eitaa logo
بر پا
6.8هزار دنبال‌کننده
593 عکس
326 ویدیو
73 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
اوضاع خیلی هم خوبه ☘ اهل معنویت میگویند همه تغییرات مطلوب در انسان و جامعه به واسطه یک تحول درونی ممکن است. این تحول درونی را بیداری و یقظه میدانند. میگویند اگر همه سخن قرآن را بخواهیم در یک موعظه خلاصه کنیم باید بگوییم قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله... یعنی قیام لله. همان که امام هویت انقلاب اسلامی میدانستش. ☘ تحقق این بیداری مردم به ناامیدی از دلبستگیهای دنیایی است. جامعه سالک در بستر چنین نا امیدی فراگیری است که برمیخیزد. نا امیدی از همه آن توهمات دنیایی که به آن دل بسته بود. ☘حالا چه شده؟ آن روز که برخی در تکاپوی ماستاندن برجام بودند و عده ای هم مشغول نقد بندهای برجام و میخواستند بیکفایتی دولتیها را اینگونه اثبات کنند، خیلیها حواسشان نبود که خطر این دولت جای دیگری است. کانون امید مردم را از توجه به دارایی خودشان نباید به دستان دشمن تغییر داد. این کوچه بن بست عاقبتش یک نا امیدی فراگیر بود. ☘ حالا یک نا امیدی فراگیر شکل گرفته. ناامیدی که مقدمه یک خیزش حقیقی است. جامعه پوست خواهد انداخت. و این ارزشمند است. ☘گفتمان دولت شکست خورد. دولتی که حتی را هم با معامله توضیح میداد. حالا خودش زبان باز کرده که دینمان را استقلالمان را و خیلی چیزها را معامله نمیکنیم. جریان آمریکایی در کشور همه هویتش را خرج کرد تا دولت را مظهر تغییر در سیاستهای کلان نظام و گفتمان انقلاب قرار دهد حالا همان مظهر گفتمان معامله، پرچم شکست را بالا برده. ☘حالا که را مشکل کشور میداند نشان میدهد که تیر به قلب این جریان خورده است. رشته هاشان پنبه شده. درصد بالایی از مردم پای یک تجربه فراگیر آمدند و حالا دولت به اعلی صوته فریاد میزند خطا کردیم. و اینها واقعا چه بگویند جز مرگ بر نظارت استصوابی. دیگر دیر شده دیگر سخنتان را هیچ کس باور نمیکند. از چه کسی تبری میجویید روحانی یا جهانگیری؟ مثلا چه میخواستید بکنید که نکردید؟ دل آدم میسوزد برایتان. همیشه در این کشور جریان رسوا شده بودید و خواهید بود. ☘تعامل با دشمن را دیگر هر کس به زبان بیاورد رسوا میشود حتی که لات بازی هایش زبانزد است امضایش را پس میگیرد از بس این گفتمان رسوا شده. ☘ که 2030 و fatfو و و سیاسی و غیره و غیره را در پرده پنهانکاری پیش میبرد حالا چالشش شده شفافیت. دعوای دعوای است که از دل خود دولت بروز کرده. ☘دولتی که اساسا رای آوردن و تنفسش در فضایی بود حالا میگوید تا الان اگر 24 ملیونی بودیم حالا باید نماینده 81 ملیون باشیم. این یعنی رسوایی های دو قطبی ساز. ☘حالا همه جا سخن از تغییر دولتمردان پیر و فرسوده و تنبل است. کوچکترین رفتارهای دولت زیر ذره بین است. ☘خیلی ها به رهبری میگویند قاطعیت نشان بده. برخی سخن از دولت نظامی به زبان میآورند. عده ای یاد میکنند. چرا؟ یادشان رفته که خودشان رای به روحانی را تفسیر میکردند به دهن کجی به رهبری. حالا حمله ور شده اند به در خانه رهبری و اقتدار را تمنا میکنند. خوب این یک نکته مثبت دارد و یک نکته منفی . نکته مثبت اینکه بازگشت به اقتدار و تصمیم رهبری امر مطلوبی است. ☘اما نقطه منفی اش اینکه هنوز از دل این جماعت رخت بر نبسته. رهبری داستان را به اجبار جمع نمیکند این را همه باید بشنوند و باور کنند. هم ها که نوای مردم مردمشان، گوش فلک را کر کرده اما دم از انحلال رای مردم میزنند و ورودهای حاکمیتی را در مقابله با رای مردم ضروری میدانند. هم کسانی که فکر میکنند اقتدار رضاخانی یعنی حذف اراده مردم، داستان را حل میکند هم کسانی که نق میزنند که چرا رهبری چنین و چنان نمیکند باید بشنوند که همه تلاش رهبری امروز در یک جمله خلاصه میشود و آن اینکه کار را تمام میکند. ☘ این جماعت مانع است. مشکل عدم اعتماد به خود و بازگشت به خویشتن. اما امروز همه این نا امیدی برای باور این حقیقت فضا را آماده کرده. ☘اوضاع خیلی خوب است. چون جامعه بنا است بیدار شود و به خود برگردد. اگر یک روز مردم، حکومت استبداد و حکومت ذلت مقابل دشمن را سرنگون کردند حالا دوران سرنگونی فرهنگ استبداد طلبی و ذلت خواهی است. بیماری که از بین بردن آن زمان نیاز داشت. اما امروز نزدیکترین زمان به مداوا شدنش فرارسیده است. اوضاع خیلی خوب است. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
دو بیماری حزب الله 🌾 مدتها است بچه های حزب اللهی اسیر دو بیماری درونی است. کم از این دو بیماری ضربه نخورده ایم. بیماری اول اینکه حزب الله در مستوای نظام تعریف نشده بلکه خود را یک جریان شبیه یک حزب یا جناح تعریف کرده است. بیماری دوم اینکه حزب الله را میفهمد اما توان محاسبه و ندارد. ضرب این دو بیماری در هم ما را مدتها است گرفتار کرده. 🌾قدرت تحلیل پیام را نداریم به همین دو دلیل. امروز زمان جا انداختن گفتمان و تشدید آن است. زمان نشان دادن شکست گفتمان و است. الان وقت آن است که جملات رهبری را و و بگویند. کسی که نظام را میبیند نگاهش به مردم است و به جای نیت خوانی و مچ گیری کاری میکند اندیشه و گفتمان عمومی عوض شود. نگران نباشید اگر این گفتمان جا افتاد مردم میدانند به چه کسی رای دهند. 🌾وزن دادن به جمله روحانی توسط سردار و به چشم آوردن تعابیر یک پاسدار از زبان رییس جمهور غرب گرا یک ابتکار عالی در بستر جهانی است. آن وقت ما داریم مباحثات خاله زنکی میکنیم. بس کنید شما را به خدا. 🌾کسی که خود را در ساحت نظام و رهبری تعریف میکند. تعریفها و کمکهای رهبری به دولت را تعارف نمیفهمد. امروز که بهترین وقت برای طعنه و کنایه به دولت است رهبری ایستاده و دارد با این ها کار میکند که بمانند و کشور را اداره کنند. حزب الله این را نمیبیند. 🌾وقتی در اندازه رهبری نظام و مردم بودید. راز امیدواری رهبر و ناامیدی دائمی خودمان را میفهمید. همیشه نا امیدیم. چون مثل کسانی که حزب میگردانند احساس شکست و پیروزی میکنیم. به همین دلیل است که علت حضور در مجمع تشخیص را نمیفهمیم. بعد از هر انتخابات دست روی دست میگذاریم. توان تحلیل را نداریم خیال میکنیم رهبری به زور به برجام تن داد نه به مصلحت و فهم. 🌾آن روز که رهبری از بین جملات صد من یه غاز تعبیر را انتخاب کرد و به چشم آورد خیلی ها نفهمیدند چرا. راز مراقبت رهبری از دولت ها و دولت مردان برای ما جا نیفتاده. 🌾من این دو بیماری را خیلی جدی میبینم این دو بیماری نمیگذارد آن طور که آقا میپسندد آزاد شود. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
مکر الله ☘ما کمتر به این بعد حیات امام هشتم توجه داریم که او مظهر مکر الهی بوده است. و بازوی مکر شیطان که در کنار بازوی زور و تهدید ابزار اصلی شیطنت است را قطع کرده است. من معتقدم سبک امام رضا در مبارزه با مکر طاغوت به جهات متعدد الهام بخش به سبک رهبر و امت ما در مقابله با مکر شیطان بوده است. ☘رهبر انقلاب در دوران ریاست جمهوری اش تحلیلی از مکر طاغوت و مکر الهی امام رضا ارائه میدهد. او در یادداشتی روش مامون را اینطور تحلیل میکند که : 🔸اولا مامون تلاش کرد با بردن امام به دستگاه طاغوت و نزدیکی ظاهری با امام رضا دو برند و تابلوی مهم مبارزه شیعه را از آنها بگیرد یکی مظلومیت و دوم قداست. نزدیکی امام رضا به دستگاه طاغوت ولو به اجبار مامون و در بستر نادانی و سکوت مردم رخ میداد ولی چنین اثری داشت. 🔸او امام را هم کنترل میکرد و یعنی کل شیعه کنترل میشد. 🔸او بین امام و مردم فاصله میانداخت 🔸چه بسا امام مجبور میشد برای توجیه حضورش در دستگاه در مقابل برخی ظلمها سکوت یا توجیه کند. 🔸نشان میداد که مبنای اعتقادی غصب ولایت که شیعه معتقد است کشک است. و اینها دستشان به گوشت نمیرسیده. ☘شبیه این مکر را بازوی مکر شیطان بزرگ در نسبت با ایران داشت. 🔸در اولین تماس با عجله روحانی به اوباما او پشت تریبون رفت و اعلام کرد ایران هم حاضر شد برای دستیابی به مصالح دنیایی با ما وارد معامله شود. این یعنی پرچم مبارزه با شیطان از ایران گرفته میشود و اقتدار و کدخدایی اش در دنیا به رخ کشیده میشود. 🔸مبنای اعتقادی مبارزه با استکبار کشک است. و ایران چه بسا برای پیشرفت معامله همراهی هم میکرد یا مقابل ظلم سکوت میکرد. 🔸بین امام جامعه و امت دوتایی و گسل شدید و شدیدتر میشد. 🔸قدرت ایران که در رهبری مبارزه با ایمان و آرمانگرایی بود سست میشد. ☘رهبری در آن یادداشت درباره روش مکر الهی امام رضا چنین مینویسد: 🔸اولا امام رضا رفتارش را معنا دار کرد. او به همه نشان داد که مخالف رفتن است. لذا دائم در مدینه محفل میگرفت که همه گریه وداع کنند و بفهمند او مجبور شده است. به اجبار طاغوت در بستر سکوت مردم. 🔸او خطوط قرمز گذاشت برای مامون که خواسته های مامون کنترل شود مثل اینکه من در امور حکومتی دخالت نمیکنم و این خودش معنا دار میکرد حضورش را. 🔸از این فرصت استفاده کرد و از لاک تقیه خارج شد و بیان شیعه را به همه کسان رساند اشعار با محتوا از شاعران معروف در تبیین شیعه سروده میشد و پخش میشد اعتقادات شیعه هم در مناظرات پر طمطراق گسترده میشد. 🔸حضورهای مردمی امام هم جدی تر شد. ☘شبیه این داستان در برجام هم رخ داد. 🔸رهبر از روز اول نشان داد که موافق نیست. اولین جمله او این بود با مذاکره موافقم ولی خوشبین نیستم. میخواهم همه تجربه کنند. 🔸کاری کرد که عدم همراهی دشمن را همه کشور درک کنند حتی مردمی که هیچوقت سخنان رهبر را نمیشنیدند و رسانه و حزب الله ناتوان هم نمیتوانست سخن رهبر را به آنها برساند این پیام را درک کردند که آمریکا دشمن است و غیر قابل اعتماد. 🔸او خطوط قرمز گذاشت. اگر عمل به خطوط قرمز میشد که جلوی دشمن را تا جای ممکن میگرفت و اگر هم دولت چانه زنی میکرد و رهبر راضی میشد باز معناداری تصمیم او بیشتر هویدا میشد که او خواسته حقیقی اش چیست و مخالف است و تن داده. 🔸در سایه این معامله ایران در منطقه دست تعرض شیطان را هم قطع کرد و بیش از پیش نشان داد که او محور دشمنی با شیطان است. این همان انعطاف قهرمانان است. 🔸سخنان خود دولت غرب گرا شد بی اعتمادی به آمریکا و یک ناامیدی فراگیر از امید بستن به خارج از خود در مردم شکل گرفت. حالا راه جایگزین رهبر یعنی رجوع به خویشتن را امت درک میکرد. رهبر این نقطه امید را از اول بیان میکرد. ☘رهبری در آن یادداشت میگوید شهادت امام رضا نشان دهنده پیروزی او در مبارزه با مکر طاغوت بود لذا مامون مکار هم رفتار خود را عوض کرد و دست به زور برد مثل پدرش هارون. یعنی استفاده از ابزار دیگر شیطان. این نشان دهنده پیروزی امام در جبهه مکر بود. ☘تهدیدها و تحریمهای جدید آمریکا معنایش این است که ایران در داستان تقابل مکر الهی با مکر شیطان مظهر مکر الله شد و پیروز. و این حقیقتا جشن نیاز دارد. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
افساد فی الارض 🔸کلا فشار اقتصادی به ایران بنا است چند اتفاق روشن را در داخل رقم بزند اولا شکاف بین مردم و حاکمیت را چنان تشدید کند که مشروعیت و اقتدار حاکمیت یعنی مهمترین دارایی دستگاه تصمیم گیر زیر سوال برود. اگر بتواند به آشوب داخلی و چه بسا جنگ داخلی هم بینجامد که چه بهتر. دوم اینکه و سبک تصمیم گیری در حاکمان و در امت عوض شود. اساسا بازوی تهدید شیطان غیر از این هدفی ندارد. که به واسطه ترس تصمیمات را تغییر دهد. ریشه ترس هم بی اعتمادی شدید به توان داخلی است. یعنی دولت و حاکمان که بی عرضه اند و نمیتوانند و مردم هم کاره ای نیستند. پس قدرتی در داخل وجود ندارد. 🔸 وسط این جنگ اقتصادی یک عده از فساد رخنه کرده در دولت پیر و تاجر استفاده کرده و با رانت و ارز ارزان جیب خود را پر کرده اند. اینها را به حکم مفسد فی الارض اعدام کردن البته خوب است. اما... 🔸به نظرم افساد فی الارض کسانی میکنند که عامدانه پازل ترامپ را تکمیل میکنند. 🔺آن که میگوید به روش هاشمی جام زهر را به امام بنوشانیم، 🔺 آنکه میگوید کاش موشک ها مان را هم میدادیم شاید ترامپ دلش برایمان میسوخت و تنبیهمان نمیکرد. 🔺آنکه میگوید برویم پای میز معامله و عزت بفروشیم تا سیر شویم. اینها همه یک حرف دارند: تصمیم آنچنان بگیرید که دشمن میخواهد. 🔸خیلی ها فکر میکنند اینکه ترامپ گفت مذاکره بدون پیش شرط را قبول دارم حرفش با سخن پامپئو که گفت مذاکره به شرط تغییر رفتار ایران، تناقض دارد. ولی اینطور نیست اصل حاضر شدن ایران پای میز مذاکره یعنی عزت بدهیم و نان بخریم و این یعنی تغییر رفتار ایران. آمریکا نیازی به پیش شرط ندارم اصل حضور ایران عمل به سخت ترین پیش شرطها است یعنی تغییر رفتار سیاسی ایران و بی خیال شدن عزت که رکن اصلی تصمیم گیری است. 🔸حالا من واقعا سوال فقهی از محضر جناب قاضی القضات دارم و آن اینکه چطور در شرایط امروز یک مشت دزد حرام لقمه، مفسد فی الارضند آن وقت کسانی که نقشه روشن دشمن را در کشور دنبال میکنند افساد فی الارض نمیکنند؟ 🔸آنانکه آشوبهای داخلی را دامن میزنند. آنانکه مسوولند ولی مثل یک آدم عادی صحنه را نگاه میکنند و دست روی دست میگذارند، آنانکه خواسته دشمن را در داخل به صراحت فریاد میزنند. اراده دشمن را خناسانه پیش میبرند، اینها در این شرایط جنگ، مفسد فی الارض نیستند؟ 🔸جنگ اقتصادی صورتش اقتصادی است حقیقتش یک نبرد در دایره تغییر اراده کلان کشور است. اراده ای که در بستر مردم شکل میگیرد یا در تصمیمات حاکمان خود را نشان میدهد. واقعا دانه درشتهای مفسد اینقدر پنهان هستند؟ https://eitaa.com/ali_mahdiyan
رهبری چه میکند؟ ☘تحلیل رفتار رهبر برای کسانی که بنا دارند به او کمک کنند مهم است وقتی نتوانیم رفتار او را تحلیل کنیم چه بسا کار او را خراب کنیم. یا لااقل کمکی به او نکنیم. ☘رفتار رهبری ارتباط روشنی با دو نقطه دارد یکی اراده دشمن و دیگری اراده مردم. 🔸دشمن دقیقا دارد چه میکند؟ آیا ترامپ یک دیوانه است که خودش هم نمیداند چه میکند؟ یا او طرح کلان و فکر شده ای که محصول کل دستگاه سیاستگذاری و تصمیم سازی آمریکا است دنبال میکند؟ در این صورت طرح آمریکا چیست؟ 🔸به نظر میرسد خیلی وقت است که تصمیم گیران آمریکا به این نتیجه درست و دقیق دست یافته اند که اراده کلان ایران که محور مبارزه حقیقی است در دست رهبر این کشور است و مهمترین و اساسی ترین پارامتر تغییر اراده رهبر نیز تغییر افکار و اراده مردم است. آنها به این نتیجه رسیده اند که اراده مردم باید تغییر کند تا همه چیز عوض شود. 🔸امروز هدف آمریکا براندازی ایران نیست. آشوب در ایران به قصد براندازی رخ نمیدهد بلکه اهداف دیگری وجود دارد: اول آنکه در فضای آشوب قدرت اندیشه و فهم عمومی مختل میشود. دوم آنکه در فضای آشوب سخن از اراده واحد عمومی امت معنایی ندارد بلکه هر کس از جانب همه سخن میگوید. سوم اینکه در فضای آشوب همه به دنبال تنها راه امید میگردند و چه بسا به رضا خان هم تن بدهند. چهارم آنکه رابطه امت و امام مختل میشود و این کلیدی ترین بخش ماجرا است. 🔸 کم رنگ شدن اتصال نظام و مردم یعنی تضعیف اساسی ترین محور قدرت و اقتدار ایران و از بین رفتن منبع جوشان مبارزه با اسراییل و تقویت جبهه دشمنی. ☘اما مردم چه حالی دارند؟ 🔸آنچه در این مدت رخ داده دو سوی کلیدی داشته یکی امیدبستن به بیرون از مرزها و حساب کردن روی تدبیر و امیدی که در ارتباط با خرپولهای حاکم در عالم تعریف میشود. این توسط دولت به عنوان یک گفتمان دنبال شده و میشود. پاره شدن برجام در این فضا یک را شکل داد. دنبال کردن راه حل به جای مسیری است که دولت در این جهت دنبال میکند. 🔸سوی دوم، مشاهده حجم به هم ریختگی و تشتت در تصمیم گیری و اداره است حرفهای ضد و نقیض و اتهامات مسوولین به هم. خروجی این نگاه هم یک و اثبات عدم توانایی در اداره کشور است. خود آشوبها نیز به این ترس دامن میزند. بی ثباتی و نبودن اقتدار در مدیریت دولت نیز دامن زننده است. 🔸محصول و همان چیزی است که دشمن برای نقشه خود لازم دارد. ☘رهبری چه میکند؟ او از یک سوی امید به داراییها و امکانات داخلی را با صدای بلند فریاد میزند. گفتمان محوری او است. از سوی دیگر به جد مشغول کمک به دولت است تا دولت بتواند صحنه داخلی را اداره کند. او با دولتی که میتوان به بهترین صورت او را امروز بی آبرو کرد، صمیمانه همکاری میکند. نقدهای راه گشا و ایجاد احساس انسجام درونی با جلسات ثابت و پیگیر، همه برای زمینه سازی برای یک تصمیم عاقلانه و درست در مردم است و رهبری کاری به جز این ندارد که مردم را متوجه خودشان کند و داراییهای بی نهایتشان. ☘اما تمام تلاش جریان حزب الله صرف نقد دولت است تا او را بی آبرو کند. نقد دولت بدون نگاه به حال و وضعیت مردم باعث احساس تشتت و به هم ریختگی و دامن زدن به ناامیدی و ترس فراگیر خواهد شد. راه حل، نقد گفتمانی دولت است به جای دشمنی با دولت. نقدی دلسوزانه و کمک به دولت در کنار جدی کردن گفتمان بازگشت به خویشتن و نقد گفتمان بازگشت به برجام و گفتمان توجه به دست دشمن. این را باید درک کنیم که دشمنی با گفتمان دولت فرق میکند با دشمنی با دولت. میتوان دولت را در حل مسائل کمک کرد میتوان حرفهای گاه گاه آنها را در مبارزه با دشمن یا بازگشت به مردم تقویت و پر بسامد کرد. میتوان زور اصلی انتقادات را در این نقطه متمرکز کرد که هزینه تسلیم بیشتر از هزینه مقاومت است دقیقا رفتاری که دشمن برعکس آن را دنبال میکند. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
خنداننده شو 😄 خیلی از شوخیها توی موقعیت خاص و با ذهنیت خاصی که مخاطبها دارن میچسبه. این چند وقت اینقدر شوخی و جوک شنیدیم داریم روده بر میشیم از خنده. خداوکیلی ماها آخر نمکیم. 😝 طرف رفته چند سال ملت رو گذاشته سر کار که به یه معامله برسه که تنها تفاوتش با بقیه معامله ها اینه که طرف مقابلش آمریکا است. اون وقت معامله چیه؟ هیچی ما هر چی داریم پیش پیش بدیم تا ببینیم حالا طرف مقابل چی میخواد بده. بهش میگیم آخه این چه معامله ایه؟ میگه به عمو کری اعتماد کردم. میگیم اگه زدن زیر حرفشون چی میشه؟ میگه جوون تو دنیای امروز رو نمیشناسی مگه میشه توافقی با این حجم از توجه دنیا، جلوی چشم دنیا، نقض بشه. هیچی... آقا، یارو روح و جسم توافق رو جر داده جلوی چشم همه دنیا. حالا این بابا بلند شده راست راست تو چشمای ما نیگا میکنه میگه می دونید چرا توافق هوا شد؟ چون... ما کفران نعمت توافق کردیم. قدرش رو ندونستیم. کفر نعمت از کفت بیرون کند.😂😂😂 بابا عمو دمت گرم تو آخر استنداپ کمدینی خداییش. 😃 اما یه پای ثابت کمدینها ه. هر وقت حرف میزنه من یاد میافتم. یادمه بعد از سریال مختار وقتی باهاش مصاحبه میگرفتن هنوز احساس میکرد خود مختاره، واسه همین یه طوری سخن میگفت انگار مختار دهان باز کرده. این بنده خدا هم هنوز باورش نشده که پسر آقا مطهریه نه خود آقا مطهری. یه طوری حس میگیره افاضه میکنه آدم خندش میگیره. حالا جدیدا باز هم افاضات کرده کولاک... 😃 برگشته میگه این رییس جمهوره که فقط حق داره از جانب ملت سخن بگه. آخه عمو جون اون وقتا که احمدی نژاد از جانب مردم سخن میگفت پس چرا حضرتعالی مقابل صدای مردم قرار میگرفتی. عزیز جان صدای مردم رو از کل نظام باید شنید نه یک نفر و الا خود تو اولین کسی هستی که خوبه هیچی نگی. بعد افاضه کرده که نظامیها توی سیاست دخالت نکنند. باز یه حرفی شنیدی! چرا یه جایی به کار میبری که خلق الله بخندن. عمو جون اون حرف مال ورود نظامیها توی حمایت از این حزب و اون حزبه. نه اینکه طرف اگه حرف رهبر و امام رو هم تکرار کنه بهش بگیم ورود نکن. اگه این باشه که اصلا اسم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سیاسی ترین عنوانه. خداییش کولاکی تو علی مطهری.... 😂از همه با مزه تر رفتار دولته. وسط این همه مشکل و با وجود این همه سستی و پیری و فساد و دزدی توی بدنه اش وقتی مردم جون به لب شدن از این همه فشار و وقتی همه به درست یا غلط دارن توصیه میکنن به تغییر کابینه ناگهان جناب سخن گو کنار میره. عکه هه یعنی مشکل سخن گو بود؟ 😂 خیلی باحالید خداییش . خیلی.... https://eitaa.com/ali_mahdiyan
دوست و دشمن ⚡️اخبار از جبهه ها و کانال های مختلف به امام میرسید اما امام بنی صدر را به عنوان مدیر اصلی جنگ کمک میکرد. موسوی جزایری امام جمعه اهواز میگوید "بنی صدر حرفهای ما را دروغ و فاقد اعتبار نظامی میدانست. " ⚡️اما با این حال گاه که وضعیت خیلی بغرنج میشد امام راسا ورود میکرد مثل حمله به سوسنگرد و محاصره آن که وقتی کارشکنی بنی صدر را آقای خامنه ای گزارش داد امام دستور داد تا فردا سوسنگرد باید آزاد شود و تیمسار فلاحی هم مباشر عملیات باشد. ⚡️فشار دشمن خارجی که تقریبا همه دنیا پشتیبانی اش میکرد یک طرف و ضعف مدیریت داخلی در طرف دیگر مشکلات را پیچیده کرده بود. امام با این حال کار را بنا داشت با فرماندهی بنی صدر پیش ببرد او منتخب مردم بود. ⚡️امام جمعه اهواز و آقای منتظری و برخی شخصیتها بعد از گلوله باران اهواز توسط عراق به بنی صدر اعتراض کردند که چرا کاری نمیکند. در عملیات نصر ایران هم مدیریت اشتباه بنی صدر که شتابزده و بی برنامه دستور پیشروی داد عملیات را به شکست کشاند. ⚡️شهادت حسین علم الهدی و یارانش را باید محصول بی کفایتی بنی صدر و دشمن خارجی با هم دانست. ⚡️فشار بر یاران امام بسیار شدید شده بود. آنها بی کفایتی بنی صدر را صرافا یک ناتوانی مدیریتی نمیدانستند بلکه آن را محصول یک اختلاف مبنایی در کشور میدانستند. اختلافی که شهید بهشتی به عنوان دو جریان مهم داخلی ارزیابی میکرد. ⚡️اما امام همه تلاشش بر حفظ وحدت بود. آقای خامنه ای میگوید وقتی به امام اعتراض میکردیم او باز هم پشتیبان بنی صدر بود. ایشان میگوید ما علت این همه حمایت را نمیفهمیدیم اما امام به معنای واقعی کلمه حکیم بود چیزیهایی که ما قادر نبودیم بفهمیم میدید و ما هم نمیتوانستیم ببریم باید کمک میکردیم. ⚡️امام میگفت من خوفی از جنگ ندارم از اختلاف شماها و برنامه ای که برای شکست اسلام چیده اند میترسم. او میگفت ما متکی به خدا هستیم و با اتکای به خدا از هیچ چیز ترس نداریم و شما ملت عزیز مجتمع باشید مصمم باشید. از هیچ چیز هراسی نداشته باشید که هراسی هم نیست. او میگفت امروز در کشور ما بزرگترین معصیت ایجاد اختلاف است ایجاد نفاق است. ⚡️تنها نگرانی امام شکل گیری دوقطبی و تشدید آن در بدنه مردم بود. او انسجام مردم را مظهر قدرت الهی میدانست. او زودتر از همه هویت و بی کفایتی بنی صدر را تشخیص داده بود اما حاضر بود خون دل بخورد و صبر کند تا همه مردم به این بی کفایتی پی ببرند برای همین آن وقت که دست بنی صدر برای همه مردم رو شد امام کار را تمام کرد. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
اصل پنجاه و نهم 🔸رجوع به آرای مردم در یک تصمیم مهم در کشور اگر به درخواست دو سوم نمایندگان مجلس برسد یکی از اصولی است که تلاش میکند ورود مردم را بدون استفاده از ساختارها و قوای حاکمیتی در تصمیم گیریهای مهم و کلان کشور تامین کند. زنده شدن چنین اصلی و به کارگیری آن چند فایده اساسی دارد: 🔺اولا در مسائلی که به هر علت مسوولین با اجازه تبیین و تشریحش را نمیدهند یک فضای شفاف فراگیر شکل خواهد گرفت. خیلی از نظرسنجی ها در کشور در فضایی گرفته میشود که عمده رسانه ها در خدمت دستگاه تصمیم گیرنده است.گاهی اوقات چاره ای هم نیست اما اگر بنا باشد مردم تصمیم بگیرند در این صورت کل رسانه ها باید در خدمت تبیین دو سوی تصمیم قرار بگیرند و این فرصت فوق العاده ای است برای تبیین. آن وقت حجم زمانی که برای دفاع از یک قرارداد یا کفایت داشتن یک دولت مثلا قرار میگیرد با حجم زمانی که برای مخالفت با آنها قرار میگیرد لااقل مساوی خواهد بود و همه حرفشان را خواهند زد. 🔺بعلاوه تمام نخبگان و خبرگان و حزب اللهی ها و علما و روشنفکران مجبور میشوند به سوی مردم بروند و دو سوی یک تصمیم را روشن کنند کاری که با کاهلی زیادی در حال رخدادن است. 🔺 فایده دیگر آن است که چون این کار به تصمیم مجلس مربوط است مردم ارتباط جدی تری با نمایندگان پیدا میکنند و این امر در انتخاب نمایندگان هم تاثیر ویژه ای خواهد داشت. احتمالا آدمهای ناشناخته توصیه ای و بی ربط به مردم کمتر انتخاب می شوند. 🔺در نهایت هم مسوولیت هر تصمیمی بر عهده خود مردم خواهد بود. مثلا اگر همه داراییشان را به یغما دادند و هیچ در مشتشان نماند به اسم بازی مسخره برد برد ، آن وقت کسی جز خودشان را ملامت نمیکنند. 🔸اما چرا یک رییس جمهور این مقدار به چنین اصلی توجه میدهد؟ 🔺آیا او بنا دارد تصمیماتش برای مردم شفاف شوند؟ خوب اینکه کاری ندارد کافی است پنهانکاری تئوریزه شده در دولتش کم شود. یا به رسانه ملی در اختیارش که هر زمان میخواهد پولش را کم و زیاد میکند دستور دهد کمی هم مخالف دولت فضا را تبیین کند. پس مشکل اینجا نیست. 🔺شاید در کشور تصمیم گیری دچار بن بست شده. و اختلاف نظری هست که حل و فصل نشده. این چنین مشکلی هم که با ساز و کار قانونی موجود محال است رخ بدهد. 🔺شاید تصمیم گیری مهمی در مجلس باید گرفته شود که مجلس میترسد خودش زیر بار آن برود. خوب بد نیست محتوای آن تصمیم را لااقل پنهان نکنند بدانیم جناب رییس جمهور چه تصمیم مهمی مدنظرش هست که مسوولین کشور میترسند به نیابت ملت آن تصمیم را بگیرند. در این کشور از تمام کردن جنگ و جام زهر گرفته تا کرنش و انعطاف مقابل شیطان بزرگ تا رای به بی کفایتی یک دولت قبلا توسط خود سیستم حاکمیتی گرفته شده خوب بد نیست معلوم شود الان چه تصمیمی بنا است گرفته شود. 🔸به هر حال اگر چه مراجعه به همه پرسی و رای عمومی در تصمیمات مهم کشور یک اصل خوب و عالی و پر ثمر است. اما احساس میکنم جناب رییس جمهور با طرح این اصل میخواهد اصطلاحا کند. تا یا سرپوشی برای ضعفهای دولت دست و پا کند یا کل نظام حاکمیتی را به جدایی از مردم متهم کند. ولی بعید میدانم این روشها در شرایط فعلی کمکی به دولت او کند. و چه بسا فضا را برای بغرنج نماید. 🔸به نظرم روش انسجام و وحدت و امثالهم به جای اتهامهای نیش و کنایه دار موثرتر واقع میشود. اینکه به کنایه جناح رقیب را مسوول اغتشاشات معرفی کنیم و یا مردم را در مقابل نظام به کنایه قرار دهیم با شعارهای همدلی و رفاقت و وحدت سازگار نیست. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
🔸نگاهی متفاوت به کمپین #فرزندت_کجاست -مادر #فرزندت_کجاست +خارج از کشور -چرا خارج؟ +۳۵ سال پیش رفت برا دفاع از کشورش، دیگه برنگشت ✅کانال قدس👇 https://t.me/joinchat/AAAAADuyRdOqY_H2cl3MvQ
اشتباه کردم 🗡 یکی میگه آقا گفته یکی میگه نگفته. من میگم اگه گفته دمش گرم اگر هم نگفته و پخش شده چه حرف خوبی پخش شده. به چند دلیل. 🗡اولا وقتی رهبری میگه اشتباه کردم تصمیم مذاکره را گرفتم این در تاریخ رهبری این کشور ثبت میشه بعد از او بعیده بتونن به سیره آقا استناد کنند برای مذاکره با آمریکا. او به صورت تاریخی پرونده مذاکره رو بست. مگر اینکه کلا دست برتر پیدا کنیم. 🗡ثانیا پیام روشنی بود به ترسوها یا حمقای داخلی که فکر میکنند میشود روی این موضوع چانه زنی کرد. 🗡ثالثا تجربه برجام کاملا مختومه شد و روشن شد که پس همه فهمیدیم این کار اشتباه است. یک بار کاری را کردیم و دیدیم که جیبمان را زدند و زیر میز هم زدند. یعنی اگر محاسبات مالی و دنیایی و رفاهی داشتید این خروجی نهایی اش بود. طرف مذاکره کننده از جانب ما هم کسی بود که جای ان قلت باقی نمیگذاشت یعنی ظریف و روحانی هم به کارکشتگی بین موافقینشون معروف بودند و هم به دلدادگی. حتی خط قرمزهای رهبر را هم رعایت نکردند و آخر این شد. 🗡البته اگر مبنا تجربه ملت بود که ما بردیم و اگر مبنا رشد فهم دنیا نسبت به ایران به عنوان محور مقاومت و نسبت به شیطان بزرگ بود که این هم رخ داد. حالا تجربه برجام مختومه شد یعنی راه حل مشکلات دنیایی، آمریکا نیست و این را بالاترین مسوول کشور بعد یک تجربه اعتراف کرد. 🗡رابعا دهان ظریف و روحانی و عراقچی و دیگران بسته شد. که حرف از کفر نعمت و عایدات برجام و هزار تحلیل دروغ دیگر به میان نیاورند وقتی او میگوید اشتباه کردم تکلیف همه شان روشن است. دیگر به سختی بتوانند حرف در دهان رهبر بگذارند. 🗡خامسا پیام روشنی به دشمن بود که روی مذاکره و تغییر رفتار ایران حساب وا نکنند. کلا این دندان لق را کندیم و تمام. 🗡سادسا مبنای روشنی شد برای برخی از صاحب نظران که مذاکره را گاهی ممکن میدانند اگر فلان و اگر بیسار. کلا یک مبنا بیشتر نیست همان که از اول امام گفت . امروز هم رهبر گفت. با یک قید فقط یک قید و آن اینکه ما از آمریکا مقتدر تر شویم. این برای بعد از این رهبر هم یک مبنا و اساس روشن شد. یعنی این جزو اصول سیاست خارجی ما شد. عدم مذاکره و معامله با دشمن. 🗡 میماند اشکالات چهار تا جوان بهاری که "دیدید رهبر اشتباه کرد؟". این هم پاسخ های روشنی دارد. اولا ما که رهبر را معصوم نمیدانستیم نه امام را و نه آقا را. فقط به مرور زمان و در تصمیمهای متعدد دیدیم بیشتر از شما و خیلی ها میفهمد چه کنیم به دیگران کمتر اعتماد داریم. هر چه صحنه را نگاه میکنیم حکیم تر از او وجود ندارد. بقیه یا در افراطند یا تفریط یا بازیچه دشمنند مثل رییس بهاری شما. 🗡بعلاوه "من اشتباه کردم" رهبر معنای روشنی دارد. اتفاقا این بار این معنا کاملا قابل فهمتر است. بارها به دوستانم گفته ام که رهبر و امام جامعه وقتی میگوید من اشتباه کردم لزوما خطای شخص خودش نیست. این نکته درباره پیامبران و امامان هم هست. حضرت امام استغفارات پیامبران را هم اینطور تفسیر کرده. درباره رهبر هم باید دید آیا این اشتباه کدام نوع است آیا اشتباه بدنه مردم و ساختار است یا شخص خودش. 🗡 اولین جمله رهبری این بود "من با مذاکره مخالف نیستم ولی خوشبین هم نیستم." خوب این یعنی چی؟ چرا در امری که خوشبین نیستی تصمیم میگیری؟ جوابش این بود" تا مردم بفهمند و مسوولین". 🗡پس خطای او نبود خطای مردم و مسوولین بود. او محور امت است خود را در این امر شریک میبیند و میگوید خطا کردم. حالا هم این توبه نشان دهنده توبه امت است. و البته خفه کننده همه خناسان داخلی. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
بگیر و ببند ☘این نکته در سخنان رئیس جمهور که آبروی افراد حفظ شود حرف درستی بود اما در کنار این نکته درست ایشان حرفهای جدی را مطرح کرد که به نظرم نگاه راهبردی و گفتمانی ایشان را نشان میداد. جملاتی با این مضامین که : ☘کی را میگیریم و خواهیم گرفت و فلان خواهیم کرد راه نیندازید و بیشتر فضا را به سمت اعتماد سازی و ایجاد امید پیش ببرید و اینکه بحث بگیر و ببند را بگذارید یک گوشه کار چون با بگیر و ببند مشکل اقتصادی حل نمیشود و باید فضا را به سمت اعتماد و امید ببریم. ☘این جملات در مجموع یک جهت گیری راهبردی را در گفتمان سازی شرایط امروز کشور نشان میدهد و آن اینکه تا میتوانیم سخن از امیدبخشی و اعتماد افزایی باشد و مقابله با ارکان فساد امری فرعی قلمداد شود. ☘این جهت گیری راهبردی با آنچه این روزها در سبک رفتار و گفتار رهبری مشاهده میکنیم سازگاری ندارد. اگر مجموعا چند رفتار جدی از رهبری در این روزها در ذهن مردم شکل گرفته باشد یکی توصیه جدی به رئیس جمهور درباره مقوله طلا و ارز بود و دوم نامه ای که بین رئیس قوه و رهبری درباره مقابله جدی و سریع و عادلانه با فساد رد و بدل شده بود. سوم سخنرانی جدید رهبری. ☘در این سخنرانی بخش مهمی از مباحث رهبری درباره وجود تخلفات جدی در بدنه دستگاه اجرایی بود. او نامه رئیس قوه را یک اتفاق مثبت و موثر در ذهن مردم قلمداد کرده بود. رهبری با اینکه اصل سرکار ماندن دولت به دلیل اینکه منتخب مردم است و باید احترام و کرامتش حفظ شود را مورد توجه جدی قرار داد اما در عین حال بخش عمده ای از سخنانش پیرامون این نکته بود که بخش زیادی از مشکلات ما اساسا مربوط به تحریمها نیست بلکه ناشی از ناکارآمدی دولت است. ☘این نکته که دولت جهت گیری به سمت استفاده از تواناییهای داخلی ندارد و اساسا چالش ذهنی عجیبی در بین مسوولین هست که نمیتوانند به جای آنکه چشم به بیرون داشته باشند به ظرفیتهای داخلی نگاه کنند مشکلی بود که پیش از این هم مورد توجه رهبری بود اما در این سخنرانی ایشان مقوله خرابکاری در حد خیانت را در بدنه دولت اشاره کرد و اساسا نوک حمله خود را به سمت کسانی برد که طلا و ارز را آنطور فساد برانگیز پخش کردند. و این در واقع اشاره جدی به وجود فساد در بدنه دولت بود. ☘راهبرد و گفتمان رهبری با دولت در حل مشکلات امروز با هم زاویه جدی دارد. هر چند هر دو در ایجاد اعتماد و امید با هم اشتراک دارند. ☘اعتماد و امیدی که رهبری از آن سخن میگوید یک اعتماد و امید حقیقی و روی زمین است. اعتماد به داراییها و ظرفیتها و با توجه به قوتهای ما و ضعفهای دشمن که تجربه شده. در عین نمایش مبارزه ما با فساد و نشان دادن این نکته که ما متوجه کمبودها هستیم و داریم با آن مقابله میکنیم. ☘اما در مقابل اعتماد و امیدی که رئیس محترم جمهور دنبال میکند اعتماد و امید فانتزی و تخیلی است. اعتماد و امید به کمک کشورهای دیگر و اعتماد و امید به حرفها و قولهایی که دولتیها میدهند بعد از شش هفت سال کار و شکست طرحهایشان و اعتماد و امید ناشی از پنهان کردن یا به حاشیه راندن مبارزه با فسادها. حال آنکه در شرایط فشار اقتصادی آنچه بیشتر از اصل فشار و تشتت فضای اقتصادی آزار دهنده است، بی توجهی به فساد و ظلم است. ☘یادمان هست سبک خطبه های نماز جمعه مرحوم هاشمی رفسنجانی در دهه هفتاد که یک حس خوب به مردم میداد ولی در نهایت وقتی صحنه واقعیت و عینیت خود را به مردم نشان میداد به سرعت این حس خوب از بین میرفت. من اگر چه در مجموع گفتگوها و سخنرانیهای جدید آقای روحانی را شامل یک چرخش جدی میبینم ، اما به نظرم این اعتماد سازی و امیدبخشی تخیلی و فانتزی اثر زیادی در جامعه نخواهد داشت. امیدبخشی و اعتمادی که بعد از سخنرانی رهبری در دلها ایجاد شد حقیقی و واقعی بود. ☘کلا این که آقای رئیس جمهور راهبرد رهبری را دنبال نمیکند خوب نیست. اما این که او این تفاوت را تعمدا نشان میدهد و بعد از هر سخنرانی رهبری تلاش میکند تفاوت خود را عریان کند خودش یک عامل مضر به حال امروز ما است. تشتت مسوولین کشور و عدم هماهنگی آنها با راس کشور همیشه گناه است ولی امروز نزدیک شدن به محدوده افساد و خیانت است. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
کار نه چندان تمیز ☘ یکی دو سال پیش رهبری فرمود قرارگاه فرماندهی دولت مختل شده و فرمان داد. چند روز بعد در خطبه های عید فطر یک ویژگی برای این فرمان خود ذکر کرد و آن بود. خوب برای کار تمیز فرهنگی شاید مثال زیاد بشه پیدا کرد. اما برای کار غیر تمیز فرهنگی اگر بخواهم مثال معرفی کنم بهترینش همین تجمع طلاب بود. ☘ آخه خدا خیرتون بده من اصلن کاری به تهمتهای کثیف دولتیها به شما ندارم. ولی برادران! آخه نباید یه فرقی بین شعارهای حوزوی ها توی فیضیه با شعارهای یه مشت جوان و نوجوان خام و تازه کار باشه. شعارهایی که بیشتر به درد استادیوم و دعواهای قرمزته آبیته میخوره باید در دستان روحانیها باشه؟ شعارهای طلاب باید سرخط آرمان سازی و گفتمان سازی تو کشور باشه. اینها چیه بود آخه... ☘بعد هم آقای رحیم پر عزیز یک مجاهد حقیقی و یک محصول حوزه های علمیه است که یه تار موش رو با کلی از اون آخوندهای بی خاصیت عوض نمیکنیم. اما بالاغیرتا برای یک تجمع حوزوی توی فیضیه بهتر نبود کسی سخنران باشه که بیشتر به عنوان نماینده حوزویان و استاد آنها شناخته شده باشه تو جامعه. یعنی واقعا غیر از رحیم پور عزیز کس دیگه ای نیست که تو جمع حوزویان صحبت کنه. یه آیت اللهی یه آیت الله عظمایی. من یادمه توی تجمع قصه منتظری آیت الله جوادیها و مشکینیها و اینها توی تجمع می اومدن. ☘بعلاوه حالا واقعا مساله کانونی ما سکولاریسم رخنه کرده در حوزه است؟ من بیماری سکولاریسم که کل جامعه از جمله حوزه رو تحت تاثیر قرار داده قبول میکنم ولی واقعا منشا سکولاریسم حوزه است واقعا؟ واقعا اینکه درسهای ما به سمت حل مشکلات روز جامعه نمیره به خاطر بیسوادی علما است؟ شما شنیدید اینطوری امام یا آقا حوزه رو نقد کنند که به علماش بگن بی سواد؟ ☘اگر هر جایی مبارزه و تلاش نیاز به دقت نظر داره خوب حوزه که از همه جا بیشتر محتاجه. امام عزیز که منشور روحانیتش سند غیر قابل خدشه ای است وقتی مدعی میشود بر کارگر شدن مرض سکولاریسم در حوزه همانجا تذکر میدهد که همدیگر را محکوم نکنیم احترام علما رو هم حفظ کنیم. ☘من تذکرات آیت الله نوری همدانی و حتی آیت الله مکارم را اگر چه درست میدانم ولی درباره به جا بودن یا نبودنش و همینطور سبک بیان آیت الله مکارم خصوصا سکوت میکنم. ☘اما اگر حرکت ما در حوزه پشتیبانی بزرگترهایمان را به دنبال نداشته باشد معلوم است که معنی جوشش و خروش حوزوی را نمیفهمیم. نگاه کنید به سیره امام که حتی برای انقلاب مقابل محمدرضای ملعون چطور تلاش میکرد حفظ ظواهر کند و علما را همراه کرده یا اجازه بروز اختلافات را ندهد. ☘اما به نظرم عاقلانه ترین کار این است که این تجمعات جدی تر از گذشته ادامه پیدا کند. به چند دلیل 🔺 اولا حوادث اخیر باعث شده حساسیت اجتماعی نسبت به تجمعات روحانیون که کم شده بود زیاد شود. 🔺ثانیا وقتش شده علما را برای یک کار ایده آل به صحنه دعوت کنیم. 🔺ثالثا برخی از فاسدها و پنهانکارهای دولتی خیال نکنند با این بازی مسخره رسانه ای توانسته اند حوزه علمیه را خفه کنند. 🔺رابعا به خدایی خدا اگر امروز حوزه سکوت کند پس کی قرار است زبان بگشاید. کاری نکنیم دوباره در همین میادین سالاریه و زنبیل آباد صدای زنده بار رضا شاه بلند شود. آن وقت دیگر بیانیه های تند و تیز آیت الله العظمی ها هم کارگر نخواهد افتاد. حالا از ما گفتن.... https://eitaa.com/ali_mahdiyan
📍هاشمی را من کشتم! ✍ح‌سین ق‌دیانی: از خدا پنهان نیست؛ از شما چه پنهان که یک‌روز در راهپیمایی ۲۲ بهمن، هرچه محافظان عالیجناب را کنار می‌زدم، باز هم به ایشان نمی‌رسیدم! یک‌بار موفق شدم ۷ حلقه از محافظان ایشان را بشکافم ولی در حلقه‌ی هشتم گیر کردم! هاشمی برایم حجرالاسودی بود که تا دستش را نمی‌بوسیدم، آرام نمی‌گرفتم! و خب! چون دیدم با وجود این‌همه محافظ، بوسیدن دست آیت‌الله ممکن نیست، نقشه‌ی خطرناکی کشیدم! نقشه این بود؛ حفر یک کانال زیرزمینی از خیابان مقدس اردبیلی تا استخر فرح! چرا که از قبل شنیده بودم داخل استخر، حاج‌آقا تنها شنا می‌کنند! خدا می‌داند با چه مشقتی رفتم داخل چاه فاضلاب واقع در خیابان مقدس اردبیلی و حالا نکن، کی بکن! برای حفظ امنیت نقشه، فقط نیمه‌شب‌ها کار می‌کردم و فقط هم ۴ ساعت! از یک بامداد تا یک‌ساعت قبل از اذان صبح اما نه به افق تهران! دقیقا به افق استخر فرح! القصه! طبق نقشه، شبی رسیدم به زیر استخر! نه حالا دقیقا زیر استخر! زیر استخر که آب بود و نمی‌شد کند! منظورم همان جایی است که دایو را می‌گذارند! چکشی زدم و نور را دیدم و چکش‌های بعدی را زدم و آمدم بالا! و چون دم‌دمای اذان صبح بود و تا رسیدن حاج‌آقا چند ساعت وقت بود، همه‌ی لباس‌هایم را- قطعا به جز شرط!- درآوردم و بنا کردم شنا! واضح است مایو نداشتم! مامان‌دوز هم نبود! از این هفتی‌ها هم نبود الحمدلله! حالا چه کار داری تو به این چیزها؟! به این کار داشته باش که زنیکه‌ی طاغوتی- فرح را می‌گویم!- چه جایی شنا می‌کرد! و تازه فهمیدم آیت‌الله، چرا در استخر فرح، شنا می‌کند! آیا بدون شنا در استخر فرح، می‌توان طاغوت را شناخت که بعد بخواهی علیه آن دست به قیام بزنی؟! قطعا نه! درون آب و در همین فکرها بودم که سروصدایی شنیدم! فهمیدم آیت‌الله دارد می‌آید! یک آن ترسیدم و خودم را در همان استخر فرح، خیس کردم! عذاب وجدانی گرفته بودم! تا آیت‌الله بیاید، ماندم زیر آب! داشتم خفه می‌شدم که بالاخره آیت‌الله آمد! و خوب یادم هست با خودش گفت: «استخر چرا بوی بدی می‌دهد؟!» اشاره داشت به خیس کردن من! دوباره القصه! همین که آیت‌الله در آب، شیرجه زدند، من که پایین آب بودم، ایشان را بغل کردم و همان زیر آب، دست‌شان را بوسیدم! اما ای داد بیداد! آیت‌الله که فکر نمی‌کرد کسی زیر آب باشد، از شدت ترس، نگو دچار ایست قلبی می‌شود! چه کنم، چه نکنم؛ مجددا دست‌شان را بوسیدم و از همان کانالی که کنده بودم- البته مرتبش کرده بودم که تابلو نشود!- رفتم و از چاه فاضلاب مقدس اردبیلی آمدم بالا! عذاب وجدان داشتم تمام این مدت! اما الان راحتم... https://eitaa.com/ali_mahdiyan
📢 تبلیغ جهادی محرم 🌴 گروه جهادی محبین ائمه علیهم السلام (خانه طلاب جوان) 🏴 مکان : هیئات تهران 📝 پیش ثبت نام تماس با 09118591052 @KhaneTolab
دوران مبارزه با فساد ☘ این اشکال را جدیدا زیاد میشنوم و آن اینکه چرا رهبری مانند امیرالمومنین با فساد مبارزه نمیکند؟ منظورشان هم چند تا قضیه است که حضرت احکام ویژه و سنگین برای عمال حکومت بریده اند. ☘کلا چند وقتی است که استدلال به سیره در مقابل استدلال به فقه قرار گرفته. سر ماجرای اجبار حجاب هم عده ای اینطور ورود کرده بودند. بدبینانه بخواهم تحلیل کنم باید بگویم اخلاق شبکه های مجازی را برخی وارد فهم دین کرده اند. یعنی داوری بر اساس اخبار کوتاه کنده شده از تحلیل و نظام فکری اهل بیت. راهی در برابر مسیر فقه ☘اما باید دقت کرد که در بررسی های سیره باید اصول و منطق ثابت رفتار را از مقتضیات زمان و مکان جدا کرد. خصوصا در تعزیرات حاکمیتی که تنبیه متناسب با شرایط زمانه است. ☘مخصوصا که رفتار امام جامعه در تناسب با وضعیت کل جامعه است نه یک فرد خاص. لذا از منظر امام باید شرایط کلان اجتماعی را مورد توجه قرار داد ☘با این مقدمه به نظرم سبک رفتار امیرالمومنین متناسب با جامعه ای است که فساد درش فراگیر شده است. لذا او برای مردم در همان ابتدا خط و نشان میکشد که از کابین همسرانتان هم حرام را بیرون میکشم. خواص ولو خواص معنوی جامعه هم به خطا افتاده اند و سهم از بیت المال میطلبند. جامعه پر فساد و در معرض رشد جدی و فراگیری فساد است. رفتارهای حضرت مقابله با این مرض اجتماعی است. ☘اما جامعه ما درش فساد فراگیر نیست. بلکه فساد درش وجود دارد. آنچه در جامعه ما خطرناک است کاهلی و کم توجهی به همین فساد موجود است. دیروز جناب جنتی به جناب لاریجانی تذکر جدی داد که آفتابه دزدها مهم نیستند. او معتقد است مبارزه با مقوله فساد در کشور ضعیف است. رهبری بارها تلاش کرده پرچم مبارزه عملی و عادلانه با فساد بلند شود این را به طور جدی به قوا تذکر داده. ☘رهبر معتقد است فساد در جامعه فراگیر نیست ولی وجود دارد اما همه باید وارد مقابله با آن شوند او از قوه میخواهد که این نکته را علنی و با تبلیغ درست خبر دهد. اتفاقا در شرایط فعلی با رشد حساسیت مردم نسبت به ظلم وقت مناسبی است برای مقابله با همین میزان فساد که در دستگاه ها و در مردم وجود دارد. ☘اگر بپذیریم که زمانه ما با زمان امیرالمومنین از این جهت متفاوت است آن وقت باید بیشترین فریاد رهبر بر سر مسوولین باشد که چرا در مبارزه با فساد ضعیف هستند. رهبر معتقد است برخوردهای تند و خارج از عقلانیت و عدالت اتفاقا ممکن است مقابله با فساد را تحت الشعاع قرار دهد. روشهای قوه قضاییه در محاکمه هایش خیلی مهم است. رهبری تاکید کردند که رسیدگی به فساد سریع ولی عادلانه باشد تا پرچم مبارزه با فساد پایین نیاید. ☘من فکر میکنم مقایسه سیره امام معصوم با سیره رهبری بدون فهم فقاهتی باعث توهین غیر مستقیم به مردم خواهد بود چرا که مردم ما قطعا از مردم زمان امیرالمومنین بهترند فلذا نباید نسخه ای که متناسب با وضع مردم آن دوران است برای مردم ما هم پیچیده شود. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
نقشه متفاوت رهبری و ضعف جدی نخبگان 🔸سخنان رهبری با خبرگان فاصله کل بدنه انقلابی با ایشان را نشان میداد. تقریبا یقین دارم کمتر کسی از جریانها و نخبگان کشور تاکنون طرح رهبری را پیش میبرده است. 🔸اصلاح طلبها که در شرایط جدید احساس بی آبرویی میکنند راه چاره خود را در تبری جستن نسبت به دولت یافته اند. همین طرح را کارگزاران به گونه دیگری دارند. 🔸بهاریها فارغ از شامورتی بازیهایشان با قوه قضاییه، طرحشان شکل دادن جریانهای جوششی مردم و وادار کردن دولت به استعفا است. 🔸جریانهای سیاسی حزب اللهی مخالف دولت فرصت را برای مفتضح کردن دولت فراهم میبینند و تلاش میکنند به مردم یادآوری کنند که دیدید چه شد؟ تقصیر خودتان بود. 🔸دولت اما بدون پشتوانه و طرفداری احزاب و جریانها، اعتماد عمومی را هم از دست داده است. 🔸یک طرح این بود که دولت استعفا دهد. طرح دوم استیضاح مجلس بود طرح سوم حکم حکومتی به برکناری دولت خسته و بی پشتوانه بود. طرح چهارم دولتی موازی بود که همه یا بخشی از کار را بر عهده بگیرد. طرح دیگر کمتر کردن اعتماد عمومی به دولت بود تا مردم از اینها بیشتر متنفر شوند. همه این طرحها حل مشکل را به نوعی ابطال تصمیم سال گذشته مردم میدانند. نوعی استفاده از شوک اجتماعی در اکثر آنها وجود دارد. اما این طرح ها چقدر درست است؟ 🔸نخبگان یا تلاش میکردند جلوداری خروشهای مردمی کنند یا از دولت تبری بجویند یا سکوت کنند. 🔸طرح رهبری با همه فرق میکرد. او میگفت دولت نباید برود اولا. جلوی اراده قانونی مجلس و دیگران برای کنار گذاشتن دولت را هم گرفت ثانیا. از همه مهمتر نخبگان کشور را فراخواند به ترمیم اعتماد عمومی مردم به چنین دولتی. البته در کنار نقدها و مطالبه گری و امثالهم ولی اصل را گذاشت بر ایجاد امید و اعتماد به دولت. که این وظیفه نخبگان و حزب اللهی ها را نیز روشن میکند. او معتقد بود مشکل کشور باید با همین نیروها و قوای سه گانه حل و فصل شود. 🔸چرا این طرح؟ روشن است چون هدف جنگ اقتصادی و به تبع رسانه ای دشمن تغییر اراده مردم است. احساس تشتت و به هم ریختگی و ابهام و شوک و امثالهم دشمن را در دستیابی به هدف کمک میکرد. قطع ارتباط با دولت به معنای این نیست که دولت بعدی لزوما یک اعتماد عمومی داشته باشد بعلاوه اینکه در فاصله این جابجایی قطعا شرایط کشور متشتت و مبهمتر میشد. 🔸ریشه اشکال را رهبری دو چیز میدانست اول ضعفهای دولت که اتفاقا خود را تازه نشان داده و دولت نمیتواند پنهانش کند. دولتی که ظاهرا بنا دارد بیشتر حرف گوش کند چون تنها پشتیبان او رهبری است. دوم بی اعتمادی اجتماعی که این نکته بهترین دولتها را هم زمین خواهد زد. این دومی محصول جنگ اقتصادی و رسانه ای است. 🔸نقشه رهبری بر اساس هدف دشمن تعیین میشد و توجه به وضعیت کل امت. خیلی ها نفهمیدند چطور دولتی که بیشترین اختلاف گفتمانی با رهبر را دارد و رهبر بیشترین حذر را نسبت به گفتمان آنها داده بود باید در این شرایط فلاکتش اینطور مورد پشتیبانی رهبر باشد. و چرا رهبر سخت ترین راه را انتخاب کرده است. با توجه به این طرح رهبری به وضوح میتوان مشاهده کرد کل نخبگان فاصله جدی با او دارند و خیلی ها در حال تکمیل طرح دشمنند. 🔸به نظرم سبک امام جامعه فقط زمانی درک میشود که در افق نگاه او قرار بگیریم. توجه به هدف دشمن در تحرکاتش بعلاوه فهم درست وضعیت کل امت. و الا با روحیه انقلابی و نیت الهی پازل دشمن را تکمیل خواهیم کرد. به نظرم نخبگان ما تا امروز نمره خوبی نگرفته اند. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
🏴 👥تجمع عاشورایی 🔰 دسته ی عزاداری حضرت قاسم بن الحسن (ع) 📆 یکشنبه 25 شهریور، ساعت 16:30 🚩 حرکت از میدان بازاردوم، نمایشگاه هوای حرم ▪️ هیأت زوارالزهراء (س) ◾️ @ZovvarAlzahra
🔸حدود چهل سال پیش مقاله ای از منتشر شد با عنوان "روح توحید نفی عبودیت غیر خدا". 🔸مقاله با همه مقالاتی که درباره توحید خوانده اید و شنیده اید متفاوت است. برخی از جملات ابتدایی این مقاله اینگونه است: ☘"روزی که پیامبر اسلام شعار لااله الا الله را اعلام کرد ..نخستین کسانی که با او بر سر ستیزه شدند سران و اشراف قبایل بودند...همواره عکس العملهای خصومت آمیز درباره یک فکر و یک نهضت مفسر گویایی است برای جهت گیریهای اجتماعی آن و عمق و ضریب تاثیر آن جهت گیریها. از راه مطالعه در چهره دشمنان این نهضت و وابستگیهای طبقاتی آنان میتوان جهت گیری طبقاتی و اجتماعی آن نهضت را دانست و از مطالعه در شدت و جدیت دشمنیهایشان میتوان عمق و تاثیر آن را اندازه گیری کرد. 🔸یک مبنای محاسباتی کاملا روشن. بر این اساس چند سوال دارم: 🔺اولا چه کسانی دشمن ایران هستند؟راس دشمنی با ایران چه کسانی هستند؟ 🔺ثانیا دشمنی آنها چه میزان شدید است آیا با همه قدرت آمده اند یا نه. 🔺ثالثا با چه کسی دشمنند؟ با مردم یا مسوولین یا یک طایفه خاص؟ 🔸از روی همین شاخصهای ساده نتایجی به دست میاید که با تلقی خیلی از رفقای ما ناسازگار است. 🔸اولا دشمن اصلی ما مقر اصلی ثروتمندان و قدرتمندان عالم است یعنی آمریکا. این یعنی جهت گیری ما کاملا رودرروی زورگویان و ظالمان عالم است. درست داریم میرویم. 🔸ثانیا با همه قدرت و آبرویشان آمده اند. آخرین توانایی آمریکا دیسیپلین حقوقی و آبرویش بود و همینطور ارتباطات و دارایی اقتصادی اش. که دارد خرج میکند. همه توانشان را آورده اند. این نشان میدهد قدرتمندیم. اگر ضعیف بودیم و با دست خودمان در حال نابودی بودیم این همه قدرت بیرونی لازم نبود. 🔸 ثالثا نقطه مقابل جنگ اقتصادی نه اولا رهبر است نه مسوولین و نه هیچ کس دیگر. فشار اقتصادی به میآید همه مردم خصوصا طبقه متوسط به پایین مخاطب این جنگند. این یعنی قرار است اراده عوض شود. و معنای این جمله آن است که اراده مردم مقابل خواست آمریکا است. 🔸اینکه در فشار و سختی هستیم روشن است. اما آیا واقعا در مجموع داریم پیش میرویم یا عقب گرد میکنیم؟ به نظرم یک نگاه کلان به اوضاع کافی است که نشان دهیم با وجود همه بی تدبیری ها و ضعفها و سختیها اما مردم ایران در حال پیش روی هستند. درست میروند و با قدرت هم پیش میروند. 🔸صحنه اینگونه است ولو منفی بافها نفهمند و نبینند. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥كليـــپ ســـخـــنـــرانـــي . 🔴 رســـــــــانـــه دشــــمـــن 🔵‌سخنران:شيخ‌علي‌مهديان . #حداث_الحسين @hoddass @ali_mahdiyan
نخبگی انقلابی 🌾یک پیرمرد در مسجد محله ما است که صف اول جماعت مینشیند. اطلاعیه ها را او میخواند. پیر مرد باصفایی است. همیشه پای کار حرکتهای انقلابی و مردمی است. دوست داشتنی و حزب اللهی است. چند شب پیش میخواست اعلام کند تجمع و جلسه ای درباره FATF در یکی از مساجد شهر برگزار میشود. به کلمه FATF که رسید هر چه تلاش کرد نتوانست درست تلفظ کند. در نهایت با لبخند گفت آخرش هم نفهمیدیم این کلمه تلفظش چیست؟ 🌾من احساس کردم نه او که جمع زیادی از مردم با مفاد لایحه ای که مدتها است ذهن و دل جمع زیادی از نخبگان را به خود مشغول کرده است خبر ندارند. دقیقا نمیدانند مشکل این لایحه چیست؟حالا لایحه CFT تصویب شد. اینکه مفاهیم کنوانسیونها، تعاریف و شاخصهایش، خارج از مرزها تبیین میشود. اینکه در جنگ اقتصادی، تصویب این لایحه شبیه این است که به نفع دشمن و در جبهه خودی منور بزنیم. اینکه این میزان اتکا و اعتماد به اروپا و آمریکایی که همین تازگی زیر قول و قرارهایشان زده اند چقدر اشتباه است و هزاران استدلال دیگر باعث نشد جلوی رای سیاسی نمایندگان گرفته شود. نمایندگانی که همه چیز را در دو تایی های سیاسی تحلیل میکنند و در همان چارچوب رای میدهند. 🌾پرسش من این است که ما باید چه میکردیم؟ رفتار این چند روز حزب اللهی ها هیچ فایده ای نداشت مگر تشدید تنفر از دولت و مجلس. آنچه بود را آنچنان تر کردیم. خوب؟ ثم ماذا؟ 🌾من هنوز هم معتقدم راه حل فقط یک نکته است و آن رفتن سراغ مردم. گفتگوهایی که مخاطبش مردم نیست شبیه نقدهای دقیقی که دوستان ما به برجام میکردند، نتیجه اش قطعا تغییر اراده مردم نخواهد بود بلکه اگر درست هم باشد نتیجه اش صرفا یک نوع رشد عقلانیت در تصمیم گیریها خواهد شد که آنهم با وجود تصمیم گیرندگانی که تصمیماتشان را نه بر اساس عقلانیت بلکه بر محور احساس دشمنی با شما و اعتماد به خارج تنظیم میکنند تلاش شما عملا هیچ اثری نخواهد داشت. 🌾یادم نمیرود داستان 2030 را هم ما نتوانستیم حل کنیم.آن هم آخرش با هزینه شدن رهبری حل و فصل شد (البته اگر شده باشد). باید در تلاشهای سیاسی، روی مان به سمت مردم باشد و حواسمان به دشمن. اول باید دل مردم با ما صاف شود و برادریمان را اثبات کنیم باید باور کنیم راهی به جز این نداریم. اگر این را بپذیریم آن وقت ادبیاتی را انتخاب میکنیم و موضوعاتی را بر میگزینیم که برای مردم روشن تر است و تبدیل شدن آنها به ساده تر. 🌾باید در بستر ادبیات انقلابی حضرت امام، زبان دیگر و رفتار دیگری را پیدا کنیم که از طریق آن بتوانیم به دلها و اندیشه مردم دست پیدا کنیم. روی نقاط کاملا روشن و ادبیاتی که درش موضع گیری و برچسب کمتری وجود دارد بایستیم. 🌾گفتمانی که زبان ساده تری دارد. مثل لزوم مجاهدت و تلاش مسوولین. لزوم توجه به کالای فراورده خودمان یعنی توجه به تلاش خودمان. لزوم پاک کردن دعواهای پرسپولیس استقلالی در مردم و رجوع به درد مشترکمان. لزوم نقد ویژگیها و خصلتهای بد خودمان. یا مقولاتی مثل تبیین چرایی امید به آینده که ضرب آهنگش در کلمات رهبری به جد زیاد شده است. تبیین دوباره انقلاب به عنوان راه حل مشکلات. خلاصه در یک کلام گفتمان 🌾والا تبدیل میشویم به یک جمع بسته ای که فقط عصبانیت روی عصبانیت میگذارند به زمین و آسمان فحش میدهند همه سعیشان این است که دل خود را خنک کنند. جماعتی که قدرت پیشروی و رهبری اجتماعی ندارد و نمیتواند تاثیری در اراده مردم ایجاد کند و یعنی در این شرایط مبارزه یک جماعت بیفایده است. 🌾یک راه بیشتر نداریم آنرا هم امام و رهبری به ما آموخته اند اگر بنا است واقعا در صحنه امروز ایران نقش آفرین باشیم باید یاد بگیریم چگونه اراده مردم را به روش انقلابی ناب، عوض کنیم. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
سبک حکم 🌱چرا رهبری در مقوله fatf تذکر داد ولی ورود حاکمیتی نکرد؟ ما از او در امور دیگری شبیه به این ورودهای جدی تری دیده ایم. مثلا در قصه اصلاح قانون مطبوعات در مجلس ششم رهبری منتظر شورای نگهبان و غیره هم نشد و دستور داد بحث اساسا از دستور کار خارج شود. 🌱شبیه به این قصه بلکه شدیدتر و عجیب تر از آن را در ماجرای 2030 مشاهده کردیم. رهبری در کوران انتخابات ناگهان این داستان را بر ملا کرد و منتظر عاقبت انتخابات و غیره هم نشد. و به جد مقابل اجرای آن ایستاد. او به همه ارکان زیر مجموعه خود مثل شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز تذکرهای شدیدی داد. 🌱ماجرای fatf چه تفاوتی با آن موارد دارد و اساسا سبک رهبری در حکم حکومتی چیست؟ 🌱رهبری در مواردی مقابل خواست منتخبین مردم حکم حکومتی میدهد و در مواردی مقابل فهم فقهی اولیه حکم میدهد. در مورد دوم اصلی ترین ملاک مصلحت است و شاخص اصلی در مصلحت نیز مراعات جامعه و مردم است. مراعات یعنی فهم و شناخت توان و قابلیت و فهم عمومی با توجه به اهداف جامعه. مراعات غیر از تساهل و تسامح است مراعات و مدارا نوعی همراهی است که نتیجه اش دستیابی سریعتر به اهداف باشد. چرا که اهداف جامعه دینی باید در نهایت به دست مردم و به خواست و اختیار و اراده جامعه محقق شود و نه به اجبار. 🌱اما جایی که رهبری در مقابل نظر منتخبین مردم میایستد دو دلیل عمده دارد اول اختلاف و دوم انحراف است. در موارد اختلاف نظر او جمع کننده و نهایی کننده است. در موارد انحراف حکم او محافظت از انحراف جامعه است. 🌱موارد مصلحت و رفع اختلاف عمدتا بر اساس ساز و کارهای قانونی ورودهای رهبری قابل حل و فصل است مگر اینکه لازم باشد ورودهای خود را و مراعات خود را علنی بیان کند مثل اجازه به ورود آقای معین به انتخابات با اینکه رد صلاحیت شده بود. 🌱اما پرسش اصلی که در بالا بیان شد مربوط به مقوله انحراف است. واقعیت آن است که بین قضیه 2030 و اصلاح قانون مطبوعات با ماجرای fatfتفاوت ماهوی وجود دارد. دو ماجرای اول یکی به مقوله تربیت و دومی گفتمان سازی در کشور مربوط میشدند. اولی تربیت نیروی انسانی را به دشمن میسپرد و دومی گفتمان سازی را. اگر اراده حرکت کننده در جامعه را اراده مردم میدانیم این دو انحراف در جامعه و سپردن مدیریت و هدایت جامعه به دست دشمن بودند. 🌱اما در مقوله fatf اتفاقی که میافتد شبیه برجام است و از مقوله انحراف نیست بلکه از جنس مقوله تحمیل هزینه بر کشور است. اگر چه عده ای از سر ترس یا احساس حقارت به این لایحه رای دادند اما این لایحه محصولش در جامعه و مردم تحقیر نیست انحراف هم نیست بلکه ایجاد هزینه است. دقت کنید حتی جان عزیزترین عزیزان کشور حتی تسلیحات در کشور اینها ولو عزیزند و ناموسی اما به هر حال هزینه اند نه انحراف. در سبک تصمیم گیری رهبران اراده مردم و قانون بر هزینه ها مقدم است و اراده رهبر و امام جامعه در مقوله انحراف بر اراده مردم مقدم است. اگر بنا باشد جامعه به انحراف کشیده شود رهبر حکم میدهد و تا زمانی که مردم بنای بر اطاعت از شریعت و حکم الهی دارند این انحراف جلوگیری خواهد شد. ملاک در تشخیص انحراف در جامعه نیز توجه به اراده مردم و رشد جامعه است. نه تسلیحات نه جان انسانها و نه هیچ چیز دیگر. 🌱 هزینه اگر به اندازه ای شود که کیان جامعه و موجودیت جامعه به خطر بیفتد البته این هزینه نیز با انحراف فرقی نمیکند چون در هر دو آنچه به خطر میافتد حرکت امت به سمت هدف است یکی اصل امت را نابود میکند یکی جهت را. 🌱در غیر این موارد رهبر تذکر میدهد راهنمایی میکند ولی تصمیم را به اراده مسوولین و منتخبین میسپارد. او انتخاب شده به اذن خدا و به دست قدرت مردم تا مراقب جهت گیری جامعه و رشد جامعه باشد. برداشتن گامها با خود مردم است. ساختار قانونی کشور در همه بخشها برای تصدی اراده جامعه کافی به نظر میرسد. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حضور جمعی طلاب قم در دهه محرم 97 در قالب نمایشگاه و موکب به مدد و نصرت هیات محترم (س) موضوعات @ZovvaralZahra @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥كليپ تصويري🎥 . ▪️مشکل اساسی▪️ آیا فساد مسئولین مشکل اساسی است؟ . سخنراني: شيخ علي مهديان . #شيخ_علي_مهديان #هيئت_حداث_الحسين_عليه_السلام Telegram.me/hoddass @ali_mahdiyan
دو چشم داده خداوند تا که گریه کنم/یکی برای حسن آن یکی برای حسین... 🏴 🏴 🏠 بلوار امين به سمت بلوار الغدير بعداز ميدان ارتش،اولين کوچه(کوچه۱)،فرعي اول،مدرسه صهبا ⏱ چهارشنبه ۲۵ مهر،ساعت ۱۹:۳۰ الي ۲۱:۳۰ 🎙 سخنران:حجةالاسلام و المسلمین (ریاست محترم سازمان تبلیغات اسلامی) 🎙مداح:حاج مهدی @KhaneTolab
بُن باز 🏔 برخی خیال میکنند سخنان امیدبخش رهبری و نگاه متفاوت او به صحنه صرفا یک کوری خوانی سیاسی است یا صرفا روحیه دادنی تخیلی به مردم است. در ابتدای دهه پنجاه جوان هیچ کاره در گوشه مشهد در دوران سیاه و تلخ سیطره دولت جبار و خشن و آمریکایی محمدرضا که دست سعودی های امروز را هم از پشت میبست در جنایتکاری، در آن دوران مبانی رفتار خود را بیان میکند. در کتاب میتوانید این مبانی را مطالعه کنید: 🏔 دیدید بعضی ها در دشواریهای زندگی... چه میکنند؟ یکی از چند کار را انجام میدهند: یا دشمن میشوند یا ...عملا راهی و روالی پیش میگیرند ...باطنا تسلیم دشمن میشوند. 🏔راه دیگر این است که به زندگی خود خاتمه بدهند آن جنابی که وقتی به حکومت میرسد مثلا از اطراف گربه رقصانهای بین المللی او را به ستوه میآورند ....خسته میشود بیچاره میشود و میکند. 🏔اما برای انسان با خدا در دیگری در بن بست ها باز میشود که باز شدن آن در ، درهای دیگر را درهای شرافت کش را به روی او میبندد. آن در چه دری است؟ در توکل به خدا....همه بن بست ها با دست قدرت خدا است. 🏔بن بست از بالاتر؟ ...به خاطر غفلت چند تا سرباز یک عده از جلو حمله میکنند یک عده از پشت...یک لشکر بی سلاح و بی جهاز در یک چنین مواقعی چه میکنند؟ فرار 🏔از نقشه های خیلی روشن و از دستهای رو شده شیطان یکی این است: زودتر از موعد شکست جبهه الهی و رحمانی را اعلام بکند. 🏔آدم با توکل در اینجا مثل چه کسی عمل میکند؟ مثل امیرالمومنین... 🏔آن کس که توکل را دست بر روی دست گذاشتن، به امید آینده مجهول بی تلاش نشستن ایمان خود را از نیروی خود سلب کردن معنا میکند.... این چنین آدمی یا توکل را نمیفهمد و اسلام سرش نمیشود ... یا نه میفهمد شرف سرش نمیشود... 🌺صفحات 66 تا 69 کتاب. سخنرانی سال 1353 در مشهد. https://eitaa.com/ali_mahdiyan