eitaa logo
بر پا
5.9هزار دنبال‌کننده
585 عکس
317 ویدیو
71 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
ایران اگر نبود حماسه نبود،حماس نبود، غزه هم نبود 🔺امروز رهبری در دیدار با خانواده حاج قاسم گفت، «حاج قاسم محور مقاومت را احیا کرد، مقاومت سه ماهه غزه مدیون این احیای جبهه مقاومت است» توییتی هم از دفتر ایشان به زبان عربی منتشر شد که تشکر از زحمات سردار قاآنی در منطقه است. خوب که چی؟ 🔺سخنگوی سپاه، حرکت حماس را انتقام سردار شهید دانست. صدای حماس درآمد که چنین نیست. انگیزه های این عملیات فلسطینی بود. بعد سپاه رسما اعلام کرد که بین انگیزه و مجموعه نتایج یک فعل فرق بگذارید. بعد فرمانده سپاه و مسوول دفتر رهبری اعلام کردند که حماس درست میگوید. این انتقام ایران نبود. اما 🔺سخنگوی سپاه حرفش را بد منتقل کرد، قبول، لکن این وسط یک سوال وجود دارد؛ چرا سخنگوی سپاه چنان گفت؟ که بعد چنین شود؟ پاسخ را باید در صحنه خودتحقیری و انفعال «جمعی» از انقلابیون و تاثیرشان در مردم جستجو کرد. همان پازلی که دشمن مدتها است از تحققش برای داخل به شدت استقبال میکند. مخصوصا در این زمان. 🔺 بعد از ترور سیدرضی توسط اسراییل جمع زیادی از انقلابیون ما، فریاد انتقام انتقامشان بلند شد. اینها یادشان افتاده بود که اصلا جمهوری اسلامی در قصه غزه «منفعل» است. یادشان افتاده بود فرمانده سپاه رجز خوانده بود که به ما ضربه ای بزنید کرک و پرتان را به باد میدهیم. یادشان افتاده بود که بارها امیرعبداللهیان خط و نشان کشیده بود و تهدید کرده بود و ساعت صفر اعلام کرده بود. 🔺خوب حالا رهبری چه میگوید: او میگوید برادران من کل این صحنه که میبینید توسط جمهوری اسلامی ایران زنده شده. حاج قاسم کیست؟ او جمهوری اسلامی است در صحنه مقاومت منطقه. 🔺فشار گام به گام رشد یابنده جنگ حزب الله که بیش از یک سوم کل قدرت اسراییل و آمریکا را درگیر خود کرده. ضربه های عجیب و غریب یمن و ضربات کوچک پی در پی مقاومت عراق و سوریه و ... همه میوه های این جبهه چند ضلعی اند که کمک به مقاومت غزه میکند. دشمن هم از روز اول نقش ایران را میدانست در این صحنه و رسما و علنا میگفت و تهدید میکرد، شما چطور ندیدید؟ ترور سردار سیدرضی و ضربه زدن علنی به ایران واکنش به چه بود؟ 🔺 آری بخشی از جنگ تهدید است. تهدید خودش ابزار قدرت است. و مگر طرف مقابل تهدید نکرد و مگر توانست تهدیدهایش را عمل کند و اصلا مگر شما میدانید کی و کجا قرار است تهدیدهای ما عملی شود؟ و البته مگر ندیدید تهدیدهای امیرعبداللهیان توسط جبهه مقاومت گام به گام توسط حزب الله و یمن و عراق در حال عملی شدن است؟ و مگر حضور سپاه قدس در جنگ سی و سه روزه را هم، همان زمان میدانستید؟ چه میگویید پس؟! حماسه تاریخ ساز غزه که میتواند مبنای خیزش و مشارکت بیشتر مردم باشد را هم میخواهید تبدیل کنید به بهانه افسردگی و انفعال؟ 🔺آقای جمهوری اسلامی زنده کننده کل این صحنه است، او منفعل نیست. این شمایید که خیلی وقت است منفعل شده اید. @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجموعه جلسات معرفتی درباره زن جلسه پنجم: تصویری «نو» درباره زن «ضرب الله مثلا للذین کفروا.... ضرب الله مثلا للذین آمنوا» دانشگاه خواجه نصیر شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan
هدایت شده از ایران آینده🇮🇷
🔹 به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام شهید القدس حاج قاسم سلیمانی برگزار می شود 💢 خون حاج قاسم راه عبور از کدام دوگانه ها را گشود؟ زمان : سه شنبه؛ 12 دی ماه 1402؛ ساعت 14 الی 17.30 🔻با مشارکت‌: 🔹 مرکز رسول السلام 🔹مرکز علوم نوین اسلامی(معنا) 💢علاقه‌مندان جهت حضور در جلسه با شماره: 09333621111 ارتباط برقرار نمایند. 👇 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
کریسمس مبارک 🔺بابانوئل آمده تا جشن بگیریم، از قطب شمال با همون هیکل چاق و لباس قرمز رنگش، با گوزنهایی که سورتمه اش را میکشند. آمده برای چی؟ برای اینکه توی جوراب کودکان بی گناه و معصوم که از شومینه ها آویزان شده، هدیه بگذارد. کودکان معصوم در این سرمای زمستانی خوابند. بدنهایشان سرد شده، یخ کرده. از گوشه لبهای کوچکشان خون جاری شده، پدرهایشان بغض کرده اند و مادرهایشان ضجه میزنند، نگاهشان به آسمان است. اینجا غزه است. کریسمس مبارک. 🔺بابانوئل غصه نخور، شاید مریم مقدس در بهشت مشغول است به مادری، تو چرخ بزن و برو به اروپا به آمریکا به کودکانشان که جهان فردا را خواهند دید پیغام برسان، در جورابهایشان هدیه ای بگذار که به قدمهایشان عزم دهد، که برخیزند و بشورند بر این زمستان و یخبندان سرد. کودکان روزی خواهند فهمید در این دنیا چه کسانی باقی کودکان مسیحی شهر غوطه سوریه را که لباس سرخ به تنشان کرده بودند تا جلوی پدر و مادرشان بکشند آنها را نجات داد. برو از دود کش ها در کنار شومینه های گرم خانه هایشان و به بچه هایشان بگو چند کلیسا در غزه با خاک یکی شد. چند راهبه در کلیسای بیت المقدس بودند که شهرک نشینها آب دهان به صورتشان پرت میکردند. و پاپ فرانسیس سکوت میکرد که خدای نکرده بدنش را بر صلیب نکنند، چون او مقدس تر از عیسی ع است شاید. کریسمس مبارک 🔺عیسی ع را همانها بر صلیب کردند که به مادرش توهین کردند. و لعنت بر این دنیای یخ زده برف گرفته که بایدن مسیحی درش میگوید افتخار میکنم صهیونیستم. و کمک میکند که بچه ها کشته شوند و راهبه ها هتک حرمت شوند و مسیح به صلیب رود. اف بر این دنیا. اف بر دنیایی که رییس مجلس آمریکا درش بگوید «کتاب مقدس یادمان داده کنار اسراییل بایستیم.» و بکشیم و سلاخی کنیم و این هدیه سال نوی میلادی ما است برای مسیح و مادر مقدسش. کریسمس مبارک 🔺به این کاج سبز زینت بسته شده قسم، سروهایی در غزه به خون زینت شده اند که عالم را چراغانی میکنند. شمع روشن کنید به یاد یحیای تعمید داده شده اما معمدانی بیمارستانی بود که نامش به غسل تعمید یحیای نبی آراسته بود، به خون کشیدندش تا سرو بروید از خاکش، حالا وقتش شده جشن ظهور بگیریم. درختهای استوار چراغانی وسط این سرمای فراگیر زیاد شده اند، همه پاک و مطهر مثل یحیی ع مثل عیسی ع. زینت شده به خون، خون کودکان، چراغان میکنند عالم را. کریسمس مبارک 🔺جشن ظهور است، ظهور مسیح ع صاحب دوشمشیر. اینجا تفسیر میکند شمشیر دوگانه عیسی ع را، چون شمشیرهای دوگانه ای که جمع معنویت و مقاومتند، از خاک بر میخیزند و بر فرق دجالهای کودک کش فرود میآیند. جشن ظهور است.کریسمس مبارک همشهری @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجموعه جلسات معرفتی درباره زن جلسه ششم: الگوهای این زمانی «زن با هویت انقلاب» موسسه فتوت قم شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan
2064326401_-15967880.pdf
536K
🔴 فاطمه(س)، اتصال انسان غزه با انسان ایران شب دوم  ۱۴۰۲/۰۹/۲۳ حجت‌الاسلام و المسلمین مهدیان/ فاطمیه دوم ۱۴۰۲ / هیات سفینه النجاه دانشگاه خواجه نصیر 🔸هیئت‌سفینةالنجاة دانشگاه‌خواجه‌نصیر🔸 🆔️ @heyat_safine_nejat @ali_mahdiyan
-1061544190_1168272727.pdf
499.3K
🔹سه زاویه اندیشه اجتماعی به زن: تمدن غرب، تحجر، انقلاب 🔹زن در صف اول تحول، پیشرفت و سلوک جامعه 🔹۴ زن نماینده ی جبهه حق و باطل به بیان قرآن @ali_mahdiyan
پیوند خونی رسم ما ایرانی ها است وقتی خبر شهادت میشنویم، به وابستگان شهید دو کلمه به ظاهر متناقض میگوییم. «تبریک و تسلیت» تسلیت به ایران، به مادرها و پدرهای داغدارش، به قلبهای شکسته، به درد فراق عزیزانش. تسلیت به مردمی که بیست سال زیر بیشترین فشارها زندگی کردند، مثل کرمان مثل همه شهرهای محروم ایران، زیر خط فقر آبروداری میکنند و فشار دشمن و زخم زبان و‌ ناکارآمدی دشمن‌پرست و دشمن‌ترس را تحمل میکنند. تسلیت به ایران که چهل و چند سال است پرچم آزادی خواهی را بلند کرده و زیر بار زور نمیرود و به خاطرش هزینه میدهد. خون پابرهنه ها و زجر کشیده ها، روی آسفالت خیابانهای کرمان منتهی به قبر سردار شهید روی زمین ریخت. سرداری که از بدن سوخته و پودر شده اش چیز زیادی برنگشت و داغش هر سال داغتر میشود. تسلیت. اما تبریک چرا؟ تبریک به خاطر اینکه خون شهید که ریخته میشود، عزم مردم جدی تر میشود، دشمنیشان با طاغوتها بیشتر میشود، میدانی این یعنی چه؟ یعنی قدرتشان بیشتر میشود، بازی رسانه ای و فرهنگی و اقتصادی و چه و چه برای دلسرد کردن مردم نابود میشود، به قول آن مرد حکیم، مردم بیدار تر میشوند. بیدارتر شدن ایران میدانی چقدر ارزش دارد؟ بیداری همان چیزی است که تا کنون از عهده دشمنی ها برآمده. تبریک به ایران به خاطر آنکه صبر و استقامتشان جواب داده، شهدا را ببینید، از خود بپرسید چه کسی آنها را کشته؟ این پرسش را دنبال کنید از این گروهک و آن گروهک منتقل میشوید به راس دشمنی؟ صهیونیسم جهانی. خوب حالا بپرسید؟ او چرا این جنایت را کرده؟ چه مقصدی را دنبال میکرده؟ نه سادیسم و سبعیت و اینها نیست پاسخ، او هدفی را دنبال میکرده، چه هدفی؟ چرا باید مردم را بزند؟ هدفش تغییری در حال و اراده مردم است؟ مگر مردم چه حالی دارند و چه اراده ای دارند که دشمن آنها را میکشد؟ دشمن میخواست کوتاه بیایند، نیامدند؟ میخواست ناامید شوند، نشدند؟ میخواست صبر نکنند، صبر کردند؟ دشمن میخواهد نظام ایران عکس العملی را انجام دهد که پازل آنها تکمیل شود؟ مگر ایران پیش از این چه میکرد که پازل آنها خراب شده بود؟ چه انتظاری دارد؟ تبریک به ایران که با بلوغ خود و رشد خود نقشه های دشمن را خراب کرده بود. آه ، چقدر سردار شهید، زنده است. انگار فریاد میزند و همه ایران با او فریاد میزنند: ما ملت امام حسینیم، ما ملت شهادتیم چطور امام حسین ع تاریخ را تغییر داد، ایران هم همان پروژه را جلو برد. برای همین سردار میگفت امروز قرار گاه حسین بن علی ع ایران است. رهبر راست میگفت حاج قاسم محور مقاومت را احیا کرد و این محور مقاومت است که غزه به او تکیه داده. ایران همان است که با صبرش و زنده بودنش کل محور مقاومت را زنده کرده، غزه را، کرانه را، لبنان را،یمن را، سوریه را. چرا دشمن غیظ نکند. تبریک میگوییم، به خاطر جمع شهدایی که زنده اند، بشارت میدهند، روزی میخورند نزد خدا و روزی میدهند کل جامعه را. تبریک میگوییم قدرت ایران را، اراده و عزم ایران را، صبر ایران را. تبریک میگوییم ملت امام حسین ع بودن ایران را. تبریک میگوییم بیدارتر شدن مردم را. تبریک میگوییم این پیوند خونی با کل جبهه مقاومت را و با زنان و مردان و کودکان غزه را سلام بر ایران، سلام بر حاج قاسم، سلام بر اصحاب امام حسین ع، سلام بر ابا عبدالله الحسین ع همشهری @ali_mahdiyan
متنی را برادر بزرگوارم آقای سیدعلی موسوی، در گروه ها منتشر کرده است که صرفا برای مخاطبین این کانال قرار میدهم و البته نقد میکنم. چون احساس میکنم اشکالات مهمی دارد که به کنشگری های ناقص و خطا منجر خواهد شد. این متن ایشان است⬇️⬇️⬇️
سید علی موسوی: طرح ولی نگهداشتن سطح درگیری جبهه عراق و سوریه با امریکا و اسرائیل در همین حد است؟ هم آری هم نه. برای فهم طرح ولی، کمی به عقب برگردیم و سوال دیگری را جواب دهیم «آیا طرح ولی پذیرش برجام بود؟» هم آری هم نه «ولی »در برآیند آمادگی شکل یافته در صحنه کشور و خصوصا نخبگان دارای قدرت سیاسی، جنگ را پیش می برد. این «مراعات نفس جامعه و مدیران» غیر از تقیه است. خلط بین این دو مفهوم را در نظر بگیریم. از سویی فهم استراتژی تقیه ائمه متأخرین در انسان 250 ساله کلید فهم منطق رهبری است. درست. اما اگر تقیه را درست معنا نکنیم، چرا برای پیشرفت ایران با خود امریکا کنار نیاییم ؟ اصلا چرا در مقابل اسرائیل تقیه نکنیم. مسئله تقیه کاملا وابسته به قواعد میدان جنگ است. جنگ صرفا با سپر در دست گرفتن که پیش نمی رود. تقیه سپر است و بدون سپر جنگیدن حماقت است. اما جنگیدن مساوی سپر گرفتن در دست نیست. هر قدر شمشیرت برنده تر بچرخد، سپرت هم باید بیشتر در میدان نبرد به تحرک درآید. مسوولیت زدن نفت کش های اماراتی را هیچ وقت به عهده نگرفتیم کما این که حزب الله هیچ وقت انفجار سفارت امریکا و مقر تنفگداران امریکایی را به عهده نگرفت. این تقیه است... اما مراعات ظرفیت های موجود ، یعنی ببنیم مردم ایران چقدر آماده واکنش حریف اند. مردم لبنان چقدر. مردم و حاکمان سوریه چقدر و مردم عراق چقدر و ... وضعیت کنونی ما برآیند دارایی هایمان است شکی نیست که در حال پیشروی هستیم اما انسان انقلابی به دارایی موجود راضی نیست. این نارضایتی نباید معنای سیاه نمایی بگیرد. اگر چنین شود، یأس حاصل از آن اجازه حرکت را نخواهد داد. لازمه رشد جمع رضایت از دارایی ها و نارضایتی از ناداری هاست آنچه جهاد تبیین تخدیری نامیده می شود، تلاش دارد برای جلوگیری از نا امیدی و یأس و سیاه نمایی، منکر نقاط ضعف و ناداری ها شود. خروجی اش با سیاه نمایی یأس آفرین یکی است. رکود و سکون و رضایت به وضعیت کنونی. رفتار انقلابی جمع بین تنزیه و تشبیه، جمع بین نقد و دفاع ، جمع بین سلب و ایجاب است. اما نقد حقیر به این متن را در یادداشت بعدی ببینید ⬇️⬇️⬇️⬇️ @ali_mahdiyan
تقیه در بستر تشبیه و تنزیه نکته اول: جدا کردن مفهوم «تقیه» از «مراعات جامعه» غلط است. بله تقیه ابعاد و اضلاع و مصادیق دارد. تقیه همان است که ما به ساحت «مصلحت» میشناسیمش. «ساحت» میگویم چون یک لایه از اندیشه ورزی است که وقتی نباشد قدرت تدبیر نخواهید داشت. «تقیه» را علمای ما به «خوفی» و «مداراتی» تقسیم میکنند. یکی معمولا در مقابل دشمن و حاکمان است دیگری در نسبت با امت و عموم مردم. به لحاظ اعمال هم تقیه گاهی «کتمانی» و گاهی «اظهاری» است. این هر دو برای آن است که سپری درست کنید اراده شما جلو برود، لذا هیچ یک معنای «انفعال» نمیدهد. هیچ وقت تقیه معنای انفعال نداشته، حتی تقیه خوفی. نکته دوم: ریشه تقیه و مصلحت سنجی ها، رشد امت است. اگر امت در وضعیت رشد یافتگی بالاتری باشد، در وضعیت قدرت بالاتر و برتری خواهد بود و اینجا شکل مصلحت ورزی های خوفی شما هم تغییر خواهد کرد. ریشه اصلی همه مصلحت سنجی ها صبر مردم، فهم مردم و عبودیت آنها است. لذا در دوران امام عصر عج که رشد مردم به یک بلوغی رسیده تقیه خوفی بالکل به کمرنگترین وضع خود میرسد، ایران امروز ، در مستوایی از قدرت است که بی نظیرترین فشارهای اقتصادی تاریخ هم نتوانست او را از پای درآورد. اما همین ایران نیاز به تجربه و رشد داشت و انعطاف قهرمانانه، زمینه ساز همین اتفاق بود. پس در بین ابعاد و اضلاع مختلف تقیه، اساس مراعات است آنهم مراعات مردم.( مردم یعنی کل جامعه ، عوام و خواص، مدیر و غیر مدیر) این جا منشا اصلی قدرت است. نکته سوم: ولی و امام جامعه، فقط در برآیند آمادگی مردم، جنگ را پیش نمیبرد بلکه او این برآیند را ارتقا میدهد. او ظرفیت سازی میکند، سلوک میدهد، تربیت نفس جامعه میکند. از این منظر حتی خود جنگ هم یک ابزار برای رشد و ارتقای جامعه است. اینگونه تمدن ساخته میشود. نکته چهارم: مرحوم ابن عربی در فص نوحی، بحثی در تفاوت رویکرد «فرقان» و «قرآن» دارد و میگوید تشبیه و تنزیه باید با هم همراه باشد در گفتمان انبیا، یعنی امت ختمی تحمل این وحدت تشبیه و تنزیه را داشت. مرحوم شاه آبادی ذیل این بیان میگوید، در دل هر تشبیهی تنزیه هست و بالعکس. اما ذیل این بیان استاد شاه آبادی، حضرت امام ره حاشیه ای دارد و میگوید: رنگ و طعم گفتمان انبیا و اولیا تنزیهی تر است. دلیلش هم رشدی است که میخواهند به جامعه بدهند. این سه بیان مکمل همند. تنزیه، گفتمان دیدن نقص نیست بلکه گفتمان رها کردن و ترمیم نقص است. اگر سخن ما در باب تشبیه و تنزیه به جمع التقاطی و ضمیمه ای خوف و امید منجر شود که پیروز نیستیم. بلکه باید خوفی شکل بگیرد که پر از امید است. تا ترمیم و رفع نقص واقع شود. نه ایستادن و عدم تحول. نکته پنجم: بر اساس نکته فوق، اصلا دیدن داراییها و دیدن نداشته ها، صورتبندی غلطی است. اتفاقا بحث این است که شما همانطور که در دل نداشته ها و تهدیدها، نعمتها و فرصتها را میبینید، خوفتان هم در دلش امید جلوه کند نه ایستایی و کپ کردن و تحقیر. جهاد امید اتفاقا ندیدن ناداری ها نیست بلکه دیدن دارایی ها و فرصتها در دل ناداشته ها و تهدیدها است و این چشم مسلح به اندیشه و عقلانیت لازم دارد. نکته ششم: آنچه جامعه را در صراط مستقیم جمع تنزیه و تشبیه قرار میدهد، خط کشی های تخیلی و ذهنی من و شما نیست. رویکردهای فرقانی و التقاطی جمع خوف و امید نیست. بلکه به تعبیر رهبری ما محتاج تحولیم. «تحول» هم «رهبر» میخواهد، اگر کنشگری شما ولو به نام حرکت بر خط کشی تشبیه و تنزیه، بازی «رهبری تحول» را خراب کند، بر صراط مستقیم نیستید. او میفهمد در نسبت با وضعیت جامعه کدام طعم و رنگ باید جدی تر شود. کدام سمت را به چشم بیاوریم. این بحث بعد از دیدن جمع و وحدت تشبیه و تنزیه است و بعد از دیدن اینکه هر کدام در دل دیگری وجود دارد و این نکته مهمی است که امام ره به آن دو دانشمند بزرگ اضافه میکند. @ali_mahdiyan