eitaa logo
بر پا
6.8هزار دنبال‌کننده
641 عکس
373 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
مشارکت و جلیلی ۳ 🔺صحنه مجازی را بی‌طرف ندانیم. این زمین بازی با الگوریتمهایی که به لحاظ فنی و حقوقی دارد و ضریبی که به امور میدهد، ما را از هم جدا میکند، به گونه خاصی هم تربیت میکند، آن‌قدر پیش می‌رویم که دیگر گویا سرزمین واحدمان دچار فروپاشیدگی شده، هر کدام در شهری جدا زندگی میکنیم، در آن شهر، همه با هم مشغول ساختن یک داستان کلی و پارادایم و کلان روایتیم، که با شهر مجاور کاملا فرق میکند، حکمران مجازی می‌تواند این شهر را با داشتن اطلاعات و کلان روایت‌هایش بشناسد و آن را جهت بدهد. باید دید اطلاعات کجا جمع شده و در دست کیست. در این زمین بازی عموما به گونه ای سخن می‌گوییم که از هم جدا شویم و باز همین طور و همینطور به سمت یک تکثر فراگیر، از هم غایب می‌شویم بیشتر، همدیگر را نمی‌شناسیم و نمی‌توانیم با هم همسخن شویم. در این صحنه چگونه می‌توان جهاد تبیین کرد؟ 🔺نیاز به سه اتصال مهم داریم، یکی اتصال به "فکر و اندیشه" دوم اتصال به "واقعیت و عینیت" و سوم اتصال شبکه ای و جبهه ای به هم. و ما از این هر سه جداییم. لذا حرکت‌های زیکزاکی ، دوری از هم و دشمنی، زاویه نگاه‌های منفعل به امور و هزار دردسر دیگر در کارمان پیدا می‌شود و عملا بازیچه صحنه ایم نه حاکم بر آن. چه باید کرد؟ باید در عینیت و واقعیت به مردم وصل شویم و باید وارد مطالعات برای کسب نظام اندیشه شویم ، اندیشه ای که رویت درست به ما بیاموزد که بتوانیم روایت درست کنیم. و باید با هم متصل شویم، اتصالی ولایی و حقیقی. 🔺حتما دیده اید که در ایام انتخابات می‌خواهیم کاری کنیم، نمیتوانیم، می‌خواهیم اثر بگذاریم نمیشود، رابطه ای با مردم نساخته ایم، طرحی برای بیان محتوا نداریم. پس رو می‌آوریم به دو قطبی، به سیاه و سفید کردن صحنه، به فضایی عاطفی و احساسی، یعنی عملا هیچ. یعنی کم رنگ شدن عقلانیت و اخلاق که همه اش به نفع دشمن است چه انقلابی حاکم شود چه غربگرا. چون انقلابی در چنین صحنه ای کاری از پیش نمی‌برد و عملا تصمیماتش نفوذی در مردم نخواهد داشت و کار قفل می‌شود. در یک دور باطل می‌افتیم. 🔺خوب است بعد از این مقدمات فرصتها و تهدیدهای حضور سعید جلیلی در این انتخابات را بررسی کنیم. این را در بخش نهایی بیان خواهم کرد. پایان بخش سوم @ali_mahdiyan
مشارکت و جلیلی ۴ 🔺سعید جلیلی چند ویژگی دارد که در این صحنه می‌تواند کمک کننده باشد، او امید ایمانی را تبدیل به یک طرح کرده، برای مردمسالاری فکری کرده و این طرح کاملا امیدافزا است. پیشرفت در جان این طرح است و همزمان عدالت نیز. او می‌تواند فقط با این طرح، گفتمان امید را در کشور شکل داده و فکری جدی به حال حلقه بسته مدیریت کند چون صحنه را برای تربیت مدیر فراهم خواهد کرد. 🔺البته یک نگرانی مهم آن است که صحنه خدمت را نتواند در عمل پیش ببرد، حل مشکلات همین الان و عینی مردم، چیزی بود که قالیباف دنبال می‌کرد و از این جهت شبیه دولت رییسی بود و اگر جلیلی از عهده این کار بر نیاید، قدم از قدم نمی‌تواند بردارد. 🔺نکته و دارایی مهم دیگر، رویکرد جهانیِ درست است. او دنیا را پر از فرصت میبیند و از این جهت شبیه دولت رییسی است‌. آینه جهان امروز برای نشان دادن نزدیکی ایران به قله ها، آینه شفافی است. به شرط آنکه آن را مثل روحانی پشت و رو نگیریم. اطرافیان جلیلی چطور؟ 🔺اطراف او جوانان و نخبگان جوان و انقلابی هستند که اساسا هویتشان حرکت و امیدافزایی است و از این جهت یک دارایی مهم به حساب میآیند. طرح جلیلی هم اگر درست اجرا شود ناگهان صحنه را پر از ایده های ناب میکند، او جلوی هدر رفت هوش و استعداد مردم را می‌گیرد و این بسیار مهم است. اگر عقل جمعی عمومی فعال شود یک جهش جدی در ایران رخ می‌دهد، اما در کنار این 🔺در کنار این یک نگرانی جدی هم هست و آن بخشی از نزدیکان و اطرافیان او هستند، اینها سالها است بر بستر ناامیدی سوار شده اند و از آن ارتزاق کرده اند، بر بستر مبارزه با فساد به روش خاله زنک بازی بزرگ شده اند، بر بستر دو قطبی سازی رشد کرده اند، او هنوز این جماعت را از حول خود دور نکرده و بعید است به این راحتی از آنها خلاص شود. 🔺به هر حال در مجموع کم شدن مشارکت در این انتخابات را نباید بی اهمیت جلوه داد، برای حل این مشکل، نیاز به جهاد خدمت جدی است، نیاز به طرح و الگوی استفاده از ظرفیت‌ها خصوصا ظرفیت‌های مردمی نیز لازم است. نیاز به جهاد تبیین و ایجاد "لشکر منسجم دارای اندیشه و متصل به عینیت" نیز ضروری است. وجود سعید جلیلی در این جهت مغتنم است، او حتی اگر رای هم نیاورد چه در انتخابات چه بعد آن در این جهت می‌تواند به نحو جدی نقش آفرین باشد. پایان بخش چهارم @ali_mahdiyan
هدایت شده از استاد عابدینی
🔺 | 🔸 استاد عابدینی: برای در انتخابات؛ به مناسبت ایام 👈🏻 دوشنبه و سه‌شنبه شب بعد از نماز مغرب و عشاء 💌 خواندن در خانه‌ها، مساجد و هرجمعی که مؤمنان هستند. ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 Eitaa.com/joinchat/366215168Cc0e81daf3e
متاسفانه دیدم و شنیدم هنوز برخی از کسانی که به قالیباف رای دادند از حزب اللهی ها، می‌گویند به جلیلی رای نمی‌دهیم. عجیب است واقعا. یعنی چی؟ الان که باید وسط میدان تبلیغ باشید و برای جلیلی تبلیغ کنید، و رای جمع کنید و یک هفته مشغول تبیین باشید، تازه مشکوک هم هستید که رای بدهید یا نه؟ اگر چند مورد متکثر از انقلابیون اینگونه، ندیده بودم باورم نمیشد. میدانید در فتنه ۸۸ علت سکوت بسیاری از خواص که خون به دل رهبر کردند، چه بود؟ این که با شخص احمدی‌نژاد لج افتاده بودند و از او دلچرکین بودند، برای همین صدایشان در دفاع از نظام و انقلاب و مردم و تقابل با فتنه میلرزید، لکنت داشتند، یا سکوت می‌کردند. سیاست جای بچه‌بازی و قهر و آشتی با این و آن نیست. سیاست یعنی نگاه کنی ببینی رهبرت چه میگوید، مردانه همان‌جا باشی ولو همه تو را هو کنند. نیش و کنایه بزنند. سیاست یعنی نگاه کنی ببینی دشمن از تو چه می‌خواهد تو در مقابلش باشی. سیاست یعنی نگاه کنی ببینی مظلومین غزه و مجاهدین لبنان را چه رفتاری از من و تو تقویت می‌کند، همانجا باشی. شما را به خدا بس کنید. سیاست دعوا کردن و دل خنک کردن نیست، تدبیر است و اتصال، اتصالی از جنس عشق و اراده. بسیاری از کسانی که مدد به جمهوری اسلامی ندادند از فلان جریان و فلان مسوول و فلان شخص منسوب به نظام سیلی خورده بودند چه بسا به ناحق. اما تو میدانی با حمید باکری چگونه برخورد کردند و او ماند و دوید و جنگید و شهید شد، تو میدانی چه ظلم‌ها به شهید همت و شهید صیاد و شهید متوسلیان و شهید علم الهدی و که و که شد و آنها پای کار نظام ماندند، تو میدانی آیت الله جنتی بعد از آنکه دو پسرش منحرف شدند دیگر نامشان را هم نبرد، تو میدانی او پسر دیگرش علی را که وزیر ارشاد روحانی بود پشت تریبون نماز جمعه علنا نقد کرد، تو میدانی آیه الله مهدوی کنی میگفت هر وقت از کارشکنی و اذیتهای این و آن خدمت امام شکایت میکردیم و می‌گفتیم خسته شدیم، کنار بکشیم، امام ره میگفت" اگر بنا باشد کسی به خاطر این کارشکنی ها کنار برود اولین نفر من هستم"، میگفت او با این جملات، آراممان میکرد. رهبری را ببینید، باید شبیه او شویم و الا مشغول خودمان هستیم، سیاست الهی و ولایت یعنی خود را ندیدن و فقط خدا را دیدن، ملاک ما درگیری جبهه انقلاب است با جبهه کفر. من از روز اول گفتم و نوشتم اگر آقای جلیلی رای بیاورد، قلبا خوشحال میشوم ولو دیگری را در این مرحله از حرکت انقلاب اصلح میدانستم، بسیاری از رفقای دور و نزدیک خودم در ستاد او را عاشقانه دوست داشتم و دارم ولو از دستم ناراحت باشند، اما اگر اینها هم نبود، باید نگاه کنیم ببینیم اراده رهبری چیست، دشمن چه می‌خواهد. این اساس است. کجای کاری رفیق؟ خدا می‌داند اگر تلاش نکرده باشیم این روزها به هر بهانه ای، و به خاطر کاهلی ما، یک قطره خون بیشتر در غزه و لبنان بریزد مسوولیم. ببینید سخنان سید حسن را در اربعین سید ابراهیم. فکر کنید چرا او در چنین مناسبتی چنین سخنانی میگوید. من نمی‌دانم این سخنم به دست چه کسانی میرسد، اما همه ما که در دور اول به جلیلی رای نداده ایم، باید عاشقانه دست دیگر هواداران او را بگیریم، قلبمان را صاف کنیم و خلوص ایجاد کنیم که هر چه از دوستان ما برسد عشق است، رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا وَلِإِخْوَانِنَا الَّذِينَ سَبَقُونَا بِالْإِيمَانِ وَلَا تَجْعَلْ فِي قُلُوبِنَا غِلًّا لِلَّذِينَ آمَنُوا رَبَّنَا إِنَّكَ رَءُوفٌ رَحِيمٌ (۱۰، حشر) خدایا دل ما را با برادرانمان صاف و بی غل و غش قرار ده. ای مظهر رافت و رحمت. جهادی باید دوید، باید برویم بقیه مردم را بیاوریم پای کار انتخابات. پای کار جبهه انقلاب. تلاش کنیم دور دوم پر شورتر شود، و معنایی که از این انتخابات، به دنیا مخابره میشود، معنای اراده مقاومت باشد. ان‌شاء الله پ.ن. مرا ببخشید که این توضیح واضحات را مجبور شدم بیان کنم. @ali_mahdiyan
15.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خانوادگی وارد عرصه شویم. اتصال خانواده به مسائل سیاسی اجتماعی، خانواده را هم ارتقا میدهد، جامعه و سیاست را نیز تطهیر کرده و ارتقا می‌دهد. ما خیلی وقت است، مساله زندگی و مساله خانواده را کم توجهی میکنیم و رویکردی انفعالی به آن پیدا کرده ایم. @ali_mahdiyan
10.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
الطاف خفیه الهی در شهادت شهید رئیسی. جمله مهم رهبری به آقای مخبر @ali_mahdiyan
ستاد خانوادگی پسر هشت نه ساله ام، با رفقاش تصمیم گرفتند، برگه های سفید دفتر هاشون رو این طوری مرتب تکه تکه کنند، و روی هر کدام فقط بنویسند، "به جلیلی رای دهید". بعد ببرند روی تابلوی اعلانات همه بلوک‌ها بچسبانند. به همین سادگی، به همین زیبایی. بقیه بچه هامون، کلیپ تبلیغاتی درست می‌کنند برای انتخابات، خانمم میره حرم، می‌نشینه با این خانمهایی که میان زیارت صحبت میکنه، که رأی بدن. خونمون شده یک ستاد. این جا همه نگران انقلابند، همین کارهای کوچک را، کمک به یک رخداد جهانی میدانند، خانه پر شده از حال و هوای انقلاب. و تو نمیدانی انقلاب چه میکند با جانهای ما و چطور تربیتمان می‌کند، همه مان را، مخصوصا بچه ها را. با خودم می‌گویم خدایا به این دلهای پاک و بیگناه این بچه‌ها نگاه کن، به این ستادهای انقلابی خانوادگی مدد کن، نگذار شرمنده شهید مظلوم خدمت شویم. نگذار شرمنده کودکان غزه شویم. کشورمان را ، رهبرمان را، مردممان را، خودت کمک کن. یا مسبب الاسباب! @ali_mahdiyan
20.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حمله طالبان به آذری جهرمی..... @ali_mahdiyan
مناظره اول جلیلی_پزشکیان 🔺برای فهم مناظره و یافتن نقطه اصلی اختلاف، نه خودتان را معطل ادبیات کوچه‌بازاری پزشکیان کنید، نه ادبیات عجیب و نخبگانی جلیلی، نه خودتان را معطل "کارنامه‌ات چیست" پزشکیان کنید، نه "برنامه‌ات چیست" جلیلی، نه خودتان را معطل "کرد و ترک و سنی" پزشکیان کنید نه "زنان سرپرست خانه و روستاییان و کارگران" جلیلی. پس مساله چیست؟ 🔺مساله دقیقا و دقیقا دو راهبرد مختلف در اداره کشور است. یکی میگوید جوشش اراده های مردم، راه حل است. دیگری میگوید فروش دست‌آوردها و معامله با قدرتمندان. 🔺آنکه میگوید "جوشش اراده مردم"، باید ظرفیت‌ها و استعدادهای مردم را بشناسد، تا برای هر صنف و گروهی نقشی تعریف کند. خوب این کار ساده نیست، نیاز به ساعتها برنامه و فکر دارد. دیگری که میگوید "سرمایه ها را بفروشیم"، نیاز به متخصصین دارد چرا؟، چون تخصص، زاویه نگاه تمدن غرب است به امور مختلف، در این رویکرد اتفاقا لازم است با آن نگاه امور را بشناسیم، که بتوانیم قدرتهای دنیا را توجیه کنیم که بخرند. اصل این است، چه چیز برای فروش و معامله داریم، و چگونه معامله کنیم و بفروشیم. نگاه دنیا و زبان دنیا را لازم داریم برای فروش. به اقتصاد به فرهنگ به تربیت به تعاملات به ابزارها به سرمایه ها و.... 🔺آنکه میگوید "جوشش اراده مردم" فضای مجازی را محیط جوشش محتوا و کسب درآمد از این راه میکند، دیگری فضای مجازی برایش محیط مناسبی برای داد و ستد با بازارهای جهانی و کسب درآمد از محیطهای اقتصادیِ تحت حکمرانی قدرتهای دنیا است. 🔺آنکه میگوید "جوشش اراده مردم"، میگوید منشا اصلی قدرت من همین است، با این، هم طلبم را میگیرم، هم دشمن را از تحریم پشیمان میکنم، هم تحریم را بی فایده میکنم، دیگری که میگوید "سرمایه ها را بفروشیم" میگوید باید بگردیم در داخل هر چه داریم و به چشم غرب میآید فعلا بفروشیم ، نفت را نمیخرند، هسته ای، نشد موشکی، نشد تعاملات منطقه ای، نشد تعاملات با محور مقاومت، نشد سرپرستی تربیت نیروی انسانی، برجام یک ، برجام دو، برجام سه، اف ای تی اف، بیست سی و .... چون راه دیگری نیست پس معامله بعد معامله. طرف بشکند، رها کند، دبه کند، توهین کند، تحقیر کند، راهی به جز این نیست. پس باز هم معامله. 🔺آنکه میگوید "جوشش اراده مردم"، راه "افزایش مشارکت مردم در انتخابات" را عبور از همین جاده میداند(نقش آفرینی)، راه تنظیم آزادی را عبور از همین دالان میداند(مسوولیت)، راه اعتراض و مطالبه را قرار گرفتن در این پوزیشن میداند(ماموریت مشخص)، آن دیگری که بنایش "فروش سرمایه ها" است، کلا ساختار مدیریت شما را متهم میکند به بی عرضگی، قدرت طلبی، فساد، رانت و غیره که نشان دهد اینجا مشکل است نه راه حل، به اینجا امید نبند، راه حل در علوم غربی و تخصصی است و سپردن کشور به بیرون از اراده مردم. 🔺اینقدر گیر ندهید چطور پزشکیان دست در جیب، بدون کارنامه بدون برنامه با خیال راحت وارد شده، چون این مسیر نه به کارنامه نیاز دارد نه برنامه، همه چیزش فراهم است، آن مسیر دولت مبتنی بر جوشش اراده مردم است که باید سالها نشسته باشد فکر کرده باشد برای تمام ظرفیت‌های کشور. 🔺باید بین دو نوع امید یکی را انتخاب کنند. امید به "جوشش اراده مردم"، ایجاد قدرت درونی و گرفتن حقمان از دنیا با زور قدرت و قوت مردم، یا تدبیر و امید به "فروش سرمایه‌های مردم ایران به حاکمان دنیا" و از طریق آن کمک به رفاه و آسایش و نقش آفرینی مردم. پ.ن. جلیلی هوشمندانه و با اخلاق خوشش، به درستی، خیلی تلاش کرد دو قطبی نسازد، اما این دو راهبرد متقابل قابل جمع نیستند به هیچ وجه. لذا انتهای کار دیگر احسنت احسنت گفتن هم نتیجه نداشت. @ali_mahdiyan
آبروی روحانیت و پسر آیت الله جوادی آملی 🔺سعید جوادی آملی نوشته "خداوند متعال تنها امامان معصوم (علیهم السلام) را سیاستمداران راستین جامعه بشرى «وَ ساسَةَ الْعِبَادِ» معرفى نموده است" اینکه اهل بیت قله های سیاست ورزی بندگان هستند، آیا یعنی آنها تنها باید سیاست دینی بورزند؟ از این جمله در زیارت جامعه کبیره، چگونه حصر بدست آمده؟ از کجای این جمله برداشت شده که سیاست‌ورزی الهی و دینی از گردن بقیه مردم و مؤمنین برداشته شده؟ چه لزومی دارد سیاست را از دین جدا کنید تا به پزشکیان برسید؟ چه تناسبی بین انتخاب جریان پزشکیان و سیاست خالی از معنویت دیده‌اید، که از اینجا آغاز کرده اید؟ 🔺سعید جوادی آملی در ادامه مینویسد: "جمهورى اسلامى پدید آمد و همه توان و ظرفیت هاى علمى و عملى اسلام و ایران را با خود به میدان آورد تا سیاست را در لباس دین به جامعه بشرى بنمایاند، اما در واقع امر برعکس شد و سیاست، سلطه و چیرگى خود را به رخ جمهورى اسلامى کشید" درباره چه کسی سخن میگویید؟ امام ره را می‌گویید که الگوی سیاست ورزی الهی بود؟ رهبری را می‌گویید ؟ پدرتان را می‌گویید که سالهاست این ساختار را الهی و معنوی میداند و میستاید؟ حاج قاسم را می‌گویید، شهید رئیسی را میگویید؟ نظام مردمسالار دینی را می‌گویید که هندسه الهی و دینی اش را بارها علما و اندیشمندان و عرفای اسلامی توضیح داده اند و ثابت کرده اند؟ چه نسبتی بین این به آتش کشیدن کتاب‌ها و کلاسهای درس پدر خود و پزشکیان دیده اید که اینگونه برای رای آوردن او آثار پدر را به لجن میکشید؟ 🔺شما که اگر ادامه فامیلتان "جوادی آملی" نبود، کسی در سپهر دانش الهی و حوزوی نگاهتان هم نمیکرد، پای سیاست‌ورزی حسن روحانی و محمدخاتمی، چرا اعتبار و نامتان را به تن فروشی و هرزگی کشیدید؟ 🔺آبروی حوزه را طلاب پاپتی و مستضعفی برده اند که شهر به شهر و کوی به کوی برای انقلاب امام میدوند، در اوج فقر زندگی می‌کنند و از جیب مایه میگذارند که انقلاب به دست نااهلان نیفتد، یا عمامه به سرهای بی هویتی چون این شخص که هم شکل و شیوه و سبک زندگیش با دیگر طلاب زمین تا آسمان فرق میکند و هم اندیشه هایش بوی انجمن حجتیه و سیدصادق را گرفته؟ واقعا چرا ؟که چه بشود؟ رای میخواهید؟ لعنت بر این سیاست بازی تان که به قول امام رحمه الله علیه چیزی جز پدرسوخته بازی نیست. 🔺در این انتخابات چقدر دلم برای مظلومیت روحانیت سوخت، آن از پورمحمدی که هر وقت دیدمش با خود گفتم کاش طلبه نبود و دلم سوخت که جامعه روحانیت مبارز که سالها بزرگانی چون مهدوی کنی رحمه الله علیه بالای سرش بودند دست چه کسانی افتاده، این هم از اعتبار و نام آیت الله جوادی آملی عزیز که اینگونه توسط فرزند ناخلفش به حراج گذاشته شده، اف بر این دنیا. اف بر این دنیا. 🔺بچه ها شما را به خدا تبلیغ کنید، از این فرصت انتخابات استفاده کنید و سیاست با طعم مکتب امام ره را به مردم بشناسانید، سیاست خامنه ای مظلوم را، سیاست حاج قاسم شهید و رییسی عزیز را. @ali_mahdiyan
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
ولی یادمونه نره وسط این رقابت های داغ انتخاباتی، از دیشب رسانه های ضدانقلاب همه مناظره را رها کردند و ازین عکس بسیار عصبانی اند.تصویر نهایی مشارکت اینطوریست و ثمره اش همینطور عصبی شدن شیادهای رسانه ای @mahdian_mohsen
14.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مشارکت بالای بد مشارکت بالای خوب وظیفه مراقبت از انتخابات هم با ما است. برنامه آرمان شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan