فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دستگاه محاسباتی که برای تحلیل شهادت یحیی سنوار لازم داریم
گفتگوی با خبرگزاری فارس
@ali_mahdiyan
اسرار سنوار
۱.گذرنامه منقضی شده فردی دیگر یعنی خیلی عادی و پنهانی، بین مردم بوده.
۲.اسلحه ای که در دست یحیی سنوار پیدا شد، متعلق به سرهنگ "محمود خیرالدین"- دروزی- است که در خانیونس در جریان یک ماموریت اطلاعاتی کشته شد. این اسلحه اساسا وجودش معنا دار است. بودنش در دست سنوار نماد شکست نظامی امنیتی اطلاعاتی اسراییل است.سلاح سنوار کهنه و چسب زده است و این خود معنایش مظلومیت و اما قدرت اراده ای است که پشت آن اسلحه آشکار است.
۳.چسب برق مشکی رنگ، تا دور سلاح شکسته اش بپیچد که بتواند با آن بجنگد، نماد مظلومیت حماس.
۴.سیمی که بالای زخم دستش را با آن بسته که جلوی خون ریزی را بگیرد، تا پر امید و پر عزم جنگ را ادامه دهد.
۵.جلیقه جنگی که خشابها را درش بگذارد، دو خشاب خالی، یک فشنگ باقی مانده، یعنی تا آخرین امکانش در میدان ماند.
۶.آب نبات منتوس و آدامس اربیت، با طعم نعنا، یعنی وسط هیاهوی جنگ، طعم یک زندگی و حیات آرام و آسوده.
۷.ساعت که تا مراقب و حاکم بر زمان باشد، تا به خود یادآوری کند نباید زمان از دست برود.
۸.تسبیح که ذکر بگوید وسط جنگ با دشمنی که به او نزدیک شده و اینگونه رشد کند. الذین اتقوا اذا مسهم طائف من الشیطان تذکروا فاذا هم مبصرون
۹.چند برگ با عنوان "من الاذکار النبویه الیومیه" با عکس مسجدالاقصی و قدس. ذکرهای روزانه نبوی را میخواند که متوجه باطن و روح روزها باشد. باطن و روح تاریخ آینده آن است؛ مسجد الاقصی.
۱۰.کتابچه ای که روی آن نوشته "ادعیه نافعه للوالدین و الاموات و الابناء" با عکس کعبه و جمعیت حول آن. آری او اهل اتصال معنوی است به کل امت.
۱۱.چراغ قوه ای کوچک تا در تاریکی مادی با کمترین نور راه را به دیگران نشان دهد، آقای فرمانده.
۱۲.بسته کوچک دستمال و ناخن گیر کوچک یعنی زندگی که درش همه پلیدی ها حتی کثیفی های مادی را هم از خود دور کند.
۱۳.پاکتی سفید که داخلش مقداری پول است و این یعنی زندگی در غزه جاری است.
۱۴.عطر. یک شیشه کوچک. بوی زندگی میدهد، زندگی بر محور علایق پیامبر اکرم ص.الگوی او.
۱۵.سربندی که روی آن ذکر توحید نوشته شده، لااله الا الله یعنی زیر بار اراده هیچ خودخواه و مستکبری نمیروم، آزادم و بنده خدا.
همشهری
@ali_mahdiyan
روضه و مدح
☘بزرگواری میگفت وقتی مجاهدین مقاومت شهید میشوند به جای سخن گفتن از قاعده "احدی الحسنیین" و خرج کردن سنتهای الهی و معنوی برای مخاطبان که قاعدین پای رسانه و مجازی هستند، برو از "فَإِنَّهَا مُحَرَّمَة عَلَيهم أَربَعِينَ سَنة يَتِيهُونَ فِي الأرضِ" بگو که داستان سرگردانی قومی است که چهل سال سرگردان شدند چون اهل جهاد نبودند و اهل تماشا بودند. وقت روضه خواندن است نه مدح.
☘ اگر به قاعدین قاعده احدی الحسنیین گفته شود تخدیرشان میکند. به او گفتم اولا که خدا رحمت کند امام را این قاعده را به قاعدین گفت و باعث قیامشان شد، وقتی عده ای نگران نتیجه گرفتن و پیروز شدنند باید قواعد و سنتها را یادشان داد. اما مهمتر اینکه اتفاقا مشکل من با خیلی ها این است که نمیدانند مخاطب ما کیست؟
☘برای عده ای جنگ با اسراییل از هفت اکتبر شروع شده، برای من پانزده بیست سال تحریم ایران و کل قصه هسته ای هم بخشی از جنگ با اسراییل بوده، درگیری با داعش هم بخشی از جنگ بوده، شبیخون فرهنگی هم بخشی از جنگ بوده، جنگ هشت ساله هم بخشی از جنگ بوده، کل ماجرای درگیری با پهلوی از سال ۴۰ هم بخشی از جنگ بوده. جنگ با اسراییل خیلی وقت است در ایران شروع شده.
☘برای برخی ایران، تماشاچی است، برای من ایران یک ملت مجاهد است نه قاعد. ایران همان است که دشمن "سر اختاپوس" میداندش، و دوست "حرمی که بماند همه حرمها میمانند". ایران همان است که امروز در همه جای جبههی دوست و دشمن سخن از او است.
☘برای برخی فرماندهان سپاه و ستاد مشترک و شورای عالی امنیت ملی همگی واداده و اهل حرف مفت زدن و بی عملی اند، برای من همه این مدیران و فرماندهان برامده از این مردم غیور و مظلومند، شجاعند و تیز هوش و توانمند، چشم در چشم دشمن. اینها نماد ایرانند، وقتی چشم در چشم دشمن در اوج فشارهای اقتصادی میغرند و میگویند هیچ غلطی نمیتوانی بکنی، بزنی بد میخوری. وقتی "یوم الله" عین الاسد و وعده های صادق را خلق میکنند. عده ای به جز غریدن بر فرمانده و مدیر و مردمشان کاری بلد نیستند.
☘مردم را قاعد میدانند و من مجاهد. مدیران را حرف مفت زن و بی خاصیت و دشمن میدانند و من مایه افتخار. همین مدیران سگشان شرف دارد به کل حاکمان منطقه و جهان. بدتر آنکه اینها دشمن را هم نمیشناسند، سالها است کور شده اند و کر شده اند و نمیشنوند و نمیبینند که چطور همه هم و غم دشمن، ناامید کردن مردم است از مقاومت. له کردن داشته های مردم است، ضایع کردن مدیران و مجاهدین این مردمند.
☘اتفاقا این بار مدح این مردم و مسوولینشان تخدیر نمیکند بلکه حرکت میآفریند، روضه خوانی هم البته خوب است اما چه روضه خوانی؟ اف بر آن روضه خوانی که تهش نقشه دشمن کامل شود، آنجا هم برسد زینب کبری سلام الله علیها نیز روضه نمیخواند و فریاد ما رایت الا جمیلا سر میدهد، اف بر آن روضه خوانی که تهش تهمت قاعدین زدن و ناامید کردن و یاس آفرینی و اختلاف افکنی وسط جنگ در میآید.
☘اف بر آن روضه خوانی که بیشتر از کف و هلهله دشمن دل دوستان را میسوزاند، کاش روضه خواندن بلد باشیم. تا داغ سنوار و سید حسن و هنیه و دیگران را مایه خیزش میکردیم نه ناامیدی و اختلاف، کاش روضه خواندن بلد بودیم تا سخن دشمن به جبهه مقاومت که ایران تنهایتان گذاشت را با هزار زبان آخوندی و آرمانجویانه انقلابی تکرار نمیکردیم، تا تهمت دشمن به ایران که مسوولینتان میترسند را تکرار نمیکردیم. کاش روضه خواندن بلد بودیم و اینطور ذهن جوانان متدین انقلابی یعنی مهمترین سنگرهایمان را ویروسی نمیکردیم به ویروس اختلاف و یاس و بی اعتمادی. روضه و مدح و حکمت و معنویت باید طرح دشمن را خراب کند و طرح دوست را پیش ببرد.
@ali_mahdiyan
مدرسه امام رضا ع.mp3
15.55M
تحلیل جنگ با این زاویه را لازم داریم. و الا نمیفهمیم کجاییم و باید چه کنیم.
مدرسه علمیه امام رضا ع قم
@ali_mahdiyan
دختر خانم
این ایام حرم حضرت معصومه سلام الله شلوغتر از همیشه است، همانکه جمله فداها ابوها را پدر معصومش درباره او گفت. درباره یک دختر پاک. وقتی او پاسخ سوال شیعیان را داده بود.
حول او اهل علم مدتها است جمع شده اند و حتی پاسخهای مسائل علمیشان را از او میگیرند مثل ملاصدرا، جزو سیره علما و فقها بود سر زدن هر روزه به او. هویت شیعه از حول مزار او شکل میگیرد، مزار یک دختر.
میگفتند یکی از علمایی که مزارش حول او است در مکاشفه ای گفته بود درخواستهای کوچک و جزیی خود را از ما بخواهید، این دختر عالم را قرار است زیر و رو کند. این دختر.
شیخ عبدالکریم وقتی حوزه قم را کنار مزار او تاسیس میکرد و صد نخبه حوزوی را برای این منظور با خود به قم آورد، آنهم در اوج تقیه دوران رضاخانی، و به قول امام خمینی کار او به اندازه انقلاب مهم بود، بعد از ناکامی مشروطه به دلیل دوری علما از کانون قیام او یک قدم مهم برداش. یک قدم از کنار مزار این دختر پاک.
حالا نگاه کنید چگونه قیامی که از قم شکل گرفت و ایران را قائم کرد تمام منطقه را به هم ریخته و دنیا را تکان میدهد تا بیدار کند. قیامی به دست علمایی زیر سایه همین دختر.
دختر در فرهنگ شیعه نقش کلیدی دارد. دختر یعنی بضعه الرسول. دختر یعنی سیده النساء، دختر یعنی جبل الصبر زینب س، دختر یعنی کاروان جهاد تبیین خون سیدالشهدا دختران کوچکش را میگویم. دختر یعنی خط مقدم قیام
دختران همانان که به فرماندهان جبهه حق انگیزه میدهند.حاج قاسم در نامه به دخترش مینویسد: "دختر عزیزم چه کنم برای آن دختر بی پناهی که هیچ فریادرسی ندارد ..من در چشمان خود نمک می ریزم که پلکهایم جرأت بر هم آمدن نداشته باشــد " همسر شهید همدانی میگوید: "حاج حسین گفت تکفیری ها دست و پای یکی از دخترها را قطع کرده بودند و در انظار مردم نشان می دادند. بعد به دخترم گفت اگر بمانم نمی توانم راحت زندگی کنم."
دختر دختر دختر
همانکه مصداق اجابت این جمله عمیق و خالصانه و مادرانه است که
رَبِّ إِنِّي نَذَرْتُ لَكَ مَا فِي بَطْنِي مُحَرَّرًا فَتَقَبَّلْ مِنِّي .
او را آزادش میکنم، از همه چیز، چون آنکه بنده تو است آزاد است از همه استکبارها و ظالمین عالم. شد مریم، و اینگونه نام دختر گره خورد به آزادی.
امروز دختران غزه و لبنان ببینید چه میکنند برای قیام کل عالم مقابل این تمدن استکباری جنایتکار. قیام برای آزادی از ظلم این جماعت به دستان دختران پاک.
دختر همانکه این روزها در ایران پولها و طلاهایش را میدهد برای آورگان لبنان، دلش آنجا است.
دختر ها جلودار و میاندار فرهنگ شیعه اند. غیرت میآفرینند، شور میآفرینند، قیام میسازند، علم میبخشند، آزاد میکنند، زندگی میسازند.
سلام بر معصومه ، دختر پاک، دختر آدم و نوح و ابراهیم، دختر رسول الله و حسین ع ، دختر امام کاظم. سلام بر مظهر دخترانه هویت شیعه، مظهر دخترانه قیام و انقلاب و مقاومت. سلام بر دختر.
همشهری
@ali_mahdiyan
سخنرانی شیخ علی مهدیان- زینبیه رسانه-27 مهر 1403- ۲۰۲۴۱۰۲۱_۲۲۰۷۳۰.mp3
10.05M
چه شد که به اینجا رسیدیم؟
زینبیه رسانه
۲۷ مهر ۱۴۰۳
@ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه شد که به اینجا رسیدیم؟
صوت کامل
شیخ علی مهدیان
۲۷ مهر۱۴۰۳
زینبیه رسانه
@ali_mahdiyan
مرجفون
🔹بزرگواری روی منبر مجازی میگفت وقتی دم از "امید" و "رجا" میزنید ولی "خوف" ایجاد نمیکنید، کارتان خطا است. خوف و رجا همیشه باید با هم باشد.
🔹حرف او که درش خوف و امید عادی از خوف و امید ایمانی و توحیدی جدا نشده بود بالکل غلط بود. چون
امید اگر ناشی از ایمان باشد خوف از دلش میجوشد
إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ إِذَا ذُكِرَ اللَّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ
همانطور که خوف هم اگر از ایمان باشد از دلش امید میجوشد.
أَمَّا مَنْ خافَ مَقامَ رَبِّهِ وَ نَهَي النَّفْسَ عَنِ الْهَوي فَإِنَّ الْجَنَّةَ هِيَ الْمَأْوي
بعلاوه که هر زمان وقت توجه بیشتر و جدی تر به یک وجه است که در ادامه بیان خواهم کرد.
🔹اما از این بدتر آنکه آن بزرگوار بر منبر مجازی بحث خوف را بر این بیان رهبری تطبیق میداد که ایشان به نبیه بری گفت "شرایط کنونی منطقه به گونهای است که هم برای دشمن صهیونیستی شرایط مرگ و زندگی است و هم برای جبهه حق."
جمله ای که در مقام توصیف جنگ و اهداف دو طرف آن است را تبدیل به خوف کردن عجیب است و عجیب تر آنکه عدم تفکیک بین خوف از دشمن و خوف ایمانی از خدا هم انجام شده.
فَلاَ تَخَافُوهُمْ وَخَافُونِ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ
ترس از دشمن نهی شده، ترس ایمانی از خدا توصیه شده و بین این دو تفاوت بسیار است. یکی امید میسازد و حرکت میدهد دیگری قنوط و یاس درست میکند و به بن بست میکشد.
🔹سپس آن بزرگوار بر منبر مجازی اش، خوف از دشمن را تطبیق میدهد به محصور شدن گروههای مقاومت در چنبره دولت_ملتها، گویا دولت_ملتها مانعی هستند که باید کنار باشند و دور بخورند، حال آنکه نه مقاومت عراق نه مقاومت لبنان و نه مقاومت هیچ نقطه دیگری بنای بر دور زدن دولتها را نداشته اند و با دولتهای خود همراه و هماهنگ میشدند. رهبری نیز بارها ضلع مهمی از راهبردش را در تقابل با اسراییل همراه کردن دولتهای منطقه از طریق تلاش نخبگان و ملتها تشریح کرده و این بار اخیر هم بحث ائتلاف دولتها برای مقابله با اسراییل را بیان کرد.
🔹خلاصه غلط اندر غلط اندر غلط. خروجی این منبر ها هم تهش خوف از دشمن و ایجاد احساس یاس در مردم. من نمیفهمم چرا تلاش میکنیم مردم از مسوولین ناامید شوند، چرا تلاش میکنیم مردم از دشمن بترسند، خوب مگر دشمن همین را نمیخواهد؟ سالها است دستور روشن رهبری بر ضرورت امیدآفرینی را معطل کرده ایم، الان هم وسط جنگ با هزار زبان ظاهرا آخوندی و ظاهرا انقلابی و چه و چه ترس از دشمن را در جامعه رواج میدهیم که چه بشود؟ این مسیر که معلوم است به ترکستان است. معلوم نیست؟
@ali_mahdiyan
بسم الله
❤️امروز حدود ۷۰ نفر توی یک ساختمان پنج طبقه در بیت لاهیا داشتند به سختی زندگی میکردند. مهاجرهای شمال غزه بودند. همه را کشتند. تقریبا بیست نفر از اونها کودک بودند.
❤️بیا بریم توی ساختمان قدم بزنیم. زندگی که سوخته، بوی خون و گوشت سوخته، بچه ها و زنها ، دخترها و پسرها، کشته شدند و بدنهای سلاخی شده.
❤️چشمهایت را نبند، رویت را برنگردان، نگاه کن، آن دخترک کوچک شبیه خواهر تو است آن کودک غرق خون شبیه فرزند تو است. نگاه کن! چرا اینها را کشتند؟ به چه گناهی؟ بای ذنب قتلت؟ بایست شاید برخیزند و با تو سخن بگویند.
❤️هفتاد نفر را کنار هم بخوابانی کل فضای خانه ات را پر میکنند، خونشان همه چهار دیواریت را سرخ میکند، صدای ناله هایی که میشنوی، آخرین لحظه های جان دادنشان است. کشته میشوند چون خانه خودشان است، کشته میشوند چون مسلمانند، کشته میشوند چون گناهی ندارند. کشته میشوند چون زور قدرتهای دنیا به اینها میرسد.
❤️روشن تر از این جنگ در عالم نداریم. چشم باز کن، کنار نکش. آن بیننده دانا همه ما را دارد نگاه میکند. همه ما را میبیند. الم یعلم بان الله یری.
❤️دوباره مرور کن، ساختمان پنج طبقه، هفتاد کشته شده که بیست تایش کودک است.
اگر بنا است در این قلب اتفاقی رخ دهد، بسم الله، اگر بنا است در این جنگ، کاری کنی بسم الله.
@ali_mahdiyan
حمله اسراییل
بخش اول : نبرد در دو میدان
🔺خدا رحمت کند سیدحسن نصرالله عزیز را بعد از آنکه مقر ۸۲۰۰ موساد در شمال تلآویو را زد، در سخنرانی گفت اطلاعات ما تایید میکند که این پایگاه را درست و حسابی کوبیدهایم، دشمن سانسور میکند. با این حال بررسی میکنیم اگر ضربه به اندازه لازم موثر نبوده باشد، دوباره میزنیم.
🔺لازمه حرف سید حسن ضربه شناختی بود، در واقع به نفع رژیم بود که ضربه را بزرگنمایی کند، مدتی بعد فرمانده یگان ۸۲۰۰ استعفا کرد، برخی گفتند که این فرمانده در همان عملیات کشته شده، استعفای او یا کشته شدنش، بعد عملیات اربعین حزب الله، تکمیل کننده جنگ شناختی بود که سیدحسن دامن زد. حزب الله کاملا موفق شده بود. هم در ضربه نظامی هم در جنگ شناختی.
🔺حالا بعد از ضربه اسراییل به ایران، کانال سیزده رژیم خبر از طراحی حمله مجددی داد به بهانه حمله پهپادی حزب الله به خانه نتانیاهو.
این یعنی یا ضربه اول اثر شناختی لازم را نداشته، یا اساسا ضربه اول ناموفق بوده و یا هر دو.
پایان بخش اول از سه بخش
@ali_mahdiyan
حمله اسراییل
بخش دوم: شکست در دو جبهه
🔺واقعیت اما آن بود که حتی تهدید اسراییل به حمله دوم هم در داخل ایران اثر خاصی نداشت. گفتمان طنز و عدم رشد و کاهش قیمت طلا و ارز و حال و هوای زندگی عمومی همه شاهد این ماجرا بود.
🔺چنان این ضربه به لحاظ شناختی در ذهن عموم مردم کم اثر بود که رهبری مجبور شد به همه خاطر نشان کند که این ضربه را "کوچک انگاری" نکنند.
🔺 او تلاش داشت عمق اراده و محاسبات دشمن را تغییر دهد، همین که دشمن با خود فکر میکند میتواند به ایران ضربه بزند، هم باید جلویش گرفته شود. هم در سطح هزینه و هم فایده. یعنی نوع رفتار ایران باید به گونه ای میبود که دشمن در نزدیک شدن به ایران خیلی محتاط تر از این شود. هم متوجه قدرت ایران در پدافند باشد هم نگران قدرت ایران در ضربه متقابل. به تعبیر رهبری او باید بیش از این "قدرت و توانایی و ابتکار" ما را بشناسد. این یعنی رهبری اجازه برملا شدن توانایی بیشتری از ما را به مسوولین داد.
🔺همانطور که در همین حمله نیز پدافند ایران غافلگیر کننده شد، مک کنزی فرمانده سابق سنتکام بعد از حمله اسراییل گفت "آسمان ایران غیر قابل نفوذ است، حمله اسراییل به ایران شرم آور بوده". دانشیار مطالعات خاورمیانه دانشگاه ملی استرالیا گفت "ایران دارای پدافندی ناشناخته بود".
از سوی دیگر چند روز بعد از دستور رهبری ، ماهواره پشتیبان سامانه تاد به دلایل ناشناخته در فضا منفجر و ساقط شد، این سامانه بنا بود جای انواع پدافندهای غیر موثری را بگیرد که در عملیات وعده صادق ۲ موفق نبودند جلوی نود درصد موشکهای ایران را بگیرند.
پایان بخش دوم از سه بخش
@ali_mahdiyan
حمله اسراییل
بخش سوم: مرجفون
🔺تا اینجا صحنه نبرد در میدان و در روایت و شناخت به ضرر دشمن بوده اما در این میان یک نگرانی متفاوت نیز وجود دارد و آن هم جریان خطرناک مرجفون، یا ترسانندگان از دشمن، جریانی که عملا پروژه شکست خورده دشمن را تکمیل میکند.
🔺دو جریان در داخل در این جهت عملا دست به دست هم میدهند؛
اول "جریان غربگرای مرعوب غرب " و
دوم "جریان انقلابی خالی از عقلانیت و معنویت"
🔺این دو را باید شناخت؛
🔹 اولی بیشتر توان دشمن را بزرگنمایی میکند دومی توان داخلی را کوچک نمایی میکند.
🔹 اولی انفعال ما را درست میداند، دومی انفعال ما، لازمه و نتیجه عینی نگاه او است.
🔹اولی میترساند چون جبهه غرب را ترسناک میبیند دومی میترساند چون جبهه خودی را ضعیف و حقیر میبیند.
🔹اولی اهل وفاق با دشمن است دومی ضدوفاق با دوست.
🔹اولی در بخشی از جامعه موثر است و دومی در بخشی دیگر، بخش دیگری که مهمترین موتور پیشران کشورند.
پایان بخش سوم از سه بخش
@ali_mahdiyan