eitaa logo
بر پا
6.4هزار دنبال‌کننده
589 عکس
320 ویدیو
73 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
احتمالا دو تا اتفاق باید در این یکی دو ماهه بیفتد. یکی برای عموم مردم یکی برای متدینین و انقلابیون. خیلی پیچیده نیست. این دو اتفاق از یک جا مدیریت خواهد شد. یک نتیجه هم دارد که به نفع همین امروز غرب و اسراییل است. یعنی نیامدن مردم پای صندوق.یکی تلاطم در وضعیت قیمت هادوم رواج اتهام به شورای نگهبان امیدوارم هم دولت در کنترل این تلاطم موفق باشد هم شورای نگهبان بیشتر مراقب باشد هم دوستان ما آب به آسیاب دشمن نریزند. @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙️ حجت الاسلام مهدیان 💠 *امروز قرارگاه حسین بن علی ایران هست* 🔸 عزم، جوهره انسانیت 🔸 قلْ إِنَّما أَعِظُکُمْ بِواحِدَة أَنْ تَقُومُوا لِلّهِ مَثْنى وَ فُرادى ثُمَّ تَتَفَکَّرُوا 🔸 سخنرانی ظهر 📆 جمعه ۶ بهمن ۱۴۰۲ 🔰 مراسم معنوی اعتکاف دانشجویی ۱۴۰۲ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی 🆔 @etekafkntu
محترمانه با شورای نگهبان درباره ۱ 🌱در مباحثات مربوط به بررسی عملکرد شورای نگهبان جای یکی دو نکته خالی است. 🌱درست است که بر اساس اصل ۹۹ قانون اساسی، شورا موظف است به «نظارت» و قطعا در فضای حقوقی و قانونی، نظارت انصراف دارد به استصوابی. یعنی دخالت موثر نهاد «ناظر» در تصمیم گیری مجریان. این را خود شورا هم در تفسیر تصریح کرده قوانین عادی هم در توضیح هست. اما 🌱معنای این سخن آن است که شورای محترم اگر اختیارات دارد پس مسوولیت هم باید بپذیرد. سخنان رهبری درباره ضرورت «افزایش رقابت» در انتخابات بیش از همه متوجه مجریان انتخابات و خصوصا شورای محترم نگهبان است. نمیتوانیم بگوییم شورا به خروجی اجرای قوانین کاری ندارد. 🌱برخی میگویند: «تشخیص «مصلحت» کار شورای نگهبان نیست. یعنی او به مصلحت افزایش رقابت یا مشارکت نباید تصمیم بگیرد. او مسوول تشخیص صلاحیت است و عمل به مر قانون نه تشخیص مصلحت» این حرف به یک معنا غلط است و به یک معنا درست. چرا؟ 🌱چون ما دو نوع تشخیص«مصلحت» داریم. یکی مصلحتی که در چارچوب قانون، مجری قانون لحاظ میکند و دیگری مصلحتی که حاکم بر قانون است. این مصلحت دوم خارج از وظیفه شورای نگهبان است و به مجمع تشخیص و شخص رهبری مرتبط است. اما مصلحت در چارچوب قانون و برای اجرای قانون حتما متوجه مجریان است. مگر مجری قانون میتواند بی توجه به روح قانون و اصول اصلی حاکم بر قانون و مقاصد قانون باشد؟ 🌱خصوصا در کار شورای نگهبان که تشخیص عناوین کلی را برعهده دارد. عناوینی بدون شاخص و ملاک مشخص در قانون. نه عنوانهای اولی ماهوی. در اینجا شورای نگهبان باید روح و مقصد قانون که افزایش رقابت و مشارکت است ملاحظه کند. نمیتواند بگوید به من ربطی ندارد. بله کاش ارتقای قوانین مربوط به انتخابات جدی تر از این دنبال شود. اما قوانین هر چه باشد جای مجری را که نمیگیرد. 🌱مگر ما در اجرای قوانین شرعی به مکلف نمیگوییم روح قانون و مقاصدش و اصول اساسی آن را بشناس و عملت را چنان معماری کن که این امور رعایت شود؟ 🌱در خود قانون اساسی در نسبت قوانین با شرع دو عنوان در شرح وظایف شورای نگهبان بیان شده؛ یکی «انطباق» که در نسبت با «موازین اسلام» است و یکی«عدم مغایرت» که در نسبت با «احکام اسلام» است. دومی یعنی مراقب باشیم قانون مصوب مجلس احکام شرع را نقض نکند اما اولی یعنی ببینیم قانون مصوب مجلس روح و مقصد و چارچوب اساسی قوانین را حتما رعایت کند. اینجا تعبیر به انطباق شده نه عدم مغایرت. این در نسبت با هر قانونی و برای هر مجری قانونی لازم الاجرا است. @ali_mahdiyan
226631426_-1308312198.pdf
356.9K
شیخ علی مهدیان تقریر تا جلسه هفتم @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تدریس شیخ علی مهدیان 🔺جلسه هشتم 🔹منطق و مبانی نظام توصیه ها و دستورالعمل امام 🔹جامعیت 🔹جمع مکتب تربیتی فلسفی و عرفانی 🔹عزم و تفکر 🔹تاثیر تربیتی لایه های نفس در یکدیگر @ali_mahdiyan
حرام درباره ۲ 🔺شرکت در انتخابات هم حق است و هم تکلیف. وقتی میگوییم تکلیف است، یعنی شرکت در انتخابات «واجب» است و شرکت نکردن «حرام» است. 🔺شرکت در انتخابات، به دلیل آنکه رابطه مستقیم و روشنی با تغییر آینده ما دارد، «واجب» است. ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم. منتخبین مردم برای مدتی مثلا چهار سال، ارکان زندگی ما و فرزندانمان را تحت تاثیر قرار میدهند. 🔺عدم شرکت در انتخابات، کمک به کسانی است که میل به حذف حضور مردم در صحنه دارند. دیکتاتورها و دیکتاتورمآبها، با نیامدن مردم دستشان برای حضور و تصمیم گیری در کشور باز میشود، صحنه برای استبداد و دیکتاتوری مهیا میشود. همینطور صحنه برای مخفی کاری و پنهان کاری سوداگران فراهم میشود. فساد هر قدر که هست، بیشتر شود. این یعنی عدم شرکت در انتخابات اعانه و کمک به ظالم های داخلی است و افزایش فساد است و این حرام است. 🔺عدم حضور در انتخابات باعث میشود مستکبرین عالم نقشه شان تکمیل شود. هدف دشمن از مایوس کردن مردم در این سالها، شکستن مهمترین رکن قدرت ایران که مردمند بوده. کمک به اجرای نقشه مستکبرین و ظالمین مصداق روشن اعانه بر ظلم است و حرام است. 🔺عدم شرکت در انتخابات دشمنان و تروریستها را به طمع خواهد انداخت برای افزایش فشار بیشتر به مردم، تحریم بیشتر، ندادن پول مردم، دزدی از جیب ملت ، کشتار و حمله و خرابی و امثال این، چون پیام ضعف داخلی دادن به او، انگیزه اش را بیشتر میکند و این ضرر زدن به مردم و محرومین ایران، حرام است. 🔺ضعف ایران در منطقه، ضعف محور اصلی مقاومت پابرهنگان منطقه است. ایران ضعیف شود اثرش در یمن و حزب الله و مقاومت عراق و سوریه و همه جا خود را نشان میدهد، ضعف این جبهه که امروز مهمترین کمک به مردم غزه و فلسطینند، باعث افزایش کشتار و شکنجه زنان و کودکان غزه و فلسطین خواهد شد. کمک به این ظلم روشن و این جنایتهای آشکار، حرام است. 🔺آنانکه میتوانند کسی را راضی کنند برای رای دادن، و کوتاهی میکنند، حتی اگر آن فرد رایش مخالفشان باشد، اگر کمک نکنند مرتکب حرام شده اند. هم چون امر به معروف و نهی از منکر نکرده اند هم چون اعانه بر همه این ظلمها و دیکتاتوریها و جنایتها نموده اند. 🔺مردم ایران مومنند، اما خیلی ها متوجه نتایج اعمالشان و معنای اقدامشان نیستند، به خیلی امور توجه ندارند، خصوصا در این دورانی که صدا به صدا نمیرسد. تبیین باید کرد و هیچ راه دیگری نیست. 🔺آنانکه نمیدانند و بی تقصیرند در این ندانستن، عقاب نمیشوند. اما اثر عملشان که اعانه بر ظالمین و مفسدین و جنایتکاران و کمک به ظلم به این مردم و مظلومین عالم است، از بین نخواهد رفت. والسلام @ali_mahdiyan
قرارگاه انتقام درباره ۳ 🔺بالای بیست و هفت هزار شهید در یک باریکه کوچک، در این چهار ماهه، یعنی هر پنج دقیقه تقریبا یک شهید. که هشتاد درصدشان زن و کودکند. این متن را برای کسانی مینویسم که دردشان میگیرد، جگرشان میسوزند و دوست دارند کاری کنند. 🔺سال ۸۳ فشار هسته ای و تهدید ناشی از آن آغاز شد، سال ۸۴ بالای هفتاد درصد در انتخابات شرکت کردند. انتخابات تمام شد، مرحوم هاشمی شکست خورد و شکست را پذیرفت، رفتار آمریکا تغییر کرد، نامه به رهبری نوشتند. دشمنیشان تمام نشده بود، قدرت مردم را دیدند. سال ۸۸ حدود هشتاد و پنج درصد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند. اما بعد از انتخابات، میرحسین زیر بار نرفت، لشکر کشی خیابانی بر اساس دروغ و توهم راه انداخت. رفتار آمریکا عوض شد، تحریمهای سیصد و شصت درجه از آن سال کلید خورد. 🔺رای و رفتار مردم مهم است. دشمن بر اساس این رای و رفتار تصمیم میگیرد. بعد از دو انتخابات اخیر، فشار حداکثری رسانه ای دشمن شکست خورد.فشاری که از احمدی نژاد بگیر تا رضا پهلوی و تا نتانیاهو دست به دست دادند تا مردم نیایند. که انتخابات ایران بی آبرو شود. اما انتخابات با ریزش آرایی بسیار کم در حدود ده پانزده درصد نسبت به متوسط انتخاباتهای قبلی برگزار شد. این میزان رای در دنیا یک مقدار معمول و متداول بود. این رای بعد از تحریمهای شکننده و فشار رسانه ای بی سابقه و دولت و مجلس بسیار ضعیف داخلی انجام میشد. معنایش شکست طرح دشمن بود. چیزی که تحلیلگران و سیاستمداران آمریکایی و غربی هم اذعان کردند. نتیجه چه شد؟ 🔺انزوای ایران از بین رفت اینکه در دولت رییسی ایران در بریکس و شانگهای و چه و چه رسمیت یافت و دشمن را در انفعال قرار داد، بیشتر مرتبط با این قدرت نمایی مردمی بود، کار به جایی رسید که حالا مخالفین آمریکانشین باید نامه مینوشتند و التماس میکردند که تحریمها را تشدید کنید. 🔺داستان اغتشاشات ۱۴۰۱ نیز که با عدم همراهی مردم به سرعت زمین خورد، عربستان و دیگر کشورهای منطقه را وادار به کرنش کرد. عملا ایران در حال قدرتنمایی منطقه ای و جهانی بود. حالا به مرور آثار این قدرتنمایی در کنترل تورم که از شصت درصد به چهل درصد رسیده بود دیده میشد. عددی که در اوج فشار ناشی از اغتشاشات و افزایش قیمت ارز و حذف ارز ترجیحی برای مقابله با زمینه های فساد، هنوز تورم روی آن، کنترل شده بود و بیشتر نشده بود. ممکن است بگویید این کنترل تورم ناشی از پولهایی بود که ایران آزاد کرده بود ولی مهمتر اینکه این آزاد کردن پولها اولا به دلیل بروز قدرت مردم در انتخاباتها بود. 🔺برگردم به سخن اولم. اگر میخواهیم غزه بتواند سگ هار اسراییل را ساکت کند تا بیشتر از این کودک نکشد، باید محور مقاومت قوی شود. الان برای همه روشن شده که مقاومت یک جبهه است . جبهه ای که همه در عین استقلال با هم هماهنگند. بیانیه اخیر کتائب را با این پس زمینه بفهمیم. او تلاش کرد کاری کند که به نفع ایران بود و عراق و این یعنی یک عقل مسلط در کل جبهه مقاومت حاضر است. ایران محور است. حضور مردم قدرت افزای این محور است. ببینیم و بفهمیم این را. 🔺شنیدم برخی جوانان ما بعد از قصه شهادت شهدای کرمان تصمیم گرفتند «قرارگاه انتقام» بزنند. خوب اینکه چقدر این کار مفید و موثر بود مهم نیست. اینکه چه فهم ناقص و غلطی پشت ایجاد آن بود نیز مهم نیست. مهم اراده آن جوانان بود که میخواستند برای جبهه مقاومت و مردم غزه و مقابله با دشمن کاری بکنند. من توصیه میکنم قرارگاه های انتقام را برای «تواصی به حق» و حضور مردم و مشارکت فعال کنیم. انتقام واقعی با حضور پای صندوق رای محقق میشود. صحنه را کلان و جبهه ای ببینیم و بفهمیم حتی یک رای هم روی اراده دوست و دشمن در کل منطقه و در جهان موثر خواهد بود. @ali_mahdiyan
🇮🇷 سلسله نشست های بصیرتی فجر۱۴۰۲ 📆زمان: ۱۳ الی ۲۱ بهمن ماه بلافاصله بعد از نماز عشاء 📍مکان:مسجد محمدیه
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
بررسی کتاب «خانواده» سخنان رهبری با زوجهای جوان انتشارات صهبا جلسه دوم 🔹واجعلوا بیوتکم قبله شیخ علی مهدیان هیات امام حسن ع قم @ali_mahdiyan
اولین دولت «مخفی نشده» درباره ۴ 🔺دولت آقای رییسی با همه دولتهای بعد از انقلاب، یک تفاوت ماهوی دارد. چه تفاوتی؟ 🔺ایران یا دسترسی به پول نفت داشته یا تحریم بوده. اگر دسترسی به پول نفت داشته، ضعف مدیریت و ساختارهای بروکراتیک را با پول نفت جبران میکرده. لذا ضعف مدیریتش به چشم نمیآمده. 🔺اما وقتی تحریم میشده. دسترسی به پول نفت برای پوشاندن ضعفها از بین میرفته. ضعفها آشکار میشده. و اینجا بوده که هر دولتی روشی را انتخاب میکرده. یکی از بهترین روشها دو قطبی سازی و دعوا راه انداختن بود. راهش این بود که دولت ، اصل حکومت را متهم کند و اینطوری وسط دعوا ها خود را پنهان کند. 🔺سالهای آخر عمر دولت احمدی نژاد، خبرنگاری از او پرسید به دولت خود چه نمره ای میدهید؟ او در جواب گفت:«باید ببینیم اولا این دیکته را چقدرش را ما نوشته ایم چقدرش را دیگران. » او در دو سال آخر دولتش پول نفت را به دلیل تحریم از دست داده بود لذا میخواست پشت دعواها پنهان کند خود را. این روش را روحانی هم در دو سال آخر که «افسانه برجام» هوا شد، استفاده کرد. تهمت دزدی به دیگر قوا و دعوا با حاکمیت و شعار رفراندوم و امثالهم همه برای پنهان کردن ضعفها بود. 🔺داستان پر غصه «افسانه برجام» و نقش آن در پنهان کردن ضعفها هم جای خود دارد. نکته مهم این بود که دیگران به درستی میگفتند مشکل کشور ضعف مدیریت است نه تحریم، اما نمیگفتند تحریم، اثرش این است که این ضعفها را آشکار کرده. 🔺دولت رییسی اما پنهان نشد. نه پشت دو قطبی ها و دعواهای زرگری نه پشت پول نفت نه پشت هیچ چیز. حالا معلوم شده ایران در سال ۲۰۲۳ از نظر میزان رشد اقتصاد، رتبه دوم را در کل جهان کسب کرده. و رشد عجیب ۵.۴ درصدی بعد از هند با رشد۶.۷ درصدی داشته، مهمتر از نتیجه کارنامه این است که این کارنامه محصول مدیریت بدون مخفی شدن بوده. یعنی همه ضعف و قوتها جلوی چشم بوده. 🔺این را بگذارید در کنار پایین کشیدن نمودار تورم از شصت درصد به چهل، و ثابت نگه داشتن و کنترل تورم روی عدد چهل درصد ، در حالیکه هم نرخ ارز ترجیحی را حذف کردند، هم اغتشاشات بود و سپس تغییر جدی قیمت ارز را داشتند، هم باید فکری به حال تولید و اشتغال و مسکن میکردند، کاهش بیکاری را رقم زدند و یک ملیون و هفتصد هزار مسکن را شروع کردند اما تورم را هم در عین حال کنترل کردند. بله عدد چهل درصد دردآور است، «سفره کوچک کن» است اما کنترل آن هم مهم است. 🔺این دولت همین است. سوال این است که ابتنا و اتکای آن به چیست؟ او چگونه این توانایی را دارد؟ دو نکته اولا حقیقتا به اهداف و آرمانها که هویت این مردم را میسازد معتقد است. ثانیا پشتوانه اش حضور مردم است. حضوری پر معنا. این حضور جمعیت مخصوصا در قشر متوسط و فقیر کشور بعد از یک دهه فشار اقتصادی است که فقط به دلیل اعتقادشان میآیند و رای میدهند و در صحنه حاضر میشوند. شکست کمپین های تحریم انتخابات و رشد سی درصدی راه پیماییها و تصویر اعجاب آور تشییع سردار و همه و همه را کنار هم بگذارید. مساله روشن خواهد شد. 🔺در واقع این رشد سرسام آور و عجیب ایران در اوج دشمنی ها و سختی ها، محصول مردم است. حضور مردم. این باعث شده با یک دولت «در مجموع» / «تا اینجا» موفق، همراه باشیم. و این همان منبع فیاض و لایزالی است که مدیران هر چقدر به آن توجه کنند موفق تر خواهند بود. @ali_mahdiyan
جنگنده، با غیرت، مثل همیشه.... دمتون گرم
ساختار با حیا درباره ۵ 🔺اهل معرفت معتقدند «حیا» با «مراقبت» تفاوت دارد. حیا یک خودکنترلی است که ناشی از «حضور» است حضور شخص حاضر است. «حیا» با «خجالت» هم فرق میکند. خجالت ناشی از یک ضعف درونی و عدم اعتماد به نفس است و حیا یک قوت درونی است و ناشی از کرامت نفس. «حیا» با «خوف» فرق میکند، حیا از سر ترس از دیگران شکل نمیگیرد بلکه «حضور»شان ، آن را ایجاد میکند. 🔺این جمله امام را شنیده اید که «عالم محضر خدا است در محضر خدا گناه نکنید» این جمله توضیح «حیا» است در نسبت با خدا. معلوم بودن، در معرض مشاهده بود، در محضر دیگران بود یک احساس کنترل درونی ناشی از دیدن جلالت را باعث میشود. در محضر هر موجود با شعوری بودن حتی یک کودک، باعث میشود انسان متوجه آن نفس برتر و کرامت خود شود و خود را جمع کند. میگویند سلمان فارسی حتی وقتی تنها بود نسبت به خودش حیا میکرد. این حیای نسبت به خود توجه به آن کرامت نفس و هویت برتر خود است که حاضر است. 🔺اهل معرفت این آیه را درباره حیا به کار میبرند:«الم یعلم بان الله یری» خدا میبیند. آیه ۲۲ سوره فصلت علت گناهان عیان و آشکار را همین میداند ما کنتم تستترون آغاز آیه است تا لکن ظننتم ان الله لایعلم کثیرا مما تعملون 🔺شنیده اید شهرهایی که مهاجرت درش زیاد است، جرم و جنایت درش بیشتر است؟ وقتی انسانها در فضای اجتماعی حاضر باشند که احساس کنند دیده نمیشوند و پنهانند و‌شناخته نیستند، راحت خطا میکنند. یک دلیل که فضای مجازی فضای بی حیایی است این است که خیلی ها درش فعالیت میکنند در حالیکه خود را پنهان میکنند پشت هویت جعلی. 🔺جامعه ای که درش مردم را دائما در صحنه نگه میدارد و حضور آنها را میطلبد، گسترش حیا را باعث میشود. جامعه ای که از مسوولین طلب میکند تا جایی که دشمن استفاده نکند، «شفافیت» داشته باشید، گسترش حیا را دنبال میکند. جامعه ای که صحنه را صحنه حضور و محضر مردم میکند، زمینه را برای حیا و خود کنترلی همه فراهم میکند. ساختار« مردمسالاری دینی»، حیا خیز است. آنانکه توصیه به عدم حضور مردم میکنند و سبک مدیریت پنهانکارانه را میپسندند، دنبال بی حیایی اجتماعی اند. دنیای غرب که به سوی استبداد پنهانکارانه پیش رفته به سمت بی حیایی در ساحت مدیریت خود پیش میرود. «حضور مردم» حتی اگر هیچ حرفی نزنند، هیچ امر و نهی نکنند، هیچ مطالبه نکنند، هیچ کاری نکنند، حیا را افزایش میدهد. فقط حضور. بماند که دستور به امر و نهی و نصح و تلاش و مطالبه گری و چه و چه این صحنه را اتفاقا خودکنترل تر و پیشرونده تر میکند. یک دلیل که در جامعه امام عصر عج نفاق سخت تر است همین حضور بیشتر مردم است. @ali_mahdiyan
دخترم یک روزنامه دیواری درست کرده، درباره دختر کاپشن صورتی با گوشواره قلبی، بالاش نوشته «بسم رب الریحانه». دلم رو برده این روزنامه دیواری. نمیدونیم این بلایا چطور نسل ما رو تربیت میکنه. دوران دیگری آغاز شده، باور کنیم یا نه. @ali_mahdiyan
زنگ خطری با اسم رمز خواص درباره ۶ 🔹 اگر بیشترین اهتمام حضرت امام ره در حیات مبارکش خرج ایجاد هویت انقلابی و معماری نظام اسلامی شد، بیشترین اهتمام حضرت آقا را باید طراحی و معماری «دوران دولت اسلامی» دانست. 🔹دورانی که در آن نقش جلوداران انقلابی بسیار جدی است. «حلقه های میانی» بین حاکمیت و مردم، کانال کشی تبیینی بین امام و امت، احزاب اسلامی که هویت انقلابی و مردمی و تبیین کننده دارند و بارهای کشور را بر میدارند، یک ویرایش کلان اجتماعی است که رهبری دنبال میکند. 🔹دولت ها اگر بخواهند حقیقتا مردمی باشند باید به شکل گیری چنین ویرایشی کمک کنند. اقتصاد اگر بخواهد نجات پیدا کند باید بر بستر چنین ویرایش اجتماعی شکل بگیرد. فرهنگ را و سیاست را همین ویرایش اجتماعی پیش میبرد و لذا این نکته باعث شده که بیشترین تخاطب رهبری با همین جریان گسترده انقلابی هم باشد. او از این جریان انتظارات بسیاری دارد. 🔹اما مقاطعی از سالهای رهبری ایشان بوده که تاکید و تمرکز ویژه ای روی کلیدواژه «خواص» داشته اند. کلمه خواص را عموما ایشان زمانهایی به کار برده که احساس خطر انحراف خواص و سر ریز شدنش به کل جامعه را جدی دیده اند. 🔹اولین بار که تمرکز روی کلمه خواص در گفتمان رهبری جدی شد، مربوط به سال 75 است. یعنی پایان دولت سازندگی. اینجا است که ریشه بسیاری از وقایع و انحرافات بعدی روشن میشود. در آن سال مساله انحراف خواص جبهه حق در چند سخنرانی مفصلا توضیح داده میشود. ریشه این انحراف اما مقوله «دنیاطلبی» معرفی شد. 🔹بعد از پایان جنگ و دوران سازندگی این مساله که خود را در سبک زندگی و سبک تصمیم گیری بسیاری از انقلابیون سابق نشان میدهد. اگر متوجه این زاویه نگاه و تحلیل رهبری بشویم درخواهیم یافت که ایشان ریشه اصلی انحرافات جریانات اصلاحات و گفتمان غربگرایانه شان، را چه میدانست و اگر بخشی از تلاش ایشان صرف پاسخ به هجمه های فکری و فرهنگی آن دوران بود، اما چرا و چگونه بخش عمده تلاششان صرف بالا آوردن گفتمان عدالتخواهی و مبارزه با فقر و فساد و تبعیض بود. ایشان در آن سالها بارها و بارها به نقش انحراف خواص در گمراهی عوام اشاره میکنند. شاید بیشترین تاکید ایشان روی مفهوم خواص در دوران اصلاحات رقم خورد. 🔹بعد از این در سال 84 که برخی از خواص منحرف شده و کنار گذاشته شده، زیاده خواهی های خود را در نسبت با دولت وقت شروع کردند و دولت را متهم به پوپولیسم میکردند، رهبری در چند سخنرانی مفهوم «خاصه» در مقابل «عامه» را مطرح کردند. مفهوم عامه با عوام تفاوت داشت. عوام بار منفی داشت اما عامه به معنای عموم مردم و سواد الناس بود. رهبری تلاش کرد با طرح این گفتمان جلوی فشارهای گروه ها و جریانات قدرت طلب به حاشیه رفته را بگیرد. 🔹سومین مقطعی که در آن، مفهوم خواص مورد تاکید جدی ایشان قرار گرفت، سال 88 بود. این بار هم خطر از جانب خواص جدی بود. اما ریشه بیماری آنها این بار «ترس» بود. ترس از قدرت طلبان و جریانات پر مدعایی که مقابل رای عموم مردم ایستاده بودند. ترس خواص باعث سکوتشان میشد. ساکتین از خواص که یا موضع صریح نمیگرفتند یا کم سخن میگفتند یا موضع دو پهلو داشتند یا بالکل کنار کشیده بودند درد اصلی آن دوران بودند. نتیجه آن سکوت های مرگبار هم البته امروز قابل ارزیابی است. 🔹حالا بعد از سالها خطاب به خواص این دوران که عمدتا جوانان گام دومی هستند، هشدار دیگری از جانب رهبری است که به این راحتی قابل چشم پوشی نیست. این بار هم مساله خواص هستند؛ تعلل و تردید آنها که باعث «کند شدن» حرکت انقلاب میشود. ریشه این تعلل و تردید چیست؟ باز هم ترس اما این بار ترس از فضای روانی و رسانه ای که دشمن بر ذهن عموم مردم شکل داده است. این ترس باعث شده که با صراحت و بی لکنت وارد صحنه نشوند. خود را بین عوام مخفی کنند و خلاصه «تبیین نکنند». 🔹مساله انفعال و تعلل و تردید انقلابیون یک خطر جدی است که اگر به زودی تدبیر نشود آثار کلان سیاسی اجتماعی و امنیتی و بلکه تاریخی مهمی خواهد داشت. همشهری @ali_mahdiyan
حوزه علمیه کجا است؟ درباره ۷ 🔹در بین گروههای مجازی که عضو هستم، یک جایی دیدم از من این سوال را پرسیده بودند که فلانی! «حوزه در این سالها نمیتوانست مجموعه ی عالم شورای نگهبان پسند تربیت کند؟ که الان اینطور در برخی حوزه های رای گیری با کمبود عالم مواجه نباشیم؟» میشد در جوابش خیلی بهانه ها آورد اما واقعیت این بود که او راست میگفت. 🔹اینکه شورای نگهبان در رد صلاحیت ها درست عمل کرده یا اشتباه، در این ماجرا، آدرس درستی نیست. آدرس درست همین است که خروجی حوزه چرا نمیتواند برای پشتیبانی خبرگان که اساسی ترین کار حوزه ها در این زمان است عالم تربیت کند. 🔹شنیدم مسوول محترم حوزه ها دهه فجر را تعطیل کرده و اختصاص داده به تبلیغ برای انتخابات و حضور مردم. طیبا طاهرا. الحمدلله ایشان از فهیم ترین مسوولین حوزوی است که تا کنون شناخته ام. اما چند درصد طلاب در این مدت مشغول تبلیغ بوده اند؟ همین چند ماه پیش رهبری گفت «وضع تبلیغ نگران کننده است و اینگونه پیش برویم سیلی میخوریم.» راه عملیاتی هم نشان داد که ایجاد کانونهای عظیم تولید محتوا و تولید روش و تربیت مبلغ بود. خوب؟ چه شد؟ درخواست مستقیم رهبری چه شد انصافا؟ 🔹این تحذیرهای رهبری نسبت به تعلل و‌ سکوت و کم کاری و بی صراحتی خواص، مخاطب نخستش اگر طلاب نیستند، کیست؟ آقایون طلبه ای که سخن حقیر به دستتان میرسد! این وضع پیش برود حیثیت برای حوزه باقی نخواهد ماند. این درست نیست که صدای یک عده آخوند نادان بی سواد در فضاهای مجازی در نقد امام و رهبری بچرخد و بعد این خیل عظیم طلبه انقلابی دستورهای روشن ایشان را دنبال نکنند. 🔹حوزه اگر مدد علمی و عملی به انقلاب ندهد «میمیرد یا منزوی میشود». مرگ و انزوای حوزه، باعث انحراف یا کندی حرکت مردم خواهد شد و سیلی خوردن اسلام را باعث میشود. 🔹دانش حوزوی پشتیبان اداره کشور کجا است؟ محتوای تبلیغی جریان دهنده ایمان به عمل چه شد؟ تربیت عالم حاضر در صحنه و خبرگان و کجا و کجا چه شد؟ تربیت مبلغ برای حرکت مردمی انقلاب چه شد؟ 🔹رشد حوزه در همه جهات خیلی خوب بوده اما کفاف حرکت کشور را نمیدهد و سرعت رشد ما کمتر از رشد نیازهای صحنه است. باید فکری کرد. اما قدم اول این است که همه مان خود را مخاطب و مسوول بدانیم. سکوت و تعلل و تنبلی و کم کاری خطرناک است. حوزه باید شش دنگ متوجه نیازهای کشور و انقلاب باشد. @ali_mahdiyan
مردم یعنی کی؟ درباره ۸ 🔹سوال ساده ای نیست. ما حتی یک نفر را هم به راحتی نمیتوانیم بشناسیم. آدم موجود پیچیده و عمیقی است. حالا فرض کنید یک قوم را بخواهیم بشناسیم. یک طائفه را، یک شعب را یک هویت جمعی را. 🔹باید همه را دید. کل را. نیاز به نگاه کلان داریم. مثل نگاهی که با هلکوپتر به شهر میاندازیم. ما دنبال صدای«همه» ایم و جمع صداها «همهمه» است نه صدای«همه» 🔹باید معنا یاب و عمیق نگاه کرد. نه ظاهری. چون انسان موجود عمیقی است. جامعه موجود عمیقی است. از خود بپرسیم چرا سال ۸۸ که حضور در انتخابات بیشترین مقدار بود به تحریمهای شکننده منجر شد. اما سال ۱۴۰۰ که کمترین میزان حضور در انتخابات را داشتیم به شکست تحریمها رسید؟ دلیلش مسوولین بودند؟ یا حضور مردم؟ اگر حضور مردم بود که باید در سال۱۴۰۰ دشمن جری تر میشد، چرا عقب کشید؟ چون معنای انتخاباتها مهم است. یکی پیام دو قطبی و ضعف مخابره میکند، یکی پیام استقامت و صبر. 🔹اگر مردم را بشناسیم میفهمیم چه کسی و چه رفتاری، نماد و نماینده واقعی هویت او است. سلبریتی های گنده گو نماد مردمند، یا آن جماعت روستایی و شهرستانی طبقه متوسط و ضعیف که کف خیابان آمده اند روز بیست و دو بهمن؟ 🔹ریشه هویت واقعی جامعه خود را در آیات ۸ و ۹ سوره شوری ببینید:« وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ لَجَعَلَهُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَلَٰكِنْ يُدْخِلُ مَنْ يَشَاءُ فِي رَحْمَتِهِ ۚ وَالظَّالِمُونَ مَا لَهُمْ مِنْ وَلِيٍّ وَلَا نَصِيرٍ» خدا اگر میخواست شما اساسا هویت متمایز پیدا نمیکردید و همه در سراسر دنیا یک جامعه متحد منسجم و یک امت میشدید. اما یک نکته مهم همه را جدا کرد. شدید کسانی که زیر چتر رحمت او هستند و دیگران با هزاران ولی و ناصر فیک و غیر واقعی. ملاک چیست؟ أَمِ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِهِ أَوْلِيَاءَ ۖ فَاللَّهُ هُوَ الْوَلِيُّ وَهُوَ يُحْيِي الْمَوْتَىٰ وَهُوَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ملاک این است که زیر بار حرف چه کسی میروید و زیر بار چه کسی نمیروید. 🔹مردم خود را چگونه میشناسیم؟ هنوز با همه اختلاف نظرها، شعارهای بلند کرده در دهه پنجاه را روی دست گرفته اند؟ استقلال طلبند یا وابستگی طلب؟ آزادیخواهند یا استبداد طلب؟ «عقایدشان» را و «حاکم بودن خودشان بر مقدراتشان» را میطلبند یا مخالف جمهوری اسلامی اند؟ با آمریکا و اسراییلند یا مقابل آنها؟ 🔹بیست و دو بهمن اینگونه است که نماد هویت همه ایران است. @ali_mahdiyan
۲۵ ملیون نفر کف خیابان درباره ۹ 🔺سال گذشته جمعیت حاضر در راهپیمایی ۲۲ بهمن نسبت به سال ۹۸ یعنی سال قبل از کرونا، ۳۰ درصد افزایش جمعیت داشت. برآوردها جمعیت ۲۱ ملیون نفر را برای سال گذشته نشان میداد. امسال نیز معاون امنیتی وزارت کشور گفت بر اساس آمار جمع آوری شده شان، تعداد شرکت کنندگان راهپیمایی ۲۲ بهمن بیش از بیست درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته یعنی بیش از ۲۵ ملیون نفر در راهپیمایی امسال شرکت کرده اند. 🔺اما چرا؟ این افزایش جمعیت راهپیمایی در این دو سال پی در پی چه دلیلی دارد؟ عدد ۲۵ ملیون نفر عدد بسیار بالایی است، یعنی از هر سه ، چهار نفر ایرانی یک نفر روز بیست و دو‌ بهمن در خیابانها بوده. این جمعیت با همه ارتباطات اجتماعی و خانوادگیشان ملاحظه شوند، تقریبا در ایران هر کس خودش یا نزدیکانش به گونه ای متوجه این راه پیمایی بوده اند. این یک قدرت نمایی تمام عیار است. همه هم میدانند عایدی این حضور نه به جیب این دولت و آن دولت بلکه به جیب اصل انقلاب و اصل نظام اسلامی میرود. تازه این آمارها شور و نشاط و کیفیت حضور مردم را نشان نمیدهند. آن را باید از نزدیک دید و توصیف کرد. 🔺چرا اینطور است؟ مگر مردم در فشار نیستند؟ مگر هنوز فشار تورم ۴۰ درصد باعث کوچک شدن سفره هایشان نمیشود؟ مگر فشار جنگ روانی و رسانه ای مردم را بمباران نمیکند؟ پس چطور اکثریت این جمعیت را طبقه متوسط و محروم ایران که بیش از دیگران زیر بار فشار هستند، تشکیل میدهند؟ ماجرا از چه قرار است؟ 🔺واقعیت آن است که این نظام و انقلاب به چیزی گره خورده که عمق قلب و وجود همه ایران را شکل میدهد. بازیهای تیم فوتبال را دیدید، سجده ها، ذکر ها، دعا ها، ایران ایران گفتن ها، مقابل توهینها سینه سپرکردنها، سخنان بازیگران را در جشنواره فجر دیدید؟ رابطه عاشقانه با شهدا و خانواده هایشان، عقیده دینی داشتن، جمعیت نسل نوجوان و جوان ما را در اعتکاف دیدید، ایران یک بن مایه مستحکم دارد به نام ایمان. ایرانی از کسانی که ظاهرفریبی کنند به نام دین دلخوشی ندارد. از این جماعت زیاد هم ضربه خورده. برای همین به هر کس دم از دین و ایمان بزند راحت اعتماد نمیکند. اما و صد اما، ایرانی ایمانش را با هیچ چیز عوض نمیکند. این آن چیزی است که چشم ظاهربین دشمن نمیبیند و محاسبه نمیکند. ایرانی جماعت اگر در کسی صداقت در ایمان ببیند مثل شهدا مثل حاج قاسم، با همه وجود طرفدار است. 🔺اما این دو سال چه رخ داده؟ آنچه در این دو سال بیش از قبل مشاهده شده خباثت دشمنان انقلاب است. سال گذشته اغتشاشات را همه لمس کردند، حمله به شاهچراغ را دیدند. فحاشی و زشت گویی را دیدند. دست به یکی کردن اراذل و اوباش داخلی و خارجی را دیدند، مظلومانه شهید شدن آرمان و روح الله را دیدند. امسال هم مردم غزه را دیدند، کودک کشی را دیدند، حمله به زایران حاج قاسم را دیدند. این ها یک اثر روشن دارد و آن اینکه راه ما درست است. دشمن ما که این همه خباثت را در خود جمع کرده حقیقت تمدن خود را نشان داد و واقعیت مسیر ما هم خون مظلومان و معصومان کوچکی است که فقط عزتشان را میخواهند. اگر مردم نیایند باید تعجب کرد. 🔺روزگار عجیبی است. دنیا صحنه تربیت نسلهایی مومن و مجاهد شده. گویا همه با هم به سمت بازشدن چشمها و ظهور حق پیش میرویم. این بیست و دو بهمن هم ماند در تاریخ به یادگار. حضور مردم مثل روحی است که نه فقط به ایران بلکه به پیکره کل جبهه مظلومان دمیده میشود. 🔺چند هفته تا انتخابات مجلس باقی است. آمارها نشان دهنده حضوری پررنگ تر نسبت به انتخابات نوبت قبل مجلس است. با همه اعتراضها و دردها و با همه فشارهای بدخواهان، مردم همین که درک کنند کار نظام و انقلاب لنگ حضور در انتخابات است پای کار خواهند آمد. هر چه صحنه پر از نور «تبیین» و «تواصی» شود، و همگان رابطه بین «افزایش مشارکت» با «ضربه زدن به دشمن کودک کش» و «حفظ ایمان انقلابیشان» را بیشتر درک کنند و ببینند، این حضور و مشارکت نیز بیشتر خواهد شد و همگان از برکات آن بهره خواهند برد. ان شاء الله. همشهری @ali_mahdiyan
✳️ سلسله نشست های بصیرتی 🔹 ویژه ی کنشگران و فعالان احیای امربه معروف و نهی از منکر در سراسر کشور 🔸 نشست نهم: تأثیر حضور مردم در حل مشکلات 👤 ارائه دهنده: استاد حجت الاسلام شیخ علی مهدیان؛ استاد حوزه و دانشگاه، مؤلف و پژوهشگر 📌با همکاری ستاد راهبری امر به معروف و نهی از منکر حوزه های علمیه ⏱ سه شنبه 24 بهمن ماه ساعت 21 🤳 لینک جلسه ↙️ http://B2n.ir/d46052 http://B2n.ir/d46052 ❌ تذکر: لطفا بعد از کلیک بر روی لینک، گزینه "ورود به عنوان مهمان" را بزنید و وارد کلاس شوید. 🔸 ‌‌【به احیاگری بپیوندید 】🔸 🌐 کانال رسمی مجمع ملی فعالان امر به معروف و نهی از منکر 👇 ╭┅────────┅╮ 💎 🆔 @EHYAGARI_IR ╰┅────────┅╯
تاثیر حضور در انتخابات در زندگی شخصی درباره ۱۰ 🔺اینکه تصمیم میگیرم، از خانه بزنم بیرون تا مدرسه یا مسجد محله مان تا یک رای بیندازم در صندوق رای، آیا این در زندگی شخصی و خانوادگی ام اثر دارد؟ بله. صرف حضور در انتخابات فارغ از هر نتیجه ای، در زندگی شخصی و خانوادگی ما موثر است. چگونه؟ 🔺قبل از آنکه دلایل متعدد از آیات و روایات و استدلالهای عقلی را ذکر کنم، به تجربه شرکت کنندگان در راه پیمایی ها، انتخابات ها، برنامه های جمعی آرمانجویانه و معنوی مراجعه میکنم. از افراد بپرسیم اصل حضور و همراهیتان چه حالی بهتان میداد؟ میگویند احساس نشاط، احساس امید، احساس قوت و قدرت، حس خوش با هم بودن، با هم خواستن، احساس بهجت معنوی. اما چرا اینگونه است؟ آیا این دلیل خاصی دارد؟ 🔺آیه ای از قرآن بین اتصال افراد به یک قدرت برتر معنوی و جدایی آنها و ضرر شخصیشان چنین میفرماید: إِنَّ الَّذِينَ يُبَايِعُونَكَ إِنَّمَا يُبَايِعُونَ اللَّهَ يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ ۚ فَمَنْ نَكَثَ فَإِنَّمَا يَنْكُثُ عَلَىٰ نَفْسِهِ ۖ وَمَنْ أَوْفَىٰ بِمَا عَاهَدَ عَلَيْهُ اللَّهَ فَسَيُؤْتِيهِ أَجْرًا عَظِيمًا همراهی با آن حرکت جمعی آرمانجویانه، احساس همراهی با یک قدرت برتر معنوی را به خود شخص میدهد، جدایی افراد هم باعث میشود خود شخص ضرر کند. فانما ینکث علی نفسه. دودش به چشم خودش میرود. ولی آنکه پای کار بماند، خودش اجر عظیم میبرد. هنوز اینجا بحث آثار اجتماعی نیست. سود و ضرر فردی در همان اصل حضور و همراهی محل بحث است. 🔺حضرت امام در کتاب سر الصلوه نکاتی میفرماید که استدلالهایی برای اتصال به هر حرکت جمعی الهی و آرمانجویانه است. او میگوید: «اگر انسان به وظایف و اسرار‏‎ ‎‏جماعت قیام کند، رغم انف شیطان را به طوری می کند که در هیچ عبادتی‏‎ ‎‏نمی کند؛ و در اجتماع مؤمنین و قلوب مجتمعۀ آنها، که دست غیبی الهی با‏‎ ‎‏آن است، فوایدی است روحی و معنوی که در کمتر عملی اتفاق آن افتد، با‏‎ ‎‏آنکه مصالح عمومی و اجتماعی در آن نیز ملحوظ است.» 🔺 حضور در انتخابات باعث میشود دشمنی و تبری از طاغوتها و ظالمان در وجود ما شدت پیدا کند. مبارزه با طاغوت باعث رشد روحی و معنوی افراد میشود. فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِنْ بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَىٰ لَا انْفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ پس هرکه در زندگی از طاغوت، دوری کند و خدا را باور داشته باشد، به چنان تکیه‌گاه مطمئنی پناه می‌بَرد که هیچ تزلزلی در آن راه ندارد. خدا شنوای داناست. لذا در روایات هست که جهاد و آرزوی جهاد شعبه ای از نفاق را در درون انسانها از بین میبرد. اینها اثر فعل اجتماعی در رشد معنوی و روحی آدمها است که خود را در زندگی شخصیشان نشان میدهد. 🔺امام علی در خطبه ۱۲۷ نهج البلاغه می فرماید: «الزموا السواد الأعظم فإن ید الله علی الجماعة وإیّاکم والفرقة فإنّ الشاذ من الناس للشیطان کما أنّ الشاذ من الغنم للذئب» جدایی از جمع و پیوستن به جداشدگان ، راه شیطان را هموار میکند. انسان را در کار شخصی اش ضعیف و ضربه پذیر میکند. روحیه شکست از شیطان در او شدید میشود. 🔺این نکته مهمی است که بین حضور اجتماعی در جامعه دینی و آرمانجو و تغییر حال و هوای فردی و زندگی شخصی ما رابطه بسیار وثیقی وجود دارد. اوج این نکته را در کار شهدا میبینیم که یک حضور اجتماعی و یک مدد عقلانی به جبهه حق میدهند اما خودشان رشد معنوی میکنند و تا ساحت نظر کردن به وجه الله پیش میروند. @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 شماره جدید نشریه خــــــط 💡توشه معرفتی و تبیینی انتخابات💡 ❇️ بهارستان مردم ❇️ 🗳 ویژه‌نامه انتخابات 🗳 🔰خرید نسخه الکترونیکی و توضیحات بیشتر🔰 👈 سایت خانه طلاب جوان 👉 🎁 با ۲۵% تخفیف 🎁 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
تاثیر مشارکت در شفافیت درباره ۱۱ 🔺طرح شفافیت بالاخره تصویب شد. آنهم شفافیت همه قوا و نه فقط مجلس. طرح با پیگیری جدی مجلس، تایید مجمع تشخیص مصلحت را گرفت. در طول مدتی که این طرح در کش و قوس تصویب بود، ۲۰۰ نماینده از ۲۹۰ نفر ، آرای خود را داوطلبانه در سامانه شفافیت ثبت میکردند. 🔺طرح نیاز به دو سوم آرا داشت که بیش از این مقدار به آن رای داده بودند. طرح نیاز به پیگیری و اصرار نماینده ها داشت بعد از آنکه شورای نگهبان بخشهایی را مخالفت کرد، مجلس پیگیری کرد. اما این طرح یک ویژگی مهم داشت. چه ویژگی؟ 🔺ویژگی مهم این طرح آن بود که درخواست مردم بود. در زمان مجلس لاریجانی فقط ۵۹ نفر به آن رای موافق دادند. همان زمان پناهیان در منبری آتشین، نمایندگان مجلس دهم را توبیخ کرد. فضای پنهانکاری های عجیب و غریب مسوولین در دهه نود همه را کلافه کرده بود. یک موردش فقط قصه ۲۰۳۰ بود و اعتراض رهبری به پنهانکاری دولتی ها. این بود که از بین بردن زمینه های پنهانکاری تبدیل به یک درخواست عمومی شده بود. این شد که کاندیداهای مجلس یازدهم یکی از مهمترین شعارهایشان همین طرح بود. این تنها طرح مجلس بود که امضای قالیباف پای آن بود، او البته آرای خود را در سامانه شفافیت نیز ثبت میکرد. 🔺مخالفین طرح هم البته نگران فشار گروهها و کانونهای قدرت و ثروت بر تصمیمات نمایندگان بودند. موافقین طرح اما میگفتند حضور و نظارت مردم ثمراتش بالاتر از این حرفها است. شفافیت زمینه ساز مطالبه گری و مبارزه با فساد است. طرح حالا تصویب شده، طرحی که قبل از تصویب نیز داوطلبانه اجرا شده بود. اما و صد اما 🔺فکر میکنید آنچه باعث شد این طرح تصویب شود چه بود؟ پاسخ فقط و فقط یک کلمه است و آن حضور و پیگیری و اصرار مردم. این را میگویند یک سبک درست مطالبه گری و عدالتخواهی و مبارزه با فساد. مردم خواستند و نمایندگان دنبال کردند. اگر نمایندگان با طرح شفافیت همراه بودند، حضور مردم به آنها «جرات» میداد و اگر مخالف بودند، حضور مردم آنها را «مجبور» میکرد. «گفتمان سازی انقلابیون» موثر بود. حضور و مشارکت مردم پای صندوق رای موثر بود. و رها نکردن این مطالبه عمومی حتی بعد از انتخابات نیز موثر بود. آری راه اصلاح کشور همین است و لاغیر @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا مشارکت؟ با مردم چه بگوییم؟ شیخ علی مهدیان درباره ۱۲ @EHYAGARI_IR @ali_mahdiyan
قالیباف و رائفی پور درباره ۱۳ 🔺الان مخاطبم کسانی که مثل آب خوردن میشه سرکارشون گذاشت نیستند. اینها همینن کاریشون هم نمیشه کرد. میرن سر کار. جون میدن برای کسایی که میخوان یک عده رو بازی بدن. قصه پسر قالیباف راسته یا دروغ؟ اگر راسته آخ آخ، چه رییس مجلس بدی، اگر دروغه وای وای، چرا پس هیچی نمیگه؟ ولشون کن اینها رو. 🔺مخاطب من اون آدمهایی اند که میفهمند قصه از چه قراره. میفهمن الان ترکوندن قالیباف معنیش چیه و اثرش چیه. سوالشون اینه که حالا چه کنیم؟ این ضربه تبدیل نشود به کم شدن حضور مردم. تبدیل نشود به ضربه به رهبری. تبدیل نشود به فلان و بیسار. ته دل یک عده خالی میشه با این خبر ها حالا چه کنیم؟ کسانی که آدمها براشون مهم نیستند اما حتما مقاصد دشمن براشون مهمه، حتما کمک به جبهه حق و ولی خدا برایشون مهمه. با اونها هستم. 🔺 بحث از رائفی پور و امثال و سبک اقدامشان را رها کنید. بارها گفته بودم مشکل ما سبک عدالتخواهی خوارجی است. نه حزب و گروه و جریان. حالا این آقا تصمیم گرفته از این سبک استفاده کند. سبک خاله زنک بازی، سبک بگم بگم، سبک فساد خیز بی اخلاقی و بی عقلی در مبارزه با فسادها. بله لایک خورش ملسه البته. 🔺این روش خطا است چه اطرافیان قالیباف بهش دامن بزنن یا نه مثل خودش باهاش حرف بزنن یا نه، این راهش نیست. غلطه. همشون با هم دارند غلط میکنند. ولی کلا رهاشون کنیم. این احمدی نژاد بازیها اگر فایده ای هم داشت و کسی رو بالا میبرد یا پایین میآورد تو قلب ملت که اینطور نیست، اما حتما رفوزه شدن پیش خدا نتیجه اش بود. حالا هم مهم نیست. رائفی هم مهم نیست. تو تاریخ ثبت میشه که این هم جایی که باید مدد میداد به جبهه، شروع کرد به کمک کردن و آب ریختن به آسیاب دشمنان سیدعلی. ولش کن این هم مثل بقیه. 🔺چه کنیم در این شرایط؟ هیچی. نگران نباشید. «فرصتی که در دل تهدیدها هست در خود فرصتها نیست. شرطش این است که نترسید و نترسیم و نترسانیم» این جمله سردار مقتدر و مظلوم ما بود. بچه ها ساکت نشید. تردید نکنید. بیایید موفقیتهای دولت و مجلس را با صدای بلند بگیم و توضیح بدیم چطور ایمان مردم که باعث حضورشون شد، سبب اصلی این موفقیتها بود. الان قصه رائفی پور و قالیباف و فلان آخوند ریش بلند و فلان نادان مجازی مساله من و شما نیست. فقط روشنگری کنیم. آن مقدار که صحنه برایمان روشن است. بگوییم. به همان مقدار آدمهایی که حرف ما را میشنوند. یقین بدانید حجم تاریکی یک شب بلند یلدا هم قدرت خاموش کردن نور یک شمع کوچک را نخواهد داشت. کمک کنید و کمک کنیم . اسیر خاله زنک بازیها و جنگ قدرت ها نشویم. خدا با ما است. ان شاء الله @ali_mahdiyan