eitaa logo
بر پا
6.7هزار دنبال‌کننده
624 عکس
357 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
جلوگيرى منافقان از گرويدن مردم به راه خدا فَصَدُّوا عَنْ سَبِيلِ اللّٰهِ‌ ؛ آن وقت در سايه‌ى اين نفاق، از راه خدا مردم را منع كردند. چون چهره‌ى آنها را كسى نمى‌شناسد، در زير اين نقاب، با ظاهر اسلام و باطن كفر شروع كردند مردمان بى‌خبر و بى‌غرض و ساده را از راه خدا منع كردن. انسان چقدر هم واقعاً متأثّر و متأسّف ميشود به حال آن انسانهاى بى‌گناه و ساده‌لوحى كه فقط يك جرم كردند، يك گناه كردند و آن اين است كه حواسشان را جمع نكردند، دقّت نكردند، فقط گناهشان اين است و البتّه گناه بزرگى هم هست؛ اين گناه بزرگى است. آن آيه‌ى شريفه ميفرمايد: «وَ قٰالُوا لَوْ كُنّٰا نَسْمَعُ أَوْ نَعْقِلُ مٰا كُنّٰا فِي أَصْحٰابِ السَّعِيرِ» ؛ در قيامت عدّه‌اى از كفّار ميگويند كه اگر ما مى‌شنيديم يا مى‌انديشيديم، از ياران آتش نميبوديم. فَاعتَرَفوا بِذَنبِهِم؛ پس به گناه خودشان اعتراف كردند خدا ميگويد به گناه چه‌؟ به گناه نينديشيدن، به گناه گوش نكردن. «فَسُحْقاً لِأَصْحٰابِ السَّعِيرِ» ؛ سختى و بلا و بدبختى باد براى ياران آتش و ياران دوزخ! ببينيد، خدا با نينديشيدن چگونه برخورد ميكند. گناه اين كسانى كه آلت دست و بازيچه‌ى منافقان و دورويان و گروه‌هاى فاسد و مُضِل قرار ميگيرند، نينديشيدن است. از نينديشيدنِ اينها استفاده ميكنند آن منافقان؛ فَصَدُّوا عَنْ سَبِيلِ اللّٰهِ‌ ؛ از راه خدا منع ميكنند افراد را. تفسیر سوره مجادله رهبری @khanemaaref
طرح صیانت 🌱من با طرح صیانت از فضای مجازی موافقم و آن را نشانه شجاعت مسوولین و تصمیم گیرندگان میدانم. به نظرم ‏همه نقد کنندگان به ‎آن مجبورند یک سوال روشن را بلند و شفاف جواب دهند: آیا کلا مساله فجازی را ول کنیم و رها کنیم ؟ همین که هست خوب است آیا؟ حکمرانی در فضای مجازی اصلا حذف شود؟ قانون نباشد یا این قانون نباشد؟ 🌱رها کردن فضای مجازی یا همین وضعی که هست، یعنی سپردن کار به حاکمیت دشمن. من «مردم سالاری» را در بستر ساختار نظام اسلامی، واقعی میدانم، مردمسالاری در فضای حاکمیت دنیای مدرن خصوصا، دروغی بیش نیست. معنایش حاکمیت آنها بر ذهن و دل مردم است. پس موافقت با عدم قانونمندی یا چیزی شبیه همین شرایط که وجود دارد، معنایش مردمسالاری نیست قطعا، هر چه که باشد. من ترجیح میدهم اسمش را توسعه استبداد غرب بدانم و نفی آزادی مردم. 🌱‏به نظر شما اساسا مهمترین مشکل کشور چیست؟ آب و نان و هوا و برق و تورم و هزار درد و بلا است؟ یا مدیریت و حکمرانی است؟ مدیریت بدون همراهی ذهن و دل مردم آیا شدنی است؟ چرا انتظار دارید مدیریت و حکومت دشمن بر ذهن و دل مردم محکمتر شود و مدیران ما در مدیریت موفق باشند؟ چه انگیزه ای هست که مدیریت دشمن را به مدیریت خودمان ترجیح میدهد؟ چرا باید یک مشت بچه بسیجی را به جهاد تبیین بفرستیم و بعد شبیه شهدای هویزه تنهایشان بگذاریم و پشتیبانی نکنیم تا تانک های شایعه و دروغ ذهن و دل شان را له کند تا بعدها در تاریخ به این حماقت خودمان بخندیم؟ 🌱‏نقد قانون خوب است. نقد سبک قانون گذاری بدون شفافیت و توضیح و امثالهم هم خوب است، البته انصافا این طرح که بارها و بارها گفتگو شد و چکش خورد اما اینکه اراده مردم را مختل کنیم، خوف و امیدشان را از دست خودشان بگیریم و به دست دشمنشان بدهیم و بگذاریم بال اصلی دشمن در تحریم که فشار رسانه ای است کار کند چه معنی دارد؟ زشت است که جاده صاف کن دشمن باشیم. 🌱دوستانی که به این گوشه و آن گوشه طرح نقد دارند دقت کنند کلا صحنه هجوم رسانه ای موجود و ذهنیتی که درست شده، به گونه ای طراحی شده که اساسا اجازه هیچ قانونگذاری را نمیدهد و به طور کلی اجازه شنیده شدن نقد شما را هم نمیدهد. کمک کنید این تابوی مستهجن در این کشور شکسته شود. خدا میداند چقدر کار و کاسبی مردم به خاطر شکست جوشش های مردمی در تولید و سرمایه گذاری و عدم جلوگیری از دزدهای مجازی دارد تعطیل میشود و مردم زیر بار فشار این بیکاریها له میشوند. حاکمیت بر افکار مردم ،مانع جوشش اقتصادی است. چه در سرمایه گذاری چه در بازار فروش چه در مدیریت و محدودیت بازار خارجی. 🌱طرح با رای نزدیک به اجماع در کمیسیون تصویب شده، این ارزشمند است. قصه ده دقیقه و تار کردن صورتها و امثالهم، همه و همه مسخره است فوق العاده مسخره. یک نکته فقط. 🌱این ماجرا دو بال جدی دارد اگر یکی از آنها قانون باشد، قطعا بال دیگر، تلاش دولت برای توسعه زمین بازی مجازی است. بدون این، آن طرح کارامدی نخواهد داشت و مغرضان و ترسوها، دلیل خوبی برای از بین بردن آن خواهند داشت. کاش این بال را هم کشور جدی بگیرد و الا مثل بومرنگ این طرح بر سر خودمان خواهد خورد و باز میشود همانکه تا کنون شاهد بوده ایم. @ali_mahdiyan
هدایت شده از خانه طلاب جوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 4⃣ "بمناسبت ، سالروز صدور منشور روحانیت" پیام تاریخی و مهم حضرت امام خمینی (ره) خطاب به روحانیون سراسر کشور، مراجع بزرگوار اسلام، مددسین و طلاب حوزه‌های علمیه ▫️ روحانیت، تکیه‌گاه مردم ▫️ دو راه برای ضربه زدن به حوزه‌ها - و زور - خدعه و ▫️ ترویج تفکر ▫️ امام از مارهای خوش خط و خال و متحجر ▫️ شکست‌خوردگان دیروز، سیاست‌بازان و پشتیبان براندازان امروز 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
اگر این نوجوان پرچم ایران را هم نزده بود، خودش نماد پرچم ایران بود. با همه دردهایی که میکشد. با دل پاکی که در تلولو چشمهایش میبینی. با آن همه بار مسوولیتی که بر شانه اش نشانده است. با روح آتشفشانی که به خاطر نزدیک بودن دستهایش به ملکوت زیر خاکستر لبخندش پنهان کرده است. درست میشود عزیز دلم! با دستهای خودمان همه چیز درست میشود. ولو همه عالم نخواهند يُرِيدُونَ أَنْ يُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ تو میتوانی و تو میمانی و همه آنها نابود میشوند. کل من علیها فان و یبقی وجه ربک.... برای همین به قول حضرت روح الله یک موی تو را با کل کاخهایشان عوض نخواهیم کرد. نگران این کاخهای اشرافی بالاشهرنشینان هم نباش، خراب خواهند شد به دستان تو که امید کل تاریخ به همین دستان است و العاقبه للمتقین. @ali_mahdiyan
📚کتاب «طرح کلی اندیشه مقاومت» به عنوان «کتاب سال حوزه» برگزیده شد. امروز ۵ اسفند ۱۴۰۰ مراسم اختتامیه بیست و سومین همایش کتاب سال حوزه برگزار شد. به گفته حجه الاسلام جزائری دبیر همایش، از بین هزار و چهارصد اثر حوزوی، سه اثر به عنوان آثار برگزیده کتاب سال حوزه برگزیده شدند. این آثار توسط ۳۴۵ داور ارزیاب در چهار مرحله مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و در نهایت در رتبه اول سه اثر «برگزیده» و در رتبه دوم ۲۴ اثر «شایسته قدردانی» و در رتبه سوم ۴۳ اثر «شایسته تحسین» شدند. یکی از سه اثر برگزیده، کتاب «طرح کلی اندیشه مقاومت» بود. این کتاب وضعیت امروز انقلاب اسلامی را بر اساس نظام اندیشه اسلامی ارزیابی کرده و شاخصهای رشد انقلاب را معرفی نموده و بر اساس آن درباره مسیر گذشته و امروز و آینده انقلاب داوری نموده است. استاد بزرگوار آیت الله یزدان پناه بر آن تقریظ نگاشته که در چاپ دوم کتاب، ارائه شده. این کتاب تا کنون دو بار در جلساتی مورد بررسی قرار گرفته است. یک جلسه با حضور جناب محمدحسین ساعی، جناب وحید جلیلی و جناب وحید یامین پور در محل مقتل شهدای هفتاد و دو تن. یک جلسه نیز با حضور جناب دکتر شهریار زرشناس و حجه الاسلام قاسمیان در محل کتابخانه مجلس. کتاب تلاش کرده با رویکردی الهیاتی، عمیق و کلان چرایی خوانش امیدوارانه جدی به این مقطع از تاریخ انقلاب را تبیین کرده و مهمترین مسوولیت امروز آن را پیشنهاد کند. انتخاب این اثر توسط حوزه علمیه نشان دهنده اهتمام جدی حوزه امروز به مسائل عینی انقلاب است امید که این رویکرد در حوزه امام عصر عج بیش از پیش عمق و توسعه یافته و فراگیر شود @ali_mahdiyan
متن برادر بزرگوارم شیخ حسین کاظم زاده درباره کتاب«طرح کلی اندیشه مقاومت»👇
هدایت شده از تا مردم
«طرح کلی اندیشه مقاومت کتاب» کتاب سال حوزه شد. 💠💠💠 خبر خوشحال کننده ای برای خانه طلابی ها است. این کتاب که حاصل مباحثات مفصل اعضای خانه طلاب در چهل سالگی انقلاب اسلامی و به همت و قلم دوست عزیزمان حاج علی مهدیان بود، تلاش می کند با یک نگاه منظومه ای و مبتنی بر اندیشه های امام و رهبری، پیشرفت انقلاب اسلامی را روایت کند. روایتی نه از جنس اعداد و ارقام که آثاری چون صعود چهل ساله، زحمت آن را کشیده است. 🌀بازخوانی چهل سال انقلاب اسلامی، بر اساس یک تغییر انفسی در مردم که تا سر حد تشکیل و حفظ نظام اسلامی پیش رفته است و جوهر پیشرفت را در جان و فعل مردم پی گیری می کند. 🌀شاید هنوز خیلی باورشان نیست که انقلاب اسلامی، پله های ترقی را در این سالها یکی پس از دیگری طی کرده است. کتاب دقیقا همین گره ذهنی و چالش معرفتی که مورد تحذیر مکرر رهبری قرار گرفته است را نشانه گرفته است. 🌀جریان انقلاب اسلامی که امروز به امر رهبری، مکلف به جهاد تبیین شده است، نیاز مبرمی به تولیداتی از این جنس دارد. تبیین باید اصالتهای فکری انقلاب اسلامی را واجد باشد و الا گرفتار گفتمان های چپ و راست خواهد شد و عملا انقلاب را تبیین نمی کند. این انتخاب، نشان یک بلوغ در عاقله حوزه علمیه و خود اماره رشد این نهاد علمی است که بنا دارد پشتیبان نظام اسلامی باشد. نظامی که آرزوی انبیاء‌ و اولیاء الهی را محقق کرده است. 🌀به همه دوستان و عزیزانی که می خواهند با عمق اندیشه مبنایی و راهبردی انقلاب اسلامی آشنا شوند و در جنگ روایتهای امروز، مجهز باشند، خواندن این کتاب را توصیه می کنم. @tamardom
در این گفتگو سوالی روشن از جانب برادر بزرگوار محمد حبیب زاده مطرح شد و آن اینکه چرا ما قائلیم که ولی فقیه ولایتش از جانب خدا است. من در پاسخ تلاش کردم این مسیر را پیش بروم. ۱.اول پیش فرضهای بحث را روشن کردم: الف. فقها بر یک اصل ابتدایی اتفاق نظر دارند و آن «اصل عدم ولایت» است. به این معنی که هیچ کس حق ولایت بر دیگری ندارد مگر آنکه دلیل روشنی داشته باشد. این پرسش پس در خود فقه مطرح است. ب. به مقتضای اصل توحید، ما اجازه اطاعت از غیر خدا نداریم. و تنها از کسی میتوان تبعیت کرد که منصوب از جانب او باشد. پس اطاعت از هر کس که نتواند نسبتش را با ولایت او اثبات کند، اطاعت از طاغوت است. ج. ولایت پیامبر و امامان را پیش فرض گرفته ایم و دیگران باید ولایتشان ذیل ولایت آنها باشد نه در عرض آنها. ۲.اما در دوران غیبت از چه کسی تبعیت کنیم؟ به لحاظ کلامی و بر اساس فرض دوم حتما بر خدای متعال لازم میشود که برای مقوله حاکمیت کسی را منصوب کند چرا که اگر چنین نکند لازمه اش اطاعت از غیر خداست. ۳.فرض کنیم هیچ روایتی نمیبود، که البته هست و دسته های مختلف روایات را فقها آورده اند و بحث کرده اند. اما اگر روایتی نداشتیم، نصب الهی در دوران غیبت در چه دایره ای واقع میشد؟ قدر متیقن چه کسانی بودند؟ آنها چند ویژگی روشن را باید داشته باشند عقلا: اولا باید آن فرد دین را بشناسد، قدرت استنباط از وحی داشته باشد. در ساحت شریعت باید مجتهد باشد چرا که این همان ساحتی است که او باید درش اعمال ولایت کند. یعنی دنیا و ساحت تکالیف و حقوق در جامعه. ثانیا فقط عالم بودن کافی نیست بلکه او باید عامل به دین هم باشد. عدالت دین شناس دیندار ثالثا قدرت اعمال مدیریت در سطح راهبری اجتماعی را داشته باشد. لذا مدیر و مدبر و شجاع باشد و... خوب طبیعتا اگر بنا باشد امام و ولی داشته باشیم در این دایره خواهد بود. اگر علم نداشته باشیم که دقیقا چه کسی آنکه بالاترین این ویژگیها را دارد همگی انتخاب خواهیم کرد. این سبک استدلالی است که البته بدون استفاده از روایات بر اساس تعیین قدر متیقن و این ضرورت که ناچاریم حاکمی داشته باشیم و ناچاریم فقط از خدا اطاعت کنیم و از غیر خدا تبعیت نکنیم، اقامه میشود. ( پ. ن. این استدلال را امام در کتاب اجتهاد و تقلید صفحه ۲۳ و ۲۴ آورده. رهبری نیز در خطبه های دهه شصت این بحث را مطرح کرده ۶۶٫۴٫۱۲) البته این فهم عقلی با روایات متعددی هم که وجود دارد هماهنگ است. مثل «العلما ورثه الانبیا»، «العلما امناء الرسل»، (العلما ) خلفائی، مقبوله عمربن حنظله، مشهوره ابی خدیجه و غیره. که در کتب فقها بیان شده. @ali_mahdiyan
هدایت شده از خانه طلاب جوان
00989125536816(00989125536816)_۲۰۲۲۰۲۲۶۱۱۵۳۲۶.mp3
4.07M
🎙 گفتگو با حجت الاسلام و المسلمین لک‌زایی "مسئول گروه انقلاب اسلامی همایش کتاب سال حوزه" پیرامون کتاب دلایل انتخاب کتاب طرح کلی اندیشه مقاومت به عنوان کتاب سال حوزه: 📚 بیان دو گام انقلاب و پس از انقلاب در چهارچوب نظری و تئوریک منسجم 📚 تبیین کتاب، مبتنی بر حکمت متعالیه و عرفان اسلامی 📚 رویکرد نظری کتاب، مبتنی بر مردم سالاری توحیدی و دینی 📚 ارائه منظومه و شبکه‌ای از آنچه برای پیگیری اهداف 📚 فهم صحیح و از اسلام و مکتب 📚 تکمیل کننده برخی کتب موجود در موضوع انقلاب، با رویکرد عرفانی ❓پیشنهادات راجع به کتاب: 🔻 تبدیل این کتاب به 🔻 تبدیل به متن محوری برای پشتیبانی از 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
هدایت شده از خانه طلاب جوان
تقریظ حجت‌الاسلام و المسلمین استاد یزدان پناه بر کتاب «طرح کلی اندیشه مقاومت» باسمه تعالی 🔰 کتاب «» که توسط خانه طلاب جوان قم فراهم آمده طلیعه خوبی برای مباحثی عالمانه و دلسوزانه از اندیشه انقلاب اسلامی است. ما باید روایتگر و باشیم. واقعیت آنست که اهل اقدام بودن نیازمند و تحلیل و در این زمینه است. از سویی ایجاد امید نیاز مبرم امروز ما است و در این اثر این امر موج میزند. 🔰 اساسا تبیین دقیق و اندیشه‌های حضرت امام رحمه الله علیه و رهبر معظم انقلاب حفظه الله که سکاندار حرکت انقلاب بوده و هستند، کار بسیار مهم و حیاتی است، زیرا تا موضوع به صورت عالمانه و‌ موشکافانه نباشد مسیر حرکت دقیقا مشخص نمی‌شود و ما بیشترین ضرر را از این ناحیه متحمل شده‌ایم. باید توجه داشت که تبیین عالمانه اندیشه انقلاب و مقاومت کمک خوبی به دین‌ورزی درست و اسلام ناب محمدی می‌کند. 🔰 در پایان لازم است متذکر شوم رساله‌هایی از این دست باید به طور مداوم نگاشته شود تا بیش از پیش عمق و ژرفای اندیشه‌های انقلاب خود را بیشتر و بهتر نشان دهد و چراغ راه آینده باشد. ✏️ سید یدالله یزدان‌پناه؛ ۱۳۹۹٫۷٫۲ 💠 لینک خرید کتاب : 🌐 yun.ir/lj7zjd 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
سطوح مختلف جنگ 🌱ظالم ترین حاکمان نیز وقتی به جایی حمله میکنند، این ظلم و دست درازی را با مبنای «دلم میخواهد» توجیه نمیکنند بلکه بر اساس این «حق ما است» توجیه مینمایند. این نکته را علامه طباطبایی در المیزان شرح میدهد. جنگ اساسا بر بستر قانون و حق، خود را توجیه میکند. همه جنگهای دنیا با یک تقریر بر محور حق و قانون محقق میشود. امروز هم عموما جنگها ذیل قوانین پذیرفته شده بین المللی خود را توجیه میکنند. حتی اگر قانون شکنی هم واقع شود باز بر اساس «حقوق طبیعی» که کشورها برای خود قائلند خود را توجیه میکنند. 🌱اما در پس توجیه های حقوقی و قانونی، یک جنگ دیگری وجود دارد، جنگ خواسته ها، جنگ اراده ها. چه کسی دارد چه میکند و چه میخواهد؟ اراده آمریکا برای ورود در عراق و افغانستان چیست، این غیر از توجیهی است که به لحاظ حقوقی و قانونی میآورد، اراده عربستان در جنگ یمن چیست؟ اراده اسراییل در غصب فلسطین چیست و امروز اراده روسیه در حمله به اکراین چیست. 🌱توجیه روسیه میتواند دفاع از امنیت باشد و این را حق طبیعی خود بداند. اما آیا این توجیه واقعی است و درست است یا نه؟ باید دید او چه اراده ای را پیش میبرد و با چه اراده ای درگیر است؟ پس باید دید اراده اروپا و آمریکا و ناتو برای حضور در اکراین چه بود؟ آنها چه‌ چیز را دنبال میکردند؟ و بنابراین چرا مثلا چین با روسیه همراهی نشان داد؟ بررسی همه این نکات نشان خواهد داد روسیه راستگوست یا سرپوش میگذارد بر کشورگشایی و دزدی و امثالهم، چنانکه در جنگ عربستان یا آمریکا شاهد همین دروغگویی بودیم بودیم. فهم جنگها بدون فهم اراده ها شدنی نیست. 🌱در این میان یک نکته مهم است و آن قدرتی است که هر کشور با ابتنای به آن میجنگد. یکی از عناصر قدرت قطعا تکنولوژی و ابزار است. حالا معلوم میشود چرا غرب از نزدیک شدن تکنولوژی ایران به ساخت بمب هسته ای میترسد. یا چرا ایران نباید موشک داشته باشد. عنصر دیگر مردمند. چرا باید دسترسی های روسیه به شبکه های اجتماعی و رسانه ها محدود شود. رفتارهای رییس جمهور اکراین آیا احمقانه است؟ نه، توجیه افکار مردم دنیا و کشور خودشان برای ایجاد مجال در تصمیم گیری و اراده کشورها حیاتی است. 🌱تصمیم ایران در این صحنه نیز البته متناسب است با اراده راهبردی او. همانطور که در زمان شاه خیلی ها میگفتند اراده امام به نفع کمونیستها شده برای زدن اراده شاه که ابزار غرب بود و یا بعدها درگیر نشدن جدی ایران در برخی جنگهای فرقه ای ولو یک سوی آن مسلمانان یا شیعیان باشند، یا بی طرفی ایران در جنگ کویت یا جنگ عراق و غیره همه به دلیل آن است که ایران اراده راهبردی خود را باید پیش ببرد. ظلم و عدل اول در این اراده باید پیاده شود بعد بقیه امور متناسب با آن سامان میگیرد. اراده ایران اولا قدرتمند کردن درونی در مقابل ابزار تحریم است و ثانیا برداشتن فشار از مردم ثالثا مراقبت از عدم تاثیر مردم در هجوم رسانه ای و رابعا قطع دست غرب و آمریکا در منطقه خاورمیانه. همه اینها یعنی قدرتمند کردن و رویین تن کردن ایران مقابل آمریکا. این اتفاق چند ضلعی در حال تحقق است. تعامل ایران با روسیه و چین و افغانها متناسب است با تحقق این اهداف. 🌱حالا زبانی که در داستان طالب در افغانستان ایران را به جنگ فرامیخواند در داستان روسیه ایران را به قطع رابطه با روسها، در ماجرای عربستان ایران را به مماشات و در داستان سوریه ایران را به رها کردن صحنه فرامیخواند. در برجام توصیه به تسلیم و انفعال و واگذاری ابزارها میکنند ، در ارتباط با چین ایران را متهم به استقلال فروشی میکند، این زبان رسانه ای دارد چه میکند؟ تقابل با اراده راهبردی ایران. اصل دعوا آنجا است 🌱 بله البته ما سه صحنه مهم را نباید رها کنیم. اولا تقویت عناصر قدرت چه هسته ای (ولو به سمت بمب نرویم) چه موشکی. چه خصوصا افکار عمومی. ثانیا صحنه جنگ روایت ها و اقناع افکار عمونی ثالثا فهم و تقویت طرح راهبردی ایران. این سومی از همه مهمتر است. @ali_mahdiyan
دنیا بر خلاف آنچه که اهل دنیا و مادیون القاء می‌کند، جنگل نیست، محل زد و خورد و کشتن و کشته شدن نیست، محل توافق و تلائم است. این دیالکتیکی که غربی‌ها، هگل و ماکس و دیگران درست کردند که مبنای جامعه بر تضاد است؛ اسلام، عکس این را می‌گوید، مبنای جامعه بر تزاوج و تراوُد و تراحم، اینهاست. مبنای جامعه، این است. مبنای تاریخ هم این است. این را یکی از حرفهایی که جا دارد اهل فکر در قرآن دنبال کنند، بنده یک وقتی دنبال کردم سالها پیش، مسألۀ زوجیت است در قرآن، ازواج، «و جعلناکم ازواجاً». هم در مورد انسان و هم در مورد همۀ اشیاء و ممّا لاتَعلمون، اینها همه به صورت زوجیت است. این دیالکتیکِ اسلامی، این است که تفکرِ اسلامی، آن شکل جامعه و پیشرفت جامعه و حرکت جامعه و حرکت تاریخ و اینها بر اساس تضاد نیست، بر اساس تراحم است، بر اساس توادّ است، بر اساس همکاری است، بر اساس تزاوج است. این است که جامعه را پیش می‌برد. این تفکر بایستی بر زندگی ما حاکم باشد. سید علی خامنه ای. درس 332 صلاه مسافر. @khanemaaref
هدایت شده از نشریه عهد
🔵 دوره 💬با اعطای مدرک 🔸بررسی متن و فرامتن منشور روحانیت 🎙استاد: حجت‌الاسلام کاظم زاده ⏰چهار جلسه 🔸بررسی جنبه‌های تاریخی منشور روحانیت 🎙استاد: فرهاد نقدی ⏰چهار جلسه 🕗آغاز دوره: چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ پایان: پنج‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ 🔊بارگزاری صوتها در کانال نشریه عهد @nashriyeahd 📢لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
هدایت شده از عمامه خاکستری
nf00793291-1.mp3
2.15M
🔻خاطره ای از برادر ... 🔰خاطره حاج مهدی سلحشور مداح اهل بیت(ع) از آخرین لحظات زندگی فرج الله سلحشور 🔻کارگردان انقلابی فیلم حضرت یوسف علیه السلام ‌. 🔰فرج‌الله سلحشور (۱۳۳۱-۱۳۹۴ش) بازیگر، نویسنده و کارگردان ایرانی. او از طرفداران سینمای دینی بود و آثارش دارای مضمون اسلامی است. فیلم‌های متعدد و سریال‌های مذهبی ایوب پیامبر، مردان آنجلس و یوسف پیامبر به کارگردانی او در ایران تولید و پخش شد. ...
خانه سازمانی 🔻مهمتر از اینکه جناب رحمانی فضلی، ویلای خود را پس داده یا نداده، این است که این «خانه سازمانی» به او تحویل داده شده. ویلایی ۱۸۰۰ متری در نیاوران تهران. مسوول جمهوری اسلامی خانه سازمانی آنچنانی میگیرد که بین مردم نباشد. که خانه اش نمک به زخم مردم بزند. که خجالت بکشیم عائدی اش را در سخت ترین دوره زندگی این مردم علنی کنیم. که فاصله اش را با کاخهای نیاوران بررسی کنیم. آری بدتر از رفتار جناب رحمانی فضلی که پول لامپ خانه اش را هم از بیت المال برمیدارد، این است که این وضعیت هنجار شده است. عادی است. 🔻روح الله جمعه ای مشاور رحمانی فضلی نوشته این یک اقدام معمول و قانونی است. چند وقت پیش یکی از رفقایی که تازه وارد استانداری یکی از استانهای محروم کشور شده بود، از ویلای عجیب و غریب جناب استاندار قبلی سخن میگفت. کجا در کدام استان؟ استانی که مردمش هنوز هم برای یک سرماخوردگی ساده بچه هایشان میمیرند تا به شهر برسند. قبلترش هم یکی از جوانان عدالتخواه را به دلیل عکس برداری از خانه فلان مقام همیشه مسوول محکوم کردند. این وضعیت دیگر دارد مشمئز کننده میشود. 🔻این همان روالی است که در ابتدای دهه هفتاد رهبری از آن به عنوان سبک زندگی خواص بعد پیامبر اکرم رسوایش کرد. بارها و بارها گفت با این سبک زندگی نمیتوان عدالت که مهمترین هدف جامعه دینی است محقق کرد. با زندگی اشرافی نمیتوان دم از عدالت زد. و اگر بنا نیست این مقصد دنبال شود پس اساسا در پی چه هستیم؟ 🔻قوانین باید تغییر کند، بله. رویه ها باید عوض شود، درست است. شفافیت لازم داریم، حتما. اما از همه مهمتر اینکه باید طیف مدیران تغییر کند. باید نسل دیگری بر سر کار بیاید. و آن وقت همه باید مراقب هم باشند. حقوقهای چند ده ملیونی و ماشینهای آنچنانی و سبک زندگی اینچنینی باید با تغییر نسل مدیران و شفافیت لازم برای مراقبت مردمی و گفتمان سازی نظام ارزشهای انقلاب محقق شود. 🔻هنوز به قدرت مردم ایمان نداریم. و الا این ها باعث میشد جریانهای خاله زنکی به اسم عدالتخواهی که به کانونهای اطلاعاتی پشت پرده متصلند و هر بار راست و دروغ را تحویل مردم میدهند، نتوانند بروز و ظهور پیدا کنند. ذائقه جوانان را عوض کنند و مسیر عدالتخواهی را منحرف کنند. @ali_mahdiyan
هدایت شده از نشریه خط
☑️سیاست یا دیانت⁉️ 🎙گفتگوی ویژه نشریه خط با آیت الله 👈با موضوع: جایگاه حوزه علمیه در اداره جامعه 📆تاریخ: دوشنبه ۱۶ اسفند ماه ⏰زمان: ساعت ۱۱:۱۵ 💻پخش زنده از طریق:🔻🔻 🌐کانال علمی_فرهنگی نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE 📌پ.ن: مخاطبین عزیز، سوالاتی که مد نظرتان هست در این گفتگو پرسیده شود را میتوانید به ادمین نشریه ارسال بفرمایید... @Sarbazyaser
دنیای کثیف کثیف کثیف مجازی 🔻زهره فکور صبور خودکشی کرد. امین فردین او را افشا کرده بود. افشاگری به قول خودش به نیت مبارزه با فساد. فسادی که او معتقد است زیر پوست جامعه هنری رخنه کرده و او میخواهد با افشاگری اش آن را رسوا و لابد ریشه کن کند. 🔻وقتی به امین فردین اشکال گرفتند که نانجیب بی همه چیز!، چرا آبروی آدمها را میبری، استدلال آشنایی را ارائه کرد. او گفت: «آنها که فساد میکنند خطا کارند نه من که فسادشان را گزارش میکنم». 🔻زهره فکور صبور واقعا همان که امین فردین گزارش کرده، بوده یا نه؟ امین فردین دروغگو است یا نه؟ نمیدانیم. مهم این است که مدتی قبل فکور صبور گفت دلم میخواست بازیگر نباشم. عادی باشم. چرا؟ 🔻چون وقتی وارد دنیای مجازی شدی وقتی وارد دنیای تصویر شدی، وارد دنیایی عجیب و غریب میشوی. دنیایی که آدمها خودشان را به گونه ای معرفی میکنند. صورتی دارند و قدرتی. قدرت ناشی از تجمیع نگاه ها و توجه ها. و حالا جنگ قدرت است برای تصاحب این قدرت. شکستن قدرت و جمع قدرت در کنار تصویرسازی ظاهری چه میکند؟ حالا برای خیلی ها جذاب است که اندرونی و پشت صحنه ها را بدانند. همان روحیه علاقه به حاشیه ها و غیر متنها. همان که باعث میشد نود فردوسی پور جذاب باشد. همان که باعث میشد پژمان جمشیدی در اینستا بنویسد «اینجا مردمم را نمیشناسم همه غریبه اند. کوچ میکنم به فضای حقیقی که میشناختمشان.» 🔻راست میگوید. انگار مردم در هر بستری یک اخلاقی بروز میدهند. کنار درب اتاق و منزل آنقدر تعارف خسته کننده میکنند که طنزآلود میشود اما سوار ماشین در خیابان از هم راه میدزدند و به هم راه نمیدهند و این ارزش است. حالا در فضای مجازی سرک کشیدن و بحثهای خاله زنکی و بشگون گرفتن یکدیگر و توهین و نیش و کنایه رودررو برایشان ارزش است. جذاب است. 🔻و حالا دخترکان بازیگر که تحمل ضربه خوردن و شکست را در این جنگل وحشی و جنگ قدرت را ندارند. یک به یک نفله میشوند و تو چه جوابی داری برای این سوال که به کدام گناه دقیقا؟ زهره فکور صبور آخرین نیست همانطور که آزاد نامداری هم نبود.این کثافت جاری در این دنیای وارداتی، دامن همه مان را خواهد گرفت. 🔻اخلاق کثیف رو کردن اندرونی ها به نام مبارزه با فساد سبک رفتار امین فردین فقط نیست. مخصوص هنر هم نیست. رفقا! فسادستیزی خاله زنکی، مشتری دارد که یک عده این شغل را انتخاب میکنند. و آدم کشی میکنند و به ان افتخار میکنند و وجدانشان هم آسوده است. 🔻مهم نیست امین فردین درباره فکور صبور راست گفت یا دروغ. مهم آن اخلاق کثیفی است که باعث میشود زهرا امیرابراهیمی به دامن طاغوت فرار کند تا آرامش پیدا کند. آن اخلاقی که آزاده نامداری را پیدا میکند یک گوشه ای، عکسهایش را پخش میکند تا دیوانه اش کند، عکسهای رامبد و همسرش را در کانادا پخش میکند که ضایعش کند. مهم آن اخلاق کثیفی است که این رذالتها را میبیند و لذت میبرد و لایک میکند و ویویش را بالا میبرد. 🔻این اخلاق اسمش را مبارزه با نفاق میگذارد، اسمش را مبارزه با فساد میگذارد، اسمش را مبارزه با ظلم و بی عدالتی میگذارد. اسمش را هر چه میگذارد بگذارد ولی لجن است. سراپایش را هم با شعارهای انقلابی و انسانی و دینی بپوشانید لجن است. بوی گند لجنش همه مان را خفه خواهد کرد. این فراگیری ظلم است که به آن مدد میدهیم و یک روزی یک جایی دامن تک تک امین فردین های ضد فساد و ضد نفاق را خواهد گرفت. @ali_mahdiyan
پاسدار یا آخوند ❤️چند وقت قبل کنار خیابان دو نفر را که منتظر ماشین بودند سوار کردم. منزلشان جایی بود که اطرافش عموما بیابان و کوه بود و پر از سگهای ولگرد. حدود ساعت ده یازده شب بود. اما آن محله ها آنقدر خلوت بود که گویا دو و سه نیمه شب بود. در مسیر از کنار یک دبیرستان عبور میکردیم. روبروی دبیرستان پسر نوجوانی ایستاده بود. چهارده پانزده ساله، دست تکان داد، او را هم سوار کردم. ❤️آن دو نفر به مقصدشان رسیدند و پیاده شدند. به آن پسر نوجوان گفتم منزل شما کجا است که برسانمتان، گفت خیلی دورتر از اینجا است. گفتم میرسانمت. تشکر کرد. پرسیدم این موقع شب اینجا خیلی ماشین عبور نمیکند، چطور میخواستی برگردی؟ گفت «مثل همیشه پیاده.» پیاده خیلی راه بود. گفتم خسته نمیشوی؟ گفت: «عادت دارم. اینجا مدرسه ما است. فقط شبها کمی ترس دارم.» گفتم از چی؟ گفت از گله سگها. چند باری شبها دوره ام کردند و به من حمله ور شدند. ❤️با تعجب پرسیدم، خوب چه کار واجبی داشتی که تک و تنها تا این موقع شب در مدرسه بودی؟ گفت هیچی، فردا در مدرسه مان مراسم هیات داشتیم من اجازه گرفته بودم از مسوولین و پدر و مادرم که بگذارند بعد از کلاسهایم اینجا را آماده کنم برای هیات. جالب بود. اما پرسیدم خوب حالا چرا تنها؟ گفت دوستانم هم بودند ولی پدرانشان آمدند دنبالشان باید زودتر میرفتند. ما که ماشین نداریم. کارهای هیات هم باقی مانده بود مجبور شدم بمانم کار را تمام کنم. بعد شروع کرد با آب و تاب از خاطراتش درباره حمله سگها به او برایم تعریف کرد. ❤️من گوش میدادم اما از اینکه چه چیزی باعث میشود یک نوجوان با این سن و سال بر همه ترسهایش غلبه کند و در مدرسه بایستد و کارهای هیات را انجام دهد، ذهنم مشغول بود. پدر و مادرش چطور به او اجازه داده بودند. صحبتهایش درباره حمله سگها که تمام شد پرسیدم، خوب پسرم برای آینده ات هم فکری کرده ای؟ میخواهی چه کاره شوی؟ ❤️گفت میخواهم آخوند شوم. خنده ام گرفت. فکر کردم چون من طلبه ام مثلا شایدمیخواهد سر کارم بگذارد. که یک دفعه ادامه داد: «البته آخوند آخوند، نه ها! آخوند پاسدار» خنده ام گرفت گفتم : «چطور آخوند پاسدار؟!» گفت:«خیلی ممنون رسیدیم، خوب آخوند پاسدار بهتره چون» پیاده شد. تشکر کرد و رفت. ❤️در راه بازگشت به این فکر میکردم که آیا من هم حاضرم با اینکه میدانم شب باید از میان ترسهایم عبور کنم و بازگردم، تنها بمانم و بایستم و کارم را برای «هیات مدرسه» تمام کنم؟! و به این جمله فکر میکردم که «آخوند پاسدار بهتره » انگار بین این جمله و آن پرسش رابطه ای مبهم میفهمیدم. رابطه ای که هم مرا به چالش میکشید و هم اما دلم را روشن میکرد. @ali_mahdiyan
‏نمایندگان خود را از انتشار حقوقشان مستثنی کردند. نمایندگان هنوز تکلیف طرح شفافیت آرا را مشخص نکرده اند. نمایندگان در پیگیری طرح صیانت، افکار عمومی را به هیچ گرفتند. نمایندگان جان! انقلاب یعنی مردم. یعنی ایجاد امید و اعتماد. یعنی مبارزه تبیین. یعنی صدق و اخلاص. گفتم یادآوری کنم @ali_mahdiyan
خوب ظاهرا نمایندگان اصلاح کردند. مبارکه. اما اولا ضربه ای به اعتماد و افکار عمومی زده شد و بعد اصلاح شد. مثل داستان صیانت ثانیا به هر حال مجلسی انقلابی داریم. این هم نشانه اش. اینها را هم کنار آن خبطها ببینیم. @ali_mahdiyan
هدایت شده از گفتمان توحید
روح توحید نفی عبودیت غیرخدا تعریف؟؟ معنا؟؟ چرایی؟.mp3
8.91M
🔰 حجت الاسلام والمسلمین مهدیان در مصاحبه با : 🔰 روح توحید نفی عبودیت غیرخدا؛ چیستی؟ و چرایی؟ -------------------------------------------------- 🔰 گفتمان توحید https://eitaa.com/joinchat/3998351448C73bf29b9e1
هدایت شده از خانه طلاب جوان
💠 فراخوان ثبت‌نام "سیر مطالعاتی منظومه فکری مقام معظم رهبری"زمان ثبت‌نام: ▫️۱۵ اسفند تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ 🔻 ویژگی‌ها: ▫️فهم تفصیلی و دقیق از استاد سید علی خامنه‌ای ▫️بهره‌مندی از تدریس کتب، توسط ▫️اعطای معتبر در پایان دوره ▫️داشتن منطق منظم و امکان ادامه سیر در سطوح بالاتر ▫️پاسخگویی به سؤالات و پشتیبانی در طول دوره ⏪ لینک ثبت‌نام: 🌐 edu.khanetolab.ir 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
هدایت شده از گفتمان توحید
مقایسه طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن و کتاب روح توحید و نفی عبودیت غیرخدا، راه گشایی اجتماعی هر دو کتاب.mp3
2.15M
🔰 حجت الاسلام والمسلمین مهدیان در مصاحبه با : 🔰 مقایسه اسلامی در و کتاب و نفی غیرخدا، راه گشایی هر دو کتاب -------------------------------------------------- 🔰 گفتمان توحید https://eitaa.com/joinchat/3998351448C73bf29b9e1
قدرت صلوات ⚡️ماه شعبان ماه پیامبر اکرم ص است صلوات خاصی دارد. ابتدای مناجات شعبانیه نیز با صلوات آغاز میشود و امام صادق ع فرمود دعا استجابت نمیشود تا صلوات بر محمد و آل محمد فرستاده شود.(کافی، ج۲،ص۴۲۱) اما چرا؟ این صلوات چیست و چرا برای خواستن هایمان باید متوجه آن شویم؟ ⚡️صلوات توجه به مرکز دایره است و دایره حول آن. مرکز انسان کامل است و دایره حولش آل او. «آل محمد» یعنی چه کسانی؟ فقط اهل بیتند یا گسترده ترند؟ نوح گفت رَبِّ إِنَّ ابْنِي مِنْ أَهْلِي ، پسرم از اهل من است و خداوند پاسخ داد إِنَّهُ لَيْسَ مِنْ أَهْلِكَ.إِنَّهُ عَمَلٌ غَيْرُ صَالِحٍ. او از اهل تو نیست او هویتش عمل غیرصالح است این دو آیه سوره هود، ملاک داوری را مشخص میکند. ⚡️روایاتی مثل این بیان امام حسین ع نیز جالب است که فرمود «من احبنا كان منا اهل البيت»، هر کس دوستمان بدارد از ما اهل بیت است. میپرسند: از شما اهل بيت؟ امام سه بار به تاکید میگوید «منا اهل البيت» بعد به این آیه استدلال میکند که «فمن تبعني فانه مني». قول عبدصالح است در قران که هر کس مرا تبعیت کند از من است. آری دایره «آل» یعنی کل جبهه حق. صلوات توجه به امام است و جبهه ایمانی تابع او یعنی امت. یعنی نظام اجتماعی و حقوقی و سیاسی و معنوی و در یک کلمه نظام ولایی. ⚡️ آغاز و پایان دعاها با صلوات باید باشد یعنی باید رشد و‌ قوت و ارتقای جبهه حق نقطه آغاز و نهایت خواسته هایمان باشد. این یعنی همه آرزوهای شخصیتان را ذیل رشد این جبهه بشناسید و بخواهید. یعنی دستگاه تمایلاتتان را در این چارچوب تنظیم کنید و سبک زندگیتان را بر این اساس ویرایش کنید. آری سیاسی ترین شعار همین دعا است. زندگی ساز ترین فریاد همین ذکر است. صلوات یک دعا است. و «الدعا مخ العباده» یعنی نظام درخواستهای ما باطن نظام اعمال ما باید باشد. لذا دعا نه فقط زبان و ذهن که همه زندگیمان را باید رنگ بزند. ⚡️آنانکه امروز امید به دست غرب و شرق دارند سرکارند. خواسته شان مستجاب نمیشود. آنان هم که با شکستن رابطه ولایی امام و امت و ناامید کردن مردم پرچم ناامیدی و خودحقیر پنداری و خودبیچاره انگاری بلند کرده اند طرفی نخواهند بست. ⚡️صلوات وقتی خود را به صورت سبک زندگی نشان میدهد، میشود ایجاد و تقویت حلقه های میانی بین امام و امت، جهاد تبیین و امیدافزایی و درگیری با دشمن، ایجاد پیوستار جبهه ایمانی و ولایی حول امام، ایجاد تولید و حرکت و جوشش از درون در اقتصاد و در فرهنگ و در سیاست، اینها سیمای صلوات است و صلوات درخواست جامع توحید است. آری صلوات را باید سبک زندگیمان کنیم. @ali_mahdiyan