eitaa logo
بر پا
6.8هزار دنبال‌کننده
638 عکس
367 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
ترابی نماینده مجلس گفته:" تعطیلی شنبه ها را دوباره در دستور کار گذاشتیم، کشور از افراطی گری آسیب میخورد. " مشکل اتفاقا از آسیب‌هایی است که خوردید، آن قدر خوردید که دارید بالا می‌آورید. آسیب یعنی این ذهن بی اندیشه و بی مبنای شما که حالا حالاها خروجیش آزار میدهد همه را. آسیب یعنی قدم به قدم عقب رفتن، کوتاه آمدن، آسیب یعنی مقابل فرهنگ ایمانی ایستادن و به سبک زندگی غربی چشمک زدن. آقای قالیباف! بوی گند عقب نشینی از مجلس میآید. این رفتارها و سخنان انقلابی گری نیست. عاقل آن است که فضا را از لج و لجبازیهای کودکانه نجات دهد. راستی چه خبر از حکمرانی مجازی؟ چه خبر از قاعده و اقدام برای لخت و مکشوفه چرخیدن در تهران و سگ گردانی؟ چه کار می‌کنید کلا؟ آن از وضعیت رای دادن مجلسیان به اغتشاشگران و فتنه گران، این از وضعیت اولویت‌هایشان در قانون گذاری. آن وقت مرجع تقلید ما باید دوبار نامه بنویسد که این وضعیت را تمامش کنید. با وقاحت کامل دم از ادامه دادن مسیر می‌زنند و مخالفین را به افراطی گری متهم میکنند؟ کاش نگاه کنند ببینند غربگراهای قبلی کجا هستند، و چطور از همه تحولات دنیا بیرون پرت شده اند و مردم هم محلشان نمیگذارند. خدا می‌داند تصفیه نشوید عاقبتتان همان خواهد شد. حوزه کجا است که از مرجعیتش دفاع کند. مرگ گرفته جامعه مدرسین را؟ این نرمش های غیر قهرمانانه را کی رها میکنید؟ بس کنید، شما را به خدا بعد از شهادت رییسی عزیز این قدر نمک به زخم حزب الله نپاشید. خون به دلمان کردید از این همه انفعال. @ali_mahdiyan
شب اربعین.mp3
10.38M
۱. تمایز الگو در جامعه و سبک حسینی با جامعه و سبک زندگی یزیدی شیخ علی مهدیان مسجد امیرالمومنین ع قم @ali_mahdiyan
زیارت و شهادت.mp3
8.29M
۲.نقش زیارت در ارتباط با الگو و تغییر سبک زندگی و جامعه حسینی شیخ علی مهدیان مسجد امیرالمومنین ع قم دهه آخر ماه صفر @ali_mahdiyan
درباره زیارت اربعین.mp3
7.13M
۳.درس مهم زیارت اربعین برای ویرایش زندگی و جامعه حسینی شیخ علی مهدیان مسجد امیرالمومنین قم دهه آخر ماه صفر @ali_mahdiyan
هماهنگ شده 🔹درباره مجلس فعلی برخی نمایندگان به صراحت گفتند، سخنان آقای پزشکیان باعث شد، رای خیلی ها تغییر کند و به کابینه رای دهند. خارج نشینها این را با رفتار پهلوی ها مقایسه کردند، اینها آنقدر احمقند که تفاوت رابطه انقلابیون با اشاره های ولی خود را با روابط پادشاهان با مردم نمی‌فهمند. مجلسی که برایش تصمیم و سخن رهبرش مهم است، قدمی در حسن و رشد برداشته که قابل انکار نیست. 🔹اما عده ای متوجه نشدند که شاخصهای روشن رهبری را و تشخیص خود را نباید کنار بگذارند و منفعلانه به هر پیشنهادی رای مثبت دهند. متوجه نشدند از جملات پزشکیان تایید تک تک وزیران توسط رهبر استفاده نمیشد. متوجه نشدند دعوت رهبری به وفاق و هماهنگی با مراقبت از مسیر انقلاب باید جمع شود. خوب آنها اشتباه کردند. سخن رهبری با هیات دولت نشان داد، می‌شود هم از نعمت وفاق مجلس و دولت راضی بود و هم لزوما تک تک وزیران را نیز تایید نکرد. شاید اگر تصریح رهبری نبود به اینکه اکثر وزرا را تایید نکرده است از جمله رهبری که وفاق دولت و مجلس را نعمت قلمداد کرده است برداشت می‌کردند که پس همه را ایشان تایید کرده اند. ولایت را در عین آزاد اندیشی نفهمیم، ولایت را نفهمیده ایم. 🔹 از بعضی جملات مجلسیان هم برداشت میشد که بسیاری از تأییدات و تاکیدات رهبری بر انتخاب برخی وزرا توسط نزدیکان رهبری را به هیچ میگیرند، و برایشان مهم نیست و آن را انحراف مجلسیان میدانند، آنها ولو الان به روی خود نمیآورند اما حتما متوجه مشی غلطشان شده اند و امیدواریم این خطای مکرر خود را اصلاح کنند. 🔹سالها است رهبری ، در هر سخنرانی انقلابیون را مهربانانه نقد می‌کند و این بار هم. کسانی که اصل وفاق و همراهی مجلس را نشانه انفعال می‌دانستند خطا کردند، کسانی که جلوی اندیشه را گرفتند و به اسم وفاق به هر اغتشاشگر و فتنه گری رای مثبت دادند خطا کردند، کسانی که تأییدات واضح رهبری درباره برخی را به هیچ گرفتند اشتباه کردند، کسانی که خطوط روشن رهبری در انتخاب را هم کنار گذاشتند اشتباه کردند. نه انفعال، نه کله شقی. هیچ یک درست نیست. 🔹توصیه های مهم رهبری به هیات دولت نیز هم هشدار درباره سبک کار وزیران بود و هم شاخص برای مطالبه گری آینده ما. امیدوارم عده ای به اسم وفاق با دولت جلوی مطالبه گری را نگیرند و عده ای به اسم مطالبه گری صحنه را تبدیل به دوقطبی و جدال با دولت نکنند. @ali_mahdiyan
شوالیه اژدها 🔹کارتون پاندای کنگفوکار این بار با داستانی متفاوت در حال پخش برای کودکان است. آنچه این سریال طولانی را متفاوت می‌کند، در چند سطح قابل طرح است اول سطح تمایلات سیاسی، دوم سطح طرح کلان راهبردی و سوم سطح اعتقادی که هر سه را در ناخودآگاه کودکان تثبیت می‌کند. این اندیشه ها چیست؟ 🔹سطح اول: میدانید که انیمیشن پاندای کنگفو کار با تمرکز بر فرهنگ شرقی شناخته شد. اما حالا کل داستانش بر بستر رفاقت آن قهرمان چینی یعنی "پو" و دختری اهل انگلستان که پو عاشقانه تابع او است یعنی "شمشیری" رقم میخورد. همراه آنها به مرور تیمی میشوند که هر کدام نماد یک فرهنگند، نقطه هدف نیز شهری مرموز زیر لندن. پس قرار است سخنی جهانی را بشنوید و جهت گیری توجه و ذهن شما هم غرب است. 🔹در کل مسیر تا لندن شما علاقه دارید که سلاحهای فوق العاده قدرتمند و برتر را به چنگ آورید و از دست نیروهای جاهل و یا خبیث بگیرید که چه کار کنید؟ که آنها را ببرید به انگلستان، به غرب و آنجا اولا جمعش کنید و سپس نابودش کنید. یعنی حق میدهید از این سلاحها هیچ کس استفاده نکند به جز کانون غرب، چون آنجا می‌توانند این سلاحها را نابود کند. 🔹 سطح دوم اما ایده کلان راهبردی فیلم است برای اداره دنیا. آن ایده چیست؟ اینکه حکومت واحد جهانی خطا است و جمع شدن قدرت ها در یک نقطه قطعا به فساد می‌انجامد. در برابر این طرح، ایده موازی دیگری وجود دارد و آن اینکه همه دنیا تحت حاکمیت آن قدرت برتر، در وحدت و صلح زندگی کنند. شما از این ایده دوم متنفرید چون از جنس اجبار است و ایده اول را می‌پسندید که هویت فرهنگی تری دارد. جالب است در لایه اول حکم به جمع قدرت در غرب میکنید و در لایه دوم جمع قدرت را غلط میدانید. احساس تعارض هم نمی‌کنید چون فکر میکنید آنها می‌خواهند قدرت‌ها را جمع کنند که نابود کنند. این طرح کلان سیاسی برای دنیا، شما را به یک جامعه چند قطبی با کمرنگ کردن حکومت و قدرت مرکزی واحد، سوق می‌دهد. قدرت برتر متمرکز حاکم ولو جوشیده از همه کثرات باشد، ظلم و اجبار، نتیجه روشن آن است. 🔹 ثمره این اندیشه کثرت گرا ، خواه ناخواه غفلت از حکمرانی واحد است. اتفاقی که لیبرال دموکراسی غرب همین الان در کشورها شکل داده و مضراتش را میبینیم. اما می‌توان بین این دو طرح که یکی به شدت وحدت گرا و نافی کثرت است و دیگری کثرت گرا و نافی وحدت است و همان دعوای قدیمی شرق و غرب دنیای مادی را شکل داده، طرح سومی را تبیین کرد که جمع وحدت و کثرت است و پرچمدار این نرم افزار نوی جهانی ایران است با ساختار مردمسالاری دینی اش. سریال کارتونی در اینجا سخن نویی ندارد چون غرب اساسا در اینجا سخن نویی ندارد. بلکه همان تثبیت اندیشه لیبرالیسم است البته در اندازه جهانی. 🔹اما لایه سوم و بسیار خطرناک فیلم، اثر اعتقادی آن است درباره آینده تاریخ. کسی که ایده رقیب و منفور را می‌خواهد پیاده کند که برادر شمشیری است، کیست؟ او در طول سریال قهرمان الهام بخش و الگوی حماسه شما بوده. که غایب در شمشیر شما بوده و حالا ظهور می‌کند. او حالا صاحب همه قدرتهای ماورایی است که هر کدام را از یک قهرمان اساطیری در دست دارد. او می‌گوید من می‌خواهم با این قدرت‌های برتر، صلح را و وحدت را ایجاد کنم. لشکر او همه قهرمانان اساطیری اند که مرده بودند و حالا با او رجعت می‌کنند. شما اما هم از آن الگو متنفرید هم از همه قدرت‌های برترش و هم از لشکر رجعت کرده او و هم از طرح جهانی اش. همه این المانها شما را یاد داستان واقعی اعتقادی شیعی خود درباره آینده تاریخ نمیاندازد؟ 🔹 تقریبا این محتوای چهل قسمت از داستان است و من در تعجبم که آیا ما نباید روی چنین داستان مهم و پر نماد و حساسی که قطعا ذهن و دل کودکان ما را تسخیر میکند حساسیت داشته باشیم؟ @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️حنانه خانم! روبروی حرم حضرت معصومه سلام الله علیها خودت را و مادرت را دعا کردم ❤️مدال طلای نجوم مبارکت باشد. اما مدال طلای اصلی را مادرت گرفته که تو را اینگونه تربیت کرده ❤️چقدر این چند ثانیه ما را یاد هویتمان میاندازد، چقدر این چند ثانیه ایرانی است. چقدر این چند ثانیه خانمانه است. چقدر این چند ثانیه پر معنا و پر نکته است. @ali_mahdiyan
وحدت 🔹دقیقا بعد انتخابات ایران معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا موضع رسمی گرفت و نشان داد برای آمریکا شرکت نکردن مردم در انتخابات مهم بود نه انتخاب پزشکیان یا دیگری، او دوست می‌داشت میزان حضور، خیلی کمتر از پنجاه درصد باشد و برای همین آمار حضور در انتخابات را ساختگی میدانست. 🔹کسانی که تیترهای ایران اینترنشنال صهیونیست را دنبال میکردند میدیدند برای آنها، تخریب اعتماد مردم به پزشکیان مهمتر از رای آوردن او است. واشنگتن پست نوشت"پزشکیان در شرایط حساس منطقه توانسته حمایت محافظه کاران میانه رو را به دست آورد" و این همراهی گفتمانی و جهت گیری او در انتخاب وزیران برای آنها نشان دهنده قدرت درونی ایران به حساب می‌آمد. 🔹"تایمز" اسرائیل به این جملات پزشکیان حساسیت نشان داد که گفته بود "از همه برای پیشرفت کشور استفاده می‌کند و دست دوستی به سوی همه دراز می‌کند". این یعنی برای آنها هماهنگی قوا و جریان‌های داخلی کشنده تر از هر نکته دیگری است. این نکته در گزارش یورو نیوز هم مورد تاکید بود. کانال ۱۲ اسرائیل نیز نوشت "جراح قلبی که از حکومت تهران انتقاد می‌کرد رئیس جمهور شد". 🔹همه این ها یعنی مقوله "وفاق" و "همدلی" جریانات و مسوولین داخلی برای دشمن خطرناک است. نکته ای که رهبری از ابتدای تبدیل جریان جوان و خام انقلابی گری منتقد به جریان سیاسی آن را تذکر داد. هم در انتخابات مجلس و هم بارها و بارها بعد آن، او بارها قبل از این نیز گفته بود هر چه باعث دوقطبی شود، حرام بین و خیانت است و البته این جملات او معمولا توسط این جریان کمتر شنیده می‌شود. جریانی که بیشتر اهل دل‌خنک کردن است تا رسیدن. @ali_mahdiyan
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
چند نکته درباره وفاق 🔹اولا مساله وفاق مهم است، چون رهبری تقریبا در تمام سخنرانی‌های خود در این چند ماه اخیر به گونه ای به این مقوله اشاره کرده. وفاق مهم است چون تاکید رسانه های دشمن روی این نقطه است. وفاق مهم است چون اگر دولت موفق نشود همه ضرر میکنیم، حرکت انقلاب ضرر میکند. وفاق مهم است چون جریان دوقطبی‌زی که هویتش به دشمنی است در این انتخابات فرصت جولان و یارگیری پیدا کرد و راه سر به راه کردن بخشی از آن و همینطور روشنگری مردم نسبت به آنها تمرکز بر مقوله وحدت و رسوا کردن وحدت شکنان است. این جریان هم وحدت بین انقلابیون و هم وحدت بین مردم را نابود می‌کنند به اسم انقلاب. وفاق مهم است چون جنگ با اسرائیل به نقطه های مهمی رسیده، پیام ضعف به آنها رساندن، ضربه به کل جبهه مقاومت است. خلاصه وفاق مهم است چون مردم مهمند چون اسلام مهم است. 🔹ثانیا اگر عده ای خیال می‌کنند فقط با شعار وفاق، این دولت موفق می‌شود اشتباه میکنند. این دولت باید جوان گرایی کند، متعهدین انقلابی را پای کار آورد، عدالت را جدی بگیرد، مشکلات اقتصادی و سفره مردم را چاره کند، پیرمرد بازی، جناحی‌گری، رها کردن اصول به نفع فروع و در یک کلام جدی نگرفتن بیانات رهبری، باعث می‌شود همه ضرر کنیم. سخنان رهبری در اولین جلسه هیات دولت مهم بود. همه اش. جریان انقلابی هم موظف است خواسته های رهبری را مطالبه کند، مطالبه امروز ما ، کمک به دولت است، اگر عده ای وفاق را بهانه خاموش کردن مطالبه گری کنند کژراهه می‌روند و موتور حرکت کشور را که جوانان انقلابی اند ، خاموش می‌کنند. 🔹ثالثا مراقب داشته هایمان باشیم، بسیاری از نخبگان انقلابی و مدیران خود را قدر بدانیم و نگذاریم در فضای بی اخلاق مجازی ، مورد بی اعتمادی قرار بگیرند. نقد کنیم اما اعتمادها را از بین نبریم. 🔺پ.ن. با سخنان حاج آقای پناهیان درباره اهمیت دوقطبی موافق بودم. اما روزنامه کیهان را به هیچ وجه مصداق دو قطبی سازی نمیدانم، کم لطفی حاج آقای پناهیان بود. شاید کیهان در این جهت گاهی خطا کند، طبیعی است. اما هم آقای پناهیان و هم حاج حسین شریعتمداری عزیز را سرمایه هایی برای جوانان انقلابی می‌دانم. @ali_mahdiyan
هدایت شده از همشهری
🔹صفحه اول روزنامه همشهری، ‌شنبه، ۱۷ شهریور ماه ۱۴۰۳ @HamshahriNews
وفاق جلیلی_پزشکیان در همان ایام انتخابات جریانی دوقطبی‌زی در اطراف جلیلی سعی می‌کردند او را و گفتمانش را مصادره کنند، همان زمان بارها و بارها گفتیم و نوشتیم که این شخصیت با همه ضعفها و قوتهایش به شما ربطی ندارد، شمایی که برای نفی دیگری سراغ او آمده اید و الا حاضر نبودید یک کلمه از گفتمان سراسر امید و اراده او و نگاه جهانی اش را فریاد بزنید. بعد از انتخابات کمتر از سعید جلیلی سراغ گرفته شد. یک دلیلش همین بوقهای تبلیغاتی بود که عمدتا جزو جریان‌هایی بود که بی ربط به جلیلی بودند. این جریان تلاش کردند از گفتمان وفاق ، یک دو قطبی دیگر درست کنند و قالیباف_پزشکیان را در یک سوی آن قرار دهند و خود را در سوی دیگر و بعد ادعا کنند جمعیت ما دوقطبی زی ها بسیار است. از آنجا که محتاج دو قطبی بودند تا زنده باشند حتی کلمه مقدس وحدت را که بارها در این ایام رهبری به واسطه آن این جریان را توبیخ کرده بود، تبدیل کردند به بهانه دو قطبی، هر مفهومی را بهانه می‌کردند که بگویند ما هستیم، هنوز دولت شروع به کار نکرده بود که سیل تهمت و توهین را روانه دولت و مجلس کردند. من کاری به این رویکرد غیر دینی و غربی و غیر عاقلانه آنها ندارم. این وسط احساس میکنم به خیلی های دیگر ظلم شد، اولا به رهبری که در جلسه هیات دولت این وفاق را ستود و پیش از آن در جلسه تنفیذ به آن امر کرد و قبل‌تر بارها و بارها به زبان‌های مختلف گفت، دوم دیگر مسوولین و فرماندهان، مثل سردار سلامی که علنا گفت تمام توان سپاه در خدمت اهداف دولت پزشکیان است. اما سومین نفر هم سعید جلیلی است. کسی که این روزها کمتر سخنانش را پخش میکنند، آن را سانسور می‌کنند و از کنارش سوت زنان عبور می‌کنند. سعید جلیلی خیلی زودتر از خیلی ها گفتمان وفاق را مطرح کرد. او بعد از اینکه پزشکیان کابینه خود را پیشنهاد داد در پیامی چنین گفت: "همه مردم باید به دولت کمک کنند تا در چهار سال آینده پیشرفت کشور رقم بخورد" او همان ابتدا پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات در جمع اعضای ستادهای استانی خود گفت سبک ما اساسا با روش سیاست بازان متفاوت است. ما در ایام رقابت از هر وسیله ای برای حمله به رقیب استفاده نکردیم، امروز هم در ایام فعالیت دولت برادر گرامی پزشکیان "همه ظرفیت‌هایمان را برای به نتیجه رسیدن آن برنامه‌ها به میدان بیاوریم" چون سیاست ما عین دیانت ما است. اگر چنین نکنیم نزد خدای متعال معاقب هستیم. این سخنان جلیلی بارها و بارها بعد از دیدار او با رهبری تکرار شد و کاملا روشن است که او از بن دندان به این رویکرد معتقد است. برای آنکه مسوولین "اقدامات درست" و در جهت راهنمایی های رهبری را پیش ببرند. باید مطالبه کرد و نقد کرد و ایده پردازی نمود. اما قبل از آن، نیاز به اعتماد به مسوولین و امید به آینده داریم. @ali_mahdiyan
هدایت شده از بر پا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آنانکه به دو قطبی و اختلاف دامن می‌زنند مانع پیشرفت و سلوک جامعه‌اند. سوره عصر، عیدغدیر شیخ علی مهدیان هیات مکتب الزهرا س زینبیه رسانه ۸تیر ۱۴۰۳ @ali_mahdiyan
پرگار_وار شعر جدیدی که از رهبری منتشر شده، توصیف او از خود است در دوران اوج پختگی‌اش. شعر با این بیت آغاز میشود: 🌷گامی به راه و گامی در انتظار دارم سرگشته روزگاری پَرگار_وار دارم 🔹چند نکته کوتاه درباره این شعر: 🌷در کتاب طرح کلی، نقشه حرکتی که بنا دارد بر اساسش پیش برود معرفی می‌کند به این نحو که تو تمام تلاش خود را تا نهایت میکنی و منتظر اراده الهی هستی که ورق را برگرداند. پس با دو بال "صبر" و "توکل" ، یک جهت تلاش حداکثری و یک جهت ایمانی به سمت خدا، صحنه عالم را تغییر میدهی، چون اراده و قدرت او را اینگونه پای کار می‌آوری. 🌷در آثار معنوی حضرت امام مثل مصباح الهدایه، توضیح داده اند که اولا عوالم هستی به صورت دایره یا کره هایی است که مرکزش بر پیرامونش احاطه دارد مثل احاطه مرکز نور بر دایره روشن پیرامونش. ثانیا حرکت مهاجر به سمت خدا باید شبیه این عالم باشد هم نگاه به مرکز و هم نگاه به پیرامون. امام صراط مستقیم را همین میداند. طریقتی انعطافی و پرگاروار 🌷در بیانیه گام دوم رهبری درباره ساختار نظام اسلامی معتقد است هم متکی بر اصول ثابت جوشیده از فطرت الهی است و هم هویت منعطف و هماهنگ شونده با زمانه پیرامون دارد. لذا میگوید تا ابد از نظریه "نظام انقلابی" که جمع ثبات و حرکت است دفاع می‌کند. 🌷درباره فقه ارتقا یافته تمدن ساز ، هم حضرت امام ره و هم رهبری معتقدند این فقه هم مبتنی بر اصول و اسلوب ثابت معقولی است که آن را هویتا به تراث ما وصل می‌کند و هم اینکه کاملا ناظر به زمان و مکان و تغییر و اجرا است. 🌷هویت پرگار وار ، هویت انسان انقلاب اسلامی است، که در عین درگیری در این نظام دنیا و عالم کثرات، مومنانه و پر امید متصل به عالم غیب است. او حالا در اوج پختگی و پیری اش معتقد است در نهایت این وضعیت قرار گرفته است. وضعیت ذوالعینینی، صاحب دوچشم بودن. به شعر رجوع کنید. تمام ابیاتش تبیین همین هویت صراط مستقیمی رهبری است. همان که امام ره نیز در اوج آن را به نمایش کشید. خوش رهبری است سیدعلی. رهبری سیاسی و معنوی. حماسی و عرفانی. @ali_mahdiyan
طرح وحدت امت بر پایه صدور انقلاب و مقاومت ۱ 🔺انقلاب اسلامی ایران در پی یک وحدت گسترده و جهانی است. "حتی بودائی ها بایستند در مقابل غرب، غرب را عقبش بزنند و در بین خودشان یک حکومت آرام، یک اجتماع آرام، همه ممالک سرجای خودش باقی هیچ کدام به هیچ کدام تجاوز نکنند، همه هم برادر باشند، اگر غیر خواست به آنها تجاوز کند، همه با هم هم ناله بشوند و جلو بروند"(۱۸_۶_۴۳) 🔺نقطه آغاز این وحدت از ایران و سپس بین مسلمین است. "جنبشی که از طرف مستضعفان و مظلومان جهان علیه مستکبران و زورمندان شروع شده و در حال گسترش است.... از پانزدهم خرداد 42 که حکومت مستکبران جبار در این سرزمین به اوج خود رسیده بود ...تحولی که کمتر از صد سال بعید به نظر می رسید با تقدیر خدای بزرگ در این ایام معدوده و ساعات محدوده تحقق یافت ...و چه بسا که این تحول و دگرگونی، در مشرق زمین و سپس در مغرب و اقطار عالم تحقق یابد."(۱۵_۳_۶۲) 🔺امام راه ایجاد وحدت را قیام لله میداند. قیام لله ایجاد وحدتی حقیقی و توحیدی است. "این کلمه [قیام لله] تنها راه اصلاح در جهان است....خودخواهی و ترک قیام برای خدا ما را به این روزگار سیاه رسانده...قیام برای منافع شخصی است که روح وحدت و برادری را در ملت اسلامی خفه کرده. قیام برای نفس است که بیش از ده‌ها میلیون جمعیت شیعه را به طوری از هم متفرق و جدا کرده که طعمه مشتی شهوت پرست پشت میز نشین شدند. "(۱۵_۲_۲۳) 🔺قیام لله حقیقت انقلاب اسلامی است. " واعظ خدا، واسطه رسول اکرم و ملت، همه ملت ها،..... این یک موعظه اینست که ان تقوموالله قیام کنید و نهضت کنید برای خدا. اهل معرفت ... می گویند که اول منزل سلوک یقظه است، یعنی بیداری و به همین آیه تمسک می کند. خواجه عبدالله انصاری از منازل السائرین که منازل اهل سلوک را ذکر می کند اول منزل را منزل یقظه منزل بیداری ذکر می کند و این آیه شریفه را هم شاهد می آورد....تمام نهضتهایی که در عالم واقع میشود آن هم قیام است"(۱۸_۷_۵۸) 🔺صدور انقلاب، گسترش قیام لله است در عالم. "ما اینکه گوئیم باید انقلاب ما به همه جا صادر بشود، این معنی غلط را از او برداشت نکنند که ما می خواهیم کشور گشائی کنیم. ما همه کشورهای مسلمین را از خودمان می دانیم. همه کشورها باید در محل خودشان باشند. ما می خواهیم این چیزی که در ایران واقع شد و این بیداری که در ایران واقع شد و خودشان را از ابر قدرت ها فاصله گرفتند ....این در همه ملت ها و در همه دولت ها بشود. آرزوی ما این است. معنی صدور انقلاب ما این است که همه ملت ها بیدار بشوند و همه دولت ها بیدار بشوند"(۲۸_۷_۵۹) 🔺طرح انقلاب اسلامی برای وحدت اسلامی، صدور انقلاب اسلامی است. "این اسلامی که دولت‌های دست‌نشانده از آن دم میزنند و کنفرانس به اصطلاح وحدت اسلامی تشکیل می‌دهند اسلام ساخته و پرداخته سلاطین اموی و عباسی میباشد...کرارا اعلام خطر کرده‌ام اگر ملت اسلام بیدار نشوند و به وظایف خود آگاه نگردند، اگر علمای اسلام احساس خطر نکنند و به‌پا نخیزند اگر اسلام واقعی که حاصل وحدت و تحرک کلیه فرق مسلمین در برابر بیگانگان است و ضامن سیادت و استقلال ملل مسلمان و کشورهای اسلامی میباشد ...پوشیده بماند و آتش اختلاف و تشتت در میان مسلمین افروخته گردد، روزهای سیاه‌تر و نکبت‌بارتری برای جامعه اسلامی در پیش است" (۲۴_۱۲_۵۱) پایان بخش اول همشهری @ali_mahdiyan
طرح وحدت امت بر پایه صدور انقلاب و مقاومت۲ 🔺نتیجه صدور انقلاب ، حاکمیت هر ملت بر سرنوشت خودشان است. " اميد است ان شاء اللَّه تعالى اين انقلاب شكوهمند و بزرگ كه توانست طومار يك رژيم جبار 2500 ساله را در هم پيچد، رهنمودى براى ساير انقلابها و ملل مظلوم و تحت ستم باشد؛ و بتوانند رژيمهاى مزدور و ستمكارى همچون رژيم بعث عراق و ساير رژيمهاى وابسته و مرتجع را از صحنه خارج كرده و سرنوشت خود را خودشان در دست گرفته، استقلال و عظمت خود را بازيابند"(27-11-60) 🔺در عین حال نتیجه صدور انقلاب اسلامی ، ایجاد وحدت در حکومت‌ها و شکل گیری حاکمیت فراگیر اسلامی است. "امیدوارم که همه ملت های اسلام که به واسطه تبلیغاتی که فعالیت هایی که از اجانب شد و اینها را از هم متفرق کردند و مقابل هم قرار دادند بیدار بشوند و همه با هم بشوند یک دولت بزرگ اسلامی یک دولت زیر پرچم لا اله الا الله تشکیل بدهند و این دولت بر همه دنیا غلبه بکند. "(5-12-57) 🔺این حاکمیت واحد فراگیر نافی استقلال و هویت و حاکمیت کشورهای اسلامی نیست. "مرزها را اسباب جدائی قلب ها ندانند. مرزها جدا، قلب ها با هم. ...مسلمین با هم اتحاد پیدا کنند، با حفظ مرزهای خودشان، لکن قلب هایشان با هم متحد بشود"(3-9-58) 🔺تلاش اندیشمندان همگی مقدمه این قیام و وحدت است. " علماى اعلام و خطباى محترم كشورهاى اسلامى دولتها را دعوت كنند كه از وابستگى به قدرتهاى بزرگ خارجى خود را رها كنند و با ملت خود تفاهم كنند؛ در اين صورت پيروزى را در آغوش خواهند كشيد. و نيز ملتها را دعوت به وحدت كنند؛ و از نژادپرستى كه مخالف دستور اسلام است بپرهيزند؛ و با برادران ايمانى خود در هر كشورى و با هر نژادى كه هستند دست برادرى دهند كه اسلام بزرگ آنان را برادر خوانده. و اگر اين برادرى ايمانى با همت دولتها و ملتها و با تأييد خداوند متعال روزى تحقق يابد، خواهيد ديد كه بزرگترين قدرت جهان را مسلمين تشكيل مى‏دهند. به اميد روزى كه با خواست پروردگار عالم اين برادرى و برابرى حاصل شود."(وصیتنامه) 🔺این طرح وحدت بر اساس گسترش انقلاب و مقاومت است. "انقلاب ما هر چه هم كه قوه‏هاى مادى‏اش كم باشد، اين معنويتْ اسباب پيشرفت مى‏شود....اين قوّت ايمان ملت ما باعث شد كه با مشت و خون بر همه اينها غلبه كرد. و رمز اين پيروزى، بعد از اينكه قوّت ايمان در كار بود، همان قوّت ايمان باعث شد كه آن رمز حقيقى، كه عبارت از وحدت كلمه ملت ما در اين امر بود، موجب غلبه شود. اين ثوره چون اسلامى بود و انسانى، مثل برق در تمام اقطار ايران، از آن دهكده‏هاى دورافتاده تا مركز سرايت كرد و [به‏] همه اقشار ايران [رسيد] و به واسطه همين وحدت كلمه بود كه نتوانست اين قواى شيطانى مقاومت كند، و سنگر را يكى پس از ديگرى تحويل داد"(28-11-57) 🔺ایران محور صدور انقلاب، پیام وحدت و محور مقاومت "شما حامل پيام ملتى هستيد كه با انقلاب خود ... تصميم دارند با صدور پيام انقلاب اسلامى‏شان نه تنها كشورهاى اسلامى، كه مستضعفان جهان را به اسلام عزيز و حكومت عدل اسلامى آشنا سازند. ... تنها و تنها به بركت اسلام و نورانيت آن و مقاومت مردم توانسته است كشورهاى اسلامى را در شرق و غرب ارض و مظلومان جهان را در سراسر گيتى تكان داده و به اسلام جلب نمايد."(4-6-63) پایان بخش دوم همشهری @ali_mahdiyan
قیچی 🔺دو جریان کمر علی ع را شکستند، یکی کسانی که ظواهر انقلابی گری نبوی و علوی را رعایت میکردند اما نمی‌دانستند اولا مبنای تصمیمات امام چیست، ثانیا طرح راهبردی او چیست، و الان زمان چیست. دوم کسانی که همه اینها را می‌دانستند و برای همین به گونه ای اقدام می‌کردند که طرح او را خراب کنند. یک عده گفتند حول قرآن وحدت کنیم، در حالیکه مقابل علی ع ایستاده بودند، محور او نبود در این وحدت، یک عده آنانکه جاهلانه پذیرفتند. روز دیگر نیز یک عده وحدت را با جمع شدن حول صاحب شتر مخدوش کردند و یک عده جاهل نیز تشخیص ندادند و دورشان جمع شدند یا از معرکه کنار کشیدند و به سرحدات رفتند. 🔺بحث وحدت مذهبی امروز هم دو جنس دشمن دارد یک عده که اراده شان مستقیم با اراده انگلیس و آمریکا هم‌آهنگ می‌شود و یک عده جاهل ریشو که حول آنها جمع میشوند. و قرمز می‌پوشند و اول هفته وحدت و به اسم مقدسات دشمن صاحب الزمان عج را شاد می‌کنند. 🔺بحث وحدت و وفاق بین مسوولین در مقام عمل و بین جریان‌های مختلف سیاسی اجتماعی و بین مردم نیز دو نوع دشمن دارد. دو جریان که بارها گفته ام تا مدل اندیشه این دو جریان شناخته نشود، جوانان ما حولشان‌ جمع خواهند شد. یک عده ظاهر انقلابی دارند اما نمی‌دانند و نمی‌فهمند طرح و مبنای رهبری را، یک عده هم میدانند همه چیز را و لذا خرابش میکنند. روزی که خاتمی پرچم آشتی ملی را بلند کرد یک عده گفتند وحدت که خوب است و جمع شدند حول سخن او. وحدت و وفاق و آشتی ابزار مقابله با طرح رهبری بود. در حالیکه وحدت بدون ولایت عین کثرت است. خاتمی میدانست و مثلا فلان بزرگوار بیت امام ره هم نادانسته تکرار می‌کرد. حالا هم که سخن از وحدت تقریبا یکی دوسال است به صورت جدی‌تری تاکید اصلی رهبری است، دو جریان مقابلش هستند. 🔺یک جریان ظاهرا انقلابی اما بی ربط به اندیشه رهبری و یک جریان که دانسته مقابل طرح رهبری اند. می‌فهمند الان که نام وحدت برده می‌شود چطور آن را خراب کنند و وحدت شکنها را به اسم وحدت بازی دهند و دولت شهید رئیسی را لجن مال کنند، و اعتقادات و دیانت مردم را به سخره بگیرند و اغتشاشگران و فتنه جوها را نفوذ دهند و انفعال جبهه را تئوریزه کنند تا یک عده جاهل دورشان جمع شوند یا به خاطر وجود اینها وحدت و وفاق را هو کنند. خلاصه گرفتار این دو جریانیم. 🔺وحدت و وفاق مهم نیست، همانطور که عدالت مهم نبود، آزادی مهم نبود، هیچ شعاری مهم نیست وقتی ولایت را خراب کنیم حالا با ریش و تسبیح یا با پاپیون و کراوات. جاهلان یک جمله ای همانقدر در خراب کردن طرح رهبری دخیلند که عالمان دودوزه باز. @ali_mahdiyan
علوم پزشکی.mp3
16.47M
نشست هم‌اندیشی با اساتید دانشگاه علوم پزشکی قم جهادتبیین چرا و چگونه شیخ علی مهدیان ۱۴۰۳_۶_۲۶ @ali_mahdiyan
توبه نامه احساس میکنم رئیس جمهور داریم، هر چه نگاه میکنم رئیس جمهور میبینم. احمد، رضا، علی، حسین، مرتضی، هادی، یاسر، همه ، همه تان، همه مان، رئیس جمهوریم. قربان قد و بالای سیدابراهیم بت شکن، که راه می‌رفت مسخره اش میکردند، دل می‌سوزاند مسخره اش میکردند، نماز می‌خواند مسخره اش میکردند، تصمیم می‌گرفت مسخره اش میکردند، شیب تورم را نصف میکرد، مسخره اش میکردند، رشد اقتصادی‌مان را در دنیا در رتبه دوم قرار میداد، مسخره اش میکردند، و من هیچ وقت از مسخره کردن او توسط اراذل مجازی اینقدر دلم نسوخت که از سکوت خودمان. حالا باید چه کنیم؟ بگذار مسخره شویم تا بفهمیم تاوان سکوت و بی مسوولیتی مان چقدر است. باید کاری کرد، هر چه هست وقت ناامیدی نیست، وقت برخاستن است. وقت توبه است. سید ابراهیم بت شکن قهاری بود، ما را شکست، بت قدرت طلبی و لجاجت و نادانیمان و دوقطبی سازی و فالوور جمع کردنهایمان را . بت زمین انداختن روی سیدعلی را. بت خباثتهایی که پنهانش کردیم زیر نام انقلابی گری. من هر چه چشم می‌اندازم یک صحنه میبینم آنهم صحنه ای که خدا جوری چیده که ما اصلاح شویم تا همه رئیس جمهور باشیم همه، کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته باشیم. باید برای حجاب و سبک زندگی زورچپان شده غربی خودمان فکری کنیم، باید برای خون اسماعیل هنیه خودمان فکری کنیم، باید برای انحراف جوانان مان، برای نفوذ اغتشاشچی ها خودمان فکری کنیم. تاوان سکوت را با مسوولیت و عزم باید پس داد نه ناامیدی و یاس و سکوت مجدد. راه همین است، شاید ارحم الراحمین از ظلم جمعیمان به سیدابراهیم بگذرد. ان الله مع الصابرین. @ali_mahdiyan
انفجار 🔹انفجار پیجرها در لبنان یک معنای استعاری مهم هم دارد و آن اینکه حقیقت همه ابزارهای تمدن غرب همین است، همه اموری که رام و سر‌به‌راه در خدمت من و شما هستند، وقتی بیخشان در دست آنها باشد، هر لحظه ممکن است منفجر شوند و چشمهایت را کور کنند. ما نمیدانیم وقتی آنها موجودیت استکباریشان به خطر میافتد چقدر وحشی میشوند، وحشی تر از آنکه فکرش را بکنید. آنچه در هیروشیما و ناکازاکی دیدید را با هالیوود پنهان کردند اما همین میکی‌موس پولهای سرگرم‌کردن بچه‌ها را میدهد اسراییل، تا بچه ها را بکشد. ذاتش را ببینید. میکی موس را میگویم ، همانکه دهه پنجاه و شصت از دیدنش لذت میبردید، آن روز اگر میگفتیم پشت این کارتون زیبا چه جهنمی مخفی شده کسی باور نمیکرد. 🔹پیجر که چیزی نیست، فردا گوشی هایمان منفجر میشود، تلویزیون و رادیو و هواپیما و هلکوپتر و ماشینها و بعد نظامهای حقوقی و قانونی بین المللی و خلاصه همه و همه منفجر میشوند اگر قرار باشد این روح خبیث حلول کرده در آنها را نشانه برویم. روح استکبار. اگر هم این روح جهنمی را رها کنید او هست و همه این تمدن پیکره و بدنش هستند و با همه اینها همه ما را و نسل و دودمانمان را برده و تابع خود میکند و همه را خفه میکند، او هست باور کنیم یا نه، شیطان بزرگ به اندازه یک تمدن بسط دارد، آنها که مظاهر تمدن را نفی میکنند ظاهرگرایانی بیش نیستند،و اما این فقط و فقط جبهه مقاومت است که میداند چه میکند، زدن حاکمیت و ولایت شیطان، این اصل است، همه این ابزارها را تسخیر میکند در مقابل همان شیطان بزرگ و بسط یافته، آری به قول نتانیاهو که در کنگره آمریکا به سناتورهای آمریکایی گفت بعد از ما ، نوبت شما است، او درست فهمید، و البته همه شان میدانند ماجرا از چه قرار است. همان روز اول که خمینی کبیر گفت شاه باید برود معلوم بود این قصه سر دراز دارد. 🔹حالا اگر میبینید پیجرها منفجر میشوند، بفهمید بد زدیم، محکم هم زدیم، همان عملیات وعده صادق ، همان عملیات اربعین حزب الله که پایگاه اطلاعاتشان را در تل آویو زد، همین یک دانه موشک هایپرسونیک یمن، همه نشان داد چگونه قلب تمدن غرب را نشانه رفته ایم، چطور درست نشانه گرفته ایم و درست زده ایم. باز هم میزنیم شک نکنید، هنوز قصه هنیه و فرصتی که برای ضربه ما ساخته، پرونده اش باز است، اما این جنگ نظامی نیست فقط ، تمدنی است سیصد و شصت درجه ای است، و این یعنی همه ما درگیر آنیم بفهمیم یا نه، به چشمهای بسته شده با پیجرهای منفجر شده، قسم. @ali_mahdiyan
پیروز میدان چه کسی است اتفاقات یک سال گذشته در منطقه را به جز نگاه مورد به مورد خوب است به صورت زنجیره ای و کلان هم بررسی کنیم. ماجرای طوفان الاقصی به اذعان طراحی کنندگانش پاسخی بود به ذره ذره بسته شدن راه نفس مردم غزه ، کشتنشان، اسیر کردنشان، ترور هر روزه رهبرانشان، از همه سخت تر توهین به همه مقدسات و هویتشان،آن هم مظلومانه و بدون اینکه کسی متوجه باشد. با این عملیات ورق برگشت، در این عملیات اطلاعاتی از اسراییل کشف شد که نشان میداد اسراییل برای کل منطقه چه در سر دارد و چگونه میخواهد همه فلسطینی ها را کوچ دهد به مصر و اردن، ضربه حماس نشان داد ضعف اطلاعاتی امنیتی و نظامی اسراییل جدی است، این نتایج همان روزهای اول بود و البته هنوز هم جبران نشده و بعید هم هست در آینده قابل جبران باشد، اما از این به بعد ماجرا جذاب تر بود هر چند پیروزی گام به گام جبهه مقاومت بر پایه مظلومیت و صبر غزه پیش میرفت، چرا که اسراییل روی آورد به تخریب و جنایت و آدم کشی مردم عادی، هدفش هم این بود که نشان دهد هزینه این عملیات برای جبهه مقاومت بالا است، اما عملا وضع سخت‌تری برایش ایجاد شد، کل دنیا حتی مردم و جوانان اروپا و آمریکا مقابلش قرار گرفتند، همه رسانه های قدرتمند دنیا که اصلا علت بودنشان تطهیر اسراییل بود شکست خوردند، در داخل هم وضعیت بلبشوی جدی تری برایش ایجاد شد، مردم زیادی روزهای متمادی اعتراض کردند، او اما راهی جز جنایت نداشت و نمیتوانست انجام دهد. اول تلاش کرد ایران را وارد جنگ کند، ایران هوشمندانه با او مواجه شد، ایران سعی کرد تلاشهای حقوقی و دیپلماتیک جدی را پیش ببرد و جبهه مقاومت را منسجم کند و امت اسلام را مقابل اسراییل قرار دهد، اسراییل سعی کرد حزب الله را به جنگ همه جانبه بکشد، اما حزب الله هم هوشمندانه وارد جنگ شد، او روش گام به گام را پیش گرفت، به این ترتیب هم مردم لبنان را با خود همراه میکرد و هم بدنه نظامی اسراییل را درگیر میکرد ، یمن اما بعد از چند ماه اولین ضربه راهبردی را به اسراییل زد او رگ حیات اقتصادی اسراییل را بست، عملا وضع اسراییل هر روز سخت تر میشد، تا اینکه ایران بهانه ای پیدا کرد که هیمنه اسراییل را نابود کند، عملیات وعده صادق به گونه ای طراحی شده بود که کاملا این هدف را محقق میکرد، ضربه صدای بلندی داشت، دقیق و حرفه ای هم بود به هدف هم خورد، اسراییل به سمت ترور رو آورد، چندین ترور در ایران و لبنان و کرانه باختری، سبک ترورها نشان میداد او محتاج این است که نشان دهد قدرتمند است، چون زدن هنیه مثلا برای او ضرر بیشتری داشت، هنیه میتوانست مذاکرات آتش بس را به جایی برساند، پس از او یحیی سنوار انتخاب شد و این نشانه خوبی برای اسراییل نبود، حزب الله ضربه دردناک دیگری به اسراییل زد، او که پیش از این فیلمهای پهپادهای شناسایی‌اش بر فراز حیفا و تل آویو را پخش کرده بود، حالا با زدن پایگاه فوق سری و امنیتی اسراییل در تل آویو ضربه دردناکی وارد آورد ضربه ای البته معنا دار. قدم بعدی را اینبار کرانه باختری برداشت، کشتن چند اسراییلی در مرز اردن نشان میداد جبهه جدیدی که اسراییل از آن میترسید باز شده، او مجبور بود در کرانه هم وارد جنگ شود، ضربه بعدی را یمن و موشک هایپرسونیکش وارد کرد، دوهزار کیلومتر از همه تجهیزات دفاعی آمریکایی و اروپایی و اسراییلی گذشتن و به خاک اسراییل خوردن معنای روشنی داشت، یمن پیش از این نیز تل آویو را با پهپاد زده بود، حالا آن حلقه آتشین حول اسراییل شعله میکشید، او امروز منتظر انتقام ایران هست، ایران گفته روش جدیدی را بنا است رو کنم، از سوی دیگر مشروعیت اسراییل کاملا نابود شده روابطش و هژمونی اش از بین رفته، تنها و تنها به کمک آمریکا دوام آورده، انفجار پیجرها را در این چارچوب باید دید، حالا بدنه لبنان بیشتر از قبل با حزب الله همراه شده، اسراییل به شدت نگران ضربه تلافی جویانه و قطعا قوی تر حزب الله نیز هست، روزهای سخت تری برای اسراییل در پیش است، این مسیر عملا فلسفه وجودی اسراییل را در منطقه برای حامیانش نابود میکند و او نخواهد توانست اهداف آمریکا و اروپا را در منطقه تامین کند و هزینه بودنش بسیار بیشتر از فایده آن خواهد بود و همه اینها یعنی منطقه در حال تغییر و تحول اساسی است برای زنده شدن هویت امت اسلام. همشهری @ali_mahdiyan
درباره سخنان سید پس از انفجارها 🔺یکی از تفاوتهای مهم رهبری جبهه حق و باطل، این است که تکیه جبهه باطل بر ابزار است و تکیه جبهه حق بر انسانها، لذا فرماندهان میدان، اهل تبیین و خطابه اند و سخن گفتن آنها بخشی از جنگ است. باید سنتهای الهی غیبی عالم را که مرتبط با اراده و ایمان ما است دائم یادآوری شود، باید عقل و ایمان و شجاعت و وحدت مجاهدان رشد کند. 🔺کاملا از سبک موضعگیری جبهه دشمن روشن بود که بنا دارد جنگ را وارد یک مرتبه بالاتر و گسترده تر کند، سید حسن نشان داد مدیریت صحنه جنگ در دست او است، او هدف دشمن را نگاه میکند و همان را میزند. همان زمان که ایمان معنوی مخاطبش را رشد میدهد. ایمان به سنتهای الهی در راهبرد کلانش حضور دارد و راهبرد کلانش در روش جنگیدنش. او اینها را بی ربط و منگنه شده به هم نمیفهمد بلکه در هر سطحی که سخن میگوید گویا یک حقیقت واحد را توضیح میدهد. 🔺سید حسن یک جمله گفت، با دشمنی میجنگیم که به لحاظ ابزار دست برتر را دارد، اما توان ما در ایمان و عقلانیت و مجاهدت انسانی ما است. این مهم است که بدانیم طرف مقابل ما چه دارد و چه ندارد. این است که ضربه های کوچک شما او را وادار به ضربات بزرگتر میکند، بزرگتر شدن ضربات او نشان میدهد این ضربه های شما، چگونه دقیق به هدف خورده و او را گام به گام به سمت نابودی پیش میبرد. 🔺این را ببینیم و بفهمیم که بخشی از جنگ همراهی ملتها است، مردم لبنان، مردم عراق، مردم ایران، مردم سوریه، مردم یمن، آنها که جنگ را بدون همراه کردن این بدنه میفهمند قدرت مدیریت جنگ را نخواهند داشت، فرمانده معنوی و عاقل میدان میفهمد که چگونه ضربه دشمن را تبدیل کند به انسجام مردم لبنان پشت سر خودش، در عین اینکه عنان آتش جنگ را هم خود در دست میگیرد. 🔺سید حسن فشار روی جبهه شمال را حفظ میکند و به هیچ قیمتی رها نمیکند، او سبک جنگ تحلیل برنده و کاهنده دشمن را حفظ میکند، اسیر نقشه دشمن برای در اختیار گرفتن مدیریت جنگ نمیشود، جنگ خود را صریح و روشن فقط و فقط به جنگ غزه پیوند میزند، بدنه مردمی را همراه میکند، استرس و فشار را به داخل مردم اسراییل منتقل میکند. سخنان او هم آرامش معنوی به جبهه میدهد و هم اقتدار عقلانی فرماندهی میدان را در عین شجاعت و جسارتش ترسیم میکند، شاید دشمن به ابزارش بنازد ولی توان اصلی ما وجود چنین علما و فرماندهانی است. 🔺رفقا پیشنهاد میکنم همه سخنرانیهای سیدحسن را با دقت گوش بدید و تحلیل کنید، کلاس درس تحلیل صحنه مبارزه ما است. او مثل حاج قاسم شاگرد خوب مکتب امام روح الله و حضرت آقا است. نگذارید در این بلبشوی مجازی صدای این افراد به گوشتان نرسد. @ali_mahdiyan
32.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حسینیه ای با صفا را در محله هماهنگ کردیم، تا مراسم پسرم عبدالحسین را در آن جا برگزار کنیم. دوست نداشتیم زندگی را با تجمل و هزینه های گزاف شروع کنیم. رسم و رسوم های من درآوردی ازدواج را مشکل تر از مشکل کرده، در حالی که هر نوع گناهی در دسترس و آسان شده است. و به نظرم همه باید تلاش کنیم تا این فضا را عوض کنیم. شربت، شیرینی، میوه، شام همه چیز بود، زنانه جدا و خانم ها با لباس مجلسی و مانند همه مجالس عروسی مراسم خاص خود را داشتند. اما هزینه های هنگفت تالار حذف شد، همان شب هم به لطف مهمانان و رسم‌ پسندیده هدیه دادن به عروس و داماد تمامی هزینه ها تامین شد. و هیچ باری بر دوش عروس و داماد از این جشن ازدواج باقی نماند. غذای مجلس توسط آشپزهای با صفای حسینیه و با سلام و صلوات پخته شد و واقعا طعم و روح خاصی داشت حجت الاسلام والمسلمین بی آزار و مداحان با صفای اهل بیت علیهم السلام با کلام و مدحشان بر نشاط و معنویت جلسه افزودند. دوستان و طلبه ها با حس و حال خوبی پذیرای مهمانان بودند، البته برای مجلس خانم ها چند مهمان دار هماهنگ شده بود از همه بزرگوارانی که تشریف آوردند تشکر می کنم. بنده نوازی و ذره پروری کردند و با حضورشان در مجلس ساده ما به رونق جلسه افزودند. هر سوال دیگری بود در خدمتم، و تمام تجربیات را با افتخار در اختیارتان می گذارم. شما هم با نشر این پست، در ترویج فرهنگ ازدواج ساده تلاش نمایید. @hasanemoradi
وقت گفتگو درباره هویت امت واحده شده به محض آنکه یک ملت بیدار می‌شود و متحول می‌شود و به تعبیر حضرت امام ره قیام لله می‌کند و یقظه و بیداری برایش محقق میشود، او هویت حقیقی خود را باز میابد و آن را به تماشا میکشد. هویت یک قوم آن دارایی هایی ارزشمند ذاتی است که با تحول و بیداریشان یافته می‌شود. "یا قوم اذکروا نعمه الله علیکم" ، توجه به دارایی‌های حقیقی یک قوم مقدمه رشد آنها است و فراموش کردن این نعمتها، باعث خودفراموشی و باعث گمشدگی و ذلت است. "ذَٰلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ لَمْ يَكُ مُغَيِّرًا نِعْمَةً أَنْعَمَهَا عَلَىٰ قَوْمٍ حَتَّىٰ يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ ۙ وَأَنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ" تغییر و تحول درونی باعث بروز و ظهور هویت اصلی ملت ها یا گم شدن آن هویت میشود، جامعه ای که بیدار نشود و قیام لله نکند هویت خود را نخواهد یافت و دچار خود فراموشی می‌شود. این همان قاعده "نسوا الله فانساهم انفسهم" است در اندازه یک جامعه. اتفاقا وقتی یک جامعه درش تحول و انقلاب و قیام لله رخ میدهد (که هر سه مفهوم در اندیشه امام به یک حقیقت اشاره میکنند) حالا این جامعه می‌تواند جلودار دیگر جوامع هم باشد."لتکونوا شهداء علی الناس" کشف هویت ملی، راهی به جز قیام و حرکت به سمت خدا ندارد و به قول امام‌ره این یقظه و بیداری همان انقلاب است. صدور انقلاب نیز اینگونه است که وقتی یک جامعه بیدار شده می‌تواند الگوی دیگران باشد و حالا ملت‌های مستعد دیگر نیز از قیام او الهام می‌گیرند و قیام می‌کنند و بیدار میشوند و این گونه آنها نیز هویت خود را به تماشا میکشند، اتفاقی که کم و بیش در گروهها و جریاناتی در هما کشورهای منطقه میبینیم. امام میگفت معنای صدور انقلاب، این فراگیر شدن تحول و بیداری ملتها است و نه کشورگشایی. او میگفت مرزها این گونه در جای خود خواهند بود ولی دلها به هم نزدیک می‌شود. سالها بود در دنیای اسلام خیلی ها خیال می‌کردند هویت امتی و هویت ملی با هم قابل جمع نیستند کسانی هویت امتی داشتند مثل سید جمال الدین اسدآبادی و کسانی هویت ملی داشتند مثل امیرکبیر، اما بعد از انقلاب ما با انسانهای الهی بیشماری مواجه شدیم که همزمان هم هویت امتی داشتند و هم هویت ملی. و این دو را عین هم میافتند‌. شاخص ترین آنها نیز شهید حاج قاسم سلیمانی بود که حقیقتا مظهر هر دو بود. مسلمین مستعدترین جوامع برای قیام و بیداری اند. آنها حول پاکترین و رها بخش‌ترین حقایق شکل گرفته اند، حول توحید، حول قرآن، حول برائت از دنیاپرستان و ظالمین. لذا در طرح راهبردی رهبران انقلاب اسلامی، برای توسعه بیداری و قیام و در یک کلمه انقلاب در عالم ، امت اسلام مقدم بر دیگران است. امروز به واسطه صبر مردم غزه و قیام خونین آنها و ظلم بی سابقه جنایتکاران عالم و شکل گرفتن جبهه ای گسترده از یمن تا سوریه و عراق و ایران و لبنان و دیگر کشورها که هر کدام مذهبی دارند اما همه در حقیقت مقاومت که ایستادگی پای قیام و انقلاب است، مشترکند، بیشتر از هر زمان وقت سخن گفتن از "هویت امت" است. هویت امت گسترده تر از هویت ملتها است. کسانی حقیقتا در پی احیای هویت امت هستند که بیش از دیگران مظهر هویت ملت خود نیز هستند. مثل خود شخص سید علی خامنه ای حکیم. آری "ان هذه امتکم امه واحده و انا ربکم" توجه به همان حقیقت توحیدی، قلوب را به هم متصل می‌کند و این مسیر بیداری ملتها است. ملتها بدون بازگشت به آن حقیقت واحد، به امت واحده نخواهند رسید. این نکته را امروز می‌توان به همه مسلمین نشان داد. که وقتی دنیا طلبی و قدرت طلبی کشورها و مصلحت سنجی های دنیاییشان جای خود را به یافتن هویت حقیقی شان و بیداری شان بدهد، امت واحده حول حقیقت قرآن شکل میگیرد. اینگونه است که دوران بروز قیام و مقاومت در امت اسلام زمان طرح هویت امت واحده اسلامی است. همشهری @ali_mahdiyan
عراقچی چند باری است که میگوید طرح اسراییل گسترش جنگ در منطقه است. دوستان هم میگویند این سخن معنایش این است که ما کاری نمیکنیم. اما به نظرم این سخن عراقچی را در زمینه خودش باید فهم کرد. فرماندهان ما تاکید بر انتقام میکنند دنیا هم منتظر است. این یعنی مسوولیت گسترش جنگ با اسراییل است نه ما. این یعنی تهدید @ali_mahdiyan