eitaa logo
بر پا
6.4هزار دنبال‌کننده
589 عکس
320 ویدیو
73 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
جنگنده، با غیرت، مثل همیشه.... دمتون گرم
ساختار با حیا درباره ۵ 🔺اهل معرفت معتقدند «حیا» با «مراقبت» تفاوت دارد. حیا یک خودکنترلی است که ناشی از «حضور» است حضور شخص حاضر است. «حیا» با «خجالت» هم فرق میکند. خجالت ناشی از یک ضعف درونی و عدم اعتماد به نفس است و حیا یک قوت درونی است و ناشی از کرامت نفس. «حیا» با «خوف» فرق میکند، حیا از سر ترس از دیگران شکل نمیگیرد بلکه «حضور»شان ، آن را ایجاد میکند. 🔺این جمله امام را شنیده اید که «عالم محضر خدا است در محضر خدا گناه نکنید» این جمله توضیح «حیا» است در نسبت با خدا. معلوم بودن، در معرض مشاهده بود، در محضر دیگران بود یک احساس کنترل درونی ناشی از دیدن جلالت را باعث میشود. در محضر هر موجود با شعوری بودن حتی یک کودک، باعث میشود انسان متوجه آن نفس برتر و کرامت خود شود و خود را جمع کند. میگویند سلمان فارسی حتی وقتی تنها بود نسبت به خودش حیا میکرد. این حیای نسبت به خود توجه به آن کرامت نفس و هویت برتر خود است که حاضر است. 🔺اهل معرفت این آیه را درباره حیا به کار میبرند:«الم یعلم بان الله یری» خدا میبیند. آیه ۲۲ سوره فصلت علت گناهان عیان و آشکار را همین میداند ما کنتم تستترون آغاز آیه است تا لکن ظننتم ان الله لایعلم کثیرا مما تعملون 🔺شنیده اید شهرهایی که مهاجرت درش زیاد است، جرم و جنایت درش بیشتر است؟ وقتی انسانها در فضای اجتماعی حاضر باشند که احساس کنند دیده نمیشوند و پنهانند و‌شناخته نیستند، راحت خطا میکنند. یک دلیل که فضای مجازی فضای بی حیایی است این است که خیلی ها درش فعالیت میکنند در حالیکه خود را پنهان میکنند پشت هویت جعلی. 🔺جامعه ای که درش مردم را دائما در صحنه نگه میدارد و حضور آنها را میطلبد، گسترش حیا را باعث میشود. جامعه ای که از مسوولین طلب میکند تا جایی که دشمن استفاده نکند، «شفافیت» داشته باشید، گسترش حیا را دنبال میکند. جامعه ای که صحنه را صحنه حضور و محضر مردم میکند، زمینه را برای حیا و خود کنترلی همه فراهم میکند. ساختار« مردمسالاری دینی»، حیا خیز است. آنانکه توصیه به عدم حضور مردم میکنند و سبک مدیریت پنهانکارانه را میپسندند، دنبال بی حیایی اجتماعی اند. دنیای غرب که به سوی استبداد پنهانکارانه پیش رفته به سمت بی حیایی در ساحت مدیریت خود پیش میرود. «حضور مردم» حتی اگر هیچ حرفی نزنند، هیچ امر و نهی نکنند، هیچ مطالبه نکنند، هیچ کاری نکنند، حیا را افزایش میدهد. فقط حضور. بماند که دستور به امر و نهی و نصح و تلاش و مطالبه گری و چه و چه این صحنه را اتفاقا خودکنترل تر و پیشرونده تر میکند. یک دلیل که در جامعه امام عصر عج نفاق سخت تر است همین حضور بیشتر مردم است. @ali_mahdiyan
دخترم یک روزنامه دیواری درست کرده، درباره دختر کاپشن صورتی با گوشواره قلبی، بالاش نوشته «بسم رب الریحانه». دلم رو برده این روزنامه دیواری. نمیدونیم این بلایا چطور نسل ما رو تربیت میکنه. دوران دیگری آغاز شده، باور کنیم یا نه. @ali_mahdiyan
زنگ خطری با اسم رمز خواص درباره ۶ 🔹 اگر بیشترین اهتمام حضرت امام ره در حیات مبارکش خرج ایجاد هویت انقلابی و معماری نظام اسلامی شد، بیشترین اهتمام حضرت آقا را باید طراحی و معماری «دوران دولت اسلامی» دانست. 🔹دورانی که در آن نقش جلوداران انقلابی بسیار جدی است. «حلقه های میانی» بین حاکمیت و مردم، کانال کشی تبیینی بین امام و امت، احزاب اسلامی که هویت انقلابی و مردمی و تبیین کننده دارند و بارهای کشور را بر میدارند، یک ویرایش کلان اجتماعی است که رهبری دنبال میکند. 🔹دولت ها اگر بخواهند حقیقتا مردمی باشند باید به شکل گیری چنین ویرایشی کمک کنند. اقتصاد اگر بخواهد نجات پیدا کند باید بر بستر چنین ویرایش اجتماعی شکل بگیرد. فرهنگ را و سیاست را همین ویرایش اجتماعی پیش میبرد و لذا این نکته باعث شده که بیشترین تخاطب رهبری با همین جریان گسترده انقلابی هم باشد. او از این جریان انتظارات بسیاری دارد. 🔹اما مقاطعی از سالهای رهبری ایشان بوده که تاکید و تمرکز ویژه ای روی کلیدواژه «خواص» داشته اند. کلمه خواص را عموما ایشان زمانهایی به کار برده که احساس خطر انحراف خواص و سر ریز شدنش به کل جامعه را جدی دیده اند. 🔹اولین بار که تمرکز روی کلمه خواص در گفتمان رهبری جدی شد، مربوط به سال 75 است. یعنی پایان دولت سازندگی. اینجا است که ریشه بسیاری از وقایع و انحرافات بعدی روشن میشود. در آن سال مساله انحراف خواص جبهه حق در چند سخنرانی مفصلا توضیح داده میشود. ریشه این انحراف اما مقوله «دنیاطلبی» معرفی شد. 🔹بعد از پایان جنگ و دوران سازندگی این مساله که خود را در سبک زندگی و سبک تصمیم گیری بسیاری از انقلابیون سابق نشان میدهد. اگر متوجه این زاویه نگاه و تحلیل رهبری بشویم درخواهیم یافت که ایشان ریشه اصلی انحرافات جریانات اصلاحات و گفتمان غربگرایانه شان، را چه میدانست و اگر بخشی از تلاش ایشان صرف پاسخ به هجمه های فکری و فرهنگی آن دوران بود، اما چرا و چگونه بخش عمده تلاششان صرف بالا آوردن گفتمان عدالتخواهی و مبارزه با فقر و فساد و تبعیض بود. ایشان در آن سالها بارها و بارها به نقش انحراف خواص در گمراهی عوام اشاره میکنند. شاید بیشترین تاکید ایشان روی مفهوم خواص در دوران اصلاحات رقم خورد. 🔹بعد از این در سال 84 که برخی از خواص منحرف شده و کنار گذاشته شده، زیاده خواهی های خود را در نسبت با دولت وقت شروع کردند و دولت را متهم به پوپولیسم میکردند، رهبری در چند سخنرانی مفهوم «خاصه» در مقابل «عامه» را مطرح کردند. مفهوم عامه با عوام تفاوت داشت. عوام بار منفی داشت اما عامه به معنای عموم مردم و سواد الناس بود. رهبری تلاش کرد با طرح این گفتمان جلوی فشارهای گروه ها و جریانات قدرت طلب به حاشیه رفته را بگیرد. 🔹سومین مقطعی که در آن، مفهوم خواص مورد تاکید جدی ایشان قرار گرفت، سال 88 بود. این بار هم خطر از جانب خواص جدی بود. اما ریشه بیماری آنها این بار «ترس» بود. ترس از قدرت طلبان و جریانات پر مدعایی که مقابل رای عموم مردم ایستاده بودند. ترس خواص باعث سکوتشان میشد. ساکتین از خواص که یا موضع صریح نمیگرفتند یا کم سخن میگفتند یا موضع دو پهلو داشتند یا بالکل کنار کشیده بودند درد اصلی آن دوران بودند. نتیجه آن سکوت های مرگبار هم البته امروز قابل ارزیابی است. 🔹حالا بعد از سالها خطاب به خواص این دوران که عمدتا جوانان گام دومی هستند، هشدار دیگری از جانب رهبری است که به این راحتی قابل چشم پوشی نیست. این بار هم مساله خواص هستند؛ تعلل و تردید آنها که باعث «کند شدن» حرکت انقلاب میشود. ریشه این تعلل و تردید چیست؟ باز هم ترس اما این بار ترس از فضای روانی و رسانه ای که دشمن بر ذهن عموم مردم شکل داده است. این ترس باعث شده که با صراحت و بی لکنت وارد صحنه نشوند. خود را بین عوام مخفی کنند و خلاصه «تبیین نکنند». 🔹مساله انفعال و تعلل و تردید انقلابیون یک خطر جدی است که اگر به زودی تدبیر نشود آثار کلان سیاسی اجتماعی و امنیتی و بلکه تاریخی مهمی خواهد داشت. همشهری @ali_mahdiyan
حوزه علمیه کجا است؟ درباره ۷ 🔹در بین گروههای مجازی که عضو هستم، یک جایی دیدم از من این سوال را پرسیده بودند که فلانی! «حوزه در این سالها نمیتوانست مجموعه ی عالم شورای نگهبان پسند تربیت کند؟ که الان اینطور در برخی حوزه های رای گیری با کمبود عالم مواجه نباشیم؟» میشد در جوابش خیلی بهانه ها آورد اما واقعیت این بود که او راست میگفت. 🔹اینکه شورای نگهبان در رد صلاحیت ها درست عمل کرده یا اشتباه، در این ماجرا، آدرس درستی نیست. آدرس درست همین است که خروجی حوزه چرا نمیتواند برای پشتیبانی خبرگان که اساسی ترین کار حوزه ها در این زمان است عالم تربیت کند. 🔹شنیدم مسوول محترم حوزه ها دهه فجر را تعطیل کرده و اختصاص داده به تبلیغ برای انتخابات و حضور مردم. طیبا طاهرا. الحمدلله ایشان از فهیم ترین مسوولین حوزوی است که تا کنون شناخته ام. اما چند درصد طلاب در این مدت مشغول تبلیغ بوده اند؟ همین چند ماه پیش رهبری گفت «وضع تبلیغ نگران کننده است و اینگونه پیش برویم سیلی میخوریم.» راه عملیاتی هم نشان داد که ایجاد کانونهای عظیم تولید محتوا و تولید روش و تربیت مبلغ بود. خوب؟ چه شد؟ درخواست مستقیم رهبری چه شد انصافا؟ 🔹این تحذیرهای رهبری نسبت به تعلل و‌ سکوت و کم کاری و بی صراحتی خواص، مخاطب نخستش اگر طلاب نیستند، کیست؟ آقایون طلبه ای که سخن حقیر به دستتان میرسد! این وضع پیش برود حیثیت برای حوزه باقی نخواهد ماند. این درست نیست که صدای یک عده آخوند نادان بی سواد در فضاهای مجازی در نقد امام و رهبری بچرخد و بعد این خیل عظیم طلبه انقلابی دستورهای روشن ایشان را دنبال نکنند. 🔹حوزه اگر مدد علمی و عملی به انقلاب ندهد «میمیرد یا منزوی میشود». مرگ و انزوای حوزه، باعث انحراف یا کندی حرکت مردم خواهد شد و سیلی خوردن اسلام را باعث میشود. 🔹دانش حوزوی پشتیبان اداره کشور کجا است؟ محتوای تبلیغی جریان دهنده ایمان به عمل چه شد؟ تربیت عالم حاضر در صحنه و خبرگان و کجا و کجا چه شد؟ تربیت مبلغ برای حرکت مردمی انقلاب چه شد؟ 🔹رشد حوزه در همه جهات خیلی خوب بوده اما کفاف حرکت کشور را نمیدهد و سرعت رشد ما کمتر از رشد نیازهای صحنه است. باید فکری کرد. اما قدم اول این است که همه مان خود را مخاطب و مسوول بدانیم. سکوت و تعلل و تنبلی و کم کاری خطرناک است. حوزه باید شش دنگ متوجه نیازهای کشور و انقلاب باشد. @ali_mahdiyan
مردم یعنی کی؟ درباره ۸ 🔹سوال ساده ای نیست. ما حتی یک نفر را هم به راحتی نمیتوانیم بشناسیم. آدم موجود پیچیده و عمیقی است. حالا فرض کنید یک قوم را بخواهیم بشناسیم. یک طائفه را، یک شعب را یک هویت جمعی را. 🔹باید همه را دید. کل را. نیاز به نگاه کلان داریم. مثل نگاهی که با هلکوپتر به شهر میاندازیم. ما دنبال صدای«همه» ایم و جمع صداها «همهمه» است نه صدای«همه» 🔹باید معنا یاب و عمیق نگاه کرد. نه ظاهری. چون انسان موجود عمیقی است. جامعه موجود عمیقی است. از خود بپرسیم چرا سال ۸۸ که حضور در انتخابات بیشترین مقدار بود به تحریمهای شکننده منجر شد. اما سال ۱۴۰۰ که کمترین میزان حضور در انتخابات را داشتیم به شکست تحریمها رسید؟ دلیلش مسوولین بودند؟ یا حضور مردم؟ اگر حضور مردم بود که باید در سال۱۴۰۰ دشمن جری تر میشد، چرا عقب کشید؟ چون معنای انتخاباتها مهم است. یکی پیام دو قطبی و ضعف مخابره میکند، یکی پیام استقامت و صبر. 🔹اگر مردم را بشناسیم میفهمیم چه کسی و چه رفتاری، نماد و نماینده واقعی هویت او است. سلبریتی های گنده گو نماد مردمند، یا آن جماعت روستایی و شهرستانی طبقه متوسط و ضعیف که کف خیابان آمده اند روز بیست و دو بهمن؟ 🔹ریشه هویت واقعی جامعه خود را در آیات ۸ و ۹ سوره شوری ببینید:« وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ لَجَعَلَهُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَلَٰكِنْ يُدْخِلُ مَنْ يَشَاءُ فِي رَحْمَتِهِ ۚ وَالظَّالِمُونَ مَا لَهُمْ مِنْ وَلِيٍّ وَلَا نَصِيرٍ» خدا اگر میخواست شما اساسا هویت متمایز پیدا نمیکردید و همه در سراسر دنیا یک جامعه متحد منسجم و یک امت میشدید. اما یک نکته مهم همه را جدا کرد. شدید کسانی که زیر چتر رحمت او هستند و دیگران با هزاران ولی و ناصر فیک و غیر واقعی. ملاک چیست؟ أَمِ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِهِ أَوْلِيَاءَ ۖ فَاللَّهُ هُوَ الْوَلِيُّ وَهُوَ يُحْيِي الْمَوْتَىٰ وَهُوَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ملاک این است که زیر بار حرف چه کسی میروید و زیر بار چه کسی نمیروید. 🔹مردم خود را چگونه میشناسیم؟ هنوز با همه اختلاف نظرها، شعارهای بلند کرده در دهه پنجاه را روی دست گرفته اند؟ استقلال طلبند یا وابستگی طلب؟ آزادیخواهند یا استبداد طلب؟ «عقایدشان» را و «حاکم بودن خودشان بر مقدراتشان» را میطلبند یا مخالف جمهوری اسلامی اند؟ با آمریکا و اسراییلند یا مقابل آنها؟ 🔹بیست و دو بهمن اینگونه است که نماد هویت همه ایران است. @ali_mahdiyan
۲۵ ملیون نفر کف خیابان درباره ۹ 🔺سال گذشته جمعیت حاضر در راهپیمایی ۲۲ بهمن نسبت به سال ۹۸ یعنی سال قبل از کرونا، ۳۰ درصد افزایش جمعیت داشت. برآوردها جمعیت ۲۱ ملیون نفر را برای سال گذشته نشان میداد. امسال نیز معاون امنیتی وزارت کشور گفت بر اساس آمار جمع آوری شده شان، تعداد شرکت کنندگان راهپیمایی ۲۲ بهمن بیش از بیست درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته یعنی بیش از ۲۵ ملیون نفر در راهپیمایی امسال شرکت کرده اند. 🔺اما چرا؟ این افزایش جمعیت راهپیمایی در این دو سال پی در پی چه دلیلی دارد؟ عدد ۲۵ ملیون نفر عدد بسیار بالایی است، یعنی از هر سه ، چهار نفر ایرانی یک نفر روز بیست و دو‌ بهمن در خیابانها بوده. این جمعیت با همه ارتباطات اجتماعی و خانوادگیشان ملاحظه شوند، تقریبا در ایران هر کس خودش یا نزدیکانش به گونه ای متوجه این راه پیمایی بوده اند. این یک قدرت نمایی تمام عیار است. همه هم میدانند عایدی این حضور نه به جیب این دولت و آن دولت بلکه به جیب اصل انقلاب و اصل نظام اسلامی میرود. تازه این آمارها شور و نشاط و کیفیت حضور مردم را نشان نمیدهند. آن را باید از نزدیک دید و توصیف کرد. 🔺چرا اینطور است؟ مگر مردم در فشار نیستند؟ مگر هنوز فشار تورم ۴۰ درصد باعث کوچک شدن سفره هایشان نمیشود؟ مگر فشار جنگ روانی و رسانه ای مردم را بمباران نمیکند؟ پس چطور اکثریت این جمعیت را طبقه متوسط و محروم ایران که بیش از دیگران زیر بار فشار هستند، تشکیل میدهند؟ ماجرا از چه قرار است؟ 🔺واقعیت آن است که این نظام و انقلاب به چیزی گره خورده که عمق قلب و وجود همه ایران را شکل میدهد. بازیهای تیم فوتبال را دیدید، سجده ها، ذکر ها، دعا ها، ایران ایران گفتن ها، مقابل توهینها سینه سپرکردنها، سخنان بازیگران را در جشنواره فجر دیدید؟ رابطه عاشقانه با شهدا و خانواده هایشان، عقیده دینی داشتن، جمعیت نسل نوجوان و جوان ما را در اعتکاف دیدید، ایران یک بن مایه مستحکم دارد به نام ایمان. ایرانی از کسانی که ظاهرفریبی کنند به نام دین دلخوشی ندارد. از این جماعت زیاد هم ضربه خورده. برای همین به هر کس دم از دین و ایمان بزند راحت اعتماد نمیکند. اما و صد اما، ایرانی ایمانش را با هیچ چیز عوض نمیکند. این آن چیزی است که چشم ظاهربین دشمن نمیبیند و محاسبه نمیکند. ایرانی جماعت اگر در کسی صداقت در ایمان ببیند مثل شهدا مثل حاج قاسم، با همه وجود طرفدار است. 🔺اما این دو سال چه رخ داده؟ آنچه در این دو سال بیش از قبل مشاهده شده خباثت دشمنان انقلاب است. سال گذشته اغتشاشات را همه لمس کردند، حمله به شاهچراغ را دیدند. فحاشی و زشت گویی را دیدند. دست به یکی کردن اراذل و اوباش داخلی و خارجی را دیدند، مظلومانه شهید شدن آرمان و روح الله را دیدند. امسال هم مردم غزه را دیدند، کودک کشی را دیدند، حمله به زایران حاج قاسم را دیدند. این ها یک اثر روشن دارد و آن اینکه راه ما درست است. دشمن ما که این همه خباثت را در خود جمع کرده حقیقت تمدن خود را نشان داد و واقعیت مسیر ما هم خون مظلومان و معصومان کوچکی است که فقط عزتشان را میخواهند. اگر مردم نیایند باید تعجب کرد. 🔺روزگار عجیبی است. دنیا صحنه تربیت نسلهایی مومن و مجاهد شده. گویا همه با هم به سمت بازشدن چشمها و ظهور حق پیش میرویم. این بیست و دو بهمن هم ماند در تاریخ به یادگار. حضور مردم مثل روحی است که نه فقط به ایران بلکه به پیکره کل جبهه مظلومان دمیده میشود. 🔺چند هفته تا انتخابات مجلس باقی است. آمارها نشان دهنده حضوری پررنگ تر نسبت به انتخابات نوبت قبل مجلس است. با همه اعتراضها و دردها و با همه فشارهای بدخواهان، مردم همین که درک کنند کار نظام و انقلاب لنگ حضور در انتخابات است پای کار خواهند آمد. هر چه صحنه پر از نور «تبیین» و «تواصی» شود، و همگان رابطه بین «افزایش مشارکت» با «ضربه زدن به دشمن کودک کش» و «حفظ ایمان انقلابیشان» را بیشتر درک کنند و ببینند، این حضور و مشارکت نیز بیشتر خواهد شد و همگان از برکات آن بهره خواهند برد. ان شاء الله. همشهری @ali_mahdiyan
✳️ سلسله نشست های بصیرتی 🔹 ویژه ی کنشگران و فعالان احیای امربه معروف و نهی از منکر در سراسر کشور 🔸 نشست نهم: تأثیر حضور مردم در حل مشکلات 👤 ارائه دهنده: استاد حجت الاسلام شیخ علی مهدیان؛ استاد حوزه و دانشگاه، مؤلف و پژوهشگر 📌با همکاری ستاد راهبری امر به معروف و نهی از منکر حوزه های علمیه ⏱ سه شنبه 24 بهمن ماه ساعت 21 🤳 لینک جلسه ↙️ http://B2n.ir/d46052 http://B2n.ir/d46052 ❌ تذکر: لطفا بعد از کلیک بر روی لینک، گزینه "ورود به عنوان مهمان" را بزنید و وارد کلاس شوید. 🔸 ‌‌【به احیاگری بپیوندید 】🔸 🌐 کانال رسمی مجمع ملی فعالان امر به معروف و نهی از منکر 👇 ╭┅────────┅╮ 💎 🆔 @EHYAGARI_IR ╰┅────────┅╯
تاثیر حضور در انتخابات در زندگی شخصی درباره ۱۰ 🔺اینکه تصمیم میگیرم، از خانه بزنم بیرون تا مدرسه یا مسجد محله مان تا یک رای بیندازم در صندوق رای، آیا این در زندگی شخصی و خانوادگی ام اثر دارد؟ بله. صرف حضور در انتخابات فارغ از هر نتیجه ای، در زندگی شخصی و خانوادگی ما موثر است. چگونه؟ 🔺قبل از آنکه دلایل متعدد از آیات و روایات و استدلالهای عقلی را ذکر کنم، به تجربه شرکت کنندگان در راه پیمایی ها، انتخابات ها، برنامه های جمعی آرمانجویانه و معنوی مراجعه میکنم. از افراد بپرسیم اصل حضور و همراهیتان چه حالی بهتان میداد؟ میگویند احساس نشاط، احساس امید، احساس قوت و قدرت، حس خوش با هم بودن، با هم خواستن، احساس بهجت معنوی. اما چرا اینگونه است؟ آیا این دلیل خاصی دارد؟ 🔺آیه ای از قرآن بین اتصال افراد به یک قدرت برتر معنوی و جدایی آنها و ضرر شخصیشان چنین میفرماید: إِنَّ الَّذِينَ يُبَايِعُونَكَ إِنَّمَا يُبَايِعُونَ اللَّهَ يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ ۚ فَمَنْ نَكَثَ فَإِنَّمَا يَنْكُثُ عَلَىٰ نَفْسِهِ ۖ وَمَنْ أَوْفَىٰ بِمَا عَاهَدَ عَلَيْهُ اللَّهَ فَسَيُؤْتِيهِ أَجْرًا عَظِيمًا همراهی با آن حرکت جمعی آرمانجویانه، احساس همراهی با یک قدرت برتر معنوی را به خود شخص میدهد، جدایی افراد هم باعث میشود خود شخص ضرر کند. فانما ینکث علی نفسه. دودش به چشم خودش میرود. ولی آنکه پای کار بماند، خودش اجر عظیم میبرد. هنوز اینجا بحث آثار اجتماعی نیست. سود و ضرر فردی در همان اصل حضور و همراهی محل بحث است. 🔺حضرت امام در کتاب سر الصلوه نکاتی میفرماید که استدلالهایی برای اتصال به هر حرکت جمعی الهی و آرمانجویانه است. او میگوید: «اگر انسان به وظایف و اسرار‏‎ ‎‏جماعت قیام کند، رغم انف شیطان را به طوری می کند که در هیچ عبادتی‏‎ ‎‏نمی کند؛ و در اجتماع مؤمنین و قلوب مجتمعۀ آنها، که دست غیبی الهی با‏‎ ‎‏آن است، فوایدی است روحی و معنوی که در کمتر عملی اتفاق آن افتد، با‏‎ ‎‏آنکه مصالح عمومی و اجتماعی در آن نیز ملحوظ است.» 🔺 حضور در انتخابات باعث میشود دشمنی و تبری از طاغوتها و ظالمان در وجود ما شدت پیدا کند. مبارزه با طاغوت باعث رشد روحی و معنوی افراد میشود. فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِنْ بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَىٰ لَا انْفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ پس هرکه در زندگی از طاغوت، دوری کند و خدا را باور داشته باشد، به چنان تکیه‌گاه مطمئنی پناه می‌بَرد که هیچ تزلزلی در آن راه ندارد. خدا شنوای داناست. لذا در روایات هست که جهاد و آرزوی جهاد شعبه ای از نفاق را در درون انسانها از بین میبرد. اینها اثر فعل اجتماعی در رشد معنوی و روحی آدمها است که خود را در زندگی شخصیشان نشان میدهد. 🔺امام علی در خطبه ۱۲۷ نهج البلاغه می فرماید: «الزموا السواد الأعظم فإن ید الله علی الجماعة وإیّاکم والفرقة فإنّ الشاذ من الناس للشیطان کما أنّ الشاذ من الغنم للذئب» جدایی از جمع و پیوستن به جداشدگان ، راه شیطان را هموار میکند. انسان را در کار شخصی اش ضعیف و ضربه پذیر میکند. روحیه شکست از شیطان در او شدید میشود. 🔺این نکته مهمی است که بین حضور اجتماعی در جامعه دینی و آرمانجو و تغییر حال و هوای فردی و زندگی شخصی ما رابطه بسیار وثیقی وجود دارد. اوج این نکته را در کار شهدا میبینیم که یک حضور اجتماعی و یک مدد عقلانی به جبهه حق میدهند اما خودشان رشد معنوی میکنند و تا ساحت نظر کردن به وجه الله پیش میروند. @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 شماره جدید نشریه خــــــط 💡توشه معرفتی و تبیینی انتخابات💡 ❇️ بهارستان مردم ❇️ 🗳 ویژه‌نامه انتخابات 🗳 🔰خرید نسخه الکترونیکی و توضیحات بیشتر🔰 👈 سایت خانه طلاب جوان 👉 🎁 با ۲۵% تخفیف 🎁 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
تاثیر مشارکت در شفافیت درباره ۱۱ 🔺طرح شفافیت بالاخره تصویب شد. آنهم شفافیت همه قوا و نه فقط مجلس. طرح با پیگیری جدی مجلس، تایید مجمع تشخیص مصلحت را گرفت. در طول مدتی که این طرح در کش و قوس تصویب بود، ۲۰۰ نماینده از ۲۹۰ نفر ، آرای خود را داوطلبانه در سامانه شفافیت ثبت میکردند. 🔺طرح نیاز به دو سوم آرا داشت که بیش از این مقدار به آن رای داده بودند. طرح نیاز به پیگیری و اصرار نماینده ها داشت بعد از آنکه شورای نگهبان بخشهایی را مخالفت کرد، مجلس پیگیری کرد. اما این طرح یک ویژگی مهم داشت. چه ویژگی؟ 🔺ویژگی مهم این طرح آن بود که درخواست مردم بود. در زمان مجلس لاریجانی فقط ۵۹ نفر به آن رای موافق دادند. همان زمان پناهیان در منبری آتشین، نمایندگان مجلس دهم را توبیخ کرد. فضای پنهانکاری های عجیب و غریب مسوولین در دهه نود همه را کلافه کرده بود. یک موردش فقط قصه ۲۰۳۰ بود و اعتراض رهبری به پنهانکاری دولتی ها. این بود که از بین بردن زمینه های پنهانکاری تبدیل به یک درخواست عمومی شده بود. این شد که کاندیداهای مجلس یازدهم یکی از مهمترین شعارهایشان همین طرح بود. این تنها طرح مجلس بود که امضای قالیباف پای آن بود، او البته آرای خود را در سامانه شفافیت نیز ثبت میکرد. 🔺مخالفین طرح هم البته نگران فشار گروهها و کانونهای قدرت و ثروت بر تصمیمات نمایندگان بودند. موافقین طرح اما میگفتند حضور و نظارت مردم ثمراتش بالاتر از این حرفها است. شفافیت زمینه ساز مطالبه گری و مبارزه با فساد است. طرح حالا تصویب شده، طرحی که قبل از تصویب نیز داوطلبانه اجرا شده بود. اما و صد اما 🔺فکر میکنید آنچه باعث شد این طرح تصویب شود چه بود؟ پاسخ فقط و فقط یک کلمه است و آن حضور و پیگیری و اصرار مردم. این را میگویند یک سبک درست مطالبه گری و عدالتخواهی و مبارزه با فساد. مردم خواستند و نمایندگان دنبال کردند. اگر نمایندگان با طرح شفافیت همراه بودند، حضور مردم به آنها «جرات» میداد و اگر مخالف بودند، حضور مردم آنها را «مجبور» میکرد. «گفتمان سازی انقلابیون» موثر بود. حضور و مشارکت مردم پای صندوق رای موثر بود. و رها نکردن این مطالبه عمومی حتی بعد از انتخابات نیز موثر بود. آری راه اصلاح کشور همین است و لاغیر @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا مشارکت؟ با مردم چه بگوییم؟ شیخ علی مهدیان درباره ۱۲ @EHYAGARI_IR @ali_mahdiyan
قالیباف و رائفی پور درباره ۱۳ 🔺الان مخاطبم کسانی که مثل آب خوردن میشه سرکارشون گذاشت نیستند. اینها همینن کاریشون هم نمیشه کرد. میرن سر کار. جون میدن برای کسایی که میخوان یک عده رو بازی بدن. قصه پسر قالیباف راسته یا دروغ؟ اگر راسته آخ آخ، چه رییس مجلس بدی، اگر دروغه وای وای، چرا پس هیچی نمیگه؟ ولشون کن اینها رو. 🔺مخاطب من اون آدمهایی اند که میفهمند قصه از چه قراره. میفهمن الان ترکوندن قالیباف معنیش چیه و اثرش چیه. سوالشون اینه که حالا چه کنیم؟ این ضربه تبدیل نشود به کم شدن حضور مردم. تبدیل نشود به ضربه به رهبری. تبدیل نشود به فلان و بیسار. ته دل یک عده خالی میشه با این خبر ها حالا چه کنیم؟ کسانی که آدمها براشون مهم نیستند اما حتما مقاصد دشمن براشون مهمه، حتما کمک به جبهه حق و ولی خدا برایشون مهمه. با اونها هستم. 🔺 بحث از رائفی پور و امثال و سبک اقدامشان را رها کنید. بارها گفته بودم مشکل ما سبک عدالتخواهی خوارجی است. نه حزب و گروه و جریان. حالا این آقا تصمیم گرفته از این سبک استفاده کند. سبک خاله زنک بازی، سبک بگم بگم، سبک فساد خیز بی اخلاقی و بی عقلی در مبارزه با فسادها. بله لایک خورش ملسه البته. 🔺این روش خطا است چه اطرافیان قالیباف بهش دامن بزنن یا نه مثل خودش باهاش حرف بزنن یا نه، این راهش نیست. غلطه. همشون با هم دارند غلط میکنند. ولی کلا رهاشون کنیم. این احمدی نژاد بازیها اگر فایده ای هم داشت و کسی رو بالا میبرد یا پایین میآورد تو قلب ملت که اینطور نیست، اما حتما رفوزه شدن پیش خدا نتیجه اش بود. حالا هم مهم نیست. رائفی هم مهم نیست. تو تاریخ ثبت میشه که این هم جایی که باید مدد میداد به جبهه، شروع کرد به کمک کردن و آب ریختن به آسیاب دشمنان سیدعلی. ولش کن این هم مثل بقیه. 🔺چه کنیم در این شرایط؟ هیچی. نگران نباشید. «فرصتی که در دل تهدیدها هست در خود فرصتها نیست. شرطش این است که نترسید و نترسیم و نترسانیم» این جمله سردار مقتدر و مظلوم ما بود. بچه ها ساکت نشید. تردید نکنید. بیایید موفقیتهای دولت و مجلس را با صدای بلند بگیم و توضیح بدیم چطور ایمان مردم که باعث حضورشون شد، سبب اصلی این موفقیتها بود. الان قصه رائفی پور و قالیباف و فلان آخوند ریش بلند و فلان نادان مجازی مساله من و شما نیست. فقط روشنگری کنیم. آن مقدار که صحنه برایمان روشن است. بگوییم. به همان مقدار آدمهایی که حرف ما را میشنوند. یقین بدانید حجم تاریکی یک شب بلند یلدا هم قدرت خاموش کردن نور یک شمع کوچک را نخواهد داشت. کمک کنید و کمک کنیم . اسیر خاله زنک بازیها و جنگ قدرت ها نشویم. خدا با ما است. ان شاء الله @ali_mahdiyan
مشارکت ، اشتغال، عزت درباره ۱۴ 🔺بیکاری مرد، باعث احساس شکست و سرافکندگی اش میشود. کار و شغل جلوی فساد جوانان را میگیرد بله اما از آن مهمتر این است که احساس عزت میدهد. وقتی احساس ذلت در جامعه بیشتر شود، فساد و خطا رشد میکند. خوب راه حل چه بود؟ 🔺دیروز مرکز آمار اعلام کرد نرخ بیکاری به هفت درصد رسیده یعنی کمترین میزان در طول چهل سال گذشته. چطور این اتفاق افتاده؟ دلیلش تغییر ریل جدی دولت سیزدهم و مجلس یازدهم در امر اشتغال است. چگونه؟ کاهش نقدینگی از ۴۳ درصد به ۲۶ و جهت دادن پول به سمت تولید که باعث افزایش سرمایه گذاری در تولید شد. کاهش مالیات بر تولید از ۲۵ درصد به ۱۵ درصد ، تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و احیای چند برابری واحدهای تولیدی نیمه تعطیل و تعطیل. قوانین مجلس هم یک نظام قانونی برای این تغییر ریل را نشان میدهد 🔺قانون جهش تولید دانش بنیان، قانون جهش تولید مسکن، قانون تسهیل مجوز کسب و کار، تصویب اعتبار ویژه احیای کارخانجات، تصویب اعتبار ویژه اشتغال ، تصویب قانون مولد سازی، طرح مالیات بر دلالی اینها ریل گذاری مجلس بوده در این جهت. اما 🔺ریشه همه این اقدامات دولت و مجلس را باید یافت. یک جهتش انتخاب درست مردم است. اما جهت مهمترش «اصل مشارکت» مردم است. چگونه؟ 🔺مسیر راهبردی معامله با آمریکا و حساب کردن روی وعده های او کاملا شکست خورده بود. اگر بعد از این مردم پای کار نمیماندند. معنایش این بود که تنها راه را همان مسیر میدانند. شکست آن مسیر یک ناامیدی فراگیر ایجاد میکرد. این اجازه تغییر ریل را به مدیران ما نمیداد. برجام و امید به غرب شکست خورد اما ایران صاحب یک تجربه ارزشمند شده بود. مردم با حضورشان نشان دادند اداره کشور ظرفیت یک تغییر ریل جدی را دارد.«توجه به ظرفیتهای داخلی». 🔺ریشه عزت، بازگشت به خویشتن است. به ایمان خویش، به دارایی اصلی خویش. حضور مردم و مشارکت آنها، اجازه و فرصت جبران و اصلاح ایجاد میکند. توبه و اصلاح باعث رشد و تحول میشود اولین ثمره اش نیز رشد احساس عزت است. و لله العزه و لرسوله و للمومنین و لکن المنافقین لایعلمون @ali_mahdiyan
مجلس گام دومی ها درباره ۱۵ 🔺دور قبل مجلس وسط کرونا رای گیری شد. یادش به خیر. در اوج مشکلات اقتصادی و ضعفهای مدیریتی که به خاطر نبود پول نفت حالا این ضعفها بر ملا شده بود. انتخاباتی انجام شد با کمترین دو قطبی گری در جامعه و مجلسی روی کار آمد پر از جوان گام دومی. مجلسی با تصمیم گیریهای متفاوت . بگذارید مثال بزنم. 🔺میدانید قانون مالیات بر ارزش افزوده کی به ذهن نخبگان ما رسید؟ ۳۴ سال پیش از تصویبش یعنی سال۱۳۶۶، پیشنهاد به مجلس رفت اما بعد میرحسین پشیمان شد. چرا؟ از ترس فشار تورمی قانون، آنهم در شرایط جنگ. قانون رفت کنار تا سال ۸۱ در مجلس اصلاحاتی ها، باز طرح شد ولی تصویب نشد. آمد و آمد تا سال ۸۷ . یعنی بیست سال گذشت ، این بیست سال عمده مشکل چه بود؟ ترس از تورم ناشی از اجرای قانون. 🔺اما چه میشد کرد، برای کم شدن وابستگی به نفت ، برای برداشتن بار مالیات از گرده تولید کننده ، برای رونق تولید. این قانون لازم بود. به هر حال عقب افتاد.آمد تا سال ۸۷ ، گفتند یک دوره ۵ ساله امتحانی انجام بدهیم اشکالاتش که روشن شد، دائمی اش میکنیم. سال ۹۲ پنج سال تمام شد. اما هشت سال آزگار بعد از آن، قانون معطل ماند یعنی در دوران مجلس لاریجانی و دولت روحانی تا اینکه 🔺تا اینکه رسید به مجلس یازدهم، مجلس گام دومی ها. اینجا تصویب شد. چرا تصویب شد؟ چون فقط دانایی برای تصمیم گیری کافی نیست. شجاعت و جسارت هم لازم است. جسارتی که ناشی از روحیه جوان انقلابی باشد. یک اتفاق مهم در حوزه قانون گذاری انجام شده بود. این یک مثال بود. تعداد قوانینی که بعد از چهل سال و پنجاه سال معطلی، بعد از تشخیص درستیشان ، در این مجلس گام دومی ها تصویب شد خیلی بیشتر از این است. شاید بعدتر به مرور بیان کنم. اما و صد اما 🔺فکر میکنید علت این شجاعت و جسارت در تصمیم گیری چه بود؟ چرا قانونی که سی چهل سال درستی آن مورد اتفاق بود عقب میافتاد؟ دلیل اولش این بود که وقتی پول نفت هست چرا ریسک کنیم؟ این منطق غلط بود، اما همین هم تا دوران روحانی که گرفتاری کشور در تحریم و نیامدن پول نفت خود را نشان نداده بود اثر داشت. بعدش چطور؟ در دوره تحریمهای شکننده چرا تصویب نشد؟ 🔺 اگر بگویید اثر تورمی داشت، پاسخش این است که نبود پول هم باعث خلق پول میشد و همان اثر تورمی داشت که دیدیم و چشیدیم. چرا وابستگی به نفت و کمک به تولید را با این قانون سهل نکردند؟ چون تورم با خلق پول فرق میکرد نسبت به تورم ناشی از مالیات مصرف. آنجا مدیر با مردم روبرو نمیشد. روبرو شدن با مردم نیاز به یک اعتماد و رفاقت دو طرفه داشت. نیاز به همدلی داشت. همانکه در ابتدای دولت روحانی رهبری از مردم و از دولت درخواست کرد. 🔺مشارکتی که در دل دو قطبی و دعوا شکل بگیرد باعث میشود منتخب مردم از خیلی ها بترسد. اما مشارکتی که در دل همدلی و انسجام شکل بگیرد، باعث همدلی مدیران و مردم هم خواهد بود. مردم این بار آمده بودند اما از سر ایمانشان نه دعوای پرسپولیس استقلالی با هم. مجلس یازدهم و دولت سیزدهم، در چنین بستری روی کار آمد. لذا چیزی جز ایمان و اعتماد مردم و تعلق به آرمانها نداشتند. برای همین صادقانه و مخلصانه تصمیم های تحول ساز میگرفتند با شجاعت و جسارت. @ali_mahdiyan
⚡️هنوز واسه انتخابات دست به کار نشدی؟! 📣رویداد "وقت مأموریت" 🔹دورهمی گروه های فعال در انتخابات ارائه تجربیات گروه‌های فعال، محتوای تبلیغی، ایده های تبلیغی، سازماندهی طلاب و... 🗓یکشنبه٫ساعت۱۶ 📌سالن کوثر٫سازمان تبلیغات 💫 به "خانه طلاب جوان" بپیوندید: 🌐 @khanetolab
تحول در قانون درباره ۱۶ 🔺ایران نیاز داشت دوباره تجربه کند. غرب را. بهترین دولت برای این تجربه انتخاب شد. همه معتقد بودند ظریف و روحانی میتوانند. رفتند، اصرار کردند، حتی بعد از روشن شدن شکست طرحشان، ادامه دادند. نشد. وقتش بود ایران قهر کند، ناامید شود، اعتراض کند، به هم بریزد، اما ایران فرق میکند با همه جا. او عاقل و صبور، انتخاباتی آبرومندانه برگزار کرد. حضور مردم یعنی راه دیگر را امتحان کنید؟ کدام راه؟ همانکه از اول رهبر میگفت و مسوولین دل نمیدادند. بازگشت به خویشتن. به توان داخلی. به تولید. به کندن ناف اقتصاد از نفت. به اقتصاد مقاومتی. معجزه حضور، باعث زمینه سازی برای تغییر بود. این تغییر در تصمیمات مجلس خود را نشان داد. چگونه؟ 🔺یک قانون راهبردی برای پس گرفتن امتیازاتی که داده بودیم. حالا غرب باید دنبال ایران میدوید. دوم تغییر ریل اقتصاد در قالب نظام قوانین متفاوت، قانونهایی که سالها بود معقولیتش روشن شده بود ولی هزار ملاحظه کاری مانع تصویبش شده بود: 🌱قانون مالیات بر ارزش افزوده: تصویب پس از ۳۴ سال. ضرورت: جدایی از وابستگی به پول نفت، زمینه سازی برای رونق تولید علت تاخیر ترس از آثار تورمی. 🌱قانون مالیات بر خانه های خالی تصویب پس از ۵۰ سال ضرورت: کمک به اقتصاد بدون نفت، فشار بر سوداگری و دلالی، سوق سرمایه انباشته در مسکن به سمت تولید، و کمک به درمان درد مسکن. کدام درد؟ سال ۷۵ حدود ۱۵ درصد ایران در خانه های استیجاری بودند سال ۹۵ این عدد به ۳۰ درصد رسید. وزیر مسکن شارلاتان و بی بته روحانی میگفت افتخار میکنم یک واحد مسکن نساختم. مسکن مهر مزخرف است. سال ۹۹ ، عدد به ۴۴ درصد خانه استیجاری در ایران رسید. این البته در حالی بود که سال ۹۵ که ۲۴ ملیون خانوار در ایران زندگی میکردند ، ۴.۷ ملیون خانه خالی و نیمه خالی هم در کشور وجود داشت. آن اظهارات وزیر مسکن، این هم وضعیت معطلی قانون مالیات بر خانه های خالی. 🌱قانون مالیات بر سوداگری و سفته بازی تصویب بعد از یازده سال ضرورت: سوق پول در بازار دلالی دلار و سکه و مسکن و خودرو به سمت تولید کمک به کنترل قیمت این موارد و جلوگیری از درامدهای نجومی از دلالی اینها سال۹۳ با درخواست آخوندی وزیر مسکن این طرح از دستور کار مجلس لاریجانی خارج شده بود. تا مجلس یازدهم 🌱طرح اصلاح ساختار بانک مرکزی و اصلاح ساختار بانکی تصویب پس از ۵۰ سال ضرورت: اقتدار بیشتر بانک مرکزی برای کنترل بانکهای خصوصی و آثار مخرب ناترازیشان در تورم علت تاخیر: تعارض منافع 🔺موارد بیش از اینها است. قانونها دست مدیران را باز میکنند. قانونها نشان دهنده عزم وکلای مردم بر تغییر ریل جدی کشور بود. اینکه رشد اقتصادی کشور در سال ۲۰۲۳ در جهان دوم شد، اینکه نرخ بیکاری به پایینترین میزان در چهل سال اخیر رسید، اینکه تورمی که دهها اقتصاددان نزدیک به روحانی در نامه رسمی به رییسی سه رقمی شدنش را پیش بینی کرده بودند روی عدد چهل ثابت ماند ولو با حذف ارز ترجیحی ولو با اغتشاشات وارداتی، ولو با هزار مشکل داخلی و خارجی، اینها آثار این عزم جدی تغییر است که من و شما لابلای اخبار خاله زنکی مجازی ندیدیم و درباره اش گفتگو نکردیم. اما همه اینها آثار کوچکی از مشارکت و حضور مردم بود که در ابتدای یادداشت توضیح دادم. @ali_mahdiyan
-1519509760_660682250.pdf
378.2K
شیخ علی مهدیان تقریر تا جلسه هشتم @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تدریس شیخ علی مهدیان 🔺جلسه نهم 🔹نقش تفکر در سلوک از منظر امام 🔹جایگاه تفکر در سبک سلوکی حضرت آقا 🔹تفکر مفید؛ ۱.به کارگیری قوه عقل عملی 🔹تفکر مفید؛۲.تفهیم به قلب @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تدریس شیخ علی مهدیان 🔺جلسه دهم 🔹نقش تفکر در سلوک از منظر امام۲ 🔹بررسی تفکر در اندیشه امام با توجه به کتاب «آداب الصلوه» 🔹تفکر مفید؛ ۱.به کارگیری قوه عقل عملی 🔹تفکر مفید؛۲.تفهیم به قلب @ali_mahdiyan
بگیر و ببند درباره 18 🔸«بگیر و ببند» در کشور خلق یک عده است. حوزه علمیه که باید پایگاه «آزاد اندیشی» باشد، درش تحصن میشود که چرا فلانی چنین نظراتی دارد و میگوید. خوب داشته باشد. این فرهنگ کثیف لعن و نفرین مال ما نیست. مال غرب است. چه پیش از رنسانس چه پس از آن. مال دنیای پر از استکبار غرب است. ولو پشت ریش و عمامه مخفی اش کنیم. 🔸آقا به خدا قسم زشت است، چند سال قبل یکی از مراجع بزرگ شهر میگفت من متعرض نظرات حضرت امام ره نمیشوم چون حوصله جنجالهایی که یک عده راه میاندازند ندارم. یعنی اصلا هیچی ولش کن. به نظرات امام فکر هم نمیکنم. صحنه برای اندیشه درباره امام آماده نیست. در همین حوزه افتخار میکنند فلان روشنفکر را با کتک از شهر بیرون کردند. خوب غلط کردند. بیجا کردند. کی بنا بود اینگونه به تقابل با اندیشه غلط برویم. مگر اندیشه را میشود با لنگه کفش خفه کرد. همین ها باعث شده سخنان امام و آقا در حوزه امروز وارد نشود و در حاشیه کار فرهنگی و فوق برنامه، بازی بازی کنند با آن. من دست آن عالمی را میبوسم که رهبر و امام را در این شهر نقد میکرد، که یک عده از ما علافهای خوش گذران دردمان بگیرد شاید اندیشه کنیم درباره معقولیت سخنان رهبرانمان، این حکیمهای فقیه و سالک که مظلومیتشان اعظم از صلاحیتشان است. از چیزی میترسیم مگر، به خدا قسم اندیشه امام و آقا هر چقدر بیشتر نقد شود عظمتش خود را بیشتر نشان میدهد. 🔸«بگیر و ببند» یک خلق شده برای عده ای. نگاه کنید ببینید بعد از برنامه فاخر معلی چطور به آسمان و زمین توهین میکنند. نمیبینند و نمیفهمند چطور صدا و سیما آماج تیرهای زهرآگین رسانه های خبیث شده چون در تلاش است نشاط معنوی و ایمانی را در جامعه بسط دهد، به خدا قسم یک روز به سید بشیر مظلوم و علی فروغی شبکه سه میتازند یک روز وحید جلیلی مجاهد را تمسخر میکنند، یک روز قالیباف پرکار و جهادی مجلس انقلابی را میکوبند، یک روز فلان استاد دگر اندیش حوزه و فلان آیت الله و چه و چه را قیچی میکنند، آخرش خودشان میمانند و تریبونهای ریش دارشان، اف بر این فرهنگ استبداد ریشو. 🔸مردم! شما را به خدا بیایید پای صندوقهای رای، که این بساط جمع شود. من میدانم ، دیده ام، شنیده ام در محافلشان که چطور میگویند خمینی مجبورمان کرد و الا رای مردم یعنی چی؟ دیده ام اگر رهبری نگفته بود و هر کس دیگری گفته بود که همین بی حجابها هم اکثرشان مومنند و فرزندان منند، اینها چنان یقه پاره میکردند و تحصن بازی راه میانداختند که بیا و بپرس. جهالت خطرناک است. استبداد و زور گفتن از آن خطرناکتر ولی وقتی این دو در هم ضرب میشوند نمیدانی چه سم مهلکی میافریند. 🔸مردم اگر میدان را خالی کنیم میدانم که عده ای مثل آب خوردن با یقه بسته و تسبیح شاه مقصود پشت درهای بسته برای دار و ندارمان تصمیم میگیرند. آن وقت معلوم نیست از انتهای جلساتشان استکبار رضاشاهی بیرون میزند یا سند بیست سی غربی . مشارکت یعنی همه هستند همه انقلابی اند، همه صاحبند، همه را در چشم این خلق مشمئز کننده غربی کنیم که این خالص سازی ها ور بیفتد. @ali_mahdiyan
🔴سیزدهمین قسمت برنامه تلویزیونی «خیابان آزادی» 📌با حضور: 🔻 حجت الاسلام علی مهدیان 🔺در این برنامه پاسخ می دهیم: اقدامات اولویت دار در کنشگری حجاب چیست؟ 🗓️ ۲۹ بهمن ماه 🕙ساعت ۲۲ از شبکه افق سیما بصورت زنده ️ @khiyabaneazadi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹مدتی است همه چیز مهیای یک پوست اندازی نخبگانی است. چرا؟ 🔹بررسی زاویه نگاهی که همیشه مهاجم است. ۲۰ دقیقه 🔺مخاطب: خواهران و برادران طلبه آماده برای تواصی به مشارکت 🔺شیخ علی مهدیان درباره ۱۹ @ali_mahdiyan