فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منطقه قرمز۲
بر اساس مجموعه خاطرات شیخ علی مهدیان
@ali_mahdiyan
درباره امام جمعه ایرانشهر
⚡️بر خلاف همه اظهار نظرهایی که درباره رفتار امام جمعه ایرانشهر با کارگران بیان شده، من میخواهم زاویه دیگری را طرح و بحث کنم.
⚡️حدود دوازده سیزده سال پیش، در خیابان های قم دنبال خانه ای اجاره ای بودم. برای ما طلبه ها خیلی سخت است دنبال خانه اجاره ای گشتن. آنهم با خانواده، بدون ماشین و وسیله، تازه اگر هم پیدا کردیم میترسیم که صاحبخانه سر سال میخواهد چه کند. ما پول زیادی به عنوان شهریه نمیگیریم. با این پول باید درس خواند و زندگی گذراند و کرایه خانه داد. سخت است خصوصا در ابتدای طلبگی.
⚡️ آن شب مشاور املاکی گفت زیر زمینی را میخواهم معرفی کنم. این را ببینی میپسندی. زیر زمین را دیدم اما صاحب خانه بیشتر از خانه به دلم نشست. حاج آقایی سید که با آرام و متین و با محبت برخورد میکرد. گفتم حاج آقا پول رهن خانه ام آماده نیست. گفت ایرادی ندارد بیایید و بنشینید. نگران نباشید مهمان مایید ان شاء الله از اینجا هم به خانه خودتان سفر کنید.
⚡️آن صاحب خانه همین سید ابطحی بود. امام جمعه ای که رفتارش با کارگران ایرانشهری حاشیه ساز شد. بر خلاف دیگر خانه های اجاره ای چند سالی آنجا ماندیم هم مهربان بودند و هم منصف. بعد هم ندیدمش تا امروز.
⚡️ صاحبخانه ما کم حرف بود. تعاملش با دیگران کم بود احساس میکردم کمی خجالتی است وقتی متوجه شدم که او امام جمعه شده تعجب کردم. خیلی تعجب کردم. چون فکر نمیکردم اهل کر و فر باشد یا اهل تعامل و رفاقت با مردم. اصلا نمیدانم انتخاب او درست بود یا نه.
⚡️اما یقین دارم او در دلش از سر محبت و لطف و کرامت با کارگران برخورد کرده چون اخلاقش را میشناسم. ولی از طرفی یقین دارم ما طلبه ها مهارت ارتباط با مردم را تمرین نکرده ایم. ما طلبه ها مهارت حضور مقابل رسانه ها را نیز تمرین نکرده ایم. تواضع هم از جنس روحیه و اخلاق است هم یک آداب و رفتار اجتماعی است. این دومی را باید آموخت و تمرین کرد. و الا اینطور بهانه هایی را به دست دشمن نانجیب خواهیم داد.
⚡️سید ابطحی بزرگوار را احترام میکنم و این استعفای او را نیز دلیل بزرگواریش میبینم. اما رفقا! در قضاوتهایمان درباره آدمها خیلی عجول و گاهی بی تقواییم. مراقب باشیم با چند دقیقه فیلم دیگران را راحت قضاوت نکنیم.
@ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 خانه طلاب جوان برگزار می کند 🌀
((کسا)) طرح جامع سه ضلعی:
🔻 کانال مجازی
🔻 سیر مطالعاتی
🔻 اقدام جهادی
📢 اقامه مکتب امام (ره)
#به_کسا_بپیوندید
📚📚 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
#نشر_حداکثری
🌀 خانه طلاب جوان برگزار می کند 🌀
((کسا)) طرح جامع سه ضلعی:
🔻 کانال مجازی
🔻 سیر مطالعاتی
🔻 اقدام جهادی
📢 اقامه مکتب امام (ره)
💻 لینک #ثبت_نام:
http://www.khanetolab.ir/kasa-form/
📱 #روابط_عمومی:
@pasdare_Enghelab
#به_کسا_بپیوندید
📚📚 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
⁉️ طرح کسا چیست؟
🌀 به عناوینی که چند مدتی است بر زبان رهبری جاری است، دقت کنید:
مفاهیمی مثل: #باید_قوی_شویم یا #رزمایش_عمومی یا #جهش_تولید یا #آرایش_جنگی.
کسانی که اتفاقات انقلاب را دنبال میکنند برایشان محرز شده که شرایط برای وقایع مهمی در حرکت انقلاب فراهم شده.
💠 گام دوم انقلاب به صورت طوفانی آغاز شده. باید متناسب با شرایط جدید آرایش بگیریم. همه بلایا و حرمانها و تحریمها برای مومنین انقلابی یک پیام دارند و آن اینکه باید آماده شویم.
🌐 اما در این میان به روشنی میبینیم که در صحنه رسانه ، دست برتر را نداریم. دشمن قوتهای ما را به جای نقاط ضعف قالب میکند. احساس خودحقیرپنداری در جمع قابل توجهی از دوستان ما ناشی از این مشکل است.
❓چه باید کرد؟
🔹باید در این صحنه #هویت_انقلابی را پای کار بیاوریم. باید از انفعال خارج شویم. باید کانال های ارتباط رسانه ای با دوستان و فامیل ایجاد کنیم.
✅ اما این کانالها باید منعکس کننده هویت انقلابی باشند. به همین دلیل باید به اندیشه و #مکتب_امام و انقلاب متصل شد. سیر مطالعاتی آثار رهبری و اندیشیدن جمعی ما درباره آن میتواند به این بعد کمک کند.
🔹 همینطور باید دست به کار باشیم برای انقلاب. اقدام جهادی بر محور خدمت به مردم و تقابل با اراده دشمن، ایجاد کنیم و عملاً هر کدام صحنه ای از جهاد بر محور اندیشه مکتب امام سامان دهیم و آن را روایت کنیم.
📡 پس این سه محور باید در سبک زندگی انقلابی ما جا باز کند:
1⃣ کانال مجازی
2⃣ سیر مطالعاتی
3⃣ اقدام جهادی
🔹اینگونه تلاش میکنیم باعث قوت جبهه ولایت شویم و ذیل «کسا» ی انقلاب توان بگیریم.
📢حضرت آقا میفرماید:
«هر چه زمان میگذرد تجمع اصحاب حق را واجب تر و فوری تر احساس میکنم»
#کانال_مجازی
#سیر_مطالعاتی
#اقدام_جهادی
#اقامه_مکتب_امام
#به_کسا_بپیوندید
📚📚 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
جزوه تبیین کسا.pdf
4.86M
#نشر_حداکثری
📒 جزوه تبیین طرح کسا (اقامه مکتب امام (ره)) 📒
📝 ضرورت
🌐 اُفق
💠 هدف
📋 ساختار
🔖 سیاست
#به_کسا_بپیوندید
#خانه_طلاب_جوان
💻 لینک #ثبت_نام:
http://www.khanetolab.ir/kasa-form/
📡📡 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
متنی از آیت الله ابراهیم امینی
🌱انسان موجودی اجتماعی است...از آغاز زندگی تا کنون در راه جهانی شدن و جهانی کردن، حرکت کرده....این حرکت ...در این زمان بر اثر رشد سریع ابزار پیشرفته ارتباطات جمعی...به صورت یک جهش حیرت انگیز در آمده.
🌱فاصله های زمانی و مکانی برداشته شده....قافله انسانیت به سرعت به سوی جهانی شدن در حرکت است و جلوی این سیل عظیم را نمیتوان گرفت.
🌱اما در اوضاع و شرایط کنونی چنین به نظر میرسد که جهانی شدن به نفع فرهنگ غرب تمام خواهد شد....فرهنگ اسلام در برابر فرهنگ مادی گری...در معرض تهدید جدی است.
🌱توسعه و تکامل ارتباطات جمعی...از سوی دیگر بهترین فرصت ها را در اختیار مسلمانان قرار میدهد تا به سرعت در عرصه جهانی آشکار گردد.
🌱تنها راه حل این معضل فرهنگی اجتماعی این است که مسلمانان از خواب غفلت بیدار شوند....خود را با وسایل پیشرفته ارتباطات جمعی مجهز سازند....مگر ما دین اسلام را دین جهانی نمیدانیم....که از فطرت نشات گرفته؟...
🌱آیا انتظار داریم اسلام خودبخود و به صورت یک معجزه گسترش یابد و جهانی شود؟ آیا ظهور مهدی.....نیاز به زمینه سازی و تهیه مقدمات ندارد؟
کتاب دادگستر جهان
@ali_mahdiyan
دسته شهدا
❤️نیمه شب کنار یک خاکریز نشسته بود. چند تا رفیقم هم دورش حلقه زده بودند. من همین که نزدیکشون شدم صورتش رو توی تاریکی برگردوند سمت من و از این جای جمله او را خوب به یاد دارم. چون صاف تزریق شد توی رگم. مو به تنم سیخ شد. هنوز هم که یادم میافتد دلم میریزد.
❤️جمله ساده ای بود بارها شنیده بودم. اما وقتی مجید پازوکی گوینده باشد. جمله ها حجاب ذهن را سریع پاره میکند و به جانت مینشیند. آری مجید پازوکی. و شما چه میدانید چه مزه ای دارد یک شب کنار مجید پازوکی بودن را. پشت خاکریز آرام از دل پاک و آینه اش سخن بگوید و تو را مست کند. چه مزه ای دارد قرآن را از اولیای الهی بشنوی.
❤️همینکه کنارش رسیدم رو کرد سوی من. و با یقین گفت «بچه ها خیال نکنید شهیدان مرده اند زنده اند من خودم دیدمشان. » قلبم داشت میایستاد فقط نگاهش میکردم. بعد ادامه داد.
❤«همینجا یک شب دیدم صدای عزاداری میآید. رفتم به سمت گودال شهدای فکه. دیدم یک دسته عزادار از بچه ها را که دم گرفته بودند. خواب نبودم. بیدار بودم. همه شان شهید شده بودند» او داشت ماجرای مکاشفه ای را برای ما تعریف میکرد. باورنکردنی.
❤️عجب شبی بود آن شب. خدا رحمت کند شهید مجید پازوکی را. یادم میآید شب هنگام رخت خوابمان را او پهن کرد رو بروی معراج شهدای فکه. موقع خواب صورتم رو به شهدایی بود که تازه تفحص شده بودند. و این جمله در جانم وجودم را شرحه شرحه میکرد که؛«گمان نکنید شهدا مرده اند همه شان زنده اند.»
❤️مجید پازوکی شهید شد. حین تفحص در فکه. اما این جمله او در جانم نقش بسته. بچه ها ! امروز صدها هزار شهید مراقب این انقلابند با دستهایی بازتر و چشمهایی بیناتر. دست به دامنشان شویم شاید ماه رمضان بعدی نبودیم. این شبها بخواهیم ما را نیز بلند کنند از این حالی که داریم.
❤️آه «ای شهید ای آن که بر کرانه ازلی و ابدی وجود بر نشسته ای دستی برآر و ما قبرستان نشینان عادات سخیف را نیز از این منجلاب بیرون کش.»
@ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای نگار مه جبین فاطمه ....
@ali_mahdiyan
روش مداوای احساس ضعف پیامبر
🌱روزی پیامبر وارد خانه فاطمه شد فرمود انی اجد فی بدنی ضعفا. در بدنم ضعف میابم. فاطمه سلام الله علیها فرمود اعوذ بالله من الضعف من به خدا پناه میبرم از ضعف. به این بخش از قصه #کسا فکر کردید؟
🌱در روایت از امام صادق میخوانیم که خلقت جسم ولی خدا و روح مومنین از یک سنخ است و از علیین است.(کافی ج۱ ص۳۸۹). پس ضعف در جسم ولی خدا تناسب دارد با ضعف در روح امت او.
🌱حضرت امام میفرماید کل امت مانند پیکره ولی خدا هستند و استغفارهای او استغفار از گناههای امت است. وقتی امت رشد روحی اش کم است یا ضعف دارد،خلل در حرکت و پیشرفت کار ولی خدا در دنیا رخ میدهد.
🌱اما پیامبر خدا این ضعف را چگونه جبران کرد؟ با قدرت جمع ولایی. همه را تحت یک پوشش واحد جمع کرد. هر کس شمیم او را شنید (انی اشم رائحه طیبه) به این حلقه متصل شد. این طور شد که جبرییل که شدید القوی است هم نازل شد. و ضعف ولی خدا جبران شد.
🌱آنگاه این صحنه چنان گسترش پیدا کرد که اگر شیعیان در محافل خود آن را متذکر شوند یعنی به قول و به عمل آنگاه اذا والله فزنا و سعدنا و فاز شیعتنا و رب الکعبه. جمله ای که امیرالمومنین در باره خود در لحظه آخر حیاتش میگوید که فزت و رب الکعبه اینجا درباره کل شیعه به کار میبرد.اذا و الله... فاز شیعتنا و رب الکعبه
🌱این اتصال ذیل کسا باعث میشود تمام رنجهای مومنین مداوا شود. چه باید کرد؟ ارتباط روحی و معنوی منسجم تر و البته ارتباط تشکیلاتی جدی تر با هم حول ولی خدا. این هویت کسا است.
🌱اگر بنا است شعار #باید_قوی_شویم به سرانجام برسد. باید کسانی که شمیم اندیشه ولی خدا را استشمام میکنند اتصال فکری و عملی خود را حول او جدی تر کنند. نیمه شعبان رهبری توضیح داد که اسلام ناب نبوی و مکتب نبوی همان مکتب امام خمینی است.
🌱هر کس علاقه ای در جان خود به امام و اندیشه او دارد باید به این اندیشه متصل شود و وارد یک جبهه بندی منسجم تر شود. ما در صحنه فضای مجازی و رسانه ضعیفیم و از اینجا ضربه میخوریم این ضعف نیز با اتصال به اندیشه امام و رهبری و رابطه منسجم تر خودمان با یکدیگر مداوا شدنی است.
#به_طرح_کسا_بپیوندید.
لینک #ثبت_نام:
http://www.khanetolab.ir/kasa-form/
@ali_mahdiyan
آنچه رهبری بعد از انقلاب درباره امام فهمید؟
🌱رهبری معتقد است قبل از انقلاب امام را میشناخته سالهای متمادی و از نزدیک هم میشناخته. اما نکته ای را بعد از انقلاب درباره او متوجه شده. آن نکته چیست؟
🌱سال شصت و نه سخنرانی مهمی را رهبری با فرماندهان سپاه داشته. یعنی یک سال بعد از رحلت امام. او در این سخنرانی پر نکته، تمایز لشکر انقلاب با دیگر لشکرها را توضیح میدهد.
🌱در پیام سال نود و نه خود به معلمان پنج کلیدواژه را در دستگاه تعلیم و تربیت به کار میبرد. #تزکیه و #تعلیم و #کتاب و #حکمت و #اقامه عدالت.
اقامه عدالت را جهت و غایت میداند اما چهار عنصر اول را #هویت_ساز میداند. جالب است که هر دو یعنی هم کتاب و هم حکمت را متعلق هم تزکیه و هم تعلیم میداند.
خوب کتاب و حکمت چیست؟ چطور هویت ساز است؟
🌱#علامه_طباطبایی معتقد است کتاب به معنای کل قرآن نیست بلکه مراد از کتاب ظاهر شریعت و ظواهر قانونی است که وحدت امت را سامان میدهد اما حکمت باطن شریعت است. دلیلش هم این است که این هر دو در آیات قرآن متعلق نزول وحی هستند. پس وحی شامل کتاب و حکمت است. حکمت یعنی باطن فهمی.
🌱در سخنرانی سال شصت و نه رهبری وجه تمایز سپاه انقلاب و لشکر توحیدی را ایمان به غیب میداند و معتقد است فهم قوانین غیب، حکمت است. مثل کسی که راه آبهای زیر زمین را میشناسد. او راه کسب این حکمت را معرفت و ایمان و تقوا میداند.
🌱رهبری در آن سخنرانی میگوید من بعد از انقلاب متوجه شدم که امام ما حقیقتا این ویژگی را دارد یعنی #حکیم است. او اما سال هفتاد و پنج در دیدار طلاب تعریف عمیقتری از حکمت را تبیین میکند او میگوید «حکیم خود تبدیل به یک عالم شده است و شما میتوانید کون را وجود را و همه گیتی را در سخن او در اشاره او در اقدام او مشاهده کنید»
🌱جالب است که مهمترین کلیدواژه ای که در وصیتنامه سردار شهید بدون مرز در توصیف حضرت آقا بیان شده است به جز #مظلومیت همین کلیدواژه #حکیم بودن است.
🌱رفقا! پیام رهبری درباره آموزش و پرورش را جدی بگیرید او میگوید راه اقامه عدل ایجاد هویت است. همانطور که امتی اقامه عدل میکند که این هویت را در خود شکل دهد، هر فرد انقلابی آرمانجوی عدالتخواه باید این هویت را در خود ایجاد کند. بدون این هویت نمیشود عدالتخواه بود نمیشود انقلابی بود. راه همان است که امام و آقا جلودارش هستند.
@ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منطقه قرمز ۳
بر اساس خاطرات شیخ علی مهدیان
@ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منطقه قرمز۴
بر اساس خاطرات شیخ علی مهدیان
@ali_mahdiyan
حاج حسین یکتا خبر نداره اولین بار کجا قلب منو تسخیر کرده. بیست سال قبل کاظمین روبروی حرم امام کاظم و امام جواد، نشسته بودم و با قلبم کلنجار میرفتم که قفلش را باز کنم چون بنا بود حرکت کنیم به سمت نجف. زمان صدام ملعون بود. حاج حسین بدون اینکه مرا بشناسد آمد کنارم نشست. آرام کنار گوشم شروع کرد برایم حرف زدن. نمیدانم چرا؟ نمیدانم چطور فهمید قلبم محتاج آن کلمات بود. از بزرگواری این امامان گفت و گفت کلامش نفوذ میکرد در عمق جانم و احساس میکردم با ضربات آرام و منظم سخنانش شیشه دلم را خرد کرد. مزه آن روبروی حرم هنوز زیر زبان من است.
همیشه او جلو بود و من کیلومترها عقبتر از او می دویدم. وقتی به مناطق جنگی میرفتیم او مدیر بود و راوی خوش بیان و خواستنی. وارد کار تشکیلاتی و فرهنگی شدیم او شکل دهنده جبهه انقلابیون بود. برای اربعین و پیاده رویش او پرچم بدست جلودار بود. کرمانشاه رفتیم او در وسط معرکه بود. دیدار آقا با جهادی ها او گل سرسبد جمع بود. نمیدانم چرا همه جا به تور او میافتم.
با رفقای خانه طلاب قم سری به او زدیم. شروع کرد با محبت و بی رحمانه نقدمان کرد. از سختی های کار اجتماعی و خدمت رسانی گفت و سادگی کارهای فرهنگی که ما ها درگیرش هستیم. از این که چقدر محتاج اعتماد مردمیم. چقدر عقبیم و در روشهای سنتی و قدیمی خودمان اسیریم و متوجه نیستیم چطور مردم کشورمان را داریم با کم کاریهایمان از دست میدهیم. میگفت دیگر فقط برای کسانی حرف میزنم که واقعا بخواهند عمرشان را خرج انقلاب کنند نه آنها که آمده اند بشنوند و فقط لذت ببرند.
رفقا ! کنار دریا بروید نگاه به دریا عبادت است.
@ali_mahdiyan
رهبری دینی در بحران کرونا
🌱در مدیریت بحران کرونا به نظر میرسد نقش دستگاه سلامت و پزشکی محوری تر از دیگران بود. چرا؟ فروشگاهها و بازار زودتر از مساجد و محافل شروع به کار کرد، چرا ؟ بعد از دو سه ماه و با این نوع بیان، رهبری بحث بازگشایی مساجد را پیش کشید، چرا؟ آیا سبک مدیریت کشور در این ایام ، دینی بود؟ آیا در مجموع یک مدیریت منفعل غربگرا را تحمل کردیم؟
🌱 اولا در سبک تصمیم گیری ولی خدا عزت جامعه و تقابل با اراده دشمن رکن محوری است. جایی که تصمیم گیری های کلان و اراده سیاسی دشمن رقم میخورد، طاغوت است که در واقع راس دشمن است. مبارزه با این بعد است که تعیین میکند چه زمان با چه بعدی از غرب باید درگیر شد. حقیقت جهاد کبیر این نکته است.
🌱محور دشمنی چه بود؟
برخی گفتند بنا است مردم دنیا تابع قانونهای پزشکی مدرن شوند.
برخی گفتند بنا است مردم به صورت جهشی آلوده محیط مجازی شوند. و ذیل مدیریت دشمن در آن فضا قرار بگیرند.
برخی هم گفتند بنا است فشار اقتصادی به ما چند برابر شود.
البته دشمن در همه محورها دشمن است اما تمرکز او کدام بود؟ رهبر معتقد بود نبرد اقتصادی محور است. شعار سال در اوج ایام کرونا جهش تولید بود.
🌱ثانیا در صحنه پیاده سازی شریعت و ساختارهای دینی یک نوع تقدم منطقی را میبینیم که حفظ سلامت و جان و سپس حفظ مال را بر تکالیف و نهادها مقدم میکنند. این اندیشه ای است که فقها ذیل قاعده لاضرر و لاضرار فی الاسلام بحث میکنند. حضرت امام میگوید این قاعده حاکمیتی است که در مقام اجرا و پیاده سازی دین، حاکمان رعایت میکنند.
🌱در سبک مدیریت ولی فقیه این تقدم را به خوبی میشد ملاحظه کرد اول جان بعد مال و سپس صورت نهادهای مقدس دینی. اول قرنطینه بعد به آرامی باز شدن مسیر مشاغل و کار و اقتصاد و حالا نیز مساجد و محافل. او به گونه ای این دستور را صادر کرد که هم مرجعیت مدیران دولتی در تصمیم گیری تضعیف نشود و هم بالاشاره، زمان این اتفاق یادآوری شده و تلویحا تسریع در آن ذکر شود.
🌱مهمترین رکن در مبارزه اقتصادی با دشمن ایجاد روحیه انسجام درونی و اعتماد به نفس در مردم بود. قصه کرونا این واقعه را در جان امت به ظهور و بروز کشید. و رهبر همین نکته را بارها و بارها تقویت کرد و به چشم آورد. احساس کارآمدی و انسجام در صحنه داخل نیاز اساسی کشور برای رشد و جهش تولید بود. تولید که رکن اصلی مبارزه اقتصادی بود.
🌱در مجموع ما با یک سبک تصمیم گیری کلان و منضبط فقهی و دینی مواجه بودیم.
@ali_mahdiyan
بِسْمِ الله الرَّحْمَٰنِ الرَّحيم
مـــــــراسم احیای شــــــب های قدر
ســــــــــخنران : شـــیخ علی مهدیان
بــــــــــانوای : برادر مجتبی قره گزلو
شبهای ۱۹،۲۱و۲۳ماهمبارکرمضان
۲۳،۲۵و۲۷اردیبهشتماهازساعت۲۳
کاشـانک ، خیابان پور ابتهاج ، خیابان
شهیداکبرصبوری(امیر) ، کوچهکمالی
شرقی ســـالن شــــهدای کاشــــــانک
پيشاپيــــش بابت رعـــــايت اصـــول
بهداشتي توسط شما ســـــپاسگزاريم
[@HODDASS]
[HTTPS://WWW.HODDAS.INFO]
تفالی به حافظ
دعای بعد وصال
🔻اگر شب را با نازل شدن حقایق و قوای عالم بالا در دنیا به ما معرفی میکنند، که تنزل الملائکه و الروح، روز اما معنایش بالا رفتن و عمق گرفتن انسانها است. سلام هی حتی مطلع الفجر. برخاستن انسان و به سوی خدا رفتن حقیقت صبح است و عید است و فجر است و یوم الله. شب وصل را قدر باید دانست که مقدمه روز وصل است. به قول حضرت حافظ
❤️
شب وصل است و طی شد نامه هجر
سلام فیه حتی مطلع الفجر
🔻اگر امتی یوم الله را درک کرد یعنی در جانش رشدی اتفاق افتاد باید چه چیزی را طلب کند؟ این سوال مهمی است. رهبری یادمان داد #صبار_شکور باشیم. ثبات قدم را بخواهیم که یا مقلب القلوب ثبت قلوبنا علی دینک. رهبری میگوید آقای بهجت میگفت این دعا را زیاد بخوان برای امت انقلاب کرده.
❤️
دلا در عاشقی ثابت قدم باش
که در این ره نباشد کار بی اجر
🔻همه قدرتهای شیطانی و طاغوتی عالم جمع شده اند امت را از آن واقعه قلبی و روحی اش بازگردانند. تحریم نقطه نهایی اش نابودی نظام و رهبری و دولت و حزب اللهی ها نیست. نقطه نهایی تحریم ها مردمند که این انقلاب و تحول و بیداری را که در جانشان رخ داده رها کنند. و از مسیر بیداری شان باز گردند.ولی
❤️
من از رندی نخواهم کرد توبه
و لو آذیتنی بالهجر و الحجر
🔻امت منتظر امتی است که این ثبات قدم را داشته باشد. نتیجه ثبات قدم برداشتن قدم های بعدی است اتصال به ولایت الله و به تبع آن یخرجهم من الظلمات الی النور است و این بروز گام به گام ولایت عظمی است. ارنی الطلعه الرشیده در امتداد عهدا و عقدا برای نصرت او است. این راه خروج انسان و امت از ظلمت تمدن دنیایی مدرن است.
❤️
بر آی ای صبح روشن دل خدا را
که بس تاریک میبینم شب هجر
🔻انقلاب همان عشق است. وقتی دل او را میخواهد که عاشق همه اوصاف و افعالش باشیم و این یعنی آرمانجو شدن یک انسان و یک امت. و این مقدمه حقیقی ظهور او است. انقلاب و دلدادگی را باید پاسداشت باید پ.ا.س.د.ا.ر انقلاب بود یعنی این رفتن دل به سوی او این دلداگی
❤️
دلم رفت و ندیدم روی دلدار
فغان از این تطاول آه از این زجر
🔻رفقا! همه این رنجها و بلایا و تحریمها جان ما را آماده آن وصال میکند. به قول امام عزیز رمضان که همه اش محرومیت است حقیقتش نشستن سر سفره مهمانی خدا است.
❤️
وفا خواهی جفا کش باش حافظ
فان الربح و الخسران فی التجر
🔻امت ما رشد کرده بعد از طوفان این حوادث. این شبها بیاییم به شکر این نعمت از خدای متعال ثبات قدم امت را بخواهیم ربنا لاتزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا تا اینکه و هب لنا من لدنک رحمه....
تا اینکه به صاحبمان برسیم....
@ali_mahdiyan
عدالتخواهانی که علی ع را کشتند
🔻اعرف الحق تعرف اهله پاسخ امیرالمومنین است به یک پرسش. پرسشی که نماد یک زخم کاری و عمیق بر جان اندیشه خوارجی است. اندیشه کسانی که قدرت ندارند در میانه دعواها و نقشه ها حق را بیابند. شاخص ها و استاندارد هایشان غلط و ناقص است ظاهرگرایانه است و برای اینکه دچار #استانداردهای_دوگانه نشوند تیغ را به روی حق و باطل هر دو میکشند. هم علی هم معاویه و عمروعاص.
🔻چرا حکومت داری؟ اصلا حکومت مال خدا است. پس هر کس حکومت دارد بزنیم. چرا پول داری پول مال خدا است پس هر کس پولدار است بزنیم. تو پول و قدرت داری و این همه انسان فقیر داریم پس تو بدی. اگر بگویی خدیجه پولدار بود محمدص پولدار بود موسی ع پولدار بود امیرالمومنین پولدار بود امام خمینی پولدار بود نمیفهمند. اگر بگویی باید پول داشت و خرج جبهه حق کرد حکومت داشت و خرج احقاق حق مظلوم کرد نه چپگرایانه هر پولدار قدرتمندی را محکوم کرد ارور میدهند. باور کنید ظلم ستیزی کمونیستی روحش ظلم ستیزی خوارجی است. ظلم ستیزی بر بستر ظاهرگرایی.
🔻در جامعه دینی اینها عدالتخواهانی هستند که آرمانجوییشان ربطی با ولایت ندارد ان الحکم الا لله یعنی آرمان بی ولایت، یعنی توحید بدون ولایت، یعنی حرکت بدون رهبر. چرا رهبر نه ؟ چون ولایت و رهبری عقل جامعه است و این آرمانجویی با عقل نسبتی ندارد. چون ولایت روح جامعه است و این جریان بدن را میشناسد نه روح.
🔻مارخوش خط و خالند چون حرف از ارزش ها میزنند حرف از آرمانها میزنند اینها قبل از آنکه شکم بیگناهان را با تیغ نفهمی هایشان سفره کنند کمر علی ع را شکسته بودند. به نام پر زرق و برق ترین شعارها از جمله توحید.
🔻حاصل عمرم در حوزه یک جمله شده و آن اینکه هر آرمانی و هر ارزشی، دقیقا هر ارزشی، در زبان هر کس شنیدم نسبتش را با اندیشه ناب محمدی بیابم با اندیشه امام. از جمله عدالت. عدالت علوی و ناب با عدالت ظاهرگرایانه متحجر با عدالت مارقین با عدالت کمونیستی فرق میکند. ظلم ستیزی خمینی با ظلم ستیزی کج کلاههای سیبیلو با ظلم ستیزی کسانی که شاخصهای رشدشان قواره ای بیش از چشمهایشان ندارد با ظلم ستیزی جاهلان ظاهرگرا فرق میکند.
🔻اینها فقط اهل ظلم به این و آن نیستند ظلم اصلی را به انقلاب مردم میکنند. چهل سال انقلاب را شکست میدانند چرا که آرمانها به تقریرشان رخ نداد. #بیانیه_گام_دوم را یک دروغ بزرگ میفهمند. ربطی به مدرک و سواد و مقاله و کتاب ندارد اینها حوادث و وقایع و رخدادها را بر اساس حق نمیشناسند بر اساس ظاهر تقریر میکنند.
🔻معمولا ابزار دست انگلیس و آمریکا و خلاصه دشمن هوشمند دنیاخواهند. این جریان محل خیزش و رویش ابن ملجم ها است. ببینید شهید مطهری را چه کسانی و چرا کشتند.
@ali_mahdiyan
بچه ها بیاید فکر کنیم.
ماه رمضان فکر کردن خیلی ثواب داره.
https://www.instagram.com/p/CATjfQcJo5i/?igshid=1rdfetzxkzw1w
خطر خودی ها
عدالتخواهانی که علی ع را کشتند ۲
🔻در سخنرانی رهبری با دانشجویان یک کلیدواژه مهم در فضای دینی را معادل مطالبه گری قرار دادند. و آن مفهوم نهی از منکر بود. جالب است که یکی از مهمترین جریانهای انقلابی صدر اسلام که مفهوم نهی از منکر را در دست گرفت جریان خوارج بود. تحلیلهای مهمی درباره کافر بودن یا نبودن کسانی که مرتکب منکر میشوند در این جریان شکل گرفت. علت تکفیر یا ضد انقلاب شمردن این و آن نیز همین نکته بود. عمدتا نهی اینها نیز ناظر به منکرات در ساحت حکومت بود. کسانی که در تاریخ میگردند که کجای تاریخ اشاره شده که خوارج عدالتخواه بوده اند همین کلیدواژه نهی از منکر که رهبری بیان کردند برایشان کافی است.
🔻برای ما از عدالت خواهی امیرالمومنین گفته اند اما از عدالت خواهی خوارج نگفته اند. این باعث شده که مشکلات جدی را در تاریخ عدالت خواهی خود مشاهده کنیم. شکست و انحراف جنبش مشروطه را باید ناشی از همین خطا قلمداد کرد. جنبشی که با عدالت خواهی آغاز شد و دم در سفارت انگلیس تمام شد.
🔻اگر بگوییم عدالت خواهی که اراده ولی خدا و اراده دشمن در آن مشاهده نشود باعث میشود که آن مشروطه خواه یا بفرمایید عدالتخواه خبیث شلوار خود را پایین بکشد و روی بدن شیخ فضل الله ادرار کند و در نهایت خروجی این عدالت خواهی ، رضا شاه است، شاید کسی باور نکند.
🔻رهبری در جایی میگوید: «یکی از کسانی که در راس خوارج بود کسی است به نام ذوالثدیه، این در زمان پیغمبر در جنگ حنین وقتی پیغمبر ص داشتند غنائم حنین را تقسیم میکردند بین مسلمانها ، این خودش را رساند به پیغمبر ص، صدا زد که «یا رسول الله اعدل»، عدالت را مراعات کن....» «کتاب بصیرت و استقامت انتشارات صهبا»
🔻درگیری این جماعت با عثمان را نیز از همین منظر باید دریافت. بی عدالتی و فساد نظام عثمانی. و متاسفانه هیچ کس نمیپرسد عدالت علوی با چه منطقی مخالف شورش مقابل نظام عثمانی بود؟
🔻اساسا دین به گونه ای جامعه را بار آورده بود که همه مسلمین به صورت خودآگاه و ناخودآگاه متوجه این بودند که همه آرمانها را در مفهوم عدالت باید قرار داد. اندیشمندان مسلمان در این باره کتابها نوشته اند که عدالت در مرکز اندیشه دینی است و بحث از عدالت خداوند بر این پایه و بستر مطرح شده. که یک سر این مباحثات نیز اشعری ها هستند که امتداد خوارجند به قول شهید مطهری.
🔻در اندیشه شهید مطهری و رهبری ویژگی اصلی این جریان غلبه احساسات بر آگاهی و فهم است. دردی که در سخنان رهبری با دانشجویان تاکید شد. علت بد دهنی و توهین و بی اخلاقی در این جماعت و همینطور در اختیار جریان اموی و یزیدی و زبیری قرار گرفتنشان همین است.
🔻به نظرم نقد عدالت خواهی و انقلابی گری در کشور برای امروز ما که بنا است جوانان انقلابی زمام کار را به دست بگیرند مثل نان شب واجب است.
🔻البته ظاهراً دوستان علاقه دارند مفهوم عدالت خواهی را در قوطی کبریت یک جریان سیاسی اجتماعی خاص در کشور محصور کنند و این نیز برای رشد و بالندگی عدالت خواهی در کشور خطرناک است.
@ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عروسی خوبان را محسن مخملباف سال ۱۳۶۷ ساخت.
فیلم دغدغه عدالت دارد. دغدغه ظلم ستیزی. بنای بر نشان دادن فاصله طبقاتی و قشر مرفه را دارد. فیلم همان زمان هم به شدت در جامعه ایران موثر واقع شد.
حاجی یا همان محمود بی غم در جبهه دچار موج گرفتگی شده است. به نظر میرسد به دلیل این موج گرفتگی یک شخصیت دیوانه است. عقل خود را از دست میدهد ولی قلبش و وجودش پر از درد است. درد ظلم در ایران و در همه دنیا.
یک عدالتخواه دردمند و مبارز ولی موج گرفته و دیوانه.
سوال من این است
واقعا بررسی کنیم چه شد که محسن مخملباف از درد ظلم ستیزی به ابزار دست ظالمان و اراذل عالم تبدیل شد؟ چرا؟ او چه کمبودی داشت؟ چه نداشت؟
@ali_mahdiyan
دختر
❤️امروز حالم خوش نیست. دلم سوخته. از دیشب که این خبر رو شنیدم تا الان که این متن رو مینویسم، قلبم گر گرفته.
❤️اسمش فاطمه معصومه بود. هشت سالش بود، یعنی حقیقتا معصومه بود. بی گناه. امروز پدر و مادرش بدنش رو زیر خاک سرد دفن کردند. من هم کنارشون بودم.
❤️میگفتند از شش سالگی سرطان خون گرفته بود. داروها داشت جواب میداد و کم کم حالش داشت خوب میشد. اما از آبان با موج جدید تحریمها داروش قطع شد. داروهای آلمان موثر بود و مشابهش جواب نمیداد. جواب نداد تا اینکه دیروز دختر معصوم و نازنین پر کشید و رفت. عموش میگفت از بیمارستان شنیده سه چهار تا بیمار سرطانی و طفل سرطانی به این دلیل فوت کردند تا حالا از بعد تحریمها.
❤️کنار قبرش نمیدونستم از مظلومیت و معصومیتش گریه کنم یا از ظلم ظالمان دندون بر هم بفشارم. براشون روضه خوندم. روضه خانم رقیه....
❤️میگفت خودش به این و آن زنگ میزد و میگفت برام دعا کنید. میگفت هر وقت درد بهش هجوم میآورد یا میترسید اسم اهل بیت رو میبرد به جای هر اسمی. لابد شب اول قبر هم تا احساس غربت کنه اسم اهل بیت رو میبره و توی بغل خانم حضرت زینب سلام الله علیها آروم میگیره.
❤️اما گذشت دیگر آن دوران که بکشند و ریشخندمان کنند، انتقام میگیریم. به خاطر همه دردهای مادران و پدران مظلوممان که به جرم عقیده و ایمانشان داغ میبینند.....
پ ن: پس فردا روز قدس است. همین.
@ali_mahdiyan
نقطه های روشن
🔻بعد از فتح خرمشهر یک جریان سیاسی در داخل ایران با ادامه دفاع مخالفت کرد. آنها معتقد بودند از این به بعد دیگر دفاع نیست بلکه حمله است. درستی یا غلطی این تحلیل را کار ندارم اما قطعا یک نکته درست در سبک کار نهضت آزادی وجود داشت و آن اینکه نظر خود را تغییر نمیداد متناسب باشرایط. اگر میگفت من مخالف ادامه جنگ بودم آن را کتمان نمیکرد. تا آخر هم همان را گفت. ولو خیلی ها آنها را متهم میکردند به نادانی یا ستون پنجمی یا هر چه.
🔻یادم میآید رفیقی داشتم در دانشگاه که جزو نهضت آزادی بود. یک سفر اردوی جنوب با هم همراه بودیم. خیلی حرفها شنید پای سخنان خیلی از فرمانده ها و رزمنده ها نشست. دلش را برده بودند و ذهنش پر از پرسش بود. اهل اندیشه بود. غدیت خاصی هم داشت. اما بعد از سفر مرا کنار کشید و گفت، علی مهدیان من احساس تناقض و تعارض در وجودم میکنم، چه کنم؟ هم خنده ام گرفته بود و هم دلم برایش میسوخت هم دوست داشتم کمکش کنم.
🔻این روزها که روز قدس و روز خرمشهر نزدیک به هم هستند، یاد جملاتی از برخی رفقایم افتادم. سیصد نفر از بسیجی ها و عدالتخواه ها و جهادی هایی که رفیقم بودند، حضور ایران را در سوریه و نبرد با داعش را تعبیر کردند به #سلطه_جویی_منطقه ای.
🔻برخی از اینها معتقد بودند و هستند که سردار قدس عاقبت به خیر شد که شهید شد و الا فهم و بصیرت سیاسی اش کم بود. او نمیفهمید که در جایی نوشت دست رییس جمهور را میبوسم که موضع انقلابی گرفت. او نمیفهمید که با لاریجانی و قالیباف و ظریف رابطه اش دوستانه بود. او نمیفهمید که باعث ضربه به یاران بهاری شد و غیره و غیره.
🔻بعد از شهادتش اما خیلی ها نظرشان را کتمان کردند. سکوت کردند. نگفتند که چرا اینقدر خام و پر خطا هستند.
🔻یکی از رفقایم که نامه سیصد نفره را امضا کرده بود صادقانه مرا کنار کشید و گفت علی مهدیان وجودم پر از تعارض شده. بعد از این نامه احساس میکنم باب رحمت و معنویت هم بر من بسته شده. این بار دلم برایش سوخت. یاد آن رفیق اهل نهضت آزادی ام افتادم.
🔻بچه ها و رفقا! مادامی که با تعصب و احساسات بدون چارچوب و نظام فکری موضع بگیریم وجودی پر از تعارض و تناقض خواهیم داشت. جلوی نقاط روشن و غیر قابل انکار باید خودمان را سانسور کنیم یا صمیمانه از تناقضات خود بنالیم یا خدای نکرده کافر و پوشاننده نسبت به آن نقاط روشن باشیم. بیایید برگردیم به مکتب و نظام اندیشه امام. بیایید مباحثه کنیم طرح راهبردی رهبری را. ضرر نمیکنیم اگر اول آن را کشف کنیم بعد بگوییم قبول نداریم یا داریم.
باز هم خود دانید.
@ali_mahdiyan