eitaa logo
جامعه متعادل | مهدی تکلّو
1.6هزار دنبال‌کننده
774 عکس
92 ویدیو
14 فایل
دانشجوی دکتری جامعه‌شناسی سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی پژوهشگر مطالعات جنسیت و جامعه کانال‌ها و صفحات من⬇️ https://zil.ink/mimte
مشاهده در ایتا
دانلود
مشارکت افزایش پیدا نکرده، بلکه بحدی که برای این دوره انتظار می‌رفت بازگشته است. انتخابات پس از رئیسی علی‌القاعده باید میزانی رشد را تجربه میکرد پس مشارکت ۳۹درصدی طبیعی نبود. حتی با وجود ماجرای ۱۴۰۱ با آن سطح از فشار اجتماعی به نظام انتظار قدری رشد مشارکت پس از رئیسی می‌رفت. اول اینکه در دور دوم تمایزها روشنتر، فضا رقابتی‌تر و درنتیجه تشخیص تسهیل شد. همه مردم پایگاه‌های سیاسی و فکری را نمی‌شناسند و حوصله تحقیق هم ندارند. بعلاوه با کاهش تداخل سبد رای‌ها عمل رای‌دادن برای مردم موثر‌تر و معنادارتر تلقی شد. سوم اینکه در دور دوم نظرسنجی‌ها بر مردم حقنه نشد و مردم خود را با نتایجی از پیش شکل‌گرفته مواجه ندیدند. احساس نکردند بود و نبود رأی آن‌ها تفاوتی در معادله ندارد. بخش خوبی از کسانی که از هواداران جلیلی و پزشکیان نبودند احساس بی‌نقشی کردند. بخشی به یکی از این دو و بخش خوبی رای ندادند. @Mahdi_Takallou
. انتشار بی‌رویه نظرسنجی علیه استقلال انسانی جامعه است. همانگونه که افشای رأی رهبری. @Mahdi_Takallou
هدایت شده از خانه طلاب جوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️این سیستم ریاست جمهوری سیستم درستی است؟ ❗️ما با خدا هم اختلاف فتوی داریم... 🔹.............🔹............🔹 💫 به "خانه طلاب جوان" بپیوندید: 🌐 @khanetolab
هدایت شده از بر پا
شیدایی سیاسی 🔺یکی از آثار کم شدن "عقلانیت" در فضای سیاسی یک جریان خاص، پدیده‌ای است به نام "شیدایی سیاسی". 🔺کسی که به او دل می‌بندیم باید کارنامه سفیدی داشته باشد، پس خوب است کارنامه‌اش مبهم باشد. اصطلاحا هندوانه دربسته، که بشود بخش‌های مبهم را به صورت ذهنی ساخت و عاشقش بود. 🔺او را نمی‌شود نقد کرد، چون عاشقان سینه چاکی دارد که کمتر از گل به معشوقشان بگویید حقیقتا اذیت میشوند، رنج میکشند، این حالت در جوانان و نوجوانانی که وارد عرصه سیاست میشوند شایع‌تر است اما در بزرگترها هم یافت میشود. 🔺من این پدیده را در سال ۷۶ با ظهور خاتمی دیدم، پس از آن در سال ۸۴ با ظهور احمدی‌نژاد و سال ۸۸ با میرحسین مشاهده کردم. عشق به اینها باعث می‌شد "هر چه آن خسرو کند شیرین بود"، من دوستان زیادی را از نخبگان از خوبان یادم می‌آید که با احمدی نژاد قدم به قدم پیش رفتند، تا جایی که امروز کنشهایشان دیگر هیچ فرقی با دشمن ندارد. 🔺خدا نکند معشوق سیاسی‌تان پیروز شود، در این صورت وضع خطرناک‌تر میشود، طرف میشود مظهر تقوا و دین و و اخلاق و عقل کل بودن، خدا نکند شکست بخورد آنگاه همه مسوولند همه گنهکارند به جز معشوقتان. 🔺می‌گوییم این آقا اشتباه کرد که خلاف نظر همه عقلا، خلاف نظر همه حسابها و احتمالات، کله‌شقی کرد و اجماع نکرد. این اصلا چه رئیس جمهوری قرار بود بشود وقتی در نقطه های حساس "تشخیص اشتباه" می‌دهد و "تجویز اشتباه" میکند، وقتی "عقل جمعی" مخالف او بر او هیچ اثری ندارد؟ بر میآشوبند. سینه میدرند، تو توهین کردی، تو ضد مردمسالاری هستی، تو ضد دین هستی و .... 🔺بعد که شکست می‌خورند بیا ببین چه افاضاتی که نمیکنند، این میگوید "افول مردم ایران" یعنی همه مردم نفهم هستند که نفهمیدند معشوق ما را، آن یکی میگوید "ترک ها قبیله گرایی کردند" خوب عزیز دلم، این حال تو که پدرجد قبیله گرایی است، برادر من، وقتی سخنت قدرت نفوذ تا عموم مردم را ندارد، وقتی میخواهی با یقه گیری و اتهام در مناظرات رای بیاوری، وقتی سالها سیاه‌نمایی کردی و حالا کسی از تو نمی‌پذیرد گفتمان امیدوار کننده معشوقت را تکرار کنی، خوب، ملت به تو اعتماد نمیکنند، میروند سراغ همو که احساس سنخیت بیشتری می‌کنند با او، و‌لو به فرهنگ و زبان و گفتمان و هر چه. حالا چه شده، ملت را به قبیله گرایی چرا متهم میکنی؟ تو با زهرا رهنورد چه فرقی داری که عاشق شوهرش بود و همین اتهامات را به ترکها و لرها می‌زد که ثابت کند تقلب شده. 🔺میگویند چرا قالیباف به جز آن بیانیه سراسر وحدت افزایی، عاشقانه پای کار ما نیامد و مثل شیداییان عمل نکرد، چرا زاکانی علنی نام معشوق ما را نبرد، چرا قاضی زاده نام عزیز را نیاورد و جایی هم علنا نقدمان کرد. حال بدی دارند اینها و این حال شیداییان سیاسی برایم مسبوق به سابقه است. 🔺رفقا! صحنه سیاسی را عاقلانه پیش نروید، اگر شکست بخورید یا سرخورده می‌شوید یا به ولایت فقیه و نظام بدبین میشوید، یا به مردمتان توهین میکنید، پیروز هم شوید دچار استبداد سیاسی می‌شوید، جوانان عزیز آنانکه بعد امام ره مقابل رهبری قرار گرفتند شیداییان سیاسی دهه شصت بودند، آنها که امروز مقابل رهبری ایستادند به نام عدالت شیداییان سیاسی دهه هشتاد بودند، بس کنید. ادامه ندهید، این راه درستی نیست. @ali_mahdiyan
رأی قومیتی پیشنهاد می‌کنم همه‌ی دوره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری را از سال 1376 تا 1403 به تفکیک استانی ببینید (به جز 1400 که ظاهراً منتشر نشده) و مقایسه کنید. فارغ از جزییات متکثر و نکات جالب حاصل از این مقایسه، خواهید دید برخی استان‌ها عمدتاً گرایش‌های ثابتی داشته‌اند. استان‌هایی که در آن‌ها رأی «پزشکیان» فاصله‌ی زیادی با رأی «جلیلی» دارد، تقریبا همواره به همین ترتیب انتخاب کرده و ترجیح داده است. آنجایی که کاندیدای منتسب به جبهه انقلاب و اصولگرایی (!) پیروز شده، به فاصله‌ی نسبتا کمی پیروز شده و آنجایی که این کاندیدا شکست خورده با فاصله‌ی نسبتا زیادی در مقایسه با سایر استان‌ها شکست خورده است؛ حتی وقتی که کاندیدای مورد علاقه‌ی آن‌ها اهل قوم یا قوم‌گرا نبوده است. در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، سیستان و بلوچستان و استان‌های کرد (به جز انتخابات 92 که محسن رضایی حاضر بود) معمولاً چنین منطقی حاکم بوده و در مقابل در استان‌های خراسان، اصفهان، کرمان و سمنان تقریبا عکس این منطق مسلط بوده است. این بحث جای بررسی‌های بسیار جزئی‌تری هم دارد. مقایسه دو دور انتخابات 1403 نیز نکات شایسته توجهی دارد اما در مجموع باید گفت، سازه‌ای به نام رأی قومیتی هم نوعی «تقلیل‌گرایی» است و هم در تفسیر نیاز به دقت دارد. موضوع این نیست که قومیت در این فاصله‌ی معنادار نقش چندانی نداشته است بلکه باید توجه کرد که این فاصله‌ی معنادار در چند انتخابات گذشته نیز تقریبا تکرار شده و نیاز به پژوهش بیشتر دارد. باز می‌شود در نگاه نخست ادعا کرد این استان‌ها معمولاً قرابت کمتری با کاندیدای منسوب به جبهه انقلاب و اصولگرایی دارند اما برای تحلیل عمیق‌تر باید به پژوهش‌های جدی‌تر روی آورد. به علاوه مفهوم «رأی قومیتی» به معنای این که «او ترک است و من ترک هستم پس به او رأی می‌دهم» نمی‌تواند گویای حاق واقعیت باشد. حتما عامل قومیت در اینجا واجد اثر است اما سایر عوامل سیاسی،‌ اجتماعی و اقتصادی نیز به اعتبار عامل قومیت اثر می‌گذارد؛ یعنی به عنوان مثال «ما خواهان درک و توجه بیشتری هستیم و به نظر می‌آید (باتوجه به کمپین‌ها) کاندیدای هم‌قوم ما (یا قوم‌نگر) بتواند درک و توجه بیشتری به ما نثار کند». در این مثال تداخل عوامل معنادار می‌شود که هم در تحقیقات معادلات ساختاری و هم در تحقیقات کیفی قابل مطالعه است. نکته‌ی پایانی نیز این است که تأکید مفرط بر دال «رأی قومیتی» از جهات امنیتی نگران‌کننده است. به هر حال تحلیل نتایج انتخاباتی سرفصل بزرگ و پیچیده‌ای در مطالعات جامعه‌شناختی است که بهتر است از ورودهای سیاسی و تقلیل‌گرا در امان باشد! @Mahdi_Takallou
. فی‌المثل اینجا برادر ثابتی هم برعکس استدلال کرده‌اند هم اشتباه؛ اولاً بر اساس سابقه‌ی رأی در استان‌های مذکور، ثانیاً کمپین انتخاباتی پزشکیان که از روز اول بر قومیت‌ها و اقلیت‌های حاشیه (به تعبیر خودش کسانی که صدایشان شنیده نمی‌شود) و ثالثا آذری بودن او از اول هم انتظار می‌رفت در استان‌های مذکور رای بالاتری داشته باشد. کما اینکه تفاوت آراء در دور اول هم حاکی از همین مطلب بود. لذا این موضوع نه‌تنها کشف جدیدی نیست بلکه ستاد آقای جلیلی باید پاسخ بدهد چرا از قبل برای کمبود رای نسبت به آقای پزشکیان در این مناطق تدارکی نداشته است؟ اگر بر تحلیل غلط رای قومیتی حساب باز کنیم باید بگوییم آقای جلیلی هرگز نمی‌توانست از آذری‌زبان‌ها رای بالا بگیرد ولی این درحالی است که آراء آقای پزشکیان از کردها و بلوچ‌ها هم بالا بود. خب آیا آقای جلیلی نمی‌بایست در کمپین‌شان این مخاطب را نه با حد وسط قومیت بلکه با دلالت‌های دیگر هدف قرار می‌داد؟ دوم اینکه گفتیم تقریر مباینت میان عامل قومیت و عوامل گفتمانی و سیاسی اشتباه و فریبنده است. این عوامل در هم تنیده است و در یک زنجیره هم‌بستگی قرار دارد و سنجش عددی نسبت‌ها و تداخل‌های آن غیرممکن نیست. کما اینکه در انتخابات ۷۶ و ۹۲ و ۹۶ رای بالای اصلاحات در این استان‌ها مثال نقضی است بر رای قومیتی. پس گفتار سیاسی اصلاحاتی در اکثر نزدیک به همه‌ی دوره‌ها برای این استان‌ها جاذبه بیشتری داشته و امسال شگفت‌زده شدن بی‌معناست. که عرض شد این نقطه نیاز به پژوهش و داده بیشتر دارد. @Mahdi_Takallou
خلع زیورآلات.. نمی‌دانم این پویش زنانه‌ی «درآوردن زیورآلات به احترام مخدرات» در دهه محرم جدید است یا مسبوق به سابقه، رایج است یا محدود، اما هر چه هست بسیار لطیف است. این لطافت از باب «شدت» و «عمق» مواسات و همذات‌پنداری با مخدرات جلب توجه می‌کند. این چیزی حتی بیشتر از هم‌ذات‌پنداری است و بیشتر نوعی «در ذات فناشدگی» است. زن با این کنش خودش را به دریای وجود مقدس مخدرات می‌اندازد و تلاش می‌کند با «خود ذات» یکی شود. در جهان مردانه کم‌تر شاهد چنین شدت و عمقی هستیم و کمتر مشابه این اتصال موجود است و موج می‌زند. نکته‌ی جالب دیگر این که «امر زنانه» همزمانی که به شدت عمیق و شخصی است و به حالات عرفانی می‌نماید از سوی دیگر قابلیت نمادشدگی بالایی نیز دارد. در عین اینکه بسیار درونی و عمیق است اما به سرعت جلوه‌‌ای بیرونی و مناسک‌ساز به خود می‌گیرد و می‌تواند در قالب یک پویش و بعداً به عنوان یک رسم وارد فضای فرهنگی شود. @Mahdi_Takallou
هدایت شده از صوت | علیرضا پناهیان
1403.04.16-Panahian-ImamSadeghUni-EnhetateMotehajerane...-01-32k.mp3
12.31M
🔉 انحطاط متحجّرانه؛ انعطاف‌پذیری متفکّرانه 📅 جلسۀ اول | ‌۱۴۰۳/۰۴/۱۶ 🕌 دانشگاه امام صادق(ع) 🔰 هیئت میثاق با شهدا 👈 فهرست مطالب + کیفیت بهتر @Panahian_ir @Panahian_mp3
هدایت شده از صوت | علیرضا پناهیان
1403.04.17-Panahian-ImamSadeghUni-EnhetateMotehajerane...-02-32k.mp3
13.5M
🔉 انحطاط متحجّرانه؛ انعطاف‌پذیری متفکّرانه 📅 جلسۀ دوم | ‌۱۴۰۳/۰۴/۱۷ 🕌 دانشگاه امام صادق(ع) 🔰 هیئت میثاق با شهدا 👈 فهرست مطالب + کیفیت بهتر @Panahian_ir @Panahian_mp3
دامان نوحزب‌الهی‌گری و چنگ نوچنارها
دامان نوحزب‌الهی‌گری و چنگ نوچنارها در یادداشتی با عنوان «من کنار خودجوش‌ها می‌ایستم» انگیزه‌ی اصلی‌ام را در حمایت از آقای جلیلی در ‌‏دور دوم بیان کردم. نقطۀ پیوند من با او به جز مختصات شخصی و انقلابی‌اش، جاذبه‌ی نیروی مبارک ‌‏حزب‌الهی خودجوش اطراف ایشان بود. اما ماجرای «خودجوش‌ها» با «پاجوش‌ها» متفاوت است. من به ‌‏دلایل متعددی از داستان رمانتیک «غلبه پاجوش‌ها و بر چنارها» حذر دارم و معتقدم امروزه واجب‌ترین ‌‏کار تمایز خودجوش‌ها از پاجوش‌هاست؛ همانگونه که سالهاست به بهانه‌ی «مسئله زن» بر اهمیت گندزدایی ‌‏از دین و انقلاب اسلامی و پرتو افکندن بر الهیات تحجر می‌نویسم.‏ پاجوش‌ها خود هیچ تفاوتی با چنارها ندارند و نزاع آن‌ها نزاع فقر علیه غنا، پاپتی‌ها علیه پدرسالارها و... ‌‏نیست و از دوستانی که سرمست یک رخداد نورانی و شگفت در سپهر سیاسی ایران هستند فاصله می‌گیرم. ‌‏آری! مسیر تاریخ و ماجرای انقلاب همواره به سوی توسعه تشخیص و اراده آحاد مردم پیش می‌رود اما ‏فراموش نکنید همواره ‏تفرعن‌ستیزی در معرض خطر سامری‌ها هم هست. چه بسا که پاجوش‌ها خود ‏چنارهای تازه‌به‌دوران‌رسیده ‏باشند و در سودای ایشان چیزی جز چنار شدن/بودن نیست. و الا اگر در این ‏بین چیزی جز نزاع ‏سیاست‌زده این دو چنار در کار بود باید واقعاً میان آن‌ها تفاوت‌های ماهوی مهمی دیده ‏می‌شد. آن‌ها خود نیز ‏می‌خواهند پدرسالار باشند و الا الهیات، خوی و شیوه‌های عملی آن‌ها هیچ تفاوتی با ‏اصولگرایان سنتی ندارد. ‏گفتند دروغ می‌گویند و خود دروغ گفتند، گفتند نظرسازی می‌کنند و خود نظرسازی ‏کردند، گفتند قدرت‌طلبند ‏و خود برای رسیدن به قدرت به هر رطب و یابسی چنگ زدند، با تحمیق و فریب ‏مخالف بودند اما ‏خواستند بالا تا پایین را تحمیق کنند و فریب بدهند و با ادعای شفافیت و عدالت، تا جایی ‏که می‌شد قانون را زیرپا بگذارند گذاشتند.‏ من کنار خودجوش‌ها می‌ایستم که انقلابی‌اند. خودجوش آن زنی بود که خانواده خود را رها کرد و برای ‌‏تبلیغ به روستاهای مرزی رفت و خودجوش طلبه‌ای بود که ساعت‌ها زیر آفتاب با مردم گفتگو می‌کرد. من ‌‏کنار انقلابی‌ها و حزب‌الهی‌ها می‌ایستم و نه در کنار متحجرین شورشی که برای مقدس‌سازی از خود از ‏همه‌ی سرمایه‌های ‏نظام مقدس گذشتند، حیا و ادب را کنار گذاشتند و از هیچ تهمتی نهراسیدند. کجای این ‏حرکت معنوی است؟ قالیباف را سال‌ها به لجن ‏کشیدند، آقای جاودان را به اهل سقیفه چسباندند و دست ‏در دست افشاگرهای خوارجی‌مسلک و پروژه‌بگیر ‏گذاشتند. حجم بالای رأی‌سلبی‌شان را به خاطر التقاط ‏متحجرانه‌شان نادیده گرفتند و در ناکامی‌شان از ‏جلب نظر مردم به تحقیر مردم پرداختند. من دست یکایک ‏میلیون‌ها خودجوشی را که به تشخیص خود ‏نسبت فرد اصلح تلاش کردند می‌بوسم اما نمی‌پذیرم و نمی‌گذارم ‏پاجوش‌ها خودشان را تشکل 14میلیونی ‏روایت کنند و بر خود جامۀ تقدس اسلام و انقلاب بکشند و ‏اصالت‌ها را به انحصار خود درآورند.‏ این جریان که ترکیبی زننده از چپ‌گرایی، خوارجی‌مسلکی و تحجر است، از هاله‌ی تقدسی انقلابی حول ‏جلیلی سو‌ء‌استفاده می‌کنند تا هم با اسطوره‌سازی از او امتیاز خود را ‏بالا ببرند و هم از نیروی ناب و پاک ‏حزب‌الهی‌های خودجوش بهره بکشند. اگر بتوانند از جلیلی احمدی‌نژاد ‏دیگر بسازند چنین می‌کنند و اگر ‏بتوانند از رهبری عبور کنند پرهیزی ندارند. این همان انحراف ‏عدالت‌خواهی سال‌های پیش است که ‏نوچنارها تلاش کردند آن را از یک جریان محدود به یک فرهنگ ‏غالب تبدیل کنند. فرهنگی که در آن ‏ناب‌گرایی ظاهربین و متحجرانه همراه با قدرت‌طلبی شورشی و بی‌قید و ‏بی‌اخلاق هیچ چیز جز قبیله‌شان را ‏در امان نمی‌گذارد. عفونت خود را نمی‌بینند و مو را از ماست بقیه بیرون می‌کشند! این همان نهاد قدرت ‏تحجری است که می‌گفتم پشت ‏جلیلی کمین کرده‌ و از او پل ساخته است. حال ما با یک هسته‌ی سخت ‏مواجهیم که توانسته اخلاق کریه عدالتخواهی ‏خوارجی را با داستان‌سازی رمانتیکِ جنگ فقر و غنا ‏زبان‌دار کند و با تمامیت‌خواهی اسلام و انقلاب را به ‏نام خود سند بزند و همه را جز خود به زیر بکشد. ‏همانگونه که امروز نجات جلیلی ضروری است، حفظ ‏حریم نیروی پاک و معنوی حزب‌الهی نیز مسئولیت‌آور ‏خواهد بود.‏ حزب‌الهی‌ها نیک می‌دانند هرگز با مرکب باطل به مقصد سعادت نخواهند رسید.‏ @Mahdi_Takallou
در دفاع از بحث خلاقانه و رو به جلو حجه الاسلام و المسلمین عليرضا پناهیان در محرم 1403 📝 حسین مهدیزاده موضوع سخنرانی اصلی حجه الاسلام و المسلمین پناهیان محرم 1403 که در دانشگاه امام صادق برگزار میشود، انحطاط متحجرانه؛ انعطاف پذیری متفکرانه است. ایشان در این سخنرانی، تحجر را در مقابل شرح صدر و شرح صدر را به رشد اختیار و تشخیص و انتخاب تعریف میکنند و به دنبال آن هستند تا این تصویر درست حکمرانی ولایی که در نقابل حکمرانی استیلایی است را ترسیم کنند؛ حکمرانی که میخواهد جامعه ای تشکیل یافته از انسان رشید را سرپرستی کند. چنین بحث رو با جلویی در باب ولایت، با ادبیات فرهنگی و گریزان از مفهوم زدگی که روش خطابه استاد پناهیان است، میتواند مورد بازخوانی نهاد حوزه و تبلیغ قرار بگیرد و به رشد منبرهای اعتقادی و ولایی با ادبیات و فناوری های فرهنگی جدیدتر کمک کند. ⚠️ نکته: ظاهرا در فضای مجازی و با توجه به عنوان این بحث، سوء تفاهم هایی پیش آمده است که این موضوع اشاره ای به نزاع های انتخاباتی دور اول بین جریان انقلابی دارد. تا به اینجای کار که تا شب 4ام این بحث منتشر شده است، به نظر میرسد که علت انتخاب این موضوع، با چنین سوگیری نبوده، بلکه به دنبال اصلاح تصویر جامعه و انسان دینی، در ذهن غیرمتدینین است. 🆔 @social_theory
هدایت شده از صوت | علیرضا پناهیان
1403.04.18-Panahian-ImamSadeghUni-EnhetateMotehajerane...-03-32k.mp3
11.73M
🔉 انحطاط متحجّرانه؛ انعطاف‌پذیری متفکّرانه 📅 جلسۀ سوم | ‌۱۴۰۳/۰۴/۱۸ 🕌 دانشگاه امام صادق(ع) 🔰 هیئت میثاق با شهدا 👈 برخی از عناوین مهم این جلسه: ➖ضرورت این زمانی بحث از تحجر ➖ما باید منتقد تحجر باشیم ➖اطاعت از ولایت را درست معنا کنیم ➖قدرت تشخیص در شیعه مهم است فهرست کامل مطالب + کیفیت بهتر @Panahian_ir @Panahian_mp3
هدایت شده از صوت | علیرضا پناهیان
1403.04.19-Panahian-ImamSadeghUni-EnhetateMotehajerane...-04-32k.MP3
13.24M
🔉 انحطاط متحجّرانه؛ انعطاف‌پذیری متفکّرانه 📅 جلسۀ چهارم | ‌۱۴۰۳/۰۴/۱۹ 🕌 دانشگاه امام صادق(ع) 🔰 هیئت میثاق با شهدا 👈 برخی از عناوین مهم این جلسه: ➖توصیه به تقوا، توصیه مبهمی است ➖مؤمن، انعطاف‌پذیری متفکرانه دارد ➖غیرمؤمن هم می‌تواند متحجر باشد ➖روایتی در مورد انعطاف‌پذیری مؤمن فهرست کامل مطالب + کیفیت بهتر @Panahian_ir @Panahian_mp3
هدایت شده از صوت | علیرضا پناهیان
1403.04.20-Panahian-ImamSadeghUni-EnhetateMotehajerane...-05-32k.mp3
10M
🔉 انحطاط متحجّرانه؛ انعطاف‌پذیری متفکّرانه 📅 جلسۀ پنجم | ‌۱۴۰۳/۰۴/۲۰ 🕌 دانشگاه امام صادق(ع) 🔰 هیئت میثاق با شهدا 👈 برخی از عناوین مهم این جلسه: ➖تحجر، مفهومی کلیدی و مهم ➖خوارج، مشکلی مهم در حیات بشر ➖اهمیت و تأثیرگذاری بالای خوارج ➖تفسیر متحجرانه خوارج از قرآن فهرست کامل مطالب + کیفیت بهتر @Panahian_ir @Panahian_mp3
|| پویش ملی نذر آب💧 در ماه محرم و صفر جهت تهیه آب و حفر چاه در و 📝به نیت شهدا و بازماندگان: 🇵🇸کودکان🇵🇸مادران🇵🇸رزمندگان 🇵🇸پرستاران🇵🇸 پزشکان🇵🇸نیروهای امداد و نجات 🇵🇸خبرنگاران 🇵🇸اسرا 💳واریز کمک: ۱. گروه فرهنگی شهید القدس 5029087001597700 ۲. خیریه رنگ زیتون 5041721113535455 ۳. بنیادخیریه‌جامعه‌ایمانی‌مشعر 5041721113532122 ۴.گروه جهادی بنت‌الهدی 6273817010176190 (روی عددها ضربه بزنید کپی می‌شود ☝️) 🇵🇸انتفاضه فلسطین | محسن فایضی🇮🇷 @Thirdintifada 🌍مجمع فعالا بین الملل استان فارس: @Jebhefars_int 📲ارسال رسید: @Fatemeh76oroji پویش ملی محتوا و ایده درباره فلسطین جهت استفاده و اجرا در مراسم محرم و صفر 👇 https://eitaa.com/uiaiir/398
هدایت شده از حافظ‌هـ
1محمد ضیف.mp3
15.35M
محمدضیف، آشنای کم‌پیدا نگاهی به زندگی رئیس شاخه نظامی مقاومت اسلامی فلسطین متن: محسن فائضی خوانش: میثم ملکی‌پور، رها غلامی تنظیم و صداگذاری: پیمان زندی کاری از: روزنامه ایران و حافظ‌ه‍ـ؛ رسانه حسینیه هنر شیراز @hafezeh_shz