eitaa logo
بر پا
6.9هزار دنبال‌کننده
600 عکس
341 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
عید دخالت مردم در حکومت 🚩 در موضوع حکومت و مسائل سیاسی و مسائل عمومی جامعه در نظام اسلامی، «به من چه» نداریم! مردم برکنار نیستند. بزرگترین مظهر دخالت مردم در امور حکومت، است. خود غدیر این را به ما آموخت و لذاست که ، عید ولایت است، عید سیاست است، عید دخالت مردم در امر حکومت است، عید آحاد ملت و امت اسلامی است. 🗓 ۱۳۷۵/۲/۱۸ 🌺 فرا رسیدن ، عید غدیر خم، عید ولایت مولی امیرالمومنین علی علیه السلام مبارک. 🌺 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
غدیر و حجاب ⚡️من که میگویم فرعون هم آزادی خواه بود. منتهی آزادی خواهی وقتی ضربدر خودخواهی میشود، عدالت در تحقق آزادی را نابود میکند. در مجموع آزادی مردم کم میشود و آزادی عده ای خاص ، زیاد میشود. مسیری را به من بگویید که اگر قانون را بر پایه آن بنویسیم، آزادی همه ،در مجموع، بیشتر میشود. جای دیگر توضیح باید داد که غیر از دین و شریعت هر مسیر و قانون دیگری مقابل توسعه آزادی است. ⚡️خدا رحمت کند امام را، به فرستاده شوروی گفت فقط با حرکت در مسیر آخرت و معنویت است که دنیا درست میشود. و این یعنی آزادی عمومی در پرتو شریعت محقق میشود و غیر از آن توسعه آزادی فرعونی است. آزادی عده ای و اسارت عده ای دیگر. این را گفتم که بگویم آنانکه مقابل قانون دینند چه بدانند چه ندانند مقابل آزادی اند و توسعه دهنده اجبار. ⚡️اما داستان حجاب، دیگر بحث اهمیت دین و شریعت و آزادی و معنویت و امثالهم نیست. بحث در یک فرع فقهی و قانونی نیست. مقوله حجاب امروز «معنا»یی پیدا کرده. چه معنایی؟ ⚡️ظاهر ماجرا این است که حجاب را گره بزنند به حکومت و دولت و کارآمدی و ناکارآمدی آن. بعد بی حجابی بشود اعتراض و با حجابی بشود دفاع. عده ای هم با ژست دانای کل، از مضرات دو قطبی سازی اجتماعی بگویند. عصبانیت کسانی که از نشان دادن شل حجابهای مدافع حکومت عصبانی میشوند، دلیل اصلی اش، بگویند یا نه، خراب شدن این پروژه نماد سازی است. نماد سازی که البته ظاهر ماجرا است. واقع ماجرا امری بسیار مهمتر است. ⚡️اگر بحث حجاب را صرف نماد دفاع یا اعتراض به حاکمیت ببینیم، ماجرا را همانطور تحلیل کرده ایم که دشمن میخواهد. مقوله حجاب معنای عمیقتری دارد و آن مقوله استقلال یا وابستگی هویتی است. همه دعوا بر سر «ناامیدی مردم از خودشان» است. اگر کل حاکمیت را هم بریزیم در اقیانوس و نابود کنیم، قصه حمله دشمن به حجاب تمام نمیشود. ماجرا را حمله به یک امر فقهی هم صرفا تحلیل نکنید. چرا؟ چون بنا بر این است که نماد «روی پای خود ایستادن ما» و استقلال ما خراب شود. خراب شدن استقلال هویتی ما یعنی چند پاره شدن کشور. خیلی ها متوجه نیستند که مدافع حجاب، امروز مقابل از هم گسیختگی کشور و چند پاره شدنش قد علم کرده. ⚡️آن دختر بی دفاعی که غیرتمندانه و با شجاعت مقابل هتک حرمت حجاب میایستد، مقابل از هم گسیختگی اجتماعی ایستاده و کتک خورده ولی دردناکتر از این کتک آن است که عده ای متهمش کنند به ایجاد دو قطبی. مظلوم تر از آن دختر محجبه بی دفاع نمیشناسم. بدتر از همه آنانکه مظلومیت آن فهم ناب را میبینند و متهمش میکنند به دوستی خاله خرسه به مقابله با وحدت به مقابله با آزادی، همانکه خودشان هستند. گویا این جماعت، وحدت را در انفعال و پا پس کشیدن دانسته اند. ⚡️ آدم یاد وحدت سبزی میافتد که خاتمی در هشتاد و هشت و بعد آن میگفت که پا عقب بکشید تا وحدت پیدا کنیم. آدم یاد قرآن سر نیزه میافتد که کوتاه بیایید تا وحدت پیدا کنیم. این وحدت خواهی نیست این عین دو قطبی طلبی است. زدن نماد استقلال هویتی ما زدن وحدت اجتماعی است همانطور که زدن آزادی است. کمک به پروژه تحقیر ملت است و ناامیدی شان. ⚡️یادتان باشد بین شل حجابهای عادی و کسانی که پروژه بی حجابی را پیش میبرند تفاوت است. خودتان هم حتما متوجه شده اید. دقیقا کسانی که حامی تحریم بودند و تحریم کردند، حامی این پروژه اند. از خود بپرسید اگر بحث یک فرع فقهی حاشیه ای است، چرا دشمن روی آن متمرکز شده؟ و البته چرا شهدا روی آن متمرکز بودند؟ (بالای هشتاد درصد وصیتنامه ها تاکید به حجاب زن است چرا؟ مگر یک امر فقهی حاشیه ای نیست؟) دلیلش به معنای حجاب بر میگردد. معنای «استقلال هویتی» معنای«وحدت اجتماعی» معنای «توسعه آزادی». بله حتما راهش از مسیر جهاد تبیین میگذرد اما حتما راهش انفعال و بی خیالی هم نیست. ⚡️دلم میسوزد برای آن مذهبی هایی که به اسم مقابله با دو قطبی و به اسم اصلی فرعی کردن و به اسم آزادی خواهی و امثالهم عقب نشینی در این غیرت ورزی دینی را تئوریزه میکنند. نمیدانند به زبان دینی دارند پروژه دشمن را مدد میکنند. پ ن. من معتقدم غدیر نماد حاکمیت الهی هست اما قبل از آن نماد توسعه آزادی و انسجام و هویت مستقل ما است. معنی اکمال دین همین است. @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
راه تقویت رابطه با امام، تقویت ولایت و رابطه بین مومنین است. بررسی خطبه غدیر، شعائر غدیر، روایات کلیدی در این باره. مبنای ارتباط‌ ولایت بین مومنین با ولایت با امام. اندیشه امام خمینی ره درباره جایگاه امام در هستی نقش تربیتی ابعاد ولایت شیخ علی مهدیان غدیر۱۴۰۱ @ali_mahdiyan
محجبه مخالف حجاب اجباری 🔻این یعنی موافق الزام شرعی و مخالف الزام حکومتی، در ساحت پوشش. 🔻این یعنی پوشش امری است فردی و نه اجتماعی. 🔻این یعنی قبول ندارم که کسی که پوشش ندارد به من ضرر میزند. در تربیت دخترم و پسرم با بستر غیر دینی که میسازد دخالت میکند. 🔻مثل اینکه بگوییم امنیت دارم اما با امنیت اجباری مخالفم. بیماری واگیردار نگرفته ام اما مخالف اعمال اجبار در گسترش آنم. 🔻و خلاصه چرا نگویم که دین دارم و مخالف حاکمیت دینم. 🔻اجبار اجتماعی برای تحقق قانون شرعی دلیلش محافظت از آدمها است از اینکه جامعه شان دچار استبداد نشود. محافظت از این وضعیت که عده ای آزاد باشند ولو لازمه این آزادیشان این باشد که برای دیگران تصمیم بگیرند. چه تصمیمی؟ اینکه دیگران را به زور به جهنم ببرند. @ali_mahdiyan
اجبار به حجاب از کی باب شد؟ 🔻بحث از اجبار مربوط به ساحت الزامات قانونی و حکومتی است. مثل دستور حکومتی پیامبر اکرم ص به عمرو بن حزم، والی نجران در یمن. مثل نقل جابر بن عبدالله و همینطور امام صادق ع درباره دستورات پیامبر درباره نحوه حضور زنان در اجتماع. مثل دستورات حکومتی امیرالمومنین ع درباره سبک حضور و رفت و آمد زنان در جامعه و بازار و غیره و غیره. 🔻اما اصلا فرض کنیم هیچ روایتی در این باره نمیبود.حاکمان الهی بر چه ملاکی به امری اجبار میکنند؟ آیا صرفا باید به چیزی اجبار کنند که پیامبر ص یا علی ع در مقام حکمرانی اجبار میکردند؟ این که معنا ندارد. چون حکمرانی اساسا در ساحت شرایط زمانی و مکانی دستوراتش را میدهد و خود این بزرگواران نیز در هر زمان دستورات حاکمیتی شان متفاوت بوده. 🔻اینجا است که بحث مهمتری شکل میگیرد و آن نحوه تصمیم گیری حاکمان الهی است. 🌱برخی خیال میکنند این عرف است که ملاک نهی و اجبار حکومتی است. عرف یعنی آنچه عادی است. این ملاک اساسا به نفی شریعت بلکه هر اصل ثابتی حتی اخلاق یا آرمان یا هر جهتی منجر میشود. خروجی این اندیشه آن است که مثلا در زمان اهل بیت ع جامعه برگردد به وضع پیش از اسلام یا امروز جامعه سپرده شود به قدرتمندانی که مدیریت تمدن غرب را در دست دارند تا عرف جامعه را تعیین کنند و حاکم الهی عملا تابعی از اراده عرف ساز آنها باشد. 🌱برخی خیال میکنند که آنچه باید محقق شود دقیقا عین شریعت است که باید محقق شود. بدون ملاحظه مردم و مراعات آنها. بدون بررسی عملیات دشمن و هزار نکته دیگر. اینطور هم نیست. شرایط مختلفی ملاحظه میشود تا آنچه اصل است یعنی شریعت محقق شود. در دین تعزیر را به دست حاکم میسپرند تا با ملاحظه و محاسبه همه این شرایط مختلف اعمال اجبار کند. 🌱 برخی خیال کرده اند مصلحت همان عرف گرایی و تساهل است. اینها متوجه تبعات ضد عدالت نظریه شان نیستند شاید هم هستند. امروز مثلا مقوله حجاب یک ابزار حمله دشمن به هویت مردم و تحقیر آنان است اصلا بحث های دیگر در مرتبه های بعدی است. ایجاد تحقیر و ناامیدی و گسل و شکاف و به هم ریختگی اجتماعی و چه و چه که نتیجه اش سپردن کار به دست حاکمان غربی است. بحث یک حکم فرعی فقهی نیست بحث اصل مهمتری است به نام هویت و عزت . 🔻بله البته بی حجاب امروز پروژه رضاخان جهانی است در کل دنیا، قاعده حیا شکنی و قدم به قدم جلو بردن مرزشکنی جنسیتی و چه و چه اما امروز بی حجاب در ایران عامل مهمی است تا دشمن پروژه تحقیر ایران را جلو ببرد ربطی هم به مساله چادر و روسری داشتن یا نداشتن ندارد. مساله فراتر است. ببینید چرا دشمن در این نقطه متمرکز شده. 🔻در این میانه هم قطعا روی جهالت ما ، انفعال ما، اختلاف ما ، بی غیرتی ما یا بی توجهی ما، جماعت حزب اللهی هم حساب کرده اند. @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀کار رسانه ای در جبهه انقلاب 📘طرح کلی اندیشه مقاومت 📖 انتشارات گام دوم وابسته به خانه طلاب جوان قم https://eitaa.com/joinchat/2991456437C0835e0d0cc 📚جهت تهیه کتاب میتوانید از طریقhttps://b2n.ir/p12291 اقدام نمایید
🔰تبلیغ با محوریت 🔰 ✅مترو و هیئات تهران ✅شرایط پذیرش ۱. آشنایی با اندیشه های مقام معظم رهبری ۲. اتمام پایه ششم تحصیلی ۳. سابقه تبلیغ عمومی و فعالیت در فضای مجازی 🔅برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به آدرس زیر مراجعه کنید: http://www.jahad-tabeen.com/ @ali_mahdiyan
🔴 📣📣 فوری ... فوری 🏴 در آستانه فرارسیدم ماه محرم و ایام عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام نسخه نشریه علمی فرهنگی جهت تأمین طلاب مبلغ، منتشر شد. 🔻 این شماره از نشریه "بررسی مسئله رشد دینداری در دوران بعد از انقلاب اسلامی" و با عنوان "" و در قالب دو پرونده و همچنین پرونده ویژه منتشر شده است. 1⃣ : جهاد تبیین 2⃣ : گوهر دینداری 3⃣ : ایران مؤمن 🔰 با آثار و گفتاری از: - حضرات آیات: و - - حجج اسلام: ، شیخ‌جعفر ، ، ، ، ، و - آقایان: دکتر مجید ، ، دکتر ، ، و 📲 این نشریه را می‌توانید از طریق لینک زیر دریافت نمایید. 🌐 ....☆《 دانلود نشریه خط 》☆.... 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب اول محرم 1401 و اما بنعمه ربک فحدث شیخ علی مهدیان مسجد دانشگاه تربیت مدرس هیات محبین اهل بیت علیهم السلام @ali_mahdiyan
1_1659794573.pdf
3.5M
جزوه نشر خوبیها این متن برای مبلغین جهاد تبیین مهیا شده. @ali_mahdiyan
1_1659399635.pdf
4.7M
بروشوری که برای مقوله نشر خوبیها بین مردم پخش میشه و بهانه گفتگوی دینی عمومی با آنها را فراهم میکند. @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
گفتگو با مبلغین جهاد تبیین در سطح شهر شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب دوم محرم 1401 تقابل یعلمون ظاهرا من الحیاه الدنیا و یومنون بالغیب تاثیر زاویه نگاه در شکر شیخ علی مهدیان مسجد دانشگاه تربیت مدرس هیات محبین اهل بیت علیهم السلام @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب سوم محرم 1401 الله ولی الذین آمنوا یخرجهم من الظلمات الی النور و الذین کفروا اولیاؤهم الطاغوت یخرجونهم من النور الی الظلمات تاثیر زاویه نگاه در شکر ۲ شیخ علی مهدیان مسجد دانشگاه تربیت مدرس هیات محبین اهل بیت علیهم السلام @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب چهارم محرم 1401 منطق قلب شاکر چگونه شکر را به دل بنشانیم شیخ علی مهدیان مسجد دانشگاه تربیت مدرس هیات محبین اهل بیت علیهم السلام @ali_mahdiyan
44.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
•🌹 ببینید و لذت ببرید از ابتکار جدید و ساده در روایتگری 🌀دختر دهه نودی کار هزاران منبر و کتاب را یک جا پر می کند.🌀 چشمان بارانی تان شاهد کلامم است. 🔰🔰🔰 تصویر واقعی از مردم ایران
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب پنجم محرم ۱۴۰۱ آنچه امروز داریم در محضر سیدالشهدا ع شیخ علی مهدیان در جمع کارکنان تعمیر قطعات هواپیما @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب ششم محرم 1401 صراط الذین انعمت علیهم غیر المغضوب علیهم و لا الضالین شیخ علی مهدیان مسجد دانشگاه تربیت مدرس هیات محبین اهل بیت علیهم السلام @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب هفتم محرم 1401 🔻لإن کفرتم ان عذابی لشدید 🔻ضربت علیهم الذله و المسکنه 🔻فانی اعذبه عذابا لا اعذبه احدا من العالمین نسبت عدم شکر نعمت با خود تحقیری و ذلت شیخ علی مهدیان مسجد دانشگاه تربیت مدرس هیات محبین اهل بیت علیهم السلام @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب هشتم محرم 1401 فبشر الصابرین اللهم انی اسئلک الیسر بعد العسر صبر در شکر و شکر در صبر شیخ علی مهدیان مسجد دانشگاه تربیت مدرس هیات محبین اهل بیت علیهم السلام @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب نهم محرم۱۴۰۱ وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مُوسى بِآياتِنا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَكَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ وَ ذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللهِ إِنَّ في ذلِكَ لَآياتٍ لِكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ مسیر پیشرفت در مقابل مسیر توسعه غربی شیخ علی مهدیان مسجد دانشگاه تربیت مدرس هیات محبین اهل بیت علیهم السلام @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب دهم محرم 1401 قل انما اعظکم بواحده..... فاستقم کما امرت و من تاب معک اولین و دومین نعمت مهم امروز ما شیخ علی مهدیان مسجد دانشگاه تربیت مدرس هیات محبین اهل بیت علیهم السلام @ali_mahdiyan
▪️"جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم نه یک کلمه بیش" 🔹حجت الاسلام علی مهدیان 🔸️حجت الاسلام ابوالفضل نظری ▪️۱۸ الی ۲۱ مرداد؛ ساعت ۲۱:۳۰ 🕌مکان؛ حسینیه معارف انقلاب اسلامی، واقع در خیابان زینبیه غربی، تکیه عباس کن کان جهت اطلاعات بیشتر به کانال حسینیه معارف انقلاب مراجعه کنید. 🔻🔻🔻 https://eitaa.com/hoseiniehmaaref/138