eitaa logo
بر پا
6.8هزار دنبال‌کننده
638 عکس
367 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
1_8357065712.MP3
45.5M
تدریس شیخ علی مهدیان 🔺جلسه دوم 🔹جایگاه کتاب چهل حدیث در میان مجموعه آثار حضرت امام ره @ali_mahdiyan
آزاد اندیشی .m4a
27.59M
«آزاد اندیشی» نیاز امروز دانشجوی سیاسی گفتگو با دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی شیخ علی مهدیان ۲۲ آذر ۱۴۰۲ @ali_mahdiyan
🏴 مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) 🎙 سخنران: حجت‌الاسلام و المسلمین مهدیان 🎤 بانوای: کربلایی محمدمهدی شبانی کربلایی محسن فارسی 📆 زمان: از چهارشنبه ۲۲ آذر به مدت ۵ شب 🕢 از ساعت ۱۸:۳۰ 📍مکان: ضلع جنوب شرق پل سیدخندان، مسجدالنّبی(ص)، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی 🔸هیئت سفینةالنجاة‌ دانشگاه خواجه‌نصیر🔸 🆔 @safine_nejat
ما زندگی را با خانواده میشناسیم و خانواده حول مدار خانم شکل میگیرد. زیر خیمه ای که رسول خدا با آن کسای یمنی تشکیل داده بود هم حتی وقتی خانواده جمع میشود، خدای بینهایت با محوریت خانم خانه معرفیشان میکند. هم فاطمه و ابوها و بعلها و بنوها. زن ستون خیمه زندگی است. هر جا طعم حیات بیشتر میشود، پای زن در میان است. اگر فاطمه زهرا سلام الله علیها را سیده النساء میدانیم یعنی این حقیقت در او بیش از همه زنان دیده میشود؛ زندگی. مرد و زن به اندازه ای که با این حقیقت وصل میشوند با او شده اند. من عمل صالحا من ذکر او انثی فهو مومن فلنحیینه حیاه طیبه زن و مرد وقتی با یک قلب نورانی دست به کار میشوند، به گونه دیگری و جدی تری به زندگی وصل میشوند. مثل شهید که بیش از دیگران مظهر حیات است، لاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا «بل احیاء». اینها اهل حیاتند. این یعنی چی؟ یعنی شهدا نور فاطمه زهرا سلام الله علیها را در هستی منتشر میکنند. به او وصل میشوند به «وجه الله» نظر میکنند به این حقیقت و بعد یستبشرون بالذی لم یلحقوا بهم، این حقیقت را منتشر میکنند. خدا رحمت کند شهید شیخ احمدیاسین را بنیان گذار حماس، یک پیرمرد فلج که از کودکی روی ویلچر بود، وقتی اسراییل با گلوله مستقیم هلکوپتر ترورش کرد، رهبری در پیام خود نوشت اسراییل جسم نحیف او را گرفت. او زنده است و در میانه میدان مشغول. حالا یک شهر شده شیخ احمدیاسین. با همه مرد و زن و کودک و پیر و جوانش، همه دارند زنده میکنند این دنیای مرگ گرفته را. ما خیلی وقت است تجربه زنده شدن با شهدا را چشیده ایم وقتی پیکر پودر شده حاج قاسم برگشت و یک ایران حیات دوباره گرفت، وقتی هربار شهدای گمنام در شهرها و هیاتها و مسجدها و دانشگاه ها و مدارس میگردند و زنده میکنند. آره این کوثر است این حقیقت فاطمه زهرا سلام الله علیها است که در حال فراگیر شدن است. غزه یکپارچه اتصال به او است و تجلی او است، مثل ایران، مثل یمن، چه میجوشد این کوثر و چه زنده میکند عالم را و راست گفت خدای بی همتای بی نهایت که ان شانئک هو الابتر . جبهه باطل را ببینید چطور برملا شده، چطور منزوی شده، چطور از عصبانیت دندان میساید، چطور روبروی همه قرار گرفته، باطل با این نور منتشر شونده و گسترش یابنده نابود میشود، خیلی ساده، با زندگی. آری بچرخ تا بچرخیم ان الباطل کان زهوقا را شهدایمان محقق میکنند، مادرمان سیده النسا محقق میکند. همشهری @ali_mahdiyan
🔴 جایگاه نهاد علم (حوزه و دانشگاه) در سپهر سیاسی جمهوری اسلامی ایران 🔴 - هشتمین هفته نشست‌های دانشجویی - 🔸 نشست هم‌اندیشی حول موضوع وحدت حوزه و دانشگاه و نقش آن‌ها در ساختار حاکمیت سیاسی، با حضور: آقای دکتر میلاد دخانچی و حجت الاسلام علی مهدیان 🕰 زمان: دوشنبه ۲۷ آذرماه ۱۴۰۲ | ساعت ۱۴ 📍 مکان: سالن شهید یارقلی دانشکده داروسازی 💠@bzums_ir
غزه را به یلدا چه کار؟ 🔺رسومات ما پر از استعاره اند. یعنی پر از «معنا» هستند. ذهن انسان ایرانی از ظواهر رسومات عبور میکند به آن معانی. توجه به این معانی در جان انسان اثر میگذارد و جامعه میسازد، فرهنگ میسازد. اینگونه است که انسان دیگر و جامعه دیگری هر سال متولد میشود. 🔺یلدا توجه میدهد به یک «شب طولانی»، معنی اش چیست؟ توجه به زمانه «غلبه تاریکی»، چگونه در این دوران باید زندگی کرد؟ باید به هم وصل شویم. با هم جمع شویم‌. جمعی پر از «امید» و «معنویت» و «حکمت». آری راه مبارزه با دنیای پر از ظلم، همین است وحدت ایمانی و توحیدی. «انما المومنون اخوه» مومنان یک خانواده اند خانواده ایمانی بزرگ. حالا بیا نگاه کنیم به «انار» که سیمای جذاب یک جمع منسجم است با اینکه هر دانه به تنهایی زیبا است اما جمع آنها نیز زیبا است خیلی زیبا. هر فرد با آن توجه ایمانی اش زیبا است ولی جامعه ایمانی سیمایی به مراتب جذابتر است. این راه مبارزه است. مبارزه در دوران غلبه سیاهی اینگونه است. 🔺یلدا توجه میدهد به پایان شبهای بلند و آغاز روزهای بلند، پس پر است از «صبر» پر است از «امید». آن مبارزه لبالب از صبر و امید است. «آجیل مشکل گشا» را ببین. چرا صفت «مشکل گشا»، چون توجه کنی به آنکس بازکننده سختی ها و نمایشگر شیرینی ها است. او «فتاح» است یعنی گره گشا. 🔺یلدا توجه میدهد به حافظ؟ چرا حافظ؟ چون گفت هر چه دارم همه از دولت قران دارم. چون جهان بینی عرفانی و توحیدی دارد. چون سخنش مملو از شاخه نبات عشق و احساس است. عشقی توحیدی، عشقی الهی عشقی قرآنی، محتوای سخن ما است. 🔺یلدا حول بزرگان شکل میگیرد. آنها که اهل علمند و عمل. اهل حکمتند و اهل پختگی. اهل عزمند و اهل جزم. جمع که بی محور نمیشود. آری انسان ایرانی با این سبک از زندگی پر معنا قد میکشد و رشد میکند. 🔺اینگونه است که از عمق جانش، عاشق معشوق پر جلوه غزه شده. غزه پر از جلالت است و جمال. آری او همان شهری است که درگیر است با ظلمت فراگیر تمدنی دنیا طلب و خودخواه. غزه مظهر این جمع ایمانی و قرآنی است که حول خدا، سفره پهن کرده و زندگی میکند. 🔺غزه را دوست داریم چون مظهر صبر است و امید. مظهر قدرت چیرگی بر شب است. دشمن آخرین تلاشهایش را میکند ولی اندیشه مقاومت در حال فراگیری است و هویت پنهانی غرب مثل روز در حال برملا شدن. غزه را به شب یلدا چه کار؟ غزه اسم رمز پایان گام به گام تاریخ غلبه ظلمت است. همشهری @ali_mahdiyan
ea55f6389317f56c087467b9f745864856363650-144p.m4a
40.17M
جایگاه نهاد علم( حوزه و دانشگاه) در سپهر سیاسی جمهوری اسلامی ایران گفتگوی دکتر میلاد دخانچی و شیخ علی مهدیان دانشگاه علوم پزشکی زنجان ۲۷ اذر۱۴۰۲ @ali_mahdiyan
34.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
از این قصه ها زیاد دیدید و شنیدید این رو هم ببینید و بشنوید اما این بار اگر اشکتون جاری شد کودکان و زنان غزه را دعا کنید. از عمق جانتان .... دعا سلاح مومن است. دعا مهمترین ابزار قدرت ما است. استفاده کنیم... @ali_mahdiyan
┄┄┅┅┅•••❅⚜❅•••┅┅┅┄┄ نشست حلقه الگو نقش آفرینی زن مسلمان 🔰 با موضوع زن در متن تمدن اسلامی 🔰 مدعو: حجت الاسلام و المسلمین مهدیان زمان: یکشنبه 3 دی ساعت 10-12 مکان: موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی، طبقه همکف ⚠️امکان نگه داری فرزندان دلبندتان در مهد فراهم است. 🌐 لینک شرکت در جلسه yun.ir/z5o88 ┄┄┅┅┅•••❅⚜❅•••┅┅┅┄┄
هدایت شده از مثل خمینی (ره)
🌀 دوره معرفتی "وعده حق" 🌀 طرح راهبردی نابودی اسرائیل از منظر رهبر معظم انقلاب با حضور اساتید خانه طلاب جوان حجج اسلام: عصاره، کاظم زاده، شبان، عباسی ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ ❓چرا استکبار برای اهدافش در خاورمیانه نیاز به دولت_ملتِ اسرائیل دارد؟ ❓با چه قدرتی می توان بر اسرائیلی پیروز شد که پشتیبانی قدرت های غربی را دارد؟ ❓ همه پرسی چگونه باعث نابودی اسرائیل میشود؟ وضعیت مردم اسرائیل چه خواهد شد؟ ❓ما طلبه ها چطور می توانیم از همین جا برای مبارزان فلسطینی قدرت خلق کنیم؟ ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🕰 پنجشنبه ۷ دی ماه؛ ساعت ۱۴ الی ۱۹ 🏠 شهر مقدس قم، خانه طلاب جوان 📲 ثبت نام از 👈👈 اینجا 👉👉 و سایت خانه طلاب جوان: www.khanetolab.ir ارتباطات دوره @Mesle_Khomeini2 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
-580247807_-1752216404.pdf
108.8K
یکی از فضلای بزرگوار دانشگاه امام صادق ع زحمت کشیدند و دو جلسه اول چهل حدیث را تقریر نمودند. ممنون از زحمت ایشون. تقریر جلسه اول و دوم @ali_mahdiyan
1_8538878789.mp3
33.11M
تدریس شیخ علی مهدیان 🔺جلسه سوم 🔹تمایز دوران علمی امام(ره) با ادوار پیش از ایشان 🔹پیرامون دانش عرفان عملی و ابتناء کتاب چهل حدیث بر این دانش با عنایت به فهرست کتاب 🔹بررسی مقدمه کتاب @ali_mahdiyan
متهمان عدم مشارکت 🔺مدتی است، برخی از انقلابیون، بخشهای مختلف نظام را متهم میکنند به سهل گیری و مماشات با مدیران کم کار و پر ادعای دهه نود. مرادشان این است که این افراد توسط شورای نگهبان کنار گذاشته شوند، توسط قوه قضاییه دادگاهی و محکوم شوند و امثال این. 🔺فارغ از اینکه البته بخشهای مختلف نظام باید وظایف خود را انجام دهند اما اینکه نزدیک انتخابات گفتمان یک جبهه متمرکز شود بر پالایش افراد و جریانها و اتهام به بخشهای مختلف و نه افزایش مشارکت نشانه خوبی نیست.سخنان رهبری این گفتمان به ظاهر انقلابی را نقد کرد. نشان داد جهت آن مسیر گفتمانی خطا است. 🔺رهبری از چه چیز اطمینان دارد که این مسیر را نقد میکند؟ اولا او نسبت به جهتی که اراده عمومی مردم انتخاب میکند اطمینان دارد و نگران انحراف حرکت عمومی مردم نیست. ثانیا او یقین دارد که دایره مدیریت کشور که در بیانیه «گام دوم» تلاش میکرد به نسل جوان مدیران بسپرد، در این جهت ویرایش شده و تغییر نخواهد کرد و حضور نسلهای پخته تر در کنار جوانان این ویرایش کلی را به هم نمیزند. 🔺رهبری چه درسی داد؟ او برای بار هزارم به همه آرمانجویان و انقلابیون و متدینین یاد داد که مردمسالاری که از حاق توحید و ولایت اخذ کرده است، شعار نیست. او از بن دندان معتقد است موتور حرکت کشور و کلید حل همه مشکلات مردمند. کنار گذاشتن دکتر فلان و حجه الاسلام بیسار کار کشور را درست نمیکند، این میرود آن دیگری میآید. باید مردم گام به گام رشیدتر شوند و آن گاه نه تنها افراد بلکه جریان و گفتمان و اندیشه شان توسط مردم کنار گذاشته میشود. اتفاقی که در این چهل و چند سال هم رخ داده. 🔺به خلاف ما که دشمنی هایمان به فلان گروه و جریان در ذهنمان اصالت دارد برای او اصالت با راس طاغوت است. حضور مردم ضربه به این دشمن است. حضور مردم امنیت ساز است. حضور مردم کمک به غزه است. کمک به مقاومت منطقه است. حضور مردم کمک به ایران قوی و آینده منطقه و جهان است. حضور مردم کمک به حرکت است. کمک به تحول است. حضور مردم کمک به خروج از احساس انفعال و انسداد است. قهر مردم از انتخابات باعث ناامنی زندگی خودشان و‌ دیگران خواهد بود. 🔺آری برای این مشارکت باید همه دست به کار شوند نه اینکه رای دهند فقط، بلکه دیگران را مجاب کنند به حضور، جریانهای تبلیغی ، مجازی، امر به معروف و نهی از منکر، در شهر در خانواده در همه جا راه بیفتند. اما 🔺دستگاه های نظارتی حاکمیتی باید توجه کنند که هم به رقابت بیشتر و‌ هم به سلامت و‌ امنیت بیشتر انتخابات کمک کنند. لزوما هر کس وارد دایره انتخابات شود رقابت بالا نمیرود. عده ای مرزهای خود را با دشمن مشخص نمیکنند و پشتیبانی میشوند از جانب دشمن و عملا در فضای رسانه ای مجازی با پشتیبانی انواع روشهای رسانه ای متکی به دشمن، انحصار درست میکنند. کسانی دروغ میگویند، تخریب میکنند، دو قطبی میسازند و عملا رقابت را دچار عدم سلامت و ناامنی میکنند. مراقب قانون هم باید بود که توسط «زورگویان پر ادعا» خراب نشود. همشهری @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدا نکند هیچ پدری نتواند از کودکش مراقبت کند. خدا نکند هیچ پدری نتواند از کودکش مقابل ظلم وحوش ظالم مراقبت کند و اینگونه با فرزند کوچکش روبرو شود. میگویند روضه حضرت علی اصغر س ، سخت ترین دلها را هم زیر و رو میکند. وقتی عدد و رقمهای شهدا را میشنوید یاد این تصویرها بیفتید. هر کودکی که پر میکشد دل مادرش و پدرش اینگونه بیقرار میشود. این سینه های شرحه شرحه اما صبور ، دنیای ظالمان را زیر و رو میکند. انهم یرونه بعیدا و نریه قریبا @ali_mahdiyan
ارزشش را داشت؟ ⚡️کیانیان بعد از مرگ «ناصر طهماسب» نوشت «ارزشش رو داشت؟» منظورش این بود که ارزشش رو داشت برای جمهوری اسلامی متن بخوانی، بر ضد پهلوی ها صدای زیبایت را خرج کنی و ما عاشقان خارج از مرزها، بایکوتت کنیم و آنقدر تنهایت بگذاریم که بچه هایت از قهر و یا شاید ترس نیشهای ما، در تنهایی و سکوت دفنت کنند؟ ⚡️گلشیفته که رفت آن‌ور آب ، کنار مردان آمریکایی، به آرزویش رسید. لابد ارزشش رو داشته. برای اینکه باشد حالا باید منت تجزیه‌طلبهای کرد را هم بکشد، و خوب هر چه بیشتر از قیافه بیفتد بیشتر هم دریوزگی خواهد کرد، حتما ارزشش را دارد. ⚡️شما هم که حسرت او دیوانه تان کرده. این حسرت ارزشش رو دارد لابد که تا دم مرگ مثل مرغ پر کنده بردگی کنید، آدم نظام باشید، اما نظام سلطه، نظام روح الله کش، نظام آرمان کش، نظامی که با پول انیمیشنهای والت‌دیزنی‌اش، بمب های هزار تنی روی سر کودکان پابرهنه و بی‌گناه بریزند. لابد ارزشش را دارد. ⚡️لعنت به ما که باید با شما همزبان شویم و جواب امثال شما آویزانهای سفارتهای انگلیس و فرانسه را بدهیم. لعنت به ما که همیشه مقابل شما جماعت «پررو و زورگو» منفعلیم. ⚡️شما از وقتی آدم نظام(نظام سلطه) میشوید، مثل همان نظام میشوید. نظام حق وتو، نظام هر ده دقیقه یک کودک، نظام استکبار، استبداد. کشتن آزادی به نام آزادی. لعنت به خودتان و هفت جد و آباءتان. که میدانم شما از نسل این خاک نیستید ریشه‌تان در هالیوود است. بگذار ناصر طهماسبها پنهانی خاک شوند. دنیا اینگونه نخواهد ماند. دنیا در حال زیر و رو شدن است چه باور کنید چه نه. آن وقت خواهید دانست چه چیزی ارزشش را داشته. @ali_mahdiyan
هدایت شده از نشریه عهد
نزدیک قله حجاب هستیم-48.mp3
10.21M
🔹ویژه برنامه نشریه عهد 🗣گفتگو با حجت الاسلام مهدیان موضوع : حجاب تحمیل یا اختیار؟ شکست یا پیروزی؟ 📋با سوالاتی که شما مخاطبین عزیز مطرح کردید 1⃣موضع مردم در مساله حجاب چیست؟ 2⃣آیا حجاب به مردم تحمیل شده است؟ 3⃣ آمارهای بی حجابی در کشور نشانه چیست؟ 4⃣ آیا حاکمیت برای حجاب نیاز به رفراندوم ندارد؟ 5⃣ادله چیست؟ لطفا رسانه ما باشید🌱 https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
ما نباید بفهمیم چقدر قدرتمندیم بخش اول 🔺اگر بنا دارید در نهایت ببینید این متن هم مطالبه انتقام سخت درباره شهادت فرماندهان نظامی ما مثل سیدرضی شهید را دارد، خودتان را خسته نکنید. فرض کنید ایران یک ضربه موثر نظامی با قدرتی فوق العاده به دشمن وارد کند. سوال این است که آیا این واقعه درست دیده میشود؟ درست روایت میشود؟ 🔺بعد از شهادت حاج قاسم، رهبری حمله موشکی به عین الاسد را یوم الله خواند او گفت این «یک ضربه موثر نظامی» بود بلکه به اعتقاد او ضربه به عین الاسد «بالاتر از ضربه موثر نظامی» هم بود. آن یک «ضربه حیثیتی» بود. آری پرسش درباره کارهای دیگری که ایران باید بکند نیست. سوال این است که آنچه انجام میشود چقدر درست دیده میشود؟ 🔺درباره نبردی فراگیر با اسرائیل که بعد از هفت اکتبر و طوفان الاقصی اتفاق افتاد، نیز مساله همین است. بیان فرماندهان نظامی ایران را کار نداریم. سخنان سید حسن نصر الله و فرماندهان حماس را هم کنار میگذاریم. اما بارها و بارها مسوولین نظامی اسرائیل و آمریکا مدعی شدند که ایران سر اختاپوس است. البته آنها از درک سبک حرکت ایران در منطقه عاجزند. سبک اقدام جبهه مقاومت به روش اختاپوسی و نیابتی استکبار نیست. اما این فهم از نقش ایران چرا شکل گرفته؟ چرا ضربات مقاومت عراق و لبنان به ایران مربوط میشد. چرا باید سبک جنگیدن یمن به ایران انتساب داده شود؟ و با هر عملیات یمنی ها ایران تهدید شود؟ 🔺حالا اگر بدانیم که اساسا ایران جنگ با این دیو هفت سر استکباری را نه از هفت اکتبر بلکه از مدتها قبل شروع کرده بود، خواهیم فهمید ترور شهید فخری زاده را نیز در همین میدان باید دید. ترور سردار سلیمانی و ابومهدی را نیز در همین میدان باید فهمید. حالا دقیقتر درباره انتقام ایران فکر کنید. 🔺ما ضربات دشمن را میبینیم اما از خود نمیپرسیم چرا او این ضربه را زد؟ مگر ایران با او چه کرده بود که مستحق است چنین ضربه ای بخورد؟ مثلا در قصه ترور فخری زاده ایرانی که درگیر کرونا و دولت غربگرای ضعیف و ملت در فشار اقتصادی بودند چرا باید ضربه نظامی امنیتی میخورد و دانشمندش ترور میشد؟ فهمی که دشمن از ضربات ایران دارد بسیاری از جوانان انقلابی ما ندارند چرا؟ چون احساس تحقیر بخشی از پازل دشمن است. ما نباید بفهمیم چقدر قدرتمندیم. 🔺ضربات ایران دیر زمانی است که راهبردی است اما ضربات دشمن جنایتکارانه است. و این دو با یکدیگر زمین تا آسمان متفاوتند. روش ایران شکستن اراده استکباری است. آدم کشی برای او اصل نیست. شما حتی اگر کل حاکمیت اسرائیل را هم نابود کنید این مردم غاصب جنایتکار وارداتی را به دریا نخواهید ریخت. یعنی چه؟ 🔺رهبری در جایی توضیح میدهد که عملیات والفجر 4 طراحی شد برای آنکه آتش توپخانه دور برد دشمن که بر سر کردهای مریوان میریخت، خاموش شود، رزمندگان ایران به سمت حلبچه عراق هم حرکت کردند و با آغوش باز مردم مواجه شدند. دشمن به تلافی چه کرد؟ به ایران که نمیتوانست در آن شرایط نفوذ کند پس مردم کرد سرزمین عراق را بمباران شیمایی کرد.او ضربه راهبردی خورده بود اما تلافی اش یک رفتار جنایتکارانه بود. شناخت این دو نوع ضربه و این دو سبک جنگیدن و عملیات نظامی مهم است. @ali_mahdiyan
ما نباید بفهمیم چقدر قدرتمندیم بخش دوم 🔺ایران از دهه چهل که پرچم قیام را به دست روح خدا بلند هم درگیر با پهلوی بود هم اسرائیل و هم آمریکا. اما ضربه هایش بریدن دست های استکبار و بر ملا کردن هویت او بود. برای ایران تغییر اراده حاکمان و بیداری مردم در ایران و کل دنیا اساس بود. به همین دلیل نیازی به جنایتهای مفصل آن چنانی ندارد. 🔺خیلی ها هنوز ته دلشان نفهمیده اند چرا ایران بمب اتم را به عنوان ابزار مبارزه استفاده نمیکند. حل نشده برایشان. دلیلش سبک مبارزه و جنگیدن ایران است. اگر نگاه کلان و راهبردی نداشته باشید نقش ایران در ضربات فلج کننده فعلی به آمریکا و اسرائیل را نمیفهمید. ایران چه آن زمان که صبر میکند و چه آن زمان که تنبیه میکند به گونه ای میزند که راس دشمنی آسیب بخورد و نقشه اش مختل و سپس محو شود. 🔺روش جنگیدن داعش را در مجموع با روش مبارزه ایران مقایسه کنید؟ کدام جبهه در مجموع جنایت کرد؟ کدام جبهه پیروز شد؟ این نکته را نبینید متوجه نخواهید شد امروز در جنگ اسرائیل با جبهه مقابلش چه اتفاقی میافتد. 🔺این نکته را در سبک تحلیل بالقیس ملکه عاقل سبا میتوانید مشاهده کنید. سبک رفتار سلیمان را ببینید و تحلیل ملکه سبا را نیز به آن اضافه کنید. ملکه سبا میگوید : قَالَتْ إِنَّ الْمُلُوكَ إِذَا دَخَلُوا قَرْيَةً أَفْسَدُوهَا وَجَعَلُوا أَعِزَّةَ أَهْلِهَا أَذِلَّةً وَكَذَلِكَ يَفْعَلُونَ (35 نمل)جبهه حق فساد نمیکند. جنایت نمیکند. تحقیر نمیکند. چرا؟ چون او بنایش بر آگاهی و رشد مردم است. و درگیری اصلی اش با راس حاکمیت طاغوت است. 🔺طاغوت نباید اراده اش را حاکم بر دیگران کند. لذا طرح او باید خراب شود. این محتوای همان سه چهار جمله ای است که سلیمان در نامه اش به ملکه سبا توضیح داد: ِانَّهُ مِنْ سُلَيْمَانَ وَإِنَّهُ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ . أَلَّا تَعْلُوا عَلَيَّ وَأْتُونِي مُسْلِمِينَ (30-31 نمل) 🔺دشمن برای پیشبردن طرح راهبردی اش اما محتاج جنایت است. چون او نه فقط با راس حاکمیت الهی بلکه با کل بدنه مردمی آن نیز درگیر است باید کاری کند که همه تابع او شوند و برای چنین نیازی باید به جان مردم بیفتد. به جان بیگناهان. 🔺ایران انتقام خواهد گرفت اما برای فهم انتقامهای ایران باید زاویه نگاه درستی داشته باشید. قطعا خیلی ها این جمله مهم رهبری را درباره انتقام خون حاج قاسم نشنیده اند. «سیلی سخت تر عبارت است از غلبه نرم افزاری بر هیمنه پوچ استکبار» 🔺این تعبیر که کاملا مخاطبش نخبگان و انقلابیون بودند چه اندازه دیده شد و تفسیر و معنی شد؟ بله کشتن آمرین و قاتلین شهدای عزیز ما لازم است. ضربه هایی که هیمنه دشمن را مخدوش کند نیز لازم است. اما وقتی چشمهای ما نه نگرشی کلان و راهبردی و نه نگرشی عمیق و اندیشمندانه دارد طبیعی است که نه آنچه رخ میدهد به عنوان انتقام دیده میشود و وزن اهمیتش درک میشود و نه اینکه اساسا کمکی برای انتقامهای بالاتر و سخت تر به جبهه داده خواهد شد. این زاویه نگاه را باید علاج کرد. همشهری @ali_mahdiyan
خواجه نصیر۱.m4a
12.95M
مجموعه جلسات معرفتی درباره زن جلسه اول: هویت زن تطبیق «کوثر» بر «سیده النساء» دانشگاه خواجه نصیر شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan
خواجه نصیر۲.m4a
14.51M
مجموعه جلسات معرفتی درباره زن جلسه دوم: زن مغزای پیشرفت تحلیل «ممتحنه» دانشگاه خواجه نصیر شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan
خواهران غریب ❤️امروز دوباره دیدمش در تلویزیون. اولین بار آن را در سینما دیدم سال ۷۴، دبیرستانی بودم. معلمی داشتم که فیلمنامه نویس توانمندی بود. هم معلم بود هم رفیق. ترغیبم کرد تماشایش کنم و بعد نظرم را هم خواست. امروز اما وقتی دوباره‌ فیلم را دیدم داشتم پر در میآوردم. چقدر روایت مرحوم پوراحمد خواستنی است. چقدر جذاب است. چقدر ایرانی است. ❤️مهمترین ویژگی این تالیف جذاب، آن است که «زنانه» است. بسیار زنانه. با همه ظرافتها و لطافتهای روح افزای زنانه. آنجا که مغز تدبیر کننده صحنه به میان میآید، یک زن با همان هویت به شدت ایرانی اش میدان دار است. مادربزرگ با لهجه اصفهانی اش و سابقه ای که از قصه های مجید از او در ذهن داریم. او مظهر سابقه هویتی ما است در چهره زنانه. نمیشنود آنچه را نباید و میشنود آنچه را که باید. دو نیمه گمشده ماجرا هم دخترند با همه ظرافتها و لطافتهایشان. حتی نقش منفی داستان که دست بر قضا فهمی مردانه از هنر و زندگی دارد و صحنه زندگی را «خاله زنک بازی» میبیند، و نقش پشتیبانی مالی هنر را دارد، او هم حتی زن است. ❤️میتوان به اتصال همه گسستگی های اجتماعی در این فیلم اندیشید. اما چقدر سینما میتواند نجیب باشد در عین جذابیت. به نظرم فیلم از بین همه گسستهای اجتماعی به پیوند «هنر» و «زندگی» توجه کرده. باز دو حقیقت زنانه. زن خیاط لباس عروس است، لباسهای عروس و مرد هنرمند است، اهل موسیقی اما برای کودکان. (خدا رحمت کند مرحوم شکیبایی را پر بود از عاطفه). این دو خواهر رشد یافته در این دو حیطه مختلف، مدتها است از هم دور افتاده اند. شاید یکدیگر را نشناسند. اما به شدت شبیه همند. مردم نمیدانند یکی هستند یا دو تا ولی به قول نسرین و نرگس«ما از اول دو تا بووودیم». ❤️هنر وقتی سر میساید بر آستان زندگی چه پیوند جذابی میسازد. میخواهی پر درآوری از دیدنش. نماد عشق و معنویت هم تسبیح است، و تسبیح چقدر زنانه است. فهم زنانه از عالم را جدی نگرفتیم. معنویت زنانه را کمتر دیده ایم. زن میتواند پیوند هنر به زندگی را بر بستر هویت خودی مان سامان دهد. آنقدر ظریف و لذت بخش که باورت هم نمیشود. ❤️انقلاب اساسا پدیده ای زنانه است. مظهر انقلاب‌ زن است. زن صف اول انقلابها است. زن حقیقتش «ممتحنه» است. سلوک ، انقلاب. شعور زنانه یک شعور ویژه انسانی است. وقتی به صحنه میآید، صحنه پر از حرکت میشود، پر از وحدت و یکپارچگی حقیقی و نه تصنعی. ❤️اگر دنبال اتفاقی هستید که برای تحققش نیاز به سرعت دارید و فوریت، در عین حفظ انسجام، شعور زنانه را به خدمت بگیرید. قصه حجاب را ، قصه انتخابات و مشارکت را، قصه خیزش‌ مجدد علمی کشور را میتوان با شعور زنانه و صحنه آرایی و اقدام او تغییر داد. ❤️خدا رحمت کند آوینی را، درباره قصه های مجید میگفت؛ «دلم می‌خواهد قصه‌های مجید را تنهای تنها تماشا کنم تا ناچار نشوم که جلوی گریه‌ام را بگیرم. دوستت دارم، ایران!» راست میگفت و من همان را درباره خواهران غریب هم معتقدم. @ali_mahdiyan
خواجه نصیر۳.m4a
13.03M
مجموعه جلسات معرفتی درباره زن جلسه سوم: زن حقیقت وحدت ساز تحلیل حدیث کسا؛ «هم فاطمه و ابوها و بعلها و بنوها» دانشگاه خواجه نصیر شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan