eitaa logo
بر پا
6.8هزار دنبال‌کننده
638 عکس
367 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
بیست و دو بهمن روز محاسبه هم هست 🌱آنچه روز بیست و دو بهمن پنجاه و هفت داشتیم، احساس امید بود. امید به چه کسی؟ امید به خودمان، نه امید به نهضت ازادی، نه امید به بنی صدر، نه امید به آمریکا نه امید به شوروی. امید بود. اما امید به خودمان. به مردمی که قدرتش را دارند همه چیز را تغییر دهند با وجود همه دردهایی که داشتند. 🌱روز بیست و دو پنجاه و هفت، آنچه در سر داشتیم آرمان بود و غیرت برای تحققش. همه بنا داشتیم واقعیت را با آرمانهایمان بسنجیم و نه آنکه توجیهش کنیم و نه آنکه آرمان را به نفع واقعیت تحریف کنیم. 🌱اما آن روز امام یک نگرانی داشت. اینکه آیا این انقلاب را حفظ هم خواهیم کرد؟ این قیام و تحول روحی درونی که مهمترین داشته ما است، حفظ خواهد شد؟ 🌱حالا چهل و چند سال گذشته، امروز جریانهای جوان زیادی داریم که همه چیز را با شعارهای انقلاب میسنجند. چه آنها که ناراحت و نگرانند و چه آنانکه امیدوارند. امروز همه فشار اقتصادی و سیاسی و تبلیغاتی را جمع کردند که مردم ناامید شوند، همین امسال حدود پنجاه درصد حضور در انتخابات داشتیم. 🌱 یعنی فقط بیست درصد کمتر از متوسط حضور همین مردم در انتخابات ریاست جمهوری تا پیش از این، بیست درصد کمتر از اولین انتخاب ریاست جمهوری سال پنجاه و هشت. باز هم بیشتر از معمول حضور مردم خودشان و این یعنی آنانکه میخواستند مشروعیت انقلاب را به چالش بکشند نتوانستند و این یعنی یک «حضور حماسی». نشد نتوانستند.موفق نشدند. 🌱امروز مردمی را داریم که الگویشان سردار شهید است. پای تابوتش را دیدید. خدا رحمتش کند که میگفت درخواست حضور جوانان برای دفاع از حرم بسیار بیشتر از میزان درخواست در دهه شصت است. دقت کنید در جنگی دور تر از مرزها با جوانانی که امام را ندیده اند و در تلاطم انقلاب هم نبوده اند. 🌱بگذار یک عده داشته ها را چرتکه بیندازند. اما داشته مردم خودشان هستند. اعتقادشان. ایمانشان. آرمانجوییشان. اراده شان. همانکه باعث شد در اوج تحریمها «انقلاب علمی» را محقق کنند. انقلاب علمی حقیقتا یک معجزه است. جهش چند برابری تولید علم نسبت به کل دنیا، خیره کننده است. این بروز انقلابی است که در جان این مردم باقی مانده. حفظ شده. 🌱حفظ انقلاب مهمتر و دشوار تر از اصل انقلاب بود. حفظ انقلاب یعنی سختیها را هم دیدیم. جان عزیزان را هم دادیم. گرسنگی هم کشیدیم. سختی و رنج هم دیدیم. نامردی و نفاق هم دیدیم. اما هنوز میجوشیم برای همان آرمانها. این مهمترین ثمره نظام اسلامی جوشیده از این مردم است. 🌱حوزه علمیه امروز پر از نسیم جانفزای گفتمان انقلاب است و حلقه های مباحثه و پژوهش حول مکتب امام و فقه حکومتی، دانشگاه مساله اش عدالت است اما به تقریر خمینی کبیر و سنجش دردهای جامعه بر محور آن. محل تولید علم است و معراج شهدای دانشمند، دولت امروز با شعار فسادستیزی و مردم گرایی رای آورده و شکل گرفته،دشمن امروز ضجه میزند و رسما اعلام میکند که «تحریمهای بر اساس فشار حداکثری که سالها است بر این جامعه تحمیل شده شکست مفتضحانه خورده» رهبر امروز جانانه میگوید«الحمدلله» و این یعنی پیروز شدیم. 🌱بیست و دو بهمن امسال، زیر پوست همه ضعفها و دردها، حفظ انقلاب یعنی حفظ این جان بر افروخته امت، که متمسک به دین است و سرشار از غیرت دینی را باید تبریک گفت. حفظ انقلاب معجزه نظام اسلامی امامت و امت است. امیدوارم این دولت پر تلاش و امیدوار نیز در پیشبرد اهداف این مردم موفق باشد، ان شاء الله. @ali_mahdiyan
معادل بی ناموسها در حوزه 🌱یکی از اتفاقات مهم در دهه فجر۱۴۰۰ شکل گیری «جریان بی ناموسها» بود. یعنی انصافا هشتک من بی ناموسم که مسیح علینژاد و جریان منافقین خارجی و داخلیش راه انداختند، بهترین عنوان برای این مجموعه بود. آره دیگه اینها بی ناموسن. خودشون که راضین ما هم از این به بعد همینطور صداشون میکنیم: «بی ناموسها» 🌱اما جالبه قبل از این ، روز نوزده دی، رهبری دو جریان را عامل شکل گیری انقلاب و عبور آن از همه چالشها و دشواریها عنوان کرد؛ یکی جریان «غیرت دینی» در مردم و دیگری «روحانیت سیاسی» که اندیشه رهبری اجتماعی را دنبال میکند. الحمدلله صدای جریان بی ناموسها را در مقابل غیرت دینی همه شنیدند اما صدای آن جریان مقابل روحانیت ناب شیعی را کمتر کسی شنید. آنانکه معتقدند روحانیت کنار بکشد، اخته باشد،«به حوزه برگردد»، اینها روی دیگر همان سکه بی ناموسها در جامعه اند. خروجی این هر دو جریان تقابل با حرکت توفنده مردم است. 🌱باور کنید شیطان اگر روی زمین میآمد سیمای یک روحانی معنوی سر سجاده را میداشت که حاضر نبود ولایت انسان کامل را در زمین جریان دهد. باور کنید سامری قوم موسی حتما امروز یک صورت روحانی داشته با شعار « لامساس»، لامساس یعنی مردم به من نزدیک نشوید. روحانیت منزوی فریاد لامساس سر میدهد.البته روحانیت امروز انصافا هویتش از «سامرا»ست و نه «سامری». حوزه امامت است و ولایت است نه حوزه انزوا و لامساس. حوزه فقه حکومتی است نه آنانکه به قول صاحب جواهر «کانه ما ذاق من طعم الفقه شیئا» 🌱اگر «غیرت دینی» و «روحانیت ناب دینی» پیش برنده جریان انقلابند، باور کنید «بی ناموسها» و «روحانیت منزوی واتیکان نشین» دو لبه یک قیچی هستند. روی سخنم با فرد خاصی نیست، مرادم یک اندیشه و فرهنگ خاص است که ظاهرا تعمدا در حال تکرار شدن است. دوست ندارم مصداق خاصی را به ذهن آورم. فقط کلا عرض میکنم مراقب باشید در تاریخ نامتان را کنار بی ناموسها نبرند. والسلام @ali_mahdiyan
هدایت شده از خانه طلاب جوان
طرح پویش کمک رسانی در مناطق محروم 1⃣ ساخت یک واحد ، به ارزش چهار میلیارد تومان 2⃣ ساخت ۵ واحد ، به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان 3⃣ اهدای ۵۰ به زوج‌های جوان، به ارزش هر جهیزیه ۲۵ میلیون تومان 🔻 جهت مشارکت در طرح، هدایای نقدی خود را به شماره کارت زیر، بنام گروه جهادی محبین ائمه واریز کرده و به شماره ۰۹۳۸۰۵۹۸۶۶۹ اطلاع دهید. 💳 شماره کارت: ۶۰۳۷-۹۹۷۹-۵۰۰۹-۱۷۵۲ 💠 گروه جهادی محبین ائمه (علیهم‌السلام) 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
هدایت شده از خانه طلاب جوان
هدایت شده از خانه طلاب جوان
سبک اندیشه تبیین مقدمه جهاد تبیین 🌱برای جهاد تبیین اولا محتاج سبک اندیشیدن تبیین کننده هستیم. تا یاد نگیریم در درون به نحو تبیین گر بیندیشیم در خارج هم موفق نخواهیم شد تبیین کنیم. 🌱اندیشیدن به اسلوب و مدل «فرقان» یعنی مدلی که حق و باطل را تفکیک میکند. در ابتدای سوره آل عمران ببینید. از جایی که و انزل الفرقان آمده به بعد، این روش را تبیین میکند. 🌱قرآن میفرماید روی اصول و محکمات و نقاط روشن بایستید و بقیه امور را بر اساس آن بسنجید. آدمهای منصف، سلیم النفس، فطری اندیش، اینها اول نقاط اصلی و قطعی را پیدا میکنند، بعد وارد ساحت احتمالات و ظنون و متشابهات جزیی میشوند. 🌱فاما الذین فی قلوبهم زیغ، یعنی بیماردلان در مقابل اول میروند روی متشابهات، یعنی جاهایی که بشود تفسیر خود را در آنجا حقنه کرد. تا محکمات را هم مشکوک و غیر معتبر کنند. محکمات ام الکتابند ، اصل و اساس واقعیتها هستند نه بالعکس. 🌱فلان فایل صوتی را شنیده ای؟ میدانی فلانی یواشکی به اون یکی راجع فلانکی چه گفته؟ میدانی در پرونده نوه عمه فلان مسوول چه آمده؟ میدانستی پوتین جواب سلام فلان مسوول را خوب نداده ولی موگرینی بلند جواب داده؟ اینها نشان میدهد که.... ؟ 🌱که انقلاب منحرف شده. که نظام فاسده. که با دوره شاه هیچ فرقی نداریم. که سپاه مفسد شده. که مجلس انقلابی، انقلابی نیست. که دولت فعلی فاسده و‌.... 🌱سیاست «خاله زنکی» که الان بی بی سی و ایران اینترنشنال و اذنابشون تو خارج و لیبرالها و عدالتخواه های احمق داخلی دنبال میکنند، همش مبتنی بر یک سبک اندیشه ورزی خاص است؛ ایستادن بر نقاط‌ جزیی متشابه. اگر دروغگوییشان ثابت شد، چیزی نشده که، فقط یک مورد جزیی خراب شده. هرچند حسش باقی میماند. اگر هم آن مورد جزیی ثابت شد که درست بوده که فبها المراد. 🌱نهضت جهاد تبیین باید از این سبک خاله زنکی که بر متشابهات میایستد یعنی سبک آنانکه فی قلوبهم زیغ هستند، خارج شود فیتبعون ما تشابه منه را کنار بگذارد. روی نقاط روشن و اصل و ام الکتاب بایستد و آن قدر توضیح دهد و تکرار کند و از آن تفریع کند و نتیجه بگیرد تا جبهه مقابل خفه شود. محکمات را باید به چشم آورد و کسانی توان اینکار را دارند که با محکمات میاندیشند. وسوسه نباید شد و در پازل دشمن رذل و بیمار دلان داخلی نباید رفت. @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یا علی مدد هر چقدر که توان دارید ولو خیلی کم همراه شوید. با کمک ولو اندک، نور معنوی اخلاصتان را همراه ما کنید. ساخت یک مدرسه ساخت پنج خانه تهیه پنجاه جهیزیه @ali_mahdiyan
از بین نشستها و‌ همایشهای حوزوی، این نشست ها و همایش بعد آن مهم و خوشحال کننده است. هر چند خیلی دیر، اما خدا را شکر برگزار میشود. این که حوزه علمیه در عمیقترین سطوح علمی خود متوجه این نکته شود که آن بعدی که باید به آن رسیدگی کند، بعد خدمت است، آن هم با تقریر ناب شیعی، این اتفاق مهم و مبارکی است. امام مجاهد ما که دستگاه و شبکه عالمان دین را پی ریزی میفرمود یعنی امام صادق علیه السلام این جمله کلیدی یادگار از حضرت مسیح به حواریون را به علمای امت ختمی یادآوری میکند که «ان احق الناس بالخدمه، العالم». خدمت زبان مشترک علما با مردم است که ترویج و بعثت مردم را «بغیرالسنتکم» محقق میکند. خدمت باعث میشود هویت «بسط» پیامبرانه در جامعه بروز پیدا کند و «امامت» بتواند بر بستر آن محقق شود. خدمت همان است که امروز تصویر حوزه علمیه را در بحرانها کنار مردم ترسیم میکند و هویت «پیامبر امی» را جلوه گر مینماید. خدمت ناب مجاهدانه میتواند گفتمان «انزوای سکولار» را به چالش بکشد. و عالم را بازیگر صحنه نورانی «امامت و امت» کند یعنی نظام ولایی را تقویت نماید. ورودهای اجتماعی و فرهنگی حوزویان کافی نبود. باید در بستر اندیشه و نظریه پردازیهای علمی، این بعد جدی هویت روحانیت، بررسی شده و سپس تبدیل به یک هنجار و معروف گردد و تمایزات جدی آن از تقریرهای خدمت رسانی مسیحیت واتیکان و سبک جماعت تبلیغ اهل سنت و مدل خیریه های جوامع مدرن هویدا شود و همانطور که در طول تاریخ چنین بوده عامل بعثت و قیام جامعه شیعی باشد. به هر حال اتفاق مبارکی است و دستمریزاد باید گفت به برگزار کنندگان آن. امیدوارم ادامه پیدا کند. @ali_mahdiyan
ولایت عملی سبک ولایت پذیری سردار مقاومت و سردار شهید. ⚡️اگر رهبری مشکلات امروز مذاکرات را به دلیل عمل نکردن تیم دیپلمات دهه نود به دستوراتش میداند چرا همان زمان جلوی آنها را نگرفت؟ چرا به مجلس پیام داد که جلوی دولت را نگیرند؟ چرا شورای نگهبان مانع نشد؟ 🌱سطح مدیریت رهبری در نظام سطح مدیریت راهبردی و راهبری است نه مدیریت کلان و نه خرد. او در این سطح از مدیریت چه میکند؟ و چه امکاناتی دارد؟ 🔻اولا جهت را مشخص میکند. سیاستها و قوانین بالادستی را مشخص میکند. چنانکه سیاستهای روشن خود را در مذاکرات هسته ای بیان کرد. 🔻 اگر جایی کشور بخواهد منحرف شود حکم حکومتی میدهد و ورود مستقیم میکند، مانند ماجرای ۲۰۳۰ که انحراف جدی در حرکت کشور و تربیت نسل پیدا شده بود. 🔻در غیر این صورت تذکر میدهد، تعامل میکند، توصیه میکند در خفا و در علن اما دخالت نمیکند ولو به کشور هزینه هایی وارد شود. 🔻 اگر اختلافی بین مسوولین باشد به نفع حرکت کل کشور و تقابل با دشمن حل و فصل میکند. با همان ابزارهایی که در بالا بیان شد. مثل ماجرای استیضاح دولت قبلی که به اشاره مانع شد یا ماجرای نامه به احمدی نژاد. 🔻از همه مهمتر او با مردم و امت سخن میگوید، تبیین و گفتمان سازی میکند. تا نظارت کنند و همکاری. 🔻او در امور جزیی ورود میکند اگر اثر راهبردی کلان در حد انحراف یا نابودی جبهه داشته باشد و در هیچ امر خرد و کلانی دخالت نمیکند اگر این اثرات را نداشته باشد. 🌱او حرکت جبهه را و تصمیمات مسوولینش را پشتیبانی میکند. که دشمن سوء استفاده نکند و کشور دچار اختلافات و حاشیه ها نشود. او تلاش میکند وضعیت تحمل مردم را لحاظ کند در تصمیماتش،چنانکه در ماجرای مذاکره با آمریکا چنین کرد. تلاش میکند انسجام اراده نظام را مقابل دشمن نشان دهد که دشمن جری نشود. چنانکه در حل اختلافات دولت با مجلس و دیگر بخشها چنین میکرد. تلاش میکند جهت های کلی و راهبردها را مشخص کند چنانکه در ماجرای برجام چنین کرد. تلاش میکند مردم را حرکت دهد در نظارت و همکاری دولت. 🌱اما مدیران کشور برخی صرفا در حد احکام حکومتی سخن او را گوش میدهند اگر گوش کنند اگر تعلل نکنند. خیلی ها سیاستهای او را رعایت نمیکنند. گفتمان او را در مردم پیش نمیبرند. بلکه مخالفش را ایجاد میکنند. در تعامل با او در اداره کشور تلاش نمیکنند یک نظام واحد را شکل دهند و پیش ببرند و به همین دلیل حرکت کشور را کند میکنند. سبک اقدامات دولتهای دهه نود را ببینید. رهبری در دیدار دانشجویان همان زمان گفت اینها سیاستهای روشن مرا عمل نکردند. توصیه ها را پیش نمیبردند. دائم کشور را در معرض اختلافات و چالشهای جدی قرار میدادند که برای پیشبرد مذاکرات سم بود. گفتمان رهبری را که توصیه به قدرت مردم در داخل بود رها کرده بودند و کار خود را میکردند. این شد که ضعفهای آنها در رعایت نکردن کامل سیاستها و نکات رهبری خود را نشان میداد در حوزه های مختلف از جمله دیپلماسی و از جمله تولید و اقتصاد مقاومتی. 🔻خدا رحمت کند سردار شهید را در وصیتنامه اش میگفت من نه ولایت پذیری تنوری را میگویم نه ولایت پذیری حقوقی را بلکه ولایت پذیری عملی را توصیه میکنم. ولایت پذیری حقوقی یعنی ولایت پذیری حداقلی. در حد قانون. ولایت پذیری عملی یعنی ایجاد یک کل واحد منسجم که تلاش میکنند یک اراده را محقق کنند و پیش ببرند. سخنان سیدمقاومت را در دیدار با جناب مصباح حتما شنیده اید، او در حال توضیح یک رابطه ولایی در مقام عمل است. رابطه ای که یک اراده واحد راهبردی و کلان و عملیاتی را محقق میکند. @ali_mahdiyan
بچه مسوولها 🌱من رفیقهایی داشتم که بچه مسوول بودن. خاطره های جالبی دارم ازشون. 🌱سیدحسین رفیقم پدرش فرمانده بود. سیدحسین میگفت به راحتی میتوانست برای سربازیم کاری کنه. هیچ کاری که نکرد. جرات هم نمیکردیم به او بگوییم توصیه ای چیزی. سیدحسین را انداختند یک جایی برای سربازی که میگفت واقعا آدم شدم. 🌱سیدمحمد باباش مسوول تقسیم خانه های سازمانی بود، محمد تازه ازدواج کرده بود. باباش به هزار بهانه میتوانست خانه دارش کند، نکرد. چند سال توی یک خانه بیست متری، واقعا بیست متری، اجاره ای مینشست. 🌱سیدمحمدحسین دزد زد به منزل باباش، میگفت بابام شروع کرد با دزده صحبت کردن که مشکل اقتصادی اگر داری بگو کمکت کنم. باباش مسوول مهمی بود در کشور. 🌱سیدجعفر باباش به جز اینکه مسوول مهمی بود تو شهر، مدیر یک مجتمع مهم غیرانتفاعی مشهور تو شهرشون بود، جعفر بچه هاش رو ولی تو مدرسه دولتی ثبت نام کرده بود میگفت مثل همه مردم. 🌱وحید یک بچه مسووله که میتونه یه گوشه راحت کار کنه و پول در بیاره، رفته توی یک روستای دور افتاده دامداری راه انداخته و کار میکنه. میگه آقا گفته دوران تولیده. 🌱علی باباش سردار مجروح جنگه، مجروح اعصاب و روان. بچه درس خوان دانشگاه که یک دانشگاه مهم آمریکا میخواست تامینش کنه تا اونجا درس بخونه. نرفت. اومده قم طلبگی میکنه همزمان هم توی یک مجموعه دانش بنیان داره کار میکنه. 🌱لیست مفصلی دارم. از رفیقهایی که باباهاشون یک مسوول رده بالا هستند و خاطراتی که هنوز هم احساس میکنم خیلی عادی اند و مهم نیستند از بس زیادند. اما وقتی دیدم یه عده با این خاطره ها متعجب میشن، گفتم یه چند تاییش رو بنویسم. 🌱 هیچی همین. @ali_mahdiyan
دلبستگی آنها به انقلاب را هم قبول ندارم رشته توییت 🔻‏۱٫۱۰ «حالا انسان می‌شنود که افرادی میگویند نظام از هدفهای انقلاب دور شده؛ میخواهند نشان بدهند که به انقلاب دلبسته‌اند. من قبول ندارم این حرف را؛ من دلبستگی آنها به انقلاب را هم قبول ندارم. » این جمله ها اولین بار نیست که از زبان یک رهبر انقلابی بیان میشود. سال ۶۷ امام گفت: 🔻‏۲٫۱۰ اینها که معتقدند نظام به اهداف خود نرسیده در این ده سال انقلابی نما هستند.(منشور روحانیت) مثل کسانی که ده سال قبلترش رای به «جمهوری اسلامی» یعنی رای به نظام اسلامی، ندادند. معلوم است که نظام ولایی، شریعت است و انقلاب طریقت. بدون شریعت چه طریقتی ، چه انقلابی، چه کشکی. 🔻‏۳٫۱۰ ده سال قبلترش آنانکه شک کردند به کارایی هندسه امامت و امت و ترویج کردند که«جواب این خونها را چه‌ کسی میدهد» انقلابی نبودند. آنها هم که منتظر بودند با جنگ مسلحانه زودتر به خواسته های ظاهری انقلابیشان برسند هم حقیقتا انقلابی نبودند. برای امام « روح انقلابی» امت اساس بود. 🔻‏۴٫۱۰ بله به همین دلیل امام در منشور گفت مهمترین عائدی ما در جنگ «رشد روح انقلابی» مردم بود. برای همین امروز رهبر«استمرار انقلاب» را مهمترین دارایی امت میداند؟ برای همین حتی نمک به حرامها هم با همان شعارهای انقلاب که در جان مردم زنده و «مستمر» مانده است تیشه به ریشه نظام میزنند. 🔻‏۵٫۱۰ سال ۶۷ امام هویت انقلابی نمایی را توضیح داد؛ آنکه میگوید پیش نیامدیم. داستانی جدی و تکراری.از قطار انقلاب پیاده نباید کرد اما اعلام پیاده شدن عده ای هم پیاده کردن نیست کاش لج نمیکردند. سردارشهید را که انقلابی نمیدانند.حداکثر تابوت و عکسش، نه حتی وصیت نامه اش، بر نمیتابند.چرا؟ 🔻‏۶٫۱۰ چون در وصیتنامه اش نوشت:جمهوری اسلامی امروز در قله است.چون نوشت:جمهوری اسلامی حرم است میبینند که دشمنی دشمنان مردم بیشتر شده،از بین نرفته،خوب اگر از انقلاب عدول کردیم چرا دشمنیشان بیشتر شده؟چرا با مردم؟ «استمرار روح انقلاب» در مردم کار کیست جز نظام، جز شریعت، جز کالبد ولایی؟ 🔻‏۷٫۱۰ روح انقلاب اگر نیست، «انقلاب علمی» در دهه هشتاد و نود محصول چه بود. شتاب ده برابری تولید علم محصول چه بود؟ اصلا فکر میکنید امروز به چه پشتوانه ای تیم مذاکره کننده زیر بار تحمیلات قدرتهای دنیا نمیرود؟ چه دارند در چنته به جز قدرت مردم و مقاومت مردم؟ روح انقلاب اگر نیست چرا؟ 🔻‏۸٫۱۰ مردم برای همان شعارها رگ گردنشان بیرون میزند؟ جامعه بی انقلاب مرده است غافل است روزمره و بیخیال است به قول شهید بهشتی. اینگونه اند مردم؟ در دهه پنجاه همین آقای سیدعلی خامنه ای جوان به مردم گفت،آی مردم«ایمان شیطانی» هم داریم. یعنی انقلابی گری شیطانی هم داریم،آن وقت که سر از 🔻‏۹٫۱۰ ساختار نظام امامت در نیاورد. راست میگفت شعار وحیانی ما است که ان کنتم تحبون الله فاتبعونی... محبتی که سر از نظام ولایت درنیاورد محبت نیست.کلمه لااله الا الله هم که سر از «بشرطها و شروطها » در نیاورد منتج نیست. نظام اگر نبود انقلاب نبود. رمز اینکه انقلاب در ایران مستمر ماند 🔻‏۱۰٫۱۰ همین نظام توحیدی شرعی و عقلی بود.انقلاب صورتش نظام است و نظام محصولش استمرار انقلاب. استمرار یعنی تبدیل حال به ملکه و مقام، در مردم. همین باعث شد امروز انقلاب در دنیا گسترش پیدا کند و کل قدرتها را متوجه خود کند. آری نشانه ایمان،عمل صالح است و نشانه انقلابی گری، مدد به نظام @ali_mahdiyan
اگر اینگونه نیستی نیا ⚡️‏۱٫۱۰ مشکل اصلی ما درونی است نه بیرونی، اما کسانی که معتقدند توجه به دشمن بیرونی و درگیری با او باعث رفع مشکلات درونی میشود، آنها وارد جهاد تبیین میشوند. این آیه را دیده اید؟ ان الذین اتقوا اذا مسهم طائف من الشیطان تذکروا فاذا هم مبصرون یعنی درگیری با دشمن بیرونی راه رشد درونی ⚡️‏۲٫۱۰ برای همین در روایت داریم که راه درمان نفاق جهاد با دشمن یا آرزوی جهاد است. برای همین است که قرآن که کتاب انسان سازی است این همه به درگیری با شیطان و طاغوت توجه میدهد. و این دو، دشمن خارجیند. راه حل رفع دردهای داخل درگیری با دشمن خارجی است و جهاد تبیین جهاد کسانی است که به ⚡️‏۳٫۱۰ اراده دشمن متوجهند و با آن درگیرند هر حرفزدنی، جهادتبیین نیست.هر تبیین کردنی هم جهاد تبیین نیست.در جهادتبیین باید فهمیده باشی هدف دشمن چیست و با ذهنها چه میکند تا تو با تبیین نگذاری آن هدف محقق شود. خواست دشمن چیست: ۱. ناامیدی مردم از خودشان و همه انتخابهایشان ⚡️‏۴٫۱۰ ۲.ناامیدی و انفصال مردم از کلیت نظام اسلامژ نه این فرد و آن فرد است ۳.امید مردم به خارج از مرزها، تا در پرتو مذاکره گام به گام،دشمن بتواند خواسته هایش را به تصمیم گیران کشور حقنه کند کشوری که مهمترین دارایی و منشا قدرتش مردمند،فقط با تاثیر در نگرشها و خواست مردمش تغییر میکند ⚡️‏۵٫۱۰ کسانی که اراده عمومی را راه حل ندانند تبیین نمیکنند. یا فقط حرف مفت میزنند و یا حداکثر رفتارهای گروهکی و پارتیزانی ابتر. کسانی وارد جهاد تبیین میشوند که مساله رشد جمهوری اسلامی را با خودشان حل کرده باشند. قبل از اینکه بخواهی برای هر کس توضیح دهی، باید برای خودت حل کرده باشی ⚡️‏۶٫۱۰ آنانکه دلیل روشنی برای رشد کشور ندارند. ته دلشان فکر میکنند منحرف شدیم. فاسد شدیم. بدبخت عالمیم و بی عرضه ایم و سه نقطه، نمیتوانند وارد این مبارزه شوند پس در مرحله قبل مساله را نزد خود باید حل کنند. خارج از بمباران رسانه ای و اخبار خوب و بد جمع بندی کنید. ⚡️‏۷٫۱۰ کسانی وارد جهاد تبیین میشوند که بفهمند در مجموع اخبار چه بر سر ذهنها آورده است. به این اسمها توجه کنید، ببینید در مجموع چه تصویری دارید؟ اژه ای و قوه قضاییه اش که فاتحه آملی لاریجانی فساد طبری جنتی پیرمرد پر حاشیه قالیباف فاسد بالفطره پس کل تیمش در مجلس همه فاسد یا کیف کش ⚡️‏۸٫۱۰ های خام بازیچه. مجلس به درد نخور رییسی همان سیاستها و آدمهای روحانی، ناهار میخوری؟ میز بلند روسیه و مجموعه به هم ریخته بیفایده. بیت رهبری سانسورچیهای رهبری، مشاورین لیبرال هاشمی چی، هر اسمی میخواهی ببر تا بگویم. حالا تصویر کلی چیست؟ آدمهای نظام از صدر تا ذیل را فساد گرفته. ⚡️‏۹٫۱۰ کسانی وارد جهاد تبیین میشوند که جرات گفتن داشته باشند. باور کنند همه ظلمت یک دشت بزرگ قدرت خاموش کردن نور یک شمع کوچک را ندارد. باید آنچه یقین میدانند بگویند از مسخره شدن فحش خوردن نترسند. فحشها و برچسبها اختراع شده اند که خفه مان کنند اگر میترسی راستش را بگویی وارد صحنه نشو ⚡️‏۱۰٫۱۰ کسانی وارد جهاد تبیین میشوند که بتوانند هم فساد ها را ببینند هم صدقها و اخلاصها را، هم خبرهای خوب را هم خبرهای بد را هم غلطها را هم درستها را ، اما بلد باشند همه داشته ها و نداشته ها را جمع بزنند و نتیجه بگیرند.عمیق ببینند و کلان نگاه کنند خلاصه دوکوهه جهاد تبیین را دریابیم @ali_mahdiyan
جلوگيرى منافقان از گرويدن مردم به راه خدا فَصَدُّوا عَنْ سَبِيلِ اللّٰهِ‌ ؛ آن وقت در سايه‌ى اين نفاق، از راه خدا مردم را منع كردند. چون چهره‌ى آنها را كسى نمى‌شناسد، در زير اين نقاب، با ظاهر اسلام و باطن كفر شروع كردند مردمان بى‌خبر و بى‌غرض و ساده را از راه خدا منع كردن. انسان چقدر هم واقعاً متأثّر و متأسّف ميشود به حال آن انسانهاى بى‌گناه و ساده‌لوحى كه فقط يك جرم كردند، يك گناه كردند و آن اين است كه حواسشان را جمع نكردند، دقّت نكردند، فقط گناهشان اين است و البتّه گناه بزرگى هم هست؛ اين گناه بزرگى است. آن آيه‌ى شريفه ميفرمايد: «وَ قٰالُوا لَوْ كُنّٰا نَسْمَعُ أَوْ نَعْقِلُ مٰا كُنّٰا فِي أَصْحٰابِ السَّعِيرِ» ؛ در قيامت عدّه‌اى از كفّار ميگويند كه اگر ما مى‌شنيديم يا مى‌انديشيديم، از ياران آتش نميبوديم. فَاعتَرَفوا بِذَنبِهِم؛ پس به گناه خودشان اعتراف كردند خدا ميگويد به گناه چه‌؟ به گناه نينديشيدن، به گناه گوش نكردن. «فَسُحْقاً لِأَصْحٰابِ السَّعِيرِ» ؛ سختى و بلا و بدبختى باد براى ياران آتش و ياران دوزخ! ببينيد، خدا با نينديشيدن چگونه برخورد ميكند. گناه اين كسانى كه آلت دست و بازيچه‌ى منافقان و دورويان و گروه‌هاى فاسد و مُضِل قرار ميگيرند، نينديشيدن است. از نينديشيدنِ اينها استفاده ميكنند آن منافقان؛ فَصَدُّوا عَنْ سَبِيلِ اللّٰهِ‌ ؛ از راه خدا منع ميكنند افراد را. تفسیر سوره مجادله رهبری @khanemaaref
طرح صیانت 🌱من با طرح صیانت از فضای مجازی موافقم و آن را نشانه شجاعت مسوولین و تصمیم گیرندگان میدانم. به نظرم ‏همه نقد کنندگان به ‎آن مجبورند یک سوال روشن را بلند و شفاف جواب دهند: آیا کلا مساله فجازی را ول کنیم و رها کنیم ؟ همین که هست خوب است آیا؟ حکمرانی در فضای مجازی اصلا حذف شود؟ قانون نباشد یا این قانون نباشد؟ 🌱رها کردن فضای مجازی یا همین وضعی که هست، یعنی سپردن کار به حاکمیت دشمن. من «مردم سالاری» را در بستر ساختار نظام اسلامی، واقعی میدانم، مردمسالاری در فضای حاکمیت دنیای مدرن خصوصا، دروغی بیش نیست. معنایش حاکمیت آنها بر ذهن و دل مردم است. پس موافقت با عدم قانونمندی یا چیزی شبیه همین شرایط که وجود دارد، معنایش مردمسالاری نیست قطعا، هر چه که باشد. من ترجیح میدهم اسمش را توسعه استبداد غرب بدانم و نفی آزادی مردم. 🌱‏به نظر شما اساسا مهمترین مشکل کشور چیست؟ آب و نان و هوا و برق و تورم و هزار درد و بلا است؟ یا مدیریت و حکمرانی است؟ مدیریت بدون همراهی ذهن و دل مردم آیا شدنی است؟ چرا انتظار دارید مدیریت و حکومت دشمن بر ذهن و دل مردم محکمتر شود و مدیران ما در مدیریت موفق باشند؟ چه انگیزه ای هست که مدیریت دشمن را به مدیریت خودمان ترجیح میدهد؟ چرا باید یک مشت بچه بسیجی را به جهاد تبیین بفرستیم و بعد شبیه شهدای هویزه تنهایشان بگذاریم و پشتیبانی نکنیم تا تانک های شایعه و دروغ ذهن و دل شان را له کند تا بعدها در تاریخ به این حماقت خودمان بخندیم؟ 🌱‏نقد قانون خوب است. نقد سبک قانون گذاری بدون شفافیت و توضیح و امثالهم هم خوب است، البته انصافا این طرح که بارها و بارها گفتگو شد و چکش خورد اما اینکه اراده مردم را مختل کنیم، خوف و امیدشان را از دست خودشان بگیریم و به دست دشمنشان بدهیم و بگذاریم بال اصلی دشمن در تحریم که فشار رسانه ای است کار کند چه معنی دارد؟ زشت است که جاده صاف کن دشمن باشیم. 🌱دوستانی که به این گوشه و آن گوشه طرح نقد دارند دقت کنند کلا صحنه هجوم رسانه ای موجود و ذهنیتی که درست شده، به گونه ای طراحی شده که اساسا اجازه هیچ قانونگذاری را نمیدهد و به طور کلی اجازه شنیده شدن نقد شما را هم نمیدهد. کمک کنید این تابوی مستهجن در این کشور شکسته شود. خدا میداند چقدر کار و کاسبی مردم به خاطر شکست جوشش های مردمی در تولید و سرمایه گذاری و عدم جلوگیری از دزدهای مجازی دارد تعطیل میشود و مردم زیر بار فشار این بیکاریها له میشوند. حاکمیت بر افکار مردم ،مانع جوشش اقتصادی است. چه در سرمایه گذاری چه در بازار فروش چه در مدیریت و محدودیت بازار خارجی. 🌱طرح با رای نزدیک به اجماع در کمیسیون تصویب شده، این ارزشمند است. قصه ده دقیقه و تار کردن صورتها و امثالهم، همه و همه مسخره است فوق العاده مسخره. یک نکته فقط. 🌱این ماجرا دو بال جدی دارد اگر یکی از آنها قانون باشد، قطعا بال دیگر، تلاش دولت برای توسعه زمین بازی مجازی است. بدون این، آن طرح کارامدی نخواهد داشت و مغرضان و ترسوها، دلیل خوبی برای از بین بردن آن خواهند داشت. کاش این بال را هم کشور جدی بگیرد و الا مثل بومرنگ این طرح بر سر خودمان خواهد خورد و باز میشود همانکه تا کنون شاهد بوده ایم. @ali_mahdiyan
هدایت شده از خانه طلاب جوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 4⃣ "بمناسبت ، سالروز صدور منشور روحانیت" پیام تاریخی و مهم حضرت امام خمینی (ره) خطاب به روحانیون سراسر کشور، مراجع بزرگوار اسلام، مددسین و طلاب حوزه‌های علمیه ▫️ روحانیت، تکیه‌گاه مردم ▫️ دو راه برای ضربه زدن به حوزه‌ها - و زور - خدعه و ▫️ ترویج تفکر ▫️ امام از مارهای خوش خط و خال و متحجر ▫️ شکست‌خوردگان دیروز، سیاست‌بازان و پشتیبان براندازان امروز 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
اگر این نوجوان پرچم ایران را هم نزده بود، خودش نماد پرچم ایران بود. با همه دردهایی که میکشد. با دل پاکی که در تلولو چشمهایش میبینی. با آن همه بار مسوولیتی که بر شانه اش نشانده است. با روح آتشفشانی که به خاطر نزدیک بودن دستهایش به ملکوت زیر خاکستر لبخندش پنهان کرده است. درست میشود عزیز دلم! با دستهای خودمان همه چیز درست میشود. ولو همه عالم نخواهند يُرِيدُونَ أَنْ يُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ تو میتوانی و تو میمانی و همه آنها نابود میشوند. کل من علیها فان و یبقی وجه ربک.... برای همین به قول حضرت روح الله یک موی تو را با کل کاخهایشان عوض نخواهیم کرد. نگران این کاخهای اشرافی بالاشهرنشینان هم نباش، خراب خواهند شد به دستان تو که امید کل تاریخ به همین دستان است و العاقبه للمتقین. @ali_mahdiyan
📚کتاب «طرح کلی اندیشه مقاومت» به عنوان «کتاب سال حوزه» برگزیده شد. امروز ۵ اسفند ۱۴۰۰ مراسم اختتامیه بیست و سومین همایش کتاب سال حوزه برگزار شد. به گفته حجه الاسلام جزائری دبیر همایش، از بین هزار و چهارصد اثر حوزوی، سه اثر به عنوان آثار برگزیده کتاب سال حوزه برگزیده شدند. این آثار توسط ۳۴۵ داور ارزیاب در چهار مرحله مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و در نهایت در رتبه اول سه اثر «برگزیده» و در رتبه دوم ۲۴ اثر «شایسته قدردانی» و در رتبه سوم ۴۳ اثر «شایسته تحسین» شدند. یکی از سه اثر برگزیده، کتاب «طرح کلی اندیشه مقاومت» بود. این کتاب وضعیت امروز انقلاب اسلامی را بر اساس نظام اندیشه اسلامی ارزیابی کرده و شاخصهای رشد انقلاب را معرفی نموده و بر اساس آن درباره مسیر گذشته و امروز و آینده انقلاب داوری نموده است. استاد بزرگوار آیت الله یزدان پناه بر آن تقریظ نگاشته که در چاپ دوم کتاب، ارائه شده. این کتاب تا کنون دو بار در جلساتی مورد بررسی قرار گرفته است. یک جلسه با حضور جناب محمدحسین ساعی، جناب وحید جلیلی و جناب وحید یامین پور در محل مقتل شهدای هفتاد و دو تن. یک جلسه نیز با حضور جناب دکتر شهریار زرشناس و حجه الاسلام قاسمیان در محل کتابخانه مجلس. کتاب تلاش کرده با رویکردی الهیاتی، عمیق و کلان چرایی خوانش امیدوارانه جدی به این مقطع از تاریخ انقلاب را تبیین کرده و مهمترین مسوولیت امروز آن را پیشنهاد کند. انتخاب این اثر توسط حوزه علمیه نشان دهنده اهتمام جدی حوزه امروز به مسائل عینی انقلاب است امید که این رویکرد در حوزه امام عصر عج بیش از پیش عمق و توسعه یافته و فراگیر شود @ali_mahdiyan
متن برادر بزرگوارم شیخ حسین کاظم زاده درباره کتاب«طرح کلی اندیشه مقاومت»👇
هدایت شده از تا مردم
«طرح کلی اندیشه مقاومت کتاب» کتاب سال حوزه شد. 💠💠💠 خبر خوشحال کننده ای برای خانه طلابی ها است. این کتاب که حاصل مباحثات مفصل اعضای خانه طلاب در چهل سالگی انقلاب اسلامی و به همت و قلم دوست عزیزمان حاج علی مهدیان بود، تلاش می کند با یک نگاه منظومه ای و مبتنی بر اندیشه های امام و رهبری، پیشرفت انقلاب اسلامی را روایت کند. روایتی نه از جنس اعداد و ارقام که آثاری چون صعود چهل ساله، زحمت آن را کشیده است. 🌀بازخوانی چهل سال انقلاب اسلامی، بر اساس یک تغییر انفسی در مردم که تا سر حد تشکیل و حفظ نظام اسلامی پیش رفته است و جوهر پیشرفت را در جان و فعل مردم پی گیری می کند. 🌀شاید هنوز خیلی باورشان نیست که انقلاب اسلامی، پله های ترقی را در این سالها یکی پس از دیگری طی کرده است. کتاب دقیقا همین گره ذهنی و چالش معرفتی که مورد تحذیر مکرر رهبری قرار گرفته است را نشانه گرفته است. 🌀جریان انقلاب اسلامی که امروز به امر رهبری، مکلف به جهاد تبیین شده است، نیاز مبرمی به تولیداتی از این جنس دارد. تبیین باید اصالتهای فکری انقلاب اسلامی را واجد باشد و الا گرفتار گفتمان های چپ و راست خواهد شد و عملا انقلاب را تبیین نمی کند. این انتخاب، نشان یک بلوغ در عاقله حوزه علمیه و خود اماره رشد این نهاد علمی است که بنا دارد پشتیبان نظام اسلامی باشد. نظامی که آرزوی انبیاء‌ و اولیاء الهی را محقق کرده است. 🌀به همه دوستان و عزیزانی که می خواهند با عمق اندیشه مبنایی و راهبردی انقلاب اسلامی آشنا شوند و در جنگ روایتهای امروز، مجهز باشند، خواندن این کتاب را توصیه می کنم. @tamardom
بر پا
@ali_mahdiyan
در این گفتگو سوالی روشن از جانب برادر بزرگوار محمد حبیب زاده مطرح شد و آن اینکه چرا ما قائلیم که ولی فقیه ولایتش از جانب خدا است. من در پاسخ تلاش کردم این مسیر را پیش بروم. ۱.اول پیش فرضهای بحث را روشن کردم: الف. فقها بر یک اصل ابتدایی اتفاق نظر دارند و آن «اصل عدم ولایت» است. به این معنی که هیچ کس حق ولایت بر دیگری ندارد مگر آنکه دلیل روشنی داشته باشد. این پرسش پس در خود فقه مطرح است. ب. به مقتضای اصل توحید، ما اجازه اطاعت از غیر خدا نداریم. و تنها از کسی میتوان تبعیت کرد که منصوب از جانب او باشد. پس اطاعت از هر کس که نتواند نسبتش را با ولایت او اثبات کند، اطاعت از طاغوت است. ج. ولایت پیامبر و امامان را پیش فرض گرفته ایم و دیگران باید ولایتشان ذیل ولایت آنها باشد نه در عرض آنها. ۲.اما در دوران غیبت از چه کسی تبعیت کنیم؟ به لحاظ کلامی و بر اساس فرض دوم حتما بر خدای متعال لازم میشود که برای مقوله حاکمیت کسی را منصوب کند چرا که اگر چنین نکند لازمه اش اطاعت از غیر خداست. ۳.فرض کنیم هیچ روایتی نمیبود، که البته هست و دسته های مختلف روایات را فقها آورده اند و بحث کرده اند. اما اگر روایتی نداشتیم، نصب الهی در دوران غیبت در چه دایره ای واقع میشد؟ قدر متیقن چه کسانی بودند؟ آنها چند ویژگی روشن را باید داشته باشند عقلا: اولا باید آن فرد دین را بشناسد، قدرت استنباط از وحی داشته باشد. در ساحت شریعت باید مجتهد باشد چرا که این همان ساحتی است که او باید درش اعمال ولایت کند. یعنی دنیا و ساحت تکالیف و حقوق در جامعه. ثانیا فقط عالم بودن کافی نیست بلکه او باید عامل به دین هم باشد. عدالت دین شناس دیندار ثالثا قدرت اعمال مدیریت در سطح راهبری اجتماعی را داشته باشد. لذا مدیر و مدبر و شجاع باشد و... خوب طبیعتا اگر بنا باشد امام و ولی داشته باشیم در این دایره خواهد بود. اگر علم نداشته باشیم که دقیقا چه کسی آنکه بالاترین این ویژگیها را دارد همگی انتخاب خواهیم کرد. این سبک استدلالی است که البته بدون استفاده از روایات بر اساس تعیین قدر متیقن و این ضرورت که ناچاریم حاکمی داشته باشیم و ناچاریم فقط از خدا اطاعت کنیم و از غیر خدا تبعیت نکنیم، اقامه میشود. ( پ. ن. این استدلال را امام در کتاب اجتهاد و تقلید صفحه ۲۳ و ۲۴ آورده. رهبری نیز در خطبه های دهه شصت این بحث را مطرح کرده ۶۶٫۴٫۱۲) البته این فهم عقلی با روایات متعددی هم که وجود دارد هماهنگ است. مثل «العلما ورثه الانبیا»، «العلما امناء الرسل»، (العلما ) خلفائی، مقبوله عمربن حنظله، مشهوره ابی خدیجه و غیره. که در کتب فقها بیان شده. @ali_mahdiyan
هدایت شده از خانه طلاب جوان
00989125536816(00989125536816)_۲۰۲۲۰۲۲۶۱۱۵۳۲۶.mp3
4.07M
🎙 گفتگو با حجت الاسلام و المسلمین لک‌زایی "مسئول گروه انقلاب اسلامی همایش کتاب سال حوزه" پیرامون کتاب دلایل انتخاب کتاب طرح کلی اندیشه مقاومت به عنوان کتاب سال حوزه: 📚 بیان دو گام انقلاب و پس از انقلاب در چهارچوب نظری و تئوریک منسجم 📚 تبیین کتاب، مبتنی بر حکمت متعالیه و عرفان اسلامی 📚 رویکرد نظری کتاب، مبتنی بر مردم سالاری توحیدی و دینی 📚 ارائه منظومه و شبکه‌ای از آنچه برای پیگیری اهداف 📚 فهم صحیح و از اسلام و مکتب 📚 تکمیل کننده برخی کتب موجود در موضوع انقلاب، با رویکرد عرفانی ❓پیشنهادات راجع به کتاب: 🔻 تبدیل این کتاب به 🔻 تبدیل به متن محوری برای پشتیبانی از 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
هدایت شده از خانه طلاب جوان
تقریظ حجت‌الاسلام و المسلمین استاد یزدان پناه بر کتاب «طرح کلی اندیشه مقاومت» باسمه تعالی 🔰 کتاب «» که توسط خانه طلاب جوان قم فراهم آمده طلیعه خوبی برای مباحثی عالمانه و دلسوزانه از اندیشه انقلاب اسلامی است. ما باید روایتگر و باشیم. واقعیت آنست که اهل اقدام بودن نیازمند و تحلیل و در این زمینه است. از سویی ایجاد امید نیاز مبرم امروز ما است و در این اثر این امر موج میزند. 🔰 اساسا تبیین دقیق و اندیشه‌های حضرت امام رحمه الله علیه و رهبر معظم انقلاب حفظه الله که سکاندار حرکت انقلاب بوده و هستند، کار بسیار مهم و حیاتی است، زیرا تا موضوع به صورت عالمانه و‌ موشکافانه نباشد مسیر حرکت دقیقا مشخص نمی‌شود و ما بیشترین ضرر را از این ناحیه متحمل شده‌ایم. باید توجه داشت که تبیین عالمانه اندیشه انقلاب و مقاومت کمک خوبی به دین‌ورزی درست و اسلام ناب محمدی می‌کند. 🔰 در پایان لازم است متذکر شوم رساله‌هایی از این دست باید به طور مداوم نگاشته شود تا بیش از پیش عمق و ژرفای اندیشه‌های انقلاب خود را بیشتر و بهتر نشان دهد و چراغ راه آینده باشد. ✏️ سید یدالله یزدان‌پناه؛ ۱۳۹۹٫۷٫۲ 💠 لینک خرید کتاب : 🌐 yun.ir/lj7zjd 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
سطوح مختلف جنگ 🌱ظالم ترین حاکمان نیز وقتی به جایی حمله میکنند، این ظلم و دست درازی را با مبنای «دلم میخواهد» توجیه نمیکنند بلکه بر اساس این «حق ما است» توجیه مینمایند. این نکته را علامه طباطبایی در المیزان شرح میدهد. جنگ اساسا بر بستر قانون و حق، خود را توجیه میکند. همه جنگهای دنیا با یک تقریر بر محور حق و قانون محقق میشود. امروز هم عموما جنگها ذیل قوانین پذیرفته شده بین المللی خود را توجیه میکنند. حتی اگر قانون شکنی هم واقع شود باز بر اساس «حقوق طبیعی» که کشورها برای خود قائلند خود را توجیه میکنند. 🌱اما در پس توجیه های حقوقی و قانونی، یک جنگ دیگری وجود دارد، جنگ خواسته ها، جنگ اراده ها. چه کسی دارد چه میکند و چه میخواهد؟ اراده آمریکا برای ورود در عراق و افغانستان چیست، این غیر از توجیهی است که به لحاظ حقوقی و قانونی میآورد، اراده عربستان در جنگ یمن چیست؟ اراده اسراییل در غصب فلسطین چیست و امروز اراده روسیه در حمله به اکراین چیست. 🌱توجیه روسیه میتواند دفاع از امنیت باشد و این را حق طبیعی خود بداند. اما آیا این توجیه واقعی است و درست است یا نه؟ باید دید او چه اراده ای را پیش میبرد و با چه اراده ای درگیر است؟ پس باید دید اراده اروپا و آمریکا و ناتو برای حضور در اکراین چه بود؟ آنها چه‌ چیز را دنبال میکردند؟ و بنابراین چرا مثلا چین با روسیه همراهی نشان داد؟ بررسی همه این نکات نشان خواهد داد روسیه راستگوست یا سرپوش میگذارد بر کشورگشایی و دزدی و امثالهم، چنانکه در جنگ عربستان یا آمریکا شاهد همین دروغگویی بودیم بودیم. فهم جنگها بدون فهم اراده ها شدنی نیست. 🌱در این میان یک نکته مهم است و آن قدرتی است که هر کشور با ابتنای به آن میجنگد. یکی از عناصر قدرت قطعا تکنولوژی و ابزار است. حالا معلوم میشود چرا غرب از نزدیک شدن تکنولوژی ایران به ساخت بمب هسته ای میترسد. یا چرا ایران نباید موشک داشته باشد. عنصر دیگر مردمند. چرا باید دسترسی های روسیه به شبکه های اجتماعی و رسانه ها محدود شود. رفتارهای رییس جمهور اکراین آیا احمقانه است؟ نه، توجیه افکار مردم دنیا و کشور خودشان برای ایجاد مجال در تصمیم گیری و اراده کشورها حیاتی است. 🌱تصمیم ایران در این صحنه نیز البته متناسب است با اراده راهبردی او. همانطور که در زمان شاه خیلی ها میگفتند اراده امام به نفع کمونیستها شده برای زدن اراده شاه که ابزار غرب بود و یا بعدها درگیر نشدن جدی ایران در برخی جنگهای فرقه ای ولو یک سوی آن مسلمانان یا شیعیان باشند، یا بی طرفی ایران در جنگ کویت یا جنگ عراق و غیره همه به دلیل آن است که ایران اراده راهبردی خود را باید پیش ببرد. ظلم و عدل اول در این اراده باید پیاده شود بعد بقیه امور متناسب با آن سامان میگیرد. اراده ایران اولا قدرتمند کردن درونی در مقابل ابزار تحریم است و ثانیا برداشتن فشار از مردم ثالثا مراقبت از عدم تاثیر مردم در هجوم رسانه ای و رابعا قطع دست غرب و آمریکا در منطقه خاورمیانه. همه اینها یعنی قدرتمند کردن و رویین تن کردن ایران مقابل آمریکا. این اتفاق چند ضلعی در حال تحقق است. تعامل ایران با روسیه و چین و افغانها متناسب است با تحقق این اهداف. 🌱حالا زبانی که در داستان طالب در افغانستان ایران را به جنگ فرامیخواند در داستان روسیه ایران را به قطع رابطه با روسها، در ماجرای عربستان ایران را به مماشات و در داستان سوریه ایران را به رها کردن صحنه فرامیخواند. در برجام توصیه به تسلیم و انفعال و واگذاری ابزارها میکنند ، در ارتباط با چین ایران را متهم به استقلال فروشی میکند، این زبان رسانه ای دارد چه میکند؟ تقابل با اراده راهبردی ایران. اصل دعوا آنجا است 🌱 بله البته ما سه صحنه مهم را نباید رها کنیم. اولا تقویت عناصر قدرت چه هسته ای (ولو به سمت بمب نرویم) چه موشکی. چه خصوصا افکار عمومی. ثانیا صحنه جنگ روایت ها و اقناع افکار عمونی ثالثا فهم و تقویت طرح راهبردی ایران. این سومی از همه مهمتر است. @ali_mahdiyan
دنیا بر خلاف آنچه که اهل دنیا و مادیون القاء می‌کند، جنگل نیست، محل زد و خورد و کشتن و کشته شدن نیست، محل توافق و تلائم است. این دیالکتیکی که غربی‌ها، هگل و ماکس و دیگران درست کردند که مبنای جامعه بر تضاد است؛ اسلام، عکس این را می‌گوید، مبنای جامعه بر تزاوج و تراوُد و تراحم، اینهاست. مبنای جامعه، این است. مبنای تاریخ هم این است. این را یکی از حرفهایی که جا دارد اهل فکر در قرآن دنبال کنند، بنده یک وقتی دنبال کردم سالها پیش، مسألۀ زوجیت است در قرآن، ازواج، «و جعلناکم ازواجاً». هم در مورد انسان و هم در مورد همۀ اشیاء و ممّا لاتَعلمون، اینها همه به صورت زوجیت است. این دیالکتیکِ اسلامی، این است که تفکرِ اسلامی، آن شکل جامعه و پیشرفت جامعه و حرکت جامعه و حرکت تاریخ و اینها بر اساس تضاد نیست، بر اساس تراحم است، بر اساس توادّ است، بر اساس همکاری است، بر اساس تزاوج است. این است که جامعه را پیش می‌برد. این تفکر بایستی بر زندگی ما حاکم باشد. سید علی خامنه ای. درس 332 صلاه مسافر. @khanemaaref