eitaa logo
بر پا
6.9هزار دنبال‌کننده
637 عکس
366 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
حمله به کنسولگری ایران و شهادت هفت نفر از مهمترین سرداران ایران اتفاق کوچکی نیست. هر جای دیگری در دنیا چنین اتفاقی میافتاد، ضربه به عزت یک کشور به حساب میآمد. من فقط چند پرسش دارم: سوال اول اینکه این همه فرمانده بلند پایه ایرانی در خاک سوریه چه میکردند؟ مشغول چه کاری بودند؟ کار آنها چه ربطی به اسراییل داشته؟ ایران مشغول جنگ با اسراییل و ضربه زدن به او هست یا نیست؟ اگر نیست پس این اخبار چیست اگر هست مشغول چه کاری است خبر داریم؟ سوال دوم اینکه چند روز پیش اسماعیل هنیه به تهران آمد، زیاد النخاله نیز بین تجمع صدهزار نفری تهرانی ها رفت. این آقایان که امروز باید مشغول جنگ با اسراییل باشند در تهران چه میکردند؟ آمدند عکس یادگاری بگیرند یا تصمیماتی درباره جنگ بگیرند، این تصمیمات به ایران چه ربطی داشت؟ چرا هر دو نفر ایران را در خط مقدم و جلودار مقاومت توصیف کردند؟ سوال سوم اسامه حمدان از رهبران بلندپایه حماس رسما اعلام کرد، ایران کمک راهبردی به ما میکند و چند و چون کمک های ایران را فعلا نمیتوانیم توضیح دهیم. سوال این است که ایران چه کمکی میکند؟ کمک راهبردی یعنی چی؟ فرقش با ضربه نظامی چیست؟ میدانیم؟ سوال چهارم اینکه چند روز پیش رویترز رسما اعلام کرد در دیداری که بین قاآنی و سیدحسن نصرالله انجام شد، سیدحسن از او خواسته وارد جنگ مستقیم نظامی نشود، سیدحسن گفته این جنگ ما است. او در سخنرانی های مختلف خود ایران را محور اصلی مقاومت میداند، چرا از سردار قاآنی خواسته ایران وارد نبرد مستقیم نظامی نشود؟ چه دلیلی دارد؟ چرا مقاومت از عدم حضور مستقیم ایران سود میبرد؟ سوال پنجم مدتی است اخبار مربوط به اختلاف جدی آمریکا و اسراییل درباره جنگ را میشنویم آمریکا برای اولین بار قطعنامه پیشنهادی روسیه و چین درباره آتش بس را وتو نکرد، حماس از این قطعنامه استقبال کرد، اسراییل مخالفت علنی کرد. اختلافات داخلی اسراییل به وضعیت غیر قابل کنترل رسیده، حلقه محاصره اسراییل تنگتر شده، رهبر ایران به زیاد النخاله اطمینان داد که شما نابودی اسراییل را خواهید دید. این در حالی است که مسوولین اسراییل دائما ایران را مسوول مستقیم همه بلایایی میدانند که بر سرشان میآید خوب سوال این است که واقعا این اتفاقات کلان که نشان دهنده سرعت گرفتن نابودی اسراییل است، به ایران چه ارتباطی دارد؟ خلاصه آنکه شواهد نشان میدهد به اذعان دوست و دشمن، صحنه به لحاظ راهبردی در چنگ ایران است. ایران حضور مستقیم در جنگ تا کنون نداشته اما همواره متهم اصلی بوده، آیا میتوان گفت ضربات ایران راهبردی و در جهت محو اسراییل بوده؟ و ضربات اسراییل به ایران نظامی و در ابعاد عملیاتی بوده است؟ یک نکته هم به برخی «تحلیلگران مجازی»، اینکه ایران انتقام میگیرد یا نمیگیرد ، ضربه باید بزند یا نزند، کی بزند، کجا را بزند، چه کند یا نکند ، نیاز به توصیف صحنه مبارزه دارد؟ چطور در حالیکه بخش گسترده ای از جنگ را اساسا نمیدانید درباره جزییات انتقام نظامی اظهار نظر میکنید و از آن زشت تر آنکه با مطالبات و اظهارنظرها بر مبنای مجهولات مختلف چطور بی اعتمادی به فرماندهان ایران را در صحنه رسانه ترویج میکنید، چرا اصرار دارید نقشه دشمن را تکمیل کنید؟ @ali_mahdiyan
📰تیتر امروز روزنامه همشهری پشیمانتان میکنیم אנחנו נגרום להם להתחרט על זה . @ali_mahdiyan
*هجوم على القنصلية الإيرانية واستشهاد سبعة من أهم قادة إيران ليس حدثًا صغيرًا.** في أي مكان آخر في العالم، سيعتبر مثل هذا الحدث ضربة لكرامة بلد. لديّ فقط بعض الأسئلة: السؤال الأول: ماذا كان يفعل كل هؤلاء القادة الإيرانيين رفيعي المستوى في سوريا؟ ماذا كانوا يعملون؟ ما علاقة عملهم بإسرائيل؟ هل إيران تخوض حربًا مع إسرائيل وتضربها أم لا؟ إذا لم يكن الأمر كذلك، فما هي هذه الأخبار؟ إذا كانت كذلك، فما هي الأعمال التي نقوم بها؟ السؤال الثاني: قبل أيام قليلة، جاء إسماعيل هنية إلى طهران، وذهب زياد النخالة أيضًا إلى تجمع مئات الآلاف من طهران. ماذا كان يفعل هؤلاء السادة الذين يجب أن يكونوا مشغولين اليوم بالحرب مع إسرائيل في طهران؟ هل أتوا لالتقاط صورة تذكارية أم لاتخاذ قرارات بشأن الحرب؟ ما علاقة هذه القرارات بإيران؟ لماذا وصف كلاهما إيران بأنها في المقدمة وقائدة المقاومة؟ السؤال الثالث: أعلن أسامة حمدان، أحد كبار قادة حماس، رسميًا أن إيران تقدم لنا مساعدة استراتيجية، ولا يمكننا حاليًا شرح تفاصيل المساعدات الإيرانية. السؤال هو ما الذي تقدمه إيران؟ ماذا تعني المساعدة الاستراتيجية؟ ما هو الفرق بينها وبين الضربة العسكرية؟ هل نعرف؟ السؤال الرابع: قبل أيام قليلة، أعلنت رويترز رسميًا أنه في اجتماع بين قاآني والسيد حسن نصر الله، طلب السيد حسن من قاآني عدم الدخول في حرب عسكرية مباشرة، وقال السيد حسن: هذه حربنا. في خطاباته المختلفة، يعتبر إيران المحور الرئيسي للمقاومة، فلماذا طلب من القائد قاآني عدم دخول إيران في معركة عسكرية مباشرة؟ ما هو السبب؟ لماذا تستفيد المقاومة من عدم وجود إيران المباشر؟ السؤال الخامس: منذ فترة، سمعنا أخبارًا عن خلافات خطيرة بين الولايات المتحدة وإسرائيل حول الحرب. لأول مرة، لم تعترض الولايات المتحدة على قرار وقف إطلاق النار الذي اقترحته روسيا والصين، ورحبت حماس بهذا القرار، بينما عارضته إسرائيل علنًا. وصلت الخلافات الداخلية في إسرائيل إلى حالة لا يمكن السيطرة عليها، وأصبحت حلقة الحصار حول إسرائيل أضيق، ووعد زعيم إيران زياد النخالة بأنكم سترون تدمير إسرائيل. هذا بينما يعتبر مسؤولو إسرائيل إيران باستمرار مسؤولة مباشرة عن كل الكوارث التي تحل بهم. حسنًا، السؤال هو ما علاقة هذه الأحداث الكبرى التي تشير إلى تسارع تدمير إسرائيل بإيران؟ باختصار، تشير الأدلة إلى أنه من وجهة نظر الصديق والعدو، فإن الساحة استراتيجيًا في قبضة إيران. لم يكن لإيران وجود مباشر في الحرب حتى الآن، لكنها كانت دائمًا المتهم الرئيسي. هل يمكن القول أن ضربات إيران كانت استراتيجية وتهدف إلى محو إسرائيل؟ وضربات إسرائيل على إيران كانت عسكرية وعملياتية؟ https://zil.ink/alimahdiyan @ali_mahdiyan
هدایت شده از پایگاه تحلیلی صراط
▪️حمله به کنسولگری ایران و شهادت هفت نفر از مهمترین سرداران ایران اتفاق کوچکی نیست. هر جای دیگری در دنیا چنین اتفاقی میافتاد، ضربه به عزت یک کشور به حساب میآمد. ❌واما چند پرسش؟.... ✍️علی مهدیان 🔻 را دنبال کنید. @serat_ir1
هدایت شده از پایگاه تحلیلی صراط
هدایت شده از پایگاه تحلیلی صراط
هدایت شده از پایگاه تحلیلی صراط
هدایت شده از پایگاه تحلیلی صراط
هدایت شده از پایگاه تحلیلی صراط
هدایت شده از پایگاه تحلیلی صراط
دگرگونی محاسبات و تصمیمات 🔺اگر به هفت هشت سال پیش برگردیم، وضعیت بغرنج یمن را به یادآوریم متوجه میشویم امروز حکمرانی بلامنازع در دریای سرخ بدون کمترین مزاحمت عربستان و امارات، چه معنایی دارد. این همان کشوری است که درباره گرسنگی و قحطی و جنایت سعودی ها درش همه دنیا نگران بودند. امروز بدبین ترین تحلیلگران هم از حضور عجیب و غریب مردم در یمن و پشتیبانیشان از غزه متعجبند. 🔺باز به حافظه سیاسی خود مراجعه کنیم و وضعیت سبک جنگیدن حزب الله در جنگ سی و سه روزه را به یاد آوریم، او مجبور بود با گروههای سیاسی مختلف در داخل درگیر باشد، مردم را همراه کند، فشار و ضربات صهیونیستها را هم تحمل کند، پیروزی او در آن زمان در چنین شرایطی محقق شد، اما امروز به سادگی فتیله جنگ را هر چقدر اراده کند، بالا میکشد و بدنه مردمی و حاکمیتی لبنان هم عموما پشت سر او و همراه با منطق او هستند. 🔺سوریه هم قصه جالبی دارد. همه غرب تصمیم گرفت سوریه را مال خود کند، حالا بمبارانهای گاه و بیگاه اسراییل در خاک سوریه نشان میدهد این خاک دیگر کاملا در مشت مقاومت است. یک کشور در همسایگی اسراییل محل اصلی استقرار فرماندهان نظامی ایران در جنگ با اسراییل شده. 🔺حلقه محاصره اسراییل تنگ بود اما الان تبدیل به یک حلقه آتش شده و کل سرزمینهای اشغالی را برای حاکمانش تبدیل به باتلاق کرده. یادتان بیاید قبل از پانزده مهر(هفت اکتبر) اسراییل رهبران جهاد اسلامی را ترور میکرد و برای حماس خط و نشان میکشید. امروز ده درصد از توان حماس و جهاد را هم نتوانسته ضربه بزند. از این اعجاب آورتر قدرت مردم غزه است. زدن مردم باید آنها را پشیمان کند از پشتیبانی، پس چرا آمارها محبوبیت بیشتر حماس و سنوار و الضیف و دیگران را نشان میدهد؟ 🔺سخنان رهبری با مسوولین نظام بسیار پر نکته بود اما عجیبترین و مهمترین نکته ای که او خبر داد این بود که «محاسبات منطقه‌ای، بعد از این حادثه‌ی طوفان‌الاقصیٰ تغییر کرده است و تغییر خواهد کرد؛ آن محاسبات [قبلی] دیگر وجود ندارد. هم تصمیمات جبهه‌ی مقاومت، هم تصمیمات جبهه‌ی مقابل ناگزیر تغییر پیدا خواهد کرد؛ کمااینکه تغییر هم پیدا کرده و وضع مقاومت در منطقه وضع دیگری شد و بیشتر از این دگرگون خواهد شد و دشمنان اسلام و دشمنان مقاومت و دشمنان جمهوری اسلامی مجبورند و ناگزیرند که به این تغییرات تن بدهند و بدانند که نمیتوانند در این منطقه بر جامعه‌ی مسلمان حکمروایی و فرمانروایی کنند.» 🔺تحول و دگرگونی در محاسبات و تصمیمات آنهم در سطح حکمرانی و فرمانروایی در منطقه رخ داده و اوضاع در مشت جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی است. او قبلا هم گفته بود جغرافیای قدرت تغییر کرده و طوفان الاقصی نقطه ای «تاریخ ساز» شده. این یعنی بحث ما فوق بحث های راهبردی است، یک چرخش سریع و اساسی در تاریخ تمدن بشر رخ داده. حکومت طاغوت در سطح بین الملل اسلامی در حال نابودی است آنهم به سرعت. @ali_mahdiyan
اصلا فکر کن این جنگ تمام شد آتش بس شد تو خیال میکنی بعد از این با این همه جنایت مسلمانان دست از سر اسرائیل برمیدارند؟ نوجوان غزه ای به کمتر از محو این غده سرطانی راضی میشود؟ ماجرا رو به تمام است @ali_mahdiyan
سید مقاومت چه گفت؟ قصه «صدق، امید، حماسه» 🔺سخنان سید مقاومت دلالتهای بسیاری داشت. اول آنکه نشان داد اگر به ما میگویند «فرمانده های ایرانی ترسیده اند و کنار کشیده اند و منفعلند»، به آنها هم میگویند «ایران و آمریکا با هم ساخت و پاخت کرده اند و شما را جلو فرستاده اند». 🔺 مهم خط «تحقیر» است. که جهت اصلی دشمن است. ذهن ها را با فضای دروغ تخدیر میکنند تا «روح حماسه و امید» را از آنها بگیرند. راهبرد الهی رهبری را ندیدن و تن به مسیر دنیایی و ضعیف دادن، نتیجه اش تحقیر است. 🔺 راه ضعیف و مسیر غلط کوتاه بینانه دنیایی به جای آن راه اصلی و درست چه میکند؟ أَتَسْتَبْدِلُونَ الَّذِي هُوَ أَدْنَى بِالَّذِي هُوَ خَيْرٌ ، این انتخابها شما را در چه وضعی قرار خواهد داد؟ ضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ وَالْمَسْكَنَةُ، تحقیر تحقیر تحقیر. 🔺سخنان سید مقاومت اما واقعیت صحنه را نشان داد، اول آنکه روح مقاومت در ایران در «راهپیمایی روز قدس ایران» خود را خوب نشان داد، دوم آنکه امروز هر چه از ضعف اسراییل و اضمحلالش میبینید نتیجه ابتکار و استقامت ایران است. سوم اینکه زدن کنسولگری ایران خطای راهبردی اسراییل بود، او قوه عاقله خود را از دست داده و این خودش یک دستآورد مهم مقاومت است، لذا اسراییل با سرعت دارد خودش خودش را نابود میکند. 🔺سید گاهی فریاد میزد، گاهی میخندید و گاهی با آرامش توضیح میداد تا دشمن از پاسخ بازدارنده ی ایران که زمانش و چگونگی اش روشن نیست خوب بترسد، بترسد و البته آماده باشد که شرایط برایش در وضعیت بسیار بدتری قرار گرفته. او هم خواهد ترسید هم عزتش را خواهد باخت و هم وجودش را. سید درست گفت که این سخن اسراییلی ها راست است که این بار جنگ بر سر موجودیت است. کاش نقش ایران را در نظم کنونی جهان در سخنان سید مقاومت تفصیل جملات چند شب پیش رهبری بود که جمهوری اسلامی را مهمترین دارایی امروز جهان اسلام میدانست. 🔺جنایتهای اسراییل برای عده ای نتیجه اش تحقیر مقاومت و احساس انسداد و شکست است، اینها حتما تیرهای دشمن به مغز و قلبشان خورده است. اما برای عده ای دیگر همه این جنایتها در کنار آن سقوط گام به گام دشمن پیام امید و بنابراین حماسه دارد. @ali_mahdiyan
💡چرا تمرکز بر موضوع انتقام، ایستادن در نقطه اشتباه تحولات است؟ 🖊مهدی افراز 🔸احتمالا ساعت های پیشرو، بستر اولین رخداد نظامی رسمی ایران بر علیه رژیم صهیونیستی و البته یکی از هزارمین مورد غیررسمی آن خواهد بود. این اتفاق در عین این که از حساسیت برخودار است اما پرداختن به آن و به طورکلی تمرکز بر مقولاتی چون حضور مستقیم ایران، انتقام، تقاص، سیلی و ... ایستادن در نقطه غیراساسی‌ و اشتباه تحولات منطقه است. 🔹امروز جمهوری اسلامی امیر حوادث غزه است و رقیبانش همگی اسیر. این برتری در وهله نخست به حمایت تسلیحاتی، مالی، سیاسی و رسانه ای ایران از مقاومت مرتبط نیست. طوفان الاقصی و حوادث پیرامون آن مظهر غلبه منطق جمهوری اسلامی در مناسبات قدرت و اثبات حقانیت آن در الهیات سیاسی معاصر بوده است. 🔸حجم مصیبت در غزه معلول شکاف میان منطق انسان و جهان انقلاب اسلامی با انسان و جهان مدرن است و هیچ چیز این فاصله را جز همین حجم خشونت پر نمی‌کند. هیچ حد واسط مشترکی برای ما دیگر وجود نخواهد داشت، اگر بود هیچگاه عالم غربی زیر بار هزینه های این جنایات نمی رفت. امروز عالم مدرن هیچ ابزار دیگری جز کشتار جمعی برای تعامل با عالم انقلاب اسلامی ندارد. 🔹زلزله امروز غزه و طوفان الاقصی معلول برخورد دو سازه تمدنی و تاریخی است. بر شالوده این دو سازه هیچ پدیده واحدی استوار نخواهد ماند. خون های مقدسی که بر زمین آسمانی غزه ریخته می شود، خون بهای از جاکندگی و وارستگی انسان انقلاب اسلامی از رویای آمریکایی است. 🔸این خون ها امروز بیداری آفریده و به برکت آن، گفتار ۴۵ ساله جمهوری اسلامی در موضوع فلسطین، اسرائیل و غرب تبدیل به نجوای درونی میلیون ها انسان و پیش نویس قطعنامه های بین المللی شده است. حماسه غزه به همه فهماند، منطقی که ۴۵ سال جمهوری اسلامی برمبنای آن همه سیاست های منطقه ای خود را بنا کرده و برای پایداری بر آن زخم ها خورده، حرف ها شنیده، فشارها کشیده و بهترین انسان های خود را تقدیم نموده، سنت تغییر ناپذیر هستی است که هیچ مفری از آن وجود ندارد. به رسمیت نشناختن رژیم و سفارش به مقاومت خونین اگر روزی یک داعی داشت امروز یک جهان حامی آن است. 🔹غلبه منطق جدید نوید دهنده شکل گیری نظم جدید خواهد بود. تغییر موازنه مابین عقلانیت ها و الهیات هاست که تغییرات سیاسی، نظامی، اقتصادی و جغرافیایی را پی ریزی می کند.کوچک‌ترین حوادث معرکه حتی به اندازه یک آه که از زبان یک مادر غزاوی خارج می‌شود تقویت کننده منطق جمهوری اسلامی و تضعیف کننده طرح های معارض اوست. 🔸وقتی یک منطق در حال غلبه پیدا کردن است دیگر نمی شود تحولات را بر اساس کلیشه‌های سابق تحلیل نمود و ارزش گذاری کرد. مفاهیمی همچون انتقام، تقاص یا بازدارندگی پیش از ۷ اکتبر، کلیشه‌های مناسبی برای تعیین وضعیت ایران در قبال اقدامات رژیم صهیونیستی و طرح های آمریکایی بود اما امروز کل صحنه با همه جزئیات و اضلاعش‌ دگرگون شده است. انتقام اختصاص به معرکه ای دارد که در آن تعادلی مابین قدرت‌ها وجود داشته باشد، طوفان الاقصی هیچ توازنی مابین ما و استکبار باقی نگذاشته است. کل صحنه نموداری از مجازات و تنبیه تاریخی ارزش های آمریکایی توسط منطق انقلاب اسلامی است. 🔹وقتی در تحلیل مناسبات، همچنان تمرکز بر ادبیات انتقام است معنایش آن است که هنوز درک درستی از تحولات صورت نگرفته است. در نظم جدید اساسا واژگانی همچون انتقام و بازدارندگی دیگر برای ما بی‌معناست. طوفان الاقصی و من تبع آن این مفاهیم را از معنای سابق تخلیه کرده است. تا زمانی که طرح واره نوینی از حوادث غزه شکل نگرفته باشد ما همچنان گرفتار کلیشه های سابق خواهیم ماند. روایت فتح آوینی طرح واره ای برای سامان دادن به خرده گزارشات میدانی از دفاع مقدس بود و ما امروز بیش از هر چیز از فقدان آوینی غزه در رنج راهبردی هستیم. 🔸ممکن است جمهوری اسلامی در پاسخ به ترور دمشق یا بقیه حوادث مشابه، تل آویو و حیفا را با خاک یکسان و یا تصمیم بسیار محدودتری بگیرد که اساساً ممکن است این تصمیمات در نقطه خود بهترین تصمیم هم نباشد اما زوم کردن لنزها در این موضوع ناشی از ایستادن در نقطه اشتباه تحولات است. @ali_mahdiyan
چرا پناهیان نابود نمیشود؟ 🔺تک تک پایگاه ها و مراجع فکری و اندیشه ای کمک کننده به طرح رهبری باید داغان شوند. همه هم با سوتی هایی که خودشان میدهند. خطا که همه دارند، کافی است روی آنها متمرکز شوند تا بالاخره گیرشان بیندازند. 🔺این وسط کسانی که درباره آن خطاها و سوتی ها وارد بحث میشوند سرکارند، اصلا طرف مقابل روی چنین ذهنهایی سرمایه گذاری میکند. کسانی که منتظرند ببینند بهانه جدید دشمن چیست تا درباره اش بحث کنند و با بحث کردنشان مساله را داغ کنند و خلاصه هم خودشان هم دیگران را سرکار بگذارند. 🔺صدیقی را دیدید، زدند زدند زدند که چه بشود؟ که آخر سر وقتی عذرخواهی هم کرد، وحیداشتری توییت بزند که این تازه یک مورد بود از این موارد بسیار در بین روحانیون پیدا میشود. وحید اشتری کیست؟ رابطه اش با یاشار سلطانی و صبا اذرپیک و که و که چیست، مهم نیست. مهم این است که محکوم هم شود به دلیل دروغگویی، یک عده حزب اللهی پشتش درمیایند و قوه قضاییه را محکوم میکنند. (نامه شان را ببینید، امضاها را ببینید تا عمق فاجعه معلوم شود). آخرش هم معلوم نمیشود چرا طرف زندان نمیرود و بالاشهر تهران کافه و پاتوق راه میاندازد. مهم نیست. 🔺مهم ذهن خراب ما است که داریم بحث میکنیم «گوشت‌تلخ» معناش چی است، توهین هست یا نه. و هزار بار بازی خوردیم و باز هم. اما برای پناهیان این اول بار نیست که دام پهن کرده اند. او اما هنوز نابود نشده. چرا؟ 🔺عزت دست خدا است. عزت را خدا میدهد.اما عزت گرفتن از خدا قواعدی دارد. 🌱وسط میدان بودن و برای جبهه حق و رهبر الهی اش شمشیر زدن 🌱خسته نشدن 🌱صبر کردن 🌱فارغ از همه آشوبها فکر کردن و فهمیدن و رشد کردن 🌱نترسیدن و آبرو و عزت را به خدا سپردن 🌱خالص بودن و برای خدا بودن و بسیاری از ویژگیهای دیگر را باید در این جنگ جهاد تبیین تمرین کرد و کمک داد. همه ملاحظه‌کارهای بیفایده که فکر میکنند دو تا لگد به جمهوری اسلامی بزنند آبرودار میشوند همگی هیچند و در حاشیه اند و آخر سر هم نخواهند ماند. این نور جمهوری اسلامی است که میماند. نور اقامه ولایت. آری تفسیر وجه‌الله همین است. حقیقت ولایت. ببینید امروز چطور دشمنان این شجره طیبه نابود میشوند خودش همینطور رشد میکند و برگ و بار میدهد. ببینید صحنه جهانی را. متصل شوندگان به این حقیقت و پشت کنندگان به آن نیز همین سرانجام را دارند. کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذوالجلال و الاکرام 🔺پناهیان عمری است با روضه سیدالشهدا زندگی میکند. روضه اقتدار و مظلومیت. روضه آنکه خواستند نابودش کنند اما ماند. بعد از هزار سال ببینید پرچمی جز پرچم حسینیه در اهتزاز نیست @ali_mahdiyan
آقای تشکل! ⚡️⚡️«این مقداری که شما(تشکلها) راجع به توقّع از دولت و نظام و شخص حقیر و مانند اینها اینجا بیان کردید، بدانید چند برابرش من از شما توقّع دارم» 🔺وضعیت اخلاقی که درگیرش هستید و خبر هم ندارید که این گناه است و چه بلایی سرتان میآورد. متهم کردن این و آن در فضای مجازی است، شما فرصت دارید تهمت بزنید و او فرصت پاسخ هم ندارد. این عین ظلم و بی عدالتی است. ولو به اسم عدالت چنین کنید. اینقدر راحت اسم نبرید. (ضعف تشکلها در اخلاق) 🔺به لحاظ فکری و اندیشه باید روی خودتان کار کنید. اینطور به مرور دارید تحلیل میروید. خیلی اوقات زیر اسم اسلام کارهای ضد اسلامی انجام میگیرد. متصل شوید به اساتید فکر انقلاب مثل مرحوم مصباح. (ضعف تشکلها در اندیشه) 🔺بدانید کجایید و چه آرمانی را دنبال کنید. شما در دامن «نظام انقلابی» متولد شدید. آن را بشناسید. به آن لگد نزنید. از داشته های آن بهره بگیرید. بدانید چه بودیم و امروز چه هستیم. ارزش آن را بدانید. این محافظه کاری نیست. (شکر نظام انقلابی) 🔺دو آرمان را پیگیری کنید 🌱«اداره‌ی کشور به شیوه‌ی اسلامی» 🌱«ارائه‌ی یک الگو به مردم جهان برای اداره‌ی خوب یک کشور» بدانید در زمانه دولت سازی هستیم. از دوران نظام انقلابی عبور کرده ایم. فقط نق نزنید. ایده بدهید برنامه بدهید، فکر کنید، راه حل بدهید. در این جهت که رسالت تاریخی شما است، باشید. (آرمان مشخص برای کار در داخل و خارج) 🔺بیش از توجه به خارج از دانشگاه به داخل توجه کنید. دانشگاه باید به جز «تربیت عالم» و «تولید علم»، مدیریت این دو را بر عهده بگیرد. این دو نباید در خدمت دستگاه استکبار قرار بگیرند. همینها را پیگیری کنید که دانشگاه چنین بشود و دانشجویان دیگر هم پای کار بیایند. (تحقق حاکمیت انقلابی در بستر دانشگاه) 🔺«این حوادثی که در سطح منطقه و در سطح دنیا شما را به هیجان می‌آورد و به آنها افتخار میکنید، مربوط به کشور شما است، مربوط به جامعه‌ی شما و به انقلاب شما است.» این ها همه محصول تلاش کشور و پیشرفت آن در الگودهی است. متوجه شدید یکی از سر فصلهای مهم نقش ایران در حوادث منطقه و دنیا را؟ همین را پیگیری کنید، همین را دنبال کنید که عقب ماندگیهایش جبران شود. (آرمان جهانی که باید دنبالش کنید این است) 🔺من خیلی حرفها میزنم، میشنوید، ولی دنبال نمیکنید. چرا دنبال نمیکنید؟ مشغول چه کار مهمتری هستید؟ @ali_mahdiyan
شریعت مستضعف 🔺چند روز پیش رهبری در گفتگوی با کارگزاران نظام به صراحت نظرشان را درباره ضرورت رعایت حکم شرعی و قانونی حجاب بیان کردند، روز عید فطر هم درباره حکم شرعی روزه و روزه خواری در منظر عموم سخن گفتند. رعایت احکام شرعی و غیرت دینی روی این احکام مدتها است مورد تاکید ایشان و کم توجهی عده‌ای است. واقعیت آن است که رویکردهای خاصی به شریعت باعث استضعاف شریعت می‌شود. 🌱شریعت خشک: رفتار انسانها دارای روح و معنا است و‌ با توجه به آن روح و معنا واقع میشود. شریعت هم که صورت دین است اینگونه است. ظاهر خالی از معنا و مقصد و روح، بی خاصیت است. امام میگوید این ظاهر مطعون است کنار باید برود. این شریعت جذاب و خواستنی هم نیست. انسان و جامعه آن را پس میزند. مثلا حجاب یک معنای معنوی دارد. حال حجاب مثلا حال خوش عزم و عزت و کرامت و معنویت و روحانیت است. این احساس حجاب مهم است. خانمها بیش از آقایان عطش کرامت دارند و با حجاب آن را در جان خود مینشانند. 🌱شریعت منفعل: عده ای شریعت را تابع سیاست میدانند. به تعبیر رهبری دینشان سیاسی است نه سیاستشان دینی. مصلحت که میگویند مرادشان انفعال مقابل خواست عرفی و عمومی است. عرف و عمومی که فکرشان تحت مدیریت و حکومت دشمن است. صدرا در کتاب الشواهد الربوبیه توضیح میدهد که نبوت (معنا و عمق انسان کامل) روح شریعت است و شریعت روح سیاست است. سیاست دینی بنا است شریعت را محقق کند و مصلحت را برای تحقق شریعت در جامعه به کار میبرد اما عده ای همین مفهوم مصلحت را برای انفعال شریعت و عقب نشینی آن به کار میبرند لذا روز به روز کوتاه میآیند. جریان انفعال مقابل طاغوت (استکبار در چهره تمدن غرب) یک شاخصه اش همین است. دین حداقلی در واقع دینی که گام به گام عقب مینشیند مقابل پیکره تمدن غیر الهی و طاغوتی. 🌱شریعت مرده: اقامه شریعت نیاز به قدرت دارد. همانطور که بیان شد سیاست به شریعت جسد میدهد، امام فرمود حکومت فلسفه عملی همه فقه است. بدون قدرت شریعت محقق نمیشود. لذا مساله حکومت و ولایت اساس و محور اصلی شریعت است. حالا کسی که نظام ولایت و تقابلش با نظام طاغوت را نمیفهمد، شریعت لمس و مرده و ناشدنی را طلب میکند. شریعت انتزاعی. این شریعت اجرایی نیست. زمان و مکان نمیفهمد. اولویت و تقدم و تاخر نمیفهمد. برایش مهم نیست دشمن چرا روی یک حکم شرعی متمرکز میشود برایش مهم نیست طرح ولی و جبهه حق برای تحقق شریعت چیست. لذا فقط نق میزند اگر هم حاکم شود به سرعت ناکارامدیش روشن میشود و کنار میرود. اتفاقی که در عربستان میافتد را ببینید همانطور تغییری که در طالبان رخ داد و همینطور انزوای برخی اندیشه های حوزوی موجود در شیعه، اینها همه اش محصول شریعت لمس شده است. شهید مطهری میگفت غرب اسلام را لمس شده میپسندد. یعنی خالی از اقامه، خالی از ولایت، خالی از قدرت و سیاست. 🔺شریعت خشک و بی روح، شریعت منفعل و رو به حداقل، شریعت لمس و مرده و انتزاعی، اینها میتوانند تبدیل به زاویه نگاه و سپس فرهنگ خاصی شوند، که شریعت را مستضعف میکند، آنگاه آن را وحید و طرید نگه میدارد، فریادهای ولی و امام جامعه را درست نمیشنود و نمیتواند محقق کند. شریعت و فقه را هم مستضعف میکند ولو عمامه به سر باشد، ولو خود را متدین بداند. @ali_mahdiyan
فهم در جبهه سازی 🔺یکی از ویژگیهای مهم حاج قاسم، جبهه سازی است. او توانست «هسته های مقاومت» را تبدیل به «جبهه مقاومت» کند و امروز آثارش را داریم میبینیم. 🔺 امروز به موازات فشار اقتصادی دچار یک جنگ رسانه ای فرهنگی و شناختی هستیم. دشمن فقط جبهه ای مقابل ما نساخته بلکه یک محیط زندگی مجازی درست کرده که ویژگیش دو قطبی سازی و اختلاف افکنی است. چگونه میتوان در این محیط زیست اختلاف ساز زیست و آن را تغییر داد، و از آن ضربه نخورد؟ 🔺یک لازمه اش فعال کردن ساحت اندیشه است. اهل فکر و عقلانیت شدن. عقلانیت برای همه خواسته های ما لازم است، از جمله همین وحدت، شبکه سازی، جبهه سازی. بگذارید چند مثال بزنم: 🔺 وقتی بنی اسراییل با گوساله سامری به سمت شرک(توحید حیاتی ترین آرمان جبهه حق) سوق پیدا کردند، هارون ع، مراقب وحدت بود و نگذاشت وحدت جامعه از بین برود. «إِنِّي خَشِيتُ أَن تَقُولَ فَرَّقْتَ بَيْنَ بَنِي إِسْرائِيلَ» چون این وحدت را باعث اصلاح امت و تقابل با مفسدین میدانست.« وَأَصْلِحْ وَلَا تَتَّبِعْ سَبِيلَ الْمُفْسِدِينَ». 🔺مثال دیگر ماجرای قرآن سر نیزه کردن لشکر معاویه و درخواست وحدت حول کتاب خدا است، اینجا مسیر امیرالمومنین با خوارج ظاهرگرا جدا شد. او میگفت این وحدت دشمن پسند است ظاهرش وحدت است و باطنش اختلاف و پاشیدگی جبهه حق. 🔺در فتنه سال ۸۸ عده ای آدمهای خوب دم از وحدت خواص میزدند. عده دیگری دم از دوتایی اصولگرایی و اصلاح طلبی میزدند. حال آنکه هر دو خطا بود، ملاک روشن بود. نه اصلاح طلبی مهم بود دیگر و نه اصولگرایی، مهم این بود که مقابل این نقطه روشن یعنی مقوله فتنه، هر کس چه موضعی میگیرد. چه کسی صریح است. چه کسی سکوت کرده، چه کسی صدایش کم رمق است. ملاک اراده رهبری بود. ملاک اراده دشمن بود. 🔺در ماجرای کمک ایران به سوریه و بشار اسد، بدنه جدی از جبهه اسلامگرایان مخالف اسراییل حتی ، با ایران مخالف شدند. بخش جدی از جریانات دنیای اسلام با ایران اختلاف پیدا کردند. حاج قاسم با روسیه هماهنگ شد اما با این جریانات اسلامی اختلاف پیدا کرد، نه فقط داعش و جبهه النصره بلکه بسیاری از جریانات اخوانی و سلفی و سنتی و غیره مقابل ما شدند، ملاک ضربه به اراده اسراییل بود و رشد و اصلاح امت و اراده رهبر جبهه. 🔺رهبری پس از انتخابات مجلس بارها بحث اختلاف و وحدت را مطرح کرد. دلیلش هم با توجه به منتخبین جدید روشن است. اما برخی معتقدند «گفتمان امید» را رها کنیم یا نقد «گفتمان آرمانجویی و عدالتخواهی بی عقل و بی اخلاق» را رها کنیم که اختلاف نسازیم. گفتمان را نقد کردن که البته غیر از نقد این و آن است. و این کاری است که رهبری هم میکند در دیدار با دانشجویان هم دوباره چنین کرد. 🔺جبهه سازی باید مقابل طرح دشمن باشد پس طرح دشمن را باید دانست، هماهنگ با حرکت اصلاحی رهبری باید باشد پس طرح رهبری را هم باید دانست. و الا خودش یک «وحدتگرایی خوارجی» و ظاهرگرا خواهد بود در خدمت دشمن. 🔺انسانهای جبهه ساز و جریان ساز باید اندیشه ای راهبردی داشته باشند تا بتوانند «سعه صدر» حقیقی و مخلصانه پیدا کنند یعنی وجودشان گسترده شود که به قول امیرالمومنین ع ابزار اصلی جلودارها و پیشروها است. «آله رئاسه سعه الصدر» @ali_mahdiyan
تلقی‌های اشتباه از تنبیهایران به اشتباه راهبردی خود پی برد 🔹برخی میگویند ما از اول هم گفتیم صبر راهبردی غلط است و باید با انتقام و تنبیه و سیلی جلوی اسراییل را گرفت. دائم میگفتید اسراییل میخواهد ایران را درگیر جنگ کند. حالا بفرما، خودتان هم فهمیدید این مسیر خطا بود. 🔺اولا صبر یا عدم صبر ایران را اهداف راهبردی او مشخص میکند. 🔺دو هدف راهبردی ایران برای محو اسراییل، یکی ایجاد «ایران قوی» است و دوم تشکیل حلقه محاصره آتشین حول اسراییل. چرا؟ 🔺شکست هژمونی اسراییل در منطقه باعث میشود فلسفه وجودی اسراییل زیر سوال برود، اسراییل اصلا در منطقه هست که محاسبات حاکمان و مردم مسلمان به نفع غرب تغییر کند و مانع وحدت و مبارزه آنها با اراده استکبار شود. شکست این اقتدار باعث خواهد شد هزینه غرب از جیب و آبرویش برای چنین موجودیتی به صرفه نباشد و به مرور پشتیبانی از اسراییل ضعیفتر شود. 🔺اقتدار ایران نیز باعث میشود هم محاسبات حاکمان در تعامل با جریان مقاومت تغییر کند و هم منطقه برای بعد از محو اسراییل یک الگوی مهم تمدنی داشته باشد. 🔺ضربه به کنسولگری ایران حمله به خاک ایران بود و این، بیش از همه، آن خط راهبردی که ایران دنبال میکرد را خراب مینمود. این غیر از ترور برخی سرداران ایرانی بود که در حین مبارزه شان شهید میشوند تعرض به خاک یعنی تعرض به ایران. یعنی تعرض رسمی به اقتدار. 🔺 شاهد اینکه پیش از این نیز ایران ضربه مستقیم به اسراییل زده بود او رسما اعلام کرد دو کشتی اسراییلی را در اقیانوس هند هدف قرار داده. این پذیرش مسوولیت رسمی همزمان با موشک باران مقر تروریستها در عراق و پاکستان بعد از ماجرای حمله تروریستی رخ داد. سطح و سبک ضربه البته هر زمان فرق میکند اما در نهایت باید طرح کلی راهبردی ایران دنبال شود. ✍ضربه ایران، آغاز جنگ است 🔹تنبیه ایران هر چه باشد شروع جنگ نیست بلکه ادامه آن است، این جنگ هم، فقط جنگ ایران نیست بلکه جنگ امت اسلام است گرچه ایران جلودار و محور اصلی آن است. ✍اسراییل ایران را منفعل کرد 🔹یک عائدی مهم طوفان الاقصی که کمتر مورد توجه قرارگرفته این است، که عقل حاکمان اسراییل منهدم شده، آنها خیال میکنند هنوز با ترور فرماندهان مقاومت یا خشونت نسبت به زن و بچه کارشان پیش میرود، حال آنکه هر عملی انجام میدهند صحنه در جهت طرح راهبردی ایران بیشتر تغییر میکند. ✍ضربه ایران ورق را بر میگرداند 🔹صحنه جنگ معطل حضور مستقیم ایران نبود، حرکت این جنگ به سمت پیروزی های مهم جبهه مقاومت با شتاب پیش میرود، اگر چه رفتار اسراییل هم امروز نیاز به سیلی و تنبیه داشته باشد. این جنگ رو به شکست مقاومت نبود که با حضور ایران بخواهد ورق برگردد. اگر چه همین تنبیه و سیلی هم میتواند یک «نقطه عطف» و شتاب دهنده جدی به افول اسراییل باشد که توسط خود اسراییل پاس گلش به ما داده شد. ✍ضربه ایران کنشی صرفا احساسی 🔹حالا ایران میتواند در چارچوب یک استدلال حقوقی سیلی بازدارنده بزند و اینگونه هم مراقبت از معیشت و امنیت و اقتصاد ایران کند و هم طرح کلان منطقه ای خود را در قبال محو اسراییل پیش ببرد. @ali_mahdiyan
الحمدلله رب العالمین مبارک باشه ❤️
ما ❤️این موشکها و پهپادها نقطه عطف تاریخ مقاومت شدند، اما صحنه را درست ببینیم. از این شمشیر صاحب خراشهای متعدد (ذوالفقار) عبور کنیم، پشت سرش آن دستی است که شلیک کرد، آن اراده ای است که تصمیم گرفت. نه هوشمندی که کی و کجا را بزند، نه، نه آن عقلی که میداند چه زمان باید ایران وارد صحنه شود، بلکه عمیق تر از اینها. ❤️پشت سر این «حدید» قوی و بران و براق، داغ هایی است که قلب صبور این مردم سالها است جمع کرده، سالها فشار اقتصادی، امنیتی، تحمل حمله بی امان زخم زبان ها، تحقیرها، هجوم روایتهای سیاه انسداد و ناامیدی و «ما بیچاره ایم» از زبان دوست نادان و دشمن دانا. ❤️عمیق تر ببینیم، پشت سر همه این داغهای مردم صبورمان، آن امید سبز مهدوی راسخ در جانشان که دست خدا را بالاتر از همه دستها میدیدند و صبر میکردند، آن ایمان سرخ حسینی را که باید ایستاد و کم نیاورد. پشت سر این موشکها شبهای احیا را ببینیم، ورزشگاه صدهزار نفری قرآن خوانها را، اشکهای حین قنوت فطر و «ان تدخلنی فی کل خیر ادخلت فیه محمد و آل محمد» را ❤️پشت سر این شمشیر صاحب خراشهای متعدد یعنی ذوالفقار دست علی ع را ببینیم. یدالله را ببینیم که فوق ایدیهم است. «و ما رمیت اذ رمیت» را. این جا ایران است. آری. صدای وز وز پهپادها و هو هوی موشکها زیبا بود اما نه به اندازه صدای تپش قلبهای صبور و مومن این مردم هوشمند و عاشق. ❤️دوستی بعد از یوم الله عین الاسد از من پرسید، چرا ماجرای هواپیمای اکراینی پیش آمد، بعد از آن اقتدار یداللهی؟ به او گفتم چون فراموش نکنیم پیروزی ها باید همزمان با رشد و معرفت مردم حاصل شود. و الا یوم الله را هم نخواهیم فهمید و نمیتوانیم مظهر «صبار شکور» باشیم. وقتی نصرت الهی ظهور پیدا میکند منتظر امتحانهای بعدی باشید چرا؟ چون اذا جاء نصرالله و الفتح که محقق شد نوبت فسبح بحمد ربک و استغفره است. باید دست او را دید و با این نعمت رشد کرد، ضعفهایمان را باید جبران کنیم. یا با قدم معرفت پیش میرویم یا با مدد امتحان و بلا. ❤️این گونه است که تاریخ را میسازیم. اینگونه «ما» لشکر سید خراسانی را سامان میدهیم برای مهیا شدن و زمینه سازی ظهور. ان شاء الله. یوم الله است دست افشانی کنیم با قلبی تسبیح گو و حمد گو و با عزم استغفار و جبران. @ali_mahdiyan
موشک بالستیک و عبور از پدافند چند لایه غربزدگی 🔺لایه اول : «انفعال ایران» در نبرد طوفان الاقصی خوراک رسانه ای بود که مدتها تلاش میکردند ذیل کلان پروژه «تحقیر و یأس و انسداد» به کام ذهن مردم ایران ریخته شود و طبق معمول عده ای که کمشان هم زیاد است تکرارش میکردند. 🔺لایه دوم: از این لایه اساسی تر اینکه بستر رسانه ای جدید که در ظاهر فضای گفتگو و همفکری را فراهم میکند، در حقیقت نقش جدی در ایجاد جهان های موازی فکری و دو قطبیهای اجتماعی دارد. به گونه ای که به مرور آدمها در یک جغرافیای واحد، هیچ زبان مشترکی با هم ندارند. این نکته را اضافه کنیم به اینکه اساسا حاکمیت مجازی مدتها است در دست همان کسانی است که نسل‌کشی غزه را مدیریت میکنند، و آنها دنبال فروپاشی ایران و کل جبهه مقاومت در بستر فکری و مجازیند. 🔺لایه سوم: از همه اینها جدی تر «خشیت فرهنگی» بخشی از مردم مقابل ابهت غرب است. این که «او با یک دکمه چنان میکند» که ظریف میگفت یک جمله معنا دار فرهنگی است. اصلا بسیاری از آدمها در ایران و کل جبهه مقاومت که تحلیلهای غرب را میپذیرند و ذهنشان را به «مدیریت رسانه ای» غرب میسپارند، حقیقتا در عمق جانشان مقابل هیمنه غرب کرنش میکنند. این یک واقعیت از فرهنگ باقیمانده پهلوی است. 🔺آری، شما باید درگیر این جنگ رسانه‌ای_ فرهنگی باشی تا بفهمی اگر چه عبور از فلاخن داوود و گنبد آهنین و پدافند اسراییل و فرانسه و انگلیس وآمریکا و رسیدن به صحرای نقب و زدن پایگاه هوایی نواتیم، مهم بود اما مهمتر از همه آنها، عبور از این بستر چند لایه انفعال فرهنگی و رسانه‌ای بود. 🔺هماهنگی جریانات مختلف ایران حتی تا سلبریتیها و بسیاری از خودتحقیرها و غربزده ها و برجامیها و اصلاحاتچی ها که شاید آخرین بار در ماجرای شهادت حاج قاسم اینطور با هم یکصدا شده بودند(حول مظلومیت جمهوری اسلامی) حالا حول هیبت و اقتدار جمهوری اسلامی یکصدا شدند. این عبور موشکها از دوقطبی های غربساخته ساده نبود که اتفاق افتاد. 🔺سطح دیگر عبور از رسانه های غربی بود. آچمز شدن نخست وزیر انگلیس در مصاحبه و یبوست شورای امنیت در دادن حتی یک بیانیه و اقتدار ایران در موضع گیری که نه فقط از زبان سلامی و امیرعبداللهیان که حالا از زبان دشمنان ایران حتی شنیده میشد و شکستن تصویر انفعال ایران را هم جدی بگیرید که موشکها از آن هم عبور کردند. 🔺و اما و هزار هزار اما ، از همه مهمتر و اساسی تر ضربه موشکها به آن فرهنگ عمیق ریشه دار «خشیت مقابل هیبت پوشالی غرب» بود. موشکها به آنجا خوردند. متزلزلش کردند. خیلی ها در عمق جانشان از خود میپرسند این همان اسراییل کذایی بود، آن همان آمریکای رویایی بود که اینطور همه با هم تحقیر شدند؟ این پیروزی مهمتر بود این را باید جشن گرفت. این که به قله نزدیکیم را ظاهربین ترین ایرانی ها هم تماشا کردند و در چشم خودتحقیرترین گفتمانها هم فرو شد، این یک واقعه تماشایی بود. 🔺من شخصا بیشترین لذت را از این عبور تماشایی موشکها از سطوح چند لایه فرهنگ غربزدگی بردم و سجده شکر بر خاک ایران کردم. @ali_mahdiyan
اینکه در ایام «تخریب بقیع» جشن «تحقیر اسراییل» را میگیریم نیز درش آیات و نشانه هایی است برای کسانی که صحنه تحولات عالم را عمیق، تاریخی و تمدنی تحلیل میکنند. تخریب تمدن تخریبگرشان خیلی وقت است که آغاز شده الان فقط همه چیز تماشایی شده. @ali_mahdiyan
30.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در تذکر اجتماعی باید توجه داشته باشیم که چه حسی را القاء میکنیم. حس نباید حس تقابل و درگیری باشد. به تصویر رسانه ای رفتارها باید دقت کرد، بدون توجه به تصویر رسانه یک رفتار، نمی‌توان کاری انجام داد. اساسا تصویر تقابل پلیس و دخترک، به نفع کیست. http://www.telewebion.ir/episode/0xb77e017 @ali_mahdiyan