eitaa logo
بر پا
6.8هزار دنبال‌کننده
638 عکس
367 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
متنی را برادر بزرگوارم آقای سیدعلی موسوی، در گروه ها منتشر کرده است که صرفا برای مخاطبین این کانال قرار میدهم و البته نقد میکنم. چون احساس میکنم اشکالات مهمی دارد که به کنشگری های ناقص و خطا منجر خواهد شد. این متن ایشان است⬇️⬇️⬇️
سید علی موسوی: طرح ولی نگهداشتن سطح درگیری جبهه عراق و سوریه با امریکا و اسرائیل در همین حد است؟ هم آری هم نه. برای فهم طرح ولی، کمی به عقب برگردیم و سوال دیگری را جواب دهیم «آیا طرح ولی پذیرش برجام بود؟» هم آری هم نه «ولی »در برآیند آمادگی شکل یافته در صحنه کشور و خصوصا نخبگان دارای قدرت سیاسی، جنگ را پیش می برد. این «مراعات نفس جامعه و مدیران» غیر از تقیه است. خلط بین این دو مفهوم را در نظر بگیریم. از سویی فهم استراتژی تقیه ائمه متأخرین در انسان 250 ساله کلید فهم منطق رهبری است. درست. اما اگر تقیه را درست معنا نکنیم، چرا برای پیشرفت ایران با خود امریکا کنار نیاییم ؟ اصلا چرا در مقابل اسرائیل تقیه نکنیم. مسئله تقیه کاملا وابسته به قواعد میدان جنگ است. جنگ صرفا با سپر در دست گرفتن که پیش نمی رود. تقیه سپر است و بدون سپر جنگیدن حماقت است. اما جنگیدن مساوی سپر گرفتن در دست نیست. هر قدر شمشیرت برنده تر بچرخد، سپرت هم باید بیشتر در میدان نبرد به تحرک درآید. مسوولیت زدن نفت کش های اماراتی را هیچ وقت به عهده نگرفتیم کما این که حزب الله هیچ وقت انفجار سفارت امریکا و مقر تنفگداران امریکایی را به عهده نگرفت. این تقیه است... اما مراعات ظرفیت های موجود ، یعنی ببنیم مردم ایران چقدر آماده واکنش حریف اند. مردم لبنان چقدر. مردم و حاکمان سوریه چقدر و مردم عراق چقدر و ... وضعیت کنونی ما برآیند دارایی هایمان است شکی نیست که در حال پیشروی هستیم اما انسان انقلابی به دارایی موجود راضی نیست. این نارضایتی نباید معنای سیاه نمایی بگیرد. اگر چنین شود، یأس حاصل از آن اجازه حرکت را نخواهد داد. لازمه رشد جمع رضایت از دارایی ها و نارضایتی از ناداری هاست آنچه جهاد تبیین تخدیری نامیده می شود، تلاش دارد برای جلوگیری از نا امیدی و یأس و سیاه نمایی، منکر نقاط ضعف و ناداری ها شود. خروجی اش با سیاه نمایی یأس آفرین یکی است. رکود و سکون و رضایت به وضعیت کنونی. رفتار انقلابی جمع بین تنزیه و تشبیه، جمع بین نقد و دفاع ، جمع بین سلب و ایجاب است. اما نقد حقیر به این متن را در یادداشت بعدی ببینید ⬇️⬇️⬇️⬇️ @ali_mahdiyan
تقیه در بستر تشبیه و تنزیه نکته اول: جدا کردن مفهوم «تقیه» از «مراعات جامعه» غلط است. بله تقیه ابعاد و اضلاع و مصادیق دارد. تقیه همان است که ما به ساحت «مصلحت» میشناسیمش. «ساحت» میگویم چون یک لایه از اندیشه ورزی است که وقتی نباشد قدرت تدبیر نخواهید داشت. «تقیه» را علمای ما به «خوفی» و «مداراتی» تقسیم میکنند. یکی معمولا در مقابل دشمن و حاکمان است دیگری در نسبت با امت و عموم مردم. به لحاظ اعمال هم تقیه گاهی «کتمانی» و گاهی «اظهاری» است. این هر دو برای آن است که سپری درست کنید اراده شما جلو برود، لذا هیچ یک معنای «انفعال» نمیدهد. هیچ وقت تقیه معنای انفعال نداشته، حتی تقیه خوفی. نکته دوم: ریشه تقیه و مصلحت سنجی ها، رشد امت است. اگر امت در وضعیت رشد یافتگی بالاتری باشد، در وضعیت قدرت بالاتر و برتری خواهد بود و اینجا شکل مصلحت ورزی های خوفی شما هم تغییر خواهد کرد. ریشه اصلی همه مصلحت سنجی ها صبر مردم، فهم مردم و عبودیت آنها است. لذا در دوران امام عصر عج که رشد مردم به یک بلوغی رسیده تقیه خوفی بالکل به کمرنگترین وضع خود میرسد، ایران امروز ، در مستوایی از قدرت است که بی نظیرترین فشارهای اقتصادی تاریخ هم نتوانست او را از پای درآورد. اما همین ایران نیاز به تجربه و رشد داشت و انعطاف قهرمانانه، زمینه ساز همین اتفاق بود. پس در بین ابعاد و اضلاع مختلف تقیه، اساس مراعات است آنهم مراعات مردم.( مردم یعنی کل جامعه ، عوام و خواص، مدیر و غیر مدیر) این جا منشا اصلی قدرت است. نکته سوم: ولی و امام جامعه، فقط در برآیند آمادگی مردم، جنگ را پیش نمیبرد بلکه او این برآیند را ارتقا میدهد. او ظرفیت سازی میکند، سلوک میدهد، تربیت نفس جامعه میکند. از این منظر حتی خود جنگ هم یک ابزار برای رشد و ارتقای جامعه است. اینگونه تمدن ساخته میشود. نکته چهارم: مرحوم ابن عربی در فص نوحی، بحثی در تفاوت رویکرد «فرقان» و «قرآن» دارد و میگوید تشبیه و تنزیه باید با هم همراه باشد در گفتمان انبیا، یعنی امت ختمی تحمل این وحدت تشبیه و تنزیه را داشت. مرحوم شاه آبادی ذیل این بیان میگوید، در دل هر تشبیهی تنزیه هست و بالعکس. اما ذیل این بیان استاد شاه آبادی، حضرت امام ره حاشیه ای دارد و میگوید: رنگ و طعم گفتمان انبیا و اولیا تنزیهی تر است. دلیلش هم رشدی است که میخواهند به جامعه بدهند. این سه بیان مکمل همند. تنزیه، گفتمان دیدن نقص نیست بلکه گفتمان رها کردن و ترمیم نقص است. اگر سخن ما در باب تشبیه و تنزیه به جمع التقاطی و ضمیمه ای خوف و امید منجر شود که پیروز نیستیم. بلکه باید خوفی شکل بگیرد که پر از امید است. تا ترمیم و رفع نقص واقع شود. نه ایستادن و عدم تحول. نکته پنجم: بر اساس نکته فوق، اصلا دیدن داراییها و دیدن نداشته ها، صورتبندی غلطی است. اتفاقا بحث این است که شما همانطور که در دل نداشته ها و تهدیدها، نعمتها و فرصتها را میبینید، خوفتان هم در دلش امید جلوه کند نه ایستایی و کپ کردن و تحقیر. جهاد امید اتفاقا ندیدن ناداری ها نیست بلکه دیدن دارایی ها و فرصتها در دل ناداشته ها و تهدیدها است و این چشم مسلح به اندیشه و عقلانیت لازم دارد. نکته ششم: آنچه جامعه را در صراط مستقیم جمع تنزیه و تشبیه قرار میدهد، خط کشی های تخیلی و ذهنی من و شما نیست. رویکردهای فرقانی و التقاطی جمع خوف و امید نیست. بلکه به تعبیر رهبری ما محتاج تحولیم. «تحول» هم «رهبر» میخواهد، اگر کنشگری شما ولو به نام حرکت بر خط کشی تشبیه و تنزیه، بازی «رهبری تحول» را خراب کند، بر صراط مستقیم نیستید. او میفهمد در نسبت با وضعیت جامعه کدام طعم و رنگ باید جدی تر شود. کدام سمت را به چشم بیاوریم. این بحث بعد از دیدن جمع و وحدت تشبیه و تنزیه است و بعد از دیدن اینکه هر کدام در دل دیگری وجود دارد و این نکته مهمی است که امام ره به آن دو دانشمند بزرگ اضافه میکند. @ali_mahdiyan
1_8876920451.mp3
22.1M
بررسی کتاب «خانواده» سخنان رهبری با زوجهای جوان انتشارات صهبا جلسه اول شیخ علی مهدیان هیات امام حسن ع قم @ali_mahdiyan
جماعت خودتحقیر ناامید که مسوولان را متهم میکنند به انفعال و ترس و چه و چه، اینها مانع انتقام سخت هستند ولو با رندی فریاد انتقام انتقام بلند کنند. مردم بی اعتماد به مدیران و دلسرد و ناامید از اهداف، سراغ هیچ اقدامی را نمیگیرند از جمله انتقام. مانع هر اقدامی شما خودتحقیرها هستید حتی انتقام @ali_mahdiyan
هدایت شده از کانال سید علی سیدان
درباره افسانه «بازدارندگی» دوستانی که مطالبه عمل متقابل را به منظور «بازدارندگی» طرح می‌کنند، چند خطا مرتکب می‌شوند. ۱- انگاره «انفعال» و «ضعف» را تثبیت می‌کنند که این دقیقاً در جهت خواست دشمن است. ببینید چطور کلیپ‌های دوستانِ خودی سر از رسانه‌های بیگانه درمی‌آورد. ۲- نزاع واقعی و اساسی ما در منطقه با اسرائیل و آمریکا را می‌پوشانند و جنگ را به عملیات تاکتیکی کوتاه‌مدت تقلیل می‌دهند و نیروی روانی مردم را برای یک عملیات کوچک تخلیه می‌کنند. آیا واضح نیست که جمهوری اسلامی با حضور در منطقه تا بیخ گوش اسرائیل و آمریکا، عرصه را بر آن‌ها تنگ کرده؛ و ترورها و تحرکات دشمن، پاسخ انفعالی او به ماست؟ ۳- این دوستان حواسشان نیست که اگر یک عملیات نقطه‌زن هم بکنیم و روی آن مانور رسانه‌ای هم بدهیم تا دل حزب‌اللهی‌ها مثلاً خنک شود و به قول خودشان افکار عمومی بازسازی شود، اگر دشمن متقابلاً پاسخ سخت‌تر بدهد، همه آن وعده‌های بازدارندگی دود می‌شود و به هوا می‌رود و انگاره ترسوهای واداده تثبیت می شود که: باید عملی نکنیم که تنش درست کند؟! ۴- توجه ندارند که مگر ممکن است که شما یک عملیات بکنید و بازدارندگی ایجاد کنید و دشمن بترسد و دیگر حرکتی نکند و شما در یک مسیر هموار مدام نیروهای مقا*ومت منطقه را تجهیز کنید و او هم بنشیند و شما را تماشا کند؟! مگر اسرائیل ابله است که پاسخ مقطعی شما را ببیند و بترسد و جرئت نکند دیگر مستقیماً به شما ضربه بزند و آن تهاجم اساسی‌تر شما به خودش را نادیده بگیرد؟! ۵- منطق بازدارندگی، منطق جنگ نرمال دو کشور معمولی در جهان است. جنگ ایران با آمریکا و اسرائیل، جنگی اساسی و تاریخی است. نحوه آرایش ایران هم متناسب با همین معنا از جنگ است. هدف میان‌مدت این جنگ هم اخراج آمریکا و سگ نگهبانش از منطقه است. نمی‌توان با منطق «بازدارندگی» عمل ایران را توضیح داد یا عملی را تجویز کرد. ۶- دوگانه «نزدن برای جلوگیری از وقوع جنگ» و «زدن برای بازدارندگی از جنگ» هر دو باطل است؛ چون پیش‌فرضش ندیدن جنگ جاری یا به تعویق انداختن آن است. ۷- اینکه ما باید حرکت رسمی تلافی‌جویانه و نقطه‌زن داشته باشیم یا نه، حرفی است که می‌توان درباره‌اش بحث کرد. اما این بحث باید درون منطق جنگ اساسی جمهوری اسلامی طرح شود؛ نه با ادبیات تخصصی و نرمالایزشده «بازدارندگی». وگرنه حاصلی جز تخلیه انرژی‌ها و سرخوردگی ندارد.
انتقام، انتقام 🔺نام شیعه گره خورده به مفهومی به نام انتقام. انتقام برای کسی مطرح است، خود را متصل به گذشته میبیند. شیعه همواره خود را در اتصال نسبت به جبهه تاریخی حق میبیند. جبهه ای که درش خدا هم حاضر است، وقتی میگوید : أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ وَاللَّهُ مَعَكُمْ. به قول علامه طباطبایی این معیت در این آیه معنایش هم جبهه‌گی است. این غیر از هو معکم اینما کنتم است که معیت نسبت به همه مخلوقات است. او در جبهه شما است و سنت او مدد به این جبهه است به گونه ای که گام به گام تاریخ که پیش میرود، انتقام از دشمن گرفته میشود.فَانْتَقَمْنَا مِنَ الَّذِينَ أَجْرَمُوا ۖ وَكَانَ حَقًّا عَلَيْنَا نَصْرُ الْمُؤْمِنِينَ وقتی انتقام اینطور دیده شد، جرات پیدا میشود، جسارت پیدا میشود، اما به همان اندازه نیز تلاش خواهی کرد طرح ولی خدا را بفهمی تا خود را محل ظهور انتقام الهی قرار دهی. جسارت و شجاعت بدون فهم طرح تاریخی ولی خدا، تو را از مدار انتقام خارج میکند، عزت بدون حکمت بدون مصلحت، تخیل عزت است نه عزت خواهی حقیقی. انتقام برای شیعه یک«دل خنک کردن» نیست بلکه یک فعالیت پر از عقلانیت برای نصرت است. آن را عاطفی و احساسی قلمداد نباید کرد اننقام ناظر به طرح امام و اراده و طرح دشمن است. باید بدانیم امام در هر زمان چه طرح کلانی را پیش میبرد که مدد کنی او را. و الا در مدار انتقام نخواهی بود. 🔺انتقام برای شیعه گره خورده به داستان ظهور، او که ظهور میکند فریاد انتقام سر میدهد فریاد یالثارات الحسین ع را، او طالب بدم المقتول بکربلا است. در کافی شریف میخوانیم بعد از شهادت امام حسین ع خدا سایه قائم را در افق به ملائکه نشان داد و این یعنی چه؟ این شیعه را گره میزند به مفاهیم بسیاری که درس مهم ظهور برای او بنا است به ارمغان آورد. اولینش چیست؟ رشد مردم. کسی که رشد مردم را ملاحظه نمیکند، فهمی از انتقام هم ندارد. باید مردم همراه باشند. 🔺رشد مردم چگونه است؟ با قیام لله، تنها موعظه الهی که همه موعظه ها درش جمع است. قیام لله همان انقلاب است. نتیجه این رشد معرفت امام است که در روایات ما وظیفه منتظران است. این رشد منشا قدرت است که در روایات ما نبود آن یکی از فلسفه های غیبت بیان شده. همه سنت تمحیص یعنی امتحان برای رشد و خالص سازی انسانها برای کمک به چنین واقعه ای است؛ رشد که اولا در درون جان انسان ها رخ میدهد و انسان عوض میشود، حالا چشم او گام به گام بینا و بیناتر میشود فبصرک الیوم حدید. آری، از خاک بیرون کشیدن فلانی و فلانی در واقع از بین بردن آن هویت و اراده است در عالم. معنای لعن هم همین است؛ نابودی آن هویت. و لعن بنا است در زندگیمان جاری شود و سبک حیات ما باشد. اینگونه زندگی ما پر از تبری خواهد شد. انتقام ما را در یک حرکت و سلوک از جنس انقلاب و قیام قرار میدهد. آنکه جلوی حرکت مردم را میگیرد با دلسرد کردن مردم، در فکر انتقام نیست. او از مدار انتقام خارج است. 🔺پس واژه انتقام برای شیعه هویت ساز است، رشد دهنده است. عقلانیت افزا است. بصیرت بخش است. اگر این را دریابیم قبول میکنیم با انقلاب ایران در «دوران انتقام» هستیم. خیلی ها متوجه نیستند که اصلا انقلاب ایران و مقاومتش و توسعه و فراگیری اش «زمانه انتقام» را ساخته است. شکست هیمنه جهانی آمریکای مستکبر یک ظهور آن، پیروزی اراده مردم با شکست پهلوی و در جنگ نظامی هشت ساله و بر تحریمهای اقتصادی بروز های دیگرش بود، حماسه سی و سه روزه بروز دیگرش بود، تفوق یمن بر عربستان چهره دیگرش بود، نابودی داعش چهره دیگرش، جنگ تاریخ ساز غزه نیز چهره امروز آن است. انسان دیگری ظهور کرده در مستوایی برتر از حیث صبر و قدرت و حماسه. اینگونه شیطان در کنج افتاده و قدم به قدم در حال رسوا شدن است. تازه البته در طلیعه دوران انتقامیم. باش تا صبح دولتش بدمد. این انقلاب ایران است که اصلا «دوران»انتقام را ساخته، برخی چطور به خود اجازه میدهند، این حقیقت مشعشع را متهم به انفعال کنند؟ 🔺فریاد انتقام انتقام مردم و مطالبه آن در این دوران را نه با سبک توابین پر از احساس و دور از عقلانیت و دور از طرح امام، مقایسه کنید و نه حتی با سبک مختار و زید و که و که، همه عزیزند، اما دوران فهم و اتصال به طرح امام است.ما در وضعیت ضعف نیستیم امروز. صحنه در دست ما است. کل صحنه، صحنه انتقام است. دشمن منفعل شده. برخی قصه را خیلی ساده گرفته اند، بله، انتقام بگیریم، اما اراده دشمن چیست که با انتقام خود میخواهی خرابش کنی؟ اگر هدف او وارد کردن شما در رویارویی مستقیم و فشار بیشتر به مردم است، باید به گونه ای بزنی که کمک به طرح او نکنی. صحنه مبارزه را یک خطی و ساده قلمداد نباید کرد. اگر او طرحش احساس تحقیر و ناامیدی است نیز باید به گونه ای بزنی و حتی مطالبه انتقام کنی که کمک به طرح او ندهی. همشهری @ali_mahdiyan
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
🩸مهمتر از انتقام 🔻مطالبه انتقام حق است و مگر غیر این قابل تصور است؟ خون بهترین های این مردم را بر زمین ریختند. اما از انتقام مهمتر فهم درست از انتقام است؛ چه چیز را می خواهیم مطالبه کنیم؟ 🔻دو اصل مهم برای مطالبه انتقام: 1⃣یکم. میدان مبارزه میدان مبارزه را گم نکنیم. جنگ ما جنگ در ساحت قدرت نرم است. قدرت سخت نیز در خدمت همان است. قدرت نرم یعنی قدرت مردم، یعنی قدرت ذهن ها و اراده ها. دشمن نیز همین فهمیده است. لذا امروز نمادهای این قدرت را می زند. یعنی فراتر از خون های پاکی که بر زمین ریخته را هدف گرفته است. هدف نهایی تضعیف اراده یک ملت است. لذا نمادهای هویتی او را می زند تا تحقیرش کند... 🔻ثمره بند اول چیست؟ مراقبت کنیم با طعنه و کنایه به نظام، هدف نهایی دشمن را محقق نکنیم. خون ها ریختند تا ملتی را تحقیر کنند. قرار نیست با خودتحقیری پروژه تحقیر ملی را تکمیل کنیم که این از ریختن خون شهید سهمگین تر است. انشالله روشن است. 2⃣دوم. شناخت دشمن دشمنی ما با دشمن برای امروز و دیروز نیست. دشمن یکباره بیدار نشده است تا تصمیم به ترور بگیرد. این دشمن تحقیر و ذلیل شده و رفتار او واکنشی است به آنچه از کف داده است. برای سایه انداختن بر بی حیثیتی اش عربده می کشد و جنون وار زن و کودک می کشد. همه حیثیت و هویت دشمن را هدف گرفته اید و او حیاتش به این اقدامات مذبوحانه است. اگر درست نبینیم باز هم به خودتحقیری میرسیم. شبیه همان ها که هنوز متوجه نشدند برنده نهایی غزه، حماس است یا رژیم صهیونیستی. 🔻ثمره بند دوم چیست؟ ادعای اینکه انتقام منجر به بازدارندگی می شود حرف ناتمامی است. ما و دشمن همواره در جنگیم. اینطور نیست که اگر چه می کردیم ترور انجام نمی شد. این دشمنی ها هست تا جمهوری اسلامی هست. مهم برآیند این نزاع تاریخی است که کفه قدرتش به کدوم سمت است.  🩸در نهایت اینکه؛ انتقام یک اقدام قطعی است در تمام سطوح دشمنی. اما هدف نهائی اش پیش برد نقشه کلان جبهه حق است نه خنک کردن دل ها. لذا طبیعی است که بر مدار عقلانیت باشد نه هیجان. همشهری @mahdian_mohsen
1_8927499976.MP3
50.09M
به ابتکار خانه طلاب جوان گفتگوی شیخ حسین ایزدی و شیخ علی مهدیان درباره نقش جمهوری اسلامی در منطقه و انتقام ایران آیا حرف و عمل مسوولین متفاوت است؟ مشکل اصلی امروز ما چیست؟ @khanetolab @ali_mahdiyan
فرشته کوچک ایرانی ❤️دختر کوچک کاپشن صورتی با گوشواره های قلبی، سلام. من نمیدانم مادرت چگونه شیرت داده چگونه دعایت کرده، پدرت با چه دلی در آغوشت گرفته، که خدای مهربان نوای رَبِّ إِنِّي نَذَرْتُ لَكَ مَا فِي بَطْنِي مُحَرَّرًا فَتَقَبَّلْ مِنِّي إِنَّكَ أَنْتَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ را از قلب آنها شنیده و محقق کرده. خدای دانای شنوا، شنید این درخواست را که ❤️خدایا دخترم را آزاد کن(محررا). آزاد از همه مستکبرین عالم، مثل مریم س، مثل زهرا س. اینگونه مثل همه دخترهایی که «فداها ابوها» را از پدرشان میشنیدند، مظهر «آزادی» شدی. آزاد از همه دروغگویان آزاد از همه ظالمین، آزاد از همه تمدن پر طمطراق کودک کش ها. ❤️دختر کوچک کاپشن صورتی با گوشواره های قلبی ناز، چگونه توانستی همه ایران را دوباره زنده کنی، وقتی با شنیدن نام تو و دهها شهید مثل تو همه قلبهایشان به هم گره خورد، هر کس با هر گرایشی فریاد «انتقام انتقام»ش بلند شد. چقدر به این فریاد نیاز داشتیم. تا پرده های فریب بیفتد و آدمها شناخته شود. تا دلهای ایران بیدار، دوباره خانه تکانی شود و بیشتر به هم گره بخورد. ❤️پری کوچک ایرانی، مثل همه فرشته ها که به هویت مستقیم و صبور یک امت پیام میدهند:«ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکه الا تخافوا و لا تحزنوا و ابشروا بالجنه التی کنتم توعدون، نحن اولیائکم فی الحیاه الدنیا و فی الاخره» آی مردم مقاوم نترسید، نگران نباشید، غصه نخورید، ما با شماییم، تو ، پری کوچک صورتی پوش، با گوشواره های قلبی ، هم پیام میدهی «فرحین بما آتاهم الله من فضله و یستبشرون بالذین لم یلحقوا بهم من خلفهم الا خوف علیهم و لا هم یحزنون» . شهید شدی آخر، چه جالب؟ مثل فرشته ها شده‌ای خانم کوچولو ! مثل فرشته ها سخن میگویی عزیز دل مردم، مثل حاج قاسم سخن میگویی. مگر در آغوش او نشسته ای؟! ❤️حق داری اگر دلها را متوجه بشارتهای حقیقی این عالم کنی، بشارت شکست اراده دشمن، بشارت شکست طرحهای نفاق و اختلاف مردم، بشارت وحدت، بشارت انتقام. وای چقدر خوشگل حرف میزنی دخترم. فدای گوشواره های قلبی ات که به قلبها میرسانی پیام شهدایی که از کنارشان پر کشیدی. ❤️آری برخی شهیدان بابند، راهند، برای تفصیل یافتن تاثیرات یک شهید عظیم تر و بالاتر، مثل رابطه شهیدان کربلا با سیدالشهدا، رابطه رقیه س و علی اصغر س با بابایشان ، مثل رابطه فاطمه س کوثر پیامبر ص با پیامبر ص، مثل رابطه تو با حاج قاسم. تو کوثر کوچولوی حاج قاسم شدی برای ایران. ❤️کوثر ها، مظهر وحدت بخشی اند، اصلا «حوض کوثر» محل جمع شدن و وحدت امت است. کوثرها مظهر بیدار کردنند، چپ ، راست، با حجاب، بی حجاب، هنرمند، سلبریتی، بازیکن فوتبال، هر کس هر جا، «دخترک کاپشن صورتی با گوشواره های قلبی» را شناخت دلش گره خورد به حاشیه گلزار شهدای کرمان، کرمان نخبه پرور. دلش گره خورد به حاج قاسم. دلش گره خورد به فریاد پر طنین« انتقام انتقام». چقدر زیبا شده ای خانم خانمها، وقتی با همه وجودت دست یک کشور را به دست هویتش ، یعنی حاج قاسم عزیز، وصل کردی، دختر آزاد ایران، فرشته کوچک ما، مظهر اقتدار و مظلومیت ما شدی، نشان دادی عمق اتصال ایران به غزه دلاور را همشهری @ali_mahdiyan
هدایت شده از خانه طلاب جوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥انتقام قسمت اول... 🔰برشی از نشست با حجج اسلام ایزدی و مهدیان با موضوع «انتقام سخت» 🔻من با تولید قدرت است که میتوانم با قدرت طاغوت مبارزه کنم 🔻طاغوت در کرمان و در غزه مردم را میزند، برای اینکه این پشتیبان قدرتمند(یعنی مردم) را خسته کند و تحت فشار قرار دهد تا از حمایت از مسیر تمدنی انقلاب دست بردارند... برای دریافت صوت کامل این نشست، به لینک زیر مراجعه فرمایید👇 https://eitaa.com/khanetolab/9924 🔹.............🔹............🔹 💫 به "خانه طلاب جوان" بپیوندید: 🌐 @khanetolab
هدایت شده از نفی و اثبات
باسمه تعالی یادداشت: ✍ چگونگی مطالبه انتقام و پاسخ سخت قسمت 1 از 2 🔻بلوغ جمهوری اسلامی در مواجهه با دشمنان و رقیبان منطقه ای، به عنوان یکی از برجسته ترین نقاط قوت و البته از حساس ترین ابرپرونده های نظام که با مسائل داخلی نیز به صورت جدی پیوند خورده است، به حق باعث ایجاد حساسیت ویژه ای در گفتگوی انتقادی با ساختارهای متصدی این مسئولیت گشته است. مسیری که با خون دل خوردن شخص مقام معظم رهبری و تدبیر کلان ایشان از سویی و جانبازی شهدای محور مقاومت خصوصا حاج قاسم سلیمانی به چنین ثمری نشسته است، طبعا با نقدهای بیجا نباید از شکوهش کاسته شود. 🔻در چنین فضایی، مطرح شدن چندباره مسئله انتقام مجددا چالش ها و حتی شکاف هایی را ایجاد کرده است. تفسیر ضرورت و نحوه انتقام و حتی بحث در مورد این که انتقام گرفته شده است یا نه، نشان می دهد که صحنه برای دغدغه مندان شفاف نیست. با توجه به این ملاحظات، به نظر می رسد پیش از طراحی اقدام، باید زمینه و بستر طرح موضوع انتقام مورد بحث قرار گیرد. به نظر نگارنده، طرح مسئله انتقام از چند زاویه حتما اشتباهی راهبردی است: 1- طرح انتقام برای خروج نظام از انفعال. طرح اینگونۀ انتقام و پاسخ سنت، چند تالی فاسد جدی دارد: اول اینکه جمهوری اسلامی در سالهای اخیر به صورت جدی آماج عملیات رسانه ای ناکارآمدی بوده است. اعتماد بخش معتنابهی از مردم به نظام دچار خدشه شده و طبیعتا گزاره های پیرامون کارآمدی را در این فضای بی‌اعتمادی تفسیر و فهم می‌کنند. در چنین فضایی، اینرسی این بخش از جامعه به خودی خود به سوی متهم کردن ساختارهای مختلف به ناکارآمدی معطوف است. این امر وقتی با پدیده ساده انگاری رسانه ای فضای مجازی تلفیق می‌شود ، تفکیک لایه های انفعال و ناکارآمدی را دچار دشواری می‌نماید. به این ترتیب ضعفی که به واسطه جریان سازش‌کار به نظام تزریق می‌گردد، به پای کلیت نظام و میدان نیز نوشته می‌شود. این هم جفاست، هم دوای زدودن انفعال های موجود سازشکاران نیست. یک کاسه کردن حساب جریان های سازش و مقاومت، در واقع تقویت و مشروعیت دادن به جریان سازش است. در حالیکه رهبر انقلاب، تلاش خویش را برای مهار جریان غرب گرا و ایجاد محیط نسبتا امنی برای فعالیت محور مقاومت در دو دهه اخیر به کار گرفتند، تنها فایدۀ متهم کردن هر دو جریان به انفعال، تقویت خط سازش و عادی جلوه دادن آن در روند اداره کشور است. گویا انتهای همه مسیرهای نظام به چنین عقلانیتی ختم می شود. 2- طرح انتقام برای تشفی خاطر جریان انقلابی و افزایش سرمایه اجتماعی نظام. پیچیدگی صحنه نزاع کنونی محور مقاومت با خط استکبار در منطقه، که در واقع نه صرفا یک درگیری نظامی، که مقابله ای تمدنی با همه ابزارها و ابعادهای ممکن است، اقتضاء می کند کنش و واکنش ها لزوما بر اساس احساسات مردم تنظیم نشود. در واقع شفای صدور مؤمنین، با کلیت این صحنه نبرد باید نسبت بگیرد نه با اجزاء آن، مخصوصا در واکنش هایی که جنبه امنیتی دارند. صحنه مواجهۀ محور مقاومت، متشکل از مجموعه ای از دارایی ها و نادارایی هاست که در محورهایی مانند نظامی، امنیتی، اقتصادی، سیاسی، رسانه ای، فرهنگی اجتماعی و ... بروز می کند. محور مقاومت هرچند در مجموع پیشرفت های شگرفی داشته است، اما طبیعتا کماکان مخصوصا در پیوست ها، با نواقصی روبروست. مدیریت مجموع نقاط قوت و ضعف به دلیل ارتباط جدی بین این ابعاد، کار آسانی نیست. کنشگری این صحنه را تابع توقعاتی قرار دادن که عمدتا نیز با جریان رسانه ای قابل مدیریت هستند، در این صحنه حتما اختلال ایجاد می کند. 3- انتقام به مثابه ابزار بازدارندگی. مطرح کردن انتقام برای ایجاد توازن و بازدارندگی در برابر خط استکبار در منطقه، هرچند در کلان ایده درستی است. اما به دلیل فضای رسانه ای جامعه، خود در کوتاه مدت به چالش تبدیل می شود. تا زمانی که معادله قدرت در منطقه به صورت قاطعی به نفع جبهه مقاومت تغییر نکرده باشد، این زد و خوردها ادامه خواهد داشت. مخصوصا در فضای امنیتی و به دلیل اشراف دستگاه های جاسوسی دشمن، این روند ملموس تر است. در چنین فضایی، تضمین دادن مبنی بر این که اگر بزنیم دیگر جرأت نمی کنند بزنند، خود می تواند به ابزار رسانه ای برای تضعیف خط مقاومت تبدیل شود. مخصوصا با عدم رعایت خطوط قرمز انسانی توسط جریان مقابل و اقدام به کشتار مردم عادی در برابر ضربات واکنشی ما.
هدایت شده از نفی و اثبات
ادامه یادداشت: ✍ چگونگی مطالبه انتقام و پاسخ سخت قسمت 2 از 2 جمع بندی 🔻با این تفاسیر، به نظر می رسد بهترین مفهوم برای تبیین چرایی لزوم پاسخ سخت، ایجاد ظرفیت اجتماعی برای کامل کردن سبد پاسخ های نظام در برابر دشمن است. ما باید بتوانیم متنوع واکنش نشان دهیم. پاسخ یک ترور امنیتی سطح بالا، نباید لزوما یک ضربه نظامی باشد. ما باید بتوانیم ابزارهای اجتماعی خود برای محاصره اقتصادی رژیم را فعال کنیم. 🔻فارغ از بحث نقصان در ساختارهای نهضتی نظام برای صدور انقلاب، ظاهرا بهترین گزینه موجود، ایجاد فشار اجتماعی است تا میدان دست بازتری برای انتخاب ابزارهای مختلف در پاسخ گویی داشته باشه. در واقع گفتمان عام انتقام باید به مثابه ابزار مهار جریان غرب گرا عمل کند و نه انتقاد از جریان مقاومت. گفتمانی که باید شکل گیرد، از سر اعتماد به میدان، باید برایش خلق فرصت کند و او را وادار کند مجموعه پیوست های عملیاتی خویش را تکمیل نماید. به نظر می رسد مدل کنش رهبر انقلاب نیز همین گونه است. در عین ابراز اعتماد به متولیان محور مقاومت، آنان را برای دادن پاسخ سخت تحریک می کنند. ما باید جای خود را در پر کردن خلاءهای بالفعل موجود در مجموعه ظرفیت های نظام پیدا کنیم و مسیری برای رفع آنها خلق نماییم.
844242690_-917323943.pdf
184.8K
شیخ علی مهدیان تقریر جلسات اول و دوم و سوم @ali_mahdiyan
1_8707507662.mp3
51.96M
تدریس شیخ علی مهدیان 🔺جلسه چهارم 🔹کتاب چهل حدیث؛ اقدام راهبردی حضرت امام(ره) در مسیر ایجاد حکومت اسلامی با دو رویکرد کادر سازی و جامعه سازی 🔹بررسی مقدمه کتاب @ali_mahdiyan
1_8889699304.m4a
39.95M
تدریس شیخ علی مهدیان 🔺جلسه پنجم 🔹اتصال امام به جریان اصیل حوزوی با عنایت به سند حدیث 🔹بررسی جایگاه مفهوم جهاد در اندیشه امام مبتنی بر رویکرد تنزیهی در مواجهه با دنیا 🔹توضیح دو رویکرد تنزیه و تشبیه و نسبت آنها در مواجهه با دنیا و غلبه وجه تنزیه در اقدام انبیاء @ali_mahdiyan
4_5800958129067790781.mp3
37.15M
بر پا: 🎙 وویس جلسه مناظره دکتر دخانچی و حجت الاسلام مهدیان، قسمت اول 02:00 مقدمه و شروع جلسه 3:40 نکات ابتدایی دکتر دخانچی 27:44 نکات ابتدایی حجت‌الاسلام مهدیان 44:45 دکتر دخانچی: باید بپرسید شناسنامه ما کیست؟... 52:50 حجت‌الاسلام مهدیان: همواره پشت سر علم و دانش، اراده قدرت‌ها حاکم است... 1:05:20 دکتر دخانچی: حتما باید سر قضیه حجاب یک بحران امنیتی_سیاسی درست میشد؟... 1:11:30 مشکل ما با عصیانگر گناه کردن او نیست، ضرر زدن او به جامعه است.... 💠@bzums_ir
4_5800958129067790779.mp3
37.2M
🎙 وویس جلسه مناظره دکتر دخانچی و حجت الاسلام مهدیان، قسمت دوم 12:50 سوالات دانشجویان 21:40 پاسخ به سوالات 1:00:20 سوالات دانشجویان۲ 1:09:30 پاسخ به سوالات۲ 💠@bzums_ir
خیلی از رفقا به کیفیت صوت قبلی اشکال گرفته بودند. این صوتها که دوستان دانشگاه زنجان تازه به بنده داده اند کیفیت خوبی دارد.
«در مسئله‌ی غزّه هم پیش‌بینی‌ها دارد بتدریج خودش را کاملاً نشان میدهد. از اوّل، پیش‌بینیِ روشن‌بینانِ دنیا، چه اینجا و چه جاهای دیگر، این بود که در این قضیّه آن که پیروز خواهد شد مقاومت فلسطین است، آن که شکست خواهد خورد رژیمِ خبیثِ ملعونِ صهیونیست است؛ این دارد اتّفاق می‌افتد و همه می‌بینند این را به هیچ کدام از هدفهایش نرسیده. شکست یعنی چه؟ شکست یعنی همین. گفت حماس را از بین میبریم، نتوانست؛ گفت مردم غزّه را منتقل میکنیم، نتوانست؛ گفت جلوی اقدامات مقاومت را میگیریم، نتوانست. مقاومت، زنده، سرحال، آماده؛ آن رژیم، خسته، سرافکنده، پشیمان و داغ باطله‌ی «جنایت‌کار» به پیشانی‌اش خورده» این سخن رهبری را اگر ندیدید، خوب نگاه کنید. سبک تحلیل ایشان را ببینید. شکست و پیروزی را بر اساس اراده و مقاصد دو جبهه میسنجند. نه یک فهم عاطفی احساسی. رفقای خطاکارم، به نظرم به جای آنکه تا در خانه سینه خیز بروید، یک یاعلی بگویید، بلند شوید، خود را بتکانید. و سبک تحلیل درست را تمرین کنید. @ali_mahdiyan
نماینده رژیم اسراییل در دادگاه لاهه گفته افریقای جنوبی مزدور جمهوری اسلامی ایران است. یمن هم که وارد نبرد شد همین رو گفتند، گفتند کار جمهوری اسلامی ایران است. چرا ؟به این فکر کردید که چرا واقعا؟ جالبه اینجا یک عده اصرار دارن ثابت کنن ایران در موضع انفعاله «خودتحقیری» یک بیماری رسانه ای فراگیره. @ali_mahdiyan
کاپیتان تیم ملی قطر در مراسم افتتاحیه جام ملت‌های آسیا برای همدردی با مردم فلسطین قرائت سوگندنامه این مسابقات را به کاپیتان تیم ملی فلسطین واگذار کرد ولی هواپیماهای آمریکا از پایگاههایشان در خاک قطر بلند میشوند و یمن را میزنند و برای اسراییل سلاح میآورندپشت سر ادا و اطوارها، اراده کشورها مهم است @ali_mahdiyan
1_9062863496.pdf
1.16M
متن تبیینی جمعی از شاگردان مکتب امام خمینی (رحمه الله علیه) به مناسبت هفتمین روز شهادت زائران حاج قاسم سلیمانی 1. حجه الاسلام محمد عالم زاده نوری 2. حجه الاسلام محمدرضا فلاح شیروانی 3. حجه الاسلام ذبیح الله نعیمیان‌ 4. حجه الاسلام غلامرضا قاسمیان 5. حجه الاسلام علی مهدیان 6. دکتر یاسر جبرائیلی‌ 7. حجه الاسلام امین اسدپور 8. دکتر وحید یامین پور 9. حجه الاسلام سیدعلی موسوی 10. دکتر محسن مهدیان 11. حجه الاسلام حسین مهدی زاده 12. دکتر مجید سلیمانی 13. حجه الاسلام روح الله رجبی 14. دکتر محسن دنیوی 15. حجه الاسلام محمدرضا اسحاقی 16. دکتر محسن دوباشی 17. حجه الاسلام عبدالحسین مشکانی 18. دکتر مهدی فقیهی نژاد 19. حجه الاسلام سعید صلح میرزایی 20. دکتر میثم یاوری 21. حجه الاسلام حسن مرادی 22. دکتر ابوالفضل اقبالی 23. دکتر مرضیه شعربافچی زاده 24. دکتر مریم اسماعیلی 25. خانم عاطفه سعیدی نژاد 26. حجه الاسلام عباس حیدری پور 27. دکتر حمید ابدی 28. حجه الاسلام حمزه وطن فدا 29. آقای امیرحسین کریمی 30. حجه الاسلام مجتبی عرب 31. آقای وحید طراوت 32. حجه الاسلام حسین کاظم زاده 33. حجه الاسلام سید محمد مطلبی پور 34. حجه الاسلام حسن شفیعی 35. حجه الاسلام صابر صادقی 36. حجه الاسلام حسین بغدادی 37. دکتر میثم پیمانجو 38. حجه الاسلام حمید آقانوری 39. حجه الاسلام حسین ایزدی 40. آقای حمید شب بوئی 41. حجه الاسلام معین شادرو 42. حجه الاسلام عبدالله عصاره 43. حجه الاسلام علی اخباری 44. آقای مهدی افراز 45. حجه الاسلام مهدی شبان @ali_mahdiyan
بر خلاف بسیاری از تحلیلهای نادرست امروز که جمهوری اسلامی را متهم به انفعال میکند، باید گفت واقعیت میدان نشان میدهد بیداری و استقامت مردم ایران در حال ثمربخشی است به گونه ای که امروز تاریخ و جغرافیای عالم بر اساس اراده مستضعفین و پابرهنگان سامان میگیرد. این نتیجه حرکت یک نظام مقدس انقلابی در ایران است که با نفس روح اللهی امامش هم خود زنده شد و هم جبهه مقاومت مقدس را در عالم زنده نمود. برشی از متن بیانیه تبیینی ۴۵ نفر از شاگردان مکتب امام ره. متن کامل پیام را اینجا ببینید https://eitaa.com/ali_mahdiyan/2146 @ali_mahdiyan