eitaa logo
علی صمیمی
993 دنبال‌کننده
433 عکس
260 ویدیو
13 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب علی صمیمی. ارتباط: @Alisamimi کانال تلگرام https://t.me/ali_samimi71. پیج اینستاگرام https://instagram.com/alisamimi.ir کانال برنامه نامیرا @namyraa
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ انقلابی‌ها چطور ضدانقلابی می‌شوند؟! 🔹تاریخ را که ورق بزنی، می‌بینی بسیارند کسانی که روزگاری داغ‌تر از همه بودند، اما در مصاف با موانع، یکباره یا به مرور،سرد شدند،از حرکت ایستادند،یا از مسیر آمده بازگشتند؛ حتی داغ‌تر از قبل! 🔸از صدر اسلام بگیر تا همین سال‌ها و روزهای اخیر نمونه‌هایش را می‌شود دید. ▶️ اما چرا این اتفاق می‌افتد؟! ، که خودش آماج سنگ‌ها و تیر تهمت‌ها بوده، به این سوال پاسخ می‌دهد: 💬در عمل را مستمراً بازیابی کنید. آدم به خاطر حرف‌ها یا شرایط حرکت کرده باشد یک‌جایی خواهد ماند. اما اگر بخاطر حرکت کرده باشد، هرجا یاران کمتر شدند تکلیف شدیدتر می‌شود. هرچه تاریکتر شد، نورباران کردن ضرورت بیشتری پیدا می‌کند. 💬آنها که از می‌گویند، با تکالیف حرکت نکرده‌اند! می‌خواهند با داد و ستدها به نتیجه برسند. آن کسی که تکالیفش او را به حرکت انداخته چطور می‌تواند با داد و ستدها حرکتش را کم و زیاد کند. 🔺پ.ن:این کلیپ برشی از مستند دیدنی «برای پس از مرگم» به کارگردانی عبدالرضا نعمت‌اللهی است که هم‌اکنون در سایت هاشور در حال اکران است. 🎬 @Mostazafin_TV
🔥 برداشت آزاد! 🔰 یادداشت کوتاهی بنویسید.
🔰 این سه کتاب خوب بودند! 💠 اگر میخواید اثرات اخلاقی و تاثیر عمیق بی عدالتی و اقتصاد رو در خلقیات جامعه با آمار و مستند درک کنید حتما سری به این کتابها بزنید.@ali_samimi71
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 حتی به تذکر لسانی هم نکشید! 🌸 این خانوم قبل از هرچیز دیگری محبت و رابطه پدر دختری را درک کرده بود نه یک نگاه بالا به پایین و نه نگاه تند و زننده و نه باتوم! 🌸 ارتباط را گرم کنید آدمها هزاران خصوصیت خوب دارند تا بشود به آنها وصل شد بعد به نهی از منکر هم میرسیم. گاه تدریج لازم است. گاه صبوری میخواهد. گاه حتی ملاقات اول نهی نمیخواهد. (هرچند از رسانه نهی عمومی رهبری را میشنود) 🌸 مطهری عزیز زیبا گفت که هنگام نهی از منکر باید محبت جایگزین تعصب و خشم باشد. 🌸اینهم نمونه عینی اش از رهبری! @ali_samimi71
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 از سفره های کوچک تا مدارس کوچک 🔺" تبعیض و بی عدالتی" تنها سفره های غذا را کوچک نمی کند بلکه اگر پیشروی کند، خودش را در سایر شئون زندگی نشان می دهد. یکی از آن ها "آموزش و حق تحصیل با کیفیت" است. 🔸اگر تصمیم گیرانِ عرصه آموزش(اصلا تمام مسئولین و اندیشمندان و دغدغه مند ها) "فرزندانشان"، خدمات آموزشی را از جایی غیر از آن جایی که برای عموم مردم و همه "بچه های ایران" سیاست گذاری میکنند، دريافت کنند و از مسیر دیگری تحصیل کنند، دچار پدیده ای به نام "شکست منفعت عمومی" شده‌اند. ↩️شخصی که بچه اش در مدرسه‌ی غیر دولتی درس می خواند چه انگیزه ای برای سفره‌ی آموزش و پرورش دانش‌آموزانی دارد که در مدرسه دولتی اند؟ ✅ اگرهمه‌ مان سر یک سفره نشسته باشیم هیچگاه سفره ها کوچک نخواهند شد. ✍🏻 حسین گچ کوبان 🔰 لینک های مربوط به یادداشت👇 💠فقر احمق می کندhttps://eitaa.com/ali_samimi71/587 💠سیستان استخوان سوزhttps://eitaa.com/ali_samimi71/686 💠از زبان یک آقازاده پولدارhttps://eitaa.com/ali_samimi71/68 💠معرفی کتابhttps://eitaa.com/ali_samimi71/763 @ali_samimi71
این متن رو چند بار بخونید عالی بود 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
✔️ چند اصل رهنما برای برنامه ریزی حوزه دختران: 1⃣ مَحرم سازی حرام نیست بلکه یک حق است! دختران عادتاً مصداق "مَن یُنَشّاءُ فی الحِلیة" اند؛ یعنی در زیور و زینت رشد می‌کنند، به حدی که گویی آن زینت‌ها و زیورها، رشدشان می‌دهند. پس برای زینت کردن، خودی نشان دادن و کارهایی از این دست، "حق" دارند محیط‌های اختصاصی داشته باشند؛ مَحرم سازی فضای سالن‌های جشن، تفریحات و ورزش‌های خاص آنها، از این قبیل است.۱ حتی این مَحرم سازی در فضای مدارس دخترانه هم میتواند جاری و تا حدود زیادی پاسخ به این نیاز طبیعی دختران باشد. تاکید بر "حجاب شرعی" در "محیط‌های مختلط"، در کنار آن "مَحرم سازی" همراه با "تامین امنیت آن" (عدم انعکاس رسانه ای و...) ، "توازن اسلام"و اش را نشان دهد. استفاده از این حق برای همه طیف های دختران (محجبه و بی حجاب) جایز است. 2⃣ جامعه، متکثر و ارزش ها هم، طیفی است؛ اما فلش پیشران ها مهم است! بپذیریم در جامعه تکثر وجود دارد: سطحی از دختران تا حرامهای شرعی یا سرحد حرام، میل و میدانهایی در جلوات تمدن جدید دارند. سطحی دیگر از دختران تا مستحبات و حتی "ارزشهای غیر مولوی" حوزه دختران و زنان را دوست دارند رعایت کنند. طیفی دیدن تحقق ارزشها بین این دو سطح (کف: واجب و حرام/ سقف: ارزشهای اخلاقی) ، واقع نگری دیگر اسلام است. مثلا لازمه‌ی این طیفی دیدن در برنامه‌ریزی اجتماعی این است که نه زنان و دختران معمولی جامعه را از مباحات و حتی "مکروهات فردی" حوزه‌ی زنان، منع کنیم. و نه با برنامه ها و ایده ها، محجبه و چادری‌ها را عملا به کف واجب و حرام سوق دهیم. از حضور در ورزشگاه۲ و کنسرت مجاز تا صنوفی از خوانندگی و استندآپ ها در برنامه های عمومی و رسانه‌ای و هرچیز دیگری -بشرطی که حلال باشد- را نباید از دختران آخر طیف منع کرد. همزمان نباید برای جذب به حجاب و چادر، از چادری‌ها در اینگونه برنامه‌ها استفاده کرد. پیشران جذب به حجاب، تنزل دادن های حجاب برتر به کف فعالیتهای مشروع نیست. 3⃣ چادر، محلّل نیست؛ بلکه شأن ویژه دارد! چادر، نه تنها محلّل (حلال کننده)ی حرام نیست بلکه حتی شأنی می‌آورد که رعایتش بر خانم چادری لازم می شود. • به تعبیر فقهی: - برخی امور(محرمات و گناهان) به "شخصیت حقیقی" (یعنی روح و جان فرد) ضربه می‌زند که "خلاف عدالت" خوانده می‌شود و برای همه افراد جامعه یکسان است. - در مقابل برخی اعمال و اطوار به "شخصیت حقوقی" و "جایگاه اجتماعی" لطمه می زند. این شخص واقعا نزد خداوند گناهی نکرده و روح لطمه‌ای ندیده، اما جایگاه اجتماعی و دینی او در نزد مردم لطمه دیده است؛ این را "خلاف مروّت" می‌دانند. - نکته این‌جاست که بر کسی واجب نیست در "پرتو دین و مظاهر آن"، چنین جایگاهی را کسب کند؛ اما اگر حاصل شد، ضربه زدن به آن جایگاه جایز نیست؛ چراکه موجب وهن و سست شدن دینداری می‌شود. مثلا بر طلبه در شرایط عادی، واجب نیست معمم شود؛ یا برای زن، آنچه واجب است، حجاب شرعی است؛ چادر واجب نیست. اما اگر طلبه‌ای معمم و زنی چادری شد، هرآنچه به این جایگاه دینی لطمه بزند را باید رعایت کند. ممکن است حرکت و اتفاقی واحد در دید عمومی جامعه از یک خانم چادری پذیرفته نشود اما برای یک شل حجاب، خوب هم باشد! 4⃣ خلاف مروّت را حداکثری و موجب خانه نشینی زن چادری نکنیم! نیاز به تکرار نیست که حجاب و بخصوص چادر، ابزاری برای "حضور اجتماعی زن مسلمان" است. اینگونه او با حیثیت مشترک با مردان (یعنی انسانیت منهای جلوه های زنانه) در "فعالیت‌های اجتماعی" حضور خواهد یافت. نباید دایره‌ی خلاف شأن و مروت، طوری تنگ شود که زنان محجبه از حضور در "عرصه‌های مهم اجتماعی" هم محروم شوند. پیشران جذب دختران آخر طیف، حضور دختران محجبه در این نقش های اصیل اجتماعی است نه تنزل چادری ها به نقش های فیک و لهویات با چادر! (تفصیل این اصول و چالش های تطبیق در موارد و مصادیق مجال دیگری می خواهد) ⬅️ طیف چادری جامعه -که برترین حجاب زن و به تعبیر برخی مراجع، شعائر دینی۳ را انتخاب کرده اند- این انتخاب اصیل و ارزشمند خود را پاس دارند؛ نه درباره اش آنچه خلاف مروّت است مرتکب شوند و نه هرچه بدین خاطر، دور از شأن خودشان است را بر دختران غیر چادری یا شل حجاب منع کنند. واضح است آنها هم می‌توانند از مَحرم سازی در مجالس خاص بهره ببرند و بین ارزش چادر و نیاز به زینت و شادی وتفریح جمع نمایند! برتر از همه این‌ها حضور مفید خود در نقش های اصیل اجتماعی (در همه عرصه های انسانی) را با حفظ مادری و همسری افزایش دهند. ...................‌‌‌.......... ۱. https://eitaa.com/m_ghanbarian/3443 ۲. https://css.ir/fa/content/112850 ۳. آیت الله العظمی فاضل لنکرانی/ جامع المسائل ج۱ص۸۰ 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۲/۳/۴ ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 حالِ خوبِ شاکر بودن! برای چیزایی که نمیبینیم شکر! @sedkhareji✔️
🔰" اقتصاد قانون اساسی" ✔️یادداشت اول👇 https://eitaa.com/ali_samimi71/747 ✔️یادداشت دوم👇 https://eitaa.com/ali_samimi71/748 ✔️یادداشت سوم 💠تشریح اصول هفت گانه اقتصاد قانون اساسی روش بحث این گونه است که اصول هفت گانه را می خوانیم و به فراخور وقت و نیاز توضیحی کوتاه به کمک آثار متفکران انقلاب اسلامی خواهیم داد. ✅اصل ۴۳ ⬅️ هدف اقتصاد قانون اساسی[مغز قانون اساسی] ✅اصل ۴۴ تا ۴۷ ⬅️ سر و شکل اقتصاد قانون اساسی[ طرح اقتصادی ] ✅اصل ۴۸ و ۴۹ ⬅️ مسیر و فرایند تحقق اقتصاد قانون اساسی [ نقشه راه ] ✔️اصل ۴۳: برای تامین استقلال اقتصادی جامعه و ریشه کن کردن فقر و محرومیت و برآوردن نیازهای انسان در جریان رشد، با ،[این یعنی اقتصاد شرط آزادی سیاسی و استقلال سیاسی است؛ دلیل مشارکت های پرشور سیاسی مردم در دهه ۶۰ ریشه در اقتصاد مطلوب دهه۶۰ دارد و اگر مردم در مسائل سیاسی لنگ می زنند دلیلش این است که لنگ اقتصادند.] اقتصاد جمهوری اسلامی ایران بر اساس ضوابط زیر استوار می‌شود: ۱_تأمین نیازهای اساسی‏ [همگانی و برابر]: مسکن‏، خوراک‏، پوشاک‏، بهداشت‏، درمان‏، آموزش و پرورش و امکانات لازم برای تشکیل خانواده برای همه‏. 🔸بهداشت/خوراک و پوشاک امکانات اولیه حیاتی هستند. 🔸ازدواج و مسکن از امکانات بهزیستی و یا همان زیست بهتر هستند 🔸آموزش هم از امکانات رشد و نیاز های پایه ای انسان است. اگر در این نیاز تفاوت دیده شد و فرقی گذاشته شد دیگر هیچ بازی اجتماعی ای عادلانه و یکسان نیست. چون کسانی که آموزش باکیفیت و بهتری نسبت به بقیه دارند رتبه های کنکوری بهتری دارند و رتبه های برتر کنکوری، مشاغل بهتر و پردرآمدتری دارند و آینده فرزندان این شاغلان پردرآمدتر هم مثل خودشان از بقیه فرزندان بهتر و روشن تر است و این شروع طبقاتی شدن جامعه ست. بنابراین همه نیازهای اساسی باید همه همگانی و برابر در دسترس مردم قرار بگیرد. ۲_تأمین شرایط و امکانات کار برای همه به منظور رسیدن به اشتغال کامل و قرار دادن [همان ۴ عنصر یعنی زمین/تجارت/اعتبارات مالی و ابزار کار] در اختیار همه کسانی که قادر به کارند ولی وسایل کار ندارندکه نه به تمرکز و تداول ثروت در دست افراد و گروه‌های خاص منتهی شود[مثلا ۱۵ میلیون کارگر اجیر ۲۰۰ هزارنفر کارفرما و مزدور آنها نباشند یا چرا باید سهم ارزش افزوده کارگر،مهندس و... ۱۵ درصد باشد اما دستمزد او ۵ درصد؟، آن دو سوم را چه کسی می دزدد؟!] و نه دولت را به صورت یک کارفرمای بزرگ مطلق درآورد. 💠شهید بهشتی: اگر بخواهیم استثمار و بهره کشی از کار دیگران را حذف کنیم هم در شکل دولتی یعنی استثمار دولتی باید آنرا از بین ببریم و هم در شکل خصوصی یعنی سرمایه دار خصوصی؛ بهترین راه حل این است که ابزار کار را به خود صاحبان کار بدهیم تا خود به خود نه بوسیله دولت استثمار شود نه بوسیله افراد خصوصی. ۳_تنظیم برنامه اقتصادی کشور به صورتی که شکل و محتوا و ساعات کار چنان باشد که هر فرد علاوه بر تلاش شغلی‏[ یا به تعبیر بهشتی یک شیفت شغل شرافتمندانه]، فرصت و توان کافی برای خودسازی معنوی‏، سیاسی و اجتماعی و شرکت فعال در رهبری کشور و افزایش مهارت و ابتکار داشته باشد. ۴_رعایت آزادی ‏ و عدم اجبار افراد به کاری معین و جلوگیری از بهره‌کشی از کار دیگری. ‏ ۵_منع اضرار به غیر و و احتکار و ربا و دیگر معاملات باطل و حرام. ‏ ۶_منع و در همه شئون مربوط به اقتصاد، اعم از مصرف‏، سرمایه‌گذاری‏، تولید، توزیع و خدمات‏. ۷_استفاده از علوم و فنون و تربیت افراد ماهر به نسبت احتیاج برای توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور. 🔸عدم آزادی انتخاب شغل/عدم تربیت افراد ماهر به نسبت احتیاج/انحصار/اسراف و تبذیر چه موقع اتفاق می افتد؟! زمانی که امکانات بالسویه تقسیم نشود و منابع تولید دست عده ای خاص قرار بگیرد. این شروع زنجیره ای از انحصار و اسراف و... است. ۸_جلوگیری از بر اقتصاد کشور ۹_تأکید بر افزایش تولیدات کشاورزی‏، دامی و صنعتی که نیازهای عمومی را تأمین کند و کشور را به مرحله خودکفائی برساند و از وابستگی برهاند. [در این باره مقاله اتحاد سه گانه و الگوی توسعه ی سعید حجاریان(تئوریسین جریان غربگرا) را بخوانید تا دلیل وابستگی اقتصاد را متوجه شوید. اینها وابستگی را دوست دارند و به دنبال این هستند که سرمایه ها در دست اقلیتی متمرکز شوند و طبقه ای درست شود برای میزبانی از سرمایه گذار خارجی و این وسط یک دولت اقتدارگرای سرکوبگر بوجود بیاید که اعتراضات مردم طبقات پایین دست را سرکوب کند. صنعت خودروسازی نمونه واقعی این وابستگی است. با پرویی تمام با ۳۲۰۰ نفر خانم های خط تولیدش شرط بسته که اگر فرزنددار بشوید از تمدید قراردادشان خبری نیست. بنطرتان اینها دلشان برای مملکت می سوزد؟ اگر شما اقتصاد را مردمی کردی آن وقت دل برای استقلال مملکت می سوزد.] @ali_samimi71
🔰 "اقتصاد قانون اساسی" ✔️یادداشت اول👇 https://eitaa.com/ali_samimi71/747 ✔️یادداشت دوم👇 https://eitaa.com/ali_samimi71/748 ✔️یادداشت سوم👇 https://eitaa.com/ali_samimi71/769 ✔️یادداشت پایانی 💠اصول ۴۴ تا ۴۷[سر وشکل اقتصاد] ۴۴_نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بر پایه سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی با برنامه‌ریزی منظم و صحیح استوار است. شامل کلیه صنایع بزرگ، صنایع مادر، بازرگانی خارجی، معادن بزرگ، بانک‌داری، بیمه، تأمین نیرو، سدها و شبکه‌های بزرگ آبرسانی و... مانند اینها است که به صورت مالکیت عمومی و در اخیار دولت است.[در اقتصاد به این موارد "انحصار طبیعی" می گویند. مثلا نیروگاه هسته ای بوشهر را نمی شود همگانی کرد چون که یک قدرت سیاسی_اقتصادی_امنیتی است و باید دست دولت باشد یا بانک یک قدرت راهبری است که دست دولت است اما با یک قید: وام ها به شکل مساوی بین همه تقسیم شود و...] نیز شامل شرکت‌ها و موسسات تعاونی تولید و توزیع است که در شهر و روستا بر طبق ضوابط اسلامی تشکیل می‌شود.[تعاونی هایی خانوادگی/شهری و حتی در سطح ملی] شامل آن قسمت از کشاورزی، دامداری، صنعت، تجارت و خدمات می‌شود که مکمل فعالیتهای اقتصادی دولتی و تعاونی است.[بنابراین اصل بر مشارکت و مالکیت است نه اجیر شدن؛ البته ممکن است به دلایلی مثل مهاجرت و... شخصی به مدت موقت اجیر کسی شود اما همیشگی نیست/شهید بهشتی می گوید این اصل مالکیت همگانی مثل ازدواج دائم است؛ ازدواج موقت فقط در شرایط خاص و برای عده ای خاص است نه قاعده ای برای همگان. اگر ما بر طبق اصول و قاعده عمل می کردیم نمی بایست ۲۵درصد جامعه در مسکن مستاجر و در اقتصاد ۱۵ میلیون نفر اجیر باشند] ۴۵_ از قبیل... در اختیار حکومت اسلامی است تا بر طبق مصالح عامه نسبت به آنها عمل نماید.[مصالح عامه همان بند ۲ اصل ۴۳ است که شهید بهشتی از آن به اصل فراوانی ابزار کار و تولید تعبیر می کرد.] ۴۶_[در نتیجه عمل به اصول قبلی] هر کس مالکِ حاصلِ کسب و کار مشروع خویش‌ است و هیچ‌ کس نمی‌تواند به عنوان مالکیت، نسبت به کسب و کار خود امکان کسب و کار را از دیگری سلب کند. ۴۷_در اصل ۴۷ چهارمین نوع مالکیت نیز بیان شده؛گفتیم چند نوع مالکیت داریم: ۱_دولتی:کمونیستی ۲_خصوصی:لیبرال و سرمایه داری ۳_عمومی: تعاونی/مردمی ۴_شخصی: این نوع مالکیت در واقع مالکیت به بخشی از ثروتِ حاصل از تلاش و دسترنج شخصی خودم بر روی سرمایه های عمومی است. بنابراین در این صورت شکل گرفته از اقتصاد تفاوت ها به میزان فعالیت ها است اما باز نجومی و گسترده نیست/اینجا بود که امام بارها به تصریح می فرمودند: در اقتصاد اسلام همه تقریبا در یک سطح زندگی می کنند؛ سرمایه داران و زمین داران بزرگ پیدا نمی شوند هرچند تکنولوژی و کارخانه های بزرگ پیدا می شود اما برای همه و عموم مردم است. 💠 نقشه راه 🔸اصول ۴۸ و ۴۹ هم در واقع نقشه راه و مسیر رسیدن به ایده اقتصاد انقلاب اسلامی است که اگر با دقت خوانده شود ریشه بوجود آمدن سازمان برنامه و بودجه/وزارت اقتصاد و نهادهای متختلف در کشور است. @ali_samimi71
💠گفتمان عمومی برای اقتصاد عمومی 🔸اگر ایده اقتصادی انقلاب اسلامی در قانون اساسی که فقاهتی ترین کار فشرده فقه شیعه در طول دوران غیبت است، خوب درک و فهم کردیم مطمئناً جهت مطالبه گری و نوع کنش های سیاسی_اجتماعی ما زمین تا آسمان فرق خواهد کرد. 💠 اقتصاد قانون اساسی طلبکارانه و سفت و محکم از آزادی ۳ میلیون زن قالیباف ایرانی می گوید که ۶۰ درصدشان در معرض آرتروز مچ و گردن و کمر هستند. مطالبه آزادی دختران ۴ دهک پایین جامعه را می کند که در مجموع ۲ دهه، فقط ۱۱ درصد بافت عضلانی داشتند و در آینده به دلیل عدم توانایی حمل بچه، فرزندآوری شان سخت و کم می شود. از فاصله هایی که آمارها می گویند: کیفیت تغذیه دهک ۱۰[ثروتمندترین] نسبت به دهک ۱[فقیرترین] ۹ برابر است/در تفریح ۵۳ برابر و در سلامت ۱۷ برابر است، سخت اعتراض می کند. 🔥پس یا این گفتمان را پخش و تبلیغ می کنیم و بند۲ اصل ۴۳[مغزِ مغز قانون اساسی] را سراسری می کنیم و یا همچنان به این وضع اسف بار ادامه خواهیم داد. 💢برای جامعه حزب اللهی زشت است که لیبرالها ۱۱ سال تلاش کردند تا توانستند مثل قصه قطعنامه خمینی و برجام خامنه ای، بند جیم سیاست های کلی اصل ۴۴ نظام[ یعنی خصوصی سازی] را به رهبر انقلاب بخورانند و مقاومتش را بشکنند اما این ایده متفکران انقلاب که در دهه ۶۰ برگ برنده رو کرده است، همچنان پس از چهل سال روی زمین مانده باشد. زشت است... @ali_samimi71
✅علامه جوادی: اگر به همین دختران جامعه، کلام اهل بیت گفته شود که «فَإِنَّ اَلشَّعْرَ أَحَدُ اَلْجَمَالَینِ» موی سر همچون صورت، از زیبایی های یک خانم است ولی « زَکاةُ الجـَمالِ العِفـافُ»، زکات جمال، عفاف و عفت است، او هم قبول می کند، اما وقتی ببیند که با اختلاس و نجومی، می خواهند فقر را بر او تحمیل کنند، آن وقت دیگر این حرفها را هم نمی پذیرد. ۸/۳/۱۴۰۲ esra.ir/fa/web/news/w/1518418 @m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🔹تا ولاء اجتماعی نباشد امر به معروف اصلا شدنی نیست. این ولاء امروز آسیب دیده است اگر ترمیم شود باب گفتگو باز میشود. 🔸از ريان بن صلت مروى است كه گفت قومى در خراسان نزد حضرت رضا(عليه السّلام)آمدند و عرض كردند كه گروهى از اهل بيت تو مرتكب اعمال قبيحه ميشوند كاش آنها را از آن اعمال نهى ميفرمودى فرمود چنين كارى نكنند عرض كردند چرا فرمود زيرا كه از پدر بزرگوارم شنيدم كه «اَلنَّصِيحَةُ خَشِنَةٌ» نصيحت زبر و درشت است بر شنونده و از اين جهت مشكل تاثير كند. ✅ ششمین محفل گفتگومحور فکرت، «بازخوانی ایده‌ی سیاسی و فرهنگی امام(ره) در مواجهه با تحجر و تجدد» 👤 حجت‌الاسلام محسن قنبریان؛ استاد حوزه و دانشگاه 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔰 برنامه هفتگی هیأت 🔅 سخنران: حجت‌الاسلام صمیمی 🔻موضوع سخنرانی: آرمان بزرگ‌مرد خمین 🔅 مداح: کربلایی هجیر طیب ▫️جمعه ۱۲ خرداد، ساعت ۹:۳۰ شب ▫️امامزاده بی‌بی‌ زبیده خاتون(س) هیأت منتظران حضرت مهدی (عج) 🆔 http://eitaa.com/tajil_ir
🔰 در این جلسه از خاطرات و گفته ها و نقلهای مستند پیرامون درگیری میدانی و پر التهاب روزهای نهضت خواهیم گفت و کمی از آرامش بزرگمرد خمین در طوفان و حماسه و شور ایشان درآن دوران بیانی هرچند اندک خواهیم داشت.
🔰 از این دوکتاب بهره های فراوانی بردم و انشالله گلچینی از آن رو با مخاطبین جلسه هیات درمیون میذارم!
🔰 " راز موفقیت هر جریان اجتماعی " 🔸انقلاب اسلامی در طول این سال ها با چالش ها و مسائل زیادی در همه عرصه ها رو به رو بوده به خصوص در " اقتصاد انقلاب اسلامی ". 💢جوان دغدغه مند و نسل پرسشگر امروز از انقلاب اسلامی جواب می خواهد و صد البته که می گیرد. ⁉️اما شاید بزرگ ترین سوالش این باشد که پس اگر ایده و راه حل عبور از این مسائل و مشکلات وجود دارد و ظرفیت ها و امکاناتش هم فراهم است پس چرا اجرا نمی شود؟! چرا همین حرف ها را عملی نمی کنید؟! حکومت که دست شماست و... ✅پاسخش این است که این حرفها و ایده های نو انقلاب اسلامی تا بخواهد در پیچ و خم های حکومت و نهادهای مختلف قرار بگیرد و از سد منافع و دشمنی ها بگذرد و در زندگی مردم جریان پیدا کند نیاز به ۵ مولفه دارد: 💠 رویای اجتماعی شروع همه تغییرات و تحولات بزرگی که در عالم اتفاق می افتد با یک رویا و طرح نویی است که در عالم آرزوهای یک شخص/جمع و یا گروه خاص و حتی یک ملت کلید می خورد. اولین قدم داشتن یک افق بلند و یک طرح جدید است که این ظرفیت را داشته باشد که بتواند بن بست ها را بشکند و مسیر تازه ای را به سوی آینده و راه حل های درست بگشاید. 💠 طرح کارشناسی آن رویای آسمانی و طرح جدید باید به روی زمین بیاید و به یک طرح کارشناسی دقیق و فنی تبدیل شود که قابل دفاع باشد. در اینجا باید کارهای تحقیقاتی و زیربنایی انجام شود و نیازمند این است که چندین سال با تحقیق و پژوهش و همکاری با آدم ها و تیم های مختلف طرحی راهگشا نوشته شود که در بدنه کارشناسی حرفی برای گفتن داشته باشد. 💠 اقناع خبرگانی حالا باید این طراحان به دنبال این باشند که برای ایده شان طرفدار پیدا کنند و طیفی از خبرگان را در عرصه های مختلف از رسانه/بدنه کارشناسی/نمایندگان مجلس/اساتید حوزه و دانشگاه و... را با طرح خودشان همراه کنند و با نشست و برخاستها و جلسات متعدد و بازگو کردن طرح شان تعداد قابل توجه ای از خبرگان را مجاب بکنند که طرح و ایده شان عملی و راه حل دقیق و بی نقصی ست. 💠اقبال عمومی/مردمی یک مولفه بسیار مهم پشتیبانی مردم است. باید مردم با آن رویا و این طرح کارشناسی فنی آگاه و آشنا شوند. با زبان خودشان ایده های علمی بسیار دقیق را فهماند و برای تبیین و روشن ساختن آنها کار کرد. تجربه موفق نشانشان بدهیم/ مردمی بودن طرح را اثبات کنیم و بالاخره اعتماد مردم را بدست بیاوریم تا با اقبال عمومی مردم مسیر تحقق آسان تر و سریع تر شود. 💠 صندلی قدرت صندلی قدرت همان بازوی اجرایی است. شما اگر بخواهید طرح تان را عملی کنید باید در مناسبات قدرت دستی داشته باشید. یا در همان مولفه اقناع خبرگانی کسانی را که صندلی قدرت دارند با خود همراه می سازید و بوسیله حمایت آنها طرح تان را اجرا می کنید و یا خودتان انسانی را پرورش می دهید و طی فرایندی به این مقام می رسانید تا به شکل قانونی و حمایت حکومتیِ عضوی از خودتان و مهم تر از آن اقبال عمومی بتوانید طرح و ایده تان را پیاده کنید. 🔺 لینک مرتبط👇 🔸جزوه اقتصاد قانون اساسیhttps://eitaa.com/ali_samimi71/788 @ali_samimi71
سخنرانی حاج اقا صمیمیییی.mp3
40.08M
🔰 سخنرانی مراسم ارتحال امام خمینی (ره) موضوع: " آرمان بزرگ مرد خمین " جمعه | ۱۲ اردیبهشت 💠@ali_samimi71
چکیده کلام👇 بخش اول 🔰 آنچه امام را با دیگران متمایز میکرد سطح مواجهه ایشان با دنیا بود،در واقع متناسب با سطح درگیری که با دنیا داشت، اندیشه طراحی میکرد. 🔰 چهار سطح بین فقها یافت شده 1⃣ بدون مواجهه با دنیای جدید و سر به گریبان اخلاق بردن و پرداختن به مساله های فقهی مشهور و شایع و قدیمی! 2⃣ مواجهه در حد پاسخ به مسائل مستحدثه مثل بیع رمز ارز و بازاریابی شبکه ای وبانک..! 3⃣ مواجهه در حد نظامات دنیای جدید اعم از یک نظام فرهنگی یا اقتصادی یا سیاسی بسان پرداخت به نظام سرمایه داری بجای پرداختن با یک جزء آن مثل بانک! 4⃣ مواجهه تمدنی که مجموعه نظامات و تاثراتش روی هم را در نظر میگیرد که امام عزیز به آن قائل بود. 🔶 به نظر میرسد وقتی نگاه تمدنی شد آنچه از دل فقه و فقاهت او هم بیرون میاید باید تمدنی و در همان سطح باشد درین نگاه است که ولایت فقیه بدیهی تلقی شده و روایت همه ارشادی محسوب میشوند. اولین صفحه از کتاب ولایت فقیه «ولايت فقيه از موضوعاتى است كه تصور آنها موجب تصديق مى‌شود، و چندان به برهان احتياج ندارد. به اين معنى كه هر كس عقايد و احكام اسلامى را، حتى اجمالًا، دريافته باشد چون به ولايت فقيه برسد و آن را به تصور آورد، بى‌درنگ تصديق خواهد كرد، و آن را ضرورى و بديهى خواهد شناخت. اين كه امروز به ولايت فقيه چندان توجهى نمى‌شود و احتياج به استدلال پيدا كرده، علتش اوضاع اجتماعى مسلمانان عموماً، و حوزه‌هاى علميه خصوصاً، مى‌باشد.» یا جای دیگری میفرماید👇 « برای مردم و جوانان و حتی عوام هم قابل قبول نیست که مرجع و مجتهدش بگوید من در مسائل سیاسی اظهارنظر نمی‌کنم. آشنایی به روش برخورد با حیله‌ها و تزویرهای فرهنگ حاکم بر جهان، داشتن بصیرت و دید اقتصادی، اطلاع از کیفیت برخورد با اقتصاد حاکم بر جهان، شناخت سیاستها و حتی سیاسیون و فرمولهای دیکته شده آنان و درک موقعیت و نقاط قوّت و ضعف دو قطب سرمایه داری و کمونیزم که در حقیقت استراتژی حکومت بر جهان را ترسیم می‌کنند، از ویژگیهای یک مجتهد جامع است. یک مجتهد باید زیرکی و هوش و فراست هدایت یک جامعه بزرگ اسلامی و حتی غیراسلامی را داشته باشد.» 🔰تمایز ایشان در حوزه عمل هم روشن است! حماسه و شور و امید و شجاعت آنهم در جو سرکوب و اختناق آن روزهای پهلوی و ساواک همه در امام عزیز یافت میشد. 💠@ali_samimi71
بخش دوم👇 💠 یوسف صانعی در سال ٤٢ هنگامی که در بازار تهران بعضی از فقها را زدند مردم را زیر ضرب و شتم گرفتند و همه قدرتها نیز از این کار دولت پشتیبانی کردند امام فرمودند: «اگر یک قطره از خون ابی عبدالله هم در من ،باشد من تا رژیم ستمشاهی را ساقط نکنم از پای نمینشینم و نه تنها آن بلکه آمریکا را نیز به ذلت و خواری میکشانم. 💠 حبیب الله عسکر اولادی نقل میکند سال ۴۱ به امام عرض کردم در تهران منتشر شده است که دادستان قم برای شما مشغول تهیه اعلام جرم است با چیزهایی که توانستند از دادستانی بیرون بیاورند برای شما تقاضای اعدام میخواهد بشود. سری دادند و فرمودند: من فکر میکنم که ده نفر امثال من باید کشته شوند تا ماسک از چهره آنها برداشته شود تا این دشمن قرآن که قرآن چاب کن معرفی میشود و این دشمن مسجد که مسجد ساز معرفی میشود ماسک از چهره اش بیفتد من در فکر آنم که چرا شماها از بازداشت من بر خود میلرزید اگر من را گرفتند داد بزنید. اگر من را محاکمه کردند فریاد بزنید و اگر این توفیق نصیب من بشود که شهید .بشوم چه ،بهتر برای ملت اسلام سر نخی جدی است. در بحبوحه حمله به فیضیه و زدو خورد شدید با طلاب آیت الله خامنه ای نقل میکند: 💠 ما که در خیابان بودیم فکر کردیم به منزل امام .برویم به آنجا که ،رسیدیم دیدیم چند تن از دوستان و طلبه ها و فضلا دور و بر خانه ایستاده اند و در این فکرند که اگر کماندوها به منزل آقا حمله کنند چه تدبیری برای دفاع از ایشان به کار ببندند طبیعتاً طلبه ها وسیله ای هم برای دفاع نداشتند جز مشت و احیاناً یکی دو تا .چوب من هم به جمع آنها پیوستم و درباره نقشههای مختلف با هم صحبت کردیم در همین حین متوجه شدم که در منزل آقا باز .است اعتراض کردم که چرا» در را باز گذاشته اید؟ اقلاً در را که میتوانید ببندید گفتند خود آقا گفته اند که کسی نباید در را ببندد و تهدید کرده اند که اگر در را ببندید از خانه بیرون میروم. حدود غروب بود، وارد خانه که شدم آقا را دیدم که در حیاط ایستاده اند و با آرامش خاصی نماز می.خوانند آرامش ایشان تا حدودی به من هم آرامش بخشید. البته نه به آن اندازه که بتوانم حاضر شوم و نماز بخوانم! بعد امام روحیه دادند و دراوج قراش میش آن روزها این جملات را فرمودند: شما امروز چه میگویید؟ از چه میترسید؟ برای چه مضطربید؟ عیب است برای کسانی که ادعای پیروی از حضرت امیر(ع) و امام حسین(ع) را دارند، در برابر این نوع اعمال رسوا و فضاحت آمیز دستگاه حاکمه خود را ببازند دستگاه حاکمه با ارتکاب این جنایت خود را رسوا و مفتضح ساخت و ماهیت چنگیزی خود را به خوبی نشان داد دستگاه جبار با دست زدن به این فاجعه شکست و نابودی خود را حتمی ساخت ما پیروز شدیم؛ ما از خدا می خواستیم که این دستگاه ماهیت خود را بروز دهد و خود را رسوا کند. و در ادامه طی جملاتی خطاب به مراجع تقلید میفرماید حضرات آقایان توجه دارند اصول اسلام در معرض خطر است. قرآن و مذهب در مخاطره است. با این احتمال تقیه حرام است و اظهار حقايق ، واجب «ولو بلغ ما بلغ». اکنون که مرجع صلاحیت داری برای شکایت در ایران نیست و اداره این مملکت به طور جنون آمیز در جریان است من به نام ملت از آقای علم، شاغل نخست وزیری استیضاح میکنم با چه مجوز قانونی در دو ماه قبل حمله به بازار تهران گردید و علمای اعلام و سایر مسلمین را مصدوم و مضروب نمودید؟ با چه مجوز علما و سایر طبقات را به حبس کشیدید که جمع کثیری در حبس به سر می برند؟ من اكنون قلب خود را برای سرنیزه های مأمورین شما حاضر کردم، ولی برای قبول زورگویی ها و خضوع در مقابل جباریهای شما حاضر نخواهم کرد. من به خواست خدا احکام خدا را در هر موقع مناسبی بیان خواهم کرد و تا قلم در دست دارم کارهای مخالف مصالح مملکت را برملامیکنم. 💠@ali_samimi71
بخش سوم👇 جالب اینکه درپاسخ به دعوت آیت الله حکیم برای هجرت به قم و در واقع فرار از معرکه ی خشونت بار ایران بخصوص بعد از ماجرای فیضیه فرمودند👇👇 « ما میدانیم با هجرت مراجع و علمای اعلام - اعلی الله كلمتهم - مرکز بزرگ تشیع در پرتگاه هلاکت افتاده و به دامن کفر و زندقه کشیده خواهد شد و برادران ایمانی عزیز ما در شکنجه و عذاب الیم واقع خواهند شد ما میدانیم با این هجرت تغییرات و تحولات عظیمی روی خواهد داد که ما از آن بیمناکیم ما عجالتا در این آتش سوزان به سر برده و با خطرهای جانی صبر نموده، از حقوق اسلام و مسلمین و از حریم قرآن و استقلال مملکت اسلام دفاع میکنیم؛ اینجانب دست اخلاص خود را به سوی جمیع مسلمین، خصوصا علمای اعلام و مراجع عظام - اطال الله بقائهم - دراز کرده و از عموم طبقات برای صیانت احکام اسلام و استقلال ممالک اسلامی استمداد میکنم و اطمینان دارم با وحدت کلمه مسلمین، سیما علمای اعلام صفوف اجانب و مخالفین در هم شکسته و هیچگاه به فکر تجاوز به ممالک اسلامی نخواهند .افتاد ما تكلیف الهی خود را إن شاء الله ادا خواهیم کرد و به احدی الحسنیین " نایل خواهیم شد یا قطع دست خائنین از حریم اسلام و قرآن کریم و یا جوار رحمت حق جل وعلا: «إنّي لا أَرَيَ الْمَوْتَ إِلَّا سَعَادَةً وَالحَياةَ مَعَ الظَّالِمِينَ إِلَّا بَرَما». اینک دستگاه جبار برای اطفای نور حق به هر وسیله در کوشش است؛ وَاللهُ مُتِمِّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ ) 💠@ali_samimi71