🔰 از این دوکتاب بهره های فراوانی بردم و انشالله گلچینی از آن رو با مخاطبین جلسه هیات درمیون میذارم!
🔰 " راز موفقیت هر جریان اجتماعی "
🔸انقلاب اسلامی در طول این سال ها با چالش ها و مسائل زیادی در همه عرصه ها رو به رو بوده به خصوص در " اقتصاد انقلاب اسلامی ".
💢جوان دغدغه مند و نسل پرسشگر امروز از انقلاب اسلامی جواب می خواهد و صد البته که می گیرد.
⁉️اما شاید بزرگ ترین سوالش این باشد که پس اگر ایده و راه حل عبور از این مسائل و مشکلات وجود دارد و ظرفیت ها و امکاناتش هم فراهم است پس چرا اجرا نمی شود؟! چرا همین حرف ها را عملی نمی کنید؟!
حکومت که دست شماست و...
✅پاسخش این است که این حرفها و ایده های نو انقلاب اسلامی تا بخواهد در پیچ و خم های حکومت و نهادهای مختلف قرار بگیرد و از سد منافع و دشمنی ها بگذرد و در زندگی مردم جریان پیدا کند نیاز به ۵ مولفه دارد:
💠 رویای اجتماعی
شروع همه تغییرات و تحولات بزرگی که در عالم اتفاق می افتد با یک رویا و طرح نویی است که در عالم آرزوهای یک شخص/جمع و یا گروه خاص و حتی یک ملت کلید می خورد.
اولین قدم داشتن یک افق بلند و یک طرح جدید است که این ظرفیت را داشته باشد که بتواند بن بست ها را بشکند و مسیر تازه ای را به سوی آینده و راه حل های درست بگشاید.
💠 طرح کارشناسی
آن رویای آسمانی و طرح جدید باید به روی زمین بیاید و به یک طرح کارشناسی دقیق و فنی تبدیل شود که قابل دفاع باشد.
در اینجا باید کارهای تحقیقاتی و زیربنایی انجام شود و نیازمند این است که چندین سال با تحقیق و پژوهش و همکاری با آدم ها و تیم های مختلف طرحی راهگشا نوشته شود که در بدنه کارشناسی حرفی برای گفتن داشته باشد.
💠 اقناع خبرگانی
حالا باید این طراحان به دنبال این باشند که برای ایده شان طرفدار پیدا کنند و طیفی از خبرگان را در عرصه های مختلف از رسانه/بدنه کارشناسی/نمایندگان مجلس/اساتید حوزه و دانشگاه و... را با طرح خودشان همراه کنند و با نشست و برخاستها و جلسات متعدد و بازگو کردن طرح شان تعداد قابل توجه ای از خبرگان را مجاب بکنند که طرح و ایده شان عملی و راه حل دقیق و بی نقصی ست.
💠اقبال عمومی/مردمی
یک مولفه بسیار مهم پشتیبانی مردم است. باید مردم با آن رویا و این طرح کارشناسی فنی آگاه و آشنا شوند.
با زبان خودشان ایده های علمی بسیار دقیق را فهماند و برای تبیین و روشن ساختن آنها کار کرد.
تجربه موفق نشانشان بدهیم/ مردمی بودن طرح را اثبات کنیم و بالاخره اعتماد مردم را بدست بیاوریم تا با اقبال عمومی مردم مسیر تحقق آسان تر و سریع تر شود.
💠 صندلی قدرت
صندلی قدرت همان بازوی اجرایی است. شما اگر بخواهید طرح تان را عملی کنید باید در مناسبات قدرت دستی داشته باشید. یا در همان مولفه اقناع خبرگانی کسانی را که صندلی قدرت دارند با خود همراه می سازید و بوسیله حمایت آنها طرح تان را اجرا می کنید و یا خودتان انسانی را پرورش می دهید و طی فرایندی به این مقام می رسانید تا به شکل قانونی و حمایت حکومتیِ عضوی از خودتان و مهم تر از آن اقبال عمومی بتوانید طرح و ایده تان را پیاده کنید.
#اقتصاد_قانون_اساسی
#خاکی
🔺 لینک مرتبط👇
🔸جزوه اقتصاد قانون اساسیhttps://eitaa.com/ali_samimi71/788
@ali_samimi71
May 11
سخنرانی حاج اقا صمیمیییی.mp3
40.08M
🔰 سخنرانی مراسم ارتحال امام خمینی (ره)
موضوع: " آرمان بزرگ مرد خمین "
جمعه | ۱۲ اردیبهشت
💠@ali_samimi71
چکیده کلام👇
بخش اول
🔰 آنچه امام را با دیگران متمایز میکرد سطح مواجهه ایشان با دنیا بود،در واقع متناسب با سطح درگیری که با دنیا داشت، اندیشه طراحی میکرد.
🔰 چهار سطح بین فقها یافت شده
1⃣ بدون مواجهه با دنیای جدید و سر به گریبان اخلاق بردن و پرداختن به مساله های فقهی مشهور و شایع و قدیمی!
2⃣ مواجهه در حد پاسخ به مسائل مستحدثه مثل بیع رمز ارز و بازاریابی شبکه ای وبانک..!
3⃣ مواجهه در حد نظامات دنیای جدید اعم از یک نظام فرهنگی یا اقتصادی یا سیاسی بسان پرداخت به نظام سرمایه داری بجای پرداختن با یک جزء آن مثل بانک!
4⃣ مواجهه تمدنی که مجموعه نظامات و تاثراتش روی هم را در نظر میگیرد که امام عزیز به آن قائل بود.
🔶 به نظر میرسد وقتی نگاه تمدنی شد آنچه از دل فقه و فقاهت او هم بیرون میاید باید تمدنی و در همان سطح باشد درین نگاه است که ولایت فقیه بدیهی تلقی شده و روایت همه ارشادی محسوب میشوند.
اولین صفحه از کتاب ولایت فقیه
«ولايت فقيه از موضوعاتى است كه تصور آنها موجب تصديق مىشود، و چندان به برهان احتياج ندارد. به اين معنى كه هر كس عقايد و احكام اسلامى را، حتى اجمالًا، دريافته باشد چون به ولايت فقيه برسد و آن را به تصور آورد، بىدرنگ تصديق خواهد كرد، و آن را ضرورى و بديهى خواهد شناخت. اين كه امروز به ولايت فقيه چندان توجهى نمىشود و احتياج به استدلال پيدا كرده، علتش اوضاع اجتماعى مسلمانان عموماً، و حوزههاى علميه خصوصاً، مىباشد.»
یا جای دیگری میفرماید👇
« برای مردم و جوانان و حتی عوام هم قابل قبول نیست که مرجع و مجتهدش بگوید من در مسائل سیاسی اظهارنظر نمیکنم. آشنایی به روش برخورد با حیلهها و تزویرهای فرهنگ حاکم بر جهان، داشتن بصیرت و دید اقتصادی، اطلاع از کیفیت برخورد با اقتصاد حاکم بر جهان، شناخت سیاستها و حتی سیاسیون و فرمولهای دیکته شده آنان و درک موقعیت و نقاط قوّت و ضعف دو قطب سرمایه داری و کمونیزم که در حقیقت استراتژی حکومت بر جهان را ترسیم میکنند، از ویژگیهای یک مجتهد جامع است. یک مجتهد باید زیرکی و هوش و فراست هدایت یک جامعه بزرگ اسلامی و حتی غیراسلامی را داشته باشد.»
🔰تمایز ایشان در حوزه عمل هم روشن است! حماسه و شور و امید و شجاعت آنهم در جو سرکوب و اختناق آن روزهای پهلوی و ساواک همه در امام عزیز یافت میشد.
💠@ali_samimi71
بخش دوم👇
💠 یوسف صانعی در سال ٤٢ هنگامی که در بازار تهران
بعضی از فقها را زدند مردم را زیر ضرب و شتم گرفتند و همه قدرتها نیز از این کار دولت پشتیبانی کردند امام فرمودند: «اگر یک قطره از خون ابی عبدالله هم در من ،باشد من تا رژیم ستمشاهی را ساقط نکنم از پای نمینشینم و نه تنها آن بلکه آمریکا را نیز به ذلت و خواری میکشانم.
💠 حبیب الله عسکر اولادی نقل میکند سال ۴۱
به امام عرض کردم در تهران منتشر شده است که دادستان قم برای شما مشغول تهیه اعلام جرم است با چیزهایی که توانستند از دادستانی بیرون بیاورند برای شما تقاضای اعدام میخواهد بشود. سری دادند و فرمودند: من فکر میکنم که ده نفر امثال من باید کشته شوند تا ماسک از چهره آنها برداشته شود تا این دشمن قرآن که قرآن چاب کن معرفی میشود و این دشمن مسجد که مسجد ساز معرفی میشود ماسک از چهره اش بیفتد من در فکر آنم که چرا شماها از بازداشت من بر خود میلرزید اگر من را گرفتند داد بزنید. اگر من را محاکمه کردند فریاد بزنید و اگر این توفیق نصیب من بشود که شهید .بشوم چه ،بهتر برای ملت اسلام سر نخی جدی است.
در بحبوحه حمله به فیضیه و زدو خورد شدید با طلاب آیت الله خامنه ای نقل میکند:
💠 ما که در خیابان بودیم فکر کردیم به منزل امام .برویم به آنجا که ،رسیدیم دیدیم چند تن از دوستان و طلبه ها و فضلا دور و بر خانه ایستاده اند و در این فکرند که اگر کماندوها به منزل آقا حمله کنند چه تدبیری برای دفاع از ایشان به کار ببندند طبیعتاً طلبه ها وسیله ای هم برای دفاع نداشتند جز مشت و احیاناً یکی دو تا .چوب من هم به جمع آنها پیوستم و درباره نقشههای مختلف با هم صحبت کردیم در همین حین متوجه شدم که در منزل آقا باز .است اعتراض کردم که چرا» در را باز گذاشته اید؟ اقلاً در را که میتوانید ببندید گفتند خود آقا گفته اند که کسی نباید در را ببندد و تهدید کرده اند که اگر در را ببندید از خانه بیرون میروم. حدود غروب بود، وارد خانه که شدم آقا را دیدم که در حیاط ایستاده اند و با آرامش خاصی نماز می.خوانند آرامش ایشان تا حدودی به من هم آرامش بخشید. البته نه به آن اندازه که بتوانم حاضر شوم و نماز بخوانم!
بعد امام روحیه دادند و دراوج قراش میش آن روزها این جملات را فرمودند:
شما امروز چه میگویید؟ از چه میترسید؟ برای چه مضطربید؟ عیب است برای کسانی که ادعای پیروی از حضرت امیر(ع) و امام حسین(ع) را دارند، در برابر این نوع اعمال رسوا و فضاحت آمیز دستگاه حاکمه خود را ببازند دستگاه حاکمه با ارتکاب این جنایت خود را رسوا و مفتضح ساخت و ماهیت چنگیزی خود را به خوبی نشان داد دستگاه جبار با دست زدن به این فاجعه شکست و نابودی خود را حتمی ساخت ما پیروز شدیم؛ ما از خدا می خواستیم که این دستگاه ماهیت خود را بروز دهد و خود را رسوا کند.
و در ادامه طی جملاتی خطاب به مراجع تقلید میفرماید
حضرات آقایان توجه دارند اصول اسلام در معرض خطر است. قرآن و مذهب در مخاطره است. با این احتمال تقیه حرام است و اظهار حقايق ، واجب «ولو بلغ ما بلغ». اکنون که مرجع صلاحیت داری برای شکایت در ایران نیست و اداره این مملکت به طور جنون آمیز در جریان است من به نام ملت از آقای علم، شاغل نخست وزیری استیضاح میکنم با چه مجوز قانونی در دو ماه قبل حمله به بازار تهران گردید و علمای اعلام و سایر مسلمین را مصدوم و مضروب نمودید؟ با چه مجوز علما و سایر طبقات را به حبس کشیدید که جمع کثیری در حبس به سر می برند؟ من اكنون قلب خود را برای سرنیزه های مأمورین شما حاضر کردم، ولی برای قبول زورگویی ها و خضوع در مقابل جباریهای شما حاضر نخواهم کرد. من به خواست خدا احکام خدا را در هر موقع مناسبی بیان خواهم کرد و تا قلم در دست دارم کارهای مخالف مصالح مملکت را برملامیکنم.
💠@ali_samimi71
بخش سوم👇
جالب اینکه درپاسخ به دعوت آیت الله حکیم برای هجرت به قم و در واقع فرار از معرکه ی خشونت بار ایران بخصوص بعد از ماجرای فیضیه فرمودند👇👇
« ما میدانیم با هجرت مراجع و علمای اعلام - اعلی الله كلمتهم - مرکز بزرگ تشیع در پرتگاه هلاکت افتاده و به دامن کفر و زندقه کشیده خواهد شد و برادران ایمانی عزیز ما در شکنجه و عذاب الیم واقع خواهند شد ما میدانیم با این هجرت تغییرات و تحولات عظیمی روی خواهد داد که ما از آن بیمناکیم ما عجالتا در این آتش سوزان به سر برده و با خطرهای جانی صبر نموده، از حقوق اسلام و مسلمین و از حریم قرآن و استقلال مملکت اسلام دفاع میکنیم؛ اینجانب دست اخلاص خود را به سوی جمیع مسلمین، خصوصا علمای اعلام و مراجع عظام - اطال الله بقائهم - دراز کرده و از عموم طبقات برای صیانت احکام اسلام و استقلال ممالک اسلامی استمداد میکنم و اطمینان دارم با وحدت کلمه مسلمین، سیما علمای اعلام صفوف اجانب و مخالفین در هم شکسته و هیچگاه به فکر تجاوز به ممالک اسلامی نخواهند .افتاد ما تكلیف الهی خود را إن شاء الله ادا خواهیم کرد و به احدی الحسنیین " نایل خواهیم شد یا قطع دست خائنین از حریم اسلام و قرآن کریم و یا جوار رحمت حق جل وعلا: «إنّي لا أَرَيَ الْمَوْتَ إِلَّا سَعَادَةً وَالحَياةَ مَعَ الظَّالِمِينَ إِلَّا بَرَما». اینک دستگاه جبار برای اطفای نور حق به هر وسیله در کوشش است؛ وَاللهُ مُتِمِّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ )
💠@ali_samimi71
#بازنشر
✅ امسال فرصتی شد تا کتاب اندیشه سیاسی امام خمینی ره رو به طور کامل در حوزه علمیه تدریس کنیم و به بحث بگذاریم.
انشالله کم کم صوت کلاس رو همراه با چکیده تقدیم میکنیم.
نقدی بود استفاده میکنیم.
فایلهای صوت درس تا اینجا....!
💠جلسه اول: "اندیشه توحیدی در نگاه هستی شناسی و انسان شناسی امام"
https://eitaa.com/ali_samimi71/342
💠جلسه دوم: "جایگاه عدالت در اندیشه توحیدی امام"
https://eitaa.com/ali_samimi71/345
💠جلسه سوم: "معرفت شناسی امام"
https://eitaa.com/ali_samimi71/354
💠جلسه چهارم: "عرفان امام خمینی"
https://eitaa.com/ali_samimi71/359
💠جلسه پنجم: "مبانی کلامی امام"
https://eitaa.com/ali_samimi71/362
💠جلسه ششم: "فقاهت امام"
https://eitaa.com/ali_samimi71/368
💠جلسه هفتم: "تکمیل بحث مبانی امام"
https://eitaa.com/ali_samimi71/376
💠جلسه هشتم: " جایگاه حجیت عقل در دستگاه اصولی امام"
https://eitaa.com/ali_samimi71/407
💠جلسه نهم: " شبهات عبدالرزاق مصری درباره رابطه دیانت و سیاست"
https://eitaa.com/ali_samimi71/473
💠جلسه دهم: " پاسخ به شبهات عبدالرزاق مصری"
https://eitaa.com/ali_samimi71/488
💠جلسه یازدهم: " ولایت فقیه و مراحل طرح حکومت اسلامی"
https://eitaa.com/ali_samimi71/658
💠جلسه دوازدهم: "دلایل تاسیس حکومت اسلامی"
https://eitaa.com/ali_samimi71/666
💠جلسه سیزدهم: " ویژگی های حاکم اسلامی"
https://eitaa.com/ali_samimi71/677
💠جلسه چهاردهم: " مردم؛ شرط وجود یا شرط وجوب؟! "
https://eitaa.com/ali_samimi71/694
⚠️ ادامه دارد..........!
☑️ @ali_samimi71
🔰بازنشر جزوه " کلیدش دست منه " به مناسبت بخشی از بیانات رهبر انقلاب در ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
💠 " ایمان و امید "
https://eitaa.com/khamenei_ir/18274
کلیدش دست منه- اصلی.pdf
13.58M
💠ایده مرکزی و محوری ما
یک واژه بود: "خودت"
این "خودت" پاسخِ به همه سوالات، شبهات و تمام اشکالات خودته...
💢دقت کن! تَهِ همه حرف ها
در نهایت تلخی و اوج ناامیدی
به کجا ختم میشه؟!
اینکه اینجا جای ماندن نیست!
این طرز باور چه روحیه
و عملی را می ساخت؟!
فرار از وضع موجود(ایران) به وضع مطلوب(...)
🔸خب ما هم تایید می کردیم!
اما قدری متفاوت...
درباره همان دنیای آرزوها و سرزمین
ایلان ماسک و بیل گیتس ها
با آنها صحبت می کردیم
تا به دو نکته برسیم:
1⃣ اینکه در دنیای بیرون هم، ظلم و بی عدالتی و فقر و گرسنگی وجود دارد و مردم آنجا هم گرفتار و در بند طمع و حرص یک اقلیتِ زالو صفت اند.[https://eitaa.com/h_abasifar/5598]
2⃣ آنجا هم بحران و چاه های بزرگ اقتصادی ای وجود داشته و تجربه کرده اند مثل رکود بزرگ اقتصادی آمریکا در سال ۱۹۲۹ اما با رویا ساختن و امید داشتن و مجموعه ای از تدبیرها از روزهای سیاه و تاریک شان گذشتند.
https://www.doctv.ir/Program/302902
ولی باز در یک چرخه معیوب گرفتارند...
✅نتیجه خودش گرفته می شد:
نه در فرار و گریختن خبری هست که هرچه هست سراب است و یک چرخه معیوب که تو همیشه در آن گرفتار و احتمالا باز فراری خواهی بود
نه تجربه آن دنیای بیرون در گذشتن از مشکلات، تو را به فرار و رها کردنِ همه چیز دعوت می کند.
✅اینجاست که ما می گفتیم که کلید همه قفل های زندگی دست من و توست. دست ماست.
🔻پس بمان و خودت باش و مثل شهید تهرانی مقدم رویاهایت را به حقیقت تبدیل کن و پروژه های نیمه تمامِ شهید ستاری های این کشور[در عرصه اقتصاد،فرهنگ و...] را تو تمام کن.
#ویژه_نوجوان
💠@ali_samimi71
اقتصاد قانون اساسی.pdf
166.4K
"بازگشت به قانون اساسی"
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
✅ سخنرانی خوب و پر نکته استاد خاکی که توضیح مبسوط نظرات شهید بهشتی از اصول مهم اقتصادی قانون اساسی بود رو تقریر کردیم برای استفاده اهلش!
🎙لینک سخنرانی👇
https://eitaa.com/Revayat_fathh/107
🌸 @ali_samimi71
حرف نو امام خمینی (ره).mp3
9.7M
ا ﷽ ا
🎞 #پادکست
🔺 حرفنویامامخمینی(ره)
🎙 حجتالاسلام محسنقنبریان
📆 مراسمسالگردارتحالامامخمینی ۱۴۰۲
پ.ن۱:
سخنرانی آقا در تاریخ ۱۳۸۲/۷/۲۲ در جمع دانشجویان زنجان، کلید واژه ی "توحید و کرامت" را در این لینک بیابید:
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3199
پ.ن۲:
سخنرانی آقا در تاریخ ۱۳۶۱/۳/۱۴ در نماز جمعه، جمله "خلاصه جمهوری ما این است: خدا و مردم" را در این لینک بیابید:
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=1518
•┈┈┈┈┈┈••✾ا•ا✾••┈┈┈┈┈┈•
📱واحدرسانهخدامالرقیہعلیهاالسلام
🚩هیئتمحبینالرقیہعلیهاالسلامامیدیه
ا @mohebbinalroghaye ا
رهبر انقلاب:
🔹 از ظرفیت دانش هستهای بایست استفاده کرد برای بخشهای مختلف زندگی مردم. سر ریز بحث هستهای برای صنعت، برای سلامت، برای کشاورزی، برای محیط زیست، برای آب شیرینکن، برای درمان بیماریها برای همه چیز در جامعه مفید است.
🔹این را اهمیت بدهید، دنبال کنید زندگی مردم را برخوردار کنید از پیشرفت علمی مربوط به صنعت هستهای. در همهی بخشهای زندگی مردم این صنعت میتواند حضور مؤثر و مفید داشته باشد.
____________
💠 یادداشت خوب و به موقع استاد قنبریان رو بنگرید👇👇👇
🔖 رسانه جای رسانا را در تبیین نمی گیرد!
https://eitaa.com/m_ghanbarian/3733
🔰 یادداشت مرتبطمون👇👇
💠 حرفهای جدی ای که بی عدالتی مفت می کند...!
https://eitaa.com/ali_samimi71/124
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥 مباحثه ای با آقای راجی!
درامورت مرا دخالت نمی دهی
پس در امورم دخالت نکن
منطقی است طبیعی در جواب
منطق حکمرانی تو...
متن کامل یادداشت👇👇👇
💠 لااقل حق مباحثه به او بدهید...!
[در نقد کلیپ منتشر شده از اندیشکده سعداء] https://eitaa.com/soada_ir/7667
✍علی صمیمی
✅ آقای راجی مستحضرند؟
نوع حکمرانی ما کاملا در جامعه
بازتاب پیدا میکند؟
🔸 به هر میزان که نیازهای اولیه مردم تامین شد،گوشها شنوا و فرمان پذیری از قانون بیشتر خواهد شد.
به هر میزان که سیاستهای حکمران، شفاف و با حداقل محرمانگی بود(الا در امور نظامی) و به بیانی در زبان و عمل نشان داد امورش به همه مردم مرتبط است به همان نسبت، مردم هم شئون خود را مرتبط با قانونِ حکمران میدانند.
🔸اگر کارگزار گفت برجام و قراردادهای نفتی و مولدسازی و سیاستهای شورای سران سه قوه و نهادهای انتصابی و... به تو ربطی ندارد.
اگر با یک عمل و سیاستِ گویا مثل بورسِ سرمایه سوز و سیاستهای غلطِ ارزی (که چندصد خانوار را کمیته امدادی کرد و تورمِ کمرشکن بر مردم تحمیل کرد) به مردم گفت شئون اقتصادی ات به من ربطی ندارد او هم شئون خود را بی ربط به قانونش میداند.
🔸 اگر حاکمیت دچار "تبعیضِ آرمانی" شد و بین تجمع محجبه های حجاب خواه و محجبه های عدالت خواه تفاوت گذاشت و طرفِ حجاب خواه را گرفت و هم مجوز داد و هم برایش رسانه شد.
اما تجمعِ دیگر را برنتابید و برخورد کرد (تجمعش در آق دره برای یافتن کار همسرش در معدن طلا در سال 96)
با عملِ گویایی گفته اصلا مساله ام حجاب نیست بلکه مساله سیاسیست.
💢 او هم به همین میزان نیاز میبیند بیش از حجاب، مساله اصلی اش را در هر مباحثه ای گوشزدکند.
❇️ بی جهت نیست که علامه طباطبایی و مطهری و... بیش از اینکه پند و بند را موثر بدانند طرفدار مرحله سوم نهی از منکر آنهم به قرائت خود هستند یعنی بجای بند کردن "تدبیر عملی" را پیشنهاد میدهند. تدبیری که به همه شئونش گره خورده از اقتصاد تا حق تجمع و آزادی در انتقاد و رای و..!راه حل مطهری عزیز برای رفع منکرات این بود که "عمل و چشم" جای "گوش و زبان" را بگیرد یعنی بیش از آنکه نصیحت زبانی بشنوند و اعمال قانون شوند تدبیرعملی و رفتار مناسب ببینند و چرا که با زیاد گفتن و نوشتن اعجاز رخ نمیدهد.
📍حتی به عنوان نمونه آن دوران راه حل شیوع قمار(آمریکا) و غیبت در میان زنان را مهارت آموزی و اشتغال معرفی میکند و آن را همان مرحله سوم نهی ازمنکر معرفی میکند.(ده گفتار / امر به معروف و نهي از منکر)
🔸وعلامه هم میفرماید درجامعه دو طبقه یعنی فقر و غنی به هیچ سیاست و تربیتی و با هیچ کلمه حکمت آمیز و موعظه ای نمی شود افراد را کنترل نمود. اینها گره خوردگی یک خلق به آرمانها را نشان میدهد.
که شما ظاهرا منکرید یا برایشان در مواجهه با بدحجاب اصلا اثری قائل نیستید.
✓قبول کنید در بازاری که زن محیط اختصاصی و آزاد برای پوشش، بدون حضور نامحرم و دوربین ندارد.
✓درمدرسه ای که با پذیرش منطقِ تفکیک جنسیت، آزادی پوشش ندارد.
✓آزادی تجمع و انتقاد موثر را بخاطر
سوژه دشمن شدن ندارد.
✓آزادی اقتصادی برای استفاده از منابع کشورش را ندارد و بین صاحب کار و صاحب ابزارکابودن و استخدام شدن راهی جز استخدام دیگری شدن ندارد.
و ...
شرایطش تب دار است!
..اقلا به او حق مباحثه دهید..
💠 @ali_samimi71
🔰 پاسخ به یک سوء برداشت...!
💠 پر واضح است مراد از نقدی که گذاشتیم به هیچ عنوان تایید و حق دادن به یک بی حجاب نبود بلکه مراد ما مارک «غیرمنطقی» زدن بر جمله ی مخاطب بی حجاب ماست.
💠کسی با نبود عدالت و.... نمیتواند هر فعل نادرستی انجام دهد.ولی از آنسو کسی هم نباید آرمانها و خلقیات را بی تاثیر از هم قلمداد کند.و به صرف ارتباط دادن آن به بی حجابی، مارک غیر منطقی بخورد.
ضمن اینکه مثالهای استاد هم قیاس مع الفارق است، هیچگاه بی حجابی در سطح تجاوز نیست، تکالیفش کاملا جدای از هم است فضلا ازاینکه طلب کمک هم بکند.
@ali_samimi71
🔰 «تعقیباتِ خمینی»
🔺 بعد از فاجعه حمله به فیضیه
آیت الله حکیم به امام نامه دادند و ایشان را به نجف دعوت کردند تا دچار مشکلی نشوند. درواقع راهی برای فرار از معرکه نشانشان دادند که جواب امام خواندنی بود :
🔥 " ما میدانیم با هجرت مراجع و علمای اعلام مرکز بزرگ تشیع در پرتگاه هلاکت افتاده و به دامن کفر و زندقه کشیده خواهد شد و برادران ایمانی عزیز ما در شکنجه و عذاب الیم واقع خواهند شد ما عجالتا در این آتش سوزان به سر برده و با خطرهای جانی صبر نموده، از حقوق اسلام و مسلمین و از حریم قرآن و استقلال مملکت اسلام دفاع میکنیم. "
📚 ج1 ص43
42/01/23
#تعقیباتِ_خمینی
#صحیفه_خوانی
💠 @ali_samimi71
May 11
🔥توضیح برادر فاضلم حجت الاسلام محمد اسمی زاده برای دوستانی که درمورد عنوان پویش شبهاتی دارن! 👇👇👇
#تعقیبات_خمینی
#کار_تمیز_انقلابی
✍ شیخ محمد اسمی زاده
💠سال ۱۳۹۶ بود که رهبر انقلاب واژه «آتش به اختیار» را به فضای گفتمانی انقلاب اسلامی افزودند و دوسال بعد در دیدار با دانشجویان آن را معنا کردند که «آتشبهاختیار به معنی کار فرهنگی خودجوش و تمیز است؛ آنچه ما گفتیم معنایش این است که در تمام کشور، جوانها و صاحبان اندیشه و فکر، صاحبان همّت، خودشان با ابتکار خودشان، کار را -کارهای فرهنگی را- پیش ببرند، منافذ فرهنگی را بشناسند و در مقابل آنها، کار انجام بدهند. ۱۳۹۸/۰۳/۱»
💠همچنین در سالهای اخیر مدام از خطر #تحریف_امام سخن گفته و جریان انقلابی را از آن بر حذر داشته اند، برا نمونه:
«نگذارید یاد امام در جامعه کمرنگ بشود. همان طور که گفتم، امام روح این انقلاب است؛ نگذارید یاد امام را کمرنگ کنند، نگذارید امام را تحریف کنند. ۱۴۰۱/۰۳/۱۴»
💠باز خوانی کلمات نورانی، شورافزا و شعورآفرین امام راحل از آن کارهای خودجوشی است که هم یاد امام را زنده نگه میدارد و هم خطر تحریف را دفع میکند.
اما آنچه این حرکت خودجوش را به یک کار فرهنگی تمیز مبدل کرده، قراردادنش در تعقیب نماز است.
💠نماز عمود خیمه دین است و نوافل و تعقیبات هریک بندهایی هستند که بر استحکام این عمود میافزایند تا در برابر تندبادهای فتنهها و ابتلائات تاب بیاورد و بماند.
♻️هرچند جامعه ایمانی به جهت انس با کتب دعا، از تعقیب نماز تنها برخی اذکار و ادعیه به ذهنش میآید لکن فهم فقیهان بزرگ تشیع از تعقیبات نماز این نیست که آن را منحصر در یک ذکر یا دعای خاص بدانیم. برای نمونه، مرحوم آیت الله خوئی ره هرکار دارای حسن را که پس از نماز و در همان حالت نشسته انجام شود، مصداق تعقیبات میداند و هو الاشتغال عقيب الصلاة بالدعاء أو الذكر أو التلاوة أو غيرها من الأفعال الحسنة مثل التفكر في عظمة الله و نحوه و مثل البكاء لخشية الله أو للرغبة إليه و غير ذلك و هو من السنن الأكيدة و منافعه في الدين و الدنيا كثيرة؛ كتاب الصلاة ، السيد الخوئي، ج ٤، ص ٤١٩/تعلیقات علی العروه الوثقی،ج۲، ص۶۱۵
🔹امیدوارم این حرکت خودجوش به امری فراگیر مبدل شده بار دیگر کلمات آن روح الهی نقل محافل شود.
1402/03/26
💠 @ali_samimi71
33.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 "نقد فیلم سینمایی بومی"
🔥جنگ سرمایه داری با تعاونی مردمی...!
3⃣یادداشت سوم: "صفر تا صد برنامه توسعه یک سرمایه دار"
https://eitaa.com/ali_samimi71/809
💠@ali_samimi71