eitaa logo
بر پا
6.9هزار دنبال‌کننده
637 عکس
365 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
⚫️اگر زینبی روایت نکنیم... 1⃣یکم. هرجا جنگ فیزیکی بوده، پیش از آن جنگ روایت ها شکل گرفته است. آمریکا به عراق حمله کرد؛ به بهانه نابودی سلاح کشتارجمعی. به افغانستان حمله کرد به بهانه 11 سپتامبر. صدام به ایران حمله کرد به بهانه نقض یک توافقنامه بین المللی. بهانه یعنی چی؟ یعنی روایتی از واقعیت که بتواند افکار عمومی را مجاب کند که این هجمه فیزیکی مشروع است. کربلا نیز همین بود... 2⃣دوم. زمانه ای را که کربلا ساخت مرور کنید... شهادت امام حسن و نقض صلح نامه و سب امیرالمومنین و جلوگیری از تفسیرقرآن و ترویج عقاید دروغین مثل جبر و بدعت های آشکار و نصب منافقین در پست های کلیدی و در انتها تلاش برای بیعت گرفتن از تک تک مسلمانان تا همه زشتی ها را رسمیت ببخشد. معاویه همه ابزارهای جنگ روانی را بکار بست؛ از تطمیع تا تهدید و تحمیق تا سفیدنمایی خود تا خوارانگاری اهل بیت تا شعارهای دروغین تا شایعه ها و ... به بخش هائی از ادبیات نامه معاویه توجه کنید که چطور برای تحمیق دیگران به سیدالشهدا می نویسد: "تقوا پیشه کن و با خویشاوندان خود جنگ نکن...از تو انتظار نداشتم چنین کنی. ...تو داری نقص عهد می کنی. ...خود را خوار نکن" خلاصه اقدامات روانی معاویه وارونه نمائی حقایق بود. چنان تصویری از امیرالمومنین ساخته بود که مردم از فرزندانش نیز کینه گرفتند... تا عاشورا رقم خورد... 3⃣سوم. خطبه منا را ببینید... خطبه سیدالشهدا دو سال قبل از عاشورا. حضرت در آنجا در میان 700 نفر از صحابه و تابعین سخن گفتند. 2 بند در این خطبه می درخشد. یکی شناساندن ماهیت انحرافی بنی امیه و دیگر انذار و هشدار به علما و خواص. فرمودند چرا مقابل ظلم ها ساکتید؟ بانی ظلم به ضعفا شمائید...شمایی که امربه معروف و نهی از منکر نمی کنید... 4⃣چهارم. مخاطبان جنگ روانی معاویه را ببینید... مردم کوفه و شام. اما ایندو متفاوت بودند. مردم شام به شدت دنیاگرا و جاهل و بی قید. اما مردم کوفه نه. مردم کوفه ظاهرا اهل دین بودند اما بی طرف. جامعه ای نیم بند که می خواستند نه با باطل باشند و نه حق. به تعبیر امروزی ها مذهبی سکولار و صورتی و عافیت اندیش و محافظه کار. 5⃣پنجم. شد آنچه نباید می شد...اما همچنان جنگ روایت ها. خلاصه تقابل رسانه ای ابن زیاد و یزید مقابل اسرا چنین بود: شکست خوردید و این شکست یعنی مغضوب خدائید. خواستند بگویند قلت و مصائب بر حسینیان نشانه باطل بودن و فتوحات ظاهری یزیدیان نشانه حق بودن است. این دست اقدامات برای تان امروزی نیست؟ بماند. اما ما رایت الا جمیلا مقابل همین دسیسه بود. نفرمود زیبایی دیدم. فرمود جز زیبایی ندیدم. یعنی همه این بلاها و مصائب برای ما جز پیروزی نبود و چنان شرح داد که در تاریخ بماند و دست به دست شود تا امروز...آن حسینی را که دشمن کشت پیش چشم دوست/ چشم دشمن کور اینک عالمی مجنون اوست سبک روشنگری حضرت زینب و امام سجاد در دو شهر کوفه و شام و در مجالس یزید و ابن زیاد متفاوت بود. در کوفه هشداردهنده تا از خواب غفلت بیدار شوند و اما در شام آگاهی دهنده تا حجاب خرافات و جهل ها برداشته شود؛ این نیز مهمترین درس جنگ روایت ها یعنی مخاطب شناسی است. در هردو مجلس عده ای می گریستند. اما در کوفه جماعتی کمر به جبران بستند و در مجلس یزید گروهی جدا شدند و مجلس ختم و عزا گرفتند ...و اینطور شد که کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود. 6⃣ششم و در نهایت. و اگر زینبی روایت نکنیم... در جنگ روایت ها شکست بخوریم باز هم خون ها ریخته می شود. خون عجمیان ها و آرمان ها و رضازاده ها و زینال زاده ها ثمره تسلط موقت روایت دشمن در فضای مجازی بود. برخی مسخ شدند و خون بهترین ها را ریختند. و اما غلبه دشمن در جنگ روایت ها آنجا شکل می گیرد که اهل خرد و علما و خواص سکوت کنند. ببینند و بگذرند. خطبه منا خاطرتان هست؟ همان. اینجاست که در مارپیچ سکوت خواص، اوباش بپا می خیزند و تلقی قدرت و تسلط برای جبهه باطل می سازند و دو جماعت جاهل(غرب زده و شامی مسلک) و جماعت وسط باز(حزب اللهی سکولار و کوفی صفت) نیز همراهی می کنند. اینجاست که خون ها ریخته می شود. خون بهترین ها. حتی خون انسان کامل. چه بخواهیم و نخواهیم. لب کلام؛ هرکس هرجا هست قیام کند. قیام امروز روایت حق است و منحصر به رسانه ها و منبری ها نیست. جنگ روایت ها جنگ توده هاست. هرکس هرجا نشسته، بایستد...واگرنه عاشوراها رقم می خورد. پایان پیام. همشهری @mahdian_mohsen
هدایت شده از مثل خمینی (ره)
"طلبگی از همه تخصص های موجود، تأثیرش بیشتر است"(رهبر انقلاب) 📌 با توجه به حضور طلاب در تبلیغ ثبت نام شد. ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ اولین اردوی سالیانه "مثل خمینی"هویت و سبک زندگی طلبه عصر انقلاب• ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ ۱۵ الی ۲۰ مرداد ماه قم، مدرسه علمیه‌ سجادیه‌ی دستجرد مهلت ثبت نام: تا ۱۰ مردادماه 👈برای ثبت نام اینجا را کلیک کنید👉 📱جهت کسب اطلاعات بیشتر با آیدی @mesle_komeini در ارتباط باشید. ╭━━⊰ ❀ 🌕 ❀ ⊱━━╮ @ahd_ba_khomeini ╰━━⊰ ❀ 🌿 ❀ ⊱━━╯
ویرایش جامعه در روزهای عزا روز هشتم محرم با جمعی از دوستان هیات رفتیم به منزل یکی از شهدای محله، «شهید مسعود حاجی زاده». شهید مفقود الاثری که سرباز ارتش بود و شهید شده بود. توی اتاقی که تخت مادر شهید بود، سه تا عکس شهید به دیوارها خورده بود. گفتیم مادر از پسرت بگو. میگفت پسرم آرام بود، سر به زیر بود، عقد کرده بود که شهید شد. اینها را گفت اما شروع کرد درباره روضه ماهیانه اش سخن گفتن. نگران روضه خانگی بود. در خانه تک تک همسایه ها میرفت و در میزد و دعوتشان میکرد. هر ماه. خودش. بعد گفت آن پسر دیگرم صحبت کند، برادر شهید. او هم شروع کرد طرح های خود را درباره آسان شدن ازدواج جوانان محله بیان کردن. خیلی ها منتظر بودند چیزی از این خانواده بیاموزند، اما به رفقا گفتم این خانه همه اش مسوولیت است. همه اش بر پا کردن غیرت است. همه اش دلسوزی برای مردم است. بچه ها تایید میکردند. اتصال به شهدا ، اتصال به یک زندگی است. زندگی که میتواند یک محله را یک شهر را یک جامعه را و همه عالم را ویرایش کند. نقشه های دشمنان را در این ایام دیدید؟ برخی سعی میکردند مداحی ها و روضه ها را تطبیق کنند بر قاتلین و منافقین و اراذلی که زندگی را جهنم کرده بودند بر این مردم. چرا؟ برای آنکه باز هم همه ما را به جان هم بیندازند. برخی روضه و مداحی و هیات را مسخره میکردند تا مردم عصبانی شوند و به جان هم بیفتند. برخی سعی میکردند از گوشه و کنار اختلافات و درگیری ها را برجسته کنند تا مردم به جان هم بیفتند. برخی سعی کردند یک عده را ترغیب کنند به بی حیایی و بی حجابی و با ظاهری توهین آمیز در هیاتها حاضر شدن، تا مردم عصبانی شوند. اما هیچ یک اثر نداشت. این تاثیر ارتباط با شهدا و سیدالشهدا است. آنها زندگی را پر از آرامش و وحدت و حرکت میکنند. مثل آب گوارایی که کف های روی آب را میبرد با خود و نابود میکند. أَنْزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَسَالَتْ أَوْدِيَةٌ بِقَدَرِهَا فَاحْتَمَلَ السَّيْلُ زَبَدًا رَابِيًا ۚ وَمِمَّا يُوقِدُونَ عَلَيْهِ فِي النَّارِ ابْتِغَاءَ حِلْيَةٍ أَوْ مَتَاعٍ زَبَدٌ مِثْلُهُ ۚ كَذَٰلِكَ يَضْرِبُ اللَّهُ الْحَقَّ وَالْبَاطِلَ ۚ فَأَمَّا الزَّبَدُ فَيَذْهَبُ جُفَاءً ۖ وَأَمَّا مَا يَنْفَعُ النَّاسَ فَيَمْكُثُ فِي الْأَرْضِ ۚ كَذَٰلِكَ يَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ خدا از آسمان، بارانی می‌فرستد و رودهایی کوچک و بزرگ روان می‌شوند و سیلاب‌ها کفِ پُف‌کرده همراه خود می‌آورند. روی موادی هم که در کوره‌ها برای ساخت زیور یا ابزار ذوب می‌کنند، کفی مثل کف سیلاب جمع می‌شود. خدا حق و باطل را به آب و فلز و کفِشان تشبیه می‌کند: آخرسر، باطل محو می‌شود، عین آن کف‌ها! اما حق که مثل آب و فلز برای مردم سودمند است، در زمین باقی می‌مانَد. بله، خدا چنین نکته‌های سودمندی می‌آورد. رابطه با سیدالشهدا اینگونه زندگی را زیر و رو میکند. خانواده های شهدایمان را ببینیم آنها الگویند. منزلشان پر از نشاط است پر از آرامش. اتصال به سید الشهدا و همه شهدای حول او یعنی ارواح الذی حلت بفنائه، چنین اثری دارد. فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ از پاداشی که خدا از سرِ بزرگواری به آنان داده است، خوشحال‌اند و دربارۀ هم‌رزمانشان که هنوز به آنان نپیوسته‌اند، این‌طور مژده می‌گیرند: نه ترسی بر آنان غلبه می‌کند و نه غصه می‌خورند. اتصال به شهدا و سید الشهدا، انسجام اجتماعی را شدیدتر میکند. کسانی که جلودار جامعه دینی و جبهه حقند اینگونه مدد میدهند به وحدت جامعه وَلِكُلٍّ وِجْهَةٌ هُوَ مُوَلِّيهَا ۖ فَاسْتَبِقُوا الْخَيْرَاتِ ۚ أَيْنَ مَا تَكُونُوا يَأْتِ بِكُمُ اللَّهُ جَمِيعًا ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ هر گروهی به‌هرحال، قبله‌ای دارد که به‌طرف آن رو می‌کند؛ پس بیشتر از این، دربارۀ تغییر قبله بحث نکنید و به‌جایش در کارهای خوب از همدیگر سبقت بگیرید! که هر کجا هستید و هر کسی باشید، خدا برای روز قیامت احضارتان می‌کند. آخر، خدا از عهدۀ هر کاری برمی‌آید. این محرم است که اینگونه عمق جانمان را تا صحنه جامعه را ویرایش میکند. همشهری @ali_mahdiyan
درباره كشف حجاب12 خاتمي و دوستانش متن جالب توجهي را درباره حجاب و حكومت نوشته اند. يكي از فوايد اين بحث حكومت و حجاب اين است كه خيلي از انديشه ها را ميتوان ارزيابي و بررسي كرد و بر شاخص مكتب امام به آنها پرداخت. خاتمي در جايي بيان كرده كه «حكومت بايد با مقوله مخالفت اكثريت با حجاب اجباري كنار بيايد.» سوال من اين است كه با «عقيده اكثريت به حجاب» چه بايد كرد؟ در تمام نظر سنجي ها جمعيت بالاي هشتاد درصد معتقد به حجاب و پوشش بر اساس عقيده به دين هستند. خاتمي و دوستانش در متني كه نوشته اند اذعان كرده اند كه حكم حجاب اجماعي و اتفاقي در فريقين است و البته ميدانند كه مردم ايران معتقد به دين هستند و حفظ آن را ميخواهند. خوب چه بايد كرد؟ خاتمي معتقد است اين خواست عمومي مردم را بايد كنار گذاشت به دليل تشخيص غیر تخصصیشان. اين يعني چي؟ اين يعني عدول از مردمسالاري _كه مراجعه به نخبگان و متخصصين در آن مرجع تشخيص امور تخصصي هستند_ به نظریه عوام سالاری. خاتمي در همان مقدمه خود از اصطلاح «نفع عمومي» با يك چرخش قلم به اصطلاح «احساس نفع عمومي» تغيير موضع ميدهد. يعني در دو جمله پشت سر هم از دو اصطلاح استفاده ميكند.اين دو با يكديگر خيلي تفاوت ميكنند. اولي مراجعه به متخصصين و عقلانيت جامعه را ضروري ميداند و دومي مراجعه به حال عمومي عوام خصوصا اگر در خدمت رسانه هاي ذائقه ساز باشند. اين يعني حتي عوام سالاري هم نه بلكه يك قدم عقب تر شيطان سالاري. خاتمي و دوستانش را در فتنه هشتاد و هشت البته آزموده بوديم آنجا كه شعار قانون و راي مردم و آزادي شان را به تمسخر گرفتند با اغتشاش اجتماعي و فشار به حكومت براي ابطال راي عمومي و عمل به خلاف قانون اساسي و اجبار مردم. اما در اين متن ميتوان پنهانكاري اين جريان را كه البته ملهم از جريان جهاني دروغ و نفاق است مشاهده كرد. جريان ليبراليسم ذاتا دروغ است و سر از استبداد به بدترين شكل خود در مياورد منطقا و عملا و تجربيا. جريان دموكراسي غربي هم همينطور. و خاتمي بارها خود به صراحت اعلام كرده است كه او مردمسالاري را از غرب آموخته است نه از دين. در متني كه اين جريان نوشته است در پاسخ به اين نكته كه حد يقف مقوله پوشش كجا است؟ ميگويد كلا ورود حكومت در پوشش غلط است و اين مساله بايد با گفتگو حل و فصل شود. اين يعني به جاي حكومت و قانون و عقلانيت، آنانكه در بستر جامعه قدرت بيشتري دارند بتوانند جامعه را تحت تاثير قرار دهند و باز هم او قدرت رسانه غربي را به رخ ميكشد. در جايي متن به صراحت ميگويد مردم از آن اهداف و آرزوهاي خود دست برداشته اند. اين يعني شعارهاي آزادي و استقلال و عدالت و اسلام و مردمسالاري را مردم كنار گذاشته اند. اين فهم اين جريان از مردم خودشان است. به همين دليل باز در این متن معتقدند اغتشاشات پاييز گذشته نماد مردم ايران است. تحليلهاي ديني اين جريان البته بسيار نحيف است. استفاده از مقوله تزاحم در اين جا بدون بحث از اثبات «عدم مندوحه» يعني اثبات عدم امكان جمع احكام، و همينطور بحث از حرمت سياسي و سيطره اراده دشمن و امثالهم كه حكومت بر بسياري از قوانين جزئي شرعي دارد، نشان ميدهد اين متن قوت علمي كافي را در تحليل از زاويه شرعي را ندارد. همينطور قاعده فقهي حرمت تنفير كه فقهاي ما بر بستر هدايت جامعه قرار ميدهند و ميفهمند نه در خدمت جريان كفر و شرك در عالم كه براي عموم مردم ذائقه سازي ميكنند نيز شاهد ديگري است بر ضعف استدلالهاي فقهي و شرعي متن اين جماعت. اما يك نكته را نشان ميدهد و آن اينكه اين جريان از همه امكان خود استفاده ميكنند تا اراده اقليت داخلي و مستكبرين خارجي را بر اراده و عقيده و هويت عموم مردم ايران چيره كنند. @ali_mahdiyan
درباره کشف حجاب۱۳ بررسی و نقد لایحه ماجرای لایحه حجاب در وضعیت فعلی اش نشان از قوتهایی در جبهه دارد که در جای خود به آن خواهم پرداخت. اما چون دوستان بزرگوارم بارها فرموده اند که نقدهای خود را به آخرین پیش نویس آن بیان کنیم، موظفم آنچه به نظرم میرسد بیان کنم. نکته اول. بین مقوله «ترویج حجاب» و ماجرای «برهنگی» و «کشف حجاب» تفاوت باید گذاشت. این دو مقوله در دو قانون باید جدا گانه بحث شود. نکته دوم. اینکه لیست کردن نهادهای مختلف فرهنگی با دستورات کلی و غیر قابل اندازه گیری شاید اثر رسانه ای داشته باشد ولی حقیقتا مشکلی را حل نمیکند. این تکرار قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی است کاش میدیدیم آنجا چه نقصی وجود داشت که اجرایی نمیشد، اینجا جبران میکردیم. نکته سوم. قانون مساله ای به نام «بعد اجتماعی و ترویجی کشف حجاب» را جدی نگرفته. پدیده کشف حجاب یک اتفاق فردی نیست بلکه یک پدیده توسعه یابنده اجتماعی است. ببینید یک سوال ساده بپرسیم که فردای لایحه خانمهای کشف حجاب کرده در خیابان با چه اتفاقی روبرو میشوند؟ سایه قدرت پلیس کجا است؟ بحث مردم عادی یا بسیجیان آموزش دیده جدا است، صرف وجود قدرت حاکم کف خیابان بازدارنده است. نمیشود افراد در علن خطا کنند و در خفا تذکر بگیرند یا تعزیر شوند. مثل اینکه افراد بیایند روی صحنه تئاتر خطایی را انجام دهند و شما پشت صحنه تذکر دهید. خطای علنی که هویت اجتماعی دارد باید توسط قانون با همین ویژگیها جلوگیری شود. حتی تذکر ساده توسط نیروهای آموزش دیده با یونیفرم خاص که میتوانند اطلاعات اولیه ای مثل فیلم و عکس از خاطی تهیه کنند هم در این جهت مفید است. نکته چهارم. قانون «در مقام اجرا» برای بعد رسانه ای خود تدبیری کرده؟ ببینید ولو یک فاحشه یا زن نیمه برهنه متصل به شبکه های معاند، اگر در خیابان توسط پلیس مجهز به اسلحه و ابزار قدرت دستگیر شود، اصل این تصویر به لحاظ رسانه ای چه پیامی را منتقل میکند؟ برای آثار رسانه ای آن چه فکری شده؟ مثلا پلیس زن به کار گرفته میشود؟ یا در علن صرفا شناسایی میشود و بعد به گونه غیرعلنی تر دستگیر میشود؟ یا خلاصه چه طرحی برای این وجه از مساله وجود دارد؟ به هر حال به دوستانم توصیه میکنم «مساله محور» و از زوایای مختلف لایحه را مطالعه کنند و نکاتشان را بیان کنند. قطعا نقدها و نظرات حول این لایحه هم برای رفقای دست اندرکار مفید است و هم باعث رشد عقلانیت جبهه انقلاب خواهد شد. ان شاء الله. @ali_mahdiyan
درباره کشف حجاب۱۴ در مدح آنچه داریم کار لایحه حجاب در حال پیشرفت است. لایحه قوتهای خوبی دارد. اولین قوت آن، جرات و شجاعتی است که از سطور آن میتوان مشاهده کرد. روح حاکم بر لایحه انفعال و عقبگرد نیست. ولو به اجزاء یا اضلاعی از آن نقد هم داشته باشیم. توجه به پدیده های جدیدی مثل پلتفرم ها و سلبریتی ها شاید اول بار است که در سطح قانون پرداخته میشود پیش از این تفاوت اینها با افراد عادی اساسا فهم نمیشد. جریمه ها عادلانه و متناسب نبود. قضیه اساسا رها بود. ول بود. بی قانون بود. لایحه عفاف و حجاب را کسانی که ماجرایش را دنبال کرده اند میدانند از زیر دست هر سه قوه عبور کرده، اکثر نیروهای انقلاب و طیفهای مختلف روی آن نظر داده اند. این شاید اولین بار است که طیفهای مختلف سیاسی به جای پریدن به هم ، دست به کار شدند و با همفکری و با کمترین حاشیه عقل جمعی شکل دادند و یک محصول حقوقی قابل دفاع را پیشنهاد دادند. بدون ملاحظه کاری بدون سیاسی بازی. اینها است که نشان میدهد عیار مجلس و دولت و قوه قضاییه چقدر است. شاید سابقه نداشته باشد که قم و حوزه علمیه اش اینطور جدی و پیگیر پای کار طراحی و تحلیل و بررسی یک لایحه مهم در این سطح آمده باشد. این امر ارزشمند است. حقا و انصافا آیت الله اعرافی در غربت و مهجوریت حوزه ها پای کار آمد و هم در بکار گیری جوانان در سطوح مختلف حوزه و هم در ورودهای با شجاعت و عالمانه در صحنه سطح حوزه را ارتقا داد. خیلی وقت بود آقایان برای آنکه سخنشان نقد نشود و احترامشان لکه دار نشود کلا نظر نمیدادند یا سخن پخ و کلیات ابوالبقا میبافتند. حوزه اگر بخواهد زنده بماند باید در سپهر انقلاب زیست کند. ولو زمین بخورد ولو خطا کند. ورودهای امروز حوزه در نسبت با مسائل حاکمیت واقعا ارتقا یافته است و امیدواریم ادامه پیدا کند. لایحه تلاش کرده جامع ببیند، تلاش کرده «عدالت» را به عنوان یک اصل مهم حاکم بر خود ملاحظه کند. با دانه درشتها درشت تر برخورد کند. عقلانیت به خرج دهد. نظرات همگان شنیده شود. من ویرایش قبلی را هم دیدم، انصافا این پیش نویس چند سر و گردن بالاتر از آن است. دلیلش توجه مجلس انقلابی و عزیز ما به عقل جمعی است. پیش از این بارها دوستانی با نگرانی میپرسیدند عاقبت این کشف حجابها چه میشود. میگفتم آمارها نمیتواند بسیاری از اتفاقاتی که در حال رخدادن است محاسبه کند. این غیظ و غیرت ایمانی مردم معتقد ایران که در حال شدت یافتن است و همه این جهالتها یا رذالتها مثل موج دریا به صخره این ایمان عمیق و عریق میخورد و بر خواهد گشت. حالا یک جلوه آن را میتوانیم ببینیم. در جوانان انقلابی که از هر طیف و سلیقه سیاسی دست به دست هم دادند. پای کار آمدند. اندیشیدند و نترسیدند و کار را پیش بردند. ماجرا بیش از این حرفها است خیلی بیش از این. اما همین نشانه را داشته باشید تا بقیه ماجرا را هم بتوانید با همین زاویه رصد کنید. به تعبیر رهبری این قصه قطعا حل و فصل خواهد شد. و البته قطعا باعث رشد جبهه انقلاب نیز خواهد بود. پ ن. نقدهایی به همین پیش نویس هم داشتم که در متن قبلی بیان کردم @ali_mahdiyan
مادر ما رو زدن! جلوی چشم دخترش! جلوی چشم هممون! به جرم چادرش! به جرم غیرتش! علم دین بخوابه،نه زندگی میمونه نه آزادی، مادرهامون هم سیلی میخورن اون قلچماق بی ناموس و هرزه که هیچ،اما اون دستی که این اراذل رو میدون میده و اون دستی که این اوباش رو بازی میگیری،هر دو‌ رو قطع میکنیم قسم به خون صدیقه طاهره @ali_mahdiyan
هدایت شده از ایران آینده🇮🇷
💡لایحه حجاب در پس پرده، از کجا فرمان می گیرد؟ 🖊مهدی افراز 🔷 لایحه حجاب امروز با عبور از دهلیز دغدغه مندان، نخبگان و سیاست گذاران و بعد از یک گردش کار چندماهه میان سه قوه و در قالب یک متن ۷۰ ماده ای در آستانه ورود به صحن علنی مجلس است. فارغ از همه ضعف ها و قوت های حقوقی - فرهنگی، ما با یک پرسش روبرو هستیم که این لایحه در واقع بینانه ترین برداشت از کجا آمده و چه اراده ای در پی آن قرار داشته؟ این لایحه در مرکزی ترین هسته خود از کجا فرمان می گیرد و چه دستی در پس پرده به دنبال تصویب آن است؟ برای پاسخ به این پرسش به نظر می رسد در یک رهیافت، می باید مسأله را از منظر واکنش اجتماعی زنان ایران در یک سال اخیر مورد وارسی قرار داد؛ 🔶 جامعه زنان ایران یک دهه است آماج بغرنج ترین و بی رحمانه ترین "تروریسم هویتی" قرار گرفته، این "وحشت گرایی فرهنگی" در اثر بکارگیری ابزارهای نوین رسانه ای، طراحی سناریوهای انبوه شناختی و با صرف پرحجم ترین هزینه های دلاری و در قالب تولید سریال های نمایشی، بازار سازی های مد و لباس، بازسازی های اجتماعی چون چهارشنبه های سفید، آزادی های یواشکی و ... بدون وقفه تداوم داشت و در نقطه اوجش در پاییز 1401 در آخرین صورت خود تحت جنبش زن – زندگی – آزادی درآمد و خود را به سویه های عاطفی و احساسی در ابعاد قومیتی تا بین المللی هم گره زد. این تطور عجیب اسبابی را فراهم آورد تا حاکمیت در موقعیتی قرار گیرد که وضیعت اجتماعی را به لحاظ مناسبات پوشش و بنابر مصالحی در وضعیت "رهاشدگی قانونی – قضایی – انتظامی" قرار دهد. 🔷 در این شرایط بی سابقه، بر اساس همه مشاهدات روزمره و میدانی و مطابق با نتایج همه پیمایش های اجتماعی و گزارشات نهادهای رسمی، حدود ۹۰ درصد جامعه زنان ایرانی حتی در کلان شهرها، در مقابل دعوت به برهنگی و کشف حجاب از خود "خویشتن داری اجتماعی" نشان دادند. این "شکیبایی هنجاری" در شرایطی بود که همه زمینه های روانی، عاطفی، غریزی، سیاسی، معیشتی، امنیتی و قضایی یک بستر کاملاً جذاب، فراهم و بی هزینه را پیش پای زن ایرانی قرار داده بود. در این میانه شکوهمندانه ترین و پرمعناترین برش از این خودنگهداری در زنانی جلوه گر شد که به لحاظ سبک زندگی، طبقه اجتماعی و الگوهای پوششی زمینه های مساعدتر و در نتیجه فاصله بسیار ناچیزتری برای کشف حجاب یا شقوق برهنگی داشتند ولی با تحفظاتی حداقلی در برابر این دعوت مقاومت نمودند. 🔶 این خودنگهداری برآمده از یک هویت فرهنگی عریق، قویم و فخیمی است که از قرن ها پیش در عمیق ترین لایه های ساخت هویتی زن ایرانی بوده و تا قرن ها بعد نیز خواهد بود. ما در یک سده گذشته و سال های پیش از انقلاب، همواره با مقاطعی روبرو بوده ایم که این بردباری فرهنگی بروز و ظهور متنوعی داشته و در موقف گوهرشاد به یک استعاره ملّی مبدل شده است، اما واقعیت این است که در یک سال گذشته همه خیابان ها، معابر، پاساژها، سواحل و پارک های ایران به واسطه خویشتن داری ملیون های زن ایرانی به صحن هایی از گوهرشاد تبدیل شده و زن ایرانی این بار در برابر گلوله های نامحسوس و مهلک روانی – رسانه ای از خود مقاومتی حماسی نشان داده و با هر بضاعت و امکانی از هویت خود پاسداری نموده است. 🔷 براین اساس باید دید و باید فهمید و باید گفت که به کار افتادن اراده حاکمیت در مسیر تدوین و تصویب یک لایحه قانونی در اثر فشار اجتماعی ناشی از یک خودنگهداری حداکثری از سوی زنان ایرانی بوده است که در یک شرایط نابرابر و به صورت ناخوادآگاه به همه و از جمله حاکمیت فهماند که می باید در راستای همراهی و حمایت از این هویت مقدس وارد میدان شود و از ابرازهای قانونی خود بهره گیری نمایند. لذا پشتوانه این لایحه و سایر اقدامات که از سوی ارکان مختلف حاکمیتی در حال پیگیری است مستظهر به اراده فرهنگی زنان جامعه ایرانی است. 🔽🔽 https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
هدایت شده از 📻 رادیو روایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍️ چرا پیغمبر اکرم به سراغ تاسیس حکومت رفت ؟ ✍️ اگر امام صادق و امام باقر (ع) مشغول درس و بحث بودند، چرا توسط حکام به شهادت رسیدند ؟ ✍️ جدایی دین از سیاست از چه زمانی وارد حوزه های علمیه شد ؟ ✍️ چطور شد که حوزه های علمیه خودشان را از جامعه کنار کشیدند ؟ 🎙پادکست حجره، جایی که شما شنیده میشوید و به دغدغه های شما پرداخته میشود. 🎙 فصل اول | قسمت دوم ✳️ "نگاهت به کیه ؟" ✳️ از اینجا بشنوید 👇👇 🎙 فصل اول | قسمت دوم | "نگاهت به کیه ؟" 📻 پادکست حجره - کاری از رادیو روایت 🌀 به حجره ما خوش آمدید 🌀
وارد کوچه که میشدم آیلین، دختر ۴ ساله همسایه، از بین بچه‌ها جدا می‌شد، جلو می‌آمد و با لبخندی که دندان‌های شیری‌اش را نمایان می‌کرد سلام میگفت. دوست بودیم با هم. شعر تازه‌ای اگر یادگرفته بود برایم میخواند و خوراکی‌ای اگر در ماشین داشتم به او میدادم. چند هفته قبل، مادر آیلین با جیغ و فریاد از خانه خارج شد. ظاهرا طناب باریک تابی که از چارچوب اتاق دخترک برایش بسته بودند، ناغافل دور گلویش پیچیده و نفس بچه را بریده بود. اتفاق تلخی بود. دوست کوچکم را از دست دادم. حالا چند هفته بود که وقتی از پیچ انتهای کوچه وارد می‌شدم، کسی به سمتم نمی‌دوید؛ چند هفته بود که شعر جدیدی نمی‌شنیدم؛ محله تا سقف مرتفع‌ترین ساختمان کوچه در غم فرو رفته بود. مادرش هنوز در بهت بود. میگفت دخترم هنوز بطور دقیق با مفهوم مرگ آشنا نشده بود. میگفت لابد دخترم لحظه مواجه شدن با مرگ،خیلی ترسیده. بی‌قرار بود. تا امروز. امروز مادر آیلین خواب دیده که دخترش در باغ‌های بهشت، در میان بچه‌های دیگر با حضرت فاطمه‌زهرا درحال بازی است. مادر آیلین زن مذهبی‌ای نیست. او پیش‌ از این احتمالا هیچ‌وقت این روایت را نشنیده بود که «انّ اطفال شیعتنا تربّیهم فاطمه» که در بهشت، کودکان فوت شده شیعه را فاطمه تربیت می‌کند. بعد در قیامت لباس‌های زیبا تن‌شان میکند و به سر و رویشان می‌رسد و تحویل پدرومادرشان می‌دهد. مادر دخترک حالا آرام شده. حالا آیلین شعرهایش را آنجا می‌خواند. کنار غنچه‌های قطعه کودکان بهشت زهرا. کنار بچه‌های بمباران حلبچه یا هواپیمای ۶۵۵. کنار جنین‌های سقط شده توسط مادران‌شان. اساساً بچه‌ها خیلی مظلوم‌اند. مواجهه‌شان با مقوله سهم‌گین مرگ مظلومانه‌تر است.و بهت مادرانشان پس از واقعه، بسیار مظلومانه‌تر. این روزها مادران دل‌نازک و لطیف کاروان حسین، کودکان کم‌سال از دست داده‌اند. به شکلی فجیع و بی‌رحمانه. همگی در بهت هستند. فرصت نشده بود مرگ را برای بچه‌ها توضیح دهند. برایشان دعا کنید بلکه خوابی ببیند. بلکه آرام شوند... نویسنده: مهدی مولایی @ali_mahdiyan
هدایت شده از مثل خمینی (ره)
اردوی معرفتی تشکیلاتی "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني"اجتماع سالیانه طلاب عصر انقلاب ● ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🖋 به همراه قرائت مکتوب پیام مرجع عالیقدر حضرت سخنران: 🗓 زمان: یکشنبه ۱۵ مرداد، ساعت ۱۵:۳۰ 🔹 مکان: مدرسه علمیه فیضیه قم 📌 شرکت عموم طلاب در این مراسم موجب امتنان است. ╭━━⊰ ❀ 🌕 ❀ ⊱━━╮ @ahd_ba_khomeini ╰━━⊰ ❀ 🌿 ❀ ⊱━━╯
بر پا
#مراسم_افتتاحیه اردوی معرفتی تشکیلاتی "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" ● اجتماع سالی
پیام فوق العاده و پر نکته آیه الله نوری همدانی را حتما پیگیری کنید. این اجتماع در این شرایط بسیار پر نشانه و پر سخن خواهد بود. آفرین به رفقای خانه طلاب جوان قم
شب نهم محرم 1402_mixdown.mp3
32.12M
🔊 🔺 سخنرانی شب نهم محرم ۱۴۴۵ 🎙 حجت‌الاسلام علی مهدیان @fadaeyan_ir
سخنرانی شب دهم.mp3
31.6M
🔊 🔺 سخنرانی شب دهم محرم ۱۴۴۵ 🎙 حجت‌الاسلام علی مهدیان @fadaeyan_ir
سخنرانی شب یازدهم.mp3
35.31M
🔊 🔺 سخنرانی شب یازدهم محرم ۱۴۴۵ 🎙 حجت‌الاسلام علی مهدیان 🔻به اطلاع مخاطبین عزیز می‌رساند، صوت بزودی بارگزاری خواهد شد. @fadaeyan_ir
نقد استاد متن کوتاه آقای علیدوست چه نکته ویژه ای داشت؟ هیچ ، بیان یک دغدغه بود. اینکه مراقب باشید ضعفهای موجود امروزمان باعث نشود نظام حکمرانی امیرالمومنین ع را هم ضعیف و ناکارآمد جلوه دهید. در خود متن ایشان پذیرفته اند که در دستگاه حکمرانی امیرالمومنین ع نیز فسادهایی بوده ولی خوب حجمش خیلی نبوده و با آنها برخورد میشده. خوب پس چرا این مقدار سخن ایشان نقد شد؟ حرف ایشان بیان یک دغدغه بود دیگر. نکته علمی خاصی که نداشت. حرف ویژه ای که نبود. پس چه ؟ قضیه مربوط میشود به دو ساحت از متن که در اشارات کلمات ایشان وجود دارد یک ساحت فهم کلامی ایشان است و ساحت دیگر نظارت و اراده ایشان نسبت به واقعیت امروز. به لحاظ کلامی ایشان ویژگی برتری امام را چه در گذشته تاریخ و چه در آینده آن با ویژگی برتری دستگاه و نظام امام و امت خلط کرده اند. آنچه حرکت تاریخ و رشد دستگاه حاکمیت و جوامع را رقم میزند فقط راس آن جامعه نیست بلکه بدنه امت هم هست. پیامبر اکرم ص سید ولد الادم است اما در جنگ احد سپاهش در مقطعی شکست میخورد چرا که سه خطای راهبردی تنازعتم و عصیتم و فشلتم را رقم زدند. امت ها در حال رشد و تربیتند و امروز هم امام عصر عج با غیبت خود در حال هدایت و رشد جبهه حق و امت خود میباشد. غیبت یک رفتار هدایتگرانه امام است نه رها کردن امت و ظهور البته زمانی رخ میدهد که همین امت در بستر غیبت ارتقا پیدا میکند و به دلیل ارتقای امت است که عالم را عدل و قسط پر میکند و وضعیت غیبت به وضعیت ظهور انسان کامل منتهی میشود. فهم رشد تاریخی بشر و نسبت آن با هدایت امام باعث خواهد شد نگاهی عمیق تر به تاریخ داشته باشیم و با روش های خرد و جزیی استنباطی آن خط کلی را خراب نکنیم. البته امروز گفتمانهای از جنس عصر حیرت و حجتیه و امثالهم در فضای حوزه گاهی تنفس میکند اما قطعا دامن استاد بزرگوار ما از آنها مبری است لکن جا دارد استاد عزیز خط و مبنای اندیشه کلامی خود را به وضوح بیشتری از آن جریان جدا کند. اما ساحت دوم اشکال ایشان عدم شناخت از واقعیت صحنه حرکت مردم و نظام اسلامی ما است. سطح درگیری با دشمن مستکبر و میزان تاب آوری مردم و نظام و قدرت مدیریت صحنه که در چشم ایشان کاملا معکوس و زیر و رو فهمیده شده. نشان دهنده میزان فاصله داشتن برخی از اساتید فقهی اصولی ما از عینیت جامعه است. ایشان متوجه نشده که ما اساسا در وضعیت انفعال و ناامیدی و انسداد نیستیم بلکه چهار دهه پر افتخار را با پیروزی و موفقیت پشت سر گذاشته ایم و اگر این قدرت خیره کننده نبود اساسا چرا باید همه دشمنان با هم دست به یکی کنند و کشور را در تحریم قرار دهند. امیدوارم ایشان متوجه باشند که درباره کشوری سخن میگویند که از سخت ترین فشارها و مشکلات با ایمان مردمش عبور کرده و عامل حفظ این ایمان چیست به جز نظام اسلامی که به تعبیر حضرت امام فلسفه عملی همه فقه است. در همین حوزه در دوران دهه شصت شیخ ساده لوح فقیهی بود که ایران را متهم به ناکارآمدی و شکست میکرد، او البته تحت تاثیر تحلیلهای لیبرالها قرار گرفته بود و امام عزیز در منشور روحانیت خطای محاسباتی او را نمایان نمود. باید مراقبت نمود همه ما؛ چه اساتید و چه طلاب که خدای نکرده به تحلیلهایی دچار نشویم که خروجیش «سکوت» و «ملاحظه کاری» است. آنهم در ایامی که باید در میان میدان «تبلیغ تهاجمی» و «جهاد تبیین» حضور داشته باشیم. نکند خدای نکرده اطرافیان و دوستان ما ذهنمان را تحت تاثیر قرار دهند امروز همه ما کوچک و بزرگ باید در وسط میدان انقلاب قرار بگیریم تا فهم واقعی تری از عینیت بدست آورده و سخنی نگوییم که فرسنگها از واقعیت کشور دور است. والسلام. شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan
روایتی از مراسم یادبود جان‌باختگان هیروشیما ▪️به مناسبت ششم اگوست سالگرد بمباران اتمی ژاپن: ۱. در موزه صلح و سرتاسر مراسم، حرفی از هواپیمای آمریکایی نیست، گویی بمب خود به خود منفجر شده است. از زمان انفجار بمب تا به حال بیش از ۳۰۳ هزار نفر جان باخته‌اند... ‏۲.قصه رودخانه موتویاسوگاوا خیلی غم انگیز است. گرمای ناشی از انفجار بمب اتم بیش از چندهزار درجه سانتیگراد بود، گوشت تن مردم از شدت حرارت ذوب شد؛ بسیاری برای رها شدن از رنج سوختگی خودرا به رودخانه انداختند. غافل ازاینکه آب رودخانه به نقطه جوش رسیده است... مردم تا مدتها گوشت نخوردند. ۳. پرویز پرستویی بی‌مقدمه روی پا می‌ایستد و می‌گوید: "می‌خواهم چیزی شبیه این را برای شما تعریف کنم. وقتی ناو آمریکاییِ وینسس هواپیمای ایرباس ایرانی را با موشک هدف قرار داد، همه ۲۹۰ سرنشین هواپیما جان باختند و به دریا افتادند، پس از حادثه مردم بندرعباس تا یک سال ماهی نخوردند!" ‏۴. هیباکوشا می‌گوید ما به ۳ دلیل از آمریکایی‌ها کینه نداریم و دشمنی نمی‌کنیم. یک اینکه آمریکایی‌ها بعد از انفجار بمب به ما کمک کردند تا افراد مجروح را مداوا کنیم. هر چند که پول کمک هایشان را از ما گرفتند! دوم اینکه ما ژاپنی ها معتقدیم باید گذشته را به رودخانه ریخت و فراموشش کرد! سوم اینکه ما بودایی هستیم و بودایی‌ها به تقدیر اعتقاد دارند. بنابراین با خودمان گفتیم این تقدیر ما بوده که در چنین روزی به این وسیله کشته بشویم! بنابراین دلیلی ندارد که کینه آمریکایی‌ها را در دل داشته باشیم. من به چشمهای تنگ هیباکوشا دقیق می‌شوم تا شاید بفهمم این حرفها را جدی می‌گوید یا با طنز و کنایه... ! 🔺️از کتاب کاهن‌معبدجینجا (سفرنامه ژاپن) 🆔️ @yaminpour