eitaa logo
بر پا
6.8هزار دنبال‌کننده
643 عکس
373 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
حیف است خودمان را به این بحثها سرگرم نکنیم 🔺خیلی مهم است که بدانیم در هر واقعه‌ای به چه چیز نگاه کنیم. چشمها را عادت دهیم به درست دیدن، هر امری ارزش انتخاب و نگاه کردن ندارد. من همه‌ی جنگ رسانه‌ای را خلاصه میکنم در دو کلمه "رویت و روایت" درست. حالا با این مقدمه 🔺آنها که وسط این تشییع باشکوه، دنبال ردیف کردن اسمند برای جانشینی رییسی، سر کارند. بحثهایشان حالم را بد می‌کند. سیاست دینی چیزی نیست جز تحول و انقلاب روحی مردم، عزم مردم. این آتشفشان را ببینیم، فکر کنیم، روایت کنیم، توسعه دهیم، ماندگارش کنیم، عقلانیتش را بگوییم، به خدا قسم همین‌ها شاخص می‌شود برای انتخاب مردم. چرا عادت می‌دهیم خود را به ندیدن. این احساسات صرف نیست این خود خود عقل است. لااقل از سیدابراهیم شهید سبک سیاست ورزی بیاموزیم. 🔺آنها که ذره بین انداخته اند، روی حرفهای بی‌فایده که ترور بوده، نقص فنی بوده، خطای فلانی بوده، اینها هم اشتباه نگاه می‌کنند. نه چون این بحثها ناشی از احساس ترس از دشمن است نه چون این حرفها به نفع دشمن است، نه، نه، چون اصلا این نگاه غلط است. چرا دوست داریم روی نقاط مبهم و مه آلود بایستیم؟ چرا مساله اصلی و روشن‌تر را که اتصال قلوب مردم به دولت و دولتمردان است، که اساسی‌ترین عامل قدرت کشور است رها کرده‌ایم و در پی بحثهای بی‌فایده و بی‌نتیجه ایم، که چه شود؟ 🔺آنها که نگران آینده‌اند و نگرانی تزریق می‌کنند نیز غلط می‌بینند. خوف خوب است اگر همدوش رجا باشد. ببینید این صحنه‌های شکوهمند امید بخش را، شهید سیدابراهیم که امید اسلام بود، چقدر باید می‌دوید که چنین گره هایی را باز کند و چنان بت‌هایی را بشکند. حالا شکسته. این را نمی‌بینیم و جای خالی ظاهریش را محاسبه میکنیم،بله سخت است خیلی هم سخت است، باید تحمل کرد، چگونه؟ سخنان امام راحل را بشنوید در شهادت رجایی در آن شرایط هولناک تا آرام شوید. تاریخ بعد رجایی را ببینید تا آرام شوید. وقت نگاه کردن به رهبر است، وقت نگاه کردن به مردم است، آرام باید بود آرام‌تر از همیشه. حالا در این بستر اگر نگران جای خالی او هستیم، درست است. 🔺آنها که دنبال مچ گیری از این و آنند، همانقدر خطا می‌کنند که آنها که دنبال "وحدت بازی" هستند. کاش مسیر وحدت را از سیدابراهیم شهید می‌آموختیم. دنبال این و آن احزاب قدرت‌طلب و ملاحظه کار نرویم، پای حق بایستیم، سیاهه و توده بی‌رنگ گسترده مردم را ببینیم، وحدت اینجا است. بقیه دنبال این واقعیت می‌دوند و متحد میشوند. پیام رهبری هم حتی اشاره به زخم زبانها و توهین‌ها داشت، به برخی وحدت‌بازها بود می‌گفتند همین را نگویید، وحدت خراب نشود. نه، نمی‌شود از مظلومیت رییسی نگفت. بله مچ‌گیری کردن هم الان وقت مناسبی برایش نیست. اما مظلومیت او جگر همه را سوزانده، به این و آن گیر ندهیم اما نمک هم به زخم مردم نزنیم به اسم وحدت. 🔺امروز فقط و فقط برگردیم و کمک کنیم به این خونهای پاک، که چه کنند؟ _که کاستی‌های ما را در این جنگ شناختی چندضلعی در مدد ندادن به دولتمردان جبران کنند. _که مبنا و شاخص مدیریت، مطالبه‌گری، و کنشگری ما را ارتقا دهد، اخلاص و تقوا و اخلاق را جدی کند. عقل جمعی را جدی کند، جهاد و تلاش حداکثری را جدی کند، محرومیت فهمی، و مدد به محرومین را جدی کند و.... امروز وقت تغییر حقیقی و واقعی ما است. بیایید همه به هم کمک کنیم تغییر کنیم، توبه کنیم، ارتقا پیدا کنیم. همانکاری که الان مردم زیر تابوتها میکنند، همانکاری که تابوتها می‌کنند. @ali_mahdiyan
خاک سرد است 🔺خاک سرد است، دوباره جنگ قدرت، دو قطبی، زیر و رو کردن حساب‌های بانکی هم، تیکه پراندن و نیش و کنایه، اجیر کردن گروه‌های جنگ روانی، رو کردن اسناد خانوادگی، دروغ گفتن و استفاده از لوله و گازانبر برای رای آوری. 🔺خاک سرد است. دوباره بی خیال دل سوخته مستضعفین و محرومین، دوباره بی خیال آتشی که به جان مردم خورد، برگردیم به بازی همیشگی اسم_فامیل، قالیباف یا جلیلی، لولوی لاریجانی و روحانی، نقشه کشیدن برای کسب جایگاه و قدرت، کثافتکاری قدرت طلبی زیر پوشش "سیاست ما عین دیانت ما است". 🔺خاک سرد است، حالا برگردیم سر کارمان. دوباره در تاکسی و صف نانوایی شروع کنیم به تهمت و توهین به مسوولین، شروع کنیم به : "همه شان مثل همند"، "هر کس به فکر جیب خودش است"، "یک مشت آدم کارنابلد" و چه و چه، که دلمان خنک شود. تکرار کنیم دروغهای مجازی را، که یعنی ما خیلی دغدغه‌مندیم. 🔺خاک سرد است. دوباره برگردیم به خودتحقیری، تهمت نئولیبرال زدن به این و آن، تهمت "یک امام رضا را بگذارید برایمان بماند"، تهمت ریا و نفاق، تهمت " او یک ساختمان پنج طبقه را هم نمی‌تواند مدیریت کند"، تهمت "او هم ادامه دهنده برجام و ظریف است"، تهمت" دولت از جیب مردم میدزدد" خاک سرد است. 🔺خاک سرد است، مدتی خفه می‌شویم و سکوت میکنیم، یا انگار نه انگار ما بودیم که حلقه محافظین آبرو و جایگاه خادمین ملت را کوچک کردیم، مدتی صبر میکنیم و بعد دوباره انگار نه انگار که عبرتی بود، خونی بود و سوختنی بود و مه‌ی بود و گم‌شدنی بود و دریای بیکران قلوب مردمی بود و احساس شرمندگی بود و رئیس السادات، طلبه کوچک بی شؤون با عبا و قبا و کفش گلی و خاکی، وسط آتش تهمت و توهین بود که بی سر و صدا فقط می‌دوید مخلصانه با همه وجود. 🔺خاک سرد است، جایگاه اخلاص در سیاست ورزی، جایگاه تلاش حداکثری در سیاست ورزی، جایگاه صدق و رو راست بودن در سیاست، جایگاه عدم رقابت برای قدرت در سیاست را فراموش می‌کنیم و باز هم همان که بودیم، میمانیم. @ali_mahdiyan
شهید امیر عبداللهیان 🔺دیپلمات‌ها مجری و عاملند، نه سیاست گذار و تعیین کننده راهبردها. اما پیشبردن آن راهبردها در عمل، توانمندی میخواهد و هنر. هنر دیپلمات انقلابی. 🔺برخی دیپلمات بودن و انقلابی بودن را با هم قابل جمع نمی‌دانند و دیپلماسی انقلابی را واژه‌ای خود متناقض می‌دانند. به نظرم جذابیت اصلی انقلاب و معجزات آن را در همین مفاهیم به ظاهر خودمتناقض دنبال کنید. جمهوری اسلامی، آزاداندیشی دینی، علم دینی، وحدت حوزه و دانشگاه، جنگ مقدس، نماز سیاسی عبادی، و و و . 🔺من حداقل سه جریان دیپلماسی مهم در سپهر سیاست خارجه بعد انقلاب میشناسم. کانونهای اختلاف این سه جریان چیست؟ 🔹نکته اول در مناسبت اراده ایران با دنیای پیرامون است. برخی کانون اصلی تصمیم گیریشان منفعت ملی است، برخی کانون اصلی تصمیم گیریشان عزت است. این دو با هم لزوما مطابق نمیافتد، مثل اینکه کسی به شما بگوید تابع من باش تا شکمت را سیر کنم. هویت خود را رها کن تا فلان جایگاه را داشته باشی. خروجی این سبک تعامل همان است که با عنوان "دیپلماسی التماسی" میشناسیم. در سطح راهبردی نه ، اما در ساحت اندیشه عده‌ای، و همینطور سطح اجرا و سبک کنش مدیران سیاست خارجه وجود دارد. از بیانشان و انتخاب طرف تعاملاتشان و تعجیل یا تانی‌شان، یا تمرکز بر موضوعات تا حتی زبان بدن و لحن و ... 🔹نکته دوم در شناخت و توصیف شرایط. فهم جغرافیای قدرت و عناصر اصلی تعیین کننده و روابطشان با ما و فرصتها و مزیتهای ما و قواعد حاکم بر عالم سیاست و امثالهم. مثلا کسی که دنیای امروز را دنیای گفتگو و مذاکره بداند، مناشئ قدرت را چه نظامی چه غیر نظامی، خرج گفتگو می‌کند. در واقع میدان را پشتیبان گفتگو میداند. این خط را شما در دهه شصت و سبک سیاست "جنگ جنگ تا یک پیروزی" ببینید، قصه مجمع عقلا و تا بعد از آن. در جهت دیگر یک جریان، دنیای امروز را دنیای قدرت میداند و دیپلماسی و گفتگو را اصالت نمی‌دهد بلکه از آن بهره می‌برد برای نقد کردن آنچه در میدان به دست میآید، و برای استفاده از ابزار دیپلماسی به عنوان یک روش اعمال قدرت، مثل تهدید و تطمیع و ... 🔹نکته دیگر فهم انعطاف و مصلحت است. که شما را مثل ماهی لیز میکند، قدرت و توانمندی و انعطاف و ابتکار عملتان را زیاد می‌کند. برای آنکه به هدف و منظورتان برسید و طرفهای مقابل با قواعد و حقوق موجود دنیا، مانعتان نشوند بلکه شما از همان امور در جهت مقاصدتان بهره ببرید. 🔺ما سه جریان در حوزه سیاست خارجه به صورت فعال داریم. اگر چه اینها طیف هستند اما سه عنوان کلی را می‌توان برای این سه جریان در نظر گرفت: 🔹جریان دیپلماسی التماسی: این جریان در نظر و سبک اقدام، منفعت را بر هویت و عزت مقدم میکند، در ساحت حکمت قدرت‌های دنیا را منحصر در آمریکا و اروپا میداند، در ساحت مصلحت البته به ظاهر به شدت مصلحت گرا است اما این مصلحت گرایی بیشتر ابزار او است برای توجیه داخل برای همراهی با او. 🔹جریان دیپلماسی غیر منعطف و خشک: این جریان هم طیفی است برخی از طیفهای آن از حکمت و عقلانیت بهره کمی برده‌اند ولی عمدتا مشکل این جریان، نفهمیدن مصلحت و انعطاف است. اینها البته عموما در این سال‌ها به عنوان نقاد جریان مقابل عمل کرده‌اند. این جریان دولت رییسی را در حوزه دیپلماسی ادامه دولت روحانی میدانستند، در ماجرای برجام با اصل مذاکرات مخالف بودند نه فقط نتیجه آن، ایده موشکباران اسراییل را از ابتدای طوفان الاقصی دنبال میکردند، تهمت خیانت به دیپلمات‌های زمان روحانی می‌زدند و ... 🔹دیپلماسی انقلابی: سبک شهید امیرعبداللهیان در این مدت کوتاه سه ساله در تاریخ ایران از این جهت بی‌نظیر است. اولا با همه وجود، ملاک او عزت و هویت بود و به همین سبب کاملا مدد ایران در همه حوزه های مختلف میشد نه یک گرفتاری برای دیگر بخش‌ها. ثانیا فهم او از جغرافیای جدید قدرت در دنیا و مزیتهای ایران باعث می‌شد روش‌های او منتج شود. ثالثا با این شرایط دیپلماسی برای او حقیقتا یک میدان مقدس و معنوی میشد لذا شبانه روزی و حداکثری در این صحنه تلاش می‌کرد. او دیپلمات ملت ایران بود و همزمان دیپلمات اصلی جبهه مقاومت و این دو را تقویت کننده هم می‌دید. رابعا او بسیار تیزهوش و منعطف بود به همین دلیل هم، جریان خشک و غیر منعطف او را زیر بار نقد جدی میگرفت، اما او با همین تیزهوشی از تله های مختلف کشورهای غربی عبور میکرد. 🔺به نظرم درباره شهید امیرعبداللهیان و سبک او در مدیریت و اجرای دیپلماسی انقلابی باید بسیار اندیشید و بسیار نوشت. اینکه چگونه چنین مدیری تربیت شد. و چگونه در سخت ترین شرایط روش‌های او در کوتاه مدت منتج بود نیز باید بیشتر اندیشید. @ali_mahdiyan
مقاومت ۱.mp3
17.85M
🔺راهبرد کار تبلیغی و رسانه ای ما از امروز تا انتخابات چه باشد؟ 🔹جلسه اول در جمع روسای ادارات تبلیغات اسلامی سراسر کشور شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan
مقاومت۲.mp3
19.75M
🔺راهبرد کار تبلیغی و رسانه ای ما از امروز تا انتخابات چه باشد؟ 🔹جلسه دوم در جمع روسای ادارات تبلیغات اسلامی سراسر کشور شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan
هدایت شده از نیوشیدنی
بررسی و تطبیق منشور روحانیت امام ره بر سیره شهید آیت الله آل هاشم. مطلب در عکس خواناست.👆 https://newspaper.hamshahrionline.ir/id/226124/%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8.html @niushidani
رییسی بی هویت طرف نوشته "حساب رییسی را از دولت رییسی باید جدا کرد". یعنی اخلاق آقای رئیسی خوب بود، اما عمل رییسی خوب نبود. یعنی عمل رییسی را قبول ندارم، بلکه اصلی ترین عمل او در حکومت‌داری که دولتش بود را مخالفم. این سخن چقدر منطقی است، بماند، کاری ندارم. اما یاد رفتار تحریف کنندگان امام بعد از رحلت او افتادم، اینها در فضای محبوبیتی که امام ره در کشور داشت، سبک امام و مکتب او را تحریف کردند در نهایت هم رهبری گفت: " امام بدون راهش، امام بی هویت است" حالا آقایان دنبال رییسی‌ِ بی‌هویتیند. چرا چنین میگویند، اثر این سخنشان چیست؟ بالاخره دم انتخابات، لابد قرار است از کسانی حمایت کنند که ربطی به سیاق و سبک رییسی در اداره کشور ندارند. نکنید عزیزان، به خدا این بی اخلاقیها را دیگران در گام اول انقلاب کردند، خوش عاقبت نشدند، شما مخالف دولت او هستید، مخالف خود او و اخلاق او هم هستید، او رک و رو راست بود، صادق بود، اینطوری دو دوزه بازی نمیکرد، شما اخلاق او را هم ندارید، او سعه صدر داشت، با خیلی ها کار میکرد، مثل شما نبود که از وقتی وارد مجلس شدید صد بار تا حالا رهبری درباره اخلاق و سیاقتان در حاشیه سازی و اختلاف افکنی تذکر داده، اهل انعطاف و مصلحت‌سنجی در عین عزت فهمی و حکمت شناسی بود، شما او را دنباله روی ظریف میدانستید، و میدانستید که چنین نبود و نیست، اهل مدارا بود برای همین به او میگفتید چرا اتوبوسی مدیران را عوض نمیکند. باشد قبول ، اصلا دولتش بد، اما شما با اخلاق او هم زاویه دارید، آیا بلدید وسط هزار تهمت و توهین و از داخل و خارج، دو تا قوه هم عرضتان متهمتان کنند و شما سکوت کنید که اختلاف بالا نگیرد؟ بلد نیستید، شما رئیس مجلس قبل را تا خاکمال نکردید برای یک مشت رای ، آرام ننشستید. الان هم برای یک مشت رای حاضرید مهمترین عمل صالح رییسی که دولتش بود را خراب کنید که برای فلان کسی که می‌پسندید رای جمع کنید. اف بر این سیاست‌ورزی. اف بر این انقلابی‌گری. مکتب "صدق" و "اخلاص"، مکتب هر دولتمرد انقلابی است. تمرین کنیم. خوب خط‌کشی شد رییسی برای همه ما. رحمت خدا بر او. @ali_mahdiyan
آقای امام جمعه نظام انقلابی ما طرح نرم افزاری عجیبی دارد. دنیای امروز پر است از دو گانه های ظاهرا غیر قابل جمع. مثل اینکه چگونه می‌توان همان زمان که به دنیا می‌پردازیم و در حال آباد کردن دنیاییم ، همان زمان در کار آخرت باشیم و سلوک و معنویت؟ رجال لا تلهیهم تجاره و لا بیع عن ذکر الله. کسانی که همان موقع که در پی کسب و تجارت هستند در حال ذکر معنوی اند. به تعبیر دعای کمیل "حتی تکون اعمالی و اورادی کلها وردا واحدا" و این یعنی خود همان کار و کسب و تجارتشان ذکر است. عجیب نیست؟ چگونه ممکن است؟ مولای مومنان به جمع دو جهت توجه به خدا و خدمت به خلق، در قرآن معرفی شده، انما ولیکم الله ورسوله والذین آمنوا الذین یقیمون الصلاة ویؤتون الزکاة وهم راکعون. همان موقع که در اوج بندگی و خضوع مقابل خدا است همان موقع در حال خدمت به مردم است. جمع توجه به معنویت و توجه به دنیا یک ویژگی پر تکرار در دین خاتم است. یقیمون الصلوة و یوتون الزکاه کنار هم میآید، الذین آمنوا و عملوالصالحات کنار هم می‌آید. لذا در مکتب امام ره، بحث از سیاست دینی، نظام معنوی و انقلابی جمهوری اسلامی، بحث‌ از وحدت حوزه و دانشگاه، علم دینی و مقدس، دفاع و جنگ مقدس، جهاد سازندگی، اقتصاد مقاومتی و بسیاری حقایق از این دست، سر برآورد. حقایقی که همگی نتایج همان زاویه نگاه معنوی به دنیا است. یکی از عباداتی که این هویت را به چشم می‌آورد نماز جمعه است. نماز جمعه بروز این هویت ظاهرا دو گانه است. به تعبیر رهبری: "امامت جمعه، هم جنبه‌ی یَلِی‌الرّبّی دارد، هم جنبه‌ی یَلِی‌الخلقی ... در نمازهای غیر جمعه، شاعر میگوید که «پشتم به خلایق است و رویم به خداست»؛ امّا در این نماز...هم رو به خلایق دارید، هم رو به خدا دارید؛ ....یکی از سخت‌ترین کارها این است. " (۲۶_۱۰_۱۴۰۲) این ویژگی در عبادت، وقتی تبدیل به یک روحیه و شخصیت در امام جمعه می‌شود او را محل بروز و ظهور عینی نرم افزار مکتب انقلاب اسلامی میکند. و اینگونه همه زندگی و رفتارش می‌شود امامت جمعگی، که درش جمع معنویت و خدمت است. و این همان مغزای مکتب امام ره است، به تعبیر رهبری. "جوهر اصلی در مکتب امام بزرگوار ما، رابطه‌ی دین و دنیاست" (۱۴_۳_۸۴) به این ترتیب او امام جمعه ای است که کل هفته را امامت میکند. این می‌شود که به تعبیر رهبری : " آقایان محترم! امام‌جمعه در روز جمعه مردم را امر به تقوا میکند با گفتار خود، من میگویم شما در روز شنبه و یکشنبه و دوشنبه و سه‌شنبه و چهارشنبه و پنجشنبه مردم را امر به تقوا کنید با رفتار خود" (۵_۵_۱۴۰۱) و خدا رحمت کند مرحوم آل هاشم را او توانست چنین کند. او با حیات خود و زندگی خود عملا تصویر حقیقی یک امام جمعه را ترسیم کرد. اساسا این چند شهید از این جهت بسیار ویژه اند، اگر شهید رئیسی جمع خلوص و معنویت و عقلانیت و خدمت بود و سبک سیاست ورزی و عدالتخواهی و فساد ستیزی خالی از عقلانیت و معنویت را با سبک مدیریتش به چالش میکشید، اگر شهیدامیرعبداللهیان جمع عزت و حکمت و مصلحت بود و سبک دیپلماسی التماسی و هم دیپلماسی خشک غیر منعطف را با روش مدیریت خود به چالش میکشید و یک دیپلماسی معنوی انقلابی را به چشم میآورد، شهید آل هاشم نیز جمع هویت معنویت و خدمت بود. و تصویر متداول زنگار گرفته قبلی موجود در ذهن ها را به چالش میکشید، تصویری که ناشی از نفوذ و رسوخ تصویر غربی از معنویت، در فرهنگ دینی ما بود. انقلاب اسلامی از این نمونه های نو برای دنیای امروز بسیار دارد و شهید آل هاشم نیز یک نمونه ویژه است. او به تعبیر رهبری "تغییر معنای نماز جمعه" را رقم زد، یعنی تغییر تصویر موجود در ذهن مردم از عبادت و " از زمانی که به امامت جمعه تبریز منصوب شد این نماز را از یک عمل عبادی صِرف به یک عمل جامع عبادی، معنوی، خدماتی و مردمی تبدیل کرد." (۵_۳_۱۴۰۳) یعنی توانست آن طرح نرم افزاری مکتب امام ره و اسلام ناب را در قامت یک امام جمعه در جامعه به چشم آورد. طرحی که بسیار جذاب و دوست داشتنی است. چنین تغییر معنایی از عبادت ، یک اتفاق مهم تمدنی است. این ماموریتی است که حوزه های علمیه موظف به آنند. و چه خوش این روحانی صمیمی و مردمدار و معنوی، در این جهت درخشید و ستاره ای شد که بتوان با نگاه به او صراط مستقیم حضرت امام ره که مسیر اسلام ناب محمدی است را گم نکرد و در آن پیش رفت. همشهری @ali_mahdiyan
صمیمانه با استاد عزیزم حاج آقای اعرافی 🔺خدمت استاد بزرگوار حاج آقای اعرافی سلام علیکم، اینگونه شنیده ام که حضرتعالی بنای بر حضور در انتخابات ریاست جمهوری دارید. به نظرم رسید در این باره چند نکته را خدمتتان تقدیم کنم. این یادداشت را از این جهت علنی پخش میکنم چون بیش از همه طرز فکر بسیاری از طلاب و دوستان عزیزم مرا متوجه برخی کاستی های تحلیلی کرد، که به همین بهانه مناسب دیدم به نقد آنها بپردازم. 🔺اصل حضور شما در انتخابات پیامدها و پیام‌هایی به همراه دارد که توجه به آنها به نظر حقیر، احتمالا، در محاسباتتان لازم باشد. 🔺نکته اول آنکه حضور جنابعالی در انتخابات بنا است چه خلا و چه گرهی را باز کند؟ حتما حضرتعالی متوجه این نکته هستید که دولت موفق آقای رئیسی در سال سوم خود بود، تغییر ریل جدی آن باعث دست اندازهایی خواهد بود که به سود مردم نخواهد بود، آیا حضرتعالی مورد تفاهم و اتفاق نظر مجموع دولت فعلی و وزرای کلیدی آن هستید؟ یا بنای ساختن بنای جدیدی دارید؟ اگر این دومی است، با آن اشکالی که عرض شد چه خواهید کرد؟ 🔺نکته دوم حضور شما در این انتخابات بخواهید یا نخواهید به معنای حضور نماینده رسمی حوزه علمیه قم در انتخابات است، با این حساب رای نیاوردن شما در نگاه مردم و منظر بیرونی جهانی چه معنایی خواهد داشت؟ رای آوردن شما هم معنایش آن است که فشارهای اقتصادی و معیشتی که بر گرده مردم عزیز ما می‌آید توسط رسانه ها، به پای حوزه علمیه نوشته خواهد شد. چه لزومی برای چنین هزینه کردنی وجود دارد؟ 🔺نکته سوم آنکه بخواهیم یا نخواهیم، حضور یک فقیه عالی رتبه در این شرایط در این بستر، معنایش مهیا شدن برای سمت رهبری به نظر میرسد، من شک ندارم که حضرتعالی ذره ای چنین محاسباتی نداشته اید و نخواهید داشت، لکن این فهم از رفتار حضرتعالی به این راحتی قابل رفع نیست. همین تحلیل در پس ذهن بسیاری از جوانان انقلابی نوعی اشمئزاز و رنجش از حوزه علمیه ایجاد خواهد نمود. 🔺نکته چهارم اینکه حضرتعالی به خوبی مستحضر هستید که سطح مدیریت خرد و کلان و سطح امامت و رهبری اجتماعی که ذاتا کار حوزه های علمیه است با هم متفاوت است. حضور شما در این جایگاه به معنای آن است که خود را از بسیاری از مدیران کارکشته تربیت شده در دامان جمهوری اسلامی کارآمدتر میدانید، اینکه حضرتعالی در جایگاه یک عالم حوزوی توان رهبری اجتماعی داشته باشید( که به قول حضرت امام ره، ویژگی هر مجتهد حقیقی باید همین باشد) به معنای آن نیست که شما بهتر از دیگران توان مدیریت خرد و کلان را نیز داشته باشید. 🔺نکته پنجم، نتیجه نکته پیشین است. به نظر میرسد این حضور حضرتعالی خواه ناخواه همراه این پیام خواهد بود که شما شهید عزیز رییسی عالم مجاهد را نیز همینگونه قرائت می‌کنید. حتما مطلع هستید که بسیاری از نیروهای سیاسی علاقه دارند چنین تصویری از ایشان بسازند، یعنی یک عالم متخلق حوزوی که بدون توانمندی و کارآمدی لازم البته، لیاقت شهادت داشت، حال آنکه شما بهتر میدانید ایشان چنین نبود، ایشان تجربه مدیریت‌های خرد و کلان در سمت‌های مختلف و موفق داشت، او مدیری به شدت کار کشته و کارآمد بود، این را نتایج خیره کننده دولت ایشان نشان میدهد، به نظر میرسد این حضور همراه با تنقیص و تحریف ناخواسته ایشان باشد، اتفاقی که حضرتعالی نیز راضی به آن نیستید. 🔺نکته ششم آنکه برخی از دوستان ما توجیهاتی برای ورود شما به عرصه انتخابات می‌شمارند که انصافا تعجب آور است، مثلا ورود شما را با ابتدای دهه شصت که علمای ما وزیر و نخست وزیر و رئیس جمهور می‌شدند مقایسه می‌کنند. حال آنکه رهبری در جلساتی بارها گفته اند امروز انقلاب از این جهت با آن دوره قابل مقایسه نیست( بد نیست سخنان ایشان در جمع چهل نفر فعال جهادی را از این جهت دوستان ما ببینند) یا مثلا ورود شما به فقه تمدن ساز و رویکردهای تمدنی شما یا فقه تربیت و امثالهم را برای ریاست جمهوری از مهارت‌های لازم برای مدیریتی پیچیده و بغرنج در این شرایط لازمتر بدانند. شما خود بهتر میدانید این تحلیل‌ها تا چه اندازه فانتزی و تخیلی و دور از وادی است، به نظر من قطعا شما با این تحلیل‌ها به میدان نخواهید آمد، لکن اصل حضورتان این گونه معانی را به ذهن خواهد آورد که طلاب ما هنوز نه "زمان" را درست می‌شناسند و نه "مکان" را. 🔺خدا می‌داند هم به حضرتعالی و هم به دیگر دوستان خیرخواه شما علاقمندم ولی بر خود تکلیف دیدم نکاتی که به ذهن قاصرم رسید با حضرتعالی در میان بگذارم. خداوند بهترین نتایج را برای ایران عزیز و امت اسلام رقم بزند. برای حسن عاقبت این شاگرد کم سواد خود نیز دعا بفرمایید. والسلام علیکم و رحمه الله شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan
17.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خدایا شکرت که این بنده هات رو در این دنیا دیدیم. سلوک و طریقت را در دل آتش شهوات و قدرت طلبی ها دیدیم. سخنان عجیب و غریب شهید سید ابراهیم عزیز را بشنوید. درباره کارگزار مقدس ، نظام مقدس، ماه ذی القعده، شهادت و کرامت. بعد به این فکر کنیم چگونه یک کارگزار می‌تواند مظهر امام رضا ع باشد. لذت ببرید @ali_mahdiyan
جلسه16-چهل حدیث-استاد مهدیان.mp3
15.89M
تدریس شیخ علی مهدیان 🔺جلسه شانزدهم 🔺حدیث اول، پایان مقام اول جهاد با نفس 🔹جمع بندی و چکیده مباحث @ali_mahdiyan
جلسه17-چهل حدیث-استاد مهدیان.m4a
22.82M
تدریس شیخ علی مهدیان 🔺جلسه هفدهم 🔺حدیث اول، مقام دوم 🔹مقام دوم، ساحت خیال 🔹بحث در ساحت اخلاق 🔹اهمیت و جایگاه جهاد با نفس در مقام دوم 🔹نسبت مباحث در این ساحت با مساله جنگ رسانه ای و جنگ روایتها و جهاد تبیین @ali_mahdiyan