eitaa logo
بر پا
6.8هزار دنبال‌کننده
641 عکس
372 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
داستان بیمار دلان ⚡️اول گفتند ما خط امامی هستیم. مرادشان دقیقا نبود مرادشان این بود که با تو نیستیم. تو امام نیستی. ⚡️بعد کمی گذشت دیدند اگر واقعا بخواهند خط امامی باشند باید این بنده خدا را دائم تایید کنند چون هر چه میگوید انگار خمینی دهان باز میکند. ⚡️برای اینکه با او مخالفت کنند چاره ای نبود باید یک حرف دیگه ای پیدا میکردند. رفتند حرفهای غربی ها را گرفتند و ترجمه کردند. تکرار کردند. ⚡️دیدند هر چه میگویند او با زبان پر از حکمتش تبیین میکند. هم را هم را هم را هم را هم را هم را. ⚡️گفتند برویم سراغ جایگاهش. بحث قانون را مطرح کردند که ولایت را مثلا زیر سوال ببرند. مردم مردم کردند که ولایت را بزنند. بعد که رای مردم موافقشان نشد در خواست میکردند. جایی که او بود مخالفش ایستادند. او پشت رای مردم بود اینها شدند مقابلش. ⚡️از روحانی خوششان نمیامد سالها این راست بود به قول خودشان و آنها چپ. ولی پشت او رفتند چون حالا او مظهر تقابل با آن آقا شده بود. او میگفت به داخل نگاه کنید و از داخل مدد بگیرید این میگفت آب خوردنمان هم به کدخدا مربوط است. همشون شدند . ⚡️بعد او گفت هسته ای را به ثمن بخس ندهید اینها گفتند بدهیم. او گفت حضور در کنار به نفع ما است به نفع امنیت و مصالح ما حتی اگر دین هم نداشته باشید اینها گفتند خلع سلاح شویم از سوریه هم خارج شویم . ⚡️الان او میگوید همان دولتی که پشتیبانش بودید همان که میگفتید تا ۱۴۰۰ با اویید همانکه میگفتید بگذاریم کارش را تمام کند، خوب کمکش میدهم اینها میگویند نه دولت نه تو. ⚡️او میگوید با حرامیان متجاوز به ناموس مردم باید مقابله کرد اینها میگویید اینها حرامی نبودند شهید راه وطن بودند. ⚡️اینها نه امام نه مردم نه قانون نه غرب نه شرق نه سبز نه بنفش نه هیچ چیز دیگر توصیفشان نمیکند اینها همه شان از آن پیر مرد مفلوک که بهش میگویند تا این توییتر باز کف صحنشون فقط یک شاخصه برای معرفیشان وجود داره. اون هم اینکه اینها بغض این رهبر را دارند همین. عقده دارند در سینه هاشان. بقیه اش همه اش سر کاری است. ⚡️یادتان است یکی میگفت اگر آقا بگوید ماست سیاه است قبول میکنم. به نظرم اینها اگر آقا بگوید ماست سفید است میگویند نه سیاه است. این ها هیچ نیستند مگر بغض و عقده. ⚡️حالا هم صدای جلز و ولزشان است که محصول این عقده سالیان سال است که میشنوی. ولی خوب چه میشود کرد والعاقبه للمتقین @ali_mahdiyan
اقتصاد خالی از انقلاب ✍️ این بخشی از متن جناب است: «برایم این سوال جدی است که چه شد آقای خامنه‌ای پذیرفت از سال شصت و هشت به بعد سیاستهای اقتصادی طرفدار مستضعفین به حاشیه برود و نظام تغییر فرماسیون اقتصادی بدهد؟ چه شد آقای خامنه‌ای با همان صلابتی که مقابل رفسنجانیسم در سیاست خارجی ایستاد در برابر رفسنجانیسم در اقتصاد نایستاد؟ چه شد که آقای خامنه‌ای مقابل پروژه‌ی نفوذ در عرصه فرهنگ ایستاد اما مقابل نئولیبرالیسم و مصرف‌گرایی که قویترین اشکال نفوذ غرب در جامعه ما بود کمتر موضع گرفت؟ چه شد که آقای خامنه‌ای با اجرای اصل چهل و چهار در سال هشتاد و پنج، خصوصی سازی را باب کرد که پایانش کارخانه‌های نیمه تعطیل و کارگران حقوق نگرفته بود.» ✍️ جریان روی دیگر جریان است و این هر دو در یک نکته مشترکند و آن اقتصاد خالی از انقلاب. وقتی اقتصاد خالی از انقلاب شد، یا به سوی تقسیم رفاه و قدرت خرید مردم کشیده خواهیم شد که نتیجه اش نابودی پیشرفت در کشور خواهد بود. اقتصادی که نیروی محرکه در کشور را از بین میبرد و سرخوردگی و ناامیدی را در فضای کسب و کار رقم میزند و خلاصه یک است. مدل پیشرفته آن در سبک نئوچپهای انقلابی دیده میشود که با ترجمه رویکردهای مدرن در اندیشه تقسیم سرمایه اند. این جریان هم اقتصادی خالی از و را دنبال میکند. خروجی اش این است که چون میزان رشد مردم و نفوذ انقلاب در جان مردم در طرح آنها محاسبه نمیشود عملا باعث خواهند شد تقسیم سرمایه در کشور به نابودی پیشرفت و رواج مصرف گرایی و جمع شدن اتوماتیک سرمایه مردم توسط سوداگران سرمایه دار بینجامد. اتفاقی که پایدار هم نمیتواند باشد و ادامه هم نخواهد یافت. ✍️ اقتصاد خالی از انقلاب، اقتصادی است که رشد مردم در آن ملاحظه نمیشود لذا با ادعای شرایط مساوی در تولید، عملا دست پولداران سوداگر را در کشور باز میکند و به جای آنکه اقتصادی مردمی را رقم بزند به اقتصاد سرمایه داران منجر میشود و عملا عدالت را سر میبرد. این هر دو دو روی یک سکه اند. ✍️اقتصاد انقلابی بر دو چیز تاکید میکند اول ویرایش اجتماعی مردم و دوم ترمیم حاکمیت و دولت. که البته این دومی نیز بر بستر اولی محقق شدنی است. تا از دوران دولت اسلامی عبور نکنیم در اندیشه اقتصاداسلامی نباید بود. مانع اصلی آن نیز آقای هاشمی رفسنجانی یا روحانی یا احمدی نژاد یا موسوی نیستند. بلکه کشور دچار بیماری های علمی و فرهنگی است که باید خودش به مرور مداوا کند. و اینجا است که رهبری از دارایی های سیاسی و فرهنگی انقلاب مدد میگیرد تا این واقعه را رقم بزند. ✍️علوم اداره کننده کشور علوم انسانی ذاتا مسمومند. فرهنگ عمومی دوران شاهنشاهی نیز دو ضلع اصلی دارد یکی غربزدگی و خودفراموشی و دوم سکولاریسم که این دومی هم ریشه در اولی دارد. این فرهنگ باعث میشود کار مقدس نباشد. مصرف ارزش باشد. انفاق و خدمت جدی نباشد. دشمن راحت بزک شود. اندیشه امام مجال تحریف پیدا کند. از دولت مطالبه عدالت و مبارزه با فساد و تبعیض نشود و هزار و یک بیماری دیگر. مردمی که اعتماد به نفس به داشته های خود ندارند اهل کار و جهاد نیستند دانش را به عنوان ابزار اصلی کسب درآمد در دنیا به رسمیت نشناخته اند و شرکتهای دانش بنیان درشان فراگیر نیست چه مساوات در سرمایه چه مساوات در قدرت خرید و رفاه و چه مساوات در شرایط تولید را برایشان در نظر بگیرید به نفع اقتصاد لیبرالیستی غش میکنند. ✍️چه باید کرد؟ راهش عبور دادن امت از دوران است. با توجه به داراییهایشان یعنی انقلاب و نظام امامت و امت. این دارایی ها باعث میشود جریان های مطالبه گر در جوانان شکل بگیرد. جریان های خدمت رسان و انفاق شکل بگیرد. جریانهای جهادی و شرکت های دانش بنیان شکل بگیرد. حالا آنقدر روحیه اعتماد به نفس در داخل هست که بتوان را متناسب با بلوغ مردم تفسیر کرد و راه را برای اقتصاد مردمی و نه سرمایه سالار باز کرد. میتوان اجماعی در نخبگان پدید آورد و نام آن را نهاد. حالا عبور از دوران دولت اسلامی و شکل گیری دولتی که بر این اساس برنامه ریزی میکند باعث میشود سبک تقسیم سرمایه و شرایط تولید و وضعیت رفاه در کشور متناسب با بلوغ مردم باشد و کشور بتواند مقابل پدیده رفسنجانیسم و میرحسینیسم و امثالهم واکسینه شود @ali_mahdiyan
متن جلسه ((منطق حمایت رهبرانقلاب از یک تصمیم اقتصادی)).pdf
2.71M
🔰متن جلسه گفتگو پیرامون منطق حمایت رهبرانقلاب از یک تصمیم اقتصادی شیخ علی مهدیان و شیخ حمزه وطن فداه @ali_mahdiyan
یک سوال شرعی 🌾 بنا بود برای سخنرانی از یک هیات به هیات دیگری بروم. خیابانها شلوغ بود، به پیشنهاد بچه های هیات بنا شد با موتور بروم که سر وقت برسم. ترک موتور سوار شدم و با راننده خوش و بشی کردم. بعد از مدتی راننده موتور گفت حاج آقا یک سوال شرعی دارم. من کارمند آب و فاضلاب هستم. کارم این است که خانه هایی که پول قبض آب خود را چند بار نداده اند بروم و آب را قطع کنم. خیلی از این خانه ها واقعا فقیرند و پول آب را ندارند که بدهند و من این را کاملا میفهمم. این ها مرا نفرین میکنند و فحشم میدهند. میگویند تو شمری تو یزیدی. من واقعا نمیدانم چه کنم. واقعا آیا این کار من حرام است؟ بعد ادامه داد البته باور کنید ما کارمندها به پیشنهاد مسوولمان تصمیم گرفتیم هر ماه صدهزارتومان از حقوقمان را کنار میگذاریم تا با آن قبض خانواده های بی بضاعت را پرداخت کنیم. اما تعدادشان خیلی زیاد است. نمیدانم چه کنم؟ آب خانه مردم را قطع کنم یا نه. 🌾 سوال ساده ای نبود. پرسشی که این جوان پاک دل از من میپرسید یکی از دشوارترین سوالات فقه حکومتی است. این سوال که اگر دستورات قانونی و حاکمیتی را خلاف واقع تشخیص میدادیم، آیا به آن تن بدهیم یا نه؟ یعنی اگر مثلا جلاد یقین داشت که شخصی که قرار است اعدامش کنند بیگناه است، حتی برود و شهادت هم بدهد اما اگر قاضی که بر اساس امارات و شواهد و قرائن فرایند دادرسی اش طی میشود، حکم به خلاف واقع کند، آیا جلاد به این حکم عمل کند یا خیر؟ این سوال ساده ای نیست. 🌾 یک پاسخ این است که این جا باید بی خیال قانون و دستگاه اجرایی شد. چون هدف همه این دم و دستگاه پیاده کردن عدالت و جلوگیری از ظلم است. پاسخ دیگر این است که اگر هر کس بخواهد بر اساس یقین و فهم خود عمل کند، اساسا قانون و ساختارهای حاکمیتی بی معنی خواهد بود. 🌾 در روایت مقبوله عمرو بن حنظله این نکته تاکید شده که حتی اگر حقت را با دستگاه طاغوت بگیری و در محکمه طاغوت به حق خودت برسی این سحت است و ساقط است و حرام است و چه است. این روایت اشاره میکند به این نکته که هدف که رسیدن حق به حقدار است کافی نیست بلکه این مکانیزم حاکمیتی که امام معصوم تدبیر کرده هم لازم است و بدون آن رسیدن به حق نه تنها با فعل حرام رخ داده بلکه اساسا به لحاظ حکم وضعی هم حق به شخص طرف دعوا نمیرسد و ساقط است. ساختار حاکمیتی در جامعه خودش امر مطلوبی است و صرفا یک ابزار نیست. 🌾 به یک معنا باید گفت ساختارها و قوانین الهی وجودشان یک امر مطلوب شرعی است. اگر این ساختارها و قوانین را صورت و ظاهر دین تلقی کنیم، دینی بودن این صورت ظاهری خودش بخشی از هدف دین است. هم ابزار است و هم هدفی که باید محقق شود. کنار گذاشتن یک دستگاه باید همراه باشد با آوردن دستگاهی جایگزین که بهتر از آن باشد و این جایگزینی و اصلاح نیاز به عقل جمعی جامعه دارد نه زورگویی فردی. و این آنارشیسم را شکل میدهد که نه عقل و نه شرع میپسندد. 🌾 در جامعه دینی همه ارکان از جمله قانون و قوای اجرایی مشروعیت حکمرانیشان را از رهبر که نائب الامام است میگیرند. کل این ساختارها مانند ابزار دست ولی خدا هستند. لذا از طرفی باید برای رفع نقایص آن تلاش کرد و از سوی دیگر کاری کرد که این ابزار از دست او خارج نشود. 🌾 پاسخی که آن جوان به آن رسیده بود پاسخ درستی بود او از یک جهت در تشکیلات حاکمیتی مسوول بود و کارش را انجام میداد و از جهت دیگر یک فرد در جامعه دینی بود و آنچه به نظرش میرسید و از عهده اش بر میامد انجام میداد. چه بسا اگر میتوانست باید تلاش میکرد که ساختار و نظام اجرایی را هم بدون ایجاد بی اعتمادی عمومی ترمیم کند اما این نیاز داشت به توان فکری و امکانات اجتماعی @ali_mahdiyan
حزب اللهی های یک جمله ای ⚡️ برخی ها در یک جمله خلاصه میشوند. بیشتر از یک جمله نیستند. و همیشه باعث غربت و مظلومیت حق بوده اند. در حضرت امام جستجو کنید کلیدواژه را، خواهید دید که امام ریشه غربت اسلام را همین یک نکته میداند. حزب اللهی های یک جمله ای. ریشه غربت انقلاب هم همین است. ⚡️ مثلا یادگرفته . آن وقت برای آنکه جلوی ولایت قرار نگیرد بنا میگذارد بر جهالت. اگر به او بگوییم اینجا چه باید کرد، منتظر میماند تا ولایت حرفی بزند و الا خفه میماند. اگر ولایت نمیتوانست سخن بگوید او هم نمیتواند سخن بگوید. میترسد که نکند حرفی بزند بعد که ولایت اعلام موضع کرد ضایع شود آنهم در میان حزب اللهی های ولایت بسنده ای مثل خودش. همه آنچه در کتب روایت درباره مذمت عبودیت خالی از فهم شنیده اید در ولایت خالی از فهم هم پیاده کنید. ⚡️ ناراحت نشوید اما جریان تردید و غربگرایی که امروز مشاهده میکنید اکثرا امام بسنده هایی بودند در زمان خمینی که چشمشان به دهان امام بود و خفه بودند. این جماعت اگر در میان جنگ احد هم باشند با شنیدن شایعه مرگ پیغمبر جنگ را رها میکنند. من از این طایفه که عمدتا در زمان حضور یک ولی ارج و قربی دارند میترسم . برای آینده شان. ⚡️ جمع دیگری از انقلابی ها داریم که یاد گرفتند . آن وقت به اسم مردم حاضرند، عوامانه ترین رفتارها را هم انجام دهند. هر جا افکار عمومی را کسی ولو دشمن جهت دهی کرد، اینها همانجا هستند. مثلا اگر مردم ناراضی بودند اینها هم ناراضی اند. نا امید شدند اینها هم ناامیدند. کلا مردم جلو میروند و اینها پشت سرشان هستند. اگر بگویی فلانی چرا از نظرت برگشتی میگوید چون مردم برگشتند. مثل سلبریتی ها نیستند که همیشه شهوت شهرت داشته باشند. نه . اینها یک خطی اند. یادگرفته اند مردم. و اگر در زمان مردم مدینه بعد از پیامبر هم بودند و امیرالمومنین میگفت سرتراشیده بیرون بیایید با شمشیر برهنه. نمیامدند چون عموم مردم سکوت کرده بودند. نمیدانم اما شاید روز عاشورا هم در لشکری قرار داشتند که سیاهه بیشتری داشت. ⚡️ جمع دیگری از انقلابی ها داریم که یادگرفته اند . حالا وقتی میگوییم این کارت غیر قانونی است میگوید چه کشکیه؟ قانون قرار بود عدالت رو پیاده کنه حالا من دارم عدالت رو خودم پیاده میکنم دیگه. بگوییم ؟ میگوید ولایت رو اساسا خدا گذاشته برای ایجاد عدالت در جامعه. خوب من خودم عدالت رو میفهمم و پیاده میکنم. از ولایت هم تا جایی تبعیت باید کرد که قبولش داشته باشیم و الا جلویش میایستیم. ⚡️ اینها اگر زمان امام حسن بودند حتما فریاد میزدند بر سر او که ای ذلیل کننده مسلمین. چرا به ظلم تن دادی؟ اگر زمان پیامبر و صلح حدیبیه اش بودند فریاد میزدند که ای پیامبر چرا به ظلم تن دادی؟ یک خطی اند دیگر چه میشود کرد؟ اینها اگر میشنیدند کلمه لااله الا الله حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی همراه میشدند اما وقتی میشنیدند بشرطها و شروطها و انا من شروطها احتمالا هنگ میکردند. البته زمان امیرالمومنین که عکس نبود ولی شاید اگر بود میگفتند عکس امیرالمومنین را بردارید بنویسید لا حکم الا لله. @ali_mahdiyan
پیرمرد ☘نزدیک انتخابات سال نود و شش بود. همه در تکاپوی انتخابات بودند. به نظرم رسید از این فضای پر هیجان استفاده کنم و برای مردم قرآن و روایت بخوانم. بدون اشاره به اسم کسی آیات قرآن یا بخشهایی از وصیت نامه امام را میخواندم. آن هم نه روی منبر بلکه در کوی و برزن. روی یک چهارپایه میایستادم و با مردم سخن میگفتم. مردم هم دور و برم جمع میشدند و گوش میدادند. رفتارهایشان جالب بود. ☘یک بار روی چهارپایه گفتم مراقب باشید جریان ضعیف ها حاکم نشوند. علامه طباطبایی حساب ضعیف الایمان ها را از منافقین جدا کرده. اینها دشمن نیستند ولی باید نگران بود از تصمیمهایشان. فَتَرَى الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ يُسَارِعُونَ فِيهِمْ يَقُولُونَ نَخْشَىٰ أَن تُصِيبَنَا دَائِرَةٌ فَعَسَى اللَّهُ أَن يَأْتِيَ بِالْفَتْحِ أَوْ أَمْرٍ مِّنْ عِندِهِ فَيُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا أَسَرُّوا فِي أَنفُسِهِمْ نَادِمِينَ ☘یعنی اینها به سوی جبهه دشمن میشتابند. وقتی میگوییم چرا؟ میگویند میترسیم ضرری از دشمن متوجه جبهه ما شود. مراقب باشید اینها نتیجه سبک تصمیم گیریشان ندامت و پشیمانی است. ☘میگفتم وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ. الا انهم هم المفسدون... اینها کار خراب کن هستند مراقب باشید شاید ادعای اصلاح هم داشته باشند ولی خروجی کارشان فساد است. ☘یک بار از چهارپایه که پایین آمدم مردی حدود شصت ساله جلویم را گرفت. گفت تو جاهای مختلف میروی منبر درسته؟ گفتم بله. گفت به مردم بگو پیرمردی را دیدم که سه جوان دسته گل داشت. ☘بعد زد زیر گریه. سرم را پایین انداختم تا حرفهایش را بزند. ادامه داد. پیرمرد از خجالت خانواده اش بخاطر بی پولیش شب خانه نمیرفت. چون از کار بی کارش کرده بودند. بگو سه پسر دسته گلش کار پیدا نمیکردند و سرگردان بودند. بگو مردم برای ما دعا کنند . همین. ☘گفتم چشم. آنچه من میگفتم او مزه کرده بود. مزه فساد جریان نالایق ضعیف را. @ali_mahdiyan
شب 🌙 شب را مظهر بروز و رخ نمایی محبوب میدانند. آنجا که آن معشوق کبریایی نازل در پرده کثرات میشود و در زلف پریشان خود هم پنهان میشود و هم آشکار، آنجا به میرسیم. را بستر خلوت با معشوق میدانند. لذا "و جعل اللیل سکنا". مایه آرامش است و سکون. بهترین فرصت برای اندیشیدن است که "ربنا ما خلقت هذا باطلا". آیاتی که نیمه های شب امامان اهل معرفت خواسته اند تا تلاوت کنیم. 🌙شب برای شیعیان حقیقتی پر رمز و راز است وقتی نگران مسوولیتهای اجتماعیشان هستند و در فکر یاری محبوبشان، آن بی نیاز پر ناز به سفره شب دعوتشان میکند که "یا ایها المزمل قم اللیل الا قلیلا". چرا شب را پاس نداریم. پای سفره شب لذتها برده ایم از خلوت با محبوب. 🌙شبهای زمستان اما در نزد اولیای الهی ارزش دیگری دارد چون فرصت بیشتری برای خلوت با او دارند روایت است که زمستان برای اولیا ارزشمند است که روزهایش کوتاه است و روزه میگیرند و شبهایش بلند برای خلوت با خدا. و البته زمستان عبادت کردن ساده میشود برای . 🌙چقدر کج فهمند آنانکه را درست نمیفهمند. این سنتها معماری قواعد الهی و فطری است که در روایات اجزای آن طرح شده. بیان قواعد و مطلوبیتهای دینی یک چیز است و معماری آنها در ساحت سنتهای تثبیت شده یک فعالیت دیگر است. زیارت اربعین و هیات و سبک مبارزه در دفاع مقدس و طراحی و ساخت نهادهای انقلابی و همه اینها معماری داراییهای دینی ما است. و هم. 🌙دور هم جمع شویم به . خرج بدهیم. به رخسار پدرها و مادرها با محبت نظر کنیم که عبادت است پای سخن اهل معنا بنشینیم و حکمت بگوییم که به می سجاده رنگین کن گرت پیر مغان گوید که سالک بی خبر نبود ز راه و رسم منزلها @ali_mahdiyan
نقد گفتمانی خودمان ⚡️توصیه میکنم این متن را کسانی که فرق بحث علمی و محتوایی با گفتمان سازی را نمیفهمند نخوانند. چون گیج میشوند. اینکه حرف درست هست یا نه با اینکه حرف به جا هست یا نه فرق میکند. گفتمان مدیریت توجهات را سامان میدهد. معتقدم گفتمانهای موجود نیروهای انقلابی متفاوت است. ⚡️برخی معتقدند به لحاظ تمرکز گفتمانی، باید نقد اصلی متوجه دستگاه های حاکمیت خصوصا آنها که زیر نظر رهبری هستند باشد. نقد صدا و سیما یا نقد قوه قضاییه یا نیروهای نظامی یا بیت رهبری و بلکه خود رهبری . ⚡️این جریان به لحاظ گفتمانی کمک حال جریان اصلاحات هستند آنها هم بدشان نمیاید فشار ناامیدی موجود روی نظام و رهبری متمرکز شود. کافی توییتها و عکس العملهای آنها را دنبال کنیم. این گفتمان برای دولتی ها هم راه نفس ایجاد میکند. جریان اصلاحات و فتنه و غربزده ها شاید هیچ وقت به این خوبی نمیتوانستند گفتمانشان را به درون نیروهای انقلابی بکشند. و موضوع گفتگوهای انقلابی کنند. ⚡️برخی دیگر نقدشان متوجه دولت است. عده ای شان معتقدند دولت قبل از اینکه بخواهد استعفا دهد بهتر است استیضاح شود. عده ای نیز معتقدند باید دولت را دچار فشار کنند تا جلوی فشارهای او به مردم را بگیرند. این گفتمان معتقد است باید کاری کند همه ناامیدی ها و نقدها به سبد جریان غربگرا بریزد. و فکر میکنند با نفی جریان غربگرا روی کار خواهند آمد. این همان خط گفتمانی است که نیروهای ولایی تر دنبال میکنند. خطی که سال نود و شش هم پی گرفته بودند. ⚡️این جریان شاید باور نکند که در تقویت این دولت غربگرا خیلی مفید است . اینها بستر استعفا و مظلوم نمایی و هزار راه نفسی که جریان غربگرا محتاجش هستند ایجاد میکنند. طبق معمول اینها متوجه درک توده مردم از رفتار و گفتمانشان نیستند و همه چیز را در تعاملات در بستر قدرت دنبال میکنند. ⚡️به طور کلی هر دو جریان ناامیدی موجود را به رسمیت میشناسند و خروجی گفتمانشان قطعا امید نیست. هر دو جریان به لحاظ گفتمانی هیچ حرف اثباتی را ارائه نمیکنند. هر دو جریان فاصله معنا داری با گفتمان رهبری دارند. ⚡️گفتمان رهبری اثباتی است. امید افزا است. ناظر به اقدام و عمل است. گفتمان بازگشت به خویشتن. بازگشت به تولید ملی. اقتصاد مقاومتی. اگر این دال مرکزی گفتمانی ما باشد بهترین نقدها را به همه سطوح مدیریتی میتوان داشت و غربزدگی ملموس تر به چالش کشیده میشود. مطالبه گری های نیروهای انقلابی هم دقیقتر خواهد شد. ⚡️ به نظرم نیروهای انقلابی به لحاظ گفتمانی فاصله معنا داری با گفتمان رهبری دارند. @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رو آر سوی ما که به سوی تو رو کنیم وز غیر ما به سوی تو رو آورد بلا @ali_mahdiyan
چند صدایی ⚡️یکی از محورهای مهم و سرنوشت ساز در مقوله اندیشه اداره مبتنی بر دین، این پرسش است که رابطه آزادی و سعادت در مدل مدیریتی درست چگونه است؟ آیا ما حق داریم به دلیل سعادت، جلوی آزادی ها و تکثرات اجتماعی را بگیریم؟ این بحث در اندیشه سیاسی مادی یکی از بنیادهای چالش نسبت عدالت و آزادی است. ⚡️در دهه هفتاد اندیشه تساهل و تسامح توسط مدیریت فرهنگی آن دوران بر پایه همین نگرش شکل گرفت که اصل بر تکثرگرایی و آزادی فرهنگی است. همین اندیشه در فضای اقتصادی و در تبیین نسبت خصوصی سازی و واگذاری منابع به مردم با ارزشهای مدیریت مقاومتی هم نمود میکند. در فضای سیاسی هم در نسبت دموکراسی با قانون الهی و رهبری دینی خود را نشان میدهد و در فضای علم نیز در نسبت آزاد اندیشی با مدیریت علم. ⚡️واقعیت آن است که اندیشه ناب مبتنی بر دین خاتم، معتقد است سعادت بدون آزادی ارزش ندارد. لذا بالاجبار بنا نیست افراد و جامعه به سعادت برسند. اما سوال این است که برای حفظ آزادی افراد برای میل به سعادت چه قانونی لازم است؟ دین میگوید اگر سوگیری مدیریت و قانون به سمت سعادت نباشد اساسا آزادی فراهم نمیشود. یعنی مردم را بالاجبار از تحت آزادی خارج خواهیم کرد و در واقع مردم را بالاجبار به جهنم دنیایی و آخرتی سوق میدهیم. دنیا و رفاه دنیا و آزادی و امنیت در سایه قانونی محقق میشود که به سوی سعادت طراحی شده. به غیر از این هر شیوه دیگری عملا به فساد واستبداد میکشد. ریشه این بحث در فهم نسبت دنیا و آخرت نهفته. لذا اگر سوی قانون سعادت نباشد عملا یعنی مردم رابالاجبار به جهنم ببریم ⚡️لذا ملاک در سبک اداره دینی مفهوم است نه تساهل و تسامح. تساهل درش هیچ سوگیری نیست ولی مراعات هم آزادی را ملاحظه میکند هم سوگیری. ⚡️اندیشه ای که ملاک را صرفا آزادی بگذارد با اندیشه غربی هیچ فرقی ندارد و عملا نیز به نفی آزادی و ایجاد استبداد میانجامد. در نهج البلاغه امیرالمومنین محور اصلی جامعه دینی را دارای دو سوی میداند؛ مدیریت و راهبری امام از یک سوی و حرکت و خیزش آزادانه مردمی از سوی دیگر. و این دو هر یک دیگری را تکمیل میکند. ⚡️جامعه چندصدایی بدون رهبری و مدیریت و جهت دهی درست ذیل رهبری و ولایت عملا به بلند شدن صدای دنیاداران و توانمندهای دنیاطلب میانجامد همانطور که در غرب نیز همین محقق شده. صحنه بی وجود ولی نمیماند و رها کردن بعد ولایت الله در مدیریت به اسم تکثر و آزادی یعنی دادن مردم به دست ولایت طاغوت که قدرتی پنهانی و مزورانه است. ⚡️همانقدر که استبداد و تک صدایی انحراف از دین ناب است چندصدایی و تساهل و تسامح محض نیز انحراف است. دین ناب طرحش در اداره و مدیریت مبتنی بر است. که هم جنبه تکثر را ملاحظه میکند و هم وحدت و این دو را در نسبت با یکدیگر و تقویت کننده نسبت به یکدیگر به کار میگیرد. هر مدیری باید دو سوال را جواب بدهد؛ اولا برای ایجاد حرکت مردمی امت چه کرده و ثانیا برای اتصال با ولایت و سویه راهبردی او چه کرده. اگر دومی را به اولی یا اولی را به دومی برگرداند مدیریت انحرافی است. @ali_mahdiyan
زخم ⚡️هر دو تایی را دو قطبی نمیگویند. دو قطبی در بستر اندیشه رخ نمیدهد در بستر گفتمان هم نیست. دو قطبی یک پدیده اجتماعی است. وقتی پای شخصیت یافتن توده انسانی در مقابل توده ای دیگر وسط میآید. ⚡️ این همان است که خطرش برای جامعه هم وزن شرک است. شکن در وحدت جامعه. هارون به موسی گفت مقابل گوساله پرستی امت مدارا کردم چون دو قطبی شکل میگرفت. صبر امیرالمومنین هم دلیلش نگرانی از همین شکن اجتماعی بود. ⚡️این زخم وقتی هست استقلالی ها شکست هم بخورند برای اینکه کم نیاورند شکستهای پرسپولیسی ها را جلوی چشم میآورند. از هویتشان در مقابل قرمز ها کوتاه نمیآیند. دربی برایشان به اندازه قهرمانی ارزشمند میشود. قبل از شنیدن هر نقدی میپرسند نقاد چه رنگی است؟ ⚡️زخم دو قطبی زمینه انفجار هشتاد و هشت بود. زخمی که در دهه هفتاد تهاجم فرهنگی دشمن به چهره جامعه زد و آنانکه عقده قدرت طلبی داشتند-در خوشبینانه ترین حالت- برش سوار شدند. و جشن وحدت را به فتنه کثرت تبدیل کردند. ⚡️زخم دو قطبی باعث میشود مردم دردکشیده که مزه فقر و ناشی از دولت غربگرا را چشیده بود دوباره به روحانی رای بدهد فقط به دلیل دو قطبی. دو قطبی حقیقت را غایب میکند و را نفله. ⚡️برخی خواستند از این دو قطبی عبور کنند ولی نشد. شعار ایران ایران را بر دست گرفت تا را از دو قطبی خلاص کند اما شکست خورد. خواست با دعوای ها زمین بازی را عوض کند ولی موفق نشد. ⚡️چه باید کرد؟ هر تصمیمی نیاز به ایجاد هویت کلانی دارد که گسترده تر از دو قطبی ها است. کسانی که خودشان را در دو قطبی ها تعریف میکنند بخشی از مشکلند نه راه حل. با این حساب باید راس این هویت، رهبری باشد او در دو قطبی تعریف نمیشود ولو عده ای بخواهد اینطور بببینند او را. ⚡️او را خود بدانیم. او را خرج هویت خودمان در بستر این دو قطبی نکنیم. گفتمان یعنی گفتمان . این بهترین ابزار نقد درست مدیران در همه سطوح است. عیار نقد خودمان هم هست. ⚡️ را جدی بگیریم. چه در قالب احیای به عنوان یک روش برای عبور از دو قطبی . چه در قالب . چه در قالب شنیدن و به چشم آوردن دردها. چه در قالب زبان رسانه ای مان که وقتی به هر کس و هر چیز نقد میکنیم مخاطب اولمان را مردم بدانیم. ⚡️راه عبور از دو قطبی اتصال به مردم و رهبری است. تجربه شکست برجام و دولت ناکارآمد در این بستر موفق خواهد بود و الا دعواهای ما فقط بی اعتمادی مردم به نظام را گسترش میدهد چیزی که غربزده ها میپسندند. @ali_mahdiyan
بسم الله ⚡️اگر این قاعده درست است که تاثیر خون مجاهدین از تاثیر زندگیشان بیشتر است، باید بگویم اثر خون حاج قاسم نقطه عطفی دوران ساز است. چون زندگیش دنیا را به هم ریخته بود. ⚡️واقعیتش احساس خوف و خشیت میکنم. سرعت تحولات عالم خیلی بیشتر از حد تصورم شده. همه چیز خبر از یک قیام گسترده در کل عالم دارد. من احساس عجیبی نسبت به گام دوم انقلاب دارم. ابهتش فوق العاده است و مرا مبهوت کرده. گام دوم آغاز شده با سرعتی عجیب تر از گام اول ، گام دومی که خون حاج قاسم بر برگ اولین سالش نقش بسته. ⚡️بچه ها قبل از هر کاری بیایید سراغ خودمان برویم. خون حاج قاسم باید بلندمان کند. با هر وابستگی که بندیم در درونمان زود باشیم تکلیفمان را روشن کنیم. بچه ها وقت نداریم. بوی ظهور میاید هر وقت بوی قیام میآید. ⚡️بیایید جان حضرت زهرا سلام الله علیها همین یک جمله را در درونی ترین لایه های تو در توی وجودمان زمزمه کنیم. همین فقط بسم الله الرحمن الرحیم..... @ali_mahdiyan