eitaa logo
بر پا
6.7هزار دنبال‌کننده
624 عکس
357 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درباره کتاب «چیستی و نحوه وجود فرهنگ» اثر استاد بزرگوار یزدان پناه @ali_mahdiyan
داستان بیت عنکبوت و حصن امن 🌹آدمی اینگونه است،به یک چوب خشک هم که امید میبندد دلش نمیخواهد باور کند از او کاری بر نمیآید.درد اصلی بت پرستی به نظرم همین است با شکستن بت،مشکل حل نمیشود باید این امید به بت در درون شخص شکسته شود حالا شاید باور نکنید اما از آن مسخره تر کسی است که از زور ترس، امید میبندد، چطور؟ 🌹‏میگویند گرگ که به گله حمله میکند، ناگهان جلوی بره میپرد، بره از ترس به سمت گرگ حرکت میکند تا او را بخورد. این حال ناشی از ضعف جدی روحی و احساس حقارت و ضعف شدید است که باعث میشود خود را به گرگ بسپارد. گرگ، هم به حمله کردن نیاز دارد هم به احساس ضعف و حقارت درونی شکارش. خوب که چی؟ 🌹‏هیچی خواستم بگویم سیلی های مکرر واقعیت بیدار نمیکند عده ای را. روز اول رهبر گفت به این مذاکرات و این مسیر خوش بین نیستم، گفت انقدر مذاکره کنید تا خسته شوید، گفت راه از آن سو نیست، گفت ربطی به این دولت و آن دولت ما ندارد ظریف باشی یا عبداللهیان، اوباما باشند یا ترامپ، نمیشود... 🌹‏آخر چگونه فکر میکنید در تعاملی وارد میشوید که طرف اجازه دهد نفعی ببرید، او دشمن است نه رقیب. او دشمن است نه خیرخواه. او دشمن است با هویت شما. با خودتان نه رهبرتان نه امامتان، با خودتان. اما امان از «امید کاذب» خصوصا اگر از احساس حقارت برخیزد. 🌹‌‏مَثَلُ الَّذِينَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ أَوْلِيَاءَ كَمَثَلِ الْعَنْكَبُوتِ اتَّخَذَتْ بَيْتاً وَإِنَّ أَوْهَنَ الْبُيُوتِ لبيت العنكبوت لَوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ آیه درباره ‎ است و خانه اش. کسانی که عنکبوت هستند چگونه اند؟ راهشان از امید های کاذب میگذرد از ترس کاذب به این و آن 🌹‏برای ما سلبریتی و جشنواره و جایزه و فستیوال و هنر و امید و‌ ترس و در یک کلام «هویت» یعنی امام هشتم بقیه همه پشمند، همه کشکند.‎دو زاری هایی که به فحشا و حقارت عادت کرده اند و از تجاوز متجاوز لذت میبرند و به متجاوز امید دارند، جایزه شان را با توهین به امام بگیرند 🌹‏نظاره کنند و بیخیال عبور کنند، برای ما دنیا امام رضا است آخرت هم امام رضا است. ایران یعنی حرم او. همانجایی که از روی ناقه فریاد زد: « این جمله را پدرم گفت از قول پدرش و او از قول پدرش و او از قول پدرش... تا رسول الله» یعنی این سیاست قطعی همه رهبران الهی است این جمله. 🌹ای ایران!‏بشنو و فراموش نکن. کلمه لااله الا الله حصنی. یعنی ایمان به لااله الا الله را به عمل بکش. نفی کن امید به غیر او را. ترس از غیر او را. تا دنیایت و ابدیتت آباد شود. فمن دخل حصنی امن من عذابی. کشتی نوح این عقیده است. و شرط بروز و ظهورش نظام الهی است نظام امامت است. انا من شروطها 🌹‏این یک سیاست راهبردی و دائمی سلسله الذهب است. در قصه کرونا روی پای خود ایستادید، بردید در فروش نفت و مقابله با دزدان دریایی روی پای خود ایستادید بردید در جنگ و دفاع مقدس، روی پای خود ایستادید، بردید در مبارزه با محمدرضا، روی پای خود ایستادید، بردید در مبارزه با تکفیر سیاه شام 🌹‏و عراق روی پای خود ایستادید، بردید. ببینید بفهمید این خانه عنکبوتی دوزاری تا خراب نشود سر از حصن الهی در نمیآورید این ترس و امید ناشی از حقارت و خودتحقیری تا خراب نشود به بارگاه امام رئوف و امید صادق راه نمیابید ولو دهها سال هم منتظر برجام و امضای کری و لبخند شرق و غرب بمانید @ali_mahdiyan
در «نخستین رویداد علمی تجربه نگاری حرکت های جهادی» این نکته را گفتم: اردوی جهادی بلکه فهم و درک ما از جهادی چند مرحله ارتقا پیدا کرده. آنقدر که من با جهادیهای دیگر و رفقای مختلف و فضای عمومی ارتباط داشتم، احساس کردم این رشد و ارتقا در دیگران هم بوده. در جمع جهادیها با رهبری هم ایشان فرمود من در این جلسه دریافتم که جریان جهادی رشد کرده لذا ماموریتهای جدیدی را بر عهده این جریان قرار دادند. این رشد و ارتقا در واقع خرق حجابهای نورانی است که دست ما به دردهای ولی خدا برسد. در مرحله اول ما جهادی را یک اعتکاف و فضای معنوی برای رشد و خلوت میدانستیم. خلوتی در دل جلوت و ارتباطات جمعی در مرحله دوم درد ما درد مردم شد. با درد آنها میسوختیم و با خوشیشان خوشحال میشدیم در مرحله سوم احساس میکردیم باید گره گشایی کنیم از این مردم. سعی میکردیم دردهای مردم را آنقدر پیگیری کنیم تا حل و فصل شود. جهادی یک امر مستمر و سبک زندگی میشد به این ترتیب. در مرحله چهارم متوجه یک طرح توسعه و پیشرفت شدیم. همینجا بود که دانستیم طرح توسعه غربی و مبتنی بر اندیشه ها و روشهای غلط محرومیت افزا است. باید طرح توسعه و پیشرفت انقلابی را شکل میدادیم. در مرحله پنجم دریافتیم که هر طرح پیشرفتی به دست خود مردم محقق میشود. اتصال هویت انقلابی و جهادی جوانان مومن انقلابی به هویت مستعد قیام محرومین باعث خیزش و بعثت آنها میشه. همان که مرحوم والی دنبال میکرد و میگفت. در مرحله ششم تلاش کردیم موانع فرهنگی سنتی یا غربی وارداتی که باعث جلوگیری از بازگشت مردم به هویت آنها است، پیدا کنیم و از بین ببریم. شکست فرهنگهای غلط به دست خود مردم با طرحهای مختلف فرهنگی اجتماعی و الگوسازی در منطقه. در مرحله هفتم پیام رهبری را شنیدیم که از پیله خودتان خارج شوید، تکثیر شوید و راه تکثیر شدن نیز گفتمان سازی جهادی بود. این همان گفتمان امید آفرین و پیش برنده پیشرفت و عدالت در کشور بود. گفتمانی که در تقابل است با گفتمان دشمن @ali_mahdiyan
«چادر به سر»بداران 🔻خانه طلاب جوان قم بنا دارد کتابی را به قلم رفیق محققم، طلبه جوان، جبار امرایی، چاپ کند. کتاب در موضوع وضعیت ما در زمان پهلوی ها است. مستند و کوتاه. امروز در جلسه ای به مناسبتی بخشهایی از کتاب را میخواندیم و گفتگو میکردیم. نمیخواهم تحلیل کنم فقط حسم را میگویم. 🔻یکی جنایتهای آنها با مردم لرستان خیلی اذیتم کرد. با خودم فکر کردم چرا؟ دیدم چون لرها در نظرم مردمی صاف و ساده اما غیرتمندند. شکستن غرور و غیرتشان، احساس تحقیر مضاعفی در نظرم ایجاد میکرد. عنوان ( «سر» بازی ) برای این متن به نظرم رسید. ببینید در چه وضعی بوده ایم زیر ستم و تحقیر صدام و داعش بودیم آن زمان که صدام و داعشی نبود. ⚡️در ۲۴ تا ۲۶ آذرماه ۱۳۰۶ رضاشاه با هواپیما شهرهایی از لرستان را بمباران کرد(عملیات لرستان، سرتیپ محمدشاه بختی(فرمانده لشکر رضا شاه در لرستان و آذربایجان)، ص۲۴۹_۲۵۰) ویلیام داگلاس آمریکایی در کتابش مینویسد افسران رضاشاه سر جوانان لر را قطع میکردند، سینی آهنی گداخته ای را بر روی گردن بریده آنها میگذاشتند تا جنازه چند قدم بدود سپس بر سر قدمهای آنها شرط بندی میکردند(سرزمین های شگفت، ویلیام داگلاس، قاضی دیوان عالی آمریکا، ص۱۷۵) داگلاس میگوید در حمله به عشایر لر سربازها به هر بچه ای میرسیدند لوله هفت تیر خود را در شقیقه او میگذاشتند و مغزش را متلاشی میکردند(همان، ص۱۷۳) استفانی کرونین آمریکایی در کتابش مینویسد، سرهنگ دولو در دشت ترکمن در هر دهکده تعدادی مردم را به دار آویخت، اموالشان را غارت کرد به زنانشان هتک حرمت کرد و جواهراتشان را سرقت نمود(ارتش و حکومت پهلوی، استفانی کرونین(استاد دانشگاه اکسفورد)ص۳۴۵) خوانین بویر احمد را با دادن وعده تامین جان و سوگند به تهران آوردند و کشتند، از طایفه بهمنی در کهکیلویه ۹۷ نفر را در یک روز کشتند که یک نفرشان ۱۳ ساله بود. چهارصد نفر را در اهواز حبس کردند که سیصد نفرشان در زندان مردند(تاریخ بیست ساله ایران، حسین مکی، ج۵، ص۴۷۱) عبدالله مستوفی به ارتش تحت امر رضا خان نوشت برادارانه توصیه میکنم زنهای ایل را به شیر دادن سگهای خود وادار نکنید(شرح زندگانی من، ج۳، ص۵۱۴) 🔻نکته دوم هم ماجرای کشتن حدود سیصد نفر در مسجد گوهرشاد است. میگویند رضا شاه به امام رضا خیلی علاقه داشته، اسم بچه هاش را رضا میگذاشته. در یک روز به جرم «غیرت دینی» داشتن مردم، آنهم در «مسجد» آنهم در «حرم امام هشتم»، برای «تقلید از غرب» و « تحقیر هویت »، انصافا هر چه به ابعاد این جنایت فکر میکنم، دلم بیشتر میسوزد. جنبش زنان مسلمان در آن دوران شنیدنی است. من خودم از مادربزرگهایم خاطرات عجیبی شنیده ام. درباره جنبشی که دوست دارم نامش را (چادر به سر بداران) بگذارم. @ali_mahdiyan
‏دو نکته درباره جهاد تبیین اولا ورود در مبارزه مشروط به خوب و بی نقص جنگیدن رفقات نیست. ثانیا جایی که بلد نیستی، یا سوال کن یا سکوت. لزومی نداره متهم کنی. عدم همدلی و متهم کردن خودی ها در عین بی اطلاعی یعنی لااقل دشمن در سنگر شخص شما پیروز بوده. ‎ @ali_mahdiyan
‏کانادا گفته نرید ایران، فرانسه گفته، کجا و کجا گفتن. صبح تا شب هم همگی دارن خودتحقیری پمپاژ میکنن بی بی سی ده برابر انگلیسیش، فارسیش مشغول اینستاس خوب؟! حالا اگر میخواهید ببینید چقدر این بازیشون جواب داده، نگاه کنید ببینید یه دخترک چطور بازی و اعصابشون رو به هم ریخته ‎ @ali_mahdiyan
⚛️دومین پیش نشست همایش «الهیات خدمت» با موضوع «فقه امداد» به همت پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی و همکاری پژوهشکده فقه و حقوق و مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می‌شود: ◀️سخنران: آیت الله احمد مبلغی ◀️دبیر نشست: حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مهدی فیروزی ☑️روز: پنج‌شنبه 🗓تاریخ: 1401/03/26 🕥ساعت: 18 الی 20 🌐 لینک حضور در جلسه dte.bz/scscenter 🔔 | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir 🆔 @tablighnews
💠دوره معرفتی_تشکیلاتی اسلام ناب طلبگی ویژه طلاب جوان انقلابی 📚 آموزش منظومه معارف ناب مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب اسلامی 📆زمان برگزاری: ۳۱ تیر تا ۵ مرداد ماه 📌مکان برگزاری: تهران 🔹دوره به صورت حضوری برگزار خواهد شد. ⏳ مهلت ثبت نام: ۱۰ تیر ماه ❓جهت کسب اطلاعات بیشتر با شناسه @eslamenab_dore در همه پیام رسان ها تماس حاصل فرمایید. ثبت نام از طریق👈 www.eslamenaab.ir 🔸دوره معرفتی_تشکیلاتی اسلام ناب 🔸 @eslamenaab_tollab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قرار بود پنج شش دقیقه صحبت کنم. اما نمیدانم چرا اجازه دو سه دقیقه صحبت کردن بیشتر پیدا نکردم. برای همین این متن را نتوانستم کامل بخوانم. همین مقدارش را داشته باشید فعلا تا کلش را بعدا منتشر کنم. اما خوش گذشت. حسینیه جماران آنهم با رفقای جهادی پر شود. و تو هم آنجا باشی و نفس بکشی. چه لذتی بهتر از این. جلسه خوبی بود. @ali_mahdiyan
1_1619930591.pdf
213.7K
متن کامل سخنان شیخ علی مهدیان با رییس جمهور در حسینیه جماران 🔹مسیر توسعه مستضعف پرور است و مسیر پیشرفت امام پرور. 🔹رهبری در مراسم تنفیذتان گفت:«مساله اصلی، کلید اصلی ، اینجا است؛حضور مردم در همه مسائل، حل کننده همه مشکلات است. حضور مردم هیچ جایگزین دیگری ندارد» 🔹موفقیت حقیقی زمانی است که تشکیل یک دولت اسلامی به تحقق«دوران دولت اسلامی» بینجامد. 🔹باید مراقب بود که مسیر توسعه غربی که ریلهای آماده و نیروهای تربیت یافته خود را دارد ما را فریب ندهد. در مسیری نیفتیم که خروجی اش عملا استضعاف مردم است. 🔹تجربه حاج عبدالله والی در پیشرفت بشاگرد چه بود؟ با دست خالی در بستر برنامه های توسعه دولتها با همه اشکالاتشان، او چه کرد؟ 🔹سه پیشنهاد برای دولت مردمی و انقلابی @ali_mahdiyan
ضرورت روایت جهادی.mp3
9.62M
ضرورت روایت جهادی روایت چیست جنگ روایت ها یعنی چه نقش روایت در رشد انسان نقش روایت در رشد جامعه نقش روایت در مبارزه اهمیت روایت جهادی برای امروز ۱۴۰۱٫۳٫۳۱ شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan
چک برجام چگونه نقد میشود؟ ۱ 🌱اصل گفتگو با آمریکا را رهبری قبل از انتخابات و روی کار آمدن دولت روحانی اجازه داد. او کاملا مسوولین سیاست خارجه را پشتیبانی کرد و با همه کسانی که آنها را خائن یا فاسد میدانستند، مخالفت صریح و روشن کرد. البته نقدهایی به روش مذاکره کنندگان و عجله کردنشان داشت، همینطور خطوط قرمزی مشخص کرد که لزوما رعایت هم نشد، گفتمان دولت روحانی هم کاملا با گفتمان او زاویه روشن داشت و دولت به طور واضحی گفتمان او را خراب میکرد. در کل ولی جریان کلی سیاست خارجه را پشتیبانی میکرد. اما 🌱اما یک پرسش روشن وجود دارد و آن اینکه چرا رهبری بارها علنا اعلام کرد که به این ماجرا اساسا خوشبین نیست و فکر میکند این داستان به طور کلی به نتیجه نمیرسد؟ او البته دلیل اینکه چرا با وجود این بدبینی اجازه گفتگو داده است را اینطور گفت که لازم است برای مردم و همه مسوولین تجربه شود. تجربه ای که در انتهای کار دولت روحانی به صراحت گفت که حالا برایتان تجربه شد که این مسیر خطا بود. هیچ امیدی نباید به این مسیر میبستید. 🌱لکن پاسخ سوال اول مهم است. بالاخره او معتقد بود چه ظریف چه جلیلی چه باقری چه هر کس دیگری در این مسیر نمیتواند نتیجه مطلوب ما را بگیرد. مذاکره جواب نخواهد داد. خوب او چطور بیش از یک دهه این جمع بندی را داشت، جمع بندی که امروز ما به تجربه میابیم؟ اختلاف او با هاشمی و روحانی مجمع تشخیص و ماجرای محاجه هاشمی و پذیرش پاسخگو بودن به خدا، که بعدها روشن شد، نیز نشان میدهد مساله بسیار سابقه دار تر از این بوده. عده ای حقیقتا فکر میکردند مشکل ما با آمریکا حل میشود و او حقیقتا یقین داشت که این مشکل حل نخواهد شد. و راه رهایی از فشارهای آمریکا این نیست. حالا تجربه نشان میدهد که او درست فهمید و هاشمی و روحانی و احمدی نژاد و دیگران همه اشتباه کردند. خوب چرا این همه با هم اشتباه کردند و چرا او درست فهمید؟ 🌱یک قدم دیگر عقب برویم، پرسش را میتوان به پیام امام برای پذیرش قطعنامه برگرداند، چرا و چطور رهبر با تجربه تیزهوشی چون امام آنهم در اواخر عمر معتقد بود که برخی مسیری را میروند که «آب در هاون می‌کوبند.» بعدها در گفتگوی علنی شده رهبری با هاشمی معلوم شد که یکی از این افراد هاشمی بوده است. رهبری گفت زمان امام هم این نکته را گفتید و او مخالفت کرد. خوب سوال پا برجا است؟ 🌱چه نکته ای باعث میشد که هاشمی و بسیاری از مسوولین به اشتباه بیفتند و در مقابل امام و رهبری به این مسیر بدبین باشند یا رفتن در این راه را آب در هاون کوبیدن بدانند؟ مسیری که حالا بیش از یک دهه است تجربه شده و نتیجه اش هم پیش چشم است؟ پ ن. از نکاتتان بهره خواهم برد. البته درباره این پرسش مطالبی خواهم نوشت. @ali_mahdiyan
چک برجام چگونه نقد میشود؟ ۲ 🌱هنگامی که رهبر در بهار سال ۹۲ یعنی چند ماه قبل از انتخابات و روی کار آمدن دولت روحانی، اجازه مذاکره مستقیم را علنی کرد جمله بعدیش این بود که ؛ اما من به این مسیر خوش بین نیستم. خوب چرا یک سیاستمدار کهنه کار مسیری را که خوش بین نیست، اجازه میدهد؟ بعدها معلوم شد یک فشار و درخواست جدی از جانب مسوولین وجود داشت. او صراحتا گفت هم احمدی نژاد و دولتش و هم هاشمی و اعوان و انصارش درخواست مذاکره داشتند. روحانی که بعدها علنا درخواست همه پرسی میکرد چون معتقد بود جو عمومی جامعه نیز موافق ادامه مذاکره است. این جو عمومی در آن دوران حتما وجود داشت و با فشارهای بیشتر ناشی از تحریم و روشن شدن نقصهای داخلی به سبب تحریم، جدی تر هم میشد. رهبر نیز پشت بلندگو به صراحت اعلام کرد من خوش بین نیستم اما برای آنکه مردم تجربه کنند و مسوولین تجربه کنند موافقت میکنم. هشت سال بعد او در انتهای کار روحانی به دولتش گفت:«این شد تجربه!» 🌱من اما یک سوال روشن پرسیدم که فکر کردن به آن، برای ما مهم است و آن اینکه چه چیزی باعث میشود رهبری زودتر از این تجربه، متوجه شود و علنا این مسیر را بی فایده بلکه به تعبیر خودش«مضر» بداند. ولو البته روشن است که برای آنکه همه مردم تجربه کنند پای ضرر این کار بایستد. ضرر هم که میگویم، یعنی کل دهه نود که قرار بود دهه عدالت و پیشرفت باشد، به دست مسوولینی که امید و اعتماد جدی به مسیر مذاکره داشتند، به فنا رفت. امروز را نگاه نکنید که نه دولت، توجهاتش بر مقوله برجام متمرکز است و نه مردم. کاملا حس و حال مردم در ابتدای دولت روحانی در نسبت با مذاکره با امروزشان قابل مشاهده و مقایسه است، بسیار متفاوت شده. اما این حس و حال تازه بعد از ده سال شکل گرفته، یک دهه لااقل از فهم رهبری عقب تریم، لااقل یک دهه. 🌱رهبری در سخنانی میگوید من برای یکی از مسوولین (که بعد معلوم شد جناب هاشمی هم بوده) استدلال کردم و او در شورای امنیت ملی گفت برای این استدلالها پاسخی هم ندارم. این یعنی جمع مسوولین هم استدلالها را شنیده بودند و هم جوابی نداشتند و باز اصرار داشتند. سوال آن است که چرا هاشمی و دیگران با اینکه استدلالهای رهبری را هم شنیده بودند باز معتقد بودند مسیر مذاکره و حل مخاصمه (یا به تعبیر هاشمی اینکه مشکلمان را حل کنیم با آمریکا) جواب میدهد؟ 🌱پاسخهای ساده ندهید خواهشا. این جماعت واقعا انقلابی بودند. سابقه دار بودند. همنشین رهبر بودند. با او بحثهای جدی کردند. اما سال نود و دو قبل از آنکه اوباما بخواهد نقض توافقات کند یا ترامپ بخواهد برجام را پاره کند، رهبری گفت اینها «نه قابل اعتمادند نه منطقی اند نه راست میگویند» او معتقد بود با دشمن هم میشود گفتگو کرد اما این دشمن به گونه ای است که حتی نمیشود با او گفتگو کرد و گفتگو با او مضر هم هست در مقابل تا چند سال مقامات دیگر که خوب و اهل عبادت و معنویت و هوشمند و با تجربه و چه و چه هم بودند اما معتقد بودند امضای کری تضمین است یا برجامهای بعدی را باید آغاز کرد. این تفاوت دلیلش چه بود؟ 🌱او چه میدید که دیگران نمیدیدند؟ چرا وقتی میگفت و آنها پاسخی نداشتند باز نمیپذیرفتند؟ چرا باید تجربه میشد تا بعد ده سال همه بفهمند هم عموم مردم هم خواص و مدیران؟ (مرحوم هاشمی اواخر عمرش تا مرزهای خلع سلاح ایران هم پیش رفت تا به خیالش دشمنی تمام شود. چرا؟) 🌱 باز هم تاکید میکنم پاسخهای یک خطی مثل خائن بودن مسوولین و نادان بودن و فحش و ناسزاهایی از این دست تحویل من ندهید. یا از آن سوی ایمان و چشم باطن بین و امثالهم درباره امام و آقا هم کار مرا راه نمیاندازد. اما تفاوت امام که این مسیر را «آب در هاون کوبیدن» میدانست و بعدها در گفتگوی رهبری و هاشمی معلوم شد او نیز با هاشمی و مسوولین در این موضوع اختلاف جدی داشته تا حدی که این سخن را علنی در پیام قطعنامه هم آورده، و همینطور تفاوت رهبری که فرمود به این مسیر خوش بین نیستم و مضر میدانم، با انقلابیهای حزب اللهی عادی و خواص و نخبگان و اهل اندیشه چه بود؟ آنها چطور فکر میکردند که زودتر از دیگران فهمیدند این مسیر منتج نیست؟ پ ن. از نکاتتان بهره خواهم برد. درباره این پرسش باز هم خواهم نوشت. @ali_mahdiyan
سومین پیش نشست همایش «الهیات خدمت» با موضوع «اصل "سود" در الهیات اسلامی» به همت پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی و همکاری پژوهشکده اخلاق و معنویت و مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می‌شود: ◀️سخنران: استاد محسن جوادی ◀️دبیر نشست: حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن بوسلیکی ☑️روز: چهارشنبه 🗓تاریخ: 1401/04/15 🕧ساعت: 11 الی 13 🌐 لینک حضور در جلسه dte.bz/scscenter
هدایت شده از خانه طلاب جوان
جنگ امروز ما، آواربرداری از ذهن مردم است "بازخوانی داغ واقعه از نگاه روایتگران داوطلب" 🎙 گفت‌وگوی خبرگزاری با حجت‌الاسلام و سیدهادی از اعضای خانه طلاب جوان قم 🔻 از یک جایی به بعد، مردم حتی اخبار را با ما چک می‌کردند. مثلاً می‌گفتند: «بی‌بی‌سی گفته ۱۵۰ کارگر در طبقه منفی ۲ ساختمان متروپل زیر آوار هستند». در حالی‌ که ساختمان متروپل اصلاً طبقه منفی ۲ ندارد! پس منبع خبر بی‌بی‌سی چه کسی بوده؟ یک نفری در کنار ساختمان متروپل! وقتی از فرمانده میدانی عملیات امداد و نجات سؤال می‌کردم او می‌گفت: «متروپل فقط یک طبقه منفی دارد»، برای مخاطب روشن می‌شد خبر بی‌بی‌سی دروغ است. 💠 لینک مطالعه کامل گزارش در : 🌐 https://b2n.ir/s26467 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
چک برجام چگونه نقد میشود؟ ۳ 🌱 این همه کشور دنیا هستند که با آمریکا مشکلی ندارند و در حال رشد و توسعه اند. چرا ما باید دشمنی کنیم؟ بهتر نیست مشکلمان را با آمریکا حل کنیم و رشد کنیم؟ 🌱این تحلیل عادی است. یک دنیای قانونمند با روابط روشن حقوقی، که هر کس تخطی کند توسط بقیه کشورها با یک ساز و کار روشن تنبیه میشود. البته هر کس قوی تر شود طبیعی است که موثرتر هم خواهد بود. 🌱بر اساس این تحلیل در ماجرای مذاکره با آمریکا باید نتیجه میگرفتیم. ما کوتاه آمدیم. یک مسیر حقوقی روشن را هم جلوی چشم همه دنیا طی کردیم. مسوولین کشور تلویحا و تصریحا اعلام کردند این قدم را موفق برداریم، ما بقی گامها را هم برخواهیم داشت. 🌱غربگراترین و مدعی ترین متخصصین برای گفتگو با غرب که احتمال کارنابلدی یا عدم علاقه به نتیجه گیری هم درباره شان داده نمیشد، میاندار شدند. اما همینها در نهایت اذعان کردند که این پروژه به بن بست رسید. همان شد که روز اول رهبری پیش بینی کرده بود. و این یک مثال نقض بود برای آن تحلیل بالا. به نظر شما اشکال آن تحلیل چه بود؟ 🌱اشکال آن است که اگر بنا بود جهانی داشته باشیم بر محور دنیا طلبی و شیطنت، حتما شیطان خود را منافقانه چنان تزیین میکرد که صحنه عالم همینطور به نظر بیاید که این دوستان تصور میکنند. نامه های رهبری به جوانان غربی را خوب است ببینید، همه ماجرا این است که این پرده نفاق (به تعبیر شهید مطهری که دنیای امروز دنیای نفاق است) ور بیفتد. 🌱کاش میشد تک تک کشورهای دنیا از همین منظر بررسی میشدند که بر سر مردمشان چه آمده. ذلت ژاپن و عداوت با چین و روسیه و دست درازی به حکمرانان اروپا و انقلابهای رنگین و کودتا ها و حتی بلاهایی که بر سر خود مردم اروپا و آمریکا میاید و استحمار سینمایی و امروز رسانه ای که پشت رفاه ظاهری پنهان شده تا قدرتمندان بیشتر و بیشتر سود ببرند و عالم را مدیریت کنند. همه و همه نشان دهنده چهره دیگری در دنیا امروز است که پشت این پرده ظاهری دلفریب، پنهان است و گاه و بیگاه در قالب جنگها و تهدیدها و کودتاها و چه و چه خود را نشان میدهد. 🌱این استکبار زمانی ریشه کن میشود که انقلاب یا تحول در جان همه امتها و مردم دنیا محقق شود. تلاش ایران برای صدور انقلاب، به این دلیل است. اما تا آن زمان، راه چاره ی رفع و دفع دشمنیها آن است که «قوی شویم» ، قوت و قدرتی که از درون جامعه میجوشد، نظامات حقوقی پوسته ای بیش نیست، همه حرف را قدرت درونی جوامع میزند، قدرتی که متکی به غیر نیست. خوب این نشان میدهد دو تحلیل از وضعیت امروز دنیا وجود دارد. تحلیلی که آمریکا میپسندد و تحلیلی که واقعی تر به نظر میرسد. 🌱اما چرا خیلی از چشمها درست نمیبیند؟ واقعیت آن است انقلاب اولین تاثیرش را در فهم امور عالم میگذارد. امام میگفت انقلاب یعنی یقظه(بیداری)، هویت انقلاب باعث میشود چشم بینا شود، تیز شود فبصرک الیوم حدید. دو تحلیل در دنیا شکل میگیرد تحلیلی که چشم انقلابی میبیند و تحلیلی که چشم غیر انقلابی میابد. 🌱به اندازه ای که نزدیک شویم به یعلمون ظاهرا من الحیاه الدنیا چشمهایمان آمریکایی تر میشود و به اندازه ای که به یومنون بالغیب نزدیک شویم حکمت آمیز عالم را میفهمیم، شیطنت آمریکا را عمیقتر میبینیم و باور میکنیم، روابط دنیای امروز را ، تجربیات روشن پیش چشم خودمان را و و و 🌱به نظرم اگر اتصالمان را به مردان انقلاب اسلامی جدی تر کنیم به این منبع فهم و حکمت نزدیک تر میشویم و امور روشن پیش چشممان را وارونه تعبیر نمیکنیم و ده سال اینگونه خود و دیگران را سر کار نخواهیم گذاشت. @ali_mahdiyan
دامشهر 🌱شب تولد حضرت زینب س بود. دخترم با رفقاش قرار گذاشته بودند به یک مادر شهید سر بزنند. مادر شهید دفاع از حرم. من و همسرم هم او را تا دم در خانه مادر شهید بردیم. در یکی از مناطق محروم قم. 🌱نگاهی به خیابانها کردم اطرافم سطلهای آشغال وارونه شده بود و معتادهایی با قیافه های عجیب و غریب که نگاه کردن به آنها هم دلهره آور بود. آدمهایی با ظاهرهایی فقیر و مفلوک میچرخیدند. منزل شهید بسیار کوچک بود و من و همسرم بیرون منتظر ماندیم داخل ماشین. 🌱ناگهان دیدم دو تا خانم چادری افغانستانی که یکیشان بچه ای در آغوش داشت، کنار خیابان ایستاده اند، سرآسیمه و نگران. پیاده شدم گفتم خانمها جایی میروید؟ کاری دارید؟ کمکی میخواهید؟ گفتند بچه تب شدید دارد میخواهیم ببریمش دکتر. سوارشان کردم. 🌱تا مطب پزشک رساندیمشان، منتظر ماندیم تا برگردند. وقتی برگشتند پرسیدیم کجا میروید؟ گفتند دامشهر. شهرکی بیرون قم. بیشتر گاوداری و مکانهای نگه داری انواع دام درش هست. خانمی که دختر کوچکش بیمار بود گفت خدا خیرتان دهد. خانمم پرسبد چرا پس تنهایید؟ خانم گفت پدرم که باید در گاوداری سر کار بایستد، شوهرم هم سوریه رفته برای دفاع از حرم، حرم خانم زینب س. 🌱امروز شنیدم یک پسر شش ساله در دامشهر خوراک گله سگها شده. دو روز پیش هم پسری چهار ساله خوراک سگها شد. دائم تصویر آن زنهای مظلوم و مجاهد جلوی چشمم میآید. یاد این جمله که میگفتند میترسیم از کوچه عبور کنیم اینجا پر سگ است. شما را نمیدانم اما من همه این وقایع را استعاری میفهمم. 🌱 قصه سگهای ولگرد نماد خیلی از موضوعاتی است که مقابل جماعت همیشه طلبکار غربدوست منفعلیم، ماجرای سگهای ولگرد استعاره است. سالهاست تاوان ادا و اطوار مسخره این جماعت آویزان به غربیها را که از دانشگاه تا سیاست و تا کف اقتصاد و فرهنگ را پر کرده اند، مردمی مظلوم و محروم میدهند. لعنت به ما که همیشه منفعلیم و تماشاچی. 🌱تاوان برهنگیشان را، تاوان تعبد پنهانی به بیست سی شان را، تاوان جنبشهای خاک بر سری می تو و اتهام زنیهایشان را، تاوان سخنرانیهای بیشرمانه در جشنواره های خارجیشان را، تاوان سبک زندگی خودشان و فرزاندان خارج نشینشان را ، تاوان طرح و برنامه توسعه غربی فقر افزایشان را، تاوان روحانی مچکریم و بعد رای ندادنهایشان را ، تاوان سگ بازی و سگ گردانیشان را. لعنت به آن غرب و لعنت به این همه خودحقیر پندار، و لعنت به من طلبه ای که نمیفهمم کنار گوشم چطور جماعتی که حتما بیش از خیلی ها مورد توجه امام زمانند، در فقر و محرومیت و مظلومیت غوطه ورند و اینطور شکار سگهایی میشوند که این فرهنگ سراسر نجس در اقتصاد و فرهنگ و سیاست کشور پاکم آزاد گذاشته. @ali_mahdiyan
حکمرانیمردمی۱.mp3
27.2M
بررسی حکمرانی مردمی از منظر رهبری شیخ علی مهدیان بخش اول تعریفهای متنوع از حکمرانی مردمی @ali_mahdiyan
حکمرانیمردمی۲.mp3
23.23M
بررسی حکمرانی مردمی از منظر رهبری شیخ علی مهدیان بخش دوم مبانی و ثمرات @ali_mahdiyan
منشور روحانیت - جلسه اول - استاد مهدیان.mp3
11.86M
🎙صوت اولین جلسه 🔸 با ارائه حجت الاسلام و المسلمین مهدیان 🕚 شنبه، ۴ تیر ♦️ بینشی - بصیرتی دوره‌ی تابستانی احیا 🔰باماهمراه باشید. ┄፨• @bineshi_basirati •፨┄
منشور روحانیت - جلسه دوم - استاد مهدیان.mp3
14.92M
🎙صوت دومین جلسه 🔸 با ارائه حجت الاسلام و المسلمین مهدیان 🕚 سه شنبه، ۷ تیر ♦️ بینشی - بصیرتی دوره‌ی تابستانی احیا 🔰باماهمراه باشید. ┄፨• @bineshi_basirati •፨┄
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙صوت سومین جلسه 🔸 با ارائه حجت الاسلام و المسلمین مهدیان 🕚 شنبه، ۱۱ تیر ♦️ بینشی - بصیرتی دوره‌ی تابستانی احیا 🔰باماهمراه باشید. ┄፨• @bineshi_basirati •፨┄