eitaa logo
بر پا
6.9هزار دنبال‌کننده
600 عکس
341 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 📣📣 فوری ... فوری 🏴 در آستانه فرارسیدم ماه محرم و ایام عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام نسخه نشریه علمی فرهنگی جهت تأمین طلاب مبلغ، منتشر شد. 🔻 این شماره از نشریه "بررسی مسئله رشد دینداری در دوران بعد از انقلاب اسلامی" و با عنوان "" و در قالب دو پرونده و همچنین پرونده ویژه منتشر شده است. 1⃣ : جهاد تبیین 2⃣ : گوهر دینداری 3⃣ : ایران مؤمن 🔰 با آثار و گفتاری از: - حضرات آیات: و - - حجج اسلام: ، شیخ‌جعفر ، ، ، ، ، و - آقایان: دکتر مجید ، ، دکتر ، ، و 📲 این نشریه را می‌توانید از طریق لینک زیر دریافت نمایید. 🌐 ....☆《 دانلود نشریه خط 》☆.... 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب اول محرم 1401 و اما بنعمه ربک فحدث شیخ علی مهدیان مسجد دانشگاه تربیت مدرس هیات محبین اهل بیت علیهم السلام @ali_mahdiyan
1_1659794573.pdf
3.5M
جزوه نشر خوبیها این متن برای مبلغین جهاد تبیین مهیا شده. @ali_mahdiyan
1_1659399635.pdf
4.7M
بروشوری که برای مقوله نشر خوبیها بین مردم پخش میشه و بهانه گفتگوی دینی عمومی با آنها را فراهم میکند. @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
گفتگو با مبلغین جهاد تبیین در سطح شهر شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب دوم محرم 1401 تقابل یعلمون ظاهرا من الحیاه الدنیا و یومنون بالغیب تاثیر زاویه نگاه در شکر شیخ علی مهدیان مسجد دانشگاه تربیت مدرس هیات محبین اهل بیت علیهم السلام @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب سوم محرم 1401 الله ولی الذین آمنوا یخرجهم من الظلمات الی النور و الذین کفروا اولیاؤهم الطاغوت یخرجونهم من النور الی الظلمات تاثیر زاویه نگاه در شکر ۲ شیخ علی مهدیان مسجد دانشگاه تربیت مدرس هیات محبین اهل بیت علیهم السلام @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب چهارم محرم 1401 منطق قلب شاکر چگونه شکر را به دل بنشانیم شیخ علی مهدیان مسجد دانشگاه تربیت مدرس هیات محبین اهل بیت علیهم السلام @ali_mahdiyan
44.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
•🌹 ببینید و لذت ببرید از ابتکار جدید و ساده در روایتگری 🌀دختر دهه نودی کار هزاران منبر و کتاب را یک جا پر می کند.🌀 چشمان بارانی تان شاهد کلامم است. 🔰🔰🔰 تصویر واقعی از مردم ایران
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب پنجم محرم ۱۴۰۱ آنچه امروز داریم در محضر سیدالشهدا ع شیخ علی مهدیان در جمع کارکنان تعمیر قطعات هواپیما @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب ششم محرم 1401 صراط الذین انعمت علیهم غیر المغضوب علیهم و لا الضالین شیخ علی مهدیان مسجد دانشگاه تربیت مدرس هیات محبین اهل بیت علیهم السلام @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب هفتم محرم 1401 🔻لإن کفرتم ان عذابی لشدید 🔻ضربت علیهم الذله و المسکنه 🔻فانی اعذبه عذابا لا اعذبه احدا من العالمین نسبت عدم شکر نعمت با خود تحقیری و ذلت شیخ علی مهدیان مسجد دانشگاه تربیت مدرس هیات محبین اهل بیت علیهم السلام @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب هشتم محرم 1401 فبشر الصابرین اللهم انی اسئلک الیسر بعد العسر صبر در شکر و شکر در صبر شیخ علی مهدیان مسجد دانشگاه تربیت مدرس هیات محبین اهل بیت علیهم السلام @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب نهم محرم۱۴۰۱ وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مُوسى بِآياتِنا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَكَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ وَ ذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللهِ إِنَّ في ذلِكَ لَآياتٍ لِكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ مسیر پیشرفت در مقابل مسیر توسعه غربی شیخ علی مهدیان مسجد دانشگاه تربیت مدرس هیات محبین اهل بیت علیهم السلام @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب دهم محرم 1401 قل انما اعظکم بواحده..... فاستقم کما امرت و من تاب معک اولین و دومین نعمت مهم امروز ما شیخ علی مهدیان مسجد دانشگاه تربیت مدرس هیات محبین اهل بیت علیهم السلام @ali_mahdiyan
▪️"جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم نه یک کلمه بیش" 🔹حجت الاسلام علی مهدیان 🔸️حجت الاسلام ابوالفضل نظری ▪️۱۸ الی ۲۱ مرداد؛ ساعت ۲۱:۳۰ 🕌مکان؛ حسینیه معارف انقلاب اسلامی، واقع در خیابان زینبیه غربی، تکیه عباس کن کان جهت اطلاعات بیشتر به کانال حسینیه معارف انقلاب مراجعه کنید. 🔻🔻🔻 https://eitaa.com/hoseiniehmaaref/138
مأموریت محرمی طلبه‌ها در ایستگاه‌های مترو 🔹وارد ایستگاه مترو که شدم طلبه جوانی را دیدم که پشت میز نشسته. نگاهم که به نگاهش افتاد چیزی نگفت اما از جایش بلند شد. از این‌همه تواضع آن هم در این سن تعجب کردم. 🔹با خودم گفتم باید کنارش بنشینم و از او انرژی مثبت بگیرم. قصدم چند دقیقه صحبت بود اما وقتی به ساعت نگاه کردم ۴۰ دقیقه گذشته بود! 🔹این همان تعریف هنر است. هنر یعنی بتوانی طرف مقابلت را جذب کنی و روی او اثر بگذاری. و این طلبه جوان چنین تاثیری روی من داشت. 🔸اگر مشتاقید در جریان فعالیت جهادی اهالی «خانه طلّاب جوان قم» در مترو تهران قرار بگیرید اینجا را بخوانید @Farsna
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب یازدهم محرم 1401 ما رایت الا جمیلا جنگ زینب کبری سلام الله علیها شیخ علی مهدیان مسجد دانشگاه تربیت مدرس هیات محبین اهل بیت علیهم السلام @ali_mahdiyan
چه خبرتونه، چه خبرتونه!؟ اون عاشورای کذایی هشتاد و هشت که میرحسین موسوی پیام داد، داشت یادم میرفت. همون عاشورا که به یه عده گفت«مردم خدا جوی». یک رفیقم میگفت به چشم خود دیده بود که جمع شده بودند و پرچم حضرت ابالفضل رو میزدن به جاهایی از بدنشون تا بهش اهانت کنند جلوی چشم مردم. حالا دیدم فلان نوحجتیه ای تواب از انقلاب پیام کانال بهمان فتنه سبزی رو باز نشر داده. کدوم پیام؟ همون که به عزادارهای امام حسین طعنه میزنه که به ظلمهای اطرافشون بی تفاوتن. فکر نمیکردم این حجم عجیب و غریب عزاداریهای امسال، باعث بشه اینطور این جماعت بیان جلوی مردم وایسن. حالا شما خط و ربطها رو ببین این وسط. از اون جوان عدالتخواه اهل عدالت عرفی تا اون نو حجتیه ای و اون فتنه سبزی و بی بی سی انگلیسی و مصی فرفری آمریکایی همه معتقدند عزاداریهای مردم بازیشون رو خراب کرده. توهین کننده های به این عزاداری ها هم صد البته همون مردم خداجو هستند دیگه. ندیدید مگه زن سرلخت بی حیا را که اومده بود وسط عزادارها فحاشی میکرد، چطور مظلوم قلمداد میکنند. حالا دوباره افاضه کرده میرحسین. او معتقده سیاست ایران در منطقه دفاع از ظالم بوده. یاد نامه سیصدتا جوون عدالتخواه و بهاری افتادم که سیاست ایران تو منطقه رو «سلطه طلبی منطقه ای» میدونستند. نظرشونه خوب، اشکالی که نداره. فقط خیلی وقته هجمه ها از هسته ای برگشته به سمت حضور منطقه ای ایران. همون که عمو سام میخواد. میرحسین ، شهید همدانی عزیز و مظلوم ما رو هو کرده و بی احترام خوانده اش. خیلی وقت پیش هم یکی مالک اشتر بودن سردار قدس رو به سخره گرفته بود و اون دیگری هم تو چشم همه نگاه کرده بود و صادقانه الگوی عدالتخواهی بودن سردار رو زیر سوال برده بود. هعی روزگار. سردارهای مدافع حرم رو هو میکنن که عدالتخواه نیستن. همونها که بوی پادشاهی رو از بیت رهبری استشمام میکنند. بله جناب میرحسین هم نگران ماجراهای بیت رهبری شده. خیلی وقته آقایون نگران آینده رهبری کشورند. بوی شاهنشاهی از بیت آقا و شخص آقا رو میرحسین فهمیده، فلان فتنه سبزی هم فهمیده، آقای نوحجتیه ای تواب از انقلاب هم فهمیده، بی بی سی هم فهمیده، مصی فرفری هم فهمیده، احمدی نژاد هم فهمیده. بوی شاهنشاهی که بی بی سی ملکه الیزابت هم بفهمه، سلطنت طلبها هم بفهمن، توابین نوحجتیه ای اخباری مسلک هم درک کنند، روی دیگر همان سکه است که به توهین کنندگان به عاشورا بگویی مردم خدا جو. امسال محرم دیگری را تجربه کردیم. پر شور تر و حجیم تر از محرم های قبلی، حق بدهید این طور همه بساط این و آن بهم بریزد. خیلی وقت است با محرم بساط این جماعت اسلام آمریکایی و انقلاب آمریکایی به هم میریزد. خلاصه رفقا صمیمانه عرض میکنم خدمتتان. عاقبت این پیر مفلوک هشتاد و چند ساله که کلماتش پر از آرمانجویی و عدالتخواهی بود و هست را ببینید، بترسید و بترسیم برای عاقبتمان. آن سردار مظلوم که گفت والله والله والله از شوون عاقبت به خیری مدد به نظام مقدس جمهوری اسلامی است. مدد به این رهبر حکیم و مظلوم است. دنیادیده بود و دانا. ببینیم میرحسین را و بترسیم برای خودمان. @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب دوازدهم محرم ۱۴۰۱ 🔻جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد جلسه اول 🌱نسبت مردمسالاری دینی با حقیقت هستی 🌱نسبت مردمسالاری دینی با طریقت 🌱نسبت مردمسالاری دینی با شریعت شیخ علی مهدیان حسینیه معارف انقلاب اسلامی زنجان @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب سیزدهم محرم ۱۴۰۱ 🔻جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد جلسه دوم 🌱نسبت مردمسالاری با قانون سالاری 🌱نسبت مردمسالاری با ولایت فقیه شیخ علی مهدیان حسینیه معارف انقلاب اسلامی زنجان @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️"جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم نه یک کلمه بیش" جهت اطلاعات بیشتر به کانال حسینیه معارف انقلاب مراجعه کنید. 🔻🔻🔻 https://eitaa.com/hoseiniehmaaref/138
🔶️خلاصه سخنرانی حجت‌الاسلام علی مهدیان 🔸️جلسه اول - قسمت اول نسبتی وجود دارد بین شریعت با معنویت و سلوک الی الله؛ علت مطرح کردن این بحث این است که درباره صورت دین حضرت امام صحبتی دارند و می‌فرمایند: الاسلام هو الحکومه بشؤونها و در نامه هایی که به خبرگان دارند توضیح می‌دهند که حکومت، فلسفه عملی فقه است. ظاهر و قیافه فقه، حکومت است؛ همانطور که قیافه معنویت، فقه است. این ظاهر، ظاهر سلوک است. یعنی اگر صورت حاکمیت در جامعه وجود نداشته باشد این جامعه در سیر خودش به سمت خدا می لنگد. قیافه دین اگر بخواهد در جامعه محقق شود باید حاکمیت محقق شود. اگر اینطور نشد توهم حرکت به سمت خدا را داریم و یک انسان به سمت خدا حرکت نمی کند مگر آنکه نسبتش را با حاکمیت مشخص کند. در عالم هستی هم این مسائل وجود دارد. سیمای عالم هستی را وقتی حضرت امام به تصویر می کشد آن رکنی که اساس همه ارکان عالم می داند، آن را اراده حضرت حق می شمارد. (صورت تکوین ) نکته: صورت دین با صورت تکوین مطابق است. ( وَأَنْ أَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ حَنِيفًا) یعنی با دین آنچه که در هستی وجود دارد را بروز و ظهور می دهیم. همینجاست که امام باقر در روایت معروف دو عبارت را به کار می برند «لَأُعَذِّبَنَّ ، لَأَعْفُوَنَّ» قطعاً قطعاً قطعاً عذاب می کنم کسی را که زیر بار حاکمیت طاغوت می‌رود حتی اگر این انسان در رفتارهای شخصی خودش آدم خوب و با تقوایی باشد و قطعاً و قطعاً و قطعاً می بخشم کسی را که زیر بار حکومت الله می رود حتی اگر این شخص در اعمال شخصی خود گناهکار باشد. در همه اینها بحث، بحث حاکمیت است. پس به طور کلی ما دو چیز را مطرح کردیم: *۱.صورت آفرینش و تکوین عالم با صورت شریعت مطابق است. یعنی اگر متن آفرینش را اراده خدا پر می کند؛ در دین هم آنچه که متن اصلی دین را شکل می دهد حاکمیت الله است، لذا الاسلام هو الحکومه *۲.همه معنویت و سلوک انسان به سمت خدا قیافه ش فقه است. یعنی نمی شود یک انسان اهل معنویت و معنا باشد ولی نماز نخواند. این اعمال صالح است که او را بالا میکشد و همچنین قیافه و ظاهر فقه حکومت الله است. 🔻حسینیه معارف انقلاب اسلامی ✅️@hoseiniehmaaref
🔶️خلاصه سخنرانی حجت‌الاسلام علی مهدیان 🔸️جلسه اول - قسمت دوم می رسیم به بحث اصلی، یعنی مردم سالاری دینی یا همان جمهوری اسلامی. قیافه حکومت را که حضرت امام ترسیم کرد، جمهوری اسلامی بود. لذا وقتی انتخابات انجام شد و جمهوری اسلامی رای آورد؛ امام فرمود: «امروز روز آغاز حکومت الله است در زمین» همچنان که در تکوین، حکومت الله است که هستی را پر کرده این اگر بخواهد در ظاهر دین، ظهور و بروز پیدا کند می شود همانی که حضرت امام گفت: آغاز حکومت الله در زمین. حال سوال اساسی که در اینجا مطرح می شود این است که چرا وقتی اراده خدا در شریعت ظهور و بروز پیدا می کند باید در قالب جمهوری اسلامی باشد به تعبیر دیگر چرا حکومت الله در زمین، می شود جمهوری اسلامی؟ برای پاسخ به این سوال نیازمند چند مبنا هستیم: بحثی را حضرت امام درباره آیه «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى» دارند که در تفسیرش ایشان می‌فرمایند: اگر همه توصیه های قران را جمع کنیم در یک کلمه، آن کلمه می شود قیام جمعی و قیام فردی برای خدا. همچنین در جای دیگر امام در تفسیر روایت جنود عقل و جهل می فرمایند همه اخلاق خوب و اخلاق غلط همه اش در انسان به یک نکته برمی گردد و آن هم هویت قیام لِلَّه است. برای فهم بهتر باید بدانیم قیام لِلَّه اصلا یعنی چه؟ یکی از بهترین پاسخ ها را شهید مطهری داده است؛ بحثی که شهید مطهری مطرح می‌کند وجود دوتا من است در انسان؛ من علوی و من سفلی که یکی از اینها من واقعی است و دیگری فرعی. برای اینکه انسان بفهمد کدام یک از این من ها اصالت دارد باید به نتیجه اعمال بنگرد یعنی اگر انسان بعد از انجام دادن کاری احساس لذت کند و در کنار این احساس لذت عمیقا احساس شکست هم داشته باشد ما به این من می گوییم من سفلی؛ در حالی که منی که اصالت دارد احساس لذت نمی کند ولی در کنارش عمیقا احساس پیروزی و عزت را لمس می کند. ما از اینها فهم می کنیم که یکی از این من ها باید رئیس باشد و آن دیگری را زیر نظر داشته باشد. اگر منی که اصالت دارد رئیس شد، انسان به شدت احساس عزت می کند و یک مرحله رشد می کند. ما به این می گوییم قیام لِلَّه ؛ هر جایی که انسان از لایه های عالم حجابی را کنار بزند و بالا بیاید این اسمش قیام لِلَّه است. 🔻حسینیه معارف انقلاب اسلامی ✅️@hoseiniehmaaref