eitaa logo
بر پا
6.8هزار دنبال‌کننده
638 عکس
366 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
💡"چرا جامعه ایرانی با مداخله فرهنگی حاکمیت هم افزایی می کند؟" 🖋مهدی افراز 🔸خشکاندن جوشش های محلی، جشن های خُرد و ضیافت های خودجوش در قبال برپایی مهمانی متمرکز، خیابانی و کیلومتری غدیر، یکی از ایرادات ناصحانه ای بود که سال گذشته در نشست ها و جلسات ارزیابی مهمانی ده کیلومتری غدیر بارها از سوی ناقدین مورد طرح قرار می گرفت و این رویداد را از حیث ماهوی منافی رویکردهای مردمی و فولکلور انقلاب در ساحت فرهنگی قلمداد می نمود. 🔹این نقد با پیش فرض‌های نظری پیرامون نسبت دولت – ملت یا نسبت بخش عمومی - بخش دولتی منطقی و معقول به نظر می رسد، در واقع در شرایطی که حاکمیت با اتکا به منابع رسانه ای و هژمونیک خود در صدد خلق یک رویداد متمرکز برمی آید طبیعی است که جریان های توده ای خود را به حاشیه کشانده و ارضای تمنیات خود را در این وادی به ابزارهای رسمی واگذار می نمایند. اما رخدادهای روزهای گذشته حاکی از واکنش بسیار متفاوت جامعه ایران در مشارکت برای بزرگداشت واقعه غدیر بود. 🔸 تقریبا عمده مشاهدات و گزارشات از سراسر کشور حاکی از ضریب یافتن موضوع بزرگداشت عید غدیر در مناسبات ایرانیان شده است. مواجهه حاکمیت با این موضوع در ابعاد یک "رویداد ملی خیابانی" به صورت معناداری زمینه را برای فعال سازی استعدادهای فرهنگی ایرانی فراهم آورد. فارغ از مشارکت یدی و مالی ده ها هزار نفر در محدوده ده کیلومتری، بسیاری از روستاها، محلات، کوچه پس کوچه ها، دکان ها، بازارها، خانه ها و محافل خُرد بستری برای ابراز ارادت و عشق متمایز به ساحت امیرالمومنین شده بود. و بدین ترتیب برخلاف انتظار جامعه شناختی، واکنش انسان ایرانی به مداخله حاکمیت انفعالی و عقب نشینانه نبوده و با پیشروی او هم به میدان داری خود ضریب داده است و مناسبات خود با این سیاست را در قالبی هم افزا صورت بندی کرده است. 🔹با این فرض رواست که خود را در مقام پاسخ به این پرسش انتقادی قرار دهیم که؛ اسباب و زمینه های این عکس العمل نامتعارف چه می تواند باشد؟ به طور کلی سابقه اجتماعی ما حکایتگر گرامیداشت غیرعمومی، نحیف و طبقه ای در ازای عید ولایت بود و از ابتدای انقلاب و حتی پیش از آن، با آن که مسأله غدیر به لحاظ اعتقادی، کلامی و ایدئولوژیک جایگاه ویژه‌ و هویت بخشی در اذهان ایرانیان داشته اما هیچگاه در زمره یک جشن ملی ظهور نیافته و در واقع فاصله‌ روشنی میان فرهنگ ذهنی و فرهنگ عینی ایرانیان در ازای این سوژه برقرار بوده است. لذا تنها نیروی اجتماعی که توانایی ایجاد چنین تحولی را داشته؛ تغییر سیاست حاکمیت در تعامل با این پدیده بوده است. ▫️کارایی این سیاست از سه منظر قابل فهم است؛ 🔸منظر اول: ما در حال زیست در یک جامعه رسانه ای هستیم، در این جامعه موضوعی که واجد هویت رسانه ای نباشد قابلیت ورود به خیال اجتماعی را نخواهد داشت. این خصیصه دلالتی به برساختی شدن واقعیت ندارد بلکه نحوه تعاملات ذهنی و وجودی انسان در این جامعه به نحوی است که حضور رسانه ای را بخشی از ماهیت یک پدیده جمعی – اجتماعی می داند و در این شرایط اگر یک سوژه فاقد وجود رسانه ای باشد فاقد وجود اجتماعی خواهد بود. پرداختن به تعظیم غدیر در ابعاد یک "رویداد ملی خیابانی" زمینه ای فراهم آورد تا بشدت رسانه پذیر شود و از این رهگذر مراوده ایرانیان با این مقوله را به کلی متفاوت نماید. با این فرض اگر حاکمیت به جای این سیاست، امکانات خود را مصروف حمایت از خرده فعالیت های محلی و لوکال می نمود این سوژه هیچگاه واجد چنین هویت رسانه ای نمی شد و در ساحت رفتاری ایرانیان منشأ دگرگونی نمی گردید. 🔹 منظر دوم: این سیاست مبتنی بر استانداردهای ملی بوده است. اگر یک موضوع بخواهد در قامت یک سوژه به شادی ملی، ترس ملی، اندوه ملی یا عزت ملی مبدل شود می باید خود را در چارچوب های ملی بازتولید نماید. کلان شهر، پایتخت، میلیونی و خیابان از نمودهای ویژه امر ملی است و بعید است که یک معنا توانائی این را داشته باشد که خود را در هیئتی کوتاه یا کوچکتراز این به حد ملی برساند. 🔸منظر سوم: حاکمیت دینی در انظار عمومی ایرانیان همان نهاد اجتماعی دین است که موفق به کسب قدرت سیاسی شده و در جایگاه حکمرانی قرار گرفته لذا تعیین مناسبات جامعه با مقولات دینی و مذهبی شدیداً به سبک تعامل حاکمیت با این موضوعات وابسته است. در واقع سبک مواجهه ملت ایران با جمهوری اسلامی خارج از نسبت دولت – ملت مدرن است. جامعه ایران دینداری خود را منطبق بر تقریر حاکمیت قرار داده و با لحاظ این خصیصه طبیعی است که شدت یافتن التفات نظام حکمرانی به یک معنا یا واقعه ی دینی موجبات تشدید توجهات عمومی به آن موضوع را به همراه خواهد داشت و طبیعتاً این ملازمه در امور غیرمذهبی، غیر معنوی و غیر دینی جاری نخواهد بود. 🔽🔽 https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
وقت بگذارید و این گفتگو را مشاهده کنید. "بررسی مقوله سلبريتی ها و نقش آفرينی آنان در فضای عمومی كشور" 🔹محسن مهدیان 19 تیر 1402 http://www.telewebion.ir/episode/0x77c4761 @ali_mahdiyan
زیارت مردم 🌹همیشه مثل همه، مشهد که میرفتم همه حواسم به گنبد زرد و ضریح امام بود. امسال اما خیلی به مردم نگاه میکردم. به نظرم یکی از جاهایی که چهره مردم رو میشه ببینیم، صحنهای حرم امام رضا ع است. 🌹 صحن سقاخونه، مردمی که سلفی میگیرن دیدنین. هزار و یک قیافه و سلیقه اما دوست دارن پشت سرشون گنبد باشه و عکس بگیرن. 🌹کنار سقاخونه، یک عروس و داماد با لباس سفید هر کدوم یک کبوتر توی دستشون بود و میخواستن با هم پر بدن تو حرم. 🌹حرم امام رضا ع یک وعده گاه دائمیه. ظهور عقیده این مردم. نبض اصلی اعتقادشون. ظهور قدرت ایمانشون و وحدت و انسجامشون. 🌹گروه های مختلف از جوانان متدینی که نوجوانها را اردویی میارن زیارت. یعنی مراقب هم هستیم. مراقب نسل بعدمان. یعنی محورهای رشد و تربیت بچه هایمان را میشناسیم. از همه کشور همه استانها و تهران ، تهران با همه رنگها و تفاوتهایش 🌹یادم هست رفیقی داشتم که با هم هزار و یک اختلاف داشتیم سر انقلاب و نظام و امام و خیلی چیزها، اما هر دومان در حرم به گنبد نگاه میکردیم و با هم گریه میکردیم. او خودش هم نمیدانست این دل پر عقیده اش زیر سایه جمهوری اسلامی، چقدر کمک به این نظام و انقلاب است و چقدر دشمن را عذاب میدهد. 🌹حرم امام رضا ع به مردم نگاه کنید، مثل یک صحن پر از آینه امامت را در رخسار همه خواهی یافت. یک صحن پر از تصویر امام. اینجا مظهر قدرت ایران است مظهر استحکام بنیه ایمانی این مردم @ali_mahdiyan
آقایون! علما! مراجع! طلاب! مسوولین حوزه! به داد اسلام برسید....اسلام سیلی بخورد، توجیهات آخوندی من و شما از لعنت زمین و آسمان، نجاتمان نخواهد داد. رهبر نگران است، این بار از حوزه... @ali_mahdiyan
سیلی به اسلام سخنان رهبری همیشه پر نکته و مهم است اما گاهی به جز حکیمانه بودن، میخکوب کننده و حیرت آور است، شبیه سیلی است که به یک انسان خواب آلود در سرما میزنند تا نمیرد. این بار سخنان ایشان با حوزه علمیه، یکی از همین موارد بود. نهیبی که بر سر حوزه های علمیه زده شد، جدی بود. متفاوت بود. پر از درد بود. هشدار درباره «سیلی خوردن اسلام» و نقش حوزه در این ماجرا نکته ای نبود که بتوان به راحتی از کنار آن عبور کرد. او درباره تبلیغ به عنوان یکی از شوون جدی حوزه های علمیه به صراحت نالید که من «نگرانم». مساله را برای همه طلاب و‌ حوزویان و علما و مراجع و نهادها و مسوولین حوزوی آشکارتر نمود و گفت تبلیغ در راس امور است. این یک سخن مهم و‌ حیاتی بود. باز عده ای سرشان را در لاک درس و بحث و هیات علمی و مدارج حوزوی و درسهای متداول روزانه شان فرو نکنند و خود را به نشنیدن نزنند و جملات او را تحریف نکنند و نگویند همین کارهایی که میکنیم خوب است. حوزه باید بیدار شود. حوزه باید نطقش باز شود. حوزه بسیار جلو تر و ارتقا یافته تر از پیش از انقلاب است لکن بسیار عقبتر و جامانده تر از نیازهای امروز کشور. در ماجرای اغتشاشات و حمله همه جانبه رسانه ای و فرهنگی دشمن سکوت علما و حوزویان و یا بیان سخنان دو پهلو و پر لکنت ، آزار دهنده بود. مساله های ذهن جوانان زیاد شده و تلاش ما عمامه به سر ها چند برابر نشده و باید نگران بود. نگران لعنتی بود که زمین و آسمان به عالمی میدهد که در هنگامه نیاز فکری جامعه، سکوت میکند. راه چاره چیست؟ اولا باید باورهای خود را مرور کنیم. هویت طلبگی به پیشقراولی امت و امامت او است. همه امور دیگر شوون و لوازم همین هویت است. پس هر زمان نقشی اجتماعی پر رنگ تر میشود ثانیا باید عموم طلاب و حوزویان «سبک زندگی» خود را بر این اساس ویرایش کنند. اگر در طول سال چند دهه خاص به تبلیغ اختصاص میدادند، اکنون باید برنامه ثابت روزانه برای تبلیغ در زندگی خود قرار دهند. همه طلاب کوچک و بزرگ. ثالثا باید ارتباطات اجتماعی و فامیلی و خانوادگی خود را بر این اساس تشدید کنند و ارتباطات جدید اجتماعی ایجاد کنند. رابعا باید حوزه های علمیه کاری کنند که همه مردم مبلغ شوند. جهاد تبیین یک جهاد همگانی است. حوزه باید این جهاد همگانی را حقیقتا فراگیر کند. هر کسی در این روزگار باید آنچه میداند و میفهمد در این جنگ شناختی مقابل دشمن بیان کند. روشنگری میتواند خطورات و وساوس را نابود کند. خامسا نیاز به شناخت و اندیشه و زاویه نگاهی متفاوت و طلبگی به امور داریم. بدون زاویه نگاه درست قدرت تحلیل درست نخواهیم داشت، قدرت تهاجم به بنیادهای اندیشه غرب نخواهیم داشت. پس باید اندیشه متناسب با ماموریت جدید را بدست آورد. اگر جامعه محتاج «امید ایمانی» است معلوم است که زاویه نگاه عمیق و راهبردی توحیدی ضروری است. ویژگی فضای رسانه ای جدید، سطحی شدن و خالی شدن از پشتوانه های فکر و اندیشه است. باید صحنه از اندیشه های عمیق و راهبردی پر شود تا زاویه نگاه عمومی ارتقا یابد و قدرت تحلیل رشد کرده و فضا مملو از تبیین و بیان و نور شود. حوزه باید در مستوای اندیشه رهبری جامعه وارد شود. اگر اسلام سیلی بخورد و از کبائر قدم به قدم قبح زدایی شود، شبیه علمای دوران سیدالشهدا متهم خواهیم بود. وقت برخاستن است. برخاستن همه خصوصا اهل علم.... سرمقاله همشهری @ali_mahdiyan
چند نکته درباره «تشکیل کانونهای عظیم تبلیغی» شیخ علی مهدیان گفتگو با فارس http://fna.ir/3dl5e0 @ali_mahdiyan
هدایت شده از مثل خمینی (ره)
‼️ثبت نام آغاز شد‼️ 🔹خانه طلاب جوان برگزار می‌کند: 🔰اولین اردوی هویت و سبک زندگی طلبه عصر انقلاب 🗓زمان:۱۵ الی ۲۰ مرداد ماه 📌مکان:قم المقدسه، مدرسه علمیه‌ سجادیه‌ی دستجرد ⏳مهلت ثبت نام: ۲۰ الی ۳۱ تیرماه توجه! « ظرفیت دوره محدود است» 🖥 جهت ثبت نام اینجا کلیک کنید. یا از طریق سایت: خانه‌طلاب: khanetolab.ir نجاح: login.ismc.ir جهت کسب اطلاعات بیشتر با آیدی @mesle_komeini در ارتباط باشید ╭━━⊰ ❀ 💠 ❀ ⊱━━╮ @ahd_ba_khomeini ╰━━⊰ ❀ 💠 ❀ ⊱━━╯
🚩 مراسم دهه اول محرم ۱۴۴۵ ▫️حجت الاسلام والمسلمین ▫️کربلایی هادم 📆 از سه شنبه ۲۷ تیرماه بمدت ۱۱شب 🕘 بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشا 📍 خیابان ۱۹دی | روبروی کوچه ۷۳ | مسجد محمدیه 🏴 سلام الله علیها 🚩 @fadaeyan_ir
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
✅ 5 نکته درباره سلبریتی درمانی آقای قاضی کشف حجاب و هتک حرمت به پرچم ایران طی یکی دو روز گذشته بسیار خبرساز شده است. طبیعی است که مطالبه مردم مواجهه بهنگام و قاطع با این بی حرمتی هاست. اما حکم اخیر آقای قاضی درباره کشف حجاب به جهتی معنادار بود. آقای قاضی برای مجازات بازیگر صرفا جزای نقدی یا حبس در نظر نگرفت و برای درمان این بیماری، خواستار مراجعه به روانشناس و گزارش های دوره ای شده بود. واقعیت اینست که ریشه هنجارشنکنی های اخیر در میان بخشی از جامعه هنرمند و ورزشکار دلائل متنوع دارد و نباید با همه یکسان برخورد کرد. بخشی قابل اعتنایی از این رفتارها ریشه در بیماری های فردی دارد. یا عزت نفس پائین و خودتحقیری و بی هویتی و یا ترس از فشار اطرافیان و هراس از هجمه های سازمانی و یا عطش پایان ناپذیر دیده شدن و خودنمائی و غیره. این گروه را باید از افرادی که مساله اعتقادی دارند یا دنبال مبارزه ایدئولوژیک هستند و یا پول گرفته اند و اجیر شدند متفاوت دانست. ❇️اما چند ملاحظه را باید به این نسخه سنجیده و هوشمندانه آقای قاضی و در اصل مواجهه عدلیه اضافه کرد؛ خاصه اینکه این روزها مجلس در حال تصویب لایحه عفاف و حجاب است و از این منظر مخاطب این متن است. برخورد با ایندست مسائل باید پنج وجه توامان داشته باشد. 🔸اول اینکه به ریشه خطای فرد باید توجه کند. درمان را نمی توان بی اعتنا به مرض نسخه کرد. حکم اخیر آقای قاضی از این منظر اهمیت دارد. 🔹دوم اینکه مجازات در هر سطحی باید بازدارانده باشد. هرچه هست باید مانع تکرار شود. باید در ادراک عمومی سخت ارزیابی شود که دیگری جرئت تکرار آنرا نداشته باشد. 🔸سوم اینکه مجازات نباید بی اعتنا به اصل موضوع باشد. مثلا شکستن حرمت پرچم توهین به همه داشته های یک ملت است. توهین به یک نماد دینی و ایرانی است. اینکه مجرم چه نیتی داشته و چه مرضی، نافی شکستن حریم ها نمی شود. آدمی که قتل می کند ولو بیماری روحی داشته باشد اما مرتکب قتل نفس شده و جان یک انسان را گرفته است. 🔹چهارم نسبت این خطا با گناهان بزرگتر است. یک تخلف فردی وقتی در خدمت دشمن می رود تبدیل به یک پروژه امنیتی می شود. ممکن است صدای بوق ممتد صرفا یک خطای راهنمائی رانندگی باشد و مقابل بیمارستان حکم بی اخلاقی پیدا کند اما وقتی اجابت خواست دشمن می شود معنایش تغییر می کند و گناه سیاسی و امنیتی می شود. 🔸پنجم و در نهایت اینکه ایندست احکام باید جلوی چشم مردم باشد. قاطع و به هنگام. علت نیز روشن است. این خطاها اول از همه موجب جریحه دار شدن احساسات عمومی می شود و از اینجهت زمان برخورد و علنی سازی آن اهمیت دارد. خلاصه اینکه برخورد با ایندست موضوعات باید هم فرد را ببیند و هم جامعه. هم درمان باشد و هم پیشگیری. هم عمل را ببیند و هم اثر آن و ... @mahdian_mohsen
وقتی رهبری جلوی چشم همه مردم ایران میگه از این وضعیتتون نگرانم و این وضعیتتون ادامه پیدا کنه،اسلام سیلی میخوره،چرا از مطالبه از حوزه چهارتا حزب اللهی که وسط میدون جهاد تبیین شمشیر میزنن،ناراحت میشید؟باید بریم به بی عملی و کم کاریهامون فکر کنیم و برای جبرانش تدبیری کنیمرهبری صحنه را خالی دیده از ما @ali_mahdiyan
خاطرات جهادی.mp3
39.01M
تو عمرم این قدر خاطره از جهادی نگفته بودم که برای این نوجوانهای دبیرستانی گفتم. برای خودم هم جذاب بود. 🔹«آثار پذیرش مسوولیت و تلاش حداکثری در نصرت امام» در قالب تجربیات جهادی 🌹دبیرستان «رویشهای انقلاب اسلامی» قم @ali_mahdiyan
هدایت شده از مثل خمینی (ره)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 اردوی معرفتی_تشکیلاتی "مثل خمینی" مسیری برای کشف هویت و سبک زندگی طلبه عصر انقلاب 🔖 ویژه طلاب برادر 🗓زمان: ۱۵ الی ۲۰ مرداد ماه 📌مکان: قم المقدسه، مدرسه علمیه‌ سجادیه‌ی دستجرد ⏳مهلت ثبت نام: ۲۰ الی ۳۱ تیرماه توجه! « ظرفیت دوره محدود است» 🖥 جهت ثبت نام اینجا کلیک کنید. یا از طریق سایت: خانه‌طلاب: khanetolab.ir نجاح: login.ismc.ir جهت کسب اطلاعات بیشتر با آیدی @mesle_komeini در ارتباط باشید ╭━━⊰ ❀ 🌕 ❀ ⊱━━╮ @ahd_ba_khomeini ╰━━⊰ ❀ 🌿 ❀ ⊱━━╯
نصیری را زندان نکنید ✍بگذارید جلوی چشم باشد، باید انقلابیهای سوپر انقلابی خوب تماشا کنند. آنانکه «نظام» را متهم میکنند تا بگویند ما خیلی آرمانگراییم، تماشا کنند. این عاقبت را ببینند. ✍نصیری را زندان نکنید، او بودنش مفید است. بگذارید طعم تلخ عدالتخواهی خوارجی به ذائقه ها بنشیند. عدالتخواهی بدون اخلاق بدون عقل. ✍نصیری را شماتت نکنید. از او عبرت بگیریم. این عاقبت همه کسانی است که پشت ریش و پشم و ادا و اطوارهای انقلابی ، فکری به حال بیمار دلیشان نمیکنند. این عاقبت عقده ای بازی و لجاجت است. لج بازهای زیادی را دیده ایم، منتظری و میرحسین و کروبی و امجد و بیا جلو تا امروز ✍نصیری خوب است. بگذارید رفیق بازهای عالم سیاست ببینند کوتاه آمدنهایشان مقابل رفقایشان چگونه آنها را حفظ میکند. وقتی در مجالس خصوصی میدیدند چطور اندیشه های امام را تمسخر میکند و خفه خون گرفته بودند و بلکه به او تریبون میدادند و کرسی داوری میدادند و حلوا حلوایش میکردند همینها که ادعای شفافیت و صراحت و عدالتجوییشان گوش فلک را کر کرده. وقتی مبانی کج و معوجش را میدیدند پروژه های آنچنانی ترجمه بحار و امثالهم به او نسپرند. ✍نصیری باید بماند که آخوندها بفهمند درس خارج و فقه و اصول کسی را نجات نمیدهد اگر خودخواهانه مقابل نظام ولایی بایستد، چه شریعتمداری باشی چه منتظری چه جوجه طلبه ای مثل این. همانطور که درس اخلاق هم شیخ علی تهرانی ها و امجدها را نجات نداد. ✍نصیری مفید است تا ببینید جاهل متنسک و عالم متهتک دو روی یک سکه اند. آرمانجویی خالی از نظام و محافظه کاری خالی از انقلاب دو روی یک سکه اند. تا ببینند مارهای خوش خط و خال و لیبرالیسم و اسلام آمریکایی با چه فرآیندی از دل انقلابی بازی بیرون میآید. تا بفهمیم آنانکه اندیشه امام را تا عمیق ترین لایه هایش نپذیرفته اند حق ندارند پرچمدار انقلابی گری باشند. ✍نصیری خوب است بگذارید ادامه دهد بگذارید تاویل والله و الله گفتن حاج قاسم را همه مشاهده کنیم. تا برای عاقبتمان بترسیم و نگران باشیم. آن زمان که برای این نظام و رهبر حکیمش کم میگذاریم حتی با سکوت و انفعالهایمان. ببینیم ماجرا جدی تر از این حرفها است و شوخی ندارد. خدایا به همه ما رحم کن.... @ali_mahdiyan
سخنرانی شب اول محرم 1445~1.mp3
23.88M
🔊 🔺 سخنرانی شب اول محرم ۱۴۴۵ 🎙 حجت‌الاسلام علی مهدیان @fadaeyan_ir
هدایت شده از مثل خمینی (ره)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| ۱۸ روز تا اولین اردوی سالیانه"مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" ●هویت و سبک زندگی طلبه عصر انقلاب● : 💠 تا این کار را نکنیم گرفتاریم... 🌀حوزویان باید روح کار امام(ره) را از سنت درک کنند و با امام (ره)، خود را معنا کنند 👈برای ثبت نام اینجا را کلیک کنید👉 ‼️سه روز تا پایان ثبت نام‼️ ╭━━⊰ ❀ 🌕 ❀ ⊱━━╮ @ahd_ba_khomeini ╰━━⊰ ❀ 🌿 ❀ ⊱━━╯
«ولاء طرفینی» بی خاصیت 🌱به اسم ولاء طرفینی میخواهی نه یک فرع فقهی بلکه حاکمیت الله و اقتدار حکومت ولایی را بشکنی و حرام سیاسی را کمرنگ کنی؟ عجب و هزاران عجب! محبت به یکدیگر اگر بنا نیست زیر سایه خدا باشد، بی خاصیت میشود. سایه خدا وقتی گسترده میشود که اطاعت او محقق شود. ظل الله سبحانه فی الآخرة مبذول لمن أطاعه فی الدنیا. اگر بنا است محبت و رفاقت طرفینی ما با زیر پا گذاشتن اطاعت خدا حاصل شود، چه حاصل؟ بله اگر بنا است اطاعت او شود و مقاصد او محقق شود حالا مَنْ بِکَلِمَةٍ یُلْطِفُهُ بِهَا وَ فَرَّجَ عَنْهُ کُرْبَتَهُ لَمْ یَزَلْ فِی ظِلِّ اللَّهِ الْمَمْدُودِ عَلَیْهِ (مِنَ الرَّحْمَةِ) مَا کَانَ فِی ذَلِکَ لطف و محبت ما به هم دستگیری ما نسبت به هم با این وصف سایه رحمت و قدرت خدا را میگسترد. 🌱هر رابطه طرفینی از جنس محبت و صمیمیت هویت «فی الله»ی ندارد. اصلا خلاصتان کنم، اگر دنبال اتصال حقیقی و محبت حقیقی هستیم، بدون دغدغه علم کردن مقاصد او شدنی نخواهد بود. محبت و رفاقت هایتان را بیاورید پای کار مدد به حاکمیت الله. بیاورید پای کار برداشتن بارهای انقلاب. نه اینکه به اسم محبت و رفاقت و اتصال و مبارزه با دوقطبی گری، ید الله را که دست حاکمیت دینی است قطع کنی! «متحابین فی الله» به تعبیر امام صادق، این را لازم داریم 🌱فرمود تزاوروا تلاقوا تذاکروا امرنا و احیوه سراغ هم بروید ، به هم سر بزنید، دور هم بنشینید سخن بگویید که امر ما زنده شود. امر ما حاکمیت و مکتب ما است. چقدر بد است که مفاهیم دین را از منظومه خودش خارج میکنیم و آن وقت نفله میکنیم کلمات دین را. 🌱به برخی از ما باشد زلیخا را هم به دلیل محبتش به ولی خدا جزو رستگاران و سعادتمندان عالم بر میشمریم. محبت به ولی خدا هم باید مصداق محبت به خدای بینهایت باشد و در جهت دنبال کردن مقاصد او باشد و الا حقیقتش نفس پرستی است نه امام دوستی. حاکمیت دین را بی خیال شویم، «حرام سیاسی» را در جامعه بی خیال شویم که چون «ولاء طرفینی» را دنبال میکنیم؟! نه ولاء طرفینی را شناختیم نه اهداف دین را. 🌱او که فرمود «وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ»، ادامه داد که این فنداسیون را طوری کار بگذارید که «يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَيُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَيُطِيعُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ أُولَئِكَ سَيَرْحَمُهُمُ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ» ولاء طرفینی که نتواند چنین ساختمانی را بر بتابد بلکه با شکست آن آغاز کند، چیست؟ این ولاء نه ظهور خدای عزیز است و نه خدای حکیم. 🌱محبت مومنین به هم باید زیر سایه عبودیت و اطاعت شکل بگیرد و حول ولایت حاکم الهی محقق شود. آنکه به نام ولایت ولی و حاکم الهی ولای طرفینی را انکار میکند چشم چپش کور است و آنکه به نام ولاء طرفینی ولای حاکم الهی را کمرنگ میکند چشم راستش کور است و مکتب امام روح الله مکتب ذوالعینین است، نه چپی است نه راستی. @ali_mahdiyan
هدایت شده از خط فرهنگ
شب اول_حجت الاسلام مهدیان.pdf
994.7K
▫️ جزوه سخنرانی شب اول 📜 مدت زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه 🆔@khatte_farhang
شب دوم محرم 1445سخنرانی~1.mp3
24.62M
🔊 🔺 سخنرانی شب دوم محرم ۱۴۴۵ 🎙 حجت‌الاسلام علی مهدیان @fadaeyan_ir
شب سوم _سخنرانی~2.mp3
22.95M
🔊 🔺 سخنرانی شب سوم محرم ۱۴۴۵ 🎙 حجت‌الاسلام علی مهدیان @fadaeyan_ir
شب دوم 1.pdf
743.8K
▫️ جزوه سخنرانی شب دوم 📜 مدت زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه سلام الله علیها @fadaeyan_ir