eitaa logo
بر پا
6.8هزار دنبال‌کننده
590 عکس
322 ویدیو
73 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
انگار نه انگار اولین باره که میبینمش. آنقدر صمیمی و ساده و شوخ و باحال بود که یادم میرفت این عالم متواضع، مسوول حوزه علمیه بندر عباسه یادم میرفت این پیر سابقه دار از اولین طلبه هایی است که وارد بشاگرد شده و هنوز هم با این پاهای کم جونش کنار همه کارهای مدیریتی و علمیش اهل خدمت رسانی و کمک به مردم است.. یاد بابا بزرگم افتاده بودم وقتی حرف از اون پدرشهید میزد که تک پسرش رو از دست داده بود، همون که سالها بادیگارد مهوش خواننده بود و با یک نگاه آیت الله بروجردی از این رو به اون رو شد، محو تعریف کردنش شدم. میگفت این پدر شهید که حالا تو قبرستون شیخون قم کنار مزار پسرش دفن شده، آب یخ که میخورد، میگفت فایده نداره جگرم خنک نمیشه. بعد انگار یاد کربلا افتاده باشه وسط تعریف کردنهای شیرینش یک لحظه سکوت کرد، دلم را فرو ریخت. یاد کربلا افتاده بود. موقع خدا حافظی میگفت بچه ها شما که میآیید هرمزگان و تو روستاهاش کار میکنید به ما هم سر بزنید، من پیرمرد هم نشاط و امید پیدا میکنم، انگیزه پیدا میکنم که بجنبم. از این سخن صادقانه و اون حال خوشش درس میگرفتم. درس اخلاص درس صدق درس تواضع. حاج آقای لواسانی عزیز و خواستنی سایه اش مستدام چه خوبانی در اطراف ما هستند و نمیبینیمشان. @ali_mahdiyan
روز صدرا 🔹 مسیری که مکتب شیراز و خواجه نصیر و قونوی و بسیاری از اندیشمندان دنبال میکردند با ظهور صدرا کامل شد. راه عقل به داوری شهود باز شد. حالا دیگر محققینی داشتیم که بدون کشف و شهود، در ساحت عرفان نظری محقق بودند. این یعنی بسط اندیشه. تلاش صدرا باعث شد «کشف» معارف بتواند به صورت جدی «بسط» اجتماعی پیدا کند. و این یک تلاش علمی جدید بود. 🔹تلاش صدرا باعث شد بعد از او جریانی از مجتهدین فیلسوف که توان تقریر برهانی و اجتهادی حقایق را داشتند شکل بگیرند. او همه تراث پیش از خود را به خدمت گرفت، آن را نفی نکرد بلکه از آن عبور کرد و آن را ارتقا داد. اما این ارتقا از جنس ، تنزیل بود. اگر مشاء در بستر کثرات دنبال وحدت میگشت، صدرا میتوانست با وحدت همه کثرات را تعریف کند. با «وجود» هم «ذات» را تبیین کند و هم «اختلاف» را تقریر کند هم «حرکت» و «علم» و هم «فقر» را. عالمانی که دغدغه «بسط حقیقت» دارند باید این الگو را بازخوانی کنند. امروز برای کسانی که دغدغه تولید علوم دینی و بازسازی نظامات توحیدی دارند، تلاشهای صدرا راه گشا است. سرنخهایی که او مثلا در الشواهد الربوبیه در علم سیاست بیان میکند راههای اتصال آسمان به زمین است. نوع ورود و خروجی که ما باید بیاموزیم. اندیشه ای که اگر با توحید آغاز نشود و از پایگاه توحید انسان و جامعه را ننگرد، توان ترسیم مسیر پیشرفت را نخواهد داشت نه در فرهنگ نه در اقتصاد. به تعبیر سید علی خامنه ای حکیم: «میتوان در مبانی موجود فلسفىِ ما نقاط مهمّی را پیدا کرد که اگر گسترش داده شود و تعمیق گردد، جریانهای بسیار فیّاضی را در خارج از محیط ذهنیّت به‌وجود میآورد و تکلیف جامعه و حکومت و اقتصاد را معیّن میکند. دنبال اینها بگردید، این نقاط را مشخّص و رویشان کار کنید؛ آن‌گاه یک دستگاه فلسفی درست کنید. از وحدت وجود، از «بسیط الحقیقة کلّ الاشیاء»، از مبانی ملاّ صدرا، اگر نگوییم از همه‌ی اینها، از بسیاری از اینها - میشود یک دستگاه فلسفىِ اجتماعی، سیاسی و اقتصادی درست کرد؛»(۲۹_۱۰_۸۲) 🔹حالا معلوم میشود مسیری که امام ره آغاز کرد، اگر چه نقطه عطف دیگری در تاریخ اندیشه بود و یک «بسط» فراگیر توحیدی را در کل هستی شکل داد و به تعبیر خامنه ای حکیم، «عصر روح الله» را آغاز نمود، عصری که شریعت را میتوانست با عمق «توحیدی اش» و «سلوکی اش» در آداب الصلوه و سر الصلوه و مصباح الهدایه و امثالهم به تماشا بکشد و مبارزه و قیام و استکبار ستیزی و مردمسالاری و محرومیت زدایی و خودکفایی و همه و همه را در دامن «هو الاول و الاخر و الظاهر و الباطن» ترسیم کند، اما او بارها «صدرا» را با عنوان «عارف کامل» یاد کرده بود، یعنی کسی که چشم وحدت بین و کثرت بینش هر دو میدید. همو که توانست کاری کند کارستان، کاری که امام نیز وامدار آن است. صدرا الهام بخش «دوران بسط» بود. بسط حقایق ناب توحیدی، که امام آن را تا نهایت امتداد داد تا دنیا. و به این ترتیب فهم نویی را از دامن اسلام به بشریت ارزانی داشت. حوزه امروز باید مسیر امام ره را بشناسد تا بتواند رسالت تاریخی خود را بیابد و این باعث خواهد شد حتی فهم و تقریر صدرا نیز از دریچه ای دیگر و متفاوت انجام شود. @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرهنگ چیست؟ تمدن چیست؟ جلسه اول گفتگو با طلاب مدرسه امام خمینی س شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
مراحل تمدن سازی چیست؟ طرح کلی سبک زندگی طلبه تمدن ساز چگونه باید باشد؟ جلسه دوم گفتگو با طلاب مدرسه امام خمینی س شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan
درباره کشف حجاب ۸ لایحه حجاب 🔹ماجرای کشف حجاب نه فقط یک حرام‌ فردی یا اجتماعی بلکه حرام سیاسی است و این را خیلی‌ها در زمان اغتشاش و بعد آن فهمیدند. و‌ لابد فهمیدند که برای این حرام سیاسی که در ساحت درگیری اراده جبهه حق و باطل معنا یافته، باید تدبیری متناسب و به هنگام داشته باشند. نیاز به یک برنامه هماهنگ و متناسب با وضعیت جدید بود و طبیعتا یک وجه چنین برنامه ای، قانون بود. اما لایحه ای که رسانه ای شد، هر چند نکات مثبتی نیز دارد اما 🔹اما از بین نقدهای مختلف به این لایحه دو نکته به نظر من از همه جدی تر است. اولا خطایی که «بالعیان» و با «تاثیرات جدی گفتمانی و جریان سازی» در حال انجام است را به نحو «مخفیانه» و «فردی» ، جریمه و کیفر میدهد. نقش «سایه ملموس قدرت» که برای مقابله با چنین «پدیده در حال فراگیری اجتماعی» بسیار ضروری است، صفر شده است. برای چنین امری راههای ساده ای وجود دارد مثل اینکه آن تذکر اولیه توسط نیروهای آموزش دیده مردمی تحت نظارت نیروهای انتظامی در فضای صمیمانه داده شود. همین تذکر انسانی یک پدیده اجتماعی است که «بروز و ظهور قدرت و اراده مقابله با جرم» است ولو به نحو صمیمانه انجام شود. چهره نگاری ها بعد این مرحله انجام شود. 🔹نکته دوم اینکه روح حاکم بر این لایحه احساس عقب نشینی واضحی را به مجریان و مردم القا میکند. این فهم در اجرا و اقدام مجریان موثر خواهد افتاد و مجرمین را متجری تر خواهد نمود. قانون نباید پیامش به جامعه انفعال باشد و این به اندازه خود کشف حجاب مدد دهنده به این حرام سیاسی است. بازتابهای این مدت لایحه در میان جریانهای مختلف را باید مشاهده نمود. 🔹در نهایت نیز البته حواسمان هست که نقد این لایحه ما را غافل از عوامل مختلف برنامه اقدام در مقابل این خطای موثر سیاسی نکند. کاری به آقایان مسوول فرهنگ کشور ندارم که به جای طراحی اقدام خود، مدافع تمام قد خبط و خطاهای این و آن شده اند. اما شما را به خدا تا کنون اقدام هدفمند و با برنامه ای در جهت گفتمان سازی و فرهنگ سازی و بیداری غافلین و آموزش جهال دیده یا شنیده اید؟ 🔹در طرح و برنامه آینده آیا رها کردن فلان مالها و هایپرها و فلانیه‌های بالاشهر باز هم ادامه پیدا خواهد کرد؟ رها کردن دم کلفتهای اجتماعی و اقتصادی که اشرافیت میفروشند ادامه میابد؟ تمایز این جماعت پولدار پر مدعا را دیده اید؟ یا نه، آخر سر همان میشود در اقدام که قبلا هم بود؟ یعنی بی عدالتی و بی تناسبی اعمال مجازاتها. خلاصه و در مجموع اینکه نمیدانیم دارید چه میکنید. @ali_mahdiyan
باز دم انتخابات شد، بی تقوایی کردن این حزب اللهی ها شروع شد. حداد رو بزنن، باقر رو بزنن، به این و اون گیر بدن. بابا بسه دیگه، کی میخوایم رشد کنیم. کارتون رو بکنید، خودتون رو اثبات کنید. چی گیرتون اومده تو این سالها جز اینکه دود این بی اخلاقیها تو چشم همه ملت رفته. والا به خدا. @ali_mahdiyan
باغ ناصر دین ❤️رهبر حکیم پیر طریق دست نوشته های یک جوان بیست ساله سبزواری را دهها بار خوانده و بعد به کل امت نیز توصیه میکند که «مکرر» بخوانید. چرا؟ چرا وصیتنامه شهیدناصرالدین را باید خواند و اندیشید و البته نوشید؟ در نوجوانی فهم ابراهیم ع نوجوان را سهل و ساده تبیین میکند. او همه عشقها را و ابهتها را میبیند و نفی میکند. «انی لا احب الآفلین» به آنچه افول میکند عشق نمیورزم. «ناصرالدین» میگوید:«عشق اولیه مرا ارضاء نمیکرد...عشق را آموخته بودم اما به چه چیز عشق ورزیدن را نه». عشق او را به معشوق راهنمایی میکند. اگر پی عشق را بگیریم صادقانه خواهیم رسید. یا حبیب قلوب الصادقین. آری «یهدیهم ربهم بایمانهم» با عشق راه را خواهند یافت. «برهان فطرت» را عمل میکنند.«و اعبد ربک حتی یاتیک الیقین». ❤️ناصرالدین هم از حجب ظلمانی و هم حتی نورانی عبور میکند. میگوید از عشق به «دنیا و مال و منال» عبور کردم و بعد میگوید حتی از عشق به «مدرسه و دانشگاه » نیز عبور کردم. به قول حضرت روح الله: در میخانه گشایید به رویم شب و روز که من از مسجد و از مدرسه بیزار شدم این شد یک سفر اما بعد او وارد در وادی وحدت میشود. او میگوید «امّا همه ی اینها بعدِ مدت کمی جای خود را به عشق حقیقی و اصیل داد یعنی عشق به تو . (یَومَ لا یَنْفَعُ مال وَلا بَنُون )» اینجا است که خود را هم نمیبیند و میفهمد عشق او به خدا جلوه عشق خدا است به خودش: « در این مدت که فکر می کردم عاشق تو هستم اشتباه می کردم، این تو بودی که عاشق من بودی و من را می کشاندی» این همان است که فرمود «وَمَا رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَلَکِنَّ اللَّهَ رَمَى» ❤️ناصرالدین ادامه میدهد: «بنده را چه که عاشق تو بشود (عَنقا شکار کس نشود دام باز گیر)» این همان مصرعی است که همواره امام روح الله در کتابهای معرفتی خود در وصف ذات خدا به کار میبرد. آری در نهایت خواهیم گفت «ما عرفناک حق معرفتک.» دست ما به او نخواهد رسید. حالا ناصرالدین خود را دوباره میابد اما اینبار فقر خود را زیر سایه همه آن حقیقت بینهایت. حالا دیگر ناصرالدین باید از آن عالم وحدت به کثرت برگردد و این جا است آن بی تابی که امام درباره امیرالمومنین سرور همه اولیای الهی میگفت. آری رجوع از وحدت به کثرت.وقتی سر به چاه میکردند و از فراغ معبود فریاد میکشیدند. من که ملول گشتمی از نفس فرشتگان قال و مقال عالمی میکشم از برای تو حالا دیگر همه زندگی شان و مبارزه شان تفسیر همین فریاد بود. ❤️بگذارید این جا به بعد را از جملات او بنوشیم: «کمند عشقت را محکمتر کردی و مرا به خط مقدم عشق بردی ،در آنجا شراب عشقت را به من نوشاندی وچه نیکو شرابی بود . من هنوز از لذت آن شراب مستم . اولین جرعه ی آنرا که نوشیدم مست شدم ودر حال مستی تقاضای جرعه های دیگر کردم. امّا این بار تو بودی که ناز می کردی و مرا سر می گرداندی،پیاله ام را شکستی، هر چه التماس می کردم تا از حجاب ظلمانی بیاسایم ، ندادی و زیر لب به من خندیدی و پنهانی عشوه کردی اکنون من خمارم و پیاله به دست» من فقط بخشهایی از وصیتنامه او را آوردم. این جوان همان است که رهبر حکیم ما میگوید «جوانِ پُرشورِ مؤمنِ ازجان‌گذشته‌ی سبزواری، شهید ناصر باغانی،وصیّت‌نامه دارد. او یک جوانِ در سنین حدود بیست سال است. جا دارد که انسان آن وصیّت‌نامه‌اش را ده بار بخواند، بیست بار بخواند! بنده مکرّر خوانده‌ام» ❤️این جوان یکی از فتح الفتوحات این انقلاب است. این جوان یکی از معجزات این مردم و امامشان است. ما هنوز نفهمیده ایم چه هستیم و چه داریم. سلام بر مسیر روح الله و خامنه ای حکیم. سلام بر مسیر نورانی این همه عارف جوان و مجاهد. @ali_mahdiyan
«امیدهای متداول» با «امیدهای ایمانی» فرق میکند. ❤️امیدمتداول همین قواعد متداول و معمول ظاهری را میبیند و همین عوامل و مقدمات ظاهری. اما امیدهای ایمانی سنتهایی را میبیند که حاکم بر قواعد ظاهری است و عواملی را مشاهده میکند که خیلی متوجه نمیشوند. امید متداول میتواند حساب کند که نتیجه از کجا به دست او میرسد اگر نتواند حساب کند امید نخواهد بست اما امید ایمانی، برای نتایج من حیث لایحتسب هم قواعدی بلد است. مثلا میداند یک قاعده اقتصادی رابطه بین اراده یک امت و روزی است. که حاکم بر قواعد ظاهری است که ما میشناسیم. بین «من یتق الله» رابطه روشنی است با «یرزقه». آن هم «من حیث لا یحتسب». ❤️امیدمتداول نمیتواند توضیح دهد که امام خمینی با چه امیدی در اوج قدرت پادشاهی ایران حرکت خود را شروع کرد؟ با چه امیدی جنگ هشت ساله را مدیریت کرد. با هزار کاستی علمی و مدیریتی و ابزاری که تشکیلات تحت فرمانش داشت. اما امید ایمانی میتواند توضیح دهد. این همان امیدی است که امام گفت این راهی که درش وارد میشویم «درش شکست معنا ندارد.» هیچ نوع شکستی. امیدمتداول وضعیت احدی الحسنین یعنی دو سر برد در تمام مراحل حرکت در یک مسیر خاص را نمیفهمد اما امید ایمانی میفهمد که ممکن است مسیر را به گونه ای بروید که درش شکست معنا نداشته باشد. ❤️امید متداول درش بین درخواست و نتیجه گیری ملازمه ای نیست. چه بسا شما میل به چیزی داشته باشید اما لزوما نتیجه نگیرید. احساس یاس و انسداد اساسا جایی است که شما میل شدید به نتیجه دارید اما عوامل و زمینه ها حصول نتیجه را دور و غیر قابل دسترسی میداند. اما امیدایمانی بین درخواست و نتیجه ملازمه میبینید. ادعونی استجب لکم. شما سراپا درخواست از خدا شوید، او اراده اش را وارد عمل میکند. نگران نباشید. «اجیب دعوه الداع اذا دعان» اگر حقیقتا از او بخواهید این یعنی همه توان فکری و عملی خود را پای کار بیاورید و نگران نقصها و قصورها نباشید دیگر. او جبران میکند. او حل و فصل میکند. ❤️امیدمتداول همان است که دشمن آنچنان دقیق همه امور را در نظر میگیرد که رهبری ایران هم به او آفرین میگوید، همه امور برای او امید به حصول نتیجه را ایجاد کرده بود. امید به پیروزی. اما امید ایمانی همان است که میگوید محاسبه تو غلط بود. چون قواعد حاکمی وجود دارد که تو هیچ گاه آن را نمیبینی و در محاسبه نمیاوری. قواعدی که به عقیده و ایمان این مردم مربوط است. به مسیرشان و به سنتهای الهی. ❤️امیدمتداول با دیدن نقص این مدیر و آن مدیر، این روال غلط و آن خرده فرهنگ خطا، آن ضعف درونی و آن تهدید بیرونی، نابود میشود اما امید ایمانی دست به رفع نقصها میزند چون ریشه پیروزی را چیزی فراتر از این امور میداند. او فقط مامور به انجام تکلیف است تا جای ممکن و نتیجه را در دست اراده الهی میبیند. امید متداول با دیدن قدرتهای ظاهری و تهدیدها احساس شکست میکند و یاس و انسداد، اما امیدایمانی همه اینها را باعث اضطرار بیشتر خود نزد خدا میداند و افزون شدن فشارها را نشانه نزدیک شدن نتیجه میبیند. همان جمله ای که در اوج محاصره در جنگ احزاب مومنین گفتند که «این همان وعده ای است که خدا و رسول داده بودند و راست هم گفته بودند. » ❤️امیدمتداول معنای جمله سردار شهید ما را که گفت فرصتی که در دل تهدیدها هست در خود فرصتها نیست نمیفهمد. اصلا این را جمله ای متناقض میبیند اما امید ایمانی میفهمد و میداند شرطش آن است که نترسد و نترساند و وارد مسیر شود. ❤️امیدمتداول برای رسیدن به نتیجه چه بسا ایمانش را هویتش را عزتش را هم بفروشد اما امیدایمانی، مصلحت اندیشی میکند اما اساس دارایی خود را که نتیجه اصلی را با آن به دست میاورد نمیفروشد و کنار نمیگذارد. ❤️دوران فشار و تهدید و تحریم و سختی ها، زمانه یافتن ارزش کالای مهمی به نام امیدایمانی است. اگر نخبه ای حقیقتا اهل این مردم باشد باید این حقیقت را تبیین کند و به چشم آورد. @ali_mahdiyan
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷چگونه مکتب امام انسانهای با سعه صدر تربیت میکند. 🌷رابطه تربیت یافتگان امام و کتابهای امام. کاملش را اینجا ببینید http://www.telewebion.ir/episode/0x6d95bca @ali_mahdiyan
🔰🔰🔰 سلسله نشست های تحلیلی تبیینی"راهبر" " بیانات رهبر معظم انــقلاب اسلامی در مراسم 34 سالگرد ارتحال امام خمینی (قدس‌سره) " 🕓 زمان : دوشنبه 15 خردادماه | ساعت 17 لینک ورود جلسه: https://b2n.ir/f99555 @ali_mahdiyan
بی تقوایی 🔹فیلم مسخره بازی جوان متدین حزب اللهی با میرسلیم در حرم حضرت ابالفضل س را دیدید؟ اگر خندیدید و خوشتان آمد با شما سخنی ندارم. اما اگر مثل من احساس بدی پیدا کردید، نکته ای دارم برای گفتن. برادران من! 🔹بیایید کمی از بالاتر به وضعیت خودمان نگاه کنیم. این حال و روز ما است. حال و روز کسانی که بیشترین امید را به آنها داریم. فلان مداح مان برای آنکه بگوید من هم مشکلات را میفهمم در سرود خوانی اش دولت مردمی و مجلس انقلابی را تمسخر میکند، بعد که میخواهد عذرخواهی کند باز همانها را تکرار میکند. آن یکی که با توییتهایش نیش و‌ کنایه میزد حالا در اشعارش همانها را واگویه میکند. 🔹میرسلیم کلی حرف بد و بی اخلاقی گفته، تو هم به خودت حق میدهی بگویی، حداد رفته با فلان آدم عوضی دست داده، تو هم مو را از ماست میکشی‌ و یاد تبری افتاده ای که چی؟ که طرف را با خاک یکسان کنی و بگویی دست همه شان در یک کاسه است. نکنید رفقا! شما سردار سلیمانی را هم با نیش و کنایه مینواختید وقتی سخنانش درباره روحانی و هاشمی را میشنیدید. این رسمش نیست. 🔹کار سیاسی، خاله زنک بازی نیست. آن روز که عدالتخواهی را نقد میکردم گفتم این یک فرهنگ است، این فرهنگ، جنگ و جدال «بیهوده» میافریند، دو قطبی میسازد. سیاست را من و شما از حضرت روح الله آموختیم، که اساسش رشد بود، رشد حقیقی، در بستر مبارزه با استکبار، برخی دندان فشردنهای دوستان آدم را به این فکر میاندازد که نکند استکبار بزرگ و اساسی را رفیقش میداند نه آمریکا. 🔹هر چه نزدیک انتخابات میشویم، صحنه برای ایجاد دو قطبی در کشور فراهم تر میشود من به غافلین احساسی و اراذل و اوباش داخلی ولو با کت و شلوار دانشگاهی یا عبا عمامه حوزوی کاری ندارم. روی سخنم به برادران حزب اللهی ام میباشد. خودم را و شما را به رعایت تقوا توصیه میکنم. نکند ندانسته به دلیل همین بی اخلاقیهایمان بازیچه دست دشمن شویم و در تنور دو قطبی های اجتماعی بدمیم. 🔹دو قطبی کاری میکند که ولو هشتاد و پنج درصد هم ملت در انتخابات بیایند، دشمن فشارهای تاریخی تحریمش را آغاز کند، آن روز دود این بی تقوایی ها به چشم همه مردم خصوصا محرومین و مستضعفین خواهد رفت. کمک کنیم صحنه عقلانیت پیدا کند. تا بتوانیم از ایمان مردم، امید کشت کنیم. باز هم خود دانید. @ali_mahdiyan
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سخنان بانو عصمت احمدیان را ببینید. اگر فرصت کردید کاملش را ببینید. احتمالا فهم دیگری از عمق و معنای جمهوری اسلامی پیدا میکنید. @ali_mahdiyan
ناشکری (درباره کشف حجاب۹) 🌱یادم میآید در یکی از اردوهای بازدید از مناطق غرب کشور یکی از فرماندهان بزرگوار در منطقه عملیات مرصاد سخنی گفت که بسیار برای من جالب و درس آموز بود. او میگفت این لشکر منافقین که آن زمان در کل دنیا پراکنده بودند را اگر میخواستیم تک به تک بیابیم و ادبشان کنیم شدنی نبود. ماجرای پایان جنگ و عملیات مرصاد بروز «خیرالماکرین» بودن خدا شد. همه شان خودشان بر اساس یک توهم از ضعف ایران جمع شدند و در ان تنگه آنقدر از آنها کشته شدند که فکرش را هم نمیکردند. 🌱چه میخواهم بگویم؟ میخواهم بگویم آقایان بزرگوار! مسوولین عزیز! ماجرای اغتشاشات سال گذشته بروز خیرالماکرین الهی بود. که بر اساس توهم عده ای از ضعف ایران رخ داد. چطور میخواستید مقابل حرکت مرموز و گام به گام لشکر هویت‌کش و ایمان‌سوز دشمن بایستید. چطور میخواستید رسانه های سلبریتی‌زده را پالایش کنید؟ چطور میخواستید ماهیت سیاسی و نه عقیدتی عبدالحمید را به عموم نشان دهید؟ از همه مهمتر چطور میخواستید ماهیت درگیری «حجاب» را به عموم مردم و نوجوانان نشان دهید. همه دیدند قصه کشف حجاب متصل به چه خونهای پاک و بیگناهی است که ریخته شد و چه بدنهایی که مثله شد، چگونه سیلی به مستضعفین و محرومین زدند و خون امثال آرمان و روح الله را ریختند! 🌱اتفاقا بر خلاف نگاه های ظاهر بینی که خیال میکنند با «جریمه و تذکر مخفیانه» میتوانند مانع کشف حجاب شوند، بر خلاف ترسوهایی که دم از کمرنگ کردن درگیری با سلبریتی هتاک و چشمپوشی های ناعادلانه میزنند، بر خلاف آنانکه همیشه عقب تر از مردم میفهمند و تصمیم میگیرند، برادران! این زمان ظهور اسم خیرالماکرین بود که فرا رسید. همه چیز بر ملا شد. سستی و کاهلی تان در قانون گذاری و درگیری با اراده دشمن ، اسمش‌ ناشکری است. این روال را ادامه ندهید که همه دارایی و آرزوهای سیاسی تان را به باد خواهد داد. از ما گفتن. @ali_mahdiyan
حجاب و عفت (درباره کشف حجاب۱۰) ریشه ضعف حجاب و حتی کشف حجاب در کشور ما بی عفتی نیست. ریشه این بلیه بیشتر در فرهنگ انفعال نسبت به فرهنگ غربی است. حرکت چند ضلعی فرهنگی که در دوران سیاه پهلوی ها آغاز شد. که البته همین هم تبدیل به یک سبک رفتاری و عادت از سر غفلت و جهل شده. آمارها نشان میدهد جمع زیادی(بالای نود درصد) از زنان دارای ضعف حجاب و یا حجاب عرفی، حجاب خود را از سر اعتقاد بر سر کرده اند. بله اینکه این فرع مهم فقهی مانع بی عفتی میشود و توان تقوا و باز دارندگی و حیا را در جان انسانها تقویت میکند سخن درستی است. اما چون این فرع فقهی چنین اثری دارد دلیل نمیشود که «ضعف حجاب» را به «ضعف عفت» برگردانیم و معنا کنیم. این نفهمیدن دین است و نفهمیدن زیست بوم و هویت و فرهنگ زن ایرانی. بله فرهنگ ایرانی دچار عادتها و ضعفهایی است که با قیام و مقاومت مردم این سموم در حال خارج شدن از فرهنگ ما است. اما فهم درست ضعفها راه را برای برنامه ریزی و طراحی صحیح راه حلهای فرهنگی باز میکند. انگیزه «فاعل»، «معنا»یی را در فعل ایجاد میکند و باعث میشود. «فعل» هم «اقتضا»یی دارد برای ایجاد یک «خلق» و «معنا». اما این دو را با هم خلط نکنید. اگر رهبری به درستی ضعف و‌کشف حجاب را به غفلت و یا ندانستن مربوط میداند، یعنی در فهم معنای این فعل اشتباه نباید کرد و در برنامه ریزی های فرهنگی باید دقت و مراقبت کرد. @ali_mahdiyan
وقتی یک دانش یا صنعت از محدوده اهل فن و نخبگان خارج شده و وضعیت اجتماعی و مردمی پیدا میکند، این یعنی از یک نقطه عطف جدی عبور کرده و به لحاظ اجتماعی به یک وضعیت غیر قابل بازگشت رسیده است. صنعت هسته ای در چنین نقطه ای است . فرمان نفوذ فرهنگی و اجتماعی این صنعت توسط رهبری صادر شد و این یعنی همه چیز تمام شد و کار از کار گذشت. افزایش دانشمندان این رشته، تکثیر نیروگاه های با ظرفیت پایین، تولید یک پنجم برق کشور، تجاری سازی، ملموس شدن آن در زندگی همه و همه یعنی بنا است این صنعت از اختفایی نخبگانی با یک جهش راهبردی به دست یک قدرت بینهایت سپرده شود یعنی مردم. من دیدم برخی این نکته اساسی را متوجه نشدند. هسته ای نمودار قدرت جبهه مقاومت است. هسته ای نمایشگر بدعهدی، غیر قابل اعتماد بودن، دروغگویی و زیاده خواهی دشمن است. هسته ای نماد قدرت اعتماد به هویت ایمانی ما است. ماجرا این است که این شرایط نشان میدهد این بار تفاهم با غرب، در وضعیت اقتدار ایران و تثبیت این صنعت رخ میدهد. توصیه به حفظ زیر ساختها، کوتاه نیامدن، عمل به قانون راهبردی مجلس و عمل نکردن به زیاده خواهی آژانس و امثالهم نیز یعنی در وضعیتی هستیم که کاملا دست برتر داریم و غرب در موضع ضعف نسبت به ما قرار دارد. این ادبیات نشان میدهد بنا است لاشه متعفن تحریم را دفن کنند و در عین حال جشن آغاز گسترش مردمی سازی هسته ای گرفته شود. تکاپوی ظریف و روحانی و خاتمی برای حادثه سازی رسانه ای در این ایام اتفاقا دلایل و علائم احتضار و مرگ گفتمانشان در میدان عینی و واقعیت خارجی است. @ali_mahdiyan
• تحلیل • ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ▫️ ما نجیب بودن را فراموش کرده بودیم اگر آقای رئیسی به رفتار با اخلاص خود ادامه بدهد، خدا کاری با ما می کند که از همۀ آنچه در ذهن و دل دربارۀ ایشان داشتیم پشیمان بشویم. اگر آقای رئیسی همین طور بی سر و صدا و با صد گرفتاری، وظائف خود را دنبال کند و همه را برای حل مسائل کشور به صحنه بخواند و صادقانه بیاندیشد و اگر اطرافیان گذاشتند به آنچه رسید عمل کند، خدا راه را برای او باز می کند. خدایی هست. ┄┅••؛••┅┄ چه خوب شد که جناب دکتر «عبدالله گنجی» متنی دربارۀ آقای رئیسی نوشت! چه خوب است ما هم به تدریج جرأت کنیم و چیزی شبیه به این بنگاریم. برای خودمان خوب است. ظاهراً آقای رئیسی روحی بلندتر از این توقعات دارد. آقای گنجی نوشته است : "شخصیت رئیسی این متن در باره شخصیت رئیسی است(نه عملکرد که بعضا انتقاد وارد است)؛ زیرا تجربه 24 سال قبل آن را لمس کرده ایم و بعد از 25 سال تریبون رئیس جمهور محل دعوا نیست. کسی را نگران نمی کند. اشکال هم ندارد بگویید فلانی ماله کشید یا چاپلوسی کرد. مسئولیتی هم ندارم. اما نعمت این شخصیت را قدر بدانیم. 1. رئیسی شانی برای خود قایل نیست، "من" نمی شناسد، بی ادعاست. 2. سوگلی هایی با خط قرمز ندارد، باند ندارد، روحیه باندی ندارد، مثلا مشایی، واعظی ندارد، جیب نزدیکان در اطرافش باز نیست. 3. به موانع فرضی و موهوم حمله نمی کند و آن را عامل ناکامی نمی داند. با دوقطبی آفرینی مردم را سرکار نمی گذارد و دنبال نخود سیاه نمی فرستد. فضا را رازآلوده نمی کند. بگم بگم ندارد. به منتقدان یک بار هم توهین نمی کند عبارت "اگر می گذاشتند" و یا "نمی گذارند" ندارد. تربیونهایش منشا تنش و تحریک سیاسی در کشور نیست. 4. اختلافات با قوا را به میان مردم نمی آورد و آرامش مردم را بهم نمی ریزد. 5. اینجا دهها اکانت تهمت و توهین و تحقیرش می کنند، ولی شکایت نمی کند، پاسخ هم نمی دهد. مدعای آزادی هم ندارد! 6. اصرار بر نظریه پردازی و حرفهای فلسفی از تربیون قدرت ندارد. بین نخبگان و توده فاصله نمی گذارد. 7. شبانه روز مثل سرباز(نه ژنرال)می دود، از هیچ کس طلبکار هم نیست .به همین دلایل مدیرانش هم درگیر ذهنیات سیاسی نیستند. قدر این نعمت را بدون منفعت طلبی و فراتر از قبیله گرایی باید دانست. معتقدم همین اخلاص و یک رنگی آبروی وی را نزد ملت ایران حفظ و ارتقا می دهد. سنت های الهی سوخت و سوز ندارد" ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ✿شاخه گل صلوات، هدیه به روح بلند شهید باهنر که بی صدا کارهای بزرگی می کرد رحمت الله علیه ☘️@faslefarhang
مسوول حمایت از سبک زندگی مردم مسلمان ایران چه نهادی است ؟ شریعت اسلامی ، نقشه ای مطابق طبیعت زیست انسانی فراهم ساخته است. ساعت اذان صبح و ظهر و عصر و مغرب و عشا، انضباطی خاص به زندگی انسان مسلمان میدهد. کراهت خواب بین الطلوعین و فقدان نوافل ما بین نماز صبح و ظهر عمدتا متناسب با کار است. بر این اساس بهترین حالت، تغییر ساعات متناسب با اذان صبح در چهارفصل سال است. این تغییر جدای از تناسب با زیست طبیعی انسان، در کاهش مصرف انرژی موثر است. عجیب نیست که دقیقا تصمیمی خلاف این امر در مجلس شکل بگیرد،دولت هم حمایت کند؟! عجیب تر این است که سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد اقامه نماز هم هیچ اعتراضی به تبعات این تصمیم در قضا شدن نماز صبح مومنین ندارند. تصمیم جدید مجلس در تعطیلی شنبه هم از این قبیل مداخلات غلط حاکمیت در سبک زندگی اسلامی مردم ایران است استدلال های عجیبی مثل بازارهای مالی جهانی نه فقط از جهت بی ارتباطی اش با زیست عمومی مردم ایران، بلکه از جهت تحریم و فقدان کانال های رسمی مالی به نظر باورناپذیر می نماید به هر حال نمایش های پر هزینه عدم تغییر ساعت و تعطیلی شنبه، ناشی از انحراف توجه مجلس به قوانین فوری مورد نیاز وضعیت اقتصادی و فرهنگی کنونی کشور است نویسنده متن: سیدعلی موسوی @ali_mahdiyan
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این خانم رو کی میشناسه؟ آه از بلایی که سر ذهن این مردم آورده اند! @ali_mahdiyan
خانم علم‌الهدی را اگر رسانه ها نمیزدند باید تعجب میکردیم. حضور او در سفری که به اذعان خود آمریکاییها بروز قدرت ایران بود، با تیپ و رفتار زن انقلاب اسلامی و سخنان تهاجمی حساب شده اش، کل بازی رسانه ای که حول اغتشاشات ایران راه انداخته بودند به چالش میکشید.غرب میخواست حول اغتشاشات،پروژه جهانیش پیش رود.مساله زن و جریان رنگین‌کمانی با قدرت رسانه ای در غرب ، فایده اصلی اش این است که انسان را بی دفاع و ضعیف کند. ارتباطات قدرتمند اجتماعی و عقلانیت و هوشیاری او بعد از ایمان و اخلاق را از دست بدهد. که چه شود؟ که بشر بیشتر قابل مدیریت شود. که هر طور خواستند به بردگیش بگیرندزن انقلاب،مقابل این پروژه است @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 کتاب انقلابی بمانید همزمان با حوزه علمیه قم منتشر شد... 🎥 معرفی کتـــاب "" "جستاری پیرامون هستی‌شناسی و ضرورت نسبت حوزه و انقلاب‌اسلامی از بیانات امامان انقلاب" 📚 مجموعه دوجلدی "" نگاهی نو به خاستگاه و هویت حوزه‌وروحانیت، نقش و جایگاه آن در انقلاب اسلامی، آسیب‌شناسی روند فعلی و راه عبور از آن، از منظر اسلام‌ناب است. ⏪ روش تهیه و خرید کتاب: 🔻 کتابـفروشی انتشارات انقلاب‌اسلامی؛ روبروی مدرسه دارالشفاء 🔻 تارنمای اینترنتی مرکز مطالعات راهبردی به نشانی زیر: 🌐 http://mmhe.ir 🔻 ارتباط با ادمین ارتباطی در ایتا به نشانی زیر: 🌐 https://eitaa.com/mmhe_ir ┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈ 💠مرکزحـوزه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إسْـــلٰامِی 🆔 @mmhe_ir 🌐 mmhe.ir 🌀 رسانه ما باشیــد...
❎برای خواهرش...خواهرامون بوی تعفن آقای لیدر بیشتر بلند شد. بیچاره خواهر بی نوایش که به او اعتماد کرد و امروز با 750 میلیارد تومان بدهی پشت میله های زندان است. خوب دقت کنیم؛ 1⃣یکم. از عنوان برادری سواستفاده کرد و 2⃣ دوم دروغ گفت و او را به امید واهی فریفت و 3⃣سوم دارائیش ربود و 4⃣چهارم بی اعتنا به رنج و گرفتاری خواهر او را تنها گذاشت و گریخت و 5⃣پنجم ژست سیاسی گرفت تا بخاطر فساد اقتصادی هویتش برملا و دیپورت نشود. ✅این فرآیند آشنا نیست؟ تنها با خواهرش چنین نکرد؛ او با بسیاری از خواهران مان در این سرزمین همین کرد. ✅داستان دردناکی است. تنها ماجرای علی کریمی نیست. 🔸پدر مهسا چنین نبود؟ پرده ها کنار نرفت و طشت دروغگوئی اش از بام نیافتاد؟ آنروز که چشم در چشم دوربین گفت دخترم حتی برای سرماخوردگی هم نزد پزشک نرفته است؛ حال آنکه فیلمش در خلوت منتشر شد که می گوید مهسا سابقه بیماری سخت و جراحی و غیره داشته است. 🔸مادر کیان چه؟ وقتی برای خونخواهی کیان به دامن قانلان فرزندش پناه برد، همه چیز روشن نشد؟ وقتی امان نامه برای تروریست ها و قاتلان کیان خواست، چشم ها باز نشد؟ 🔸مسیح علی نژاد کافی نبود که ببینیم این جریان شیاد به بهانه آزادی برهنگی، تجزیه این خاک را هدف گرفته اند؟ از عکس یادگاری اش با قاتلان حاج قاسم و صاحبان تحریم سفره های مردم درس نگرفتیم؟ 🔸از لجنه مشترک حامداسماعیلیون با منافقین شقی که سالها دستشان به خون مردم ایران آغشته است معلوم نشد کاسبان هواپیمای اوکراینی چه نقشه ای به سر دارند؟ 🔸از همسفره گی و هم نشینی ربع پهلوی با صهیونیست های کودک کش و شقی ترین دشمن مشترک انسانیت، نیافتیم با چه اهریمنی مواجهیم؟ 🔹وحدت پوشالین شان کمتر از چند ماه با بی حیثیتی تمام فروپاشید تا مشخص شود گرگ ها مقابل هم با چشم باز می خوابند تا ناغافل بر هم چنگ نزنند و دندان بر هم نکشند. ✅حرف از دیوان و ددان نیست. سخن با آنان است که از سر غفلت در حلقه کرکس ها به گروگان رفتند و در میان زوزه شغالان صدای شیران نشنفتند و دست آخر جور کش غول بیابان شدند. ❇️خواهر علی کریمی نماد است؛ نمادی برای خواهرامون. به همین سادگی؛ از اعتمادها سواستفاده کردند و دروغ گفتند و فریفتند و ربودند و عده ای را در رنج زندان ها و حلقه های اعدام رها کردند و دست آخر از دشمنان این مردم صله گرفتند. یکی ویزا و یکی کیسه دلار و یکی... 🔻چشم باز کنیم. ببینیم. عبرت بگریم و بیشتر به ناکس ها اعتماد نکنیم... و به بیان سعدی پيمان دوست بشکستي؛ ببين از که بريدي و با که پيوستي؟ @mahdian_mohsen
چهارپایه خوانی (درباره کشف حجاب۱۱) ✍اولین بار که این ایده به نظرم رسید، نزدیک انتخابات بود، به دوستانم گفتم بیایید در کوی و برزن و پارک و بازار برویم روی چهارپایه و جملات امام ره را برای مردم بخوانیم. آیات و روایات را بخوانیم. اسم از این و آن نیاوریم چه در دفاع چه در رد، بلکه فقط متن بخوانیم. متنهایی که شنیدنش کمک میکند به رشد عقلانیت عمومی. جمعی از دوستانم هم دور چهارپایه میایستادند و به محض اینکه کسی میخواست اشکالی بگیرد یا سوالی بپرسد، با او وارد گفتگو میشدند و اینطوری گاهی چندین گعده گفتگوی عمومی شکل میگرفت. گفتگوهایی که دوستان من موظف بودند در فضایی منطقی و آرام و بدون توهین و بی ادبی پیش ببرند. ✍بار دیگر این سبک را در قالب اردوی روایت فتنه دنبال کردیم. به این صورت که در ایام نهم دی، در نقاطی از تهران و قم که رویدادی رخ داده بود حاضر میشدیم و شاهدان عینی روایت میکردند و با جمع طلبگی خود تحلیل میکردیم. اثر این برنامه آنقدر جدی بود که میرحسین موسوی در پیامی از چنین برنامه ای احساس خطر خود را اعلام کرد و رسانه های بیگانه به شدت روی آن مانور دادند. ✍این اواخر نیز در برنامه تهران گردی شبیه همین ایده را دنبال کردیم. در میانه اغتشاشات و بعد آن ، تهران گردی با موضوع کشف حجاب اجباری رضاخانی، و بار دیگر با موضوع کشف حجاب اجباری به سبک پهلوی دوم در لاله زار گردی تهران و بار دیگر با موضوع شهیدان نوجوان و مدرسه ای تهران که به دست منافقین و ایادی دشمن کشته شده بودند در همین تهران و موضوعات مختلف دیگر انجام دادیم. در همین برنامه ها نیز راویان مطلعی و شاهدان عینی را دعوت میکردیم و خود نیز تحلیل میکردیم. ✍این ایده را نوشتم چون میدانم دوستان زیادی از این ایده ها الهام میگیرند و بهترش را انجام میدادند. 🔹رفقای عزیزم! دست شیطنت دشمن در ساحت اجتماعی را با سایه قدرت اجتماعی میتوان نابود کرد. ما نیاز به بروز و ظهور داریم. نقص جدی لایحه حجاب هم همین است. اما به عنوان روشهای مردمی که هم تبیین کننده و عقلانیت افزا است و هم احساس ناامیدی و کرختی را کم میکند و باعث رشد عقلانیت عمومی میشود. فراگیری همین دست روشها و سپس کار رسانه ای حول آن میتواند روش مناسب و موثری باشد. @ali_mahdiyan
درباره سوره حمد۱ ❤️چند بیت از امام عزیز: عیب خود گویم؛به عمرم من نکردم بندگی این عبادتها بود سَرمایۀ شرمندگی دعوی «ایّاک نعبد»یک دروغی بیش نیست من که در جان و سرم باشد هوای بندگی آنکه حمد از غیر حق مسلوب سٰازد در نماز.... 🌱سوره حمد تنظیممان میکند. او توحید را در همه لایه های جانمان مینشاند... ما از سوره حمد فاصله داریم. «ایاک نعبد» وقتی حاصل میشود که اندیشه ما از التقاط پاک شده باشد و قلبمان از بند این و آن خلاص. کشوری که نخبگانش راهبری اندیشه شان غرب و شرق فکری عالم است و دل به این قدرت و آن قدرت خوش میکنند،از سوره حمد نماز فاصله دارد. از همان «الحمدلله» آن حتی، که بر اساسش کسی کاره ای نیست جز خدا.... @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یاد آوری تجربه تبلیغی ترویجی خاص، رفتن بر سر چهار پایه و سخن گفتن به مردم، راه انداختن کاروانهای روایت فتنه. رشد عقلانیت عمومی، ایجاد فضای وحدت و انسجام، کمک به شکل گیری فضای امید و عزم فواید این گونه ترویجها است @ali_mahdiyan