eitaa logo
علی صمیمی
1هزار دنبال‌کننده
482 عکس
284 ویدیو
15 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب علی صمیمی. ارتباط: @Alisamimi کانال تلگرام https://t.me/ali_samimi71. پیج اینستاگرام https://instagram.com/alisamimi.ir کانال برنامه نامیرا @namyraa
مشاهده در ایتا
دانلود
✅امسال فرصتی شد تا کتاب رو به طور کامل در حوزه علمیه تدریس کنیم و به بحث بگذاریم. انشالله کم کم صوت کلاس رو همراه با چکیده تقدیم میکنیم. 💠جلسه اول:اندیشه توحیدی در نگاه هستی شناسی و انسان شناسی امام https://eitaa.com/ali_samimi71/342 💠جلسه دوم:جایگاه عدالت در اندیشه توحیدی امام https://eitaa.com/ali_samimi71/345 💠جلسه سوم:معرفت شناسی امام https://eitaa.com/ali_samimi71/354 💠جلسه چهارم:عرفان امام خمینی https://eitaa.com/ali_samimi71/359 💠جلسه پنجم:مبانی کلامی امام https://eitaa.com/ali_samimi71/362 💠جلسه ششم:فقاهت امام https://eitaa.com/ali_samimi71/368 💠جلسه هفتم:تکمیل بحث مبانی امام https://eitaa.com/ali_samimi71/376 💠جلسه هشتم:جایگاه حجیت عقل در دستگاه اصولی امام https://eitaa.com/ali_samimi71/407 💠جلسه نهم:شبهات عبدالرزاق مصری درباره رابطه دیانت و سیاست https://eitaa.com/ali_samimi71/473 💠جلسه دهم:پاسخ به شبهات عبدالرزاق مصری https://eitaa.com/ali_samimi71/488 💠جلسه یازدهم:ولایت فقیه و مراحل طرح حکومت اسلامی https://eitaa.com/ali_samimi71/658 💠جلسه دوازدهم:دلایل تاسیس حکومت اسلامی https://eitaa.com/ali_samimi71/666 💠جلسه سیزدهم: ویژگی های حاکم اسلامی https://eitaa.com/ali_samimi71/677 💠جلسه چهاردهم:مردم؛شرط وجود یا شرط وجوب https://eitaa.com/ali_samimi71/694 💠جلسه پانزدهم:ادله نقلی اثبات ولایت فقیه https://eitaa.com/ali_samimi71/726 💠جلسه شانزدهم: شبهه دور "رهبری"[۱] https://eitaa.com/ali_samimi71/1052 ⚠️ ادامه دارد..! 💠 @ali_samimi71
جلسه 16.mp3
12.01M
🔰 " ادله نقلی اثبات ولایت فقیه " 📚 جلسه پانزدهم از سلسله درس های ✍تقریر جلسه پانزدهمhttps://eitaa.com/ali_samimi71/727 💠@ali_samimi71
💠تقریر جلسه پانزدهم از سلسله درس های 🔰 " ادله نقلی اثبات ولایت فقیه " 🔺کتاب ولایت فقیه که حاصل درس خارج امام با طلبه ها بود. هرچند ولایت فقیه را ثابت شده ی عقلی می دانست بدون نیاز به استدلال اما امور مسلمین و شبهات ذهنی، تشنه تفسیری متفاوت از روایاتِ در این رابطه بودند که نیاز به استدلال و ورود جدیدی به آیات و روایات داشت. [ امام با همان روایاتی، ولایت فقیه را ثابت کرد که شیخ اعظم زیر آب آنها را زده بود. ] 💠روایت اول:قال امیرالمؤمنین(ع) قال رَسول الله (ص): ‏‏اللهمَّ ارْحَمْ خُلَفائی (ثلاثَ مرّاتٍ) قیل: یا‏‎ ‎‏رسول الله ِ، و مَن خلفائک؟ قالَ: الّذینَ یَأتُونَ مِنْ بَعْدی، یَروُنَ حَدِیثی وَ سُنتّی فَیُعلِّمُونَها الْنّاسَ مِنْ‏‎ ‎‏بَعْدی‏‎ ❇️توضیح کوتاه:جانشین پیامبر،جانشین همه شئون پیامبر است و فهم و درک مردم در صدر اسلام از عبارت "خلیفه" همان معنایی بود که از جمله "علی خلیفتی" داشتند؛معنای خلافت و ولایت و این خلفاء اگر بخواهند یَروُنَ حَدِیثی وَ سُنتّی باشند بدون فقاهت و اسلام شناسی امکانش نیست. پس مراد روایت، ولایت فقیه است نه اینکه شان روایت به این عظمت را به هر مسئله گوی ساده تنزل بدهیم و او را مصداق چنین روایتی بدانیم. تفسیر امام از روایت ۱_فقاهت 🔸 " پس کسی که می خواهد سنن رسول اکرم را نشر دهد باید تمام احکام الهی را بداند. صحیح را از سقیم تشخیص دهد،اطلاق و تقیید،عام و خاص و جرح های عقلایی را ملتفت باشد، روایاتی را که در هنگام تقیه وارد شده از غیر آن تمییز دهد،موازینی را که برای آن تعیین کرده اند،بداند. محدثینی که به مرتبه اجتهاد نرسیده اند و فقط نقل حدیث می کنند این امور را نمی دانند و سنت واقعی رسول الله را نمی توانند تشخیص دهند و این از نظر رسول الله بی ارزش است." 🔸"اگر فقیه نباشد نمی تواند بفهمد فقه چیست و حکم اسلام کدام است. ممکن است هزاران روایت را نشر دهد که از عمال ظلمه و آخوندهای درباری در تالیف سلاطین جعل شده است به طوری که ملاحظه می کنید که با دو تا روایت ضعیف چه بساطی راه انداخته اند.[۱] و آن را در مقابل قرآن قرار داده اند. قرآنی که جدیت دارد بر ضد سلاطین قیام کنید و موسی را بر قیام علیه سلاطین وا می دارد. علاوه بر قرآن مجید، روایات بسیاری در مبارزه با ستمگران و کسانی که در دین تصرف می کنند وارد شده است. تنبل ها اینها را کنار گذاشته و آن دو روایت ضعیف را که شاید وعاظ السلاطین جعل کرده اند در دست گرفته اند و مستند قرار داده اند که باید با سلاطین ساخت و درباری شد. اگر اینها اهل روایت و دین شناس بودند به روایات بسیاری که بر ضد ظلمه است عمل می کردند و اگر اهل روایت هم هستند باز عدالت ندارند چون عادل و از معاصی به دور نیستند و از قرآن و آن همه روایت چشم می پوشند و به دو روایت ضعیف می چسبند. شکم آن هاست که آنها را متوسل به این دو روایت ضعیف کرده است. این شکم و حب جاه است که انسان را درباری می کند." ۲_ولایت 🔹"اما دلالت حدیث شریف بر ولایت فقیه نباید جای تردید باشد زیرا خلافت همان جانشینی در تمان شئون نبوت است. جمله "اللهم ارحم خلفائی"دست کمی از جمله "علی خلیفتی" ندارد. معنای خلافت آن غیر معنای خلافت در دومی نیست. جمله "الذین یاتون من بعدی" معرفی خلفاست نه معنای خلافت زیرا خلافت در صدر اسلام معنای مجهولی نبود که محتاج بیان باشد و سائل نیز معنای آن را نپرسید بلکه اشخاص را خواست معرفی فرماید.ایشان با این وضع معرفی فرمود. جای تعجب است که هیچ کس از جمله علی خلیفتی یا عن ائمه خلفایی، مسئله گویی نفهمیده و استدلال برای خلافت و حکومت به آن شده است." ⚠️روایات دیگری مانند "الخلفا حصون الاسلام" و "الخلفا امناء الرسل" نیز در کلاسِ درس مورد بررسی قرار گرفته اند. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ۱_ منظور از دو روایت ضعیف، یکی "السلطان ظل الله فی الارض..." و دیگری " طاعت السلطان واجبه" است. @ali_samimi71
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | عدالت ✏️ آیا عدالت‌طلبی فقط در مسائل اقتصادی است؟ 👆بیانات رهبر انقلاب در دیدار اخیر دانشجویان را ببینید 💻 Farsi.Khamenei.ir
⚠️در این زمینه "سلسله درس های نهج البلاغه" از استاد قنبریان رو پیشنهاد میدم که از آن پادکست هایی تحت عنوان "حالات یک عدالتخواه" تولید کردیم.👇👇👇
🔰همه قطعات صوتی ««حالات یک عدالتخواه»» رو میتونید اینجا پیگیری کنید 👇👇👇 💠قسمت اول https://eitaa.com/ali_samimi71/80 💠قسمت دوم https://eitaa.com/ali_samimi71/82 💠قسمت سوم https://eitaa.com/ali_samimi71/90 💠قسمت چهارم https://eitaa.com/ali_samimi71/97 💠قسمت پنجم https://eitaa.com/ali_samimi71/101 💠قسمت پایانی https://eitaa.com/ali_samimi71/103 ☑️ @ali_samimi71
🔰 تلخ مثل فقر...! 🔸 صفحه 37 و 38 برداشت جالبی از روایت معروف امام کاظم (ع) درمورد برنامه ریزی مومن برای تقسیم ساعات زندگی اش، دارد. 💠تحف العقول، صص ۴۰۹-۴۱۰: امام موسی کاظم : «قَالَ الهِ اجْتَهِدُوا فِي أَنْ يَكُونَ زَمَانُكُمْ أَرْبَعَ سَاعَاتٍ سَاعَةً لِمُنَاجَاةِ اللَّهِ وَسَاعَةً لِأَمْرِ الْمَعَاشِ وَسَاعَةً لِمُعَاشَرَةِ الْإِخْوَانِ وَالثَّقَاتِ الَّذِينَ يُعَرِفُونَكُمْ عُيُوبَكُمْ وَيُخْلِصُونَ لَكُمْ فِي الْبَاطِنِ وَسَاعَةً تَخْلُونَ فِيهَا لِلذَّاتِكُمْ فِي غَيْرِ مُحَرَّمٍ وَ بِهَذِهِ السَّاعَةِ تَقْدِرُونَ عَلَى الثَّلَاثِ سَاعَات. بکوشید که وقت خود را چهار بخش کنید بخشی برای مناجات با خدا دیگری از برای امرار معاش سوم برای معاشرت با برادران، و معتمدانی که عیوبتان را معرفی کنند و قلباً به شما اخلاص ورزند چهارم برای لذت ها و کامیابی های مشروع و با این بخش است که برسه بخش دیگر نیرو می گیرید. ♨️ یعنی حکمران طوری برنامه ریزی کند تا مومن بتواند زندگی را تقسیم کند به چهار قسمت! 🔹نه یکی 24 ساعت تفریح کند بدون دغدغه معاش و دیگری 24 ساعت از نداری مجبور به کار و تلاش برای زخمهای زندگی اش باشد. 🔻فیلم و یادداشت های مربوط...👇 💠فقر احمق میکند! https://eitaa.com/ali_samimi71/587 💠احضار آرمانها! https://eitaa.com/ali_samimi71/662 @ali_samimi71
نمی دونم این چه سرّیه که همیشه زن باید در نگاه خیلی از مردا موجودی دست دوم،اهریمنی یا هیچ و بی ارزش باشه! باورتون میشه این تفکراتِ پوسیده ی عصر حجری تا همین چهل سال پیش تو کشور خودمون ایران هم وجود داشته...🤦‍♂ البته تا چهل سال پیش! چون به گزارش نیویورک تایمز، انقلاب ۱۹۷۹ خیلی چیزا رو تغییر داد. #انقلاب_۱۹۷۹ #موفقیت برای اینکه بدونید بعد از انقلاب۱۹۷۹ چه تغییرات دیگه ای رخ داده پیشنهاد میکنم جزوه "کلیدش دست منه" رو بخونید.👇https://eitaa.com/ali_samimi71/787 #ویژه_نوجوان ✅ @ali_samimi71
در کنار فایل بالا ملاحظه بفرمایید👇👇👇👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✔️"زن در حجاب عدالت یا در حجاب روسری" ✔️ حجاب آرمانی ست که به همه آرمانهای دیگر گره خورده! ✔️زن باید دیده شود؛ باید خواست هایش/نیازهایش/دغدغه هایش دیده شوند تا خواست و سخن حکومت به چشم او دیده و شنیده شود. ✔️صوت و تقریر نشست با دانشجویان👇 https://eitaa.com/ali_samimi71/493 ☑️ @ali_samimi71
⭕️ بهشتی؛ همچنان مظلوم... 🔹ما باید روی اقتصاد تعاونی به عنوان یک وسیله و عامل برای تکیه کنیم و این است که دخالت مستقیم دولت، چه در اقتصاد و چه در اداره مملکت، هرچه کمتر شود؛ این خط کلی است. 🔸به عنوان یک نقطه نظر کلی عرض می کنم که نقش دولت به صورت مستقیم و روزبه روز ؛ اما وقتی نقش دولت کمتر می شود، نباید جایش را به قطب‌های یعنی یا قطب های سلطه سیاسی بسپارد ... 🔹حتی الامکان در بخش عظیمی از اقتصاد یا تمام آن می‌توانیم طوری عمل کنیم که دولت کمتر دست اندرکار باشد و مردم دست اندرکار باشند. اما در عین حال، به سمت هم کشانده نشویم ... 📚 ، نظام اقتصادی در اسلام (مباحث کاربردی ) ۱۳۹۷، تهران: انتشارات روزنه صص۲۱۱-۲۱۲ 🎬@Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹تصمیم سازی علیه محرومین! 🔻این مهم ترین اعتراف تاریخی است که مشخص میکند چطور طرفداران سرمایه داری با تبلیغات و هیاهو ذهن سیاست مداران را علیه محرومان به انحراف کشاندند. آن همه هیاهو که افزایش ۵۷٪ در ۱۴۰۱ موجب تورم افسار گسیخته و تعدیل کارگرها و معظلات امنیتی میشود آخر کار کلا ۳.۳ در تورم اثر گذاشته! براساس گزارش وزارت کار نه تنها تعدیل کارگران رقم نخورد که افزایش اشتغال هم داشتیم! 🔻کاش این درس عبرتی شود برای آقای رییسی و..؛ آن روز بخاطر همین تصمیم و.. وزیر کار و تعاون کنار گذاشته شد، طوری القا شد که آثار حذف ارز ترجیحی برچند کالای محدود است و بعد هم آثار گرانی را به این تصمیم افزایش۵۷٪ حواله کردند حالا مشخص شده همه آن هیاهواها دروغ محض بوده؛ گرانی اصلی برای مسائل ارزی بوده است 🔻 تحت تاثیر همین هیاهوها امسال افزایش حقوق کارگران را ۲۷٪ گذاشتند که خلاف قانون کار بود و حداقل باید به اندازه تورم گذاشته میشد.در میانه سال آثار اجتماعی این تصمیم غلط را خواهیم دید. می بینید چگونه جریان سرمایه داری علیه طبقه محروم می کند و خیلی ها نادانسته فریب میخورند و همراه میشوند. 🔻نفوذ یعنی همین؛ نیاز نیست خیلی مساله را امنیتی معنا کنیم؛ اینکه بتوانی طوری صحنه را ترسیم کنی که سیاست گذاری رسمی موجب فقیر سازی بخش زیادی از مردم شود این یعنی نفوذ در لایه های موئثر حکمرانی! ✍ 🔻مطلب مرتبط: راه حل بنیادین در مساله کار و کارگری eitaa.com/m_amin_rezai/3133 @m_amin_rezai
🌸 ممنون که هستی! 💠رهبر انقلاب: بیکاری منشأ فساد است. خیلی از این فسادها بر اثر بیکاری است. ما چند سال قبل از این، سه چهار سال پیش یک حرکتی را با دولت وقت شروع کردیم برای شناخت آسیبهای اجتماعی. بنده حتی خودم در جلسات شرکت میکردم، جلسات چند ساعته برای اینکه راجع به آسیبهای اجتماعی کار بشود، فکر بشود. 🔸 آنی که من خودم به نتیجه رسیدم این است که بسیاری از این آسیبها ناشی از بیکاری است. اعتیاد مربوط به بیکاری است، فساد مربوط به بیکاری است، دزدی مربوط به بیکاری است. طلاق، انهدام خانواده‌ها مربوط به بیکاری است.۱۴۰۲/۲/۹ 🔻 لینک های مرتبط👇👇👇 🔥🔥 احضار آرمانها!!🔥🔥 https://eitaa.com/ali_samimi71/523 🔥 حجاب و جامعه دوطبقه!! https://eitaa.com/ali_samimi71/611 🔰 باهم مرور کنیم! https://eitaa.com/ali_samimi71/525 🔰 بازی در میدان نابرابر...! https://eitaa.com/ali_samimi71/561 🔰 کدام زن در چشم حاکمیت ترجیح دارد؟ زنِ حجابخواه یا زنِ عدالتخواه...! https://eitaa.com/ali_samimi71/603 🔰 تبعیض آرمانی https://eitaa.com/ali_samimi71/595 🔰 احضار همه آرمانها این بار از کلام رهبری!!! https://eitaa.com/ali_samimi71/662 ☑️ @ali_samimi71
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ قدر این اعتراضات را بدانید! ▶️ : اعتراض‌هایی در محیط کارگری وجود داشته، بعضی از این اعتراضات تا جایی که بنده سراغ دارم اعتراضات به جایی بوده: اعتراض تاخیر حقوق، اعتراض واگذاری غلط و... این کمک به نظام و دولت و آگاه کردن نظام است! 🔹 هرجا هم در این چنین موارد دستگاه‌های مسئول دنبال قضیه رفتند، دیدند حق با اینها است؛ منتهی در همین قضایا جامعه‌ی کارگری با دشمن مرزبندی کردند؛ نگذاشتند دشمن از این اعتراض سوء استفاده کند. حرکت کارگری این است. 🔺پ.ن۱: ای کاش برخی از کسانی که دغدغه کمک به نظام و دولت را دارند، نگاه‌های امنیت‌زده و تهدیدمحور در و کوتاه بیایند و اعتراض را ظرفیتی برای حل مشکلات ببینید و به جای سیاست سانسور و سرکوب، اعتراض را علامت جمهوریت و مردمسالاری دینی بدانند! 🔺پ.ن۲: نمونه‌ی خوب اعتراض کارگری با مرزبندی و در چارچوب قانونی را در اعتراض اخیر کارگران پالایشگاه‌های گاز عسلویه دیدیم که متاسفانه آنجا هم تحمل نشد و نهایتاً با فشار رسانه‌ای و کلی پیگیری و البته همراهی دولت، ماجرا ختم به خیر شد. 🎬@Mostazafin_TV
🌸 این صوت از استاد خاکی به شدت توصیه میشه؛ ایشون به بیان واضح و روشن "مشکلات اساسی اقتصاد ایران" را موشکافی و راه حل رو در میدانند. تطبیقهای صریح و شفاف نیز بحث رو روان و خیلی جذاب کرده! 🔥 به این نتیجه رسیدیم تقریری از بحث ایشون رو هر روز طی سلسله یادداشتی تقدیم کنیم. ✍از برادر و فاضل ارجمند سید یونس فاطمی برای تقریر این صوت ممنونم!
🔰" اقتصاد قانون اساسی" ✔️یادداشت اول 💠ضرورت و اهمیت موضوع بحث ⁉️چرا صحبت از قانون اساسی؟! چرا در میان این همه بند و فصلِ قانون اساسی،بخش اقتصاد قانون اساسی؟ 🔻به خاطر اینکه انقلاب اسلامی آمد تا رابطه "استکبار_استضعاف" را برهم بزند و با طرحی نو این ساختارِ غلط "برندگی_بازندگی" را در هم بشکند. به دنبال ایجاد بستر و فضای مناسبی بود که انقلاب به هدف عالیه اش که لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ است،برسد. جمهوری اسلامی تبلور همان طرح و ایده و نوآوری امام و انقلاب اسلامی است که ارزشهای الهی را با حرکت های جوششی مردمی محقق می کند. ⁉️خب؟! چه ساختارهایی در دوران قبل از انقلاب دست و پای مردم را جهت اینکه معنویت را بگسترانند و ارزش های همراه با عدالت را خلق کنند،بسته بود و کمر آنها را برای اقامه عدل و قسط شکسته بود؟! چه چیزی مردم را به تعبیر قرآنی [ إِصْرَهُمْ وَالْأَغْلَالَ الَّتِي كَانَتْ عَلَيْهِمْ ۚ ] ضعیف و ناتوان نگه داشت و اجازه لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ را نمی داد؟! جواب ساده است؛ اقتصاد 🔸در دنیای مدرن اصلی ترین ساختارهای استضعاف ساز، اقتصاد است/نسخه امام برای از بین بردن این رویه های تولید ضعف هم با همان اقتصاد است. 💠امام خمینی:"درصورتی که نظام اسلامی با جهتگیری کلی بتواند دست زالو صفتان را از حریم رنجدیدگان و گرسنگان کوتاه نماید و مستضعفان را بر مقدرات خودشان حاکم ومسلط گرداند و توده های میلیونی مردم محروم را در تولید و تلاش و خلاقیت و ابتکار دخیل نماید این خود بزرگترین عامل تعاون و دخالت دادن آنها در امور و گرایش آنان به اخلاق کریمه و ارزشهای متعالی و فرار از تملق گویی ها می گردد"(صحیفه نور ج۲۱ص۱۲۸و۱۲۹) 🔹حکمرانی اقتصادی،موجب حکمرانی سیاسی می شود و حکمرانی سیاسی، فرهنگ جامعه را به دست می گیرد. تا سلطه اقتصادی را نزنی،حکمرانی سیاسی از بین نمی رود و تا حکمرانی سیاسی نرود، غلبه ارزشهای فرهنگی اش را نمی توانی کنار بزنی! ⬅️برای بردن مردم به سمت "اخلاق کریمه و حیات طیبه" باید ساختار قدرت عوض شود و راه آن تسلط مستضعفان بر مقدرات و فرایند تولید و معیشت خودشان است. این اقتصاد نه به بیان کمونیستی زیر بنا و نه به بیان لیبرالی غایت و آرزو بلکه "شرط لازمِ تولید قدرت برای قیام توده های میلیونی ست." 🔺قرآن می فرماید:فَخَرَجَ عَلَىٰ قَوْمِهِ فِي زِينَتِهِ ۖ قَالَ الَّذِينَ يُرِيدُونَ الْحَيَاةَ الدُّنْيَا يَا لَيْتَ لَنَا مِثْلَ مَا أُوتِيَ قَارُونُ إِنَّهُ لَذُو حَظٍّ عَظِيمٍ 🔸خروج و جنگ قارون علیه مردم با زینت یعنی "اقتصاد" بود که در فرهنگ جامعه ی موسوی يَا لَيْتَ لَنَا مِثْلَ مَا أُوتِيَ قَارُونُ را موجب شد. 🔹آرزوی تبدیل شدن به ارزش ها و آدم های لیبرالی وقتی اتفاق افتاد که قدرت سرمایه داری، توده های مردم را به مشتی عقده ای و آرزومند تبدیل کرد. پس باید از کانال اقتصاد، سلطه سیاسی را از بین ببری تا ارزش های الهی و اخلاق کریمه در ساحت فرهنگ تحقق یابد. ✅ @ali_samimi71
🔰" اقتصاد قانون اساسی" ✔️یادداشت اول👇 https://eitaa.com/ali_samimi71/747 ✔️یادداشت دوم 💠ایده اقتصادی امام در چه شرایطی طرح شد؟! 🔸سرمایه داری در یک بازه ۲۰۰ ساله در دنیای غیر ایرانی قدرت اقتصادی را به دست یک طبقه اقلیت محدود می چرخاند و حفظ می کرد اما در دنیای ایرانی (با یک پیشینه تاریخی)قدرت اقتصادی با یک نظام ایلخانی توسط اشراف ملاک و تاجر در دست این طبقات محدود قرار می گرفت. این نظام ایل خانی و ساختار استضعاف ساز دو مولفه داشت: ۱_مولفه سلطه بر زمین و تولید کشاورزی ۲_مولفه تسلط بر تجارت و کسب سود و منفعت از طریق بازرگانی 🔹پهلوی اول، اشراف قاجاری را کنار زد و اشراف دیگری را مسلط کرد پهلوی دوم این طبقه جدید را با مولفه دیگری یعنی بانک، قدرت اقتصادی شان را بالا برد و تمام صنایع و کارخانجات را هم از آن آنها کرد. یعنی با ۴ مولفه: ۱_زمین[امکانات منابع طبیعی تولید] ۲_بازرگانی[امکانات تجاری] ۳_پول و بانک[امکانات اعتباری] ۴_سرمایه های تولیدی و کارخانجات قارون ها و ارزش های قارونی را تولید و مردم را در این سیستم به استضعفاف و استخفاف کشاند. 💠امام در این شرایط با طرح نوی خودش می خواست هم روحیه ی استکبار_استضعاف[فرهنگ تملق گویی] و هم ساختاراستکبار_استضعاف را[ با دخیل کردن توده های میلیونی در تولید] بشکند و از بین ببرد. ⬅️در این شرایط خیلی روشن است که باید ستون اصلی قانون اساسی اقتصاد باشد تا با گرفتن آن ۴ منبع ثروت از دست طبقه قدرتمند، همه آن اموال به تاراج رفته از مردم را ( نه فقط در دوران پهلوی بلکه در دوره های طولانی هزار ساله) به صورت برابر و همگانی به خود مردم بدهد. ✅شهید بهشتی اصولی ترین راه را همین می داند و از آن به "اصل همگانی کردن ابزار تولید" یا " اصل فراوانی ابزار کار" یاد می کند. 💠برای تحقق طرح امام چه کردیم؟! انقلاب اسلامی با تغییر ساختار قدرت و ایجاد یک دولت نخست آتش تبعیض را مثل اجاق زیر گاز خاموش کرد تا مردم به یک آرامش اقتصادی برسند(مثلا: بند ج تقسیم اراضی را تصویب کردند/ قانون نوسازی صنایع در دوران دولت موقت اجرایی شد) تا بعد از این آرامش اموال غارت شده از مردم در دریای جوشان مردم به شکل عادلانه بازتوزیع شود. اما متاسفانه آن اموال جمع شده یا در برکه یک عده سرمایه دار ریخته شد یا آن را در دست یک منبع بسته به نام دولت قرار دادیم. رهبر انقلاب هم در چند سال اخیر همین طرح ها را بارها بازگو گردند و بابت عقب ماندگی در عدالت از مردم عذرخواهی و از خدا طلب استغفار کردند. 💠ثمره عمل به اقتصاد قانون اساسی 1⃣یکی از ثمراتش این بوده که در دوران پهلوی اندازه دولت ۷۵ درصد بوده که تنها در یک دهه در دهه۶۰ به کمتر از ۵۰ درصد یعنی ۴۸ درصد کاهش می یابد. آیا این حجمی که کم شده را دست سرمایه دار خصوصی یا اقتصاد دولتی دادیم؟! نه خیر به خود مردم دادیم. شاهد آن چیست؟! 2⃣شاهد اینکه از ۲۷ میلیون نفر بازار کار ما قریب به ۸ میلیون نفر، خویش فرما هستند و ابزار و وسایل تولید و کار دست خودشان است. یک سوم آقای خودشان هستند نه اجیر و مزدور دیگری... ✅این ایده "مردمی سازی" نه تنها در اقتصاد برگ برنده خودش را نشان داد بلکه در امنیت و دفاع، بسیج و سپاه را ساخت و در آموزش هم ریشه بی سوادی را از بین برد. در قالب گروه های جهادی محرومیت زدایی کرد و سطح رفاه را بالا برد و با تکنولوژی حضور مردم دفاع مقدس را رقم زد. 🔥امام به دنبال تکنولوژی حضور مردم در اقتصاد بود.🔥 @ali_samimi71
🖋🗒رهبرا، فرمان "تزریقِ اطلاعات غیرسوخته به جامعه" را صادرفرمائید. 🔹️استدلالهایی که برای "ضرورتِ درمیان نهادن مشکلات کشور بامردم" وجود دارد که رهبری بارها این مهم را از مسئولانِ نظام خواسته اند، همان استدلالها با اولویت چند برابری برای "تزریقِ اطلاعاتِ خام و دسته اول به جامعه" وجود دارد. 🔹️سوال اساسی این است که در میان گذاشتن مسائل چرا فقط وقتِ مشکلات باشد؟ 🔹️اطلاعات ناب و کلان اقتصادی، حقوقی، سیاسی، فرهنگی، و امنیتی (مگر استثناها) اگر به موقع و قبل از سوخته شدن در اختیار مردم قرار گیرند شاهد اثرات شگرفش خواهیم بود که برخی را برمی‌شماریم: ۱.رشد ۵ بُعدی شعور اجتماعی ملّت در(اقتصاد، حقوق، سیاست، فرهنگ و امنیت). ۲.حذف رانتهای اطلاعاتی ازبسترهای اجتماع و مفاسد پسا رانت. ۳.افزایش کمی وکیفی تولیدات متفکران و اندیشمندان برای راهبرد نویسی طرح پیشرفت جامعه. ۴.قرائت های گفتمانی نسبتاً یکسان و ضد طبقاتی لُجنه ها. و... 🔹️تاکیدِ آیت الله خامنه ای (رئیس جمهور وقت) به اولین وزیر اطلاعات (محمدی ری شهری) در ۱۰ آبان ۶۷ مبنی بر انتشار اطلاعات و اخبار (ترجیحا با حداقلِ تحلیلات شخصی) درقالب خاطرات آنهم در شرایطی که فقط چند ماه از اعدامها گذشته بود و اعتراضات منتظری(قائم مقام رهبری) در مرداد۶۷ به اوج رسیده بود حاکی ازنگاه راهبردی ومدبرانه ایشان واعتماد و اعتقادایشان به مردم سالاری دینی می‌باشد. 🔹️مادامی که دستگاه های کشور، اطلاعات خود را احتکار می‌کنند یا در اختیار محدودی از افراد قرار می‌دهند نیل به موفقیتهای مذکور بعید است. 🇮🇷پاینده ایران اسلامی سهیل توانائی در "مترآ "زنجیره تبیین باشید.👇👇👇 @mtra1395
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 نمایندگی معکوس! ✍ سید یونس فاطمی 🔻نکته جالبش این است که ایشان از دختران بی حجاب در جلسه "اعلام بی زاری" می کند "نه حجابشان" و می خواهد که مثل "دختران ما"باشند سپس آنجا را به عنوان "نماینده ولی فقیه" ترک می کند. این کلیدواژه ها و این طرز نمایندگی را با بیانات خود ولی فقیه مقایسه کنید تا آگاه به عمق فاصله ها و میزان تفاوتها شوید👇 💠 چند سال قبل در یکی از سفرهای استانی و در جمع علمای آن منطقه گفتم که چرا خانمی را که قدری موهایش بیرون و به تعبیر رایج بدحجاب و در واقع، ضعیف‌الحجاب است، متهم می‌کنید در حالی که در استقبال مردمی شماری از خانم ها چنین حجابی داشتند. اینها زنان و دختران خودمان هستند که در مراسم دینی و انقلابی هم شرکت می‌کنند. 💠 من به آن اشکها حسرت می‌خوردم و می‌گویم ای کاش می‌توانستم مانند آن دختر و زن جوان اشک بریزم. 💠 ضعف حجاب، کار درستی نیست اما موجب نمی‌شود آن فرد را از دایره دین و انقلاب خارج بدانیم همه ما هم نقص‌هایی داریم که باید تا حد امکان آنها را برطرف کنیم. 🔺هرچه از "انقلاب ۵۷" می گذرد، از آن سخنرانی ها و بیاناتِ برآمده از چشمه ناب اسلام خمینی، از آن روزها و آن آدم ها هر چه می گذرد و به این روزها مبتلا می شویم، بیشتر حسرت و آرزوی آن روزها را می کنم. و البته بیشتر به این مطلب باور عمیق پیدا می کنم که باید "معماران انقلاب" را شفاف و بدون روتوش و واسطه شناخت. " خودشان را فقط از زبان و بیان خودشان... " @ali_samimi71