد ممکن است اما برای یک ملت شدنی نیست. 🌱نکته اول آنکه قانون شریعت بروز و ظهور توحید است و توحید نفی عبودیت غیر خدا، پس کل شریعت بروز و ظهور آزادی است. اگر بشر به قانونی دست پیدا کرد که حافظ آزادی مردم باشد آیا معقول است که آن قانون لازم الاجرا باشد؟ آیا شما از قوانین جوامع غربی هم میپرسید که چرا لازم الاجرا هستند؟ لابد پاسختان این است که این اجبار برای آزادی است خوب همین ملاک آیا کافی نیست برای اجبار و الزام دستورات دین؟ مگر آنکه بگویید خروجی دین آزادی بشر نیست. یعنی شریعت بروز توحید نیست. 🌱نکته دوم اینکه فیلسوفان مسلمان معتقدند دنیا زمانی آباد میشود که همانگونه که خلق شده به کار رود. دنیا برای آخرت و به سوی او خلق شده. با این حساب وقتی دنیا آباد میشود که حرکت فرد و جامعه به سمت سعادت یعنی آخرت باشد. مگر بگوییم دنیا هویت دیگری دارد و مثلا آفریده ای بی ربط به آخرت است‌. 🌱نکته سوم اینکه اگر قوانین اسلام فقط فردی باشند چه چیزی حافظ همین عمل فردی خواهد بود؟ آیا حاکمان رفتارهای فردی ما را تحت تاثیر قرار میدهند یا نه؟ آیا میتوانیم عمل فردی محض در جامعه یا تحت حاکمیت را اصلا تصور کنیم؟ 🌱 واقعیت آن است که ما معتقدیم مردم دنیا محتوای قانونهایی که پذیرفته اند خروجیش آزادی بیشتر نیست بلکه ظلم بیشتر است. وضعیت کشورهای دنیا و جامعه جهانی کاملا تایید کننده است که همه دنیا مجبورند باید قدرتهای مادی را به عنوان حاکمشان بپذیرند. از آن بدتر اینکه همین قانون را هم حقیقتا مردم ننوشته اند بلکه خروجی کانونهای ثروت و قدرت است. 🌱جالب است که قدرتهای دنیا فشار چند ضلعی به یک کشور میآورند و تحریمهای بی سابقه قرار میدهند بعد شاخصها و خط کشهای خود را قرار میدهند که بگویند چقدر ضربه خورده اید بعد همین ضربه را متفکرینی مثل این شخص تبدیل میکنند به تیشه تا به ریشه عقاید مردم بزنند و‌ دین را انکار کنند. اگر واقعیات امروز دنیا درست دیده میشد شاید این تحلیلهای خودمتناقض هم متولد نمیشد. @ali_mahdiyan
ارتداد در جاده خشم 🌱آینده تاریخ بعد از همه جنگها و درگیریها، جنگ عطش است. دعوا بر سر آب. حاکمان ظالم آب را جیره بندی میکنند. مردم را به جان هم میاندازند تا حکمرانی کنند. 🌱بر این اساس داستان «مکس دیوانه۴؛ جاده خشم» جورج میلر، محصول ۲۰۱۵ آمریکا شکل گرفته، فراری دادن چند زن که بنا است مظهر عشق و امید باشند به سوی سرزمین سبز، و سپس تغییر مسیرشان و بازگشتشان به همان نقطه حاکمیت ظالمان، شورش زنانه ای است تا همان جامعه ظلم زده پر از برده و گدا را تبدیل کند به سرزمین سبز و در نهایت مکس قهرمان در میان توده مردم محو میشود. 🌱همه چیز در داستان پر زد و خورد و اکشن جاده خشم ، حول یک نکته شکل گرفته، اینکه امید را نه با فرار از جامعه ظلم زده میشود پیدا کرد که رفتن به سمت یک نقطه تخیلی واهی است و نه با بازگشت به گذشته که یک مرداب متعفن شده است، بلکه باید ایستاد و جنگید و سرزمین سبز را ساخت. این پیام مشترک بسیاری از فیلمهای هالیوود برای مردم معترض و جامعه ملتهب آمریکا است. اما 🌱اما ایده وحید یامین پور در داستان «ارتداد» را دوست دارم با همه اشکالاتش. او فرض میکند سال پنجاه و هفت، مردم یک جا خطا میکردند آن روز تاریخ چگونه رقم میخورد؟ خمینی را میکشتند مثلا بعدش چه میشد؟ بارها دلم میخواست بگویم بیایید بعد از هر جریان اعتراضی، آینده را با این ایده بازخوانی کنیم. فرض کنیم جمهوری اسلامی با همین «شعارهای رضا شاه روحت شاد» و امثال آن نابود میشد. بیاییم قصه بگوییم. تخیل کنیم. ما بعدش چه میشد؟ چه حکومتی برپا خواهد شد؟ آیا سرزمین سبز خواهیم داشت؟ یا بیابان خشک پر از گدایان و برده ها؟ آیا بازگشت به گذشته خواهیم داشت یا آینده ای مبهم؟ آیا دوباره خواهیم ساخت؟ یا دو دستی تقدیم خواهیم کرد؟ خلاصه آنکه اینبار پازل چه کسی را تکمیل میکنیم؟ خمینی را یا محمدرضا را؟ 🌱حکومت چه کسانی را در عالم تقویت خواهیم کرد؟ و حکومت چه کسانی را نابود خواهیم کرد؟ آب آن روز جیره بندی میشود یا به همه میرسد؟ گدایان و برده ها به جان هم خواهند افتاد یا کنار هم با محبت و آرامش خواهند بود، دوست دارم آن زمان جملات عدالتخواهانه جماعتی را بشنوم. دوست دارم آن زمان ببینم الواتهای مرفه ما بنا است فریاد روحت شاد را برای چه کسی سر دهند. دوست دارم ببینم اعتراضهای کور از جنس جیغ بنفش که معلوم نیست به جز بیان درد دنبال چیست، چه عاقبتی پیدا میکند؟ اما دوست ندارم آن روز مادر شهیدی زنده باشد که بخواهم ببینمش یا پای صحبتهایش بنشینم. @ali_mahdiyan
1_1218309092.mp3
14.38M
جلسه اول شیخ علی مهدیان جلسه اول @ali_mahdiyan
1_1277202849.3gpp
19.45M
جلسه پنجم مدرسه معصومیه قم شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan
1_1292354476.3gpp
16.74M
جلسه ششم مدرسه معصومیه قم شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan
1_1316909809.mp3
46.7M
جلسه هفتم مدرسه معصومیه قم شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan
1_1331398423.m4a
41.87M
جلسه هشتم. ۹ آذر ۱۴۰۰ مدرسه معصومیه قم شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan
محفل حجره های روضه ✅ هویت طلبگی میان دو کوچ تعریف میشود، نفر و رجعت.طلبه باید علم را از وحی بگیرد و تا امتداد اجتماعی برساند. لذا سبک زندگی طلبه دو دوره دارد، دوره رشد و دوره خدمت. باید برای هرکدام از اینها برنامه داشته باشیم. ⬅️ برگرفته از مباحث هویت و سبک زندگی طلبگی | استاد مهدیان ⏰ هر هفته سه شنبه ها بعد از نماز مغرب و عشا، مسجد مدرسه علمیه معصومیه(س) 🔹 با سخنرانی استاد مهدیان @hojrehayeroze
چگونه کوه را از جا بکنیم بر اساس آیه ۹۳سوره بقره 🌱در قرآن آیات جذابی درباره کندن کوه از زمین آمده است. و رفعنا فوقکم الطور... کوه طور را از زمین کندیم و بالای سرشان بردیم. به این اتفاق مهم از زوایای مختلف میشود نگاه کرد. 🌱 از جمله اینکه آیا خداوند خواسته یک عده را بترساند و به اجبار از آنها تعهدی بگیرد؟ اگر اینطور باشد این تعهد اجباری چه ارزشی دارد؟ 🌱بالابردن کوه برای این نبوده که به اجبار از مردم تعهدی گرفته شود نشانه اش هم این است که اصلا قوم موسی در قلوبشان بنای عصیان هم داشتند «قالوا سمعنا و عصینا ...» یعنی به ظاهر گفتند گوش دادیم و در دل گفتند عصیان میکنیم.اگر اجبار بود که همانجا نابود میشدند. علامه طباطبایی هم برداشتش از این آیه همین است که این نشان دادن اعجاز و قدرت بوده نه اجبار برای انجام یک فعل. 🌱اما حتما این بروز قدرت برای تغییر اراده مردم موثر بود. اساسا حرف حق وقتی با هویت قدرت و اقتدارش بیان میشود و به تماشا کشیده میشود، موثرتر میافتد. امروز شما در فضای رسانه ای سخنی که بیشتر اثر اجتماعی و رسانه ای دارد را بیشتر نگاه میکنید و به آن توجه کرده و درباره اش میاندیشید. با شکل گیری یک نظام و حکومت اسلامی، سخن حق اسلام بیشتر در دنیا شنیده شد و توسعه پیدا کرد. این نقش «قدرت» است در «دعوت». لذا پیامبر فرمود الخیر کله فی السیف و تحت الظل السیف... خیر همه اش در قدرت و زیر سایه قدرت است.در جهاد ابتدایی یا جهاد دعوت، این دعوت در بستر قدرت جدی گرفته میشود و مخاطب را متوجه و جذب میکند. حوزه های علمیه همانقدر که به علم مقدس میاندیشد باید به قدرت مقدس هم فکر کند. 🌱اما این آیه یک نکته مهم و ظریف دیگری هم دارد و آن اینکه چطور میتوان امور راسخ در جامعه و در نفس انسان را از بیخ و بن کند و بلند کرد. چطور عشق هایی که اسیرمان کرده و اخلاق بدی که راسخ شده را بکنیم، چطور سنتهای غلط و هنجارهای بد و غلط را از جان یک جامعه بکنیم؟ 🌱 اعجاز موسی باید تناسب داشته باشد با آنچه موسی ع از مردم خواسته است، مردم کنده شدن کوه را که میبینند در میابند با بروز و ظهور اراده و قدرت الهی هر امر راسخی کنده میشود. اگر موسی ع از مردم میخواهد «خذوا ما آتیناکم بقوه و اسمعوا...» فرمان را به قوت بگیرید و اطاعت کنید. این نشان میدهد که همان طور که اراده خدا در عالم خارج کوه راسخ را میکند و بلند میکند این تبعیت و اطاعت و ولایت پذیری میتواند همه ویژگیهای راسخ فرهنگی اجتماعی را از جا بکند. 🌱حاکمیت و ولایت الهی وقتی که جامعه ای درش اطاعت رشد میکند بیشتر بروز و ظهور پیدا میکند.چرا که دین و شریعت ظهور واقعیت و تکوین است. اطاعت امت البته اطاعتی از سر اندیشه و فهم و نه تقلید کور. لذا میگوید «و اسمعوا» 🌱اما قوم موسی ع وقتی به این دستور عمل نکردند دلهایشان پر از عشق به گوساله شد و نتوانستند کوه این عشق را از جانشان بکنند. بلکه رسوخ ویژگیهای برده کننده و اسیر کننده در قالب یک عشق شدید در جانشان جدی تر شد. و اشربوا فی قلوبهم العجل بکفرهم.... @ali_mahdiyan
هدایت شده از خانه طلاب جوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 بخشی از گفتگو با دکتر پیرامون شخصیت سیاسی مرحوم 📄 ادامه گفتگو را در نشریه ۷۲ عهد بخوانید🔺🔺🔺🔺 📢 برای مشاهده و دریافت این شماره از به کانال این نشریه مراجعه نمایید: 🌐 کانال نشریه عهد 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
recording-۲۰۲۱۱۲۰۷-۱۸۰۹۱۷.mp3
2.6M
جلسه نهم. ۱۶ آذر ۱۴۰۰ مدرسه معصومیه قم شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan
گفتگو وحید اشتری شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan
تربیت و ولایت ۲۰ آذر۱۴۰۰.mp3
11.4M
برشی به مقوله در مکتب حضرت امام ره جلسه اول شیخ علی مهدیان ۲۰آذر۱۴۰۰ @ali_mahdiyan
هدایت شده از خانه طلاب جوان
سلسله نشست‌های تحریر 1⃣ : بررسی مسئله آزادی در غرب و اسلام با محوریت کتاب "آزادی یعنی آزادی"با حضور: 🔸 حجت الاسلام ؛ نویسنده و مدرس حوزه علمیه 🔸 حجت الاسلام ؛ گردآورنده کتاب 🔸 سرکار خانم ؛ خبرنگار، مستندساز و گوینده ایرانی-آمریکایی ⏰ زمان: ۲۳ آذر ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۳۰ 🏠 مکان: ، چهارراه شهداء، سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی 📺 پخش زنده از طریق صفحه آپارات خانه طلاب: 🌐 http://aparat.com/KhaneTolab 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
حوزه علمیه اهل سنت 🌱چند سال پیش در اردوی جهادی با دوستانمان تصمیم گرفتیم برای روستاهای اهل سنت بلوچستان، حمام و دستشویی بسازیم. در آن ایام احساس صمیمیت خاصی با مردم پیدا کرده بودیم. مردم کمکمان میکردند، با ما سرودهای جهادی را زمزمه میکردند. ذکر اهل بیت میگرفتند. یادم هست یک بار با بچه های کوچک روستایی عموزنجیرباف بازی میکردم. من میخواندم و آنها جواب میدادند در حالیکه دست یکدیگر را گرفته بودیم. یک لحظه چشمم افتاد به یک پسر بچه که از صمیم دل میخندید ، نمیدانم چرا ولی احساس کردم همه عالم دارند میخندند. چقدر لذت داشت. 🌱یک بار تصمیم گرفتیم با چند تا از رفقای طلبه برویم به حوزه علمیه رمشک، شیخ انور از طلاب معنوی و جهادی حوزه قم که اهل همان طرفها بود همراهمان بود. من اولین بار بود که وارد مدرسه علمیه اهل سنت میشدم. طلبه ها و اساتیدشان صمیمانه تحویلمان گرفتند با هم درباره درسهایشان گفتگو می کردیم، اینها اهل سنتهایی بودند که علاقه به مولانا و عرفان هم داشتند. در میان گفتگوهای علمی احساس کردم یک پیوند عمیق عاطفی و اجتماعی بین این جماعت و شیعیان هست، اینها با هم فامیل بودند. آداب و رسوم مشترک زیادی داشتند. 🌱تا اینکه مسوول مدرسه علمیه شان آمد. کاملا مشخص بود این یک شخصیت دیگری است. حرفهای پر نیش و کنایه و عداوت خاصی در همه سکناتش مشخص بود با بقیه فرق میکرد. فهمیدیم اهل همانجا هم نیست. اینکه چه کسانی و چگونه او و امثال او را وارد آن منطقه کرده بودند بحث من نیست اما کاملا طعم سنی گری عربستانی_آمریکایی را حس میکردم و تفاوتش را با وضع عادی مردم میدیدم. شنیدم که مردم را ترغیب میکند که در دسته های عزاداری عاشورا شرکت نکنند و نذری نگیرند که این غذا نجس است. 🌱از آن مدرسه وارد مدرسه علمیه دیگری شدیم که مربوط به شیعیان بود. مدیر این مدرسه هم (که البته الان دیگر آنجا نیست) کمترین اعتقادی به وحدت نداشت. اینکه او نیز از کدام یک از دفاتر مراجع اعزام شده بود مساله من نیست. اما جالب است که بلندگوهای مسجدشان را در همان ایام روبروی حوزه علمیه اهل سنت میکردند و سخنرانیهایی پخش میکردند که تفرقه افکن بود. سر کوچکترین مساله ای، حتی اینکه پسر کوچک فلان مفتی حرف بد زده مثلا دعواهای شیعه سنی راه میانداخت. بعدها دیدم برخی از این ها رسما متصل به جریان حجتیه اند به لحاظ فکری. به چشم میدیدم ولی واقعا برایم باور کردنی نبود. 🌱خلاصه یک نکته برایم تجربه شد و آن اینکه مردم مظلوم و رنجدیده ای داریم که در طول تاریخ با دلها و فطرتشان به هم وصلند اما کاملا یک خط مشترک شیعی سنی را در منطقه میدیدم که بنای دیگری دارند غیر از این مردم. 🌱مثل روز روشن است برایم که جریان وحدت پیروز خواهد شد به شرط آنکه طرحی که جبهه مقابل انقلاب پیش میبرد برایمان جدی باشد. بفهمیم آنها چطور روی هیجانات و رفتارهای ما حساب باز میکنند. بفهمیم آنها چطور بنا دارند حلقه ناامن حول ایران درست کنند که جبران حلقه ناامنی که حول اسراییل شکل گرفته بکنند. بفهمیم کجا خفه شویم و کجا فریاد بکشیم. @ali_mahdiyan
46.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گفتگوی جناب وحید اشتری و شیخ علی مهدیان بخش اول @ali_mahdiyan
51.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گفتگوی جناب وحید اشتری و شیخ علی مهدیان بخش دوم @ali_mahdiyan
هدایت شده از خانه طلاب جوان
📢 🌀 حوزه کانون امام 🎉 اردوی یکروزه گلزار شهدای سلام الله علیها و رضوان الله علیه 🔹 ویژه طلاب پایه ۱ تا ۱۰ اولویت ثبت نام با گروه های طلبگی است. ⏰ زمان: ۳ دی ۱۴۰۰، قرار ساعت ۷:۳۰ 🏫 مکان حرکت: قم، از درب ، بلوار الغدیر بین کوچه ۶ و ۸ 📌 برای ثبت نام از طریق لینک سایت خانه طلاب جوان اقدام بفرمایید. 🌐 https://khanetolab.ir/ahd_ba_khomeini 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
هدایت شده از گفتمان توحید
🔰 حجت الاسلام والمسلمین مهدیان در مصاحبه با : در " روح توحید نفی عبودیت غیرخدا" هم و کلیدی است و هم روح آن یعنی نفی عبودیت غیر خدا. نفی عبودیت غیرخدا حیات بخش است و از دل آن خارج می شود. لذا همین که توحید به میدان می آید، شمشیرها کشیده می شود. سخن گفتن از توحید شروع کننده حرکت است وهمه مفاهیم با آن زنده می شود. --------------------------------------- 🔰 گفتمان توحید @goftemane_tohid
هدایت شده از گفتمان توحید
🔰 حجت الاسلام والمسلمین مهدیان در مصاحبه با : نگاه به یعنی تفقه با رویکرد نفی غیرخدا. این نگاه فقه را بسسار متفاوت می کند و عناصر، روابط و اهم و مهم آن را جا به جا خواهد کرد. فقه فقط برای یاد گرفتن نیست؛ بلکه برای عمل کردن است. حضرت آقا حفظه الله می گویند: به حضرت امام (ره) گفتم که این فقه حکومتی چه زمانی به ذهن شما رسید؟ امام (ره) گفتند: نمیدانم اما از وقتی یادم هست در پی عمل به فقه و عمل به بودم --------------------------------------- 🔰 گفتمان توحید @goftemane_tohid
هویت و سبک زندگی۲۳ آذر.mp3
8.31M
جلسه دهم. 23 آذر ۱۴۰۰ مدرسه معصومیه قم شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan