eitaa logo
بر پا
6.8هزار دنبال‌کننده
591 عکس
322 ویدیو
73 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
؟!!!❌ 💪🏻 🤝 🔹 حجت‌الاسلام علی مهدیان 🔻 فعال‌فرهنگی‌و‌استاد‌حوزه‌و‌دانشگاه 🔸 برگرفته از نشست جهاد تبیین 📆 چهارشنبه ۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ 🔸پایگاه شهید احمد سهیلی 🔹 حوزه مقاومت ۲۰۷ الغدیر ✅🆔 @soheili_tehransar ➡️ aparat.com/soheili_tehransar
بن مایه 🔺پیش از این هم گفتم علت گشایشها در کار دولت رییسی، حضور قدرتمند مردم بود. وقتی بعد از بیست سال فشار، ریزش آرا نسبت به متوسط حضورها، ده پانزده درصد بود و نسبت به حداقلهای حضور، یکی دو درصد کاهش داشت، معنایش این بود که حلقه سخت مومن در جامعه عددش بالا است. حضور در شانگهای و بریکس و آزادی پولهای بلوکه شده و چه و چه همه اش نتیجه همین حضور «حماسی» و قهرمانانه بود. 🔺رای به این مجلس نیز باز همین نکته را ثابت میکند. همان جمعیت که پای کار بودند، هنوز هم هستند. با اینکه تغییرات هنوز سر سفره شان ملموس نشده ولی اینجا ایران است. فرهیختگی و عقلانیت درش موج میزند. صبر مردم از سر همین رشد یافتگی آنها است. 🔺اما حالا دیگر هیچ کس شک نمیکند که صندوق رای جای مطمئنی است برای تغییر. آنها که رای ندادند به اعتراض هم میدانستند، نظام ولو میپسندد که بیایند اما صندوق ها صادقند. رییس مجمع تشخیص نظام از یک شهرستان نتوانست رای بگیرد، رییس فعلی مجلس رایش کم شد، صندوق رای صادق است. 🔺لیستها عموما در شهرها کامل رای نیاوردند. یعنی آنانکه میخواستند حزب بازی غربی را در اینجا تقلید کنند اشتباه میکردند. مردم میفهمند، میبینند و انتخاب میکنند. درست یا غلط. این بلوغ مردم است. 🔺پدیده اصلاح طلبهای داخل نظام را ببینید. بهزاد نبوی را ، مطهری را، روحانی را، آن نامه مهم برخی اصلاح طلبها را، اینها ارزشمندند. نشان میدهند مسیری به جز صندوق رای نداریم. ولو معترض. این یک پختگی و بلوغ اجتماعی فراگیر در کشور است. 🔺یک نتیجه مهم این که این انتخابات برای خیلی ها هر چند دیر ثابت کرد نیامدن پای صندوق ، هیچ اثری ندارد. چون آنها که میآیند، میآیند. شما فقط خودتان را تحریم میکنید و محروم. وقتی رای اعتراضی رشد نمیکند، یعنی این مسیر که البته نامعقول است، بن بست هم هست. 🔺اگر ناپختگی و بی اخلاقی امثال رائفی پور را دیدید، عقلانیت و وزانت جریان پایداری را هم ببینید. پایداری برای شکل دادن به یک اتحاد مهم سیاسی، تغییر رویه داده. این پختگی و عقلانیت سیاسی است. البته جریان قالیباف هم همینطور بود از قبل. اساسا این که جریانهای سیاسی عادت کرده اند به هماهنگی در عین اختلاف این یک ارزش است. 🔺حضور کاندیداهای جوان در همه لیستها و حضور منتخبین جوان توسط مردم حتی در خبرگان یک ارزش مهم است و آنها که درباره بیانیه گام دوم اندیشیده اند اهمیت آن را بیشتر میفهمند. 🔺پدیده جوانان فهیم و سیاسی که برای مشارکت تلاش میکردند نه رای این و آن و در هیاهوی عده ای برای کسب قدرت همه را حتی مخالفینشان را به حضور فرا میخواندند نشان دهنده ظهور یک اندیشه عمیق سیاسی و مردمسالارانه توحیدی است که تبدیل به یک منش و خلق شده. این امر بسیار مهمی است. 🔺برای دشمن تقریبا روشن شده که قدرت این حلقه سخت مومن و عاقل مردمی، تمام شدنی نیست و پای کار میماند و مانده است. این نکته معنای واقعی عبور ابراهیم وار ایران از آتش نمرود است. این همان نکته ای است که صحنه بین المللی را در نسبت با ایران تغییر داده و خواهد داد. 🔺ارزش این حضور مردمی را باید دانست. هر چند فریاد اعتراض مردم به سبک زندگی و سبک مدیریت و ضعفهای متداول و قدیمی ساختارها و مدیران را هم باید شنید و تدبیر نمود. درباره ۶۸ @ali_mahdiyan
⬅️ / چرا ۲۵ میلیون رای یازده اسفند فراتر از رای‌ عادی است؟ @hamshahrinews
⛔️دروغ 60 درصدی 📛ضدانقلاب بعد از حماسه جمعه در تقلاست و می گوید:"اینکه 41 درصد شرکت کردند، پس 59 درصد مقابل نظام اند." این ادعای مشحون از بلاهت نیاز به توضیح ندارد. اما چون برخی در داخل دانسته یا نادانسته آنرا تکرار می کنند مختصری توضیح می دهیم. 1⃣یکم. با چی مقایسه می کنید؟ معیار مقایسه نرخ مشارکت با متوسط مشارکت است؛ نه عدد 100. متوسط نرخ مشارکت در مجلس طی یازده دوره گذشته57 درصد است. جهت اطلاع متوسط نرخ مشارکت در اتحادیه اروپا 50 درصد و در آمریکا زیر 50 درصد است. تفاوت نرخ مشارکت در انتخابات ها نیز به شرایط سیاسی اجتماعی وقت مرتبط است و اساسا از عدم مشارکت هیچ وقت درصد مخالفان نظام در نمی آید. 🔻خاطرتان هست نرخ مشارکت رفراندوم اول انقلاب چقدر بود؟ 96 درصد. اما چند ماه بعد مشارکت در انتخابات مجلس به 52 درصد رسید. این یعنی مردم چند ماهه از انقلاب برگشتند؟ مضحک نیست؟ سال 76 مشارکت ریاست جمهوری 80 درصد بود. چند ماه بعد مشارکت مجلس به 67 درصد رسید. باید چی می گفتیم؟ 2⃣دوم. هرکس رای نداد ضدانقلاب است؟ 🔻و اما کسانی که رای نمی دهند چند دسته اند: 🔸الف. بخشی به هر دلیل ناتوان از حضورند. 🔸ب. بخشی آرای معترض امااصلاح گرند. آرائی که نظام را قبول دارند اما به خطا معتقدند قهر بیشتر از رای جواب می دهد. 👈تا اینجا این دودسته که مخالف نظام نیستند. هستند؟ 🔸ج. دسته سوم آرای هیجانی اند. آرائی که سرشان به کار خودشان است و عمدتا در شرایط دوقطبی ترغیب به رای می شوند. تخمین این افراد چقدر است؟ 🔻یک مثال برای اینکه متوجه شویم از چه جماعتی حرف می زنیم: بالاترین نرخ مشارکت در سال 88 و برای انتخابات دوقطبی احمدی نژاد- موسوی است؛ با نرخ مشارکت 85 درصد. فاصله این عدد با نرخ 66 درصدی متوسط مشارکت ریاست جمهوری، سهم آرائی است که در شرایط دوقطبی زنده می شوند؛ 22 درصد. 👈آرائی که در شرایط هیجانی زنده می شود ضدانقلاب است؟ 🔸د. دسته دیگر آرای مردد است که ممکن است با آرای هیجانی در دوقطبی ها هم پوشانی داشته باشد و به هر دلیل به جمع بندی نمی رسد که در انتخابات شرکت کند. این آرا در انتخابات اخیر حدود 29 درصد است. این عدد از کجا آمده است؟ نزدیک ترین پیش بینی مشارکت به واقعیت، مربوط به نظرسنجی ایسپا است. ایسپا مشارکت را 41 درصد پیش بینی کرد. حالا؛ همین نظرسنجی نرخ مرددین را 29 درصد برآورد کرد. این نرخ را نظرسنجی صداووسیما 28 درصد اعلام کرده بود. 👈آیا مردد یعنی ضدانقلاب؟ چنین ادعایی از سر حماقت نیست؟ 🔸ه. بله. بخشی از آرا نیز البته برای مخالفان نظام است که با دسته بندی بالا وزن شان روشن است که در اقلیت است. 3⃣سوم. و اما چرا رای غائب؟ آرای معترض و مردد چطور شکل گرفته است؟ 🔹اینجاست که باید به جنگ ترکیبی تمام عیار دشمن طی ماه های گذشته اشاره کرد. هم جنگ اقتصادی و هم جنگ رسانه ای. با جنگ اقتصادی تلاش کردند روز به روز سفره مردم کوچکتر شود. چه کسی است که نداند تورم امروز رابطه مستقیم با تحریم نفتی دارد؟ با جنگ رسانه ای نیز تمام تلاش خود را برای تبلیغ انسداد سیاسی در ایران بکار بستند. اینکه کشور را سیاهی و فلاکت و فساد گرفته است و طبیعتا هیچ امیدی به آینده نیست. این ماجرا وقتی جالبتر می شود که توجه کنیم همین رسانه ها نرخ مشارکت در انتخابات را زیر 20 درصد تخمین می زدند تا جائی که رسانه معتبر گاردین باور کرد و نرخ مشارکت را حداکثر 27 درصد پیشبینی کرد. 🔹و اما لازم است در کنار این جنگ ترکیبی به عنوان مسبب اصلی به دو دلیل داخلی نیز اشاره کرد. اول اینکه خدمات دولت و مجلس با همه تلاش هائی که داشتند هنوز به صورت محسوس سر زندگی مردم احساس نشده است و این سوال مطرح می شود که رای های قبلی ما چه اثری داشت که اینبار مجدد رای دهیم. و اما دلیل دوم اینست که برخی بداخلاقی ها در رقابت های ایام انتخابات باعث شد که اساسا مردم از هردو گروه تنفر پیدا کنند. تهمت زدن ها و بی آبرو کردن ها و دروغ گفتن ها و مجادلات پیاپی بسیار مشارکت سوز است. ✅با این توضیح علیرغم اینکه حتی کاهش یک رای برای جمهوری اسلامی اهمیت دارد اما باید توجه داشت که با این شرایط، آرای 41 درصدی آرای غیرتمند و پرقدرت محسوب می شود و دژ مستحکم انقلاب اسلامی را شکل می دهند و می تواند در آینده موتور محرکه و شتابدهنده رشد مشارکت در کشور باشند. خلاصه اگر ترکیب غائبین روشن شود، حماسه 25 میلیونی نیز به روشنائی خورشید خواهد بود. همشهری @mahdian_mohsen
⬅️ دروغ بزرگ مخالفت ۵۹ درصدی 🔺تبارشناسی آرای غایب در انتخابات روز جمعه @hamshahrinews
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دم ستاد، بچه ها داشتن با مردم حرف میزدن، دیدم یه گوشه ایستاده زیر لب میگه کسی نیست درد دل ما رو بشنوه. بهش گفتم هر چی دوست داری بگو، من فیلم میگیرم، پخش میکنم. وایساد و گفت. بعد از این هر وقت اسم «مرددین» رو میشنوم یاد ایشون میفتم. فقط دو تا نکته: ۱. شیخ آباد، نام محله ای است از قم که مستضعفین و محرومین درش زندگی میکنند. پایین شهر قمه. ۲.آرای قم ، نسبت به دور قبل حدود هفت درصد رشد داشته. درباره ۶۹ @ali_mahdiyan
در جمهوری‌اسلامی، برادرخانم رهبر ایران، کاندید انتخابات مجلس می‌شود ولی رأی نمی‌آورد و از ورود به مجلس باز می‌ماند. رئیس سابق قوه‌قضاییه و منصوب رهبری به ریاست مهم‌ترین مجمع نظام، کاندید خبرگان می‌شود ولی مردم با سرانگشتان خود او را کنار میزنند و میگویند برای خبرگان تو را نمی‌خواهیم؛ او از ورود به خبرگان باز می‌ماند. در تهران فرزند شهید مطهری و برادر شهید باهنر، توسط مردم از رقابت حذف می‌شوند. در خوزستان، مردم پای دوازده نماینده از هجده نماینده خود را، از مجلس قطع می‌کنند و نیروهای جدید جایشان می‌گذارند. در گیلان، مردم به معاون رئیس‌جمهور سابق که رئیس‌سابق مجلس برای تبلیغش ویدیو منتشر کرده، رای نمی‌دهند و او را راهی خانه‌اش در تهران می‌کنند. مردم انگشت توی استامپ می‌زنند و نماینده متخلفی که انگشت بر چهره سرباز نواخته‌بود را کنار می‌گذارند. اینجا مردم، قدرتمندترین و ریشه‌دوانده‌ترین مهره‌های سیاسی کشور را طی کمتر از بیست‌وچهار ساعت رای‌گیری، حذف و نیروهای تازه‌نفس مورد نظر خود را برجای میگذارند. اینجا مردم از بستگان رهبری گرفته تا فرزندان شهدا و حتی بعضی علما را از فیلتر رای خود رد می‌کنند. بگذار هرچه می‌خواهند بگویند. من هنوز پای این جمهوری‌اسلامی که در آن انگشتان مردم سرنوشت حکمرانان را تعیین می‌کند ایستاده‌ام. متن از (عجم علوی) درباره ۷۰ @ali_mahdiyan
✅مهمترین پیام انتخابات و تکلیف ما 🔻41 درصد جهاد کردند و جنگ ترکیبی را شکستند. وقتی گفته می شود حماسه یعنی همین. اما آیا هزینه هم ندادیم؟ حتما هزینه دادیم. 🔻پیام اصلی این انتخابات و گلایه بود. چه پیام رای دهنده ها و چه آنها که رای ندادند. چرا؟ 1⃣یک دسته که محکم گفتند رای نمی دهیم تا نظام اصلاح شود. نیاز به گفتن نیست که این گروه هم نظام را قبول داشتند و به اصلاح درون آن ایمان داشتند و هم صداقت این نظام را می شناختند. با این حال به غلط فکر کردند قهر کنند موثر تر است. 🔸این اعتراض گروه اول. 2⃣دوم مردد ها هستند که نیامدند. دو نظر سنجی ایسپا و صداو سیما نزدیک به واقعیت مشارکت را پیش بینی کردند. همین دو نظرسنجی رقم مردد ها را 28 تا 29 درصد تخمین زدند. تردید یعنی چی؟ یعنی با اصل رای دادن مشکلی ندارند اما تردید دارند این رای موثر است یا نه. چرا؟ چون از عملکردها گلایه دارد. 🔸این اعتراض گروه دوم. 3⃣سوم آرای باطله است. در یک نمونه آرای باطله در تهران از 10 درصد در دوره گذشته به 15 درصد افزایش یافته است. رای باطله نیز روشن است. یعنی برای نظام آمدیم نه شما نامزدها یا مسوولین. 🔸این اعتراض گروه سوم. 4⃣چهارم آرای صحیح است. آنها که رای دادند نیز به روشنی رای سلبی دادند. رای به کسانی که داد زدند و اعتراض کردند و به همین دلیل مردم هرکس نماینده وضع موجود بود را کنار زدند. 🔸این هم اعتراض گروه چهارم. 🔻اما به چه چیز اعتراض دارند؟ روشن است؛ وضع موجود. 🔻اما این اعتراض ناشی از چیست و چه میزان واقعیت دارد؟ 🔻اعتراض دو بخش دارد. 1⃣بخشی از اعتراضات واقعی است. یعنی معطوف به واقعیت است و ناشی از سه چیز است: 🔸یک اثر تحریم ها بر زندگی مردم 🔸دو اثر عملکرد مسوولین. چه کم کاری ها و چه تصمیمات غلط 🔸سوم اثر نامحسوس بودن زحمات مسوولین و پیشرفت در بخش های مختلف بر سر سفره و زندگی مردم. 2⃣اما بخش دوم اعتراضات ناشی از جنگ شناختی دشمن است. حالا یا دشمن یا جریان داخلی که دانسته یا نادانسته همان خط را تکمیل کرده است. ✅سخن این متن برای این بخش است؛ همان تکلیف ما. این بخش بسیار پر رنگ است. بخش قابل اعتنایی از اعتراض ها مربوط به این جنگ شناختی است و بسیار فراتر از واقعیت است. اینجاست که کسری جهاد تبیین کاملا مشهود است. جنگ صداست. گوئی بین مردم و منبع پیام اعم از رسانه ها و نخبگان و مسوولین، ادبیات بیگانه ای حاکم است. صدا به صدا نمی رسد. یا میرسد اما نویز دارد. در این انتخابات نمانید. برای این ادبیات گنگ دوطرفه فکری نکنیم هر روز چوب می خوریم . @mahdian_mohsen
⬅️ صفحه اول روزنامه همشهری، چهارشنبه، ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۲ @hamshahrinews
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
گفتنی ها را او که باید بگوید، گفته است. امام را میگویم تشییع شهید جواد دل آذر ، قم @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تدریس شیخ علی مهدیان 🔺جلسه یازدهم 🔹نقش عزم در سلوک از منظر امام 🔹چرا عزم جوهره انسانیت است. 🔹تمایز عزم و اراده 🔹عزم جامعه، بن مایه پیشرفت @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تدریس شیخ علی مهدیان 🔺جلسه دوازدهم 🔹نقش مشارطه مراقبه محاسبه در سلوک از منظر امام 🔹مراتب مشارطه، مراقبه، محاسبه بر اساس نامه عرفانی امام ره به سید احمد 🔹مراتب تقوا و محاسبه در صحو بعد محو بر اساس آداب الصلوه و تفسیر حمد 🔹جایگاه دنیا در سلوک، از ابتدا تا انتها 🔹رابطه شریعت و طریقت @ali_mahdiyan
کام سیاست را تلخ نکنید. انتخابات مجلس دوازدهم تمام شد. حالا میتوان درباره نتیجه این اقدام مردم اندیشید. اقدامی مهم و پر معنا. اصل این تکرار حضور پس از چهار سال انواع و اقسام مشکلات در کشور نشان دهنده وجود امید است در مردم. امید ایمانی. مجلس دوازدهم یک مجلس چند صدایی است و نه یک دست. مجلسی البته با غلبه نیروهای انقلابی و با طعم جدی گلایه و اعتراض نسبت به مجلس قبل. امیدهای زیادی به این مجلس میتوان داشت. امید به شکل گیری یک «عقل جمعی» و آرمانجو بر بستر اخلاق و انصاف که توان ترمیم نواقص دوره های قبل را داشته باشد. امیدهای ناشی از حضور مردم و استقامت آنها. که امکان مطالبه گری و اندیشه ورزی و مدد دادن به وکلا و مدیران نشان میدهد. مردم یک قدرت بینهایتند که هنوز خیلی ها نمیدانند چطور میتوان آن را به کار انداخت و خاک را با اراده عمومیشان کیمیا کرد و گره های مختلف کشور را با آنها حل و فصل نمود. اما این توان بینهایت هست و هر بار خود را بمثابه یک گرهگشای بی همتا به همه دنیا نشان میدهد. آری امیدها بسیار است اما نگرانی هایی هم وجود دارد که نمیتوان به آن ها بی توجه بود. بالاخره رفتارهای بسیاری از کسانی که امروز نماینده مجلس شده اند، قبل از این، پیش چشم ما است. حق داریم نگران باشیم. نگران «اخلاق» و «عقلانیت»، که اگر نباشد اختلافات و جدالها بر سر مسائل کم اهمیت و دسته چندم میتواند باعث ضعف در تصمیم گیری، دادن پالس ضعف به دشمن و تلخی کام مردم شود. حق داریم نگران باشیم. «نگران عوام گرایی» و دنبال جهل ها و غفلت ها راه افتادن و نفله کردن راهبرد های رهبری که پر تکرار در بیان ایشان روشن است. جریانی که «مجلس انقلابی» را به بدترین و زشت ترین اتهامات متهم میکرد، جریانی که به جای پیش بردن راهبرد جهاد تبیین، از اعتراض و گلایه مردم برای رای آوردن استفاده میکرد، احتمال دارد با تصمیمات و سخنان نامعقول کام مردم و کام سیاست را تلخ کند و این حرکت عظیم مردمی را با کندی مواجه کند. این بیمها نتیجه چیست؟ حتما ضعف عمل مدیران در ملموس کردن مجاهدتهایشان موثر است اما هیچ چیز مثل سکوت و تعلل و انفعال و کاهلی بخشی از خواص و موظفین به جهاد تبیبن، در شکل گیری این نگرانی ها دخیل نیست. شاید اگر خواص حضوری جدی تر و زودتر و بهنگام تر و محکم تر در صحنه میداشتند نتایجی دیگری نیز حاصل میشد و این نگرانی ها کمتر میشد. این نکته را جدی باید گرفت. این آن نکته مهمی است که گردن همه مسوولیت میآورد و مثل نان شب برای امروز کشور ضرورت دارد. همشهری @ali_mahdiyan
کام سیاست را تلخ نکنیم @ali_mahdiyan
🎁 فروش ویژه نشریه فقه مردم‌سالار 🔍 بررسی «مردم‌سالاری» ▫️در «فــقـــه» ▫️در «حـــکــمــــت» ▫️و «ارتـباط حـــــوزه با مـــــردم» 📔 نسخه چاپی با ۲۰٪ تخفیف: ۵۶ت 📱نسخه الکترونیکی با ۲۵٪تخفیف: ۱۵ت 🛍 لینک خرید نشریه 👈 «فقه مردم‌سالار» 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
اینبار هم فرق نمیکند. 🔺سال ۸۷ تلخی جملات رهبری هیچ گاه از ذهنم بیرون نمیرود. بعد از توهینهای عجیب و غریب نماینده های مجلس به مرحوم کردان. تک تک کلمات رهبری مهم است. یک سال بعد پیشبینی عجیب و غریبی که او کرد محقق شد. او گفت : 🔹«همین بنی اسرائیل به خاطر اینکه لوس شدند، قدر نعمت خدا را ندانستند و کفران کردند... ضربت علیهم الذله و المسکنه تبدیل شدند به این..... این «فضای بی بند و باری در حرف زدن» در اظهارات علیه دولت ، علیه کی به خاطر اغراض «اینها چیزهایی نیست که خدای متعال از اینها به آسانی بگذرد»......بله اینجوری است «بعضی از ظلمها بعضی از کارها هست که نتیجه و اثر آن دامن همه نه فقط دامن آن ظالم را میگیرد». بر اثر رفتار یک عده ای که در گفتار خودشان در قضاوت خودشان ظلم میکنند. باید مراقب این چیزها بود» (15 -8-87) 🔺آری آن ظلمها، بی اخلاقی ها، بی بند و باری در حرف زدنها، دامن همه را گرفت. سال ۸۸ نتیجه اش را دیدیم. دو قطبی که کام همه را تلخ کرد. انتخابات هشتاد و پنج درصدی را زهر مار کرد بر مردم. تحریم ها و تهدیدها بعد این شروع شد. اما خیلی هایمان درس نگرفتیم. رهبری بعد ها گفت: 🔹« بدقلقی نشان میدادند،... رفتار نانجیبانه میکردند، یک چیزی را بهانه میکردند، دعوائی راه می‌انداختند - که دعوا را به هر بهانه‌ای میشود راه انداخت - کام مردم تلخ میشد. اینکه ما بارها و به تکرار از حوادث سال ۸۸ شکایت کردیم، گله کردیم، انتقاد کردیم، به خاطر این است.» (۵_۴_۹۲) 🔺امان از بدقلقی، امان از نانجیبی، امان از بهانه جویی و دعوا راه انداختن به هر بهانه ای. کام ملت تلخ شد. دشمن شاد شدیم. تفشلوا و تذهب ریحکم. وحدت وحدت کردن به لیست واحد بستن نیست. ولایت ولایت کردن هم به سوت زدن و از کنار مهمترین تذکرات رهبری عبور کردن نیست. دعواهایی که مصداق روشن تکونوا لنا شینا است. مصداق زشتی چسبیده به نظام. قبل از انتخابات گفت کسی را متهم نمیکنم اما عده ای از دریچه تنگ جنگ قدرت گروهک و جمعیت خود انتخابات را تحلیل میکنند نه نگاه ملی. بعد انتخابات گفت دشمن شادمان نکنید. دوباره تلخ کاممان نکنید. مجلس را از کار نیندازید. 🔺آن بی تقوایی که قبل از سال ۸۸ از آن مینالید به قصه ۸۸ ختم شد. آن بی تقوایی ها که قبل از سال ۹۲ از آن مینالید هم به هشت سال تحمل روحانی و زنگنه و آخوندی و جهانگیری و امثالهم منجر شد. قصه همان قصه است. یادتان هست بعد از یکشنبه سیاه چه گفت؟ چطور بچه بازی عده ای را به رخشان آورد؟ 🔹« قضیه‌ای در مجلس پیش آمد... هم ملت را ناراحت کرد، هم نخبگان را ... بنده‌ی حقیر هم ...ناراحت شدم.... به استناد یک اتهامِ ثابت نشده و مطرح نشده‌ای در دادگاه، ...هم خلاف شرع است، هم خلاف قانون است، هم خلاف اخلاق است، هم تضییع حقوق اساسی مردم است. یکی از حقوق اساسی مهم مردم این است که در آرامش روانی و در امنیت روانی زندگی کنند؛ در کشور امنیت اخلاقی برقرار باشد. ......ما همه با هم برادریم، وقتی دشمن مشترک جلوی روی ما هست، وقتی توطئه را میبینیم، .... صریحاً به مردم و به مسئولین گفتم که نقشه‌ی دشمنان ملت ایران از حالا به بعد، بیش از همه، نقشه‌ی اقتصادی است.» (۲۸_۱۱_۹۱) 🔺دنبال ریشه ضربه هایی که به ملت ایران خورد در این صحنه های بی اخلاقی بگردیم. همه ما مسوولیم. همه ما که سوت و کف زدیم برای بی بند وباری و نانجیبی عده ای در توهین و تهمت به این و آن. همه ما که وزن این خطاها را کم دیدیم. ضربه ۸۸ و ۹۲ و ۹۶ ، و یک دهه فشار بی امان به این مردم، محصول همین اخلاقی است که امروز عده ای بر اساسش شادند و خطی است که دنبال میکنند. سیاست کثیف غربی . کار حرام ،فعل خلاف شرع، ظلم و زیر پا گذاشتن حقوق آدمها، آن هم در سیاست همه را بیچاره خواهد کرد. 🔺من نگران «عقلانیت» ام ، نگران «اخلاق» ام برای این مجلس پر از حزب اللهی. @ali_mahdiyan
گفت چه خبر؟ گفتم: درمانگاه نزدیک حرم فریاد زن بر سر طلبه هر کاری دلم بخواد میکنم دوربینهای در اختیار دشمن مردم نظاره گر طلبه های توجیه کننده خفه خون گرفتن ما دروغ دروغ دروغ انفعال انفعال انفعال قانونی که نباید تصویب بشه کشوری که نباید روی خوش ببینه دین و ایمان و غیرتی که نباید بمونه رفاقت و محبت و همدلی که نباید دیده بشه قمی که نباید قیام کنه ایرانی که نباید تکیه گاه غزه و یمن باشه راهی که نباید انتخاب میکردیم مجسمه برهنه مهسا در فرانسه رونمایی شد. انتخابات هر چقدر کم تعداد تر برای به هم ریختگی کشور بهتر خواصی که هنوز خفه خون گرفتند مراجعی که دیگر مرجعیتی ندارند. رسایی دهانش را باز کرده تا ادب نبویان دیده نشه آقای صدا و سیما چند ساعت بعد از سخنان رهبری رفتارش دیدنی است محدودیت های فیلترینگ برداشته شد تا اگر آنها به ایران هجرت نمیکنند ما به آمریکا هجرت کنیم مردمی که از سر ایمان رای میدهند مردمی که از سر ایمان صبر میکنند مردمی مومن که تنها دارایی مایند. و امامی که سخنش زمین است. و مایی که مقصریم. همین @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
بر اساس آیات قرآن چگونه چپ‌ها تبدیل به راست بدخیم میشوند؟ سه نوع تعامل اهل جبهه حق با دشمن نقش دشمن در رشد جبهه حق شیخ علی مهدیان ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ هیات مکتب الزهرا سلام الله علیها تهران @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
بررسی کتاب «خانواده» سخنان رهبری با زوجهای جوان انتشارات صهبا جلسه سوم تمایز زن و مرد منفعل نبودن دختر در ازدواج سبک ارزیابی موسی ع و صفورا س از هم 🔹تمشی علی استحیاء شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در غزه خیلی ها گرسنه اند. خیلی ها سفره افطارشون رو توی بهشت براشون پهن میکنن. اللهم لک صمنا و علی رزقک افطرنا فتقبل منا 😭 انک انت السمیع البصیر و سلام بر لب تشنه حسین ع بچه ها روزه هاتون قبول باشه❤️ @ali_mahdiyan
نا‌عالمان عوام‌گرا ✍شاید خودشان خیلی خودشان را قبول داشته باشند، اما وقتی مشکلی را حل نمیکنند، نیستند. شاید خیال کنند اگر پشت سر عوام راه بیفتند، دیده میشوند اما مردم میفهمند این عالم آنها است یا دنباله روی آنها است. بین این دو فرق میگذارند ولو یکی سخن تلخ بگوید و دیگری کف و دست و جیغ و هورا برایش بکشند. نه تعداد فالوور مهم است نه ادا اطوار مردمی بودن، باید در جای خود باشید. درد مردم را بشناسید و حل کنید. مثل یک طبیب. مردمی بودن را با حذف جایگاه عالم بودن که امامت است، اگر میفهمید، مردمی بودن را نفهمیده اید. ✍فدای آن طلبه محجوب و با وقار بشوم که آبرو شد برای شما روحانی پر طمطراق که فقط بلدید فیلسوف مآبانه دستی به محاسن بکشید و نادانسته فقه فردی بی ربطتان به جامعه را به رخ بکشید. ✍کشف حجاب کنار حرم و کنار بیوتتان آنقدر زیاد شده که گوشهایتان ناله های رهبری که« به داد قم برسید» را هم اگر نمیشنید، حالا فقط کافی است چشم باز کنید. درمانگاه «قرآن و عترت» که فدای اسمش شوم فکر میکنید چقدر با حرم فاصله دارد؟ شکستن هنجار در قم عادتمان شده، از فروشگاه های آنچنانی و ساختمانهای آنچنانترش گرفته تا دخترکان رنگ وا رنگ هنجار شکن که خودتان هم نمیدانید با آنها چه کنید؟ جز گفتن کلیات ابوالبقا. ✍اما آن طلبه مظلوم و مقتدر، چقدر صبور، فحشها را شنید و عنان از کف نداد. مثل یک پدر که بزرگتر این شهر است و بزرگتر این کشور است، روی خط غیرت ایستاد، پا پس نکشید، اگر فیلم و عکس گرفت که مانع از حق کشی و آزادی کشی کودکان و زنانمان شود آفرین به او و اگر نه فقط با وقار و بزرگواریش که شایسته تربیت شدگان حقیقی حوزه های علمیه است. آبروی یک عده ناعالم عوامگرا را هم حتی خرید. ✍بگذارید این فیلم دست به دست شود، بگذارید در حافظه تاریخی همه بماند تا معلوم شود در این کشور آنها که غیرت داشتند بر دین و حقیقتا اهل حفظ شدن آزادی مردم بودند، چقدر اهل کرامت بودند و چقدر مظلوم بودند. ✍هم این ناعالمان عوامگرا منقرض خواهند شد. هم این هیاهوی سلیطه ها خواهد گذشت. آنچه میماند مسیر نورانی است که این روحانی قرآنی جوان ، به همه ما نشان داد. دوران ظهور و بروز غیرت دینی است. 🌹پ ن. من هم یکی مثل آن روحانی ام. فیلم میگیرم عکس میگیرم و آبروی سلیطه ها را در شهر خواهم برد به خون آرمان و روح الله قسم. ناعالمان عوام گرا هر چه میخواهند بگویند. آنها هیچ وقت مهم نبوده اند. حالا هم. @ali_mahdiyan
غزه تفسیر کننده ضیافت الله، رسول الله، کتاب الله، یدالله 🌹خدا رحمت کند امام را، میگفت ورود در ضیافت الله وقتی است که دل از غیر او بر میکنیم. دل از خواسته ها و تمایلات دنیاییت، دل از مدح و ذم این و آن، دل از غیر او. دل به او میسپاری. اینگونه وارد مهمانی او میشوی. مهمانی او چیست؟ اینکه رنگ او را میگیری، نشانه و آیه او میشوی، وجه و رخسار او میشوی. قدرت او ، دست او و عظمت و اقتدار او را نشان خواهی داد. آن وقت هیبتت لرزه میاندازد بر دل دنیاطلبان و مستکبرین عالم. حالا ببینید علت ترس مستکبرین از پیرمرد نحیف گوشه جماران را. علت ترسشان‌ از جسم مجروح سیدعلی حکیم را. علت ترسشان از جسم علیل و مجروح شیخ احمد یاسین را. علت ترسشان از دخترکان بی پناه و زنان داغدیده و کودکان معصوم غزه را.میزنند چون میترسند.جنایت میکنند چون میترسند،وحشی گری میکنند چون میترسند. از همین قدرت یداللهی غزه و این قدرت اصلی جبهه حق است. غزه چندین ماه بلکه سالها است در ضیافت الله است. معنای رمضان است. 🌹قدرت جبهه حق را لبیک به دعوت حق و حضور بر سفره میهمانی او شکل میدهد. اساس این قدرت را در لاحول و لاقوه الا بالله باید جست در یدالله فوق ایدیهم. وارد مهمانی که میشوی با میزبان متصل میشوی، قدرت جبهه حق را اتصال ایمانی به رسول الله ص تبیین میکند. اتصال به قرآن که آن گوهر گرانبهای عظیم است، ثقل اکبر است. اتصال به «ثقل اکبر» یعنی اتصال به عمق عقل و عمق جان رسول الله. 🌹حضرت امام خمینی رحمه الله وصیتنامه اش را اینگونه آغاز میکند: اللّهُمَّ صلِّ علی محمدٍ و آلهِ خدایا بر پیامبر و آل او درود فرست. اینها که هستند؟ «مظاهر جمالِک و جلالِک» اینها نشان دهنده همه اوصاف تو هستند. چه نسبتی با قرآن دارند؟ «و خزائنِ اسرارِ کتابِکَ» اینها آن گنجینه هایی هستند که عمق اصلی قرآن تو هستند. گنجینه هایی که سرآغاز و منشا و مبدا قرآن تو است. آری قرآن که متحد شدن حقیقی با او متحد شدن با همه ویژگیها و صفات و اسمهای تو است. متصل شدن به آن اسمهای برتر پنهانی، متصل شدن به تو است« الذی تجلّی فیه‏‎ ‎‏الأَحدیّةُ بِجمیعِ أسمائکَ حتّی المُسْتَأْثَرِ منها الّذی لایَعْلَمُهُ غَیرُک» هر میزان به قرآن وصل شویم به عمق جان اهل بیت ع و به عمق جان رسول الله نزدیک شده ایم. 🌹حالا بیایید برویم پای سفره افطار غزه بنشینیم. سفره ای که بر خرابی های جنایت تمدن سیاه غرب و نفاق کثیف حاکمان مثلا مسلمان پهن شده و تلولو نور ضیافت الله را نشان میدهد. بیا پای قرائت کودکان و جوانان و زنان و مردان غزه بنشینیم. این قرائت را از قاری های خوش الحان مصری و سعودی نخواهی شنید. فقط و فقط اینجا است که صوت حزین و خوش الحانش عالم را فراگرفته. بیا پای درس تفسیر و تدبر غزه بنشینیم این کلاس درس تفسیر را در الازهر و عالمان بی عمل نخواهی شنید. 🌹غزه اینگونه با همه وجود به دست پیامبر ص دست داده و برای همین مظهر ید الله شده و جلوه قدرت اسلام گشته. سوره حدید آیات ۲۸ و ۲۹ را دیده ای؟ وقتی خدای متعال میفرماید به رسول الله ص که وصل میشوید «وَآمِنُوا بِرَسُولِهِ يُؤْتِكُمْ كِفْلَيْنِ مِنْ رَحْمَتِهِ وَيَجْعَلْ لَكُمْ نُورًا تَمْشُونَ بِهِ» به رحمت او و نور او وصل میشوید بعد مظهر قدرت او میشوید که «لِئَلَّا يَعْلَمَ أَهْلُ الْكِتَابِ أَلَّا يَقْدِرُونَ عَلَىٰ شَيْءٍ مِنْ فَضْلِ اللَّهِ ۙ وَأَنَّ الْفَضْلَ بِيَدِ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشَاءُ» مخالفین خیال نکنند قدرت ندارید بلکه متصل میشوید به یدالله. آنگاه در سوره فتح آیه ۱۰ میفرماید «إِنَّ الَّذِينَ يُبَايِعُونَكَ إِنَّمَا يُبَايِعُونَ اللَّهَ يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِم» با تو دست بیعت که میدهند دست بیعت به خدا میدهند و اینگونه یدالله جلوه میکند. 🌹ورود حقیقی در ضیافت الهی اینگونه است. ناامید شدن از این و آن و چشیدن طعم محرومیت و این ورود به مهمانی او است و متصل شدن حقیقی به قرآن که جان رسول او است و این جا است که قدرت خدا و دست خدا از آستین محرومترین و مظلومترین مردم عالم بیرون میآید.دریای نیل را میشکافد، همه اژدهاهای تمدن وحشی غرب را از ابزار نظامی و رسانه ای همه را میبلعد،و نشان میدهد کلمه الله هی العلیا. 🌹 قرآن را میخواهی بچشی، بدان لایمسه الا المطهرون، پاک باید شوی. آیینه شو جمال پری طلعتان طلب جاروب زن خانه سپس میهمان طلب قران را میخواهی بچشی،بدان فَإِذَا قَرَأْتَ الْقُرْآنَ فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ باید بجنگی با شیطان. در میانه جهاد است که «اقرا و ارق» بخوان و بالا بیا.رشد کن بر قله بایست. 🌹غزه مظهر رمضان است،مظهر ضیافت الله، مظهر رسول الله است مظهر ثقل اکبر و کتاب الله و به همین سبب است که مظهر یدالله است. او در ذروه استقامت میایستد،در قله قدرت ایمان انسانی،در بلندای ظهور قدرت توحید بر همه مدعیان قدرت در این دنیای پست و حقیر. همشهری @ali_mahdiyan
جشن محو نتانیاهو با طرح ارتش برای حمله به رفح موافقت کرد. این موضع دقیقا بعد از طرح حماس برای آتش بس گرفته شده. دو شب قبلتر هم سیدحسن نصرالله گفت همینکه مجبورید با حماسی مذاکره کنید که نابودی آن جزو اهدافتان بود، نشان میدهد چه وضعی دارید. حالا موضع حماس درباره آتش بس هم به خودی خود جالب توجه است و نشان میدهد مقاومت تسلیم نشده و کوتاه نیامده. تحلیلهای اسرائیلی‌ها در این چند روز خیلی عجیب و جالب است. آنها به جد معتقدند بایدن در تلاش برای سقوط نتانیاهو است. بایدن فرصت زیادی ندارد و اگر نتواند صحنه را به آتش بس بکشد و نتانیاهو را مهار کند باید یک شکست راهبردی دیگر را کنار نبرد روسیه و اکراین برای خود ثبت کند. فشار افکار عمومی در اسراییل و اروپا و آمریکا هنوز جدی است. اگر بیانیه ضد اسراییلی یک هنرپیشه در مراسم اسکار با تشویق بی امان شرکت کنندگان مواجه میشود، این نشانه عجیبی از فضای موجود در آمریکا است. آنهم مراسم اسکار که هویتش اساسا یهودی است. تشویق هنرمندان که عموما پشت سر عوام حرکت میکنند تا معتبر بمانند، حجم همراهی عوام را نشان میدهد، همانطور که خودسوزی خلبان آمریکایی مقابل سفارت اسراییل هم عمق این همراهی را نشان میدهد. در این جهان که رسانه واقعیت ها را آن طور میسازد که خود میخواهد، این اتفاقها شبیه معجزه است. مساله ، نتانیاهو نیست. قصه اسراییل را با سخنان آن خاخام یهودی تندرو بفهمید که میگفت اینطور که پیش میروید همگی خواهیم رفت. تحمل مردم غزه اما اتفاق عجیبی است. سوال این است که این صبر چه منطقی دارد؟ بحثهای ایمانی و معنوی درست، اما واقعا چرا و با چه استدلالی باید این مقدار صبر کنند؟ واقعیت آن است که برای خیلی از ما توجه به غزه از هفت اکتبر شروع شده، ما غزه را با ذهنیت رسانه زده و به دور از ماجرا میشناسیم. باید فلسطینی فکر کرد. برای آن که فلسطینی فکر کنیم بد نیست متن بیانیه آغاز جنگ محمدالضیف را مرور کنیم و سخنان رهبران حماس و مقاومت را. آن وقت خواهیم فهمید چرا مقبولیت حماس در غزه و کرانه اینقدر رشد کرده. همه این فشار و سخت تر از این فشار پیش از این هم بود اما پشت پرده رسانه دروغگوی غرب مخفی بود. همین میزان کشتار و خرابی ذره ذره در حال تحقق بود. همان کسانی که امروز جنایت میکنند آن موقع نیز حاکم بودند، همان راهبردها و همان اهداف را هم داشتند اما به دور از چشم همه دنیا و آرام آرام پیش میرفتند. کشتن آدمها، خرابی ها ، توهین به مقدسات و عقیده این مردم که حالا میفهمیم چقدر این عقاید برایشان ارزش داشته و توهین به آن چطور روح غزه را آزار میداده. عقایدشان همان چیزی است که با آن صبر میکنند و دوام میآورند. حالا پرده ها کنار رفته صحنه روشن شده و چه لذتی برای این مردم بالاتر از این که دشمن منفعل شده رسوا شده، نفاق اعراب برملا شده و حالا این مقاومت است که فرسایشی و گام به گام پیش میرود. سیدعلی خامنه ای خبر داد هنوز نود درصد توان حماس باقی مانده. منابع مقاومت از این میزان تجهیز حماس توسط ایران انگشت به دهان هستند. این قدرت مسلح چرا از بین نمیرود واقعا؟ ماجرا محدود به حماس هم نیست. سطح درگیری کاملا راهبردی و کلان شده. حالا شواهد نشان میدهد جبهه مقاومت همان استراتژی فرسایشی را دارد ولی سطح نبرد را چند پله بالا آورده. تهدید حزب الله به نیروگاه‌های برق اسرائیل و زدن اطراف نیروگاه بادی جولان مهم است. تهدید جدید یمن به توسعه نبرد تا سراسر اقیانوس هند و آفریقای جنوبی و مدیترانه نیز مهم است برخورد پر قدرت حماس و شکست مذاکرات آتش بس برای سومین بار نیز مهم است. این نکته را باید توجه کرد که رونمایی از موشکهای مافوق صوت یمن و برد بالای آنها نشان میدهد جاده کریدور جایگزین بنادر اسراییل هم در تیررس است و چه در مبدا و چه مقصد امن نیست. تلاش اسرائیل برای خرید بندری در قبرس به عنوان جایگزین حیفا را جدی باید گرفت. دشمن بنای بر اشراف از دریا و بازکردن راهی برای خارج کردن مردم غزه دارد. ایده خروج مردم از غزه همان ابتدای کار با ضربات امنیتی حماس، لو رفت. مصر و اردن همان موقع موضع گرفتند و این راهبرد برای اسراییل نشان میدهد تا چه اندازه در وضعیت بغرنجی قرار گرفته است. جدی شدن زمزمه دوکشوری در آمریکا و اروپا و اعراب نشان میدهد چرا اسراییل به چنین راهبردی چنگ میزند. صحنه برای اسراییل نزدیک به انتها است. قدرت اعجاب آور صبر غزه مهمترین سوخت همه تسلیحات و همه محاسبات راهبردی مقاومت است. سبک مقاومت در جنگ، جنایت نیست بلکه فلج کردن راهبردی دشمن و محو او است. مقاومت راس هرم طرف مقابلش را هدف گرفته و اسراییل بدنه هرم طرف مقابلش را و همین یک جمله نشان میدهد چه کسی در موضع اقتدار و غلبه است و چه کسی در موضع ضعف است. @ali_mahdiyan
خراب‌ها 🔺برای تبیین و امید هیچ کاری نکردند. هر چه رهبر گفت «فوری ترین جهاد امروز امید آفرینی است»، نشنیدند. آنجا که رهبر تمام قد پشت ساختارها و منتخبین مردم میایستاد اینها خفه خون گرفتند. در عوض روی موج نارضایتی مردم سوار شدند. تا توانستند تهمت زدند با افشاگران خوارج پلاس و بی شرم هم سخن شدند. توییتهای بدنامهایی که «نظام را به قرآن سوزی متهم میکردند» ریتوییت کردند. بعد گفتند ما انقلابی هستیم. 🔺جلوی تصریح رهبری به دو قطبی نساختن با تعریف روشنش که «سفید و‌ سیاه کردن آدمها بود» شیشکی بستند، «مجلس انقلابی» را به انواع دزدی و فساد متهم کردند که بگویند اینبار فرق میکند، که رای بیاورند. «دولت مردمی» را به انواع تهمتهای بیسواد و نئولیبرال و منحرف و چنین و چنان نواختند، که رای بیاورند، بعد گفتند ما انقلابی هستیم. 🔺امامی کاشانی، مکارم، صدیقی، جنتی، آملی، همه را متهم کردند. ریشوهای بی اخلاق، ریشوهای بی عقل، کاری که دشمن آرزویش را داشت، اینها انجام دادند، گفتند جوانها کیف کش و دامادند، پیرها پدرخوانده و لابی بازند، هر کس مشغول کار است فاسد و مفسد و پنهانکار است، بعد گفتند ما انقلابی هستیم. 🔺شما کی به درد خوردید، کی به درد خواهید خورد، کی کمکی خواهید بود، کی سخن رهبر را بسامد میدهید، هیچ وقت. این انقلابی گری خراب است. دنیا را با تیزهوشی و زرنگ بازی نمیشود گرفت. مثل رجوی، مثل طبرزدی، مثل نصیری ، مثل نوری زاد، مثل همه نمک به حرامهای ریشو. سخن تلخ این برادرتان را بشنوید و اصلاح شوید. @ali_mahdiyan
قم زندگی میکنی؟ 🔺شما رو نمیدونم، اما برای من خیلی اوقات اتفاقاتی که اطرافم میافتد به نظرم، پر معنا است. 🔺حتی قبل از روزی که به قم هجرت کنم، همیشه هنگام ورود به این شهر احساس امن و آرامش داشتم. رفتارهای عادی مردم هم اینجا جذاب است. مثل آن شب که کنار خیابان منتظر ماشین بودم، یک جوان موتوری با موهای فشن با یک جوان هم تیپ خودش که ترک او سوار بود، کنارم ایستاد و گفت«حاج آقا برسونیمت؟» سوار شدم، راه که افتاد فهمیدم یک موتوری دیگر هم پشت سرشان است. میگفتند و میخندیدند با من هم با همان خنده و نشاط اما مودب سخن میگفتند. آخوند باشی و ترک موتور جوانها بگی و بخندی توی خیابانهای سالاریه قم، صفایی دارد. 🔺یا آن روز که سر صبح از یک بقالی اون سر شهر خرید می‌کردم. فروشنده گفت، فقط به نیت دشت کردن و برکت پول روحانی ها ازتون پول میگیرم، و الا قابلی ندارد، خندیدم و گفتم لطف دارید، گفت بسم الله الرحمن الرحیم و کارت را کشید. همین. 🔺یا آن روز که ماشینم خراب بود، بعد از ظهر ماه رمضان، رفتم مکانیکی، یک جوان جلو آمد، ماشین را نگاه کرد و گفت دو ساعت کم کم کار دارد، شرمنده به افطار نمیرسم حاج آقا. ببین بقیه مکانیکها شاید انجام بدهند. باور کنید چهار پنج مکانیکی دیگر در شهر رفتم همه گفتند میخواهیم سر سفره افطار پیش خانواده باشیم. جزو معدود دفعاتی بود که با این که کارم راه نمیافتاد، کیف میکردم و لذت میبردم 🔺امروز قبل حرکت برای جهادی رفتم سلمانی، آقای سلمانی مردی حدودا چهل پنجاه ساله با موهای جوگندمی و لهجه مشهدی، گفت چقدر کوتاه کنم حاج آقا؟ گفتم خیلی. بعد برای اینکه دلیلش را هم گفته باشم، گفتم:« آخه قراره برم اردوی جهادی» . این را که گفتم شروع کرد سوال کردن که جهادی چطور میشود آمد، من که سلمانی بلدم هم به کار میآیم، خجالت زده شده بودم، با دقت موها و محاسنم را کوتاه کرد و اجازه نمیداد حساب کنم، میگفت بگذار من هم سهیم باشم در کار جهادی، گفتم حاجی این چه حرفیه آخه، بالاخره دستمزدش را دادم به زور، بعد هم شماره تلفنم را گرفت که شاید بتونه بیاد برای سفرهای بعدی. 🔺من به خیلی از شهرهای ایران سفر کرده ام، البته بیشتر از همه در تهران و قم بوده ام، همه مردم ایران معنوی اند، با صفایند، خوشند، قم هم البته مثل همه جا، اما احساس میکنم قمی ها بیشتر از هر جایی ما طلبه ها را میشناسند و البته رفیقند و احترام میکنند. قم مذهبی است حتی آنها که ظاهرشان نشان نمیدهد بسیار مذهبی اند. قم شهر آرامش است. 🔺اما دیروز نزدیک حرم اتفاقی افتاد برایم که مرا به فکر فرو برد. کنار خیابانهای حرم دنبال کاری بودم، که خانمی محجبه جلویم را گرفت حدود پنجاه شصت ساله، اخم کرده بود، با عصبانیت گفت حاج آقا شما اهل قم هستید؟ متوجه شدم مسافر است. گفتم بله حاج خانم. 🔺گفت خجالت نمیکشید؟ جا خوردم. گفتم چطور؟ اشاره کرد به تزیینات شهری شب عید و گفت به جای این کارها، مراقب رخسار شهرتان باشید. این چه وضعیه؟ چرا مراقب غیرت و حجاب نیستید؟ چیکار میکنید شما قمی ها؟! سکوت کردم و هیچ نگفتم. هر چه خواست گفت و بعد راهش را کشید و رفت. 🔺اینجا مردم با طلبه ها رفیقند، صمیمی اند، از آنها انتظار هم دارند، مطالبه هم دارند، همه مردم مومن ایران از قمی ها خصوصا طلبه ها انتظار دارند، اینکه معنویت و شریعت را حفظ کنیم در عین اینکه صفا و نشاط و صمیمیت این شهر را نیز باید خودمان حفظ کنیم. @ali_mahdiyan