از بین نشستها و همایشهای حوزوی، این نشست ها و همایش بعد آن مهم و خوشحال کننده است. هر چند خیلی دیر، اما خدا را شکر برگزار میشود. این که حوزه علمیه در عمیقترین سطوح علمی خود متوجه این نکته شود که آن بعدی که باید به آن رسیدگی کند، بعد خدمت است، آن هم با تقریر ناب شیعی، این اتفاق مهم و مبارکی است. امام مجاهد ما که دستگاه و شبکه عالمان دین را پی ریزی میفرمود یعنی امام صادق علیه السلام این جمله کلیدی یادگار از حضرت مسیح به حواریون را به علمای امت ختمی یادآوری میکند که «ان احق الناس بالخدمه، العالم». خدمت زبان مشترک علما با مردم است که ترویج و بعثت مردم را «بغیرالسنتکم» محقق میکند. خدمت باعث میشود هویت «بسط» پیامبرانه در جامعه بروز پیدا کند و «امامت» بتواند بر بستر آن محقق شود. خدمت همان است که امروز تصویر حوزه علمیه را در بحرانها کنار مردم ترسیم میکند و هویت «پیامبر امی» را جلوه گر مینماید. خدمت ناب مجاهدانه میتواند گفتمان «انزوای سکولار» را به چالش بکشد. و عالم را بازیگر صحنه نورانی «امامت و امت» کند یعنی نظام ولایی را تقویت نماید. ورودهای اجتماعی و فرهنگی حوزویان کافی نبود. باید در بستر اندیشه و نظریه پردازیهای علمی، این بعد جدی هویت روحانیت، بررسی شده و سپس تبدیل به یک هنجار و معروف گردد و تمایزات جدی آن از تقریرهای خدمت رسانی مسیحیت واتیکان و سبک جماعت تبلیغ اهل سنت و مدل خیریه های جوامع مدرن هویدا شود و همانطور که در طول تاریخ چنین بوده عامل بعثت و قیام جامعه شیعی باشد. به هر حال اتفاق مبارکی است و دستمریزاد باید گفت به برگزار کنندگان آن. امیدوارم ادامه پیدا کند.
@ali_mahdiyan
ولایت عملی
سبک ولایت پذیری سردار مقاومت و سردار شهید.
⚡️اگر رهبری مشکلات امروز مذاکرات را به دلیل عمل نکردن تیم دیپلمات دهه نود به دستوراتش میداند چرا همان زمان جلوی آنها را نگرفت؟ چرا به مجلس پیام داد که جلوی دولت را نگیرند؟ چرا شورای نگهبان مانع نشد؟
🌱سطح مدیریت رهبری در نظام سطح مدیریت راهبردی و راهبری است نه مدیریت کلان و نه خرد. او در این سطح از مدیریت چه میکند؟ و چه امکاناتی دارد؟
🔻اولا جهت را مشخص میکند. سیاستها و قوانین بالادستی را مشخص میکند. چنانکه سیاستهای روشن خود را در مذاکرات هسته ای بیان کرد.
🔻 اگر جایی کشور بخواهد منحرف شود حکم حکومتی میدهد و ورود مستقیم میکند، مانند ماجرای ۲۰۳۰ که انحراف جدی در حرکت کشور و تربیت نسل پیدا شده بود.
🔻در غیر این صورت تذکر میدهد، تعامل میکند، توصیه میکند در خفا و در علن اما دخالت نمیکند ولو به کشور هزینه هایی وارد شود.
🔻 اگر اختلافی بین مسوولین باشد به نفع حرکت کل کشور و تقابل با دشمن حل و فصل میکند. با همان ابزارهایی که در بالا بیان شد. مثل ماجرای استیضاح دولت قبلی که به اشاره مانع شد یا ماجرای نامه به احمدی نژاد.
🔻از همه مهمتر او با مردم و امت سخن میگوید، تبیین و گفتمان سازی میکند. تا نظارت کنند و همکاری.
🔻او در امور جزیی ورود میکند اگر اثر راهبردی کلان در حد انحراف یا نابودی جبهه داشته باشد و در هیچ امر خرد و کلانی دخالت نمیکند اگر این اثرات را نداشته باشد.
🌱او حرکت جبهه را و تصمیمات مسوولینش را پشتیبانی میکند. که دشمن سوء استفاده نکند و کشور دچار اختلافات و حاشیه ها نشود. او تلاش میکند وضعیت تحمل مردم را لحاظ کند در تصمیماتش،چنانکه در ماجرای مذاکره با آمریکا چنین کرد. تلاش میکند انسجام اراده نظام را مقابل دشمن نشان دهد که دشمن جری نشود. چنانکه در حل اختلافات دولت با مجلس و دیگر بخشها چنین میکرد. تلاش میکند جهت های کلی و راهبردها را مشخص کند چنانکه در ماجرای برجام چنین کرد. تلاش میکند مردم را حرکت دهد در نظارت و همکاری دولت.
🌱اما مدیران کشور برخی صرفا در حد احکام حکومتی سخن او را گوش میدهند اگر گوش کنند اگر تعلل نکنند. خیلی ها سیاستهای او را رعایت نمیکنند. گفتمان او را در مردم پیش نمیبرند. بلکه مخالفش را ایجاد میکنند. در تعامل با او در اداره کشور تلاش نمیکنند یک نظام واحد را شکل دهند و پیش ببرند و به همین دلیل حرکت کشور را کند میکنند. سبک اقدامات دولتهای دهه نود را ببینید. رهبری در دیدار دانشجویان همان زمان گفت اینها سیاستهای روشن مرا عمل نکردند. توصیه ها را پیش نمیبردند. دائم کشور را در معرض اختلافات و چالشهای جدی قرار میدادند که برای پیشبرد مذاکرات سم بود. گفتمان رهبری را که توصیه به قدرت مردم در داخل بود رها کرده بودند و کار خود را میکردند. این شد که ضعفهای آنها در رعایت نکردن کامل سیاستها و نکات رهبری خود را نشان میداد در حوزه های مختلف از جمله دیپلماسی و از جمله تولید و اقتصاد مقاومتی.
🔻خدا رحمت کند سردار شهید را در وصیتنامه اش میگفت من نه ولایت پذیری تنوری را میگویم نه ولایت پذیری حقوقی را بلکه ولایت پذیری عملی را توصیه میکنم. ولایت پذیری حقوقی یعنی ولایت پذیری حداقلی. در حد قانون. ولایت پذیری عملی یعنی ایجاد یک کل واحد منسجم که تلاش میکنند یک اراده را محقق کنند و پیش ببرند. سخنان سیدمقاومت را در دیدار با جناب مصباح حتما شنیده اید، او در حال توضیح یک رابطه ولایی در مقام عمل است. رابطه ای که یک اراده واحد راهبردی و کلان و عملیاتی را محقق میکند.
@ali_mahdiyan
بچه مسوولها
🌱من رفیقهایی داشتم که بچه مسوول بودن. خاطره های جالبی دارم ازشون.
🌱سیدحسین رفیقم پدرش فرمانده بود. سیدحسین میگفت به راحتی میتوانست برای سربازیم کاری کنه. هیچ کاری که نکرد. جرات هم نمیکردیم به او بگوییم توصیه ای چیزی. سیدحسین را انداختند یک جایی برای سربازی که میگفت واقعا آدم شدم.
🌱سیدمحمد باباش مسوول تقسیم خانه های سازمانی بود، محمد تازه ازدواج کرده بود. باباش به هزار بهانه میتوانست خانه دارش کند، نکرد. چند سال توی یک خانه بیست متری، واقعا بیست متری، اجاره ای مینشست.
🌱سیدمحمدحسین دزد زد به منزل باباش، میگفت بابام شروع کرد با دزده صحبت کردن که مشکل اقتصادی اگر داری بگو کمکت کنم. باباش مسوول مهمی بود در کشور.
🌱سیدجعفر باباش به جز اینکه مسوول مهمی بود تو شهر، مدیر یک مجتمع مهم غیرانتفاعی مشهور تو شهرشون بود، جعفر بچه هاش رو ولی تو مدرسه دولتی ثبت نام کرده بود میگفت مثل همه مردم.
🌱وحید یک بچه مسووله که میتونه یه گوشه راحت کار کنه و پول در بیاره، رفته توی یک روستای دور افتاده دامداری راه انداخته و کار میکنه. میگه آقا گفته دوران تولیده.
🌱علی باباش سردار مجروح جنگه، مجروح اعصاب و روان. بچه درس خوان دانشگاه که یک دانشگاه مهم آمریکا میخواست تامینش کنه تا اونجا درس بخونه. نرفت. اومده قم طلبگی میکنه همزمان هم توی یک مجموعه دانش بنیان داره کار میکنه.
🌱لیست مفصلی دارم. از رفیقهایی که باباهاشون یک مسوول رده بالا هستند و خاطراتی که هنوز هم احساس میکنم خیلی عادی اند و مهم نیستند از بس زیادند. اما وقتی دیدم یه عده با این خاطره ها متعجب میشن، گفتم یه چند تاییش رو بنویسم.
🌱 هیچی همین.
@ali_mahdiyan
دلبستگی آنها به انقلاب را هم قبول ندارم
رشته توییت
🔻۱٫۱۰
«حالا انسان میشنود که افرادی میگویند نظام از هدفهای انقلاب دور شده؛ میخواهند نشان بدهند که به انقلاب دلبستهاند. من قبول ندارم این حرف را؛ من دلبستگی آنها به انقلاب را هم قبول ندارم. »
این جمله ها اولین بار نیست که از زبان یک رهبر انقلابی بیان میشود.
سال ۶۷ امام گفت:
🔻۲٫۱۰
اینها که معتقدند نظام به اهداف خود نرسیده در این ده سال انقلابی نما هستند.(منشور روحانیت)
مثل کسانی که ده سال قبلترش رای به «جمهوری اسلامی» یعنی رای به نظام اسلامی، ندادند. معلوم است که نظام ولایی، شریعت است و انقلاب طریقت. بدون شریعت چه طریقتی ، چه انقلابی، چه کشکی.
🔻۳٫۱۰
ده سال قبلترش آنانکه شک کردند به کارایی هندسه امامت و امت و ترویج کردند که«جواب این خونها را چه کسی میدهد» انقلابی نبودند. آنها هم که منتظر بودند با جنگ مسلحانه زودتر به خواسته های ظاهری انقلابیشان برسند هم حقیقتا انقلابی نبودند. برای امام « روح انقلابی» امت اساس بود.
🔻۴٫۱۰
بله به همین دلیل امام در منشور گفت مهمترین عائدی ما در جنگ «رشد روح انقلابی» مردم بود.
برای همین امروز رهبر«استمرار انقلاب» را مهمترین دارایی امت میداند؟ برای همین حتی نمک به حرامها هم با همان شعارهای انقلاب که در جان مردم زنده و «مستمر» مانده است تیشه به ریشه نظام میزنند.
🔻۵٫۱۰
سال ۶۷ امام هویت انقلابی نمایی را توضیح داد؛ آنکه میگوید پیش نیامدیم.
داستانی جدی و تکراری.از قطار انقلاب پیاده نباید کرد اما اعلام پیاده شدن عده ای هم پیاده کردن نیست
کاش لج نمیکردند.
سردارشهید را که انقلابی نمیدانند.حداکثر تابوت و عکسش، نه حتی وصیت نامه اش، بر نمیتابند.چرا؟
🔻۶٫۱۰
چون در وصیتنامه اش نوشت:جمهوری اسلامی امروز در قله است.چون نوشت:جمهوری اسلامی حرم است
میبینند که دشمنی دشمنان مردم بیشتر شده،از بین نرفته،خوب اگر از انقلاب عدول کردیم چرا دشمنیشان بیشتر شده؟چرا با مردم؟
«استمرار روح انقلاب» در مردم کار کیست جز نظام، جز شریعت، جز کالبد ولایی؟
🔻۷٫۱۰
روح انقلاب اگر نیست، «انقلاب علمی» در دهه هشتاد و نود محصول چه بود. شتاب ده برابری تولید علم محصول چه بود؟ اصلا فکر میکنید امروز به چه پشتوانه ای تیم مذاکره کننده زیر بار تحمیلات قدرتهای دنیا نمیرود؟ چه دارند در چنته به جز قدرت مردم و مقاومت مردم؟ روح انقلاب اگر نیست چرا؟
🔻۸٫۱۰
مردم برای همان شعارها رگ گردنشان بیرون میزند؟ جامعه بی انقلاب مرده است غافل است روزمره و بیخیال است به قول شهید بهشتی. اینگونه اند مردم؟
در دهه پنجاه همین آقای سیدعلی خامنه ای جوان به مردم گفت،آی مردم«ایمان شیطانی» هم داریم. یعنی انقلابی گری شیطانی هم داریم،آن وقت که سر از
🔻۹٫۱۰
ساختار نظام امامت در نیاورد. راست میگفت شعار وحیانی ما است که ان کنتم تحبون الله فاتبعونی... محبتی که سر از نظام ولایت درنیاورد محبت نیست.کلمه لااله الا الله هم که سر از «بشرطها و شروطها » در نیاورد منتج نیست. نظام اگر نبود انقلاب نبود. رمز اینکه انقلاب در ایران مستمر ماند
🔻۱۰٫۱۰
همین نظام توحیدی شرعی و عقلی بود.انقلاب صورتش نظام است و نظام محصولش استمرار انقلاب. استمرار یعنی تبدیل حال به ملکه و مقام، در مردم. همین باعث شد امروز انقلاب در دنیا گسترش پیدا کند و کل قدرتها را متوجه خود کند.
آری نشانه ایمان،عمل صالح است و نشانه انقلابی گری، مدد به نظام
@ali_mahdiyan
اگر اینگونه نیستی نیا
⚡️۱٫۱۰
مشکل اصلی ما درونی است نه بیرونی، اما
کسانی که معتقدند توجه به دشمن بیرونی و درگیری با او باعث رفع مشکلات درونی میشود، آنها وارد جهاد تبیین میشوند. این آیه را دیده اید؟
ان الذین اتقوا اذا مسهم طائف من الشیطان تذکروا فاذا هم مبصرون
یعنی درگیری با دشمن بیرونی راه رشد درونی
⚡️۲٫۱۰
برای همین در روایت داریم که راه درمان نفاق جهاد با دشمن یا آرزوی جهاد است.
برای همین است که قرآن که کتاب انسان سازی است این همه به درگیری با شیطان و طاغوت توجه میدهد. و این دو، دشمن خارجیند.
راه حل رفع دردهای داخل درگیری با دشمن خارجی است و جهاد تبیین جهاد کسانی است که به
⚡️۳٫۱۰
اراده دشمن متوجهند و با آن درگیرند
هر حرفزدنی، جهادتبیین نیست.هر تبیین کردنی هم جهاد تبیین نیست.در جهادتبیین باید فهمیده باشی هدف دشمن چیست و با ذهنها چه میکند تا تو با تبیین نگذاری آن هدف محقق شود.
خواست دشمن چیست:
۱. ناامیدی مردم از خودشان و همه انتخابهایشان
⚡️۴٫۱۰
۲.ناامیدی و انفصال مردم از کلیت نظام اسلامژ نه این فرد و آن فرد است
۳.امید مردم به خارج از مرزها، تا در پرتو مذاکره گام به گام،دشمن بتواند خواسته هایش را به تصمیم گیران کشور حقنه کند
کشوری که مهمترین دارایی و منشا قدرتش مردمند،فقط با تاثیر در نگرشها و خواست مردمش تغییر میکند
⚡️۵٫۱۰
کسانی که اراده عمومی را راه حل ندانند تبیین نمیکنند. یا فقط حرف مفت میزنند و یا حداکثر رفتارهای گروهکی و پارتیزانی ابتر.
کسانی وارد جهاد تبیین میشوند که مساله رشد جمهوری اسلامی را با خودشان حل کرده باشند. قبل از اینکه بخواهی برای هر کس توضیح دهی، باید برای خودت حل کرده باشی
⚡️۶٫۱۰
آنانکه دلیل روشنی برای رشد کشور ندارند. ته دلشان فکر میکنند منحرف شدیم. فاسد شدیم. بدبخت عالمیم و بی عرضه ایم و سه نقطه، نمیتوانند وارد این مبارزه شوند پس در مرحله قبل مساله را نزد خود باید حل کنند. خارج از بمباران رسانه ای و اخبار خوب و بد جمع بندی کنید.
⚡️۷٫۱۰
کسانی وارد جهاد تبیین میشوند که بفهمند در مجموع اخبار چه بر سر ذهنها آورده است. به این اسمها توجه کنید، ببینید در مجموع چه تصویری دارید؟
اژه ای و قوه قضاییه اش که فاتحه
آملی لاریجانی فساد طبری
جنتی پیرمرد پر حاشیه
قالیباف فاسد بالفطره
پس کل تیمش در مجلس همه فاسد یا کیف کش
⚡️۸٫۱۰
های خام بازیچه. مجلس به درد نخور
رییسی همان سیاستها و آدمهای روحانی، ناهار میخوری؟ میز بلند روسیه و مجموعه به هم ریخته بیفایده.
بیت رهبری سانسورچیهای رهبری، مشاورین لیبرال هاشمی چی،
هر اسمی میخواهی ببر تا بگویم.
حالا تصویر کلی چیست؟ آدمهای نظام از صدر تا ذیل را فساد گرفته.
⚡️۹٫۱۰
کسانی وارد جهاد تبیین میشوند که جرات گفتن داشته باشند. باور کنند همه ظلمت یک دشت بزرگ قدرت خاموش کردن نور یک شمع کوچک را ندارد.
باید آنچه یقین میدانند بگویند از مسخره شدن فحش خوردن نترسند. فحشها و برچسبها اختراع شده اند که خفه مان کنند اگر میترسی راستش را بگویی وارد صحنه نشو
⚡️۱۰٫۱۰
کسانی وارد جهاد تبیین میشوند که بتوانند هم فساد ها را ببینند هم صدقها و اخلاصها را، هم خبرهای خوب را هم خبرهای بد را هم غلطها را هم درستها را ، اما بلد باشند همه داشته ها و نداشته ها را جمع بزنند و نتیجه بگیرند.عمیق ببینند و کلان نگاه کنند
خلاصه دوکوهه جهاد تبیین را دریابیم
@ali_mahdiyan
هدایت شده از خانه معارف طلاب جوان
جلوگيرى منافقان از گرويدن مردم به راه خدا
فَصَدُّوا عَنْ سَبِيلِ اللّٰهِ ؛ آن وقت در سايهى اين نفاق، از راه خدا مردم را منع كردند. چون چهرهى آنها را كسى نمىشناسد، در زير اين نقاب، با ظاهر اسلام و باطن كفر شروع كردند مردمان بىخبر و بىغرض و ساده را از راه خدا منع كردن. انسان چقدر هم واقعاً متأثّر و متأسّف ميشود به حال آن انسانهاى بىگناه و سادهلوحى كه فقط يك جرم كردند، يك گناه كردند و آن اين است كه حواسشان را جمع نكردند، دقّت نكردند، فقط گناهشان اين است و البتّه گناه بزرگى هم هست؛ اين گناه بزرگى است. آن آيهى شريفه ميفرمايد: «وَ قٰالُوا لَوْ كُنّٰا نَسْمَعُ أَوْ نَعْقِلُ مٰا كُنّٰا فِي أَصْحٰابِ السَّعِيرِ» ؛ در قيامت عدّهاى از كفّار ميگويند كه اگر ما مىشنيديم يا مىانديشيديم، از ياران آتش نميبوديم. فَاعتَرَفوا بِذَنبِهِم؛ پس به گناه خودشان اعتراف كردند خدا ميگويد به گناه چه؟ به گناه نينديشيدن، به گناه گوش نكردن. «فَسُحْقاً لِأَصْحٰابِ السَّعِيرِ» ؛ سختى و بلا و بدبختى باد براى ياران آتش و ياران دوزخ! ببينيد، خدا با نينديشيدن چگونه برخورد ميكند. گناه اين كسانى كه آلت دست و بازيچهى منافقان و دورويان و گروههاى فاسد و مُضِل قرار ميگيرند، نينديشيدن است. از نينديشيدنِ اينها استفاده ميكنند آن منافقان؛ فَصَدُّوا عَنْ سَبِيلِ اللّٰهِ ؛ از راه خدا منع ميكنند افراد را.
تفسیر سوره مجادله رهبری
@khanemaaref
طرح صیانت
🌱من با طرح صیانت از فضای مجازی موافقم و آن را نشانه شجاعت مسوولین و تصمیم گیرندگان میدانم. به نظرم همه نقد کنندگان به آن مجبورند یک سوال روشن را بلند و شفاف جواب دهند:
آیا کلا مساله فجازی را ول کنیم و رها کنیم ؟
همین که هست خوب است آیا؟
حکمرانی در فضای مجازی اصلا حذف شود؟
قانون نباشد یا این قانون نباشد؟
🌱رها کردن فضای مجازی یا همین وضعی که هست، یعنی سپردن کار به حاکمیت دشمن. من «مردم سالاری» را در بستر ساختار نظام اسلامی، واقعی میدانم، مردمسالاری در فضای حاکمیت دنیای مدرن خصوصا، دروغی بیش نیست. معنایش حاکمیت آنها بر ذهن و دل مردم است. پس موافقت با عدم قانونمندی یا چیزی شبیه همین شرایط که وجود دارد، معنایش مردمسالاری نیست قطعا، هر چه که باشد. من ترجیح میدهم اسمش را توسعه استبداد غرب بدانم و نفی آزادی مردم.
🌱به نظر شما اساسا مهمترین مشکل کشور چیست؟ آب و نان و هوا و برق و تورم و هزار درد و بلا است؟ یا مدیریت و حکمرانی است؟
مدیریت بدون همراهی ذهن و دل مردم آیا شدنی است؟ چرا انتظار دارید مدیریت و حکومت دشمن بر ذهن و دل مردم محکمتر شود و مدیران ما در مدیریت موفق باشند؟ چه انگیزه ای هست که مدیریت دشمن را به مدیریت خودمان ترجیح میدهد؟ چرا باید یک مشت بچه بسیجی را به جهاد تبیین بفرستیم و بعد شبیه شهدای هویزه تنهایشان بگذاریم و پشتیبانی نکنیم تا تانک های شایعه و دروغ ذهن و دل شان را له کند تا بعدها در تاریخ به این حماقت خودمان بخندیم؟
🌱نقد قانون خوب است. نقد سبک قانون گذاری بدون شفافیت و توضیح و امثالهم هم خوب است، البته انصافا این طرح که بارها و بارها گفتگو شد و چکش خورد اما اینکه اراده مردم را مختل کنیم، خوف و امیدشان را از دست خودشان بگیریم و به دست دشمنشان بدهیم و بگذاریم بال اصلی دشمن در تحریم که فشار رسانه ای است کار کند چه معنی دارد؟ زشت است که جاده صاف کن دشمن باشیم.
🌱دوستانی که به این گوشه و آن گوشه طرح نقد دارند دقت کنند کلا صحنه هجوم رسانه ای موجود و ذهنیتی که درست شده، به گونه ای طراحی شده که اساسا اجازه هیچ قانونگذاری را نمیدهد و به طور کلی اجازه شنیده شدن نقد شما را هم نمیدهد. کمک کنید این تابوی مستهجن در این کشور شکسته شود. خدا میداند چقدر کار و کاسبی مردم به خاطر شکست جوشش های مردمی در تولید و سرمایه گذاری و عدم جلوگیری از دزدهای مجازی دارد تعطیل میشود و مردم زیر بار فشار این بیکاریها له میشوند. حاکمیت بر افکار مردم ،مانع جوشش اقتصادی است. چه در سرمایه گذاری چه در بازار فروش چه در مدیریت و محدودیت بازار خارجی.
🌱طرح با رای نزدیک به اجماع در کمیسیون تصویب شده، این ارزشمند است. قصه ده دقیقه و تار کردن صورتها و امثالهم، همه و همه مسخره است فوق العاده مسخره. یک نکته فقط.
🌱این ماجرا دو بال جدی دارد اگر یکی از آنها قانون باشد، قطعا بال دیگر، تلاش دولت برای توسعه زمین بازی مجازی است. بدون این، آن طرح کارامدی نخواهد داشت و مغرضان و ترسوها، دلیل خوبی برای از بین بردن آن خواهند داشت. کاش این بال را هم کشور جدی بگیرد و الا مثل بومرنگ این طرح بر سر خودمان خواهد خورد و باز میشود همانکه تا کنون شاهد بوده ایم.
@ali_mahdiyan
هدایت شده از خانه طلاب جوان
15.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #منشور_روحانیت 4⃣
"بمناسبت #سوم_اسفند، سالروز صدور منشور روحانیت"
#نشر_حداکثری
✅ پیام تاریخی و مهم حضرت امام خمینی (ره) خطاب به روحانیون سراسر کشور، مراجع بزرگوار اسلام، مددسین و طلاب حوزههای علمیه
▫️ روحانیت، تکیهگاه مردم
▫️ دو راه #استکبار برای ضربه زدن به حوزهها
- #ارعاب و زور
- خدعه و #نفوذ
▫️ ترویج تفکر #جدایی_دین_از_سیاست
▫️ #خون_دل امام از مارهای خوش خط و خال و متحجر
▫️ شکستخوردگان دیروز، سیاستبازان و پشتیبان براندازان امروز
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
اگر این نوجوان پرچم ایران را هم نزده بود، خودش نماد پرچم ایران بود.
با همه دردهایی که میکشد.
با دل پاکی که در تلولو چشمهایش میبینی.
با آن همه بار مسوولیتی که بر شانه اش نشانده است.
با روح آتشفشانی که به خاطر نزدیک بودن دستهایش به ملکوت زیر خاکستر لبخندش پنهان کرده است.
درست میشود عزیز دلم! با دستهای خودمان همه چیز درست میشود. ولو همه عالم نخواهند يُرِيدُونَ أَنْ يُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ
تو میتوانی و تو میمانی و همه آنها نابود میشوند.
کل من علیها فان و یبقی وجه ربک....
برای همین به قول حضرت روح الله یک موی تو را با کل کاخهایشان عوض نخواهیم کرد.
نگران این کاخهای اشرافی بالاشهرنشینان هم نباش، خراب خواهند شد به دستان تو که امید کل تاریخ به همین دستان است
و العاقبه للمتقین.
@ali_mahdiyan
📚کتاب «طرح کلی اندیشه مقاومت» به عنوان «کتاب سال حوزه» برگزیده شد.
امروز ۵ اسفند ۱۴۰۰ مراسم اختتامیه بیست و سومین همایش کتاب سال حوزه برگزار شد. به گفته حجه الاسلام جزائری دبیر همایش، از بین هزار و چهارصد اثر حوزوی، سه اثر به عنوان آثار برگزیده کتاب سال حوزه برگزیده شدند. این آثار توسط ۳۴۵ داور ارزیاب در چهار مرحله مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و در نهایت در رتبه اول سه اثر «برگزیده» و در رتبه دوم ۲۴ اثر «شایسته قدردانی» و در رتبه سوم ۴۳ اثر «شایسته تحسین» شدند.
یکی از سه اثر برگزیده، کتاب «طرح کلی اندیشه مقاومت» بود.
این کتاب وضعیت امروز انقلاب اسلامی را بر اساس نظام اندیشه اسلامی ارزیابی کرده و شاخصهای رشد انقلاب را معرفی نموده و بر اساس آن درباره مسیر گذشته و امروز و آینده انقلاب داوری نموده است.
استاد بزرگوار آیت الله یزدان پناه بر آن تقریظ نگاشته که در چاپ دوم کتاب، ارائه شده.
این کتاب تا کنون دو بار در جلساتی مورد بررسی قرار گرفته است.
یک جلسه با حضور جناب محمدحسین ساعی، جناب وحید جلیلی و جناب وحید یامین پور در محل مقتل شهدای هفتاد و دو تن.
یک جلسه نیز با حضور جناب دکتر شهریار زرشناس و حجه الاسلام قاسمیان در محل کتابخانه مجلس.
کتاب تلاش کرده با رویکردی الهیاتی، عمیق و کلان چرایی خوانش امیدوارانه جدی به این مقطع از تاریخ انقلاب را تبیین کرده و مهمترین مسوولیت امروز آن را پیشنهاد کند.
انتخاب این اثر توسط حوزه علمیه نشان دهنده اهتمام جدی حوزه امروز به مسائل عینی انقلاب است امید که این رویکرد در حوزه امام عصر عج بیش از پیش عمق و توسعه یافته و فراگیر شود
@ali_mahdiyan
هدایت شده از تا مردم
«طرح کلی اندیشه مقاومت کتاب» کتاب سال حوزه شد.
💠💠💠
خبر خوشحال کننده ای برای خانه طلابی ها است. این کتاب که حاصل مباحثات مفصل اعضای خانه طلاب در چهل سالگی انقلاب اسلامی و به همت و قلم دوست عزیزمان حاج علی مهدیان بود، تلاش می کند با یک نگاه منظومه ای و مبتنی بر اندیشه های امام و رهبری، پیشرفت انقلاب اسلامی را روایت کند. روایتی نه از جنس اعداد و ارقام که آثاری چون صعود چهل ساله، زحمت آن را کشیده است.
🌀بازخوانی چهل سال انقلاب اسلامی، بر اساس یک تغییر انفسی در مردم که تا سر حد تشکیل و حفظ نظام اسلامی پیش رفته است و جوهر پیشرفت را در جان و فعل مردم پی گیری می کند.
🌀شاید هنوز خیلی باورشان نیست که انقلاب اسلامی، پله های ترقی را در این سالها یکی پس از دیگری طی کرده است. کتاب دقیقا همین گره ذهنی و چالش معرفتی که مورد تحذیر مکرر رهبری قرار گرفته است را نشانه گرفته است.
🌀جریان انقلاب اسلامی که امروز به امر رهبری، مکلف به جهاد تبیین شده است، نیاز مبرمی به تولیداتی از این جنس دارد. تبیین باید اصالتهای فکری انقلاب اسلامی را واجد باشد و الا گرفتار گفتمان های چپ و راست خواهد شد و عملا انقلاب را تبیین نمی کند.
این انتخاب، نشان یک بلوغ در عاقله حوزه علمیه و خود اماره رشد این نهاد علمی است که بنا دارد پشتیبان نظام اسلامی باشد. نظامی که آرزوی انبیاء و اولیاء الهی را محقق کرده است.
🌀به همه دوستان و عزیزانی که می خواهند با عمق اندیشه مبنایی و راهبردی انقلاب اسلامی آشنا شوند و در جنگ روایتهای امروز، مجهز باشند، خواندن این کتاب را توصیه می کنم.
@tamardom
بر پا
@ali_mahdiyan
در این گفتگو سوالی روشن از جانب برادر بزرگوار محمد حبیب زاده مطرح شد و آن اینکه چرا ما قائلیم که ولی فقیه ولایتش از جانب خدا است.
من در پاسخ تلاش کردم این مسیر را پیش بروم.
۱.اول پیش فرضهای بحث را روشن کردم:
الف. فقها بر یک اصل ابتدایی اتفاق نظر دارند و آن «اصل عدم ولایت» است. به این معنی که هیچ کس حق ولایت بر دیگری ندارد مگر آنکه دلیل روشنی داشته باشد. این پرسش پس در خود فقه مطرح است.
ب. به مقتضای اصل توحید، ما اجازه اطاعت از غیر خدا نداریم. و تنها از کسی میتوان تبعیت کرد که منصوب از جانب او باشد. پس اطاعت از هر کس که نتواند نسبتش را با ولایت او اثبات کند، اطاعت از طاغوت است.
ج. ولایت پیامبر و امامان را پیش فرض گرفته ایم و دیگران باید ولایتشان ذیل ولایت آنها باشد نه در عرض آنها.
۲.اما در دوران غیبت از چه کسی تبعیت کنیم؟
به لحاظ کلامی و بر اساس فرض دوم حتما بر خدای متعال لازم میشود که برای مقوله حاکمیت کسی را منصوب کند چرا که اگر چنین نکند لازمه اش اطاعت از غیر خداست.
۳.فرض کنیم هیچ روایتی نمیبود، که البته هست و دسته های مختلف روایات را فقها آورده اند و بحث کرده اند. اما اگر روایتی نداشتیم، نصب الهی در دوران غیبت در چه دایره ای واقع میشد؟ قدر متیقن چه کسانی بودند؟
آنها چند ویژگی روشن را باید داشته باشند عقلا:
اولا باید آن فرد دین را بشناسد، قدرت استنباط از وحی داشته باشد. در ساحت شریعت باید مجتهد باشد چرا که این همان ساحتی است که او باید درش اعمال ولایت کند. یعنی دنیا و ساحت تکالیف و حقوق در جامعه.
ثانیا فقط عالم بودن کافی نیست بلکه او باید عامل به دین هم باشد. عدالت
دین شناس دیندار
ثالثا قدرت اعمال مدیریت در سطح راهبری اجتماعی را داشته باشد. لذا مدیر و مدبر و شجاع باشد و...
خوب طبیعتا اگر بنا باشد امام و ولی داشته باشیم در این دایره خواهد بود. اگر علم نداشته باشیم که دقیقا چه کسی آنکه بالاترین این ویژگیها را دارد همگی انتخاب خواهیم کرد.
این سبک استدلالی است که البته بدون استفاده از روایات بر اساس تعیین قدر متیقن و این ضرورت که ناچاریم حاکمی داشته باشیم و ناچاریم فقط از خدا اطاعت کنیم و از غیر خدا تبعیت نکنیم، اقامه میشود.
( پ. ن. این استدلال را امام در کتاب اجتهاد و تقلید صفحه ۲۳ و ۲۴ آورده. رهبری نیز در خطبه های دهه شصت این بحث را مطرح کرده ۶۶٫۴٫۱۲)
البته این فهم عقلی با روایات متعددی هم که وجود دارد هماهنگ است. مثل «العلما ورثه الانبیا»، «العلما امناء الرسل»، (العلما ) خلفائی، مقبوله عمربن حنظله، مشهوره ابی خدیجه و غیره. که در کتب فقها بیان شده.
@ali_mahdiyan
هدایت شده از خانه طلاب جوان
00989125536816(00989125536816)_۲۰۲۲۰۲۲۶۱۱۵۳۲۶.mp3
4.07M
🎙 گفتگو با حجت الاسلام و المسلمین لکزایی
"مسئول گروه انقلاب اسلامی همایش کتاب سال حوزه" پیرامون کتاب #طرح_کلی_اندیشه_مقاومت
❓دلایل انتخاب کتاب طرح کلی اندیشه مقاومت به عنوان کتاب سال حوزه:
📚 بیان دو گام انقلاب و پس از انقلاب در چهارچوب نظری و تئوریک منسجم
📚 تبیین کتاب، مبتنی بر حکمت متعالیه و عرفان اسلامی
📚 رویکرد نظری کتاب، مبتنی بر مردم سالاری توحیدی و دینی
📚 ارائه منظومه و شبکهای از آنچه برای پیگیری اهداف #انقلاب_اسلامی
📚 فهم صحیح و #جامع از اسلام و مکتب
📚 تکمیل کننده برخی کتب موجود در موضوع انقلاب، با رویکرد عرفانی
❓پیشنهادات راجع به کتاب:
🔻 تبدیل این کتاب به #درسنامه
🔻 تبدیل به متن محوری برای پشتیبانی از #جهاد_تبیین
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
هدایت شده از خانه طلاب جوان
✅ تقریظ حجتالاسلام و المسلمین استاد یزدان پناه بر کتاب «طرح کلی اندیشه مقاومت»
باسمه تعالی
🔰 کتاب «#طرح_کلی_اندیشه_مقاومت» که توسط خانه طلاب جوان قم فراهم آمده طلیعه خوبی برای مباحثی عالمانه و دلسوزانه از اندیشه انقلاب اسلامی است.
ما باید روایتگر #انقلاب و #انقلابی_ماندن باشیم. واقعیت آنست که اهل اقدام بودن نیازمند #تبیین و تحلیل و #بصیرت_افزایی در این زمینه است. از سویی ایجاد امید نیاز مبرم امروز ما است و در این اثر این امر موج میزند.
🔰 اساسا تبیین دقیق #حقیقت_انقلاب و اندیشههای حضرت امام رحمه الله علیه و رهبر معظم انقلاب حفظه الله که سکاندار حرکت انقلاب بوده و هستند، کار بسیار مهم و حیاتی است، زیرا تا موضوع به صورت عالمانه و موشکافانه نباشد مسیر حرکت دقیقا مشخص نمیشود و ما بیشترین ضرر را از این ناحیه متحمل شدهایم. باید توجه داشت که تبیین عالمانه اندیشه انقلاب و مقاومت کمک خوبی به دینورزی درست و اسلام ناب محمدی میکند.
🔰 در پایان لازم است متذکر شوم رسالههایی از این دست باید به طور مداوم نگاشته شود تا بیش از پیش عمق و ژرفای اندیشههای انقلاب خود را بیشتر و بهتر نشان دهد و چراغ راه آینده باشد.
✏️ سید یدالله یزدانپناه؛ ۱۳۹۹٫۷٫۲
💠 لینک خرید کتاب #طرح_کلی_اندیشه_مقاومت:
🌐 yun.ir/lj7zjd
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
سطوح مختلف جنگ
🌱ظالم ترین حاکمان نیز وقتی به جایی حمله میکنند، این ظلم و دست درازی را با مبنای «دلم میخواهد» توجیه نمیکنند بلکه بر اساس این «حق ما است» توجیه مینمایند. این نکته را علامه طباطبایی در المیزان شرح میدهد. جنگ اساسا بر بستر قانون و حق، خود را توجیه میکند. همه جنگهای دنیا با یک تقریر بر محور حق و قانون محقق میشود. امروز هم عموما جنگها ذیل قوانین پذیرفته شده بین المللی خود را توجیه میکنند. حتی اگر قانون شکنی هم واقع شود باز بر اساس «حقوق طبیعی» که کشورها برای خود قائلند خود را توجیه میکنند.
🌱اما در پس توجیه های حقوقی و قانونی، یک جنگ دیگری وجود دارد، جنگ خواسته ها، جنگ اراده ها. چه کسی دارد چه میکند و چه میخواهد؟ اراده آمریکا برای ورود در عراق و افغانستان چیست، این غیر از توجیهی است که به لحاظ حقوقی و قانونی میآورد، اراده عربستان در جنگ یمن چیست؟ اراده اسراییل در غصب فلسطین چیست و امروز اراده روسیه در حمله به اکراین چیست.
🌱توجیه روسیه میتواند دفاع از امنیت باشد و این را حق طبیعی خود بداند. اما آیا این توجیه واقعی است و درست است یا نه؟ باید دید او چه اراده ای را پیش میبرد و با چه اراده ای درگیر است؟ پس باید دید اراده اروپا و آمریکا و ناتو برای حضور در اکراین چه بود؟ آنها چه چیز را دنبال میکردند؟ و بنابراین چرا مثلا چین با روسیه همراهی نشان داد؟ بررسی همه این نکات نشان خواهد داد روسیه راستگوست یا سرپوش میگذارد بر کشورگشایی و دزدی و امثالهم، چنانکه در جنگ عربستان یا آمریکا شاهد همین دروغگویی بودیم بودیم. فهم جنگها بدون فهم اراده ها شدنی نیست.
🌱در این میان یک نکته مهم است و آن قدرتی است که هر کشور با ابتنای به آن میجنگد. یکی از عناصر قدرت قطعا تکنولوژی و ابزار است. حالا معلوم میشود چرا غرب از نزدیک شدن تکنولوژی ایران به ساخت بمب هسته ای میترسد. یا چرا ایران نباید موشک داشته باشد. عنصر دیگر مردمند. چرا باید دسترسی های روسیه به شبکه های اجتماعی و رسانه ها محدود شود. رفتارهای رییس جمهور اکراین آیا احمقانه است؟ نه، توجیه افکار مردم دنیا و کشور خودشان برای ایجاد مجال در تصمیم گیری و اراده کشورها حیاتی است.
🌱تصمیم ایران در این صحنه نیز البته متناسب است با اراده راهبردی او. همانطور که در زمان شاه خیلی ها میگفتند اراده امام به نفع کمونیستها شده برای زدن اراده شاه که ابزار غرب بود و یا بعدها درگیر نشدن جدی ایران در برخی جنگهای فرقه ای ولو یک سوی آن مسلمانان یا شیعیان باشند، یا بی طرفی ایران در جنگ کویت یا جنگ عراق و غیره همه به دلیل آن است که ایران اراده راهبردی خود را باید پیش ببرد. ظلم و عدل اول در این اراده باید پیاده شود بعد بقیه امور متناسب با آن سامان میگیرد. اراده ایران اولا قدرتمند کردن درونی در مقابل ابزار تحریم است و ثانیا برداشتن فشار از مردم ثالثا مراقبت از عدم تاثیر مردم در هجوم رسانه ای و رابعا قطع دست غرب و آمریکا در منطقه خاورمیانه. همه اینها یعنی قدرتمند کردن و رویین تن کردن ایران مقابل آمریکا. این اتفاق چند ضلعی در حال تحقق است. تعامل ایران با روسیه و چین و افغانها متناسب است با تحقق این اهداف.
🌱حالا زبانی که در داستان طالب در افغانستان ایران را به جنگ فرامیخواند در داستان روسیه ایران را به قطع رابطه با روسها، در ماجرای عربستان ایران را به مماشات و در داستان سوریه ایران را به رها کردن صحنه فرامیخواند. در برجام توصیه به تسلیم و انفعال و واگذاری ابزارها میکنند ، در ارتباط با چین ایران را متهم به استقلال فروشی میکند، این زبان رسانه ای دارد چه میکند؟ تقابل با اراده راهبردی ایران. اصل دعوا آنجا است
🌱 بله البته ما سه صحنه مهم را نباید رها کنیم. اولا تقویت عناصر قدرت چه هسته ای (ولو به سمت بمب نرویم) چه موشکی. چه خصوصا افکار عمومی. ثانیا صحنه جنگ روایت ها و اقناع افکار عمونی ثالثا فهم و تقویت طرح راهبردی ایران. این سومی از همه مهمتر است.
@ali_mahdiyan
هدایت شده از خانه معارف طلاب جوان
دنیا بر خلاف آنچه که اهل دنیا و مادیون القاء میکند، جنگل نیست، محل زد و خورد و کشتن و کشته شدن نیست، محل توافق و تلائم است.
این دیالکتیکی که غربیها، هگل و ماکس و دیگران درست کردند که مبنای جامعه بر تضاد است؛ اسلام، عکس این را میگوید، مبنای جامعه بر تزاوج و تراوُد و تراحم، اینهاست. مبنای جامعه، این است. مبنای تاریخ هم این است.
این را یکی از حرفهایی که جا دارد اهل فکر در قرآن دنبال کنند، بنده یک وقتی دنبال کردم سالها پیش، مسألۀ زوجیت است در قرآن، ازواج، «و جعلناکم ازواجاً». هم در مورد انسان و هم در مورد همۀ اشیاء و ممّا لاتَعلمون، اینها همه به صورت زوجیت است.
این دیالکتیکِ اسلامی، این است که تفکرِ اسلامی، آن شکل جامعه و پیشرفت جامعه و حرکت جامعه و حرکت تاریخ و اینها بر اساس تضاد نیست، بر اساس تراحم است، بر اساس توادّ است، بر اساس همکاری است، بر اساس تزاوج است. این است که جامعه را پیش میبرد. این تفکر بایستی بر زندگی ما حاکم باشد.
سید علی خامنه ای. درس 332 صلاه مسافر.
@khanemaaref
هدایت شده از نشریه عهد
🔵 دوره #منشور_روحانیت
💬با اعطای مدرک
🔸بررسی متن و فرامتن منشور روحانیت
🎙استاد: حجتالاسلام کاظم زاده
⏰چهار جلسه
🔸بررسی جنبههای تاریخی منشور روحانیت
🎙استاد: فرهاد نقدی
⏰چهار جلسه
🕗آغاز دوره: چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
پایان: پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
🔊بارگزاری صوتها در کانال نشریه عهد
@nashriyeahd
📢لطفا رسانه ما باشید
_ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
هدایت شده از عمامه خاکستری
nf00793291-1.mp3
2.15M
🔻خاطره ای از برادر ...
🔰خاطره حاج مهدی سلحشور مداح اهل بیت(ع) از آخرین لحظات زندگی فرج الله سلحشور
🔻کارگردان انقلابی فیلم حضرت یوسف علیه السلام .
🔰فرجالله سلحشور (۱۳۳۱-۱۳۹۴ش) بازیگر، نویسنده و کارگردان ایرانی. او از طرفداران سینمای دینی بود و آثارش دارای مضمون اسلامی است. فیلمهای متعدد و سریالهای مذهبی ایوب پیامبر، مردان آنجلس و یوسف پیامبر به کارگردانی او در ایران تولید و پخش شد.
...
خانه سازمانی
🔻مهمتر از اینکه جناب رحمانی فضلی، ویلای خود را پس داده یا نداده، این است که این «خانه سازمانی» به او تحویل داده شده. ویلایی ۱۸۰۰ متری در نیاوران تهران. مسوول جمهوری اسلامی خانه سازمانی آنچنانی میگیرد که بین مردم نباشد. که خانه اش نمک به زخم مردم بزند. که خجالت بکشیم عائدی اش را در سخت ترین دوره زندگی این مردم علنی کنیم. که فاصله اش را با کاخهای نیاوران بررسی کنیم. آری بدتر از رفتار جناب رحمانی فضلی که پول لامپ خانه اش را هم از بیت المال برمیدارد، این است که این وضعیت هنجار شده است. عادی است.
🔻روح الله جمعه ای مشاور رحمانی فضلی نوشته این یک اقدام معمول و قانونی است. چند وقت پیش یکی از رفقایی که تازه وارد استانداری یکی از استانهای محروم کشور شده بود، از ویلای عجیب و غریب جناب استاندار قبلی سخن میگفت. کجا در کدام استان؟ استانی که مردمش هنوز هم برای یک سرماخوردگی ساده بچه هایشان میمیرند تا به شهر برسند. قبلترش هم یکی از جوانان عدالتخواه را به دلیل عکس برداری از خانه فلان مقام همیشه مسوول محکوم کردند. این وضعیت دیگر دارد مشمئز کننده میشود.
🔻این همان روالی است که در ابتدای دهه هفتاد رهبری از آن به عنوان سبک زندگی خواص بعد پیامبر اکرم رسوایش کرد. بارها و بارها گفت با این سبک زندگی نمیتوان عدالت که مهمترین هدف جامعه دینی است محقق کرد. با زندگی اشرافی نمیتوان دم از عدالت زد. و اگر بنا نیست این مقصد دنبال شود پس اساسا در پی چه هستیم؟
🔻قوانین باید تغییر کند، بله. رویه ها باید عوض شود، درست است. شفافیت لازم داریم، حتما. اما از همه مهمتر اینکه باید طیف مدیران تغییر کند. باید نسل دیگری بر سر کار بیاید. و آن وقت همه باید مراقب هم باشند. حقوقهای چند ده ملیونی و ماشینهای آنچنانی و سبک زندگی اینچنینی باید با تغییر نسل مدیران و شفافیت لازم برای مراقبت مردمی و گفتمان سازی نظام ارزشهای انقلاب محقق شود.
🔻هنوز به قدرت مردم ایمان نداریم. و الا این ها باعث میشد جریانهای خاله زنکی به اسم عدالتخواهی که به کانونهای اطلاعاتی پشت پرده متصلند و هر بار راست و دروغ را تحویل مردم میدهند، نتوانند بروز و ظهور پیدا کنند. ذائقه جوانان را عوض کنند و مسیر عدالتخواهی را منحرف کنند.
@ali_mahdiyan
هدایت شده از نشریه خط
☑️سیاست یا دیانت⁉️
🎙گفتگوی ویژه نشریه خط با آیت الله #سیفی_مازندرانی
👈با موضوع:
جایگاه حوزه علمیه در اداره جامعه
📆تاریخ: دوشنبه ۱۶ اسفند ماه
⏰زمان: ساعت ۱۱:۱۵
💻پخش زنده از طریق:🔻🔻
🌐کانال علمی_فرهنگی نشریه خط:
@KHAT_NASHRIYE
📌پ.ن: مخاطبین عزیز، سوالاتی که مد نظرتان هست در این گفتگو پرسیده شود را میتوانید به ادمین نشریه ارسال بفرمایید...
@Sarbazyaser
دنیای کثیف کثیف کثیف مجازی
🔻زهره فکور صبور خودکشی کرد. امین فردین او را افشا کرده بود. افشاگری به قول خودش به نیت مبارزه با فساد. فسادی که او معتقد است زیر پوست جامعه هنری رخنه کرده و او میخواهد با افشاگری اش آن را رسوا و لابد ریشه کن کند.
🔻وقتی به امین فردین اشکال گرفتند که نانجیب بی همه چیز!، چرا آبروی آدمها را میبری، استدلال آشنایی را ارائه کرد. او گفت: «آنها که فساد میکنند خطا کارند نه من که فسادشان را گزارش میکنم».
🔻زهره فکور صبور واقعا همان که امین فردین گزارش کرده، بوده یا نه؟ امین فردین دروغگو است یا نه؟ نمیدانیم. مهم این است که مدتی قبل فکور صبور گفت دلم میخواست بازیگر نباشم. عادی باشم. چرا؟
🔻چون وقتی وارد دنیای مجازی شدی وقتی وارد دنیای تصویر شدی، وارد دنیایی عجیب و غریب میشوی. دنیایی که آدمها خودشان را به گونه ای معرفی میکنند. صورتی دارند و قدرتی. قدرت ناشی از تجمیع نگاه ها و توجه ها. و حالا جنگ قدرت است برای تصاحب این قدرت. شکستن قدرت و جمع قدرت در کنار تصویرسازی ظاهری چه میکند؟ حالا برای خیلی ها جذاب است که اندرونی و پشت صحنه ها را بدانند. همان روحیه علاقه به حاشیه ها و غیر متنها. همان که باعث میشد نود فردوسی پور جذاب باشد. همان که باعث میشد پژمان جمشیدی در اینستا بنویسد «اینجا مردمم را نمیشناسم همه غریبه اند. کوچ میکنم به فضای حقیقی که میشناختمشان.»
🔻راست میگوید. انگار مردم در هر بستری یک اخلاقی بروز میدهند. کنار درب اتاق و منزل آنقدر تعارف خسته کننده میکنند که طنزآلود میشود اما سوار ماشین در خیابان از هم راه میدزدند و به هم راه نمیدهند و این ارزش است. حالا در فضای مجازی سرک کشیدن و بحثهای خاله زنکی و بشگون گرفتن یکدیگر و توهین و نیش و کنایه رودررو برایشان ارزش است. جذاب است.
🔻و حالا دخترکان بازیگر که تحمل ضربه خوردن و شکست را در این جنگل وحشی و جنگ قدرت را ندارند. یک به یک نفله میشوند و تو چه جوابی داری برای این سوال که به کدام گناه دقیقا؟ زهره فکور صبور آخرین نیست همانطور که آزاد نامداری هم نبود.این کثافت جاری در این دنیای وارداتی، دامن همه مان را خواهد گرفت.
🔻اخلاق کثیف رو کردن اندرونی ها به نام مبارزه با فساد سبک رفتار امین فردین فقط نیست. مخصوص هنر هم نیست.
رفقا! فسادستیزی خاله زنکی، مشتری دارد که یک عده این شغل را انتخاب میکنند. و آدم کشی میکنند و به ان افتخار میکنند و وجدانشان هم آسوده است.
🔻مهم نیست امین فردین درباره فکور صبور راست گفت یا دروغ. مهم آن اخلاق کثیفی است که باعث میشود زهرا امیرابراهیمی به دامن طاغوت فرار کند تا آرامش پیدا کند. آن اخلاقی که آزاده نامداری را پیدا میکند یک گوشه ای، عکسهایش را پخش میکند تا دیوانه اش کند، عکسهای رامبد و همسرش را در کانادا پخش میکند که ضایعش کند. مهم آن اخلاق کثیفی است که این رذالتها را میبیند و لذت میبرد و لایک میکند و ویویش را بالا میبرد.
🔻این اخلاق اسمش را مبارزه با نفاق میگذارد، اسمش را مبارزه با فساد میگذارد، اسمش را مبارزه با ظلم و بی عدالتی میگذارد. اسمش را هر چه میگذارد بگذارد ولی لجن است. سراپایش را هم با شعارهای انقلابی و انسانی و دینی بپوشانید لجن است. بوی گند لجنش همه مان را خفه خواهد کرد. این فراگیری ظلم است که به آن مدد میدهیم و یک روزی یک جایی دامن تک تک امین فردین های ضد فساد و ضد نفاق را خواهد گرفت.
@ali_mahdiyan
پاسدار یا آخوند
❤️چند وقت قبل کنار خیابان دو نفر را که منتظر ماشین بودند سوار کردم. منزلشان جایی بود که اطرافش عموما بیابان و کوه بود و پر از سگهای ولگرد. حدود ساعت ده یازده شب بود. اما آن محله ها آنقدر خلوت بود که گویا دو و سه نیمه شب بود. در مسیر از کنار یک دبیرستان عبور میکردیم. روبروی دبیرستان پسر نوجوانی ایستاده بود. چهارده پانزده ساله، دست تکان داد، او را هم سوار کردم.
❤️آن دو نفر به مقصدشان رسیدند و پیاده شدند. به آن پسر نوجوان گفتم منزل شما کجا است که برسانمتان، گفت خیلی دورتر از اینجا است. گفتم میرسانمت. تشکر کرد. پرسیدم این موقع شب اینجا خیلی ماشین عبور نمیکند، چطور میخواستی برگردی؟ گفت «مثل همیشه پیاده.» پیاده خیلی راه بود. گفتم خسته نمیشوی؟ گفت: «عادت دارم. اینجا مدرسه ما است. فقط شبها کمی ترس دارم.» گفتم از چی؟ گفت از گله سگها. چند باری شبها دوره ام کردند و به من حمله ور شدند.
❤️با تعجب پرسیدم، خوب چه کار واجبی داشتی که تک و تنها تا این موقع شب در مدرسه بودی؟ گفت هیچی، فردا در مدرسه مان مراسم هیات داشتیم من اجازه گرفته بودم از مسوولین و پدر و مادرم که بگذارند بعد از کلاسهایم اینجا را آماده کنم برای هیات.
جالب بود. اما پرسیدم خوب حالا چرا تنها؟ گفت دوستانم هم بودند ولی پدرانشان آمدند دنبالشان باید زودتر میرفتند. ما که ماشین نداریم. کارهای هیات هم باقی مانده بود مجبور شدم بمانم کار را تمام کنم. بعد شروع کرد با آب و تاب از خاطراتش درباره حمله سگها به او برایم تعریف کرد.
❤️من گوش میدادم اما از اینکه چه چیزی باعث میشود یک نوجوان با این سن و سال بر همه ترسهایش غلبه کند و در مدرسه بایستد و کارهای هیات را انجام دهد، ذهنم مشغول بود. پدر و مادرش چطور به او اجازه داده بودند. صحبتهایش درباره حمله سگها که تمام شد پرسیدم، خوب پسرم برای آینده ات هم فکری کرده ای؟ میخواهی چه کاره شوی؟
❤️گفت میخواهم آخوند شوم. خنده ام گرفت. فکر کردم چون من طلبه ام مثلا شایدمیخواهد سر کارم بگذارد. که یک دفعه ادامه داد: «البته آخوند آخوند، نه ها! آخوند پاسدار»
خنده ام گرفت گفتم : «چطور آخوند پاسدار؟!»
گفت:«خیلی ممنون رسیدیم، خوب آخوند پاسدار بهتره چون» پیاده شد. تشکر کرد و رفت.
❤️در راه بازگشت به این فکر میکردم که آیا من هم حاضرم با اینکه میدانم شب باید از میان ترسهایم عبور کنم و بازگردم، تنها بمانم و بایستم و کارم را برای «هیات مدرسه» تمام کنم؟! و به این جمله فکر میکردم که «آخوند پاسدار بهتره » انگار بین این جمله و آن پرسش رابطه ای مبهم میفهمیدم. رابطه ای که هم مرا به چالش میکشید و هم اما دلم را روشن میکرد.
@ali_mahdiyan
نمایندگان خود را از انتشار حقوقشان مستثنی کردند.
نمایندگان هنوز تکلیف طرح شفافیت آرا را مشخص نکرده اند.
نمایندگان در پیگیری طرح صیانت، افکار عمومی را به هیچ گرفتند.
نمایندگان جان!
انقلاب یعنی مردم. یعنی ایجاد امید و اعتماد. یعنی مبارزه تبیین. یعنی صدق و اخلاص.
گفتم یادآوری کنم
@ali_mahdiyan
بر پا
نمایندگان خود را از انتشار حقوقشان مستثنی کردند. نمایندگان هنوز تکلیف طرح شفافیت آرا را مشخص نکرده
خوب ظاهرا نمایندگان اصلاح کردند. مبارکه.
اما اولا ضربه ای به اعتماد و افکار عمومی زده شد و بعد اصلاح شد. مثل داستان صیانت
ثانیا به هر حال مجلسی انقلابی داریم. این هم نشانه اش. اینها را هم کنار آن خبطها ببینیم.
@ali_mahdiyan
هدایت شده از مکتب امام
روح توحید نفی عبودیت غیرخدا تعریف؟؟ معنا؟؟ چرایی؟.mp3
8.91M
🔰 حجت الاسلام والمسلمین مهدیان
در مصاحبه با #مرکز_گفتمان_توحید :
🔰 روح توحید نفی عبودیت غیرخدا؛ چیستی؟ و چرایی؟
#صوت
#استاد_مهدیان
#نشر_دهید
#روح_توحید_نفی_عبودیت_غیرخدا
--------------------------------------------------
🔰 گفتمان توحید
https://eitaa.com/joinchat/3998351448C73bf29b9e1
هدایت شده از خانه طلاب جوان
#نشر_حداکثری
#سطح_دو
💠 فراخوان ثبتنام #سطح_دو "سیر مطالعاتی منظومه فکری مقام معظم رهبری"
⏰ زمان ثبتنام:
▫️۱۵ اسفند تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
🔻 ویژگیها:
▫️فهم تفصیلی و دقیق از #منظومه_فکری استاد سید علی خامنهای
▫️بهرهمندی از تدریس کتب، توسط #اساتید_مجرب
▫️اعطای #گواهی معتبر در پایان دوره
▫️داشتن منطق منظم و امکان ادامه سیر در سطوح بالاتر
▫️پاسخگویی به سؤالات و پشتیبانی در طول دوره
⏪ لینک ثبتنام:
🌐 edu.khanetolab.ir
#سیر_مطالعاتی_صراط
#سیر_مطالعاتی
#مقام_معظم_رهبری
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
هدایت شده از مکتب امام
مقایسه طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن و کتاب روح توحید و نفی عبودیت غیرخدا، راه گشایی اجتماعی هر دو کتاب.mp3
2.15M
🔰 حجت الاسلام والمسلمین مهدیان
در مصاحبه با #مرکز_گفتمان_توحید :
🔰 مقایسه #طرح_کلی #اندیشه اسلامی در #قرآن و کتاب #روح #توحید و نفی #عبودیت غیرخدا، راه گشایی #اجتماعی هر دو کتاب
#صوت
#استاد_مهدیان
#نشر_دهید
#روح_توحید_نفی_عبودیت_غیرخدا
--------------------------------------------------
🔰 گفتمان توحید
https://eitaa.com/joinchat/3998351448C73bf29b9e1
قدرت صلوات
⚡️ماه شعبان ماه پیامبر اکرم ص است صلوات خاصی دارد. ابتدای مناجات شعبانیه نیز با صلوات آغاز میشود و امام صادق ع فرمود دعا استجابت نمیشود تا صلوات بر محمد و آل محمد فرستاده شود.(کافی، ج۲،ص۴۲۱) اما چرا؟ این صلوات چیست و چرا برای خواستن هایمان باید متوجه آن شویم؟
⚡️صلوات توجه به مرکز دایره است و دایره حول آن. مرکز انسان کامل است و دایره حولش آل او. «آل محمد» یعنی چه کسانی؟ فقط اهل بیتند یا گسترده ترند؟
نوح گفت رَبِّ إِنَّ ابْنِي مِنْ أَهْلِي ، پسرم از اهل من است و خداوند پاسخ داد إِنَّهُ لَيْسَ مِنْ أَهْلِكَ.إِنَّهُ عَمَلٌ غَيْرُ صَالِحٍ. او از اهل تو نیست او هویتش عمل غیرصالح است این دو آیه سوره هود، ملاک داوری را مشخص میکند.
⚡️روایاتی مثل این بیان امام حسین ع نیز جالب است که فرمود «من احبنا كان منا اهل البيت»، هر کس دوستمان بدارد از ما اهل بیت است. میپرسند: از شما اهل بيت؟ امام سه بار به تاکید میگوید «منا اهل البيت» بعد به این آیه استدلال میکند که «فمن تبعني فانه مني». قول عبدصالح است در قران که هر کس مرا تبعیت کند از من است. آری دایره «آل» یعنی کل جبهه حق.
صلوات توجه به امام است و جبهه ایمانی تابع او یعنی امت. یعنی نظام اجتماعی و حقوقی و سیاسی و معنوی و در یک کلمه نظام ولایی.
⚡️ آغاز و پایان دعاها با صلوات باید باشد یعنی باید رشد و قوت و ارتقای جبهه حق نقطه آغاز و نهایت خواسته هایمان باشد. این یعنی همه آرزوهای شخصیتان را ذیل رشد این جبهه بشناسید و بخواهید. یعنی دستگاه تمایلاتتان را در این چارچوب تنظیم کنید و سبک زندگیتان را بر این اساس ویرایش کنید. آری سیاسی ترین شعار همین دعا است. زندگی ساز ترین فریاد همین ذکر است. صلوات یک دعا است. و «الدعا مخ العباده» یعنی نظام درخواستهای ما باطن نظام اعمال ما باید باشد. لذا دعا نه فقط زبان و ذهن که همه زندگیمان را باید رنگ بزند.
⚡️آنانکه امروز امید به دست غرب و شرق دارند سرکارند. خواسته شان مستجاب نمیشود. آنان هم که با شکستن رابطه ولایی امام و امت و ناامید کردن مردم پرچم ناامیدی و خودحقیر پنداری و خودبیچاره انگاری بلند کرده اند طرفی نخواهند بست.
⚡️صلوات وقتی خود را به صورت سبک زندگی نشان میدهد، میشود ایجاد و تقویت حلقه های میانی بین امام و امت، جهاد تبیین و امیدافزایی و درگیری با دشمن، ایجاد پیوستار جبهه ایمانی و ولایی حول امام، ایجاد تولید و حرکت و جوشش از درون در اقتصاد و در فرهنگ و در سیاست، اینها سیمای صلوات است و صلوات درخواست جامع توحید است. آری صلوات را باید سبک زندگیمان کنیم.
@ali_mahdiyan