eitaa logo
بر پا
6.9هزار دنبال‌کننده
637 عکس
364 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
امر سیاسی 🔺دیدم خیلی از دوستان ما کلیدواژه فیلسوفان سیاسی آلمان را انتخاب کرده‌اند به عنوان پرچم گفتمان خود. مقوله "احیای امر سیاسی". لیبرالیسم صحنه ای تصویر می‌کند که درش "آزادی" و "رقابت" صحنه‌گردانند و عملا باعث جلوتر افتادن عده ای از دیگران بدون جنگ و خون ریزی می‌شوند. اگر دیدید مفهوم جنگ و مبارزه را حذف کردند و به جای آن رقابت را قرار دادند احتمال بدهید بنا است وارد چارچوب غرب لیبرال شوید. اگر دیدید مفهوم جامعه و جهان و امر کلان را حذف کردند و به جای آن امر خرد و کارهای کوچک را قرار دادند، باز نگران همین موضوع باشید. اگر دیدید شما را در بستر یک صحنه روالمند عادی قانونی قرار میدهند و برای نقطه های بحران و استثنا ایده ای ندارند، و نقش حاکم را صفر کردند باز نگران همین نکته باشید. 🔺 لیبرالیسم انسان را مثل بهائم میپسندد. زندگی در دالان‌های کوچک ابهام و مشغولیتهای خرد و کوچک و آرزوهای شخصی. این زندگی متوجه نمی‌شود که به نام رقابت، کانون‌های ثروت و قدرت شکل می‌گیرد و فربه می‌شود و قد می‌کشد و آنگاه همو برایتان قانون می‌گذارد و حاکم پشت پرده ای می‌شود. لیبرالیسم روی واقعیت پرده ای از نفاق و حماقت می‌کشد که شما پشت سر حقوق و تکالیف و قانون، مقوله قدرت و جنگ را نبینید و دوشیده شوید در حالیکه حواستان به چمنزار است. کار خیر کنید در این بستر، کمک به همان کانون‌های ثروت و قدرت و نفاق است. 🔺ابزار جدیدشان امروز چیست؟ حیات مجازی و رسانه‌ای. او شما را در این بستر مشغول می‌کند به خودتان، به تمایزات و اختلافات خردتان، کم کم از هم غایب میشوید، امر کلان را نمی‌بینید بلکه خود را میبینید، حاکمیت مطلق پشت صحنه مجازی را نمیبینید، اسیر روالهای دنیای مجازی می‌شوید و همگی مشغول یک رقابت مسخره کسب شهرت می‌شوید. 🔺امر سیاسی با این توضیح ممکن است جذاب به نظر بیاید ولی این تصویر از امر سیاسی شما را از متن زندگی جدا میکند، از طبیعت انسانی و حیوانیت انسان دور می‌کند، حال آنکه طبیعت و حیوانیت بستر رشد انسان است. این نگاه نسبت به مفهوم زندگی نامهربان است، نسبت به مفهوم خانواده بی تفاوت است، اینها را سیاسی نمیداند، کلمه پیشرفت را به زبان نمیآورد، عدالت را بیشتر به معنای سلبی‌اش یعنی نفی ظالم و مفسد می‌فهمد و نه ایجابی. مفهوم امر سیاسی یک فهم چپ و ناقص به حیات شما می‌دهد. با این گفتمان تاب نمی‌آورید. طرفدارانی تخیلی و احساسی شبیه صحنه نازیسم ایجاد میکنید، همان بستری که این فلسفه درش رویید، عموم مردم را نمی‌توانید با خود همراه کنید، تک تک این مفاهیم استرس‌زا و عذاب آور است حق هم دارند چون مثل زندگی رهبانی مسیحیت که نفی زندگی طبیعی می‌کرد به نام معنویت‌، این نفی زندگی طبیعی می‌کند به نام مبارزه کلان. 🔺احیای امر انقلابی امام اما، اینگونه نیست. او می‌گفت همین زندگی شخصی را با رویکردی کلان و توجه به دشمن و توجه به قدرت انجام دهید تا رشد کنید، همین زندگی خانوادگی را. همانطور که درباره معنویت نیز چنین میگفت. چرا؟ چون بستر امر انقلابی بلوغ و ارتقا و رشد معنوی است. هر کس می‌تواند در یک بستر طبیعی اما معنوی کمک کننده پیشرفت کشور باشد و ایجاد کننده عدالت. جنگ حتی در چنین بستری فهم میشود، جنگ به شما هویت می‌دهد اما نه با نفی دیگری بلکه جنگ خود برخاسته از یک دارایی عمیق هویتی است که در شما وجود دارد، دستنوشته های حاج قاسم را مرور کنید. 🔺بگذارید در ایام ما بعد انتخابات این نکته را هم اشاره کنم. بستر گفتمانی که سعید جلیلی از آنجا برخاست بیشتر شبیه اندیشه های انقلابی امام بود لکن این گفتمان با نگاه و گفتمان چپ به امر سیاسی توسط برخی از نزدیکانش نفله خواهد شد ، پذیرش اجتماعی هم نخواهد داشت. در دو قطبی ها هم شکننده خواهد بود، ساده نگیرید وقتی تمرکز از رویکرد اثبات کننده و ایجابی "نقش پر شکوه برای هر ایرانی" و "جهش ایران"، به سمت تمرکز بر رویکرد نفی کننده "دولت سوم روحانی" سوق پیدا کرد. چون جلیلی جماعتی را نداشت که سخن نوی او را تبیین کنند و جذاب و حیات بخش به دست مردم برسانند، لذا مساله بالعکس شد برای او. حالا هم در ادامه فضای سرخوردگی هواداران او را داریم به جای عزم بر ادامه مسیر، فضای متهم کردن اقوام و دیگر افراد را داریم به جای نقد علل عدم فهم و پذیرش گفتمان خودی. @ali_mahdiyan
آذری‌ها 🔺میزان آرای پزشکیان در استان‌های ترک زبان، نسبت غیر عادی را نشان می‌دهد حدود ۸۵ درصد به ۱۵ درصد. در حالیکه این نسبت در دیگر استان‌های کشور حدود نصف نصف است. (۱۲ و نیم ملیون در مقابل ۱۲ و نیم ملیون تقریبا ) 🔺شبیه این اتفاق در آرای سال ۸۴ افتاد، مهرعلیزاده که با اختلاف در دور اول انتخابات در کل کشور آخر شد، و چهار درصد رای آورد، در استان آذربایجان شرقی که زادگاهش بود نفر اول شد. 🔺مهرعلیزاده اما در سال ۱۴۰۰ رسما به نفع عبدالناصر همتی کنار رفت. عبدالناصر همتی اهل کبودرآهنگ همدان است، او نیز ترک است و بارها در انتخابات به ترکی سخن گفت، اما این ها باعث نشد فاصله بالای آرای او و رییسی جبران شود، آقای رئیسی در آذربایجان شرقی حدود ۶۷ درصد و در آذربایجان غربی حدود ۶۳ درصد رای آورد. چرا آذری ها در انتخابات ۱۴۰۰ رفتار متفاوتی نشان دادند؟ 🔺شبیه این اتفاق در ۱۳۸۸ افتاد، جمله معروف زهرا رهنورد همسر میرحسین موسوی همین بود که چطور ممکن است استان‌های آذری زبان به فرزند خود رای ندهند و لرها با داماد خود رای ندهند؟ میرحسین در زادگاهش آذربایجان شرقی نیز با فاصله خوبی کمتر از احمدی نژاد رای آورد. 🔺راز این تفاوت کنش سیاسی استان‌های آذری زبان روشن است، هر جا تمایز آرا در کل کشور به نحو واضحی به نفع یک طرف نبوده، نقش اشتراک‌های فرهنگی و زبانی قومی در رای دادن آذری ها جدی تر بوده، هر جا تمایز آرا در کل کشور به نحو واضحی به سمت یک کاندیدا بوده، نقش این اشتراک‌ها در رای دادن کمتر بوده. 🔺در بررسی علل سبک رای دادن اقوام نباید تک خطی تحلیل کرد. امور بسیاری در کنشگری مردم موثرند، اگر رقیب مردم را نسبت به "قفس کردن ایران" ترساند و یا شما را مصداق مذاکره کننده " تند و دورکننده" به تعبیر رهبری قرار داد و شما نیز رقیب را "ادامه روحانی" کردید و ترس از او ایجاد کردید در چنین فضایی که یک سلب دو طرفه پنجاه پنجاه شکل میگیرد، نقش امور دیگر در رفتار قومیت‌ها جدی می‌شود. 🔺اینکه چرا بعد از شهادت شهید رئیسی و دولت آنچنانی روحانی نتوانستیم، چنین قدرت واضحی را در بین آرای حدود ۵۰ درصدی که سه سال پیش با درصد بسیار بالا به رئیسی رای داده بودند و شهادت او را نیز دیده بودند، ایجاد کنیم، دلیلش همان است که ابتدای انتخابات، اصلاح طلبان به آن تصریح کردند؛ اختلاف در جبهه مقابل. علت این اختلاف چه بود؟ 🔺وجود جریان سیاه‌نما، متهم کننده که هم دولت مردمی و هم مجلس انقلابی را متهم کردند، با اتهام زنی در مجلس رای آوردند، باعث اختلاف های غیرقابل حل در جبهه انقلاب شدند، از وقتی در مجلس رای آوردند بارها از رهبری بابت سخنان و رفتارشان علنا تذکر گرفتند، در همین انتخابات حجم تخریب و تهمتشان به کاندیدای دیگر جبهه انقلاب بیشتر از غربگراها بود، به نام خلوص، تمامیت خواهند، بداخلاقند، عقلانیت سیاسی و اجتماعی ندارند و متاسفانه ظاهر انقلابی و حزب اللهی هم دارند. مانع تبیین و امید افزایی در کشورند، برای دیده شدن و رای آوردن از دردهای مردم سوء استفاده میکنند، همیشه با احساس پاجوش بودن و مظلوم نمایی زیست سیاسی دارند، بزرگتری ندارند و از شکستن حرمت هر بزرگتری لذت میبرند و و و که درباره شان بارها سخن گفته ام و معتقدم ما بقی امور همگی فرع این جریانند. 🔺این جریان سخنان جدی رهبری بر عدم تخریب و لجن پراکنی در ایام انتخابات را کاملا کنار گذاشتند، بعد انتخابات با متهم کردن آذری ها نفهمیدند که اولا عملا خودشان را نابود میکنند چون یک قومیت مهم و موثر و انقلابی ایران را مقابل خود قرار میدهند، و آنچنان را آنچنان تر میکنند، گسل‌های قومیتی را که اصلا اینقدرها پر رنگ نیست پررنگ میکنند، می‌خواهند به رقیب ثابت کنند که ما اگر در دور دوم شکست خوردیم دلیلش ضعف عملکرد و گفتمان و محاسباتمان نبوده، که اتفاقا آن را ناخودآگاه ثابت میکنند. کاش اینها از اول انتخابات سکوت میکردند @ali_mahdiyan
وحدت وحدت وحدت این متن را یا نخوانید یا تا آخر بخوانید «وَ أَطِيعُوا اَللّٰهَ وَ رَسُولَهُ وَ لاٰ تَنٰازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ رِيحُكُمْ وَ اِصْبِرُوا إِنَّ اَللّٰهَ مَعَ اَلصّٰابِرِينَ»﴿أنفال‏، 46﴾ با هم نزاع نکنید، چون سست میشوید، تاثیرتان در محیط پیرامونی‌تان از بین میرود، صبور باشید. درست است، راست است این آیات. در آیات سوره آل عمران علت شکست‌ احد هم نزاع بود و هم سستی و هم حرف رهبری را گوش ندادن. تنازعتم ، عصیتم، فشلتم. درست است راست است. به همین دلیل ما فقط مکلف به برادری نیستیم بلکه به جز این باید اصلاح کنیم بین برادرانمان را. باید اختلاف را حل و فصل کنیم باید ریشه اختلاف را بخشکانیم‌. خداوند متعال در قرآن میفرماید: «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ»﴿حجرات، ۱۰﴾ تکلیف شده، موظفیم جلوی شق عصای مؤمنین و جامعه ایمانی را بگیریم. حالا چگونه؟ با توصیه به وحدت؟ با کلی گویی؟ با دامن برکشیدن و همگان را فیلسوف مآبانه به وحدت دعوت کردن؟ با مراقبت از اینکه طرح بحث نکنیم تا نکند خودمان متهم شویم که یک طرف دعواییم؟ نه آقایان، نه بزرگواران. آیه بالا در سوره حجرات است، آیه ۱۰ . یک آیه قبل از آن میفرماید: «وَإِنْ طَائِفَتَانِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا ۖ فَإِنْ بَغَتْ إِحْدَاهُمَا عَلَى الْأُخْرَىٰ فَقَاتِلُوا الَّتِي تَبْغِي حَتَّىٰ تَفِيءَ إِلَىٰ أَمْرِ اللَّهِ ۚ فَإِنْ فَاءَتْ فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا بِالْعَدْلِ وَأَقْسِطُوا ۖ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ» ﴿حجرات، ۹﴾ اگر دیدید اختلاف بین مؤمنین افتاده، با هم درگیر شده اند، بروید اصلاح کنید، چگونه؟ نگاه کنید ببینید ظالم کیست؟ ریشه بغی و ظلم را بخشکانید‌. شما هم یک طرف دعوا شوید، یعنی کنار نایستید، بیایید وسط دعوا. با آن جمع ظالم درگیر شوید، تا آدم شوند، تغییر کنند، دست از ظلم و کثافتکاری بردارند. شما دیدید ظلم به کارگزاران نظام را، دیدید جمله "دلم سوخت" رهبری را، دیدید رهبری به این جماعت بعد انتخابات مجلس گفت "کام مردم را تلخ نکنید"؟ دیدید رهبری گفت رقابت را به رفاقت تبدیل کنید و اینها با تهمت های پی در پی به دیگران و حتی به اقوام و مردم ایران، بذر اختلاف میکارند، دیدید این جماعت دوقطبی‌زی چگونه حیثیت گفتمان فاخر و شخصیت جذاب جلیلی را به محاق برده‌اند، بعد ایستاده‌اید همه را توصیه به اخلاق و برادری میکنید؟ خوب کمک کنید ریشه این فرهنگ لجن پراکنی و خاله زنک بازی را بخشکانید‌. فکر می‌کنید چهارتا توییت باز را زندان کنند ماجرا تمام میشود؟ رفقا این یک گفتمان است، این یک اپیدمی است، این یک جریان است. به داد بچه حزب اللهی ها و جوانان ما برسید به جای این سکوت مرگبار. @ali_mahdiyan
دامان نوحزب‌الهی‌گری و چنگ نوچنارها در یادداشتی با عنوان «من کنار خودجوش‌ها می‌ایستم» انگیزه‌ی اصلی‌ام را در حمایت از آقای جلیلی در ‌‏دور دوم بیان کردم. نقطۀ پیوند من با او به جز مختصات شخصی و انقلابی‌اش، جاذبه‌ی نیروی مبارک ‌‏حزب‌الهی خودجوش اطراف ایشان بود. اما ماجرای «خودجوش‌ها» با «پاجوش‌ها» متفاوت است. من به ‌‏دلایل متعددی از داستان رمانتیک «غلبه پاجوش‌ها و بر چنارها» حذر دارم و معتقدم امروزه واجب‌ترین ‌‏کار تمایز خودجوش‌ها از پاجوش‌هاست؛ همانگونه که سالهاست به بهانه‌ی «مسئله زن» بر اهمیت گندزدایی ‌‏از دین و انقلاب اسلامی و پرتو افکندن بر الهیات تحجر می‌نویسم.‏ پاجوش‌ها خود هیچ تفاوتی با چنارها ندارند و نزاع آن‌ها نزاع فقر علیه غنا، پاپتی‌ها علیه پدرسالارها و... ‌‏نیست و از دوستانی که سرمست یک رخداد نورانی و شگفت در سپهر سیاسی ایران هستند فاصله می‌گیرم. ‌‏آری! مسیر تاریخ و ماجرای انقلاب همواره به سوی توسعه تشخیص و اراده آحاد مردم پیش می‌رود اما ‏فراموش نکنید همواره ‏تفرعن‌ستیزی در معرض خطر سامری‌ها هم هست. چه بسا که پاجوش‌ها خود ‏چنارهای تازه‌به‌دوران‌رسیده ‏باشند و در سودای ایشان چیزی جز چنار شدن/بودن نیست. و الا اگر در این ‏بین چیزی جز نزاع ‏سیاست‌زده این دو چنار در کار بود باید واقعاً میان آن‌ها تفاوت‌های ماهوی مهمی دیده ‏می‌شد. آن‌ها خود نیز ‏می‌خواهند پدرسالار باشند و الا الیهات، خوی و شیوه‌های عملی آن‌ها هیچ تفاوتی با ‏اصولگرایان سنتی ندارد. ‏گفتند دروغ می‌گویند و خود دروغ گفتند، گفتند نظرسازی می‌کنند و خود نظرسازی ‏کردند، گفتند قدرت‌طلبند ‏و خود برای رسیدن به قدرت به هر رطب و یابسی چنگ زدند، با تحمیق و فریب ‏مخالف بودند اما ‏خواستند بالا تا پایین را تحمیق کنند و فریب بدهند و با ادعای شفافیت و عدالت، تا جایی ‏که می‌شد قانون را زیرپا بگذارند گذاشتند.‏ من کنار خودجوش‌ها می‌ایستم که انقلابی‌اند. خودجوش آن زنی بود که خانواده خود را رها کرد و برای ‌‏تبلیغ به روستاهای مرزی رفت و خودجوش طلبه‌ای بود که ساعت‌ها زیر آفتاب با مردم گفتگو می‌کرد. من ‌‏کنار انقلابی‌ها و حزب‌الهی‌ها می‌ایستم و نه در کنار متحجرین شورشی که برای مقدس‌سازی از خود از ‏همه‌ی سرمایه‌های ‏نظام مقدس گذشتند، حیا و ادب را کنار گذاشتند و از هیچ تهمتی نهراسیدند. کجای این ‏حرکت معنوی است؟ قالیباف را سال‌ها به لجن ‏کشیدند، آقای جاودان را به اهل سقیفه چسباندند و دست ‏در دست افشاگرهای خوارجی‌مسلک و پروژه‌بگیر ‏گذاشتند. حجم بالای رأی‌سلبی‌شان را به خاطر التقاط ‏متحجرانه‌شان نادیده گرفتند و در ناکامی‌شان از ‏جلب نظر مردم به تحقیر مردم پرداختند. من دست یکایک ‏میلیون‌ها خودجوشی را که به تشخیص خود ‏نسبت فرد اصلح تلاش کردند می‌بوسم اما نمی‌پذیرم و نمی‌گذارم ‏پاجوش‌ها خودشان را تشکل 14میلیونی ‏روایت کنند و بر خود جامۀ تقدس اسلام و انقلاب بکشند و ‏اصالت‌ها را به انحصار خود درآورند.‏ این جریان که ترکیبی زننده از چپ‌گرایی، خوارجی‌مسلکی و تحجر است، از هاله‌ی تقدسی انقلابی حول ‏جلیلی سو‌ء‌استفاده می‌کنند تا هم با اسطوره‌سازی از او امتیاز خود را ‏بالا ببرند و هم از نیروی ناب و پاک ‏حزب‌الهی‌های خودجوش بهره بکشند. اگر بتوانند از جلیلی احمدی‌نژاد ‏دیگر بسازند چنین می‌کنند و اگر ‏بتوانند از رهبری عبور کنند پرهیزی ندارند. این همان انحراف ‏عدالت‌خواهی سال‌های پیش است که ‏نوچنارها تلاش کردند آن را از یک جریان محدود به یک فرهنگ ‏غالب تبدیل کنند. فرهنگی که در آن ‏ناب‌گرایی ظاهربین و متحجرانه همراه با قدرت‌طلبی شورشی و بی‌قید و ‏بی‌اخلاق هیچ چیز جز قبیله‌شان را ‏در امان نمی‌گذارد. عفونت خود را نمی‌بینند و مو را از ماست بقیه بیرون می‌کشند! این همان نهاد قدرت ‏تحجری است که می‌گفتم پشت ‏جلیلی کمین کرده‌ و از او پل ساخته است. حال ما با یک هسته‌ی سخت ‏مواجهیم که توانسته اخلاق کریه عدالتخواهی ‏خوارجی را با داستان‌سازی رمانتیکِ جنگ فقر و غنا ‏زبان‌دار کند و با تمامیت‌خواهی اسلام و انقلاب را به ‏نام خود سند بزند و همه را جز خود به زیر بکشد. ‏همانگونه که امروز نجات جلیلی ضروری است، حفظ ‏حریم نیروی پاک و معنوی حزب‌الهی نیز مسئولیت‌آور ‏خواهد بود.‏ حزب‌الهی‌ها نیک می‌دانند هرگز با مرکب باطل به مقصد سعادت نخواهند رسید.‏ @Mahdi_Takallou
خطوط روشن 🌷باید به پزشکیان کمک کرد. از دهه هفتاد فشار فرهنگی و رسانه ای دشمن، مردم ما را دچار یک گسل و دو قطبی وارداتی کرده. جمع زیادی از مردم از یکدیگر احساس دوری میکنند، پزشکیان این امکان را فراهم می‌کند بتوانیم این دو قطبی را مداوا کنیم. 🌷فراموش نکنیم او یکی از مهمترین دغدغه هایش وحدت اجتماعی بود، این خواسته غلطی نیست، جدایی و دوری از او و تخریب او و بددلی نسبت به او باعث می‌شود عملا او نتواند در این جهت موفق باشد. 🌷سخنان رهبری در ابتدای کار دولت روحانی را درباره همدلی با دولت مرور کنید، رهبری معتقد است این سخن او درباره هر دولتی صادق است، اگر این همدلی آسیب ببیند، عملا دولت قدرت تصمیم گیری و حل مشکلات نخواهد داشت و دودش به چشم همه خواهد رفت. 🌷چه کار کنیم یعنی؟ ❤️ اولا سعی کنیم غل و غش نسبت به او را از دلهای خودمان بزداییم ❤️ثانیا حتما از جمعها و جریانات انقلابی که دوقطبی ساز و وحدت شکنند و مسوولین را راحت تخریب میکنند، توهین میکنند، دوری کنیم. ❤️ثالثا از فرصت محرم بهره ببریم. رفتار مهم پزشکیان در حضور در هیات امام حسین ع و رفتار هوشمندانه شیخ حسین عزیز را یک اقدام مهم راهبردی بدانیم. محرم وقت همدلی و الفت قلوب ما است. در زیر خیمه اش همه یک خانواده ایم ❤️ رابعا به هیچ وجه از گفتمان و راهبرد خود کوتاه نیاییم. رهبری همان سال که بحث همدلی با دولت را مطرح کرد، بحث تفاوت دو راهبرد توجه به اراده غرب و خارج و توجه به توان داخل را هم مطرح کرد، این دقت راهبردی و شش دانگ بودن در بحثهای سیاسی منافاتی با همدلی و کمک به دولت ندارد. ❤️خامسا قدر این جمعیت سیزده چهارده ملیونی جبهه انقلاب را باید بدانیم. اجازه نباید داد جریان‌های اتهام زنتده، بداخلاق، اختلاف ساز رهبری این جریان را به دست بگیرند یا آن را تکه تکه کنند، هم جلیلی عزیز هم قالیباف بزرگوار هم زاکانی و هم همه عزیزان این جبهه را قدر بدانیم. این جریان می‌تواند رشد کند و بالنده شود و ممکن هم هست خدای نکرده ضربات جدی بخورد. ❤️سادسا توجه کنیم پزشکیان از ابتدای انتخابات تا امروز ثابت کرده با بسیاری از غربگراها تفاوت‌های جدی دارد. این تفاوت‌ها را بیابیم و روی آنها سرمایه گذاری کنیم. ❤️سابعا حاج قاسم عزیز حتی از روحانی هم اگر نکته مثبتی میافت، به چشم میآورد، رهبری در دولت خاتمی بارها کمترین قوتهای او را برجسته میکرد، این روش درستی است. ❤️ثامنا اصل و فرعها را گم نکنیم. ملاک اصل و فرع راهبرد دشمن و راهبرد رهبری است. ❤️تاسعا حواسمان به مردم باشد، احساس نشاط سیاسی، اعتماد عمومی به نظام، احساس حضور شان را کمرنگ نکنیم ❤️عاشرا حواسمان به دشمن باشد. طرح دشمن را بدانیم پازل دشمن را تکمیل نکنیم. @ali_mahdiyan
اخبار پشت پرده 🔺برخی از دوستان در دیدار با آقای جلیلی گفته‌اند که ایشان نقل کرده در جلسه با رهبری نکاتی بیان شده. دیگرانی از رفقا نیز گفته‌اند و نوشته‌اند که این حرفهای پشت پرده‌ای حجت نیست و یک جمله کم و زیاد شدنش ممکن است برداشت ما را کاملا عوض کند، مثل همه جلسات خصوصی که معلوم شده برداشت افراد با آنچه بعدا از جلسه منتشر شده، بسیار متفاوت است. اما 🔺به نظرم جملاتی که نقل شده‌اند، درست و معقولند. رهبری هم نگفته باشند حتی، جملات درستی هستند. قطعا گفتمان آقای جلیلی در مجموع سطح مباحثات و مناظرات را بالا برد. این نکته قابل کتمان نیست، توجه به ظرفیت داخلی، توجه به توان مردم، توجه به تحولات جدید در دنیا، امیدافزایی ، توجه به پیشرفت در عین رشد عدالت، همگی ارزشمند بودند و به نظرم در کنار گفتمان انسداد و تحقیری که برخی از نزدیکان ایشان و جریان‌های آرمانجوی خالی از عقلانیت و معنویت دنبال می‌کردند و همینطور گفتمان انسداد و تحقیری که غربگرایان تدبیر و امید به غرب، پی میگرفتند، یک سخن نو و جذاب بود که سالها کسی جز رهبری با اعتقاد از بن‌دندان بیان نکرده بود. 🔺همینطور ایشان نمی‌توانند مثل سال ۹۲ این جریان مهم انقلابی را رها کنند، باید به جز کارهای اندیشکده‌ای و دولت در سایه، به دنبال ایجاد یک جریان جدید متصل به رهبری باشند. این کار را البته همه کسانی که نگران امروز ایران هستند هم باید دنبال کنند، اینکه ایشان گفتمانشان بسامد در بین هواداران نداشت و بخش زیادی از هوادارانشان با لجن پراکنی و نقد این و آن سعی می‌کردند برای ایشان رای جمع کنند، یک ضعف مهم است. این جریان باید ارتقا پیدا کند. حتما ایشان می‌دانند که بسیاری از دوستدارانشان به نام مبارزه با پدرخوانده‌گی و چنارها، عملا دست نسل جوان را از نسل قبلی انقلاب کوتاه کرده‌اند و لابد ایشان می‌دانند این چه ظرفیت سوزی و چه خطر جدی در بین انقلابیون است و چطور نسلی بی‌بته و نسلz حزب اللهی، تربیت خواهد کرد، حتما ایشان می‌دانند بسیاری از هواداران ایشان در ساحت اندیشه، مطالعه نظام فکری و سیر مطالعاتی رهبران انقلاب و اتصال به اساتید فکر را هم مخالف آزادی اندیشه می‌دانستند و عملا به تضعیف جریان‌های فکری انقلابی کمک کردند. آقای جلیلی باید طرح و برنامه خود را تبدیل به یک گفتمان و جریان کند و به جای آنکه خود در خدمت انقلابی‌های بی ربط به رهبری قرار بگیرد، آنها را ارتقا دهد و جریان جدیدی ایجاد کند. 🔺خطاهای جلیلی در انتخابات اینقدرها مهم نیست. اینکه او در جریان اجماع، خطا کرد، البته یک نکته منفی است اما اساسا نقاط منفی در کارنامه همه کاندیداها الی ماشاء الله هست. باید حق بدهیم که تصمیم بر اجماع، در آن شرایط بسیار دشوار بود، راضی کردن و توجیه بسیاری از هواداران متعصب و شیداییان سیاسی حتما از این هم دشوار تر بود. پس به نظرم نباید خیلی این نکته را جدی کرد. بالاخره تصمیمی بود که گرفته شد و البته نتیجه‌اش را هم دیدیم. اما مهمتر از عدد چرتکه‌ای آرا باید به فکر رشد مردم بود. این عدد چهارده ملیون، می‌تواند صحنه امروز کشور را ارتقا بدهد. همه ما نیز باید سعی کنیم همین جهاد امید را پیش ببریم. 🔺حالا معلوم شد خطایی که عده‌ای در انتخابات مجلس دوازدهم انجام دادند، تا با لجن مال کردن دیگران و ایجاد ناامیدی در کشور رای جمع کنند، دودش به چشم همه می‌رود و ناگهان سرکنگبین صفرا می‌افزاید. این سبکِ دشمن شادکن را باید خاتمه داد، باید درس گرفت و حتما رهبری هم از آقای جلیلی و هم همگی ما همین انتظار را دارد. @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩 خانواده؛ بستری که در آن پیغمبران رشد می‌کنند. 🎙 حجت‌الاسلام مهدیان سلام‌الله علیها @fadaeyan_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 1️⃣ قسمت ‌اول: ارتباط و پیوند اجتماعی در فرهنگ دینی ▫️ حجت‌الاسلام علی مهدیان سلام الله علیها @fadaeyan_ir
26.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚩 خانواده؛ بستری برای سلوک 🎙 حجت‌الاسلام مهدیان سلام‌الله علیها @fadaeyan_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 2️⃣ قسمت ‌دوم: ویژگی های اصلی در زن و مرد به بیان قرآن کریم ▫️ حجت‌الاسلام علی مهدیان سلام الله علیها @fadaeyan_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 3⃣ قسمت ‌سوم: تاثیر حیا بر عقلانیت جامعه ▫️ حجت‌الاسلام علی مهدیان سلام الله علیها @fadaeyan_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 در قرآن چندین جا بحث از کودکان و نوزادان مطرح شده، مثلا کودکانی که فرعون آنها را سرمیبرید، مثلا موسی‌ع وقتی به نیل سپرده شد و به دست فرعون و همسرش رسید، مثلا کودکی که در داستان یوسف ع و زلیخا شهادت داد، مثلا حضرت مسیح‌ع وقتی در گهواره سخن گفت. درباره سخنان ابراهیم ع در کودکی و احتجاجش با دیگران، یا خواب یوسف ع در کودکی و بیانش برای پدرش هم می‌توان سخن گفت. در روایات هم سخن گفتن علی‌ع در گهواره یا امام عصرعج را در نوزادی و غیره و غیره را داریم. چند نکته در همه این موارد مهم و مشترک است: ❤️ ۱. در همه اینها پیامی که کودک و نوزاد منتقل میکند، عین واقعیت است، عین صدق است، غیر قابل انکار است. رفع کننده شک و شبهه است. ❤️ ۲.او نشان دهنده و جدا کننده حق و باطل است. ❤️ ۳.او امید دهنده و بشارت دهنده است. ❤️ ۴.او مظهر قدرت خدا است. در روایت است که لشکر ارواح کودکان بنی اسرائیل به مدد موسی ع آمدند. ❤️ ۵. او به دلیل معصومیت بزرگترها را تسخیر میکند، دیده‌اید بزرگترها به او می‌رسند می‌خواهند مثل او سخن بگویند؟ ❤️ ۶.نگاه به او عبادت است. پیامبر ص چنین بود و به نگاه به آنها و بازی به آنها و درس گرفتن از آنها توصیه میکرد، نگاه به آنها نگاه به فطرت است، مثل رفتن زیر باران، نگاه به آسمان و دریا. ❤️ ۷.او پس مظهر صدق است و قدرت، اما او در عین اینهمه اقتدار، مظهر مظلومیت است. او دل می‌برد. 🌷 خون علی اصغر ع چنین قدرتی دارد، قدرت اقناع، قدرت تسخیر، قدرت زیر و رو کردن قلوب همه انسانها. رفقا! دوران خواندن روضه است. روضه علی اصغر ع، روضه کودکان، مثل روضه خواندنهای حاج قاسم. @ali_mahdiyan
1_12451967713.mp3
26.93M
🔺خانواده حسینی بستر تمدن توحیدی و تمدن غرب یک تفاوت ماهوی دارد. یکی به سمت از هم پاشیدگی پیش می‌رود و یکی به سمت انسجام. یکی گسترش روابط خانوادگی است یکی گسترش زندگی مثل ذرات جدا از هم. یکی در وضعیت صلح است یکی در وضعیت جنگ. سوال: پس جنگیدن در تمدن توحیدی چه نسبتی با این بستر دارد؟ نامه شهید سلیمانی به دخترش را ببینید. شب دوم @fadaeyan_ir @ali_mahdiyan
1_12477377125.mp3
39.56M
🔺خانواده حسینی ویژگی زن و مرد در خانواده ناظر به خصوصیات آنها است. داستان ازدواج حضرت موسی ع از این جهت راه‌گشا است‌‌. صفورا س به حیاء معرفی میشود، تمشی علی استحیا، و موسی ع به قوی امین معرفی می‌شود. در قرآن توانمندی عقیدتی و کارآمدی و توانمندی ظاهری با هم جمع شده، برای پذیرش مسوولیت‌ها از جمله مسوولیت خانواده. اما حیاء چیست و چرا در زنان بیشتر مورد توجه است؟ شب سوم @fadaeyan_ir @ali_mahdiyan
1_12491313625.mp3
34.85M
🔺خانواده حسینی نقش حیا در جامعه چیست؟ یکی از آثار حضور مردم، گسترش حیا است. حضور سیاسی اجتماعی مردم باعث کم شدن فساد می‌شود، باعث افزایش آزادی میشود، ولو حتی اگر امر به معروف هم نکنند، نهی از منکر هم نکنند، صرف حضور، به تنهایی باعث افزایش حیا و کاهش فساد میشود، باعث رشد عقلانیت در جامعه میشود. زنها بیشتر می‌توانند عقلانیت را تبدیل به حیا کنند و جامعه را به سمت حیا سوق دهند. چرا فضای مجازی امروزی درش حیا کمتر است؟ شب چهارم @fadaeyan_ir @ali_mahdiyan
1_12509854126.mp3
42.13M
🔺خانواده حسینی چرا در این دهه بحث از خانواده حسینی میکنیم؟ مساله مبارزه و پیشرفت مساله امروز ما است. درگیری با تمدن غرب و آوردن سخن نو در عین رشد و پیشرفت، مساله ما است. داستان درگیری ضعفای بنی اسرائیل با تمدن عجیب و غریب و قدرتمند فرعونی از این جهت راه‌گشا است. بدون آوردن قدرت خدا در محاسباتمان قطعا باید به تسلیم تن بدهیم یا نابودی را بپذیریم. اراده و قدرت الهی با چه محاسبه ای وارد میشود؟ این روشی است که در و اجعلوا بیوتکم قبله و اقیموا الصلوة توضیح داده شده. پیوند مساله خانواده و روابط خانوادگی با قدرت سیاسی اجتماعی را در این جا می‌توان مورد توجه قرار داد. شب پنجم @fadaeyan_ir @ali_mahdiyan
1_12532146012.mp3
53.11M
🔺خانواده حسینی نقش خانواده و زن در پیشرفت کشور چیست؟ سه رویکرد به زن وجود دارد، رویکرد غربی، رویکرد متحجر جاهلی، رویکرد انقلابی، دو رویکرد اول به یک نکته برمیگردند، سه رویکرد بنا بر این به مساله حجاب وجود دارد، یکی حجاب را بر میدارد که سودش را قدرتمندان و مستکبرین ببرند، یکی حجاب قرار میدهد برای مخفی کردن زن و دیگری حجاب را برای حضور اجتماعی زن لازم میداند، حضور زن در خانواده نیز همینطور است. حقیقت زن را با معرفی درست سیده النسا می‌توان شناخت، یا ممتحنه ، هویت او را معرفی کند، زن توان ایجاد قیام و خیزش اجتماعی دارد، قیام بن مایه پیشرفت است. تفاوت پیشرفت و توسعه را نفهمیم، نقش زن را نمی‌توانیم در پیشرفت تشخیص دهیم. شب ششم @fadaeyan_ir @ali_mahdiyan
🚩 حیاء ؛ صفت کمال ◾️ حجت الاسلام مهدیان سلام الله علیها @fadaeyan_ir
🚩 رابطه سلوک معنوی و خانواده ◾️ حجت الاسلام مهدیان سلام الله علیها @fadaeyan_ir