eitaa logo
بر پا
5.6هزار دنبال‌کننده
579 عکس
314 ویدیو
67 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
به بهانه نقد به فیلم 🔸 در گفتگوی با اشکالاتی به فیلم مطرح شد که به نظرم مساله های مهمی برای اندیشیدن را طرح میکند. 🔸دخانچی میگوید این فیلم توجه به تقابل اندیشه اسلام ناب امام با اسلام التقاطی ندارد. مثل همه فیلمهایی که یک جریان خرابکار با دولت مرکزی درگیر میشود این فیلم صرفا یک داستان امنیتی صرف است. چه بسا اگر دو تا کارتل با هم درگیر میشدند نیز همین سبک فیلم ساخته میشد. چه بسا اگر انقلاب اسلامی ما جای آن جریان خرابکار بود و دولت مرکزی آنها بودند نیز همین فیلم با همین سبک ساخته میشد. لذا فیلم، اصل تقابل را که تقابل دو دستگاه معرفتی است رها کرده است. اگر مجاهدین خلق کف خیابان با ما مباحثه میکردند و دست به اسلحه نمیبردند ما باز هم با آنها بحث میکردیم. مشکل ما معرفتی است. 🔸به نظرم خارج از نقدهای درست یا غلط ایشان به فیلم مهدویان اشکالاتی به اندیشه دخانچی وارد است که نمیتوان از کنار آن به آسانی عبور کرد. 🔺اول اینکه آیا واقعا سبک انقلاب اسلامی در تقابل با حکومت مرکزی شبیه سبک منافقین است؟ این همان اشتباهی است که پیش از انقلاب باعث شده بود خیلی ها نماد مبارزات انقلابی را رفتارهای مجاهدین بدانند. یعنی سبک امنیتی و نظامی. حال آنکه روش امام در انقلاب خیزش عمومی مردم است. و تا این واقعه کلان رخ نمیدهد روش امام همان است که در انتهای کتاب "حکومت اسلامی" خود میگوید یعنی تبلیغات و تعلیمات_ به تعبیر خودش_. 🔺مساله دوم این که آیا اساسا مبارزه و اختلاف ما با جریان مجاهدین در ساحت اندیشه است؟ قطعا اینطور نیست. اگر این حرف را بپذیریم باید همان تعامل را با جریانهای لیبرال داخلی هم داشته باشیم. جریانهای التقاطی وقتی کار فکری و حتی وقتی تلاش برای دستیابی به قدرت دارند در داخل تحمل میشوند. بسیاری از دولتهای پس از انقلاب توسط کسانی اداره شده که اندیشه های آنها تمایز آشکار با اندیشه انقلاب و رهبران آن داشته. مساله ما با این جریانات وقتی است که قاعده بازی را به هم میزنند و تلاش میکنند استبدادگرایانه اندیشه قبیله ای خود را به زور حاکم کنند و دست به اسلحه میبرند یا قانون و نظام را با روشی خارج از قانون به چالش میکشند. رفتاری که در خوارج وقتی شکل گرفت باعث تقابل با آنها شد. روح این سبک اقدام استبداد است. درست ترین اندیشه ها نیز حق استبداد ندارند. 🔺بی توجهی جناب دخانچی به این نکته باعث شده که ایشان امروز گاهی جریانهای ساختارشکن و در تقابل با قانون را با همه وجود تایید کند. این سبک مبارزه خاصی را در داخل باعث میشود که در برخی از جریانهای آرمانجوی عدالتخواه میبینیم. 🔺اساسا جدا کردن ساحت اندیشه از سبک اقدام همان بیماری است که اسلام مارکسیستی مجاهدین خلق را باعث شده. وقتی میگویید ممکن است ما جای آنها باشیم معنای حرفتان این است که متوجه نیستید اندیشه ناب سبک تعاملش با حکومتهای مرکزی کاملا متفاوت است و این یعنی نمیدانید چطور اندیشه خود را در سبک مبارزه جاری میکند و این همان مسلخی است که مجاهدین خلق هم اندیشه ناب انقلاب را در آنجا سر بریدند. 🔺به نظرم خوب است یک بار برای همیشه این پرسش را رفقای عزیز ما برای خود حل کنند که بروز اسلام ناب در ساحت مبارزه و جامعه سازی و همینطور تصفیه حکومتها و ویرایش قانون چگونه است. این سوال مهم اگر پاسخی در خور پیدا نکند سخنان مقدس خواهیم گفت لکن در عمل به سبک مجاهدین خلق نسخه خواهیم پیچید. @ali_mahdiyan
معنای یوم الله ☀️ علامه طباطبایی در توضیح "تلک الایام نداولها بین الناس" میگوید. یوم به اعتبار مظروفش تغییر میکند. یعنی آنچه در جان مردم محقق است. ☀️استاد جوادی میگوید یوم الله روزی است که بروز قدرت و نعمت الهی در آن رخ میدهد. ☀️وقتی اراده مردم حق را نشان میدهد یوم رخ داده است و یوم الله ها همه مراتبی از ظهور نهایی حقند که در "یوم الدین" رخ میدهد. علامه طباطبایی یوم ظهور و یوم رجعت و یوم قیامت را سه مرتبه از یک حقیقت میداند. ☀️هر جا اراده الهی مردم بروز میکند یوم الله است. با این حساب 22 بهمن هر سال یادآور یوم الله 57 نیست بلکه خودش یک یوم الله است. ☀️ هر سال در 22 بهمن این خود انقلاب است که در کشور بروز میکند. از روستاهای دورافتاده هرمزگان بگیر تا شهرهای کوچکی که به چشم نمیآیند تا تهران و اصفهان و غیره و غیره. ☀️حالا صبر کنید یوم الله ها در پیش است. روزی که اراده مردم، مسوولین متکبر و پنهان کار و غرب گرای بالاشهر نشین را کنار بزند و صدای خناسهای رسانه ای شان را خفه کند آن روز یوم الله دیگری خواهد بود برای جبهه حق بلکه برای کل بشریت. ☀️آن روز نیز مرتبه ای از بروز و تجلی آیه "الیوم یئس الذین کفروا" خواهد شد. بنشینید و تماشا کنید... @ali_mahdiyn
انقلاب خامنه ای بر بستر انقلاب خمینی ⚡️گفتمان ناامیدی در کشور به زبان های مختلف در حال بروز و ظهور بود. شکست های مکرر دولت در اهداف داخلی و خارجی اش فضا را برای بروز این گفتمان مهیا میکرد. بهاریها با اسم انقلاب و آرمانهایش، نظام را دچار انسداد و شکست میدیدند و عدالتجویان با نقدهای خاله زنکی از این و آن فراگیر شدن اشرافیت و دنیا زدگی مسوولین را یعنی فساد فراگیر مسوولین را نشان میدادند. سبزی ها مدتها بود که به فکر عبور از روحانی افتاده بودند و با اینکه برخی از وزرای کلیدی روحانی از طایفه شان بودند اما به مرور طبق معمول زیر بازی زدند و شروع به نقد ساختار نظام کردند. ⚡️خلاصه همه گفتگوهای نخبگانی طعم تلخ ناامیدی داشت. دقیقا در چنین شرایطی رهبر انقلاب آغاز دوران تاریخی جدیدی را اعلام کرد. پیام رهبر نه یک پیام سیاسی و نه امنیتی و نه اقتصادی و امثالهم بود بلکه یک پیام در ساحت حرکت تاریخی و تمدنی جبهه اسلام بود. ⚡️در یک کلام میتوان گفت دوران انقلاب دیگری آغاز شد. انقلاب بر بستر استقامت. در حالیکه همه نگاه ها به گذشته بود این نگاه آینده را هدف گرفته بود. در حالیکه خیلی ها به فکر دفاع بودند این پیام حمله و حماسه را آغاز میکرد. ⚡️الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا ماجرای حرکت چهل ساله جبهه حق است. شاید تنها اتفاقی که در این بستر این چنین سخن از امید میگفت حرکت اعتقادی مردم در جشن 22 بهمن بود. مردم و نه تحلیلگران تحت تاثیر دشمن این پیام را با حضورشان داده بودند و امام و رهبر ترجمه این رخداد معنوی را در ساحت جریان تاریخی و تمدنی انقلاب ارائه کرد. تتنزل علیهم ملائکه یعنی همه قوای عالم در خدمت این جامعه اند الاتخافوا و لاتحزنوا روح پیام رهبری است که ترجمه این پیام الهی ملائکه به مردم است که نترسید و ناامید نباشید و ابشروا بالجنه یعنی سخن از یک بشارت و گشایش جدید. ⚡️و انقلابی این بار با طعم خامنه ای آغاز شد. مخاطب پیام جوانان هستند آماده ترین قشر برای قیام و انقلاب چرا که دستهایشان به ملکوت ساده تر و نزدیک تر میرسد. کسانی که محل بروز آینده اند در جان یک ملت. کسانی که برای اشاره به هویت فردای انقلاب بهترین نشانه اند. ⚡️انقلاب 97 با انقلاب 57 فرق هایی دارد. این انقلاب بر بستر استقامت مردم سوار است و آن انقلاب در بستر گم گشتگی و بی هدفی. این انقلاب با نظام انقلابی شکل یافته پیش میرود و آن انقلاب نظام ها را شکست و استبداد را تبدیل به مردمسالاری کرد. این انقلاب آغاز یک نهضت علمی را فریاد میکشد و آن انقلاب آغاز یک نهضت سیاسی . این نهضت ظرفیتهایی را میبیند که استفاده نکردیم و آن قیام ظرفیتهایی را میبیند که میبردند و میدزدیدند و در اختیار استکبار میگذاشتیم. این قیام رسما مقابل آمریکا در مبارزه است با همه بازوهایش و آن قیام بعد از زدن یک بازوی آمریکا در ایران تازه بعد از دو سال در داستان لانه جاسوسی به نحو فراگیر نشان داد که دریافته است که دشمن اصلی آمریکا است. این انقلاب بنا است عدالت را بر پیشانی انقلاب بنشاند و آن انقلاب به رفع ظلمی که بر پیشانی جامعه نشسته بود میاندیشید. ⚡️انقلاب در انقلاب. قیامی بر بستر استقامت و مقاومت چهل ساله. نور علی نور. اگر مختصات حقیقی دوران خود را میخواهیم بدانیم خوب است پیام رهبری را دوباره و دوباره مرور کنیم و به خاطر بسپاریم و تدریس کنیم. یک رسالت تاریخی جدید متناسب با دوران تاریخی جدید بر گرده امت قرار داده شده. همه ماموریتهای ما باید در این چارچوب ترسیم شود. @ali_mahdiyan
نتایج پیام گام دوم در اجرا 🔸یادم میاید در انتخابات ریاست جمهوری دو دوره قبل وقتی مصاحبه گر تلویزیون از علی لاریجانی پرسش کرد که نظرش درباره انتخابات را بگوید او گفت خوب است که انسانهای با تجربه انتخاب شوند اینجا اکابر نیست که تازه طرف بخواهد کار یاد بگیرد. 🔸فارغ از اینکه جناب لاریجانی در آن بیان خود چه کسی را داشت تبلیغ میکرد و تلاش میکرد چه کسی رای نیاورد، اما اساسا اینکه این استدلال در جامعه مطرح میشود معنایش وجود فرهنگ خاصی در بین مسوولین است. 🔸نکته ای که باعث شده خیلی ها اینگونه داوری کنند که حلقه مدیریت در کشور یک حلقه بسته است که بین چند نفر دست به دست میشود. 🔸پیام رهبری آغاز یک دوران تاریخی جدید را اعلام میکرد و البته مهمترین راهبرد این پیام آن بود که همه مشکلات این کشور به دست جریان انقلابی جوان قابل حل است. آن هم نه صرفا به معنای حرکتهای خودجوش و آتش به اختیار که این تا امروز هم بوده بلکه به معنای سپردن مهمترین ارکان اداره کشور به این نسل. 🔸روشن است که معنای این راهبرد این است که حلقه مدیریت کشور باید به صورت محسوسی تغییر کند. 🔸حدس میزنم بدون این اتفاق میزان مشارکت مردم در انتخابات بعدی کاهش جدی پیدا کند. این خطر بزرگی است برای کشوری که موتور تغییر درش اراده مردم است. 🔸این اتفاق در عزل و نصبهای رهبری به مرور در حال مشاهده است اما مهمترین جایی که باید این واقعه رخ بدهد در انتخابهای مستقیم مردمی است. اولا همه احزاب و جریانها باید حقیقتا نیروهای جوان خود را معرفی کنند. میگویم حقیقتا تا اتفاق نمایشی تهران رخ ندهد. احزاب و جریانها اگر خودشان به نیروهای جوان خود اعتماد نداشته باشند و به جای معرفی مدیر اهل فکر و مستقل یکسری نیرو به پشتیبانی پول و این و آن روی کار بیاورند ، شرایط فرقی نخواهد کرد. 🔸اتفاق دیگری که باید رخ دهد در سبک تصمیم گیری شورای نگهبان است. قواعد و سبک تشخیص صلاحیت در شورای نگهبان باید خود را با این اصل راهبردی هماهنگ کند. 🔸نکته دیگر اتفاق گفتمانی است که باید در کشور رخ دهد. باید نسل جوان انقلابی به مردم معرفی شوند. مردم با دیدن و و پر انگیزه انقلابی احساس آرامش و امید میکنند. باید مردم احساس کنند میتوانند کار را به دست جوانان انقلابی بسپارند. شاید این اتفاق از همه موارد قبلی حیاتی تر باشد. 🔸شاید دشمن در مقاطع مختلف طوری القا کند که بدون مدیران قدیمی یا کار پیش نخواهد رفت. با هر طرحی که به این راهبرد رهبری خلل وارد کند باید مبارزه کرد و رسوایش نمود. @ali_mahdiyan
در این یادداشت تلاش کرده ام به جایگاه جوانان در پیام گام دوم رهبری بپردازم. عنوان یادداشت: ماجرای پیر و جوان http://farsi.khamenei.ir/others-note?id=41696 @ali_mahdiyan
دو جریان عدالتخواهی تا 🔸وحید جلیلی میگوید به این جمع بندی رسیده ام که بیشتر به بیان نقاط قوت و دارایی های کشور بپردازم. او را با تولید آثار مکتوب و مستند و غیره و غیره از انقلابیون ناشناخته و انقلابی گری مغفول هدف گرفته است. در برنامه به عزیز اشکال میکند که تو چرا اسم چند قاضی پاک دست در فلان پرونده و فلان ماجرا را در ذهن نداری؟ و یامین پور این اشکال را میپذیرد. جلیلی این را نشانه ضعف نیروهای حزب اللهی میداند. 🔸در مقابل، جریانی که صدرالساداتی نماد بارزی از آن میباشد معتقدند باید فسادهای ریز و درشت در کشور را به چشم آورد. این جریان با استفاده از شبکه های مختلف پیام رسان رفتارهای تبخترآمیز مسوولین و اطرافیان و منسوبین آنها را درشت میکند. خانه های کاخ وار و پست هایی که بین فک و فامیل تقسیم میشود و.... 🔸 روش صدر الساداتی جذابتر است. جگر خیلی ها خنک میشود و نفرتشان را از مسوولین ظالم و فاسد بیشتر میکند. روش جلیلی اما حال خوش و امید بیشتری ایجاد میکند و نیروهای جوان و عرصه های خدمت بیشتری را معرفی میکند. 🔸 رهبری تاکیدش بر روی کار آمدن جوانان در منصبهای دولتی و حاکمیتی است. و راه اصلاح فساد را این نکته معرفی میکند. خوب است بند4 از توصیه های رهبری در بیانیه رجوع کنیم. اما این راهبرد لوازمی دارد: 🔺اولا مردم امید اصلاح با نظام و ساختارهای قانونی آن را داشته باشند. 🔺ثانیا مردم جوانان پاک دستی که بنا است جایگزین شوند را بشناسند. 🔺ثالثا بنای تغییر مدیران فاسد را داشته باشند. 🔸با توجه به راهبرد رهبری به نظر میرسد روش جلیلی در دوران امروز موثر تر از صدرالساداتی است. چون قابلیت دارد با تغییر نگرش مردم و امید و معرفی جوانان زمینه را برای تغییر فراهم تر کند. 🔸خیلی ها این اشکال را به روش صدرالساداتی میکنند که احتمال بالای خطا در آن به دلیل عدم روشن بودن همه جوانب باعث بی حرمتی و ریختن آبروی این و آن میشود. آبرو ریزی و بی احترامی به بزرگانی مثل یکی از آن موارد بود. این اشکال البته قابل رفع است. 🔸خیلی ها این اشکال را به روش صدرالساداتی دارند که این روش در این دوران تکمیل کننده پازل دشمن است. راهبرد دشمن فاصله انداختن بین مردم انقلابی و است. چون گرفتن انقلاب و شعارهای آن از مردم ایران تقریبا نشدنی است اما با بی اعتمادی مردم به نظام انقلابی که اصلی ترین عامل حفظ انقلاب در مردم است میتوان گام به گام جلو آمد. 🔸فضای عمومی رسانه ای که در دست طاغوت است و مسلط است بنایش بر بی اعتمادی به نظام است. این را اضافه کنید به این نکته که بسیاری از عوام تحلیلشان نه بر اساس نگاه کلان و عمیق به نظام بلکه بر اساس تجمیع شواهد موردی است، با این حساب روش صدرالساداتی ها کمک به رسانه های طاغوت است. ولو البته دلسوزی خودشان ستودنی باشد. اما خروجی این رفتار تکمیل خواست دشمن است. به نظر میرسد این روش فاقد هماهنگی های لازم با رویکرد راهبردی انقلابی است. @ali_mahdiyan
پاسخ سید صدرالساداتی به یادداشت بنده.👇 🔹اگر بخواهیم به هر یک از ضلع های زر و زور و تزویر وزن بدهیم سنگین ترین سد مبارزه با فساد و اشرافیت تزویر است . 🔸تزویر از قرائت خاصی از دین و تقدس می آید که توجیه گر ظلم و فساد و اشرافیت است . 🔹یادمان نمیرود که در دهه هفتاد که اوج فامیل بازی ، رانت و بازسازی اشرافیت و طاغوت بود ، افرادی عمامه به سر توجیه می آوردند که آقای هاشمی خودش یار امام و رهبری و مجتهد سیاسی است و خوب می داند که چه میکند! 🔸آقای هاشمی شاهرودی نیز نگران فرار سرمایه داران بود و حاضر نبود لیست مفسدین اقتصادی را منتشر کند . 🔹نخبگان و بزرگان حوزه میدانستند که کشور دارد دچار انحراف بزرگی میشود. می دانستند که توزیع منابع عادلانه نیست . میدانستند که ما داریم طاغوت و کاخ نشینی را با اسم اسلام بازسازی میکنیم . میدانستند که طبقه مدیریتی مترفین تولید کردیم و خداوند وعده داده اگر بخواهم امتی را هلاک کنم از فسق و فجور مترفین هلاکشان میکنم. میدانستند که باید نهی از منکر کنند و خداوند از علما میثاق گرفته است که در مقابل گرسنگی فقیر و شکمبارگی غنی (تبعیض) سکوت نکنند . میدانستند که اگر نهی از منکر نکنند بدترین امت بر آنها حاکم خواهد شد که با آنها رحم نخواهد کرد. 🔸مع ذلک تزویر کار خود را کرد و استدلالهای آبکی خواص که مخالف جهت گیری های اساسی امام و رهبری بود و همچنین دنیازدگی بعضی از خود آنها به همراه ترس از آبرو و تضعیف نظام و سو استفاده کردن دشمنان کار نظام را به اینجا کشاند که فقط گوشه ای از اشرافیت مسئولین جمهوری اسلامی ویلاهای ده ها میلیاردی در شهرکهای خصوصی و ابر شرکتهای در هم تنیده ، خوی درشت گویی با مردم و کرنش در مقابل قدرتهای مادی دنیا و پدیده شوم "ژنهای خوب" است. 🔹گروهی از عدالتخواهان درصدد کشف فسادها و مبارزه با اشرافیگری و بازتولید گفتمان شفافیت و عدالت هستند و تا به حال توانسته اند گوشه ای از دردهای اساسی و اژدهای هزار سر فساد را پیدا کنند و اقامه نهی از منکر مسئولین که مهمترین عامل نزدیک شدن به عدالت است را احیا کنند. تن مفسدین را بلرزانند و مایه تشفی قلوب مومنین و دوستداران اسلام ناب ( نه اسلام آمریکایی) شوند. 🔰 دوباره تزویر مقدسین جاهل سر برآورده و ناخواسته و بدون هیچ چشمداشتی به نفع اشرافیت ، تبعیض و اسلام آمریکایی استدلال میچینند! 🔰 همان اسلامی که نهی از منکر علنی و مبارزه در میدان را خلاف اخلاق و غیبت مومن میداند و به بهانه حفظ نظام اسلامی، صدای اسلام ناب را خفه ، جوانان را از دین بیزار و عدالتخواهی در این شکاف عمیق طبقاتی را به عهده کمونیستها ، ضد انقلاب و آتئیستها میسپارد. ✅ بدانید این نوشته هایی که در نقد عدالتخواهی مسئله محور و افشاگر نوشته میشود ، روز به روز بیشتر خواهد شد و خون دلی که دلسوزان واقعی اسلام و نظام از این مطالب میخورند روزافزون خواهد شد، چراکه ضلعهای زر و زور و تزویر هم اندازه اند و به عظمت زراندوزی های بعد از انقلاب تزویر مقدس مأبان ادامه دارد. @s_mm_sadr @ali_mahdiyan
برادر بزرگوارم سید صدرالساداتی سلام علیکم متن شما را در پاسخ به یادداشت کوتاه خود دیدم. خیلی از اینکه بنده پر خطا را با عنوان نام بردید یا ضلع سوم برای و یعنی که به نفع استدلال میچیند معرفی کردید ناراحت نیستم. چون آنچه در پشت همه این جملات از یادداشتهای شما درک میکنم یک قلب دلسوز برای مردم و محرومین است که آن را دوست دارم. قلبی که محصول اندیشه و قوت ایمان حضرت امام و خون دلهای رهبری عزیز است. شما را دوست دارم و برایتان احترام قائلم. هر چند به روش شما نقد هایی دارم. اما بعد ..... ✍ اسلام تزویر اسلامی است که سوگیری اش برای پشتیبانی یا جاده صاف کنی ظالمین و طواغیت شکل میگیرد. راه کشف این اسلام، کشف جهت گیری آن است. و برای کشف این جهت گیری باید اراده راهبردی طاغوت از یک سوی و جبهه حق و ولایت را از سوی دیگر ملاحظه کنیم. و الا چه بسا به نام اسلام مبارز و انقلابی، اسلام طاغوت را به خورد دیگران بدهیم. ✍خدا رحمت کند حضرت امام را میگفت حرکت شیخ عبدالکریم، به اندازه اصل انقلاب ارزشمند بود. وقتی رضا شاه با زنهای سربرهنه وارد حرم حضرت معصومه شد مرحوم بافقی که مجتهد بود به او اعتراض کرد رضا شاه او را فلک کرد و بعد به شهر ری تبعید کرد. اما مرحوم شیخ عبدالکریم بیانیه ای داد که این کار ربطی به حوزه علمیه قم ندارد. بعدها امام در توضیح این کار شیخ عبدالکریم به مرحوم بافقی گفت تقیه دینی و دین آبائی. برای اینکه رضا شاه دنبال بهانه بود که حوزه علمیه تعطیل شود و همه این مصلحت سنجی ها برای این بود که حفظ حوزه علمیه واجبترین کار در زمان رضا شاه بود. حفظی که باعث شد سالها بعد بساط کل سلطنت رضاشاهی جمع شود. ✍تقیه را در اندیشه فقهی حضرت امام و همینطور در کلمات حضرت آقا باید به دقت فهمید، این دو بزرگوار تقیه را معادل مصلحت قرار میدهند. واژه ای که در طول مدت انقلاب بیشترین توهین ها به او از جانب آرمان جویان انقلابی شده. یعنی چی؟ یعنی ببینیم که کاری که میکنیم پازل چه کسی را تکمیل میکند. آیا مردم را رشد میدهد یا به مسیر طاغوت مدد میدهد. اگر دقت به جهت و راهبرد حرکت خود نکنیم در عمل همان میشویم که از آن میترسیم. ✍رفتار شما در اتهام زدن به دوستانتان و در بررسی های عجولانه زندگی مسوولین و در اتهام های مکرری که به قانون و نظام میزنید خروجی اش نفرت از همه دستگاه و نظام الهی و انقلابی است. نظام انقلابی که اساسی ترین عامل حفظ روحیه انقلابی است. روحیه انقلابی که همین امروز در جوانان ما هست و اساسی ترین دستاورد چهل ساله ما است. ✍ ما از نداشتن در سبک مبارزه خود کم ضربه نخورده ایم. چه آن روز که برخی به نام انقلاب دستور امام بر عدم مبارزه مسلحانه با شاه را نمیفهمیدند و این سبک را غیر انقلابی میدانستند. چه آن روز که عده ای چماق دست میگرفتند و جوانکهای مزلف را تهدید میکردند یا به خوابگاه دانشجوییشان حمله میکردند. چه آن روز که از دیوار این سفارت و آن سفارت بالا میرفتند. چه آن روز که در مجلس به رئیس دو قوه توهین میکردند. چه آن روز که مفهوم اصل و فرع را در اندیشه رهبری درک نمیکردند و باعث هزار اختلاف بین نیروهای جبهه انقلاب میشدند چه آن روز که رهبر را در اطلاعیه های کذاییشان عامل عقب ماندگی ما معرفی میکردند. و چه امروز که به سهولت به راحتی به این و ان برچسب میزنند و در فضای مجازی پخش میکنند. مثل آب خوردن قانون را و نظام را هو میکنند به نام انقلاب. و اینها همه شاید قلب انقلابی و احساسات و شور انقلابی داشتند لکن عقلانیت لازم برای حرکت انقلابی را نداشتند و همه چیز را به عقب میبردند. ✍ امروز از خودتان بپرسید که چرا مخاطبین شما حالشان نسبت به کشور با حال رهبری فرق میکند. چرا امیدی که او به حرکت دارد را اینها نمیفهمند؟ چرا رهبر باید توضیح دهد که من به نظام امید دارم. و امیدم واقعی است نه تخیلی. حال آنکه خروجی شما نا امیدی از نظام و مسوولین است . چرا با او زاویه داریم؟ چرا با او فاصله داریم؟ ✍من هم میخواهم اشرافیت نباشد سیدعزیز. اما این راهش نیست. اگر بسازیم اگر تهمت نزنیم اگر کاری کنیم اراده عمومی مردم تغییر کند اراده ای که از دل آرامش و سر بر میاورد. اگر به قانون که محصول است احترام بگذاریم. آن وقت خواهید دید که این دملهای چرکین چطور مداوا خواهد شد. من هم معتقدم اتفاقا زمانه مداوا شدن این بیماری ها است. بیماری اشرافیت و تبختر برخی مسوولین و پنهانکاری هایشان و هزار و یک خطا اما به همه این خطا ها بیماری های بدنه رفقای حزب اللهیم را هم باید اضافه کنیم. ✍اسلام تزویر اسلام تکمیل کننده پازل طاغوت است و خدا من و شما را از این مهلکه احتمالی نجات دهد. یاعلی @ali_mahdiyan
عدالت زوری 🔺اگر همه مردم تصمیم ظالمانه ای بگیرند و خواهان آن باشند ولو از سر اشتباه یا هر دلیل دیگر ، آیا حاکم میتواند و حق دارد به اجبار جلوی آنها را بگیرد؟ 🔺 حاکمی که به زور و اجبار روی کار بیاید و عدالت را پیاده کند بهتر است یا حاکمی که به اختیار مردم روی کار بیاید و ظالم باشد؟ 🔺یکی از مهمترین مقولات نسبت حکومت و عدالت و آزادی است. تشخیص نسبت این سه برای طراحی تغییر در جامعه کلیدی است. 🔺انلزمکموها و انتم لها کارهون جمله نوح است به قوم خودش. این جمله را حضرت زهرا س در خطبه خود به مردم میگوید و آن اینکه ما شما را اجبار نمیکنیم اگر حاکم عادل را نمیخواهید. 🔺معنای این جمله آن است که آنچه در دین هدف است باید به دست مردم محقق شود حتی حکومت حقه و حتی عدالت. اگر حکومت زوری مطلوب بود سالها اهل بیت معطل نمیماندند و با قدرتهای معجزه گون که داشتند حکومت را میگرفتند. عدالتی هم که مطلوب دین است عدالتی است که به دست مردم و با اختیارشان محقق شود و نه به زور . لیقوم الناس بالقسط... 🔺جملات امام را درباره رفراندوم جمهوری اسلامی ببینید. او میگوید آزادید که این شیوه حکومت را نخواهید. ولو جمهوری اسلامی یعنی اسلام و مقابلش ضد اسلام است ولی اجبار هم نمیشوید. 🔺مردم حق ندارند چیزی مقابل دین را انتخاب کنند ولی کسی هم حق اجبارشان را ندارد. لا اکراه فی الدین. یعنی بنا نیست مردم به اجبار به بهشت بروند. بخوانید بنا نیست عدالت به اجبار پیاده شود. بنا نیست حکومت حقه به اجبار شکل بگیرد بنا نیست امام زمان به اجبار بیاید. 🔺پس جای اجبار کجا است؟ اجبار جایی است که کسی بخواهد به زور مردم را به جهنم ببرد. کسی که مقابل اراده مردم قرار میگیرد و مستبدانه میخواهد همه همان شوند که او میخواهد اجبار مقابل اجبار است. مقابل استبداد است. 🔺با این حساب کسانی که مقابل قانون میایستند که عدالت را پیاده کنند. مقابل اراده عمومی ایستاده اند و میخواهند عدالت را به اجبار در جامعه پیاده کنند. اینها در واقع دنبال عدالت زوری اند. 🔺کسانی که در جامعه مردمسالار به حاکم اشکال میکنند که عدالت چه شد؟ توجه ندارند که حاکم بنا است به دست مردم عدالت را پیاده کند نه به اجبار. حاکمی که مردم انتخاب میکنند با قانونی که مردم رای میدهند بنا است عدالت را به دست مردم پیاده کند. تقابل با حکومت با قانون تقابل با مردم است و عدالت زوری. 🔺اگر قانونی را باطل دیدیم چه کنیم؟ اگر اراده مردم را باطل دیدیم چه کنیم؟ قطعا تبیین باید کرد. به قول امام در دوران شاه، تبلیغات و تعلیمات لازم است. ولی حق نداریم با مردم در بیفتیم. 🔺فقط زمانی مقابل قانون میشود ایستاد که قانون محصول اراده مردم نباشد. یعنی حقیقتا قانون نباشد. بلکه اجبار باشد. اما در جامعه مردمسالار تنها راه مقابله با قانون ، قانون است. تغییر قانون هم باید با قانون محقق شود. 🔸پ ن1: اگر در جامعه ای مردمسالار، برای تغییر قانون به گونه ای تبلیغ کنیم که خروجی تبلیغمان ناامیدی مردم نسبت به تغییر قانونی قانون باشد. در واقع مردم را نسبت به خودشان ناامید کرده ایم. 🔸پ ن 2: مردمی که از خودش ناامید شود دست به هیچ تغییری نمیزند. @ali_mahdiyan
کبابی 🐏 خیلی وقتها سرگرم کارهام که میشم ظهر نمیرسم برم خونه. برای نهار یه ساندویچ ارزون میخرم و یه گوشه ای میخورم. امروز بعد از ظهر دیدم نمیرسم برم ساندویچی یه کبابی نزدیک بود گفتم برم همونجا. همونطور که مشغول فکر به کارهام بودم. بی تفاوت گفتم آقا یه پرس کباب لطفا. طرف گفت چشم بفرمایید تا حاضر شه. یادم رفت قیمتها رو نگاه کنم. روم هم نمیشد برگردم ببینم چقدر میشه. گفتم بی خیال هر چی پولش بشه میدم. نشستم توی اون مغازه کوچیک با سه چهار تا میز. تر و تمیز ولی ساده. 🐏موقع غذا خوردن دیدم آقای کبابی که یه مرد چهل و خورده ای ساله بود با ریش پرفسوری و تیپی عادی. رفت پیش میز مشتریهایی که ظاهرا غذاشون تموم شده بود چند تا جوون با تیپ امروزی. پرسید خوب بود؟ چسبید؟ گفتند عالی بود. 🐏این رو که گفتند گفت من عادت ندارم توی کباب از این چرت و پرتها بکنم که بعضی میکنند. رفتم پیش قصابم که فلانیه میگه لااقل فلان گوشت رو بخر که ارزونتره. گفتم نه حاجی همون گوشت همیشگی خودم رو بده. بعد فاکتورهای خریدش رو آورد نشون جوونها داد. هر فاکتور با قبلی ده بیست هزارتومان فرق قیمتش بود. 🐏گفت توی این بازار بلبشوی پر هرج و مرج من کلاه خودم رو میچسبم که مدیون کسی نشم. شاید کبابیم مشهور نباشه اما خیالم راحته. بابا آخه طرف با یه عشقی میاد اینجا یه لقمه کباب دست زن و بچش بده من دلم نمیاد اون بچه کوچولو رو آشغال بدم بخوره . آخه خدا رو خوش نمیاد. 🐏یه جوون گفت من از کوچیکی میامدم اینجا غذا میگرفتم. ظهرها از مدرسه یادته میومدیم سر راه یه نون باگت میخریدم یه کباب میگذاشتی لاش. اون موقع هم همینجور خوش مزه بود. 🐏کبابی گفت. به خدا سالهاست پرایدم تبدیل به پژو نشده ولی دلم آرومه. نه فکر کنی پیغمبر زاده ام هزار گیر و گور دارم اما نمیخوام مدیون کسی باشم. خدا رحمت کنه بابام که داشت از دنیا میرفت بهم گفتم پسرم مغازه رو به ارث میبری ولی مراقب باش آخر کار تو هم همینه. مراقب باش مدیون کسی نباشی. میگفت پسرم من الان وقت مرگمه اما راحتم آرومم همین مهمه.... 🐏مزه ای که از شنیدن حرفهای ساده کبابی میچشیدم مزه کبابش رو از یادم برده بود. احساس میکردم چقدر بهتر از یک آخوند مثل من حرف میزنه. سخن از زندگی بود. زندگی که وسط این همه فشار داره با چنگ و دندون سالم و طاهر نگهش میداره.... 🐏این جماعت مدیران بی کفایت خواهند رفت. تحریمهای شیطان هم مثل همیشه بی نتیجه میمونه. چون مهم این دلهای پاک و گمنام و پراکنده بین مردمه که یکی دو تا هم نیست. من مطمئنم با این مردم همه سختیها رو آسون پشت سر میگذاریم. @ali_mahdiyan